quote:Op maandag 21 april 2014 22:43 schreef Danielle83 het volgende:
Ik heb een caaf die bang is voor vers geplukt gras
quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:23 schreef donald_dick het volgende:
Misschien wel de best getrainde caaf ooit!
ik heb mijn cavia;s getrained om zelf naar de koelkast te lopen als ze wat willen. Dat betekend dus een run naar de koelkast zodra het hok open gaat. Dan whiepen ze 5 minuten bij de koelkast, krijgen ze een witlofblaadje. Zodra ze dat hebben, dan even ermee vechten want stel dat het nog leeft. Daarna snel ermee weg rennen, en dan halverwege de weg terug de helft opeten. De andere helft sleuren ze dan mee hun nachthok in om het daar op te eten. Dan snel nog wat drinken en dan zijn ze moe en gaan ze tukkenquote:Op woensdag 23 april 2014 22:05 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
De enige vorm van lenigheid die mijn cavia's kennen is op hun achterpoten staan
En dat was het dan
quote:Op woensdag 23 april 2014 22:12 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ik heb mijn cavia;s getrained om zelf naar de koelkast te lopen als ze wat willen. Dat betekend dus een run naar de koelkast zodra het hok open gaat. Dan whiepen ze 5 minuten bij de koelkast, krijgen ze een witlofblaadje. Zodra ze dat hebben, dan even ermee vechten want stel dat het nog leeft. Daarna snel ermee weg rennen, en dan halverwege de weg terug de helft opeten. De andere helft sleuren ze dan mee hun nachthok in om het daar op te eten. Dan snel nog wat drinken en dan zijn ze moe en gaan ze tukken
Bob hangt altijd uit zijn kooi over de rand zodra mijn moeder hem eten geeftquote:Op woensdag 23 april 2014 22:05 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
De enige vorm van lenigheid die mijn cavia's kennen is op hun achterpoten staan
En dat was het dan
Bobquote:Op dinsdag 29 april 2014 14:57 schreef DjinN het volgende:
[..]
Bob hangt altijd uit zijn kooi over de rand zodra mijn moeder hem eten geeftSoms hou ik mijn hart vast met het beest
quote:
quote:Op maandag 26 mei 2014 23:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mijn cavia's afgelopen week toen het zo warm wasChillen op het dakterras.
[ afbeelding ]
Gelukkig maarquote:Op donderdag 29 mei 2014 23:42 schreef NijntjesUk het volgende:
Saartje dacht vanavond dat ze kon vliegen.
Ze schrok ergens van en sprong zo van mn schoot, via mn arm op de grond.
We zaten allebei stijf van de schrik.
Heb haar nagekeken en gewacht tot ze gekalmeerd was, voordat ik haar terugzette in de bak.
Nog even goed in de gaten gehouden, maar uiteindelijk ging ze gewoon eten, dus zo te zien is alles oké. Pffff...
Poeh, geen idee eigenlijk of dat wel of niet kan?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:08 schreef Guppyfriend het volgende:
Heeft ze nou een rood oog, terwijl ze toch ook kleur heeft? Ik wist niet dat dat kon!
Die eindbaas verdient eigenlijk wel een NWS-topicquote:Op zondag 8 juni 2014 07:41 schreef Notorious_Roy het volgende:
http://mobiel.nu.nl/opmer(...)kinderboerderij.html
Die rechter is nu al een baasjequote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:53 schreef Mubassie het volgende:
Paar uur geleden is onze zeug bevallen van 3 jongen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
81, 94 en 104 gram, dus een gezond gewicht.
quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:53 schreef Mubassie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
O zo lief!!!!quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:53 schreef Mubassie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Caafjes gaan graag naar buiten. (Let op dat er geen katten en zo bij kunnen komen)quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mijn cavia's zitten normaal gesproken mooi in hun hok en dat is natuurlijk prima. Ik heb echter ook een ren die veel groter is, maar ik weet niet zo goed wat ik als ondergrond moet gebruiken. Nu pak ik vaak oude handdoeken, maar als ze veel gaan rennen verschuift dat.
Heb zitten denken aan een stuk tapijt, maar dat is weer niet gemakkelijk te wassen.
En kan ik de cavia's eigenlijk een keer mee naar buiten nemen? In de ren op het grasveld voor mijn huis?
En moet ik buiten nog ergens op letten? Bepaalde planten waar ze absoluut niet bij in de buurt mogen ofzo?quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:31 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Caafjes gaan graag naar buiten. (Let op dat er geen katten en zo bij kunnen komen)
Misschien kun je de handdoeken met een touwtje aan de binnenren vast knooen zodat het niet verschuift?
Op je eigen gazon zul je waarschijnlijk niet zo veel giftige planten tegen komen. Paardebloemen vinden ze heerlijk en moge ze ook hebben. Maar kijk even hier op het caviaforum daar staat wat caafjes allemaal wel en niet mogen hebben. http://www.caviaforum.nl/forums/voeding.16/quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
En moet ik buiten nog ergens op letten? Bepaalde planten waar ze absoluut niet bij in de buurt mogen ofzo?
Waar je wel even op kunt letten als je een gazon hebt op kleigrond of natte grond dat je geen boterbloemen hebt. Deze zijn wel giftig.quote:Op zondag 3 augustus 2014 19:56 schreef Guppyfriend het volgende:
Let er in ieder geval op dat er eens schaduwplekje voor ze is, zodat ze niet in de volle zon komen te zitten
Zijn het mannetjes?quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:27 schreef Danielle83 het volgende:
Vraagje: ik heb 2 caafs eentje van een jaar en ander van 2. Nu springt de ene caaf de hele tijd op de ander. Hij laat de andere zelfs niet met rust als die relaxed ligt in zn huisje. Kan ik hier iets aan doen? Ik vind t zo sneu dat de ene geen rust heeft zo.
Dat is hier ook altijd zo, dan zijn er weer zeugjes bronstig en dan zitten ze elkaar te irriterenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 16:24 schreef Danielle83 het volgende:
[..]
Ja! De rust is nu weer even gekeerd
Damn ja het lijkt net machogedrag. Even laten zien wie de baas is en dan gaat het wel weer. Ene caaf is ook pissed als die een dag z'n kooi niet uit kan dus ik heb een ADHD gevalletje caafquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 18:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Dat is hier ook altijd zo, dan zijn er weer zeugjes bronstig en dan zitten ze elkaar te irriteren
Gaat vanzelf over.
Zolang er geen bloed vloeit is het niet erg.
quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:53 schreef Mubassie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die foto was verdomd moeilijk te maken. vingers aflikken/in de telefoon proberen te kruipen/op schoot springen/schooien om aaitjes is natuurlijk veel leuker dan even stil zitten.quote:Op zondag 10 augustus 2014 22:16 schreef Mubassie het volgende:
Mooie foto's![]()
Die laatste wat een mooie grove kop
Zo af en toe moeten ze hier hun snuffert toch even laten zien? Ze worden in December al weer 7quote:
Wauw, zo snel alweer.. De twee oudste zeugjes schelen maar een maandje en die zijn in 2011 geboren. Zij worden pas drie jaar. De jongste telg is pas 2.quote:Op zondag 10 augustus 2014 23:45 schreef Queen_Minny het volgende:
[..]
Die foto was verdomd moeilijk te maken. vingers aflikken/in de telefoon proberen te kruipen/op schoot springen/schooien om aaitjes is natuurlijk veel leuker dan even stil zitten.
[..]
Zo af en toe moeten ze hier hun snuffert toch even laten zien? Ze worden in December al weer 7
Herkenbaarquote:Op maandag 11 augustus 2014 19:16 schreef Queen_Minny het volgende:
De slijtage zit er nog niet in. Ze zijn vrolijk en gezond.
Kleine bolletjes wol worden groot.
Het lijkt wel alsof we het over een stel kinderen hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |