Verhoog de rente.quote:Op donderdag 14 november 2013 12:22 schreef spaaronderzoek het volgende:
manieren waarop we mensen kunnen stimuleren om geld te sparen voor een financiële buffer
Dat zou je wel zeggen ja, maar zelfs dan heb je nog mensen die hun hogere salaris uitgeven en andere mensen die het liever sparen 'voor later'. Met dit onderzoek proberen we daar een wat beter beeld van te krijgen waarom mensen nu wel of niet sparen. Opvallend genoeg lijkt dit niet veel te maken te hebben met inkomen; mensen die 10 euro per maand overhouden kunnen veel consistenter en gedisciplineerder sparen dan mensen die elke maand 300 euro overhouden.quote:Op donderdag 14 november 2013 12:25 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Geef mensen meer loon en minder kosten, dan blijft er wat over om te sparen. Geen dank.
Bedankt voor het invullen! Het klopt dat er meerdere vragen per construct worden gesteld; zo wordt ook geprobeerd de kwaliteit van de vragenlijst iets te verhogen, mocht bijvoorbeeld één item niet duidelijk zijn, dan zijn de anderen dat hopelijk wel.quote:Op donderdag 14 november 2013 12:35 schreef Luxuria het volgende:
Zitten veel dezelfde vragen in.
Edit: HEEL veel dezelfde vragen....
Bedankt voor het invullen. Een voordeel van die bolletjes is wel dat het makkelijk is om in te vullen (niks in te typen) en snel gaat. Anders zou het wel onredelijk lang duren om dit in te vullen.quote:Op donderdag 14 november 2013 12:40 schreef BasEnAad het volgende:
Ik word altijd scheel van die vragenlijsten met gelijk 800 van die bolletjes.
Bedankt voor het invullen. Kun je een paar voorbeelden geven van de vele spelfouten? De vragenlijst is namelijk door meerdere mensen gecontroleerd, dus deze zouden er eigenlijk niet meer in mogen zitten.quote:Op donderdag 14 november 2013 12:51 schreef Noppie2000 het volgende:
Heb hem voor je ingevuld. Wel veel spelfouten, 'dubbele' vragen en vragen waar eigenlijk alleen maar ja of nee pp zijn plaats is.
Betere enquêtes in de zin van het onderwerp, opmaak, lengte of ..? Bedankt voor het kijken er naar in ieder geval.quote:Op donderdag 14 november 2013 12:54 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
heb wel eens betere enquetes gezien
Volgens de Fok! regels mag ik helaas niks teruggeven of verloten onder de deelnemers.quote:Op donderdag 14 november 2013 12:55 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
en ga je hier verder nog wat van je laten horen? Krijgen we er nog wat voor terug/ post je hier het resultaat ook?
Aangezien we een vermogensrendementsheffing hebben, kan er ook wel een onverwachteuitgavenentoeslag komen voor de mensen met weinig spaargeld.quote:Op donderdag 14 november 2013 12:22 schreef spaaronderzoek het volgende:
De verwachting is dat dit onderzoek aanknopingspunten geeft voor manieren waarop we mensen kunnen stimuleren om geld te sparen voor een financiële buffer, zodat ze beter zijn voorbereid op financiële tegenslagen.
Haha, dankje.quote:Op donderdag 14 november 2013 13:48 schreef Luxuria het volgende:
De eerste die ook echt de regels doorleest
Ja oké, dat klopt. Maar de vermogensrendementsheffing geld 'pas' vanaf ¤ 21.139, terwijl volgens het NIBUD een samenwonend stel met twee kinderen minstens ¤ 5.000 euro aan financiële buffer moet hebben. Je kunt dus heel wat sparen aan buffer zonder dat je die belasting oploopt.quote:Op donderdag 14 november 2013 14:17 schreef zuchtje het volgende:
Aangezien we een vermogensrendementsheffing hebben, kan er ook wel een onverwachteuitgavenentoeslag komen voor de mensen met weinig spaargeld.
1,2% extra rente bij een vermogen onder de 25k
Haha, voordat mensen een raar idee krijgen: zo'n psychologisch onderzoek is dit niet.quote:Op donderdag 14 november 2013 14:36 schreef Louis22 het volgende:
Spaardrift is een gesublimeerde vorm van anale retentie.
Met een hoger salaris heb je die keuze tenminste he.. Hij doelt volgens mij op de groep die al zijn geld sowieso al kwijt is aan vaste lasten en voedsel.quote:Op donderdag 14 november 2013 13:27 schreef spaaronderzoek het volgende:
Dat zou je wel zeggen ja, maar zelfs dan heb je nog mensen die hun hogere salaris uitgeven en andere mensen die het liever sparen 'voor later'. Met dit onderzoek proberen we daar een wat beter beeld van te krijgen waarom mensen nu wel of niet sparen. Opvallend genoeg lijkt dit niet veel te maken te hebben met inkomen; mensen die 10 euro per maand overhouden kunnen veel consistenter en gedisciplineerder sparen dan mensen die elke maand 300 euro overhouden.
21K is nou niet bepaald veel. Koop je niet eens een modale auto voor als een Opel Astra of een VW Golf. Als je dat kunt ben je schijnbaar vermogend.quote:Ja oké, dat klopt. Maar de vermogensrendementsheffing geld 'pas' vanaf ¤ 21.139, terwijl volgens het NIBUD een samenwonend stel met twee kinderen minstens ¤ 5.000 euro aan financiële buffer moet hebben. Je kunt dus heel wat sparen aan buffer zonder dat je die belasting oploopt.
Opmerking kwam niet van mij, maar een voorbeeld van onjuist taalgebruik:quote:Op donderdag 14 november 2013 13:27 schreef spaaronderzoek het volgende:
Kun je een paar voorbeelden geven van de vele spelfouten? De vragenlijst is namelijk door meerdere mensen gecontroleerd, dus deze zouden er eigenlijk niet meer in mogen zitten.
Nee dat klinkt lekkerquote:Op vrijdag 15 november 2013 21:42 schreef obolos het volgende:
'Ik ga de komende twee jaren een huis kopen of laat er een bouwen'
Oh dat klopt natuurlijk, met meer inkomen heb je inderdaad meer mogelijkheden om wat te sparen, als je dat zou willen. Maar dit onderzoek kijkt ook naar de mate waarin mensen de intentie hebben om te sparen, dus ongeacht of ze nu wel of niet hierin voldoende slagen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 16:03 schreef KataStrofe het volgende:
[..]
Met een hoger salaris heb je die keuze tenminste he.. Hij doelt volgens mij op de groep die al zijn geld sowieso al kwijt is aan vaste lasten en voedsel.
Ja maar dan heb je het over de prijs van een nieuwe auto.quote:Op vrijdag 15 november 2013 17:14 schreef announcement het volgende:
[..]
21K is nou niet bepaald veel. Koop je niet eens een modale auto voor als een Opel Astra of een VW Golf. Als je dat kunt ben je schijnbaar vermogend.
Ps: heb m ingevuld trouwens.
Bedankt voor je feedback.quote:Op vrijdag 15 november 2013 21:42 schreef obolos het volgende:
[..]
Opmerking kwam niet van mij, maar een voorbeeld van onjuist taalgebruik:
'Ik ga binnen de komende twee jaren een huis kopen of laat er één bouwen'
veranderen in:
'Ik ga binnen twee jaar een huis kopen of laat er een bouwen' of
'Ik ga de komende twee jaren een huis kopen of laat er een bouwen'
quote:En binnen de komende twee jaren, denkt u dan dat u een huis gaat kopen
of er een laat bouwen?
quote:Ik zie mezelf als iemand die vooral streeft naar wat hij of zij 'behoort te zijn' met het voldoen aan mijn verplichtingen en verantwoordelijkheden
Ik kan echt helemaal niks met dit soort zinnen, veel te zweverig.quote:Ik zie mezelf vooral als iemand die erna streeft om zijn 'ideale zelf' te bereiken en daarmee mijn wensen en dromen te realiseren
Je kunt er toch kwalitatief (i.p.v. kwantitatief) onderzoek van maken?quote:Op zondag 17 november 2013 01:29 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik wist trouwens niet dat je op een universiteit kan afstuderen met behulp van een online enquête?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |