abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133221339
Jaja, en nummer 38!

quote:
VN onderzoekt Zwarte Piet
Het Nederlandse Sinterklaasfeest is momenteel onderwerp van een onderzoek van de Verenigde Naties. Een mensenrechtencommissie probeert uit te zoeken of Zwarte Piet een 'racistisch stereotype' is. Dat schrijft NRC.

Het onderzoek werd gestart nadat vier mensenrechtenrapporteurs van de VN informatie hadden ontvangen over Zwarte Piet. Volgens die informatie is Zwarte Piet 'in de kern racistisch'. De rapporteurs stuurden als reactie op de informatie begin dit jaar een brief aan Nederland waarin gesteld dat het Sinterklaasfeest niet opgenomen kan worden op de UNESCO-lijst voor immaterieel erfgoed zolang ‘betrokken gemeenschappen’ er hun goedkeuring niet aan hebben gegeven.

Die 'betrokken gemeenschappen' zijn groepen als Zwarte Piet is Racisme en de Surinaamse commissie voor herstelbetalingen. Die laatste groep eist geld van Nederland vanwege het slavernijverleden. De VN zal deze 'betrokken groepen' horen over de kwestie Zwarte Piet. De verwachting is dat deze groepen sterk afwijzend tegenover Zwarte Piet staan en mogelijk zelfs een financiële genoegdoening zullen eisen wegens geleden immateriële schade.

De discussie over Zwarte Piet is sinds enige jaren een jaarlijks terugkerend ritueel geworden, maar dit jaar woedt de discussie feller dan ooit. Gisteren lieten Sinterklaasorganisaties al weten zich in januari te gaan beraden op het toekomstige uiterlijk van Zwarte Piet. Dat leidde tot een paar positieve reacties, maar ook tot verbijstering en zelfs woede.
quote:
Dit jaar kan wel eens het laatste jaar zijn waarin Sinterklaas wordt gevierd. De Verenigde Naties willen namelijk niet alleen Zwarte Piet verbieden, maar het volledige Sinterklaasfeest.

Professor Verene Shepherd van de VN doet namelijk onderzoek naar ons Snieklaasfeest. Als hoofd van deze onderzoekscommissie bezoekt zij dit jaar ons land om het feest mee te maken. Als het aan haar ligt, zal het echter de laatste keer zijn dat de goedheiligman zijn verjaardag viert.

Het VN-onderzoek is nog lang niet afgerond, maar toch wil Shepherd al haar conclusies trekken. "De werkgroep kan niet begrijpen waarom Nederlanders niet inzien dat dit een terugkeer naar de slavernij is en dat in de 21ste eeuw dit feest moet stoppen", aldus de professor.

Niemand minder dan Mark Rutte zal het feest een halt moeten toeroepen. "De premier heeft de macht om dit te veranderen en om zijn invloed uit te oefenen op de groep die deze gewoonte in stand houdt."
VN wil Sintfeest volledig verbieden

quote:
VN-onderzoeker wil af van de Sint

Het hoofd van de werkgroep van de VN die onderzoek doet naar Zwarte Piet, vindt dat het Sinterklaasfeest in Nederland moet worden afgeschaft. In een interview met het programma EenVandaag zegt Verene Shepherd dat ze het een terugkeer vindt naar de slavernij.

Shepherd komt uit Jamaica. "Als ik, als zwart persoon, in Nederland zou wonen, zou ik me er tegen verzetten", aldus Shepherd. Ze vindt het beledigend. "Wij gaan toch ook niet de straat op en zeggen; dit is hoe alle blanke mensen eruit zien."

Oproep aan Rutte
Ze roept premier Rutte in het interview op om een einde te maken aan het Sinterklaasfeest. "De premier kan invloed uitoefenen op de groeperingen die de gewoonte in stand houden", aldus Shepherd. Wat haar betreft houden we het in Nederland bij de kerstman. "Waarom moeten er twee Santa Clauses zijn. Wat is er mis met één Santa Claus."

In het kader van het onderzoek bezoekt de werkgroep binnenkort Nederland om het Sinterklaasfeest mee te maken. Shepherd benadrukt dat het om haar persoonlijke mening gaat en dat ze nader onderzoek zal doen.
quote:
Kamer mengt zich in debat Sint

Een Kamerdelegatie die op bezoek is bij de Verenigde Naties in New York, wil een gesprek met de Jamaicaanse VN-functionaris Verene Shepherd, die gezegd heeft Nederland afmoet van het Sinterklaasfeest. In een interview met EenVandaag zegt ze dat ze het feest beschouwt als een terugkeer naar de tijden van de slavernij.

Shepherd is het hoofd van de VN-werkgroep die onderzoek doet naar de Nederlandse traditie. Zij zegt dat ze op persoonlijke titel spreekt, nog voor de werkgroep aan het werk is gegaan.

Opheldering
Het CDA-Kamerlid Madeleine van Toorenburg, die deel uitmaakt van de Kamerdelegatie, zei in het Radio 1 Journaal dat ze geschrokken is van de uitspraak en dat ze die ook "een beetje bizar" vindt.

Van Toorenburg vindt dat Shepherd als voorzitter van de werkgroep niet met zulke uitspraken vooruit mag lopen op het werk van haar commissie. Het afschaffen van het Sinterklaasfeest vindt ze een onzinnige opmerking.

Overigens is het onduidelijk of Shepherd op dit moment in New York is, en of de Kamerdelegatie haar te spreken krijgt.

Oproep
Shepherd doet in het interview een oproep aan premier Rutte om een eind te maken aan het Sinterklaasfeest. Wat haar betreft houdt Nederland het bij de kerstman.

Nog voor de huidige discussie over Sinterklaas en Zwarte Piet losbarstte, schreef 'Hoofdpiet' Erik van Muiswinkel in een opiniërend stuk over het Sinterklaasfeest "dat het wel vaststaat dat zwarte piet een vrolijk relikwie is uit racistische tijden".

Voor Van Muiswinkel is het afschaffen van het Sinterklaasfeest of van Zwarte Piet geen optie, maar wat hem betreft mag Piet wat minder zwart en wat minder knecht worden.
quote:
Nederland hoeft absoluut niet te vrezen voor een serieus signaal van de Verenigde Naties tegen het sinterklaasfeest. Dat zegt Marc Jacobs, de Belgische vertegenwoordiger van Unesco.

Volgens hem bekleedt Verene Shepherd, die namens de VN kritiek uitte op Sinterklaas, geen enkele serieuze positie bij de VN. 'Ze is slechts een consultant die de naam van de VN misbruikt om een eigen agenda in de media te brengen,' aldus Jacobs.

Consultants
'Alle heisa die de Jamaicaanse Shepherd heeft veroorzaakt met haar brief is niet meer dan een slechte zet in een spel van pressiegroepen in Nederland', zegt de Belg. 'De vier ondertekenaars van die brief behoren helemaal niet tot de bevoegde organen van Unesco, maar gebruikten papier met het briefhoofd van 'de Verenigde Naties', eigenlijk het Hoog Commissariaat van de Mensenrechten. Het zijn een soort consultants die een vooronderzoek voor eigen gebruik doen, maar dan wel quasi-officieel vragen stellen aan de Nederlandse Staat.'

Klik hier voor de rest v/h artikel
Hier verder.

pi_133221360
Het is nog lang geen 5 december...
  woensdag 13 november 2013 @ 16:25:54 #3
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_133221396
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:05 schreef DrMabuse het volgende:
Komende zaterdag ga ik Sint en Pieten in centrum Den Haag welkom heten.

En elke anti Piet die daar stennis gaat trappen sla ik bont en blauw , geel , rood en paars.

Zijn ze meteen politiek correct geschminkt.
De dreigementen en het geweld uit de pro Piet hoek blijft zich maar opstapelen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_133222012
quote:
10s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:25 schreef Ryon het volgende:

[..]

Nou zeg, het is verschrikkelijk die terreur van de pro Pieten :'(

Heb je dat filmpje van die gastjes op het schoolplein niet gezien?
"alles mag, álles mag, schieten op Zwarte Piet mag"
  woensdag 13 november 2013 @ 16:53:07 #5
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_133222206
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dan is het maar beter als Zwarte Piet (of andere geschminkte blanken) Reigersbos vermijden. Straks komen ze nog een puber tegen met een geweer.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_133222221
quote:

[..]

Dreigementen van tokkies (pro) en opgeschoten jongelui (anti) serieus nemen is triest en een provocatie (in tegenstelling tot het wel levensgevaarlijke dreigement van een maatschappijleraar of vergelijkbare figuren).
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_133222235
quote:

[..]

dreigen met geweld, oproepen tot geweld is toch banwaardig op fok?
http://forum.fok.nl/rde/faq/policy

[ Bericht 3% gewijzigd door paddy op 13-11-2013 17:59:10 ]
pi_133222321
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:53 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Dreigementen van tokkies (pro) en opgeschoten jongelui (anti) serieus nemen is triest en een provocatie (in tegenstelling tot het wel levensgevaarlijke dreigement van een maatschappijleraar of vergelijkbare figuren).
Het serieus nemen van dreigementen is een provocatie?
pi_133222332
quote:
10s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het serieus nemen van dreigementen is een provocatie?
Dat staat er niet.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_133222402
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:56 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Dat staat er niet.
"Dreigementen serieus nemen is triest en een provocatie".
pi_133222460
quote:
10s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:53 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dan is het maar beter als Zwarte Piet (of andere geschminkte blanken) Reigersbos vermijden. Straks komen ze nog een puber tegen met een geweer.
Maak er een pistool van en de kans is helaas aanzienlijk.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  woensdag 13 november 2013 @ 17:01:58 #12
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_133222522
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:00 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Maak er een pistool van en de kans is helaas aanzienlijk.
Ja, want in de Bijlmer Gaasperdam loopt elke jongere met een pistool op zak.
--
pi_133222557
Een aantal Pieten hier heeft geen gevoel voor cynisme / zwarte humor.
  Admin woensdag 13 november 2013 @ 18:03:06 #14
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133224422
quote:

[..]

Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_133225083
quote:
Vreemd dat die school die leraar niet schorst, het zijn nogal uitspraken. Alleen afstand nemen vind ik niet erg kordaat overkomen. Je kind zou maar op zo'n school zitten. :{
pi_133225149
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, ook weer zo'n pro-Piet! :(

Oh wacht...

En nogmaals, het zal met name het anti-Pietenfront zijn dat hoopt dat het uit de hand loopt. Da's ook de enige partij die daar baat bij zal hebben. Het werd ook al geopperd: "gewoon rellen, dan komt de openbare orde wel in het geding".
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  Admin woensdag 13 november 2013 @ 18:29:02 #17
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133225247
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:25 schreef Ferdo het volgende:

Oh wacht...

En nogmaals, het zal met name het anti-Pietenfront zijn dat hoopt dat het uit de hand loopt. Da's ook de enige partij die daar baat bij zal hebben. Het werd ook al geopperd: "gewoon rellen, dan komt de openbare orde wel in het geding".
dat inderdaad. Ik hoop dat het gewoon rustig blijft en dat de anti-piet-lafbekken die een feest voor kinderen op deze manier misbruiken om hun zin te krijgen lekker keihard genegeerd worden. Mensen die over de ruggen van kinderen proberen hun gelijk te halen en die dreigen om - als ze hun zin niet krijgen - zwarte pieten te gaan meppen ten overstaan van duizenden kinderen zijn werkelijk de pitten uit m'n stront niet waard.
pi_133225248
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:25 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Oh wacht...

