abonnement Unibet Coolblue
pi_134016612
Welke bank heeft ook alweer die depositorekeningen die je mag openbreken voor de aankoop van een woning (of iets soortgelijks)?
pi_134019790
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 14:58 schreef Ill-Skillz het volgende:
Welke bank heeft ook alweer die depositorekeningen die je mag openbreken voor de aankoop van een woning (of iets soortgelijks)?
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 11:37 schreef mrbombastic het volgende:

[..]

Ik heb even gezocht en heb het gevonden:


Overal waar een X staat gelden geen kosten.
pi_134020147
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 10:57 schreef leolinedance het volgende:
De gegevens in het kader hieronder worden automatisch up-to-date gehouden. De inhoud ervan is in ontwikkeling.

Bedenk dat alle informatie in deze OP onder voorbehoud is en dat de meest actuele informatie altijd op de website van de bank te vinden is.

[ afbeelding ]

Alle banken in het rijtje staan onder toezicht van De Nederlandse Bank (DNB) en vallen onder het Depositogarantiestelsel (TS kan niet aansprakelijk gehouden worden voor fouten in deze post, zelf even controleren natuurlijk!). Alle spaartegoeden worden door De Nederlandsche Bank gegarandeerd tot 100.000 euro per rekeninghouder per bank (bij EN/OF rekeningen geldt het dubbele).

Uitzonderingen:
Argenta valt onder het Belgische Garantiestelsel. Ook in België wordt nu 100.000 euro volledig gegarandeerd door de Belgische overheid.
Bank of Scotland valt onder het Britse depositograntiestelsel. De maximale dekking per 31 december 2010 is 85.000 pond. Deze limiet is gebaseerd op de limiet die geldt in de Eurozone (100.000 euro) en wordt in 2015 opnieuw bepaald op basis van de dan geldende wisselkoersen, waarbij omgerekend het garantiebedrag circa 100.000 euro moet zijn. Als de koers van het Britse pond tussentijds daalt, is de garantie omgerekend in euro's lager. Als de koers van het pond stijgt is de garantie omgerekend in euro's hoger.
ICBC Valt onder het Luxemburgse garantiestelsel. Gegarandeerd tot 100.000 euro

Voor hele grote bedragen (waarbij spreiden over meerdere banken lastig wordt) kun je staatobligaties overwegen. Nederlandse staatsobligaties behoren tot de veiligste ter wereld. Je hebt dan wel het nadeel van transactie- en bewaarkosten, maar voor grote bedragen zijn die in verhouding laag.

Actuele rente van de Europese Centrale Bank:
[ afbeelding ]

12 maands Euribor
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Handige links:
http://www.spaarinformatie.nl
http://www.rekeninginfo.nl
http://www.dividendpagina.nl/sparen.asp
http://www.overgeld.nl
http://mistermoney.rtl.nl/sparen.asp
http://www.geldenrecht.nl
http://www.renteplaza.com

Voor meer informatie over verwerkingstijden tussen verschillende banken:
http://forum.spaarinforma(...)=5923&p=55932#p55932

Hou dit AUB een spaartopic.
Discusseren over speculeren en beleggen kan hier: Topicreeks: AEX: De Beursvloer

De kleine lettertjes:
TS is niet aansprakelijk voor verkeerde of onjuiste informatie in de OP
Dit is voor mij nog geen reden van van bank te wisselen.
pi_134021689
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 11:23 schreef OngeschiktX het volgende:
Wat heeft LPB met de site gedaan. :{
Wel hoge rente bieden, maar mensen nu wegpesten door de layout van de site?
Vind het wel meevallen, oogt best wel "clean" , alleen lettertype vind ik wat oubollig
Na m'n bancaire "meedenk" periode nu levensgenieter als ondernemer
pi_134028124
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 16:47 schreef mrbombastic het volgende:

[..]


[..]

[ afbeelding ]
Overal waar een X staat gelden geen kosten.
Thanks voor je verhelderende post! ^O^
pi_134034285
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 10:10 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Er zat altijd al een 11-proef op bankrekeningnummers. Maar als je 1 foutje kan maken kan je ook 2 foutjes maken. De kans is iets kleiner, maar stomweg even controleren of de naam ook klopt zou vrijwel alle fouten uitsluiten. Helaas hebben banken daar geen belang bij.

