Zijn Rock en Roll nu dapperder en minder snel bang dan toen ze jong waren? Ik merk vaak bij cavia's dat als ze ouder worden ze op een gegeven moment op een punt komen dat ze nergens meer van schrikken. Mijn Alto was ook altijd een beetje nerveus (wel heel nieuwsgierig) maar sinds ze 6 werd slaapt ze amper meer in haar huisje, loopt vrolijk piepend rond op schoot en zelfs stofzuigen vlak naast de kooi doet haar niets. Terwijl ze toch altijd veel aandacht kreeg enzo. Bolletje van 2 ook, die is vanaf haar geboorte bij me maar vlucht haar huisje in als je niest of je voet beweegtquote:Op maandag 11 augustus 2014 19:16 schreef Queen_Minny het volgende:
De slijtage zit er nog niet in. Ze zijn vrolijk en gezond.
Kleine bolletjes wol worden groot.
Het lijkt wel alsof we het over een stel kinderen hebben.
Ze zijn nooit echt bang geweest. Al sinds dag 1 eten ze uit m'n hand, eerst wat verlegen, maar het duurde niet lang voordat ze me dusdanig hadden afgericht dat ik wortels op commando kwam brengen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 21:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Zijn Rock en Roll nu dapperder en minder snel bang dan toen ze jong waren? Ik merk vaak bij cavia's dat als ze ouder worden ze op een gegeven moment op een punt komen dat ze nergens meer van schrikken. Mijn Alto was ook altijd een beetje nerveus (wel heel nieuwsgierig) maar sinds ze 6 werd slaapt ze amper meer in haar huisje, loopt vrolijk piepend rond op schoot en zelfs stofzuigen vlak naast de kooi doet haar niets. Terwijl ze toch altijd veel aandacht kreeg enzo. Bolletje van 2 ook, die is vanaf haar geboorte bij me maar vlucht haar huisje in als je niest of je voet beweegt![]()
Ik vind eigenlijk oude cavia's toch wel het tofst
Zijn dit flesse caafjes? Dan vermoed ik dat ze kattenmelk gehad hebben.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:22 schreef Queen_Minny het volgende:
[..]
Ze zijn nooit echt bang geweest. Al sinds dag 1 eten ze uit m'n hand, eerst wat verlegen, maar het duurde niet lang voordat ze me dusdanig hadden afgericht dat ik wortels op commando kwam brengen.![]()
Rock word wat nerveus van kinderen, maar doet graag een tukje op de rottweiler. En Roll tukt liever bij iemand opschoot onder het genot van aaitjes, en hij beslist graag zelf bij wie hij zit.Zo zijn ze eigenlijk altijd al geweest. Ik vraag me soms af of het wel cavia's zijn.
eh ik was vorig jaar zomer gedurende drie maanden in totaal 200 euro kwijt en meneer heeft het niet gehaaldquote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hoeveel geld zouden jullie uitgeven voor je cavia bij de dierenarts?
Ahhhquote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:12 schreef CherryLips het volgende:
[..]
eh ik was vorig jaar zomer gedurende drie maanden in totaal 200 euro kwijt en meneer heeft het niet gehaald
Ik was 400 euro kwijt en toen overleed Barbabob ook alsnog.. maar ja, het is ook afhankelijk van hoeveel je uit te geven hebt..quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:15 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ahhh
Neuf heeft een melkkliertumor en dat kost 100 euro.
Dat is niet veel, maar ik blijf aan de gang met haar ...
Dat ligt er bij mij aan wat het is, hoe groot de kans op genezing, en leeftijd van de cavia. De vorige keer was ik ¤200x3 kwijt, en alsnog hebben ze het geen van 3en gered.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:15 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ahhh
Neuf heeft een melkkliertumor en dat kost 100 euro.
Dat is niet veel, maar ik blijf aan de gang met haar ...
mijn cavia heeft al 150 euro aan reparatiekosten gekostquote:Op donderdag 14 augustus 2014 16:26 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Vorige caven kostte mij 2x 310 euro en gingen alsnog dood![]()
Dus ik twijfel nog.
Ik heb een tijdje geleden besloten om 180 euro uit te geven aan een operatie voor mijn lieve Alto. Het beestje is ongeveer 6,5 jaar. Ze had al een paar keer keer een ontstoken oog gehad, en blaasstenen die na een aangepast dieet waren verdwenen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hoeveel geld zouden jullie uitgeven voor je cavia bij de dierenarts?
Wow.. gewoon je cavia bij het huisafvalquote:Op vrijdag 12 september 2014 16:44 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wat een baas
http://nos.nl/artikel/697502-cavia-overleeft-vuilniswagenrit.html
Ik denk dat ik er in zo'n geval toch over zou denken om zo'n beestje te laten gaan. Zeker ook vanwege de ademhaling, benauwdheid is doodeng voor zo'n beestje. Ik lees ook over neurologische problemen, en dan ook nog al die andere aandoeningen... Het moet voor zo'n beestje wel leuk blijven.quote:Op maandag 17 november 2014 15:47 schreef NijntjesUk het volgende:
Ach, daar had hij blijkbaar niet zoveel last van, als het jullie niet was opgevallen.
Ik zit sinds kort op Instagram en kwam daar HopeForMouse (in de VS) tegen.
Sneu geval, beestje is doof, blind, heeft 1 tand en moeite met ademhalen. Eigenaresse doet er echt alles aan om het beestje goed te verzorgen (gaan bijv morgen naar een dierenarts 2 uur verderop).
Ik zou dat ook hebben denk ik. Maar goed, dat kan je ook niet echt goed beoordeling vanaf hier. Zo sneu is de onze gelukkig niet. Da's gewoon een oud beertjequote:Op maandag 17 november 2014 17:14 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik er in zo'n geval toch over zou denken om zo'n beestje te laten gaan. Zeker ook vanwege de ademhaling, benauwdheid is doodeng voor zo'n beestje. Ik lees ook over neurologische problemen, en dan ook nog al die andere aandoeningen... Het moet voor zo'n beestje wel leuk blijven.
quote:Op maandag 17 november 2014 22:59 schreef NijntjesUk het volgende:
Mouse is inmiddels in de schoot van zn verzorger overleden.
Ik ben van Kasper overgestapt op Science Selective, maar zoek eigenlijk nog even verder. Kasper was lekker goedkoop, maar ze hebben deze zomer ontzettend veel gedronken en ik had gelezen dat het van de Kasper kan komen. Ik voerde het al langer, maar misschien is er net iets in de samenstelling veranderd? Ik snap geen zak van die samenstellingen, er is met elk merk volgens mij wel wat. Maar SS is reteduur als je vijf vreetzakken hebt, je moet toevallig tegen een aanbieding aanlopen geloof ik. Misschien dat ik dus overstap op dat eigen merk van de Pet's Place, tenzij jullie andere ideeën hebben? Als ik gemengd voer geef, gaan ze heel selectief eten en blijft er weleens een pitje tussen de tanden zittenquote:Op dinsdag 18 november 2014 10:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Welk caviavoer voeren jullie?
Ik heb een goedkopere leverancier voor mijn caviavoer gevonden, dus ik ben helemaal in mijn nopjes.
Scheelt dik 10 euro met de goedkoopste aanbieder en bijna 20 euro met de duurste.
Ik koop caviavoer bij de Action voor 99 cent per kiloquote:Op dinsdag 18 november 2014 10:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Welk caviavoer voeren jullie?
Ik heb een goedkopere leverancier voor mijn caviavoer gevonden, dus ik ben helemaal in mijn nopjes.
Scheelt dik 10 euro met de goedkoopste aanbieder en bijna 20 euro met de duurste.
Idd, hier krijgen ze dagelijks een vitamine C pilletje.quote:Op dinsdag 18 november 2014 12:50 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik koop caviavoer bij de Action voor 99 cent per kiloHet merk heet Natura maar het is onderdeel van Vitakraft, heb er een keer naar geïnformeerd via de mail. Prima voer, wel een beetje weinig vitamine C. Maar met veel vitamine C-rijk groenvoer erbij komen ze niets tekort.
Cavia's ontwikkelen hun voorkeur qua voedsel aan het begin van hun leven. Heb je ze toen afwisselend genoeg gevoerd?quote:Op dinsdag 18 november 2014 14:45 schreef NijntjesUk het volgende:
Mijn dames zijn belachelijk kieskeurig. Blieven alles zoveel mogelijk vers, alleen gedroogde kruiden en snijhaver zijn goedgekeurd. (Zou dat komen doordat ze dat van jongs af aan al kregen? Nee toch?)
niet alleen voor ons, maar ook voor zijn hokpartnerquote:
Ik zie dat ik de knipoog-smiley vergeten was, haha.quote:Op dinsdag 18 november 2014 17:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Cavia's ontwikkelen hun voorkeur qua voedsel aan het begin van hun leven. Heb je ze toen afwisselend genoeg gevoerd?
Mijn eigen cavia's hebben trouwens ook liever alles vers, ik denk de meeste cavia's ook wel, maar gedroogde kruiden eten ze ook.
De mijne ook. Qua fruit eten ze alleen appel en banaan. Alfalfa lusten ze ook niet.quote:Op dinsdag 18 november 2014 18:43 schreef CherryLips het volgende:
Hier laten ze alleen aardbei, citroen en mandarijntjes liggen.
Dat schreeuwt om een filmpjequote:Op zondag 23 november 2014 09:38 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Mijn cavia's kunnen bananen "pellen."
Als ik er een banaan in het hok gooi dan is de schil er binnen no time af
Ik zal eens kijken of ik hier een fatsoenlijk filmpje van kan makenquote:
Zo'n bakje met korrels waar dan gras uitkomt? Bij mij komt daar steeds schimmel in, dus ik probeer het al niet eens meerquote:Op zondag 23 november 2014 21:11 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik ben de afgelopen anderhalve week bezig geweest met knaagdiergras, elke dag een beetje bevochtigen, vandaag netjes geknipt. Hoeft de een het nietDe ander heeft het nu maar op, al denk ik niet dat ik het vaker koop. De opbrengst is wat laag (ik ben niet zo'n held als het om planten gaat) en het duurt te lang...
I'm soooo fluffyquote:Op dinsdag 25 november 2014 19:26 schreef donald_dick het volgende:
Foto Time!
Swiffer gaat zijn hokgenoot lastigvallen!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jaaaaa, we hebben een peruviaantje erbij gekocht. Vergt wel wat meer onderhoud, maar maar volgens mij heeft ie er geen last vanquote:
Ik laat mijn niet kapperstalent los op mijn langharige cavia. Onderhoud valt ook echt meequote:Op dinsdag 25 november 2014 20:40 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Jaaaaa, we hebben een peruviaantje erbij gekocht. Vergt wel wat meer onderhoud, maar maar volgens mij heeft ie er geen last van
Tuurlijk, een paar keer kammen in de week is het punt niet. Maar dat hoeft niet bij kruin en gladhaar caafs. En als je hem wast dan blijft er niets van hem overquote:Op dinsdag 25 november 2014 21:56 schreef Danielle83 het volgende:
[..]
Ik laat mijn niet kapperstalent los op mijn langharige cavia. Onderhoud valt ook echt mee
Geinigquote:Op dinsdag 25 november 2014 23:30 schreef CherryLips het volgende:
Nou ja, niet helemaal, maar toch
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 25 november 2014 19:15 schreef valentijn101 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Intratuin heeft kant en klare knaagdierplantjes. ( ¤2,50 per stuk) mijn chinchilla s zijn er dol op.
Hier heeft ie het ook wel eens gehad. Maar ik geef het plantje altijd maar even, want hij vreet m in een keer opquote:Op woensdag 26 november 2014 21:10 schreef Mubassie het volgende:
[..]nog nooit gezien
Vreten ze die niet in 1x kaal?
Bij Ollie helemaal niet eigenlijk. Ik had voor Ollie ook een peruufje, Beer (quote:Op woensdag 26 november 2014 21:08 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Geinig![]()
Heb je veel werk aan die lange vacht?
'Knippen' ze elkaar niet? Want bij mijn moeder helpen de caafs elkaar cq bijten ze elkaars haar afquote:Op woensdag 26 november 2014 21:42 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Bij Ollie helemaal niet eigenlijk. Ik had voor Ollie ook een peruufje, Beer (mis hem nog steeds) en die had heel dik stuk haar, verschrikkelijk. Ollie heeft heel dun haar, knip er zo doorheen.
Ik heb hetzelfde bij m'n twee coronetjes, eentje heeft gewoon dun haar dat makkelijk te knippen is en de ander heeft dik haar dat altijd vies en vet is en waar ik alleen met een tuinschaar doorheen kom
Ik heb ook nog een lunkarya, die knip ik soms ook helemaal kort. Ik weet niet of ze er zelf wat van merkt, maar ik vind het zelf wat praktischer
quote:Op woensdag 26 november 2014 21:10 schreef Mubassie het volgende:
[..]nog nooit gezien
Vreten ze die niet in 1x kaal?
Wahahaha.quote:Op dinsdag 25 november 2014 23:30 schreef CherryLips het volgende:
Nou ja, niet helemaal, maar toch
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |