Weet je, het lastige is, dat als je eenmaal in een negatieve spiraal zit, je er niet makkelijk uit komt. Ongeacht of je het wel of niet in de gaten hebt. Professionele hulp kan daar bij helpen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 19:17 schreef Greys het volgende:
Ik zou idd ook zeggen professionele hulp.
Heeft ie het zelf wel in de gaten dat hij het altijd/zo vaak doet, dat negatieve?
Sterkte iig Knoflook!
Ja, zou ik inderdaad gewoon aanschaffen!quote:Op vrijdag 15 november 2013 19:19 schreef Greys het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dank, dat klinkt idd gewoon als een goede 'investering', zo'n flesje
Niet iets dat je daarna nooit meer gebruikt dus.
Vindt jij het heet als in pittig? dat heb ik totaal niet.quote:Op vrijdag 15 november 2013 19:20 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ja, zou ik inderdaad gewoon aanschaffen!
Ik wel, maar ik ben een mietje.quote:Op vrijdag 15 november 2013 19:21 schreef Laysa het volgende:
[..]
Vindt jij het heet als in pittig? dat heb ik totaal niet.
quote:Op vrijdag 15 november 2013 19:19 schreef Greys het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dank, dat klinkt idd gewoon als een goede 'investering', zo'n flesje
Niet iets dat je daarna nooit meer gebruikt dus.
Ik ook niet.quote:Op vrijdag 15 november 2013 19:21 schreef Laysa het volgende:
[..]
Vindt jij het heet als in pittig? dat heb ik totaal niet.
Ik smeer altijd wat sambal en tijm op mijn varkenshaasje... mijn smoelwerk stond echt net in de hens, want een hele theelepel is echt teveelquote:
Nee, lijkt er helemaal niet opquote:Op vrijdag 15 november 2013 19:24 schreef Greys het volgende:
Lijkt het dan op sojasaus ofzo, een beetje?
Nou ik ga het wel gewoon kopen van de week en dan ga ik aan jullie vragen daarna waar je het allemaal in kwakt
Sjongejonge, zit ik na een week weer even te lezen hier, begint het weer gewoon precies hetzelfdequote:
omghkvvjwjnmkntbbff!!!!!!!!!!!! DUSHIIIII!quote:
quote:Op vrijdag 15 november 2013 19:27 schreef Greys het volgende:
OMG OMG OMG qwea die link op FB!Dank je!
Even hier ook delen
http://eerlijkereten.nl/gezonde-snack-superfood-bounty-balletjes/
quote:Op vrijdag 15 november 2013 19:26 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ik dacht precies hetzelfde toen ik het las hoordan zijn we samen kleuters
Dat ziet er echt fakking goed uitquote:Op vrijdag 15 november 2013 19:27 schreef Greys het volgende:
OMG OMG OMG qwea die link op FB!Dank je!
Even hier ook delen
http://eerlijkereten.nl/gezonde-snack-superfood-bounty-balletjes/
Ja dat heb je met een Qwea in je topic, dan ga je van worchestersauce naar mosselen binnen 2 seconden.quote:Op vrijdag 15 november 2013 19:27 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Sjongejonge, zit ik na een week weer even te lezen hier, begint het weer gewoon precies hetzelfde
quote:Op vrijdag 15 november 2013 19:27 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Sjongejonge, zit ik na een week weer even te lezen hier, begint het weer gewoon precies hetzelfde
Jaquote:Op vrijdag 15 november 2013 19:28 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Dat ziet er echt fakking goed uit
Hoorde van de week iets over NLP, herprogrammeren ofzo. Niet zo eng als het klinkt, maar vooral denkpatronen aanpassen. Dat lijkt me precíes wat iemand in zo'n situatie nodig heeft. Lastig hoorquote:Op vrijdag 15 november 2013 19:19 schreef Qwea het volgende:
[..]
Weet je, het lastige is, dat als je eenmaal in een negatieve spiraal zit, je er niet makkelijk uit komt. Ongeacht of je het wel of niet in de gaten hebt. Professionele hulp kan daar bij helpen.
En waarsschijnlijk wil hij ook niet altijd negatief zijn, maar omdat het zo'n gewoonte is geworden gaat het gewoon vanzelf, zonder dat je er zelf bij nadenkt of stilstaat.
Jij moet knierpen/kniertenbrood met Yah bakken.....vindt ze leukquote:Op vrijdag 15 november 2013 19:28 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Dat ziet er echt fakking goed uit
Kwijlen uit je ogen. Dan weet je dat het écht goed moet zijnquote:Op vrijdag 15 november 2013 19:29 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja
Ik vraag me af hoe gezond het ECHT is, maar chocola, honing en kokos, ik ga er bijna van huilen en kwijlen tegelijk
Of gewoon cognitieve gedragstherapie.quote:Op vrijdag 15 november 2013 19:30 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Hoorde van de week iets over NLP, herprogrammeren ofzo. Niet zo eng als het klinkt, maar vooral denkpatronen aanpassen. Dat lijkt me precíes wat iemand in zo'n situatie nodig heeft. Lastig hoor
Ik moest lachen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 19:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja dat heb je met een Qwea in je topic, dan ga je van worchestersauce naar mosselen binnen 2 seconden.
Of gewoon een weekje vakantie en een paar positieve goede gesprekken in een andere omgeving. (Dat zou ik tenminste eerst proberen voor me bij therapie aan te meldenquote:Op vrijdag 15 november 2013 19:31 schreef Oognip het volgende:
[..]
Of gewoon cognitieve gedragstherapie.
Jup. Wat nip zegt, cognitieve gedragstherapie. Been there, done that, works!quote:Op vrijdag 15 november 2013 19:30 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Hoorde van de week iets over NLP, herprogrammeren ofzo. Niet zo eng als het klinkt, maar vooral denkpatronen aanpassen. Dat lijkt me precíes wat iemand in zo'n situatie nodig heeft. Lastig hoor
Het was echt geweldig. Kan er verder niet zo veel over zeggen, maar ik heb ontzettend vaak mijn eigen grenzen moeten verleggen. Een óntzettend goed opgezet programma (echt over álles was nagedacht, op een goede manier, maar dus letterlijk iedere zin in het programma/opdrachten etc.) wat er in vier dagen voor zorgt dat je zowel jezelf als het volledige team leert kennen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 19:30 schreef Laysa het volgende:
[..]
Jij moet knierpen/kniertenbrood met Yah bakken.....vindt ze leuk![]()
was het wat in de Ardennen?
Mja, dat gaat niet werken. Want je bent je er als persoon niet echt van bewust. Plus dat je er anders mee moet omgaan. Want als je 1 negatieve gedachte krijgt, kom je weer in die spiraal. En daar moet je uit kunnen komen... anders gaat het weer dezelfde kant op.quote:Op vrijdag 15 november 2013 19:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Of gewoon een weekje vakantie en een paar positieve goede gesprekken in een andere omgeving.
quote:Op vrijdag 15 november 2013 19:32 schreef Toekito het volgende:
Heb stamppot bij Oma Kookt besteld, het is immers vrijdag. Wel semi gezond. Alleen die 3 kitkatchunkys en die liters cola van vandaag waren dat niet.
Ik had niet anders van je verwacht.quote:Op vrijdag 15 november 2013 19:33 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Het was echt geweldig. Kan er verder niet zo veel over zeggen, maar ik heb ontzettend vaak mijn eigen grenzen moeten verleggen. Een óntzettend goed opgezet programma (echt over álles was nagedacht, op een goede manier, maar dus letterlijk iedere zin in het programma/opdrachten etc.) wat er in vier dagen voor zorgt dat je zowel jezelf als het volledige team leert kennen.
Weet nu een stuk beter waarin ik mijzelf wil ontwikkelen, maar heb ook simpelweg fatsoenlijk feedback leren geven en ontvangen. Als je dan in de eindsessie van de trainer hoort dat je het meest haalbare uit de week hebt gehaald ben je wel een beetje trots
Dat dus, zoiets moet je niet onderschatten: een denkpatroon onderbreek je niet in een weekje, zeker niet als je daar niet de juiste handvatten voor aangereikt krijgtquote:Op vrijdag 15 november 2013 19:33 schreef Qwea het volgende:
[..]
Mja, dat gaat niet werken. Want je bent je er als persoon niet echt van bewust. Plus dat je er anders mee moet omgaan. Want als je 1 negatieve gedachte krijgt, kom je weer in die spiraal. En daar moet je uit kunnen komen... anders gaat het weer dezelfde kant op.
Maar je hebt mensen die gewoon altijd het negatieve ervan inzien als karaktertrek en je hebt mensen die chronisch depressief zijn....moeilijk moeilijkquote:Op vrijdag 15 november 2013 19:33 schreef Qwea het volgende:
[..]
Mja, dat gaat niet werken. Want je bent je er als persoon niet echt van bewust. Plus dat je er anders mee moet omgaan. Want als je 1 negatieve gedachte krijgt, kom je weer in die spiraal. En daar moet je uit kunnen komen... anders gaat het weer dezelfde kant op.
Nouja, ik zat net bij het eten nog met dichtvallende oogjes, en dan heb ik vannacht al weer prima geslapenquote:Op vrijdag 15 november 2013 19:33 schreef Laysa het volgende:
[..]
Ik had niet anders van je verwacht.
Maar super dat je het zo naar je zin hebt gehad
En volgens mij heb je in beide situaties veel baat bij professionele hulpquote:Op vrijdag 15 november 2013 19:34 schreef Laysa het volgende:
[..]
Maar je hebt mensen die gewoon altijd het negatieve ervan inzien als karaktertrek en je hebt mensen die chronisch depressief zijn....moeilijk moeilijk
Sorry, maar dat vind ik te kort door de bocht dat het niet gaat werken.quote:Op vrijdag 15 november 2013 19:33 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ben jij weer een beetje opgeknapt trouwens? Hoorde van Yashi dat je maandag nog niet lekker was, nu wel weer een beetje?quote:Op vrijdag 15 november 2013 19:34 schreef Laysa het volgende:
[..]
Maar je hebt mensen die gewoon altijd het negatieve ervan inzien als karaktertrek en je hebt mensen die chronisch depressief zijn....moeilijk moeilijk
quote:Op vrijdag 15 november 2013 19:32 schreef Qwea het volgende:
[..]
Jup. Wat Q zegt, cognitieve gedragstherapie. Been there, done that, works!
Ja en in beide gevallen kan het mijn inziens geen kwaad om langs een psycholoog te gaan. Want die "karaktertrek" kun je doorbreken met cognitieve gedragstherapie en dat depressieve kun je daar ook deels mee oplossen. Maar goed, je moet het wel willen. Je moet er de tijd voor willen nemen en je moet er ook achter staan. Het duurt echt wel een poos wil je dat doorbreken. En al heb je het doorbroken dan komt het alsnog terug... de kunst is dan om juist je niet te laten meesleuren.quote:Op vrijdag 15 november 2013 19:34 schreef Laysa het volgende:
[..]
Ik snap niet dat mensen er soms zo tegen ageren. Hulp accepteren is lastig, maar je kunt je dan wel ontzettend snel aanpassen, of in ieder geval inzien wat je anders kunt doen/dingen accepteren. Het is echt geen zwaktebod in mijn ogen, maar juist kracht.quote:Op vrijdag 15 november 2013 19:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Sorry, maar dat vind ik te kort door de bocht dat het niet gaat werken.
Vaak misschien niet, of soms. Maar niet 'het gaat niet werken'. Elke mens is anders, wat voor de één goed werkt, werkt voor de ander niet en andersom.
Ik ga er niet teveel over uitweiden, maar het heeft in mijn leven de laatste tijd toch bijzonder veel op een goede manier veranderd
Nou, dat is ook freaking heet ja, maar volgens mij had ik het nu wel over worcester dinges.quote:Op vrijdag 15 november 2013 19:36 schreef Oognip het volgende:
[..]
Bedoel jij trouwens niet tabasco? Om een of andere reden haal ik die twee altijd door elkaar
Dat is echt niet heetquote:Op vrijdag 15 november 2013 19:37 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Nou, dat is ook freaking heet ja, maar volgens mij had ik het nu wel over worcester dinges.
Ook weer zo kort door de bocht, waar haal je vandaan dat ik er tegen ageer?quote:Op vrijdag 15 november 2013 19:37 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ik snap niet dat mensen er soms zo tegen ageren. Hulp accepteren is lastig, maar je kunt je dan wel ontzettend snel aanpassen, of in ieder geval inzien wat je anders kunt doen/dingen accepteren. Het is echt geen zwaktebod in mijn ogen, maar juist kracht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |