abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin woensdag 13 november 2013 @ 20:28:56 #76
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133229683
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:23 schreef Heufd het volgende:

Gewoon iemand die op zoek gaat naar wie Zwarte Piet is, wat hij voorstelt, waarom mensen zo stug vast blijven houden aan een traditie en waarom mensen er vanaf willen. Niet echt propaganda, vind ik.
'Ik mag wel een mening hebben over de traditie, maar ik mag er niets aan veranderen. Ik voel me als een roepende in de woestijn'. De hele docu is gemaakt vanuit het perspectief van iemand die zich gediscrimineerd voelt door een kinderfeestje. Ik wacht wel tot de NPO een docu uitzendt met als uitgangspunt het kinderfeest in plaats van het racistische feest.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  woensdag 13 november 2013 @ 20:32:45 #77
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_133229855
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:28 schreef Danny het volgende:

[..]

'Ik mag wel een mening hebben over de traditie, maar ik mag er niets aan veranderen. Ik voel me als een roepende in de woestijn'. De hele docu is gemaakt vanuit het perspectief van iemand die zich gediscrimineerd voelt door een kinderfeestje. Ik wacht wel tot de NPO een docu uitzendt met als uitgangspunt het kinderfeest in plaats van het racistische feest.
Het is inderdaad gemaakt vanuit het perspectief van iemand die zich gediscrimineerd voelt, maakt het toch niet meteen propaganda? Ze probeert je niet te overtuigen van haar gelijk, laat ook andersdenkenden aan het woord en neemt die ook serieus. Niets mis mee.
pi_133230157
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:23 schreef Heufd het volgende:

[..]

Gewoon iemand die op zoek gaat naar wie Zwarte Piet is, wat hij voorstelt, waarom mensen zo stug vast blijven houden aan een traditie en waarom mensen er vanaf willen. Niet echt propaganda, vind ik.
Beetje oud om nu nog te achterhalen wie en wat zwarte piet is. Laat het gewoon een fantasiefiguur voor de kinderen zijn. Waar bemoeien die zeurende volwassenen zich allemaal mee? Denk je dat dat leuk is voor de kinderen die er ongetwijfeld nu iets van mee gaan krijgen.

Het is gewoon een kinderfeest willens en wetens verpesten.

Oh wacht: ik vind dat een kinderfeest willens en wetens door een paar jankzakken verpest wordt.
pi_133230219
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Beetje oud om nu nog te achterhalen wie en wat zwarte piet is. Laat het gewoon een fantasiefiguur voor de kinderen zijn. Waar bemoeien die zeurende volwassenen zich allemaal mee? Denk je dat dat leuk is voor de kinderen die er ongetwijfeld nu iets van mee gaan krijgen.

Oh wacht: ik vind dat een kinderfeest willens en wetens door een paar jankzakken verpest wordt.
Ik vind dat dit een typisch voorbeeld is van een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid. :Y

Maar dat is uiteraard geheel mijn mening.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  Admin woensdag 13 november 2013 @ 20:42:12 #80
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133230227
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik vind dat ook
  Admin woensdag 13 november 2013 @ 20:43:25 #81
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133230278
En ik vrees dat als dat feest stopt te bestaan een bepaalde groep mensen op weinig begrip kunnen rekenen in de toekomst.
  Moderator woensdag 13 november 2013 @ 20:51:59 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133230670
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:19 schreef Casiotone het volgende:

[..]

goed dat je jezelf kent. dat is de eerste stap
sterk ^O^
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_133230708
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:43 schreef Danny het volgende:
En ik vrees dat als dat feest stopt te bestaan een bepaalde groep mensen op weinig begrip kunnen rekenen in de toekomst.
Hoeveel willen het feest nou stoppen? En moet dan een hele groep bevooroordeeld worden doordat bepaalde mensen het willen stoppen? Wat een gespannen gedoe...
  Moderator woensdag 13 november 2013 @ 20:57:10 #84
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133230923
moet niet maar zo werkt het uiteindelijk wel ... figuren die zich hier niet overheen kunnen zetten gaan echt niet eerst vragen of je pro of antipiet bent ofzo

maar goed, het sinterklaasfeest blijft gewoon bestaan zolang mensen het blijven vieren, dat kun je helemaal niet stoppen tenzij je de politie op 5 december deuren in laat trappen om te checken hoe zwart de Pieten wel niet zijn
  Admin woensdag 13 november 2013 @ 20:58:59 #85
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133230996
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:52 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Hoeveel willen het feest nou stoppen? En moet dan een hele groep bevooroordeeld worden doordat bepaalde mensen het willen stoppen? Wat een gespannen gedoe...
in Nederland zijn er maar een paar nodig. En het stoppen is heel makkelijk. Die Romeo Grot zei het al 'alle pieten in elkaar slaan'. Openbare orde verstoren zodat er geen vergunning meer wordt uitgegeven volgend jaar of het jaar erop of het jaar daarop. Maar er zijn er best veel die er vanaf willen en in ieder geval een substantieel deel daarvan heeft geen enkel probleem geweld te gebruiken om hun doel te bereiken. Dat is dan een deel van de multicultuur waar ons land mee verrijkt is. Geweld om je zin te krijgen is iets dat in veel culturen gewoon geaccepteerd is.
  Admin woensdag 13 november 2013 @ 21:00:43 #86
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133231061
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:57 schreef sp3c het volgende:
moet niet maar zo werkt het uiteindelijk wel ... figuren die zich hier niet overheen kunnen zetten gaan echt niet eerst vragen of je pro of antipiet bent ofzo

maar goed, het sinterklaasfeest blijft gewoon bestaan zolang mensen het blijven vieren, dat kun je helemaal niet stoppen tenzij je de politie op 5 december deuren in laat trappen om te checken hoe zwart de Pieten wel niet zijn
mensen die het zelf vieren is niet hetzelfde als versierde winkels met pieten achter de kassa, pieten in het winkelcentrum, sinterklaasjournaal en sinterklaasfilms (want dat zijn nu stuk voor stuk racistische rolprenten geworden). Het is nog niet zover, maar je hoeft geen helderziende te zijn om te zien dat ze binnen enkele jaren gewoon hun zin hebben en er van de hele sint en pietviering niets meer over is.
  Moderator woensdag 13 november 2013 @ 21:04:16 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133231256
ik ben er eerlijk gezegd van overtuigd dat Nederland weer terug gaat naar Nederland waar mensen gewoon hun schouders ophalen voor dit soort onzin ... je hoort het overal, mensen zijn klaar met dit soort geneuzel van zelfbenoemde intellectuelen, politici en huilebalken

stop die onzin weer terug in de achterkamertjes
pi_133231286
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:00 schreef Danny het volgende:

[..]

mensen die het zelf vieren is niet hetzelfde als versierde winkels met pieten achter de kassa, pieten in het winkelcentrum, sinterklaasjournaal en sinterklaasfilms (want dat zijn nu stuk voor stuk racistische rolprenten geworden). Het is nog niet zover, maar je hoeft geen helderziende te zijn om te zien dat ze binnen enkele jaren gewoon hun zin hebben en er van de hele sint en pietviering niets meer over is.
Dat zal de trieste uitkomst wel zijn ja.
Het wordt nooit meer hetzelfde.
Ze worden bedankt.
pi_133231331
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:04 schreef sp3c het volgende:
ik ben er eerlijk gezegd van overtuigd dat Nederland weer terug gaat naar Nederland waar mensen gewoon hun schouders ophalen voor dit soort onzin ... je hoort het overal, mensen zijn klaar met dit soort geneuzel van zelfbenoemde intellectuelen, politici en huilebalken

stop die onzin weer terug in de achterkamertjes
De geest is uit de fles. Sinterklaas is besmet door 21 fucking idioten.
  woensdag 13 november 2013 @ 21:06:52 #90
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133231408
Stelletje dramaqueens.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator woensdag 13 november 2013 @ 21:07:36 #91
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133231453
er zijn wel meer dan 21 mafkezen die het feest proberen te besmetten en ze zitten in beide kampen

maar als je er gewoon op je werk of met je vrienden over praat dan zegt iedereen :')
geen hond die het verder wat kan schelen maar het houd heel Nederland al weken bezig

raar is dat
pi_133231467
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:58 schreef Danny het volgende:

[..]

in Nederland zijn er maar een paar nodig. En het stoppen is heel makkelijk. Die Romeo Grot zei het al 'alle pieten in elkaar slaan'. Openbare orde verstoren zodat er geen vergunning meer wordt uitgegeven volgend jaar of het jaar erop of het jaar daarop. Maar er zijn er best veel die er vanaf willen en in ieder geval een substantieel deel daarvan heeft geen enkel probleem geweld te gebruiken om hun doel te bereiken. Dat is dan een deel van de multicultuur waar ons land mee verrijkt is. Geweld om je zin te krijgen is iets dat in veel culturen gewoon geaccepteerd is.
Mwa misschien een geval van 'blaffende honden bijten niet'. En dat kan net zo goed gezegd worden over een stelletje PVV tokkies waar ons land mee verrijkt is. Idioten zijn te vinden in elke cultuur/ volk. Volgens mij is dit alleen in Amsterdam een issue. Amsterdam kent veel blaffende honden? Als er geweldadig gehandeld wordt zou dat in en in dom zijn naast in en in triest. Maar we zullen zien...
pi_133231528
Hier een PDFje met de geschiedenis en oorsprong van Sinterklaas:

http://www.hagal.be/pdf/sinterklaas.pdf

Dit zou eigenlijk verplichte kost moeten zijn voor iedereen die zich, voor- of tegenstander, in deze discussie mengt. Ken je eigen geschiedenis en wortels! ;) De ware oorsprong is imo zoveel interessanter en mooier dan de gebruikelijke christelijke lulkoek. Maar ja, stel je voor dat we dadelijk nog eens een goede discussie over Sinterklaas zouden voeren. Het moet natuurlijk wel allemaal om verschillende ongegronde aannames (vooral van de afgelopen 50-150 jaar) en onderbuikgevoelens draaien.

Sleipnir O+

[ Bericht 12% gewijzigd door SuicideErrorist op 13-11-2013 21:22:17 ]
  woensdag 13 november 2013 @ 21:09:59 #94
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133231561
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:07 schreef sp3c het volgende:

maar het houd heel Nederland al weken bezig
Mwoah.
  Moderator woensdag 13 november 2013 @ 21:10:42 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133231597
quote:
7s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:09 schreef Copycat het volgende:

[..]

Mwoah.
ken jij mensen die zich er echt druk om maken?
  woensdag 13 november 2013 @ 21:11:49 #96
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133231644
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:10 schreef sp3c het volgende:

ken jij mensen die zich er echt druk om maken?
Nee, juist niet. Ik heb niet het idee dat dit heel Nederland echt bezighoudt.
Ik had in eerste instantie te veel gequote :@ .
  Moderator woensdag 13 november 2013 @ 21:12:08 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133231660
flauwe edit -O-
  Moderator woensdag 13 november 2013 @ 21:12:34 #98
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133231685
maar ok, het houd heel digitaal Nederland al weken/maanden bezig

Geenstijl heeft de tijd van het jaar enzo maar verder is er eigenlijk niets aan de hand en ik zie sint en piet ook echt niet verdwijnen binnen 10 jaar
  woensdag 13 november 2013 @ 21:13:11 #99
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133231716
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:12 schreef sp3c het volgende:
flauwe edit -O-
Nee hoor, ik had te veel gequote, reageerde enkel op die laatste zin.
pi_133231736
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:07 schreef sp3c het volgende:
er zijn wel meer dan 21 mafkezen die het feest proberen te besmetten en ze zitten in beide kampen

maar als je er gewoon op je werk of met je vrienden over praat dan zegt iedereen :')
geen hond die het verder wat kan schelen maar het houd heel Nederland al weken bezig

raar is dat
Tja dat idee heb ik ook een beetje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')