Zaterdag 16 november is het dan zover. De wedstrijd waar we al maanden naar uitkijken.

Japan

- Nederland.
![121506.jpg]()
![Dutch+national+football+team+-+cropped]()
Japan zal aantreden met een elftal vol sterren. Ik noem een Kagawa. Keisuke Honda.En niet te vergeten Mike Havenaar. Het zijn namen waarbij het de gemiddelde oranjeklant onmiddellijk dun door de broek loopt. Ik zal nu beginnen met een korte introductie van deze 2 landen.
JAPAN is het land van de rijzende zon. De letterlijke betekenis is zelfs “oorsprong van de zon” . Het heeft ongeveer 128 miljoen inwoners waarvan er al zo’n 35 miljoen in de agglomeratie Tokyo wonen

Het bestaat uit een heleboel eilanden, ik telde er zo gauw al een stuk of 40-45, maar de meeste mensen wonen op de vier hoofdeilanden.
De meeste mensen kennen Japan van het lekkere eten (sushi

), de vooruitstrevende technologie, anime en manga en de onterechte nederlaag tegen de Amerikanen.
NEDERLAND is een klein kutland vooral bekend van hondenpoep en hoeren.
Japan en Nederland hebben 2 keer eerder tegen elkaar gespeeld maar daar wil ik het liever niet meer over hebben.
Wisten jullie dat:
• Je in een Japanse sportbar korting krijgt op het bier als er wordt gewonnen
• De woorden alcohol, dronken en bier in het Japans zijn afgeleid van de Nederlandse woorden daarvoor
• Je in Japan ook heel leuk op vakantie kan

• Dat Nanking allemaal vuige leugens zijn
Laten we hopen op een mooie wedstrijd en de winst voor onze blauwe helden