abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133225644
Hoorde vandaag van m'n collega dat ze in Suriname ook gewoon Sinterklaas vieren met de bijbehorende Zwarte Pieten die zich kleurrijk uitdossen. :')
  woensdag 13 november 2013 @ 18:41:16 #27
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_133225648
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:31 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Weet je dat zeker?
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:35 schreef Danny het volgende:
Dat lijkt me nogal onzin. Er zijn wel meer leerkrachten ontslagen om hun mening.
http://www.nujij.nl/polit(...)weets.17184850.lynkx
Ook een leraar Maatschappijleer trouwens.

Ja, dat is ook het bekende geval ;) Deze man mocht wel geschorst worden omdat het (A) bijzonder onderwijs was en de school een specifiek religieus profiel uit wilde dragen en (B) hij op zijn twitter account nadrukkelijk vermeldde docent te zijn op die school.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:35 schreef Danny het volgende:
Er is nogal een verschil tussen een datatypiste of een leraar die kinderen onderwijst in hoe je geweld moet gebruiken om je zin door te drijven. Ik begrijp dat niet iedereen dat verschil ziet, maar er is wel degelijk een verschil.
Ja, maar de stelling dat deze man ook zijn kinderen onderwijst in hoe je geweld moet gebruiken om je zin door te drijven is er eentje die je waarschijnlijk niet hard gaat maken ;) Zijn uitspraak was gedaan buiten zijn functie om.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_133225697
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:39 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nog meer olie op het vuur :')
Goed bezig, die publieke ^O^
Valt me mee dat de staatsomroep haar vingers niet durfde te branden aan een politiek-correcte Sinterklaasjournaal.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_133225828
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:41 schreef Xa1pt het volgende:
Hoorde vandaag van m'n collega dat ze in Suriname ook gewoon Sinterklaas vieren met de bijbehorende Zwarte Pieten die zich kleurrijk uitdossen. :')
Ja, daarvan zijn al een aantal filmpjes gepost hier. Niet gezien?
Geen gezeik daar, gewoon lekker feestvieren met Sint en Piet.
pi_133225874
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nope, die heb ik gemist.
pi_133225892
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ook van de Antillen trouwens. :Y
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_133225909
quote:
9s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nope, die heb ik gemist.
Staan op Youtube, met een zwarte, wit geschminkte sinterklaas! :')
  Admin woensdag 13 november 2013 @ 18:49:22 #33
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133225915
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:38 schreef StephanL het volgende:
Vanavond op Ned2 een Docu, Zwarte Piet en ik. Een docu waarin Bibi Fadlalla(!) op zoek gaat naar de oorsprong van Zwarte Piet en hoe mensen kunnen houden van zwarte piet die nare associaties oproept en hoe ze Zwarte Piet moet uitleggen aan haar kinderen.

Ned2, 19:55. Herhaling van 1-12-2012.
[sarcasme]ah, de subjectieve, relativerende, intelligente kant van het verhaal dus[/sarcasme]
De linkse omroep is druk bezig met propagandavoeren in ieder geval.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:41 schreef Xa1pt het volgende:
klopt. en in tegenstelling tot hier schminken ze daar een échte blackface :D

quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:41 schreef Ryon het volgende:

Ja, maar de stelling dat deze man ook zijn kinderen onderwijst in hoe je geweld moet gebruiken om je zin door te drijven is er eentje die je waarschijnlijk niet hard gaat maken ;) Zijn uitspraak was gedaan buiten zijn functie om.
Mja, een pedofiel die kinderen misbruikt doet dat ook buiten zijn functie om, maar die wordt ook ontslagen natuurlijk. Ik zou mijn kinderen iig van school halen als zo'n mongool daar 'les' zou geven.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:42 schreef Ferdo het volgende:

Valt me mee dat de staatsomroep haar vingers niet durfde te branden aan een politiek-correcte Sinterklaasjournaal.
Dat hebben ze al een paar keer gedaan. In 2006 deden ze regenboogpieten en sindsdien hebben ze de term 'zwarte piet' al laten varen. Het is nu alleen nog 'piet'. Kwestie van tijd. Maar hulde voor Dolores Leeuwin, die gewoon lekker haar ding doet als negerin met een gezond stel hersens.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_133225949
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:49 schreef Danny het volgende:

[..]

[sarcasme]ah, de subjectieve, relativerende, intelligente kant van het verhaal dus[/sarcasme]
De linkse omroep is druk bezig met propagandavoeren in ieder geval.

[..]

klopt. en in tegenstelling tot hier schminken ze daar een échte blackface :D

[..]
Die Bibi is een beetje gek in haar hoofd. Die doet net of het alle zwarten mensen aangaat en dat Nederlanders allemaal racistisch zijn. Haar Twitter spreekt boekdelen.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:49 schreef Danny het volgende:

Dat hebben ze al een paar keer gedaan. In 2006 deden ze regenboogpieten en sindsdien hebben ze de term 'zwarte piet' al laten varen. Het is nu alleen nog 'piet'. Kwestie van tijd. Maar hulde voor Dolores Leeuwin, die gewoon lekker haar ding doet als negerin met een gezond stel hersens.
Zat ik ook te denken toen ik het net zag. Hulde aan Dolores _O_
  Moderator woensdag 13 november 2013 @ 18:59:11 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133226168
nee man, in Suriname is het meer een clown'achtig gezicht dan blackface, als je daar als roodgeelblauwe regenboogpiet mee wil doen mag dat ook gewoon

gek genoeg zijn ze bijna allemaal gewoon zwart

en wordt geen enkele kleur piet in elkaar geslagen :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Admin woensdag 13 november 2013 @ 18:59:21 #36
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133226236
  Admin woensdag 13 november 2013 @ 19:02:44 #38
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133226276
quote:
14s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:01 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Gelukkig wel.
jup, maar met al het gekanker op de zeurpieten mag dat ook wel gezegd worden. niet elke neger schiet in een soort paranoïde martelaarsrol bij het zien van zwarte piet.
  Moderator woensdag 13 november 2013 @ 19:06:45 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133226428
bijna geen enkele neger doet dat
  woensdag 13 november 2013 @ 19:07:06 #40
3542 Gia
User under construction
pi_133226438
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:29 schreef Danny het volgende:
Mensen die over de ruggen van kinderen proberen hun gelijk te halen en die dreigen om - als ze hun zin niet krijgen - zwarte pieten te gaan meppen ten overstaan van duizenden kinderen zijn werkelijk de pitten uit m'n stront niet waard.
Heb jij pitten in je stront? Brr, klinkt niet gezond.
  Admin woensdag 13 november 2013 @ 19:08:28 #41
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133226503
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:06 schreef sp3c het volgende:
Deze allemaal wel:
en prem.
en quinsygario.
en ik hoorde zelfs humberto tan al huilen ergens. Van hem had ik meer verwacht trouwens.
  Admin woensdag 13 november 2013 @ 19:09:03 #42
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133226526
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:07 schreef Gia het volgende:

Heb jij pitten in je stront? Brr, klinkt niet gezond.
ligt er maar net aan wat je gegeten hebt. Maar zelfs die pitten zijn ze niet waard.
pi_133226559
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:02 schreef Danny het volgende:

[..]

jup, maar met al het gekanker op de zeurpieten mag dat ook wel gezegd worden. niet elke neger schiet in een soort paranoïde martelaarsrol bij het zien van zwarte piet.
In mijn vriendenkring zijn alle donkere types gewoon blij met Piet, op eentje na die er niet helemaal wild van is. En dat mag ook gewoon. Eén maatje is hardcore antipiet en die is minstens even bleek als ik :D
pi_133226582
quote:

[..]

Je verwacht het niet. :')
  Admin woensdag 13 november 2013 @ 19:14:31 #45
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133226734
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:09 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

In mijn vriendenkring zijn alle donkere types gewoon blij met Piet, op eentje na die er niet helemaal wild van is. En dat mag ook gewoon. Eén maatje is hardcore antipiet en die is minstens even bleek als ik :D
bij mij ook hoor, maar je hoort meer over de zeurnegers dan de normale negers de laatste tijd, dus wilde dat nog even nuanceren :) Ik hoop ook gewoon dat er JUIST veel negers naar de intochten gaan. Niet om te demonstreren, maar JUIST om te zien dat er helemaal niemand wordt buitengesloten en dat ook zij gewoon hun kinderen een feestje gunnen en leren relativeren in plaats van huilen om niks.
  Moderator woensdag 13 november 2013 @ 19:22:45 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133227001
mijn nichtjes slaan de intocht dit jaar over omdat hun moedertjes dit hele verhaal ook hebben gevolgd en het lijkt ze niet zo heel gezellig meer ... mogelijk een tikje grimmig en de dames willen geen risico lopen met hun kindertjes
denk niet dat ze daar uniek in zijn

we vieren het nu gewoon thuis met zijn allen

met oorbellen
  Moderator woensdag 13 november 2013 @ 19:23:38 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133227035
en de pieten hebben een surinaams accent

racistisch als we zijn
pi_133227232
quote:

quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:06 schreef sp3c het volgende:
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:09 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

En niet alle anti pieten zijn Quincy of Prem. En niet alle pro pieten zijn Geertje PVV. Zo amen.
pi_133227271
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:22 schreef sp3c het volgende:
mijn nichtjes slaan de intocht dit jaar over omdat hun moedertjes dit hele verhaal ook hebben gevolgd en het lijkt ze niet zo heel gezellig meer ... mogelijk een tikje grimmig en de dames willen geen risico lopen met hun kindertjes

met oorbellen
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:23 schreef sp3c het volgende:
en de pieten hebben een surinaams accent

racistisch als we zijn
Heeft Piet ook een botje van marsepein door zijn neus :) ?
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_133227328
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:22 schreef sp3c het volgende:

met oorbellen
Je kunt de intocht ook in een dorp in de buurt bijwonen misschien, als je dat zou willen. Dan is het ook meteen kleinschaliger allemaal. Uit het dorp waar wij wonen gaan om die reden ook vaak mensen met hun kinderen naar de intocht in een kleiner dorpje hier in de buurt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')