Ja, die leraar heeft echt het goede voorbeeld gegeven :') . Als hij in de klas ook op deze manier lesgeeft is het niet zo gek dat die gasten op het schoolplein het dan normaal vonden om zo te reageren.
pi_133225267
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, die leraar heeft echt het goede voorbeeld gegeven :') . Als hij in de klas ook op deze manier lesgeeft is het niet zo gek dat die gasten op het schoolplein het dan normaal vonden om zo te reageren.
Zo'n idioot zou zijn lesbevoegdheid ingetrokken moeten worden, voor hij de kans krijgt om meer leerlingen te vergiftigen met zijn visie.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  Admin woensdag 13 november 2013 @ 18:29:58 #20
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133225270
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Vergeet ook de labieltjes (volwassenen(!!)) bij die rechtzaak uitspraak niet he.
'alles is geoorloofd, ook geweld'
Wat een randdebielen.
  woensdag 13 november 2013 @ 18:30:27 #21
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_133225283
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:24 schreef Ludd het volgende:

[..]

Vreemd dat die school die leraar niet schorst, het zijn nogal uitspraken. Alleen afstand nemen vind ik niet erg kordaat overkomen. Je kind zou maar op zo'n school zitten. :{
Sowieso baal je al behoorlijk als je kind op de SGR zit, maar dat even terzijde. Neemt niet weg dat het een openbare school is en dat 'de uitspraken' op persoonlijk titel gedaan zijn. De juridische grond voor een schorsing ontbreekt in dat geval.

Daarnaast denk ik dat men daar de emoties van de docent ook goed kan begrijpen. Als wij iedereen zouden schorsen die absurde uitspraken heeft gedaan in het kader van de ZP discussie, dan was op grond van alleen deze topic reeks al een heleboel mensen hun baan kwijtgeraakt.
--
pi_133225334
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:30 schreef Ryon het volgende:

[..]

Sowieso baal je al behoorlijk als je kind op de SGR zit, maar dat even terzijde. Neemt niet weg dat het een openbare school is en dat 'de uitspraken' op persoonlijk titel gedaan zijn. De juridische grond voor een schorsing ontbreekt in dat geval.
Daarnaast denk ik dat men daar de emoties van de docent ook goed kan begrijpen. Als wij iedereen zouden schorsen die absurde uitspraken heeft gedaan in het kader van de ZP discussie, dan was op grond van alleen deze topic reeks al een heleboel mensen hun baan kwijtgeraakt.
Weet je dat zeker?
  Admin woensdag 13 november 2013 @ 18:35:29 #23
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133225450
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:30 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat lijkt me nogal onzin. Er zijn wel meer leerkrachten ontslagen om hun mening.
http://www.nujij.nl/polit(...)weets.17184850.lynkx
Ook een leraar Maatschappijleer trouwens.

quote:
Daarnaast denk ik dat men daar de emoties van de docent ook goed kan begrijpen.
Goedpraten. Typisch.

quote:
Als wij iedereen zouden schorsen die absurde uitspraken heeft gedaan in het kader van de ZP discussie, dan was op grond van alleen deze topic reeks al een heleboel mensen hun baan kwijtgeraakt.
Er is nogal een verschil tussen een datatypiste of een leraar die kinderen onderwijst in hoe je geweld moet gebruiken om je zin door te drijven. Ik begrijp dat niet iedereen dat verschil ziet, maar er is wel degelijk een verschil.
pi_133225552
Vanavond op Ned2 een Docu, Zwarte Piet en ik. Een docu waarin Bibi Fadlalla(!) op zoek gaat naar de oorsprong van Zwarte Piet en hoe mensen kunnen houden van zwarte piet die nare associaties oproept en hoe ze Zwarte Piet moet uitleggen aan haar kinderen.

Ned2, 19:55. Herhaling van 1-12-2012.
pi_133225592
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:38 schreef StephanL het volgende:
Vanavond op Ned2 een Docu, Zwarte Piet en ik. Een docu waarin Bibi Fadlalla(!) op zoek gaat naar de oorsprong van Zwarte Piet en hoe mensen kunnen houden van zwarte piet die nare associaties oproept en hoe ze Zwarte Piet moet uitleggen aan haar kinderen.

Nog meer olie op het vuur :')
Goed bezig, die publieke ^O^
pi_133225644
Hoorde vandaag van m'n collega dat ze in Suriname ook gewoon Sinterklaas vieren met de bijbehorende Zwarte Pieten die zich kleurrijk uitdossen. :')
  woensdag 13 november 2013 @ 18:41:16 #27
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_133225648
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:31 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Weet je dat zeker?
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:35 schreef Danny het volgende:
Dat lijkt me nogal onzin. Er zijn wel meer leerkrachten ontslagen om hun mening.
http://www.nujij.nl/polit(...)weets.17184850.lynkx
Ook een leraar Maatschappijleer trouwens.

Ja, dat is ook het bekende geval ;) Deze man mocht wel geschorst worden omdat het (A) bijzonder onderwijs was en de school een specifiek religieus profiel uit wilde dragen en (B) hij op zijn twitter account nadrukkelijk vermeldde docent te zijn op die school.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:35 schreef Danny het volgende:
Er is nogal een verschil tussen een datatypiste of een leraar die kinderen onderwijst in hoe je geweld moet gebruiken om je zin door te drijven. Ik begrijp dat niet iedereen dat verschil ziet, maar er is wel degelijk een verschil.
Ja, maar de stelling dat deze man ook zijn kinderen onderwijst in hoe je geweld moet gebruiken om je zin door te drijven is er eentje die je waarschijnlijk niet hard gaat maken ;) Zijn uitspraak was gedaan buiten zijn functie om.
--
pi_133225697
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:39 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nog meer olie op het vuur :')
Goed bezig, die publieke ^O^
Valt me mee dat de staatsomroep haar vingers niet durfde te branden aan een politiek-correcte Sinterklaasjournaal.
pi_133225828
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:41 schreef Xa1pt het volgende:
Hoorde vandaag van m'n collega dat ze in Suriname ook gewoon Sinterklaas vieren met de bijbehorende Zwarte Pieten die zich kleurrijk uitdossen. :')
Ja, daarvan zijn al een aantal filmpjes gepost hier. Niet gezien?
Geen gezeik daar, gewoon lekker feestvieren met Sint en Piet.
pi_133225874
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nope, die heb ik gemist.
pi_133225892
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ook van de Antillen trouwens. :Y
pi_133225909
quote:
9s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nope, die heb ik gemist.
Staan op Youtube, met een zwarte, wit geschminkte sinterklaas! :')
  Admin woensdag 13 november 2013 @ 18:49:22 #33
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133225915
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:38 schreef StephanL het volgende:

[sarcasme]ah, de subjectieve, relativerende, intelligente kant van het verhaal dus[/sarcasme]
De linkse omroep is druk bezig met propagandavoeren in ieder geval.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:41 schreef Xa1pt het volgende:
klopt. en in tegenstelling tot hier schminken ze daar een échte blackface :D

quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:41 schreef Ryon het volgende:

Ja, maar de stelling dat deze man ook zijn kinderen onderwijst in hoe je geweld moet gebruiken om je zin door te drijven is er eentje die je waarschijnlijk niet hard gaat maken ;) Zijn uitspraak was gedaan buiten zijn functie om.
Mja, een pedofiel die kinderen misbruikt doet dat ook buiten zijn functie om, maar die wordt ook ontslagen natuurlijk. Ik zou mijn kinderen iig van school halen als zo'n mongool daar 'les' zou geven.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:42 schreef Ferdo het volgende:

Valt me mee dat de staatsomroep haar vingers niet durfde te branden aan een politiek-correcte Sinterklaasjournaal.
Dat hebben ze al een paar keer gedaan. In 2006 deden ze regenboogpieten en sindsdien hebben ze de term 'zwarte piet' al laten varen. Het is nu alleen nog 'piet'. Kwestie van tijd. Maar hulde voor Dolores Leeuwin, die gewoon lekker haar ding doet als negerin met een gezond stel hersens.
pi_133225949
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:49 schreef Danny het volgende:

[..]

[sarcasme]ah, de subjectieve, relativerende, intelligente kant van het verhaal dus[/sarcasme]
De linkse omroep is druk bezig met propagandavoeren in ieder geval.

[..]

klopt. en in tegenstelling tot hier schminken ze daar een échte blackface :D

[..]
Die Bibi is een beetje gek in haar hoofd. Die doet net of het alle zwarten mensen aangaat en dat Nederlanders allemaal racistisch zijn. Haar Twitter spreekt boekdelen.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:49 schreef Danny het volgende:

Dat hebben ze al een paar keer gedaan. In 2006 deden ze regenboogpieten en sindsdien hebben ze de term 'zwarte piet' al laten varen. Het is nu alleen nog 'piet'. Kwestie van tijd. Maar hulde voor Dolores Leeuwin, die gewoon lekker haar ding doet als negerin met een gezond stel hersens.
Zat ik ook te denken toen ik het net zag. Hulde aan Dolores _O_
  Moderator woensdag 13 november 2013 @ 18:59:11 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133226168
nee man, in Suriname is het meer een clown'achtig gezicht dan blackface, als je daar als roodgeelblauwe regenboogpiet mee wil doen mag dat ook gewoon

gek genoeg zijn ze bijna allemaal gewoon zwart

en wordt geen enkele kleur piet in elkaar geslagen :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Admin woensdag 13 november 2013 @ 18:59:21 #36
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133226236
  Admin woensdag 13 november 2013 @ 19:02:44 #38
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133226276
quote:
14s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:01 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Gelukkig wel.
jup, maar met al het gekanker op de zeurpieten mag dat ook wel gezegd worden. niet elke neger schiet in een soort paranoïde martelaarsrol bij het zien van zwarte piet.
  Moderator woensdag 13 november 2013 @ 19:06:45 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133226428
bijna geen enkele neger doet dat
  woensdag 13 november 2013 @ 19:07:06 #40
3542 Gia
User under construction
pi_133226438
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:29 schreef Danny het volgende:
Mensen die over de ruggen van kinderen proberen hun gelijk te halen en die dreigen om - als ze hun zin niet krijgen - zwarte pieten te gaan meppen ten overstaan van duizenden kinderen zijn werkelijk de pitten uit m'n stront niet waard.
Heb jij pitten in je stront? Brr, klinkt niet gezond.
  Admin woensdag 13 november 2013 @ 19:08:28 #41
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133226503
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:06 schreef sp3c het volgende:
Deze allemaal wel:
en prem.
en quinsygario.
en ik hoorde zelfs humberto tan al huilen ergens. Van hem had ik meer verwacht trouwens.
  Admin woensdag 13 november 2013 @ 19:09:03 #42
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133226526
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:07 schreef Gia het volgende:

Heb jij pitten in je stront? Brr, klinkt niet gezond.
ligt er maar net aan wat je gegeten hebt. Maar zelfs die pitten zijn ze niet waard.
pi_133226559
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:02 schreef Danny het volgende:

[..]

jup, maar met al het gekanker op de zeurpieten mag dat ook wel gezegd worden. niet elke neger schiet in een soort paranoïde martelaarsrol bij het zien van zwarte piet.
In mijn vriendenkring zijn alle donkere types gewoon blij met Piet, op eentje na die er niet helemaal wild van is. En dat mag ook gewoon. Eén maatje is hardcore antipiet en die is minstens even bleek als ik :D
pi_133226582
quote:

[..]

Je verwacht het niet. :')
  Admin woensdag 13 november 2013 @ 19:14:31 #45
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133226734
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:09 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

In mijn vriendenkring zijn alle donkere types gewoon blij met Piet, op eentje na die er niet helemaal wild van is. En dat mag ook gewoon. Eén maatje is hardcore antipiet en die is minstens even bleek als ik :D
bij mij ook hoor, maar je hoort meer over de zeurnegers dan de normale negers de laatste tijd, dus wilde dat nog even nuanceren :) Ik hoop ook gewoon dat er JUIST veel negers naar de intochten gaan. Niet om te demonstreren, maar JUIST om te zien dat er helemaal niemand wordt buitengesloten en dat ook zij gewoon hun kinderen een feestje gunnen en leren relativeren in plaats van huilen om niks.
  Moderator woensdag 13 november 2013 @ 19:22:45 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133227001
mijn nichtjes slaan de intocht dit jaar over omdat hun moedertjes dit hele verhaal ook hebben gevolgd en het lijkt ze niet zo heel gezellig meer ... mogelijk een tikje grimmig en de dames willen geen risico lopen met hun kindertjes
denk niet dat ze daar uniek in zijn

we vieren het nu gewoon thuis met zijn allen

met oorbellen
  Moderator woensdag 13 november 2013 @ 19:23:38 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133227035
en de pieten hebben een surinaams accent

racistisch als we zijn
pi_133227232
quote:

quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:06 schreef sp3c het volgende:
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:09 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

En niet alle anti pieten zijn Quincy of Prem. En niet alle pro pieten zijn Geertje PVV. Zo amen.
pi_133227271
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:22 schreef sp3c het volgende:
mijn nichtjes slaan de intocht dit jaar over omdat hun moedertjes dit hele verhaal ook hebben gevolgd en het lijkt ze niet zo heel gezellig meer ... mogelijk een tikje grimmig en de dames willen geen risico lopen met hun kindertjes

met oorbellen
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:23 schreef sp3c het volgende:

racistisch als we zijn
Heeft Piet ook een botje van marsepein door zijn neus :) ?
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_133227328
quote:

met oorbellen
Je kunt de intocht ook in een dorp in de buurt bijwonen misschien, als je dat zou willen. Dan is het ook meteen kleinschaliger allemaal. Uit het dorp waar wij wonen gaan om die reden ook vaak mensen met hun kinderen naar de intocht in een kleiner dorpje hier in de buurt.
pi_133227530
Ik hoop zo dat het voor kinderen en ouders een gezellige intocht wordt, zonder wanklank.

Wat is het allemaal uit de hand gelopen... Eerlijk gezegd heb ik helemaal geen zin om me te verdiepen in dat slavenverhaal.
De vroegere Zwarte Piet was streng en kinderen waren bang.
De Zwarte Piet van nu is een jolige, lieve kindervriend die gekke capriolen uithaalt voor de kinderen.

En de kinderen lachen en houden van Zwarte Piet. Dat is toch mooi? ;(
Word er echt verdrietig van.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  Moderator woensdag 13 november 2013 @ 19:36:53 #52
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133227535
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:31 schreef poemojn het volgende:

[..]

Je kunt de intocht ook in een dorp in de buurt bijwonen misschien, als je dat zou willen. Dan is het ook meteen kleinschaliger allemaal. Uit het dorp waar wij wonen gaan om die reden ook vaak mensen met hun kinderen naar de intocht in een kleiner dorpje hier in de buurt.
op zich ook een optie denk ik maar met de hele gang gezellig bij elkaar is ook altijd wel een goed verhaal :Y
pi_133227620
quote:

met oorbellen
Dit lees ik nu pas (scherm te lang open) maar dit bedoel ik dus. Hoe sneu is dat...
Begrijpelijk.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_133227742
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:36 schreef CartWOman het volgende:
Ik hoop zo dat het voor kinderen en ouders een gezellige intocht wordt, zonder wanklank.

Wat is het allemaal uit de hand gelopen... Eerlijk gezegd heb ik helemaal geen zin om me te verdiepen in dat slavenverhaal.
De Zwarte Piet van nu is een jolige, lieve kindervriend die gekke capriolen uithaalt voor de kinderen.

Komt vast wel goed allemaal. Niet verdrietig zijn... ;)
pi_133227746
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

op zich ook een optie denk ik maar met de hele gang gezellig bij elkaar is ook altijd wel een goed verhaal :Y
ook gezellig, geen last van regen en kou is ook prettig, en je kunt de intocht op tv kijken.. :)
Of iets als die video van Sint, schijnt best leuk te zijn. Jammer genoeg wel een max van 7 kinderen.
pi_133227844
Ik ben erg benieuwd hoe de intocht hier gaat komend weekend. Zaterdag mijd ik het Beursplein sowieso en zondag gaan we met de hele ploeg ver van de Dam af. Zowel m'n zwager als ik hebben korte lontjes en we hebben de vrouwen en een handvol koters bij ons. Die moeten een leuke dag krijgen. We gaan het dus ( hoewel ik stiekem graag wat mensen op hun plek zou zetten ) niet opzoeken en er gewoon een leuke intocht van maken. Wel hebben we afgesproken dat als we protestpietjes tegenkomen we ze afschermen en onze vrouwen de kinderen uit zicht houden. Doodnegeren dus.
  Moderator woensdag 13 november 2013 @ 19:47:25 #57
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133227966
toch godsgeklaagd dat je dat soort afspraken moet maken over de intocht van sint en fok!king piet }:|
pi_133228136
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:47 schreef sp3c het volgende:
toch godsgeklaagd dat je dat soort afspraken moet maken over de intocht van sint en fok!king piet }:|
Yup. Hopelijk de eerste en meteen de laatste keer. Achterlijk gedoe. We hebben ook even overwogen niet te gaan, maar dat is niet te verkopen aan de kleintjes. Die kijken er zo naar uit. Bovendien winnen de zuurtjes dan.
  Moderator woensdag 13 november 2013 @ 19:55:56 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133228352
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:51 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Yup. Hopelijk de eerste en meteen de laatste keer. Achterlijk gedoe. We hebben ook even overwogen niet te gaan, maar dat is niet te verkopen aan de kleintjes. Die kijken er zo naar uit. Bovendien winnen de zuurtjes dan.
die hebben al gewonnen

en ik ben ook graag strijdbaar enzo maar de grote dames willen het risico niet nemen dat de kleine dametjes eerste rang zitten bij een vechtpartijtje, dan kunnen ze beter met oom sp3c mee naar de ijshockey (niet in Amsterdam :N ) en ik heb daar op zich wel vrede mee

de dames is gewoon verteld dat de sint onze familie heeft uitgekozen voor een heel speciaal bezoek omdat ze braaf waren :Y

bovendien vind ik het gewoon leuk als de hele familie bij elkaar is *O*
  Moderator woensdag 13 november 2013 @ 19:56:26 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133228368
en zo braaf waren ze niet eens, oom sp3c leert ze stiekem haags praten, zo gaan die dingen
  woensdag 13 november 2013 @ 20:00:36 #61
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_133228575
Nu op Ned 2! Kijken!
  woensdag 13 november 2013 @ 20:04:53 #62
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_133228736
Die bijeenkomst van de Sintcentrale in Veendam _O- Jiskefet
  Overall beste user 2022 woensdag 13 november 2013 @ 20:04:56 #63
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_133228739
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:00 schreef Heufd het volgende:
Kijken!
Dat bepaal ik zelf wel. Ik ben je slaaf niet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator woensdag 13 november 2013 @ 20:07:00 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133228825
knecht
  woensdag 13 november 2013 @ 20:10:02 #65
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_133228949
En vanavond ook weer bij Pauw en Witteman. ^O^
  Admin woensdag 13 november 2013 @ 20:11:10 #66
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133229001
quote:

racistisch als we zijn
:D
Ze zijn dus echt soewart?
quote:
14s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:29 schreef anonymoussie het volgende:

En niet alle anti pieten zijn Quincy of Prem. En niet alle pro pieten zijn Geertje PVV. Zo amen.
precies. Ik zie echter wel een Henk Westbroek op normale toon pro-piet zijn, maar ik moet de eerste anti-piet die niet half Nederland voor racist uitmaakt nog tegen komen.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:36 schreef CartWOman het volgende:

eens. het is droevig. vooral voor de kinderen.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:44 schreef IntensiveGary het volgende:
Ik ben erg benieuwd hoe de intocht hier gaat komend weekend. Zaterdag mijd ik het Beursplein sowieso en zondag gaan we met de hele ploeg ver van de Dam af. Zowel m'n zwager als ik hebben korte lontjes en we hebben de vrouwen en een handvol koters bij ons. Die moeten een leuke dag krijgen. We gaan het dus ( hoewel ik stiekem graag wat mensen op hun plek zou zetten ) niet opzoeken en er gewoon een leuke intocht van maken. Wel hebben we afgesproken dat als we protestpietjes tegenkomen we ze afschermen en onze vrouwen de kinderen uit zicht houden. Doodnegeren dus.
ik mag hopen dat er niemand op wiens plek dan ook gezet wordt. normaliter keur ik elke vorm van geweld al af, maar tijdens een kinderfeest ben je echt niet goed bij je plaat als je gaat lopen vechten.
pi_133229059
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:10 schreef Heufd het volgende:
En vanavond ook weer bij Pauw en Witteman. ^O^
Oh toppie!
:')
pi_133229126
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:00 schreef Heufd het volgende:
Nu op Ned 2! Kijken!
Een Moorse page met link aan slavenij? Ik ben wel vrij overtuigd dat Piet in de 1e instantie idd een Moor moest voorstellen zoals op FOK vaak onderbouwd is, zoals in het zwarte piet topic in POL en linkjes van Ibla hier. Toffe bijdrage ook van Ibla aan dit topic.
  Admin woensdag 13 november 2013 @ 20:18:16 #69
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133229278
Zoals verwacht; NPO doet weer lekker policor propagandawerk :N
pi_133229284
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:11 schreef Danny het volgende:

[..]

precies. Ik zie echter wel een Henk Westbroek op normale toon pro-piet zijn, maar ik moet de eerste anti-piet die niet half Nederland voor racist uitmaakt nog tegen komen.

Mwa ik vond ome Henk wel een beetje boos. :P

Maar goed je bent mij nog niet tegengekomen hè... :D
pi_133229323
quote:

racistisch als we zijn
goed dat je jezelf kent. dat is de eerste stap
  Admin woensdag 13 november 2013 @ 20:21:51 #72
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133229417
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:19 schreef Casiotone het volgende:

[..]

sp3c is zo racistisch als de pest. als die ooit een neger tegen komt dan zwaait er wat voor 'm.
  Moderator woensdag 13 november 2013 @ 20:22:23 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133229438
quote:

[..]

:D
Ze zijn dus echt soewart?
weet ik eigenlijk niet, als we met weinig zijn dan doen we het zelf maar dan hebben ze meer een Haags accent :')

maar als we met een grote groep zijn dan huren we ze ergens (geen idee waar, niet mijn kids), kost je nagenoeg niets en die gasten zijn echt pro

geen idee wat er onder de schmink zit maar de accenten zijn spot on iig :Y
pi_133229450
quote:

ik mag hopen dat er niemand op wiens plek dan ook gezet wordt. normaliter keur ik elke vorm van geweld al af, maar tijdens een kinderfeest ben je echt niet goed bij je plaat als je gaat lopen vechten.
Natuurlijk wordt er niet geknokt. Dat is het toch helemaal niet waard. Het is een fucking kinderfeest. Dan geef je ze hun zin en is volgend jaar de intocht verboden. Maar ik zou liegen als ik zei dat m'n handen niet jeuken bij het aanschouwen van de Quinsy's van deze wereld...
  woensdag 13 november 2013 @ 20:23:25 #75
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_133229472
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:18 schreef Danny het volgende:
Zoals verwacht; NPO doet weer lekker policor propagandawerk :N
Gewoon iemand die op zoek gaat naar wie Zwarte Piet is, wat hij voorstelt, waarom mensen zo stug vast blijven houden aan een traditie en waarom mensen er vanaf willen. Niet echt propaganda, vind ik.
  Admin woensdag 13 november 2013 @ 20:28:56 #76
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133229683
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:23 schreef Heufd het volgende:

Gewoon iemand die op zoek gaat naar wie Zwarte Piet is, wat hij voorstelt, waarom mensen zo stug vast blijven houden aan een traditie en waarom mensen er vanaf willen. Niet echt propaganda, vind ik.
'Ik mag wel een mening hebben over de traditie, maar ik mag er niets aan veranderen. Ik voel me als een roepende in de woestijn'. De hele docu is gemaakt vanuit het perspectief van iemand die zich gediscrimineerd voelt door een kinderfeestje. Ik wacht wel tot de NPO een docu uitzendt met als uitgangspunt het kinderfeest in plaats van het racistische feest.
  woensdag 13 november 2013 @ 20:32:45 #77
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_133229855
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:28 schreef Danny het volgende:

[..]

'Ik mag wel een mening hebben over de traditie, maar ik mag er niets aan veranderen. Ik voel me als een roepende in de woestijn'. De hele docu is gemaakt vanuit het perspectief van iemand die zich gediscrimineerd voelt door een kinderfeestje. Ik wacht wel tot de NPO een docu uitzendt met als uitgangspunt het kinderfeest in plaats van het racistische feest.
Het is inderdaad gemaakt vanuit het perspectief van iemand die zich gediscrimineerd voelt, maakt het toch niet meteen propaganda? Ze probeert je niet te overtuigen van haar gelijk, laat ook andersdenkenden aan het woord en neemt die ook serieus. Niets mis mee.
pi_133230157
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:23 schreef Heufd het volgende:

[..]

Beetje oud om nu nog te achterhalen wie en wat zwarte piet is. Laat het gewoon een fantasiefiguur voor de kinderen zijn. Waar bemoeien die zeurende volwassenen zich allemaal mee? Denk je dat dat leuk is voor de kinderen die er ongetwijfeld nu iets van mee gaan krijgen.

Het is gewoon een kinderfeest willens en wetens verpesten.

Oh wacht: ik vind dat een kinderfeest willens en wetens door een paar jankzakken verpest wordt.
pi_133230219
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Beetje oud om nu nog te achterhalen wie en wat zwarte piet is. Laat het gewoon een fantasiefiguur voor de kinderen zijn. Waar bemoeien die zeurende volwassenen zich allemaal mee? Denk je dat dat leuk is voor de kinderen die er ongetwijfeld nu iets van mee gaan krijgen.

Oh wacht: ik vind dat een kinderfeest willens en wetens door een paar jankzakken verpest wordt.
Ik vind dat dit een typisch voorbeeld is van een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid. :Y

Maar dat is uiteraard geheel mijn mening.
  Admin woensdag 13 november 2013 @ 20:42:12 #80
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133230227
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik vind dat ook
  Admin woensdag 13 november 2013 @ 20:43:25 #81
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133230278
En ik vrees dat als dat feest stopt te bestaan een bepaalde groep mensen op weinig begrip kunnen rekenen in de toekomst.
  Moderator woensdag 13 november 2013 @ 20:51:59 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133230670
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:19 schreef Casiotone het volgende:

[..]

sterk ^O^
pi_133230708
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:43 schreef Danny het volgende:
En ik vrees dat als dat feest stopt te bestaan een bepaalde groep mensen op weinig begrip kunnen rekenen in de toekomst.
Hoeveel willen het feest nou stoppen? En moet dan een hele groep bevooroordeeld worden doordat bepaalde mensen het willen stoppen? Wat een gespannen gedoe...
  Moderator woensdag 13 november 2013 @ 20:57:10 #84
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133230923
moet niet maar zo werkt het uiteindelijk wel ... figuren die zich hier niet overheen kunnen zetten gaan echt niet eerst vragen of je pro of antipiet bent ofzo

maar goed, het sinterklaasfeest blijft gewoon bestaan zolang mensen het blijven vieren, dat kun je helemaal niet stoppen tenzij je de politie op 5 december deuren in laat trappen om te checken hoe zwart de Pieten wel niet zijn
  Admin woensdag 13 november 2013 @ 20:58:59 #85
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133230996
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:52 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Hoeveel willen het feest nou stoppen? En moet dan een hele groep bevooroordeeld worden doordat bepaalde mensen het willen stoppen? Wat een gespannen gedoe...
in Nederland zijn er maar een paar nodig. En het stoppen is heel makkelijk. Die Romeo Grot zei het al 'alle pieten in elkaar slaan'. Openbare orde verstoren zodat er geen vergunning meer wordt uitgegeven volgend jaar of het jaar erop of het jaar daarop. Maar er zijn er best veel die er vanaf willen en in ieder geval een substantieel deel daarvan heeft geen enkel probleem geweld te gebruiken om hun doel te bereiken. Dat is dan een deel van de multicultuur waar ons land mee verrijkt is. Geweld om je zin te krijgen is iets dat in veel culturen gewoon geaccepteerd is.
  Admin woensdag 13 november 2013 @ 21:00:43 #86
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133231061
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:57 schreef sp3c het volgende:
moet niet maar zo werkt het uiteindelijk wel ... figuren die zich hier niet overheen kunnen zetten gaan echt niet eerst vragen of je pro of antipiet bent ofzo

maar goed, het sinterklaasfeest blijft gewoon bestaan zolang mensen het blijven vieren, dat kun je helemaal niet stoppen tenzij je de politie op 5 december deuren in laat trappen om te checken hoe zwart de Pieten wel niet zijn
mensen die het zelf vieren is niet hetzelfde als versierde winkels met pieten achter de kassa, pieten in het winkelcentrum, sinterklaasjournaal en sinterklaasfilms (want dat zijn nu stuk voor stuk racistische rolprenten geworden). Het is nog niet zover, maar je hoeft geen helderziende te zijn om te zien dat ze binnen enkele jaren gewoon hun zin hebben en er van de hele sint en pietviering niets meer over is.
  Moderator woensdag 13 november 2013 @ 21:04:16 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133231256
ik ben er eerlijk gezegd van overtuigd dat Nederland weer terug gaat naar Nederland waar mensen gewoon hun schouders ophalen voor dit soort onzin ... je hoort het overal, mensen zijn klaar met dit soort geneuzel van zelfbenoemde intellectuelen, politici en huilebalken

stop die onzin weer terug in de achterkamertjes
pi_133231286
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:00 schreef Danny het volgende:

[..]

mensen die het zelf vieren is niet hetzelfde als versierde winkels met pieten achter de kassa, pieten in het winkelcentrum, sinterklaasjournaal en sinterklaasfilms (want dat zijn nu stuk voor stuk racistische rolprenten geworden). Het is nog niet zover, maar je hoeft geen helderziende te zijn om te zien dat ze binnen enkele jaren gewoon hun zin hebben en er van de hele sint en pietviering niets meer over is.
Dat zal de trieste uitkomst wel zijn ja.
Het wordt nooit meer hetzelfde.
Ze worden bedankt.
pi_133231331
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:04 schreef sp3c het volgende:
ik ben er eerlijk gezegd van overtuigd dat Nederland weer terug gaat naar Nederland waar mensen gewoon hun schouders ophalen voor dit soort onzin ... je hoort het overal, mensen zijn klaar met dit soort geneuzel van zelfbenoemde intellectuelen, politici en huilebalken

stop die onzin weer terug in de achterkamertjes
De geest is uit de fles. Sinterklaas is besmet door 21 fucking idioten.
  woensdag 13 november 2013 @ 21:06:52 #90
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133231408
Stelletje dramaqueens.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator woensdag 13 november 2013 @ 21:07:36 #91
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133231453
er zijn wel meer dan 21 mafkezen die het feest proberen te besmetten en ze zitten in beide kampen

maar als je er gewoon op je werk of met je vrienden over praat dan zegt iedereen :')
geen hond die het verder wat kan schelen maar het houd heel Nederland al weken bezig

raar is dat
pi_133231467
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:58 schreef Danny het volgende:

[..]

in Nederland zijn er maar een paar nodig. En het stoppen is heel makkelijk. Die Romeo Grot zei het al 'alle pieten in elkaar slaan'. Openbare orde verstoren zodat er geen vergunning meer wordt uitgegeven volgend jaar of het jaar erop of het jaar daarop. Maar er zijn er best veel die er vanaf willen en in ieder geval een substantieel deel daarvan heeft geen enkel probleem geweld te gebruiken om hun doel te bereiken. Dat is dan een deel van de multicultuur waar ons land mee verrijkt is. Geweld om je zin te krijgen is iets dat in veel culturen gewoon geaccepteerd is.
Mwa misschien een geval van 'blaffende honden bijten niet'. En dat kan net zo goed gezegd worden over een stelletje PVV tokkies waar ons land mee verrijkt is. Idioten zijn te vinden in elke cultuur/ volk. Volgens mij is dit alleen in Amsterdam een issue. Amsterdam kent veel blaffende honden? Als er geweldadig gehandeld wordt zou dat in en in dom zijn naast in en in triest. Maar we zullen zien...
pi_133231528
Hier een PDFje met de geschiedenis en oorsprong van Sinterklaas:

http://www.hagal.be/pdf/sinterklaas.pdf

Dit zou eigenlijk verplichte kost moeten zijn voor iedereen die zich, voor- of tegenstander, in deze discussie mengt. Ken je eigen geschiedenis en wortels! ;) De ware oorsprong is imo zoveel interessanter en mooier dan de gebruikelijke christelijke lulkoek. Maar ja, stel je voor dat we dadelijk nog eens een goede discussie over Sinterklaas zouden voeren. Het moet natuurlijk wel allemaal om verschillende ongegronde aannames (vooral van de afgelopen 50-150 jaar) en onderbuikgevoelens draaien.

Sleipnir O+

[ Bericht 12% gewijzigd door SuicideErrorist op 13-11-2013 21:22:17 ]
  woensdag 13 november 2013 @ 21:09:59 #94
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133231561
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:07 schreef sp3c het volgende:

maar het houd heel Nederland al weken bezig
Mwoah.
  Moderator woensdag 13 november 2013 @ 21:10:42 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133231597
quote:
7s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:09 schreef Copycat het volgende:

[..]

Mwoah.
ken jij mensen die zich er echt druk om maken?
  woensdag 13 november 2013 @ 21:11:49 #96
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133231644
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:10 schreef sp3c het volgende:

ken jij mensen die zich er echt druk om maken?
Nee, juist niet. Ik heb niet het idee dat dit heel Nederland echt bezighoudt.
Ik had in eerste instantie te veel gequote :@ .
  Moderator woensdag 13 november 2013 @ 21:12:08 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133231660
flauwe edit -O-
  Moderator woensdag 13 november 2013 @ 21:12:34 #98
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133231685
maar ok, het houd heel digitaal Nederland al weken/maanden bezig

Geenstijl heeft de tijd van het jaar enzo maar verder is er eigenlijk niets aan de hand en ik zie sint en piet ook echt niet verdwijnen binnen 10 jaar
  woensdag 13 november 2013 @ 21:13:11 #99
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133231716
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:12 schreef sp3c het volgende:
flauwe edit -O-
Nee hoor, ik had te veel gequote, reageerde enkel op die laatste zin.
pi_133231736
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:07 schreef sp3c het volgende:
er zijn wel meer dan 21 mafkezen die het feest proberen te besmetten en ze zitten in beide kampen

maar als je er gewoon op je werk of met je vrienden over praat dan zegt iedereen :')
geen hond die het verder wat kan schelen maar het houd heel Nederland al weken bezig

raar is dat
Tja dat idee heb ik ook een beetje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')