Die elfproef geldt alleen voor bankrekeningnummers maar niet voor Postbankrekeningnummers. Daar was altijd sprake van een naam/nummer-controle.

Da kans dat je een foutje in rekeningnummer + het IBANcontrolegetal maakt, zodanig dat je een bestaand ander IBAN nummer creëert is zo klein als maar kan.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 8 december 2013 @ 09:21:21 #207
78918 SeLang
Black swans matter
pi_134041172
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 16:47 schreef mrbombastic het volgende:

[..]

[..]

[ afbeelding ]
Overal waar een X staat gelden geen kosten.
Kan een mod dit overzicht even toevoegen aan de OP?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_134159994
Maandagochten vóór 08:00 uur opdracht gegeven voor MY > ING. Stond er vandaag om 16:00 pas op. Vind ik wel echt rijkelijk laat en langzamer dan normaal.
pi_134160358
Van dat lijstje klopt geen zak, bij Rabobank kan dat bij alles
pi_134162771
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:38 schreef Ill-Skillz het volgende:
Maandagochten vóór 08:00 uur opdracht gegeven voor MY > ING. Stond er vandaag om 16:00 pas op. Vind ik wel echt rijkelijk laat en langzamer dan normaal.
Ik zag toevallig dat er bij het overboekingsscherm al is opgenomen dat een betaling 'tot 3 werkdagen in beslag kan nemen' oid. Zou mooi zijn als ze die tijd ook gewoon standaard al aanhouden... :{
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
  woensdag 11 december 2013 @ 21:30:53 #211
43615 RIVDSL
Impossible Mission
pi_134166239
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:46 schreef arjan1112 het volgende:
Van dat lijstje klopt geen zak, bij Rabobank kan dat bij alles
http://www.rabobank.nl/im(...)0120801_29391772.pdf
Pagina 8, voorwaarde 6 en 7
pi_134201663
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 20:37 schreef wormtrein het volgende:

[..]

Ik zag toevallig dat er bij het overboekingsscherm al is opgenomen dat een betaling 'tot 3 werkdagen in beslag kan nemen' oid. Zou mooi zijn als ze die tijd ook gewoon standaard al aanhouden... :{
Tsjah, het typische is dat ik gisteren rond 16:00 uur het geld naar LPB heb overgeschreven, en daar stond het vandaag om 13:00 uur op.

De spaarbanken zijn ongetwijfeld wat ijveriger als het om een bijschrijving dan een afschrijving gaat, lijkt het. ;)
pi_134207445
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 20:28 schreef Ill-Skillz het volgende:

De spaarbanken zijn ongetwijfeld wat ijveriger als het om een bijschrijving dan een afschrijving gaat, lijkt het. ;)
Het zijn en blijven banksters
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_134228181
Wat gaan jullie doen eind december? Het bedrag maar weer vastzetten bij een deposito tegen een percentage van 1.96 bij LPB ofzo, omdat de kans groot is dat het gaat zakken in januari?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  vrijdag 13 december 2013 @ 16:08:23 #215
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_134228269
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 16:05 schreef rene90 het volgende:
Wat gaan jullie doen eind december? Het bedrag maar weer vastzetten bij een deposito tegen een percentage van 1.96 bij LPB ofzo, omdat de kans groot is dat het gaat zakken in januari?
Crowdfunding, beleggen, opmaken en een beetje vastzetten.
pi_134268601
Iban nummers Financiële Dagblad van vrijdag 13/12/2013
---
Vanaf februari moet iedereen het veel langere en lastig te onthouden Iban-nummer gebruiken in plaats van zijn huidige bankrekeningnummer. Tot nu toe zetten banken de nummers automatisch om, maar Brussel verbiedt het om na februari deze service nog te verlenen.
-----
Hoelang laten we ons de grillen en grollen vanuit Brussel nog voorschrijven ??
Na m'n bancaire "meedenk" periode nu levensgenieter als ondernemer
  zaterdag 14 december 2013 @ 23:29:41 #217
43615 RIVDSL
Impossible Mission
pi_134276481
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 20:16 schreef roadrats het volgende:
Iban nummers Financiële Dagblad van vrijdag 13/12/2013
---
Vanaf februari moet iedereen het veel langere en lastig te onthouden Iban-nummer gebruiken in plaats van zijn huidige bankrekeningnummer. Tot nu toe zetten banken de nummers automatisch om, maar Brussel verbiedt het om na februari deze service nog te verlenen.
-----
Hoelang laten we ons de grillen en grollen vanuit Brussel nog voorschrijven ??
Dit ga je niet menen? Ik vind dat automatisch omzetten al irritant, laat staan dat ik dat zelf moet gaan intikken.
pi_134279148
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 20:16 schreef roadrats het volgende:
Iban nummers Financiële Dagblad van vrijdag 13/12/2013
---
Vanaf februari moet iedereen het veel langere en lastig te onthouden Iban-nummer gebruiken in plaats van zijn huidige bankrekeningnummer. Tot nu toe zetten banken de nummers automatisch om, maar Brussel verbiedt het om na februari deze service nog te verlenen.
-----
Hoelang laten we ons de grillen en grollen vanuit Brussel nog voorschrijven ??
Ik vind het wel een beetje gezeur hoor dat de IBAN zo lastig is.

-de eerste twee tekens zijn NL (Nederland) dat is niet lastig
-daarna komen 2 nieuwe cijfers (ok, die moet je onthouden)
-hierna volgen 4 letters van je eigen bank RABO, INGB, ABNA zoiets... je weet bij welke bank je zit, dus heel lastig lijkt me dit niet.
-hierna voor bankrekeningen een 0 + je bankrekening of voor oude postbank rekeningen meer nullen... maar ook hier geldt, dit nummer weet je al, dus zo lastig is dit niet.

Je moet het even doorhebben, en dan weet je je eigen nummer heel snel. Misschien dat wat ouderen er last mee hebben, maar onder de 70 moet dit geen groot probleem zijn denk ik.

Dit is gewoon gewenning, en ipv zeuren dat het zo moeilijk en lastig is (ook zo berichten in de media), even uitleggen en aanpakken die hap.
pi_134282696
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 00:35 schreef elkravo het volgende:

[..]

Ik vind het wel een beetje gezeur hoor dat de IBAN zo lastig is.

-de eerste twee tekens zijn NL (Nederland) dat is niet lastig
-daarna komen 2 nieuwe cijfers (ok, die moet je onthouden)
-hierna volgen 4 letters van je eigen bank RABO, INGB, ABNA zoiets... je weet bij welke bank je zit, dus heel lastig lijkt me dit niet.
-hierna voor bankrekeningen een 0 + je bankrekening of voor oude postbank rekeningen meer nullen... maar ook hier geldt, dit nummer weet je al, dus zo lastig is dit niet.

Je moet het even doorhebben, en dan weet je je eigen nummer heel snel. Misschien dat wat ouderen er last mee hebben, maar onder de 70 moet dit geen groot probleem zijn denk ik.

Dit is gewoon gewenning, en ipv zeuren dat het zo moeilijk en lastig is (ook zo berichten in de media), even uitleggen en aanpakken die hap.
Goed punt. Elke verandering roept weerstand op, gegrond of ongegrond.
Enige wat nu niet meer kan is je bankrekening meenemen naar een andere bank. Zou vreemd worden om een ING rekening te hebben met een ABN code :)
  zondag 15 december 2013 @ 10:57:54 #220
43615 RIVDSL
Impossible Mission
pi_134283408
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 00:35 schreef elkravo het volgende:

[..]

Ik vind het wel een beetje gezeur hoor dat de IBAN zo lastig is.

-de eerste twee tekens zijn NL (Nederland) dat is niet lastig
-daarna komen 2 nieuwe cijfers (ok, die moet je onthouden)
-hierna volgen 4 letters van je eigen bank RABO, INGB, ABNA zoiets... je weet bij welke bank je zit, dus heel lastig lijkt me dit niet.
-hierna voor bankrekeningen een 0 + je bankrekening of voor oude postbank rekeningen meer nullen... maar ook hier geldt, dit nummer weet je al, dus zo lastig is dit niet.

Je moet het even doorhebben, en dan weet je je eigen nummer heel snel. Misschien dat wat ouderen er last mee hebben, maar onder de 70 moet dit geen groot probleem zijn denk ik.

Dit is gewoon gewenning, en ipv zeuren dat het zo moeilijk en lastig is (ook zo berichten in de media), even uitleggen en aanpakken die hap.
Net alsof ik alleen geld over zou maken naar me eigen rekening. Dit is gewoon extra typ werk voor iets wat volledig redundant is en derhalve dus geen nut heeft.
  zondag 15 december 2013 @ 11:05:04 #221
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_134283511
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 10:57 schreef RIVDSL het volgende:
Net alsof ik alleen geld over zou maken naar me eigen rekening. Dit is gewoon extra typ werk voor iets wat volledig redundant is en derhalve dus geen nut heeft.
^^ Dat. Maar hey, het geeft een paar machtsgeile oude kerels met een te hoog salaris voor wat ze doen in Brussel weer meer macht, dus iedereen moet het maar slikken!

Het voegt niets toe, en heeft geen enkel nut. Als ze serieus iets nuttigs hadden willen doen voor de Europese eenwording van het bankensysteem hadden ze EU-breed 1 systeem moeten invoeren: iedereen een nummer van 10 tekens bijvoorbeeld (20 rekeningen per inwoner moet genoeg zijn), dus eenmalig een nieuw nummer en klaar. IBAN werkte prima voor buitenlandse betalingen, en daar hadden ze het bij moeten laten.
Ook leuk trouwens dat de spaties in IBAN-notatie niet overeenkomen met de punten in een bankrekeningnummer... dat maakt vergelijken lastiger.
censuur :O
pi_134284185
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 09:45 schreef snabbi het volgende:

[..]

Goed punt. Elke verandering roept weerstand op, gegrond of ongegrond.
Enige wat nu niet meer kan is je bankrekening meenemen naar een andere bank. Zou vreemd worden om een ING rekening te hebben met een ABN code :)
Ach die nummerportabiliteit heeft volgens mij ook maar heel kort bestaan, want dat kon eerder ook niet.
Als je echt wilt verhuizen, is er een speciale verhuisservice tussen banken, en dat is ook heel nuttig. Ik heb verder geen emotionele band met een rekeningnummer.
pi_134284224
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 10:57 schreef RIVDSL het volgende:

[..]

Net alsof ik alleen geld over zou maken naar me eigen rekening. Dit is gewoon extra typ werk voor iets wat volledig redundant is en derhalve dus geen nut heeft.
Ja als iedereen in zijn eigen wereld blijft, is het voor jou minder nuttig, maar als je kijkt naar Europese betalingen scheelt het best wel en is standardisatie best handig. Niet alles draait om jou als consument... leer ermee leven dat dingen veranderen, en niet alles altijd in jouw straatje zal zijn.
  zondag 15 december 2013 @ 11:49:50 #224
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_134284379
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 11:41 schreef elkravo het volgende:
Ja als iedereen in zijn eigen wereld blijft, is het voor jou minder nuttig, maar als je kijkt naar Europese betalingen scheelt het best wel en is standardisatie best handig. Niet alles draait om jou als consument... leer ermee leven dat dingen veranderen, en niet alles altijd in jouw straatje zal zijn.
Vertel dan eens wat het nationaal invoeren van IBAN helpt voor internationale betalingen?!
censuur :O
pi_134285775
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 11:49 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Vertel dan eens wat het nationaal invoeren van IBAN helpt voor internationale betalingen?!
IBAN maakt deel uit van SEPA

- Het eerste voordeel van SEPA dat SEPA er voor zorgt dat er 1 Europese betaalmarkt is, dit maakt het betalingsverkeer in Europa een stuk efficienter.
- Het tweede voordeel van SEPA is dat SEPA internationale barrieres wegneemt. Doordat de internationale betalingen hierdoor gemakkelijker en efficienter kunnen verlopen kan de Europese economie snel uitgroeien tot 1 van de grootste economien van de wereld.
- Het derde voordeel van SEPA is dat SEPA er voor zorgt dat er een einde komt aan de kostenverschillen voor betalingen tussen verschillende Europese landen. Alle EUR betalingen binnen de EER kosten straks evenveel als nu een betaling binnen je eigen land. Hierdoor hoef je dus bijvoorbeeld niet meer 5 euro te betalen voor een buitenlande betaling naar bijvoorbeeld Frankrijk.


Je kunt dus straks gewoon geld naar een Spaanse rekening overboeken, alsof je geld overboekt naar een rekening van iemand in Nederland, en zonder extra kosten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')