quote:
Ja, dat is ook het bekende gevalquote:Op woensdag 13 november 2013 18:35 schreef Danny het volgende:
Dat lijkt me nogal onzin. Er zijn wel meer leerkrachten ontslagen om hun mening.
http://www.nujij.nl/polit(...)weets.17184850.lynkx
Ook een leraar Maatschappijleer trouwens.
Ja, maar de stelling dat deze man ook zijn kinderen onderwijst in hoe je geweld moet gebruiken om je zin door te drijven is er eentje die je waarschijnlijk niet hard gaat makenquote:Op woensdag 13 november 2013 18:35 schreef Danny het volgende:
Er is nogal een verschil tussen een datatypiste of een leraar die kinderen onderwijst in hoe je geweld moet gebruiken om je zin door te drijven. Ik begrijp dat niet iedereen dat verschil ziet, maar er is wel degelijk een verschil.
Valt me mee dat de staatsomroep haar vingers niet durfde te branden aan een politiek-correcte Sinterklaasjournaal.quote:Op woensdag 13 november 2013 18:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nog meer olie op het vuur![]()
Goed bezig, die publieke
Ja, daarvan zijn al een aantal filmpjes gepost hier. Niet gezien?quote:Op woensdag 13 november 2013 18:41 schreef Xa1pt het volgende:
Hoorde vandaag van m'n collega dat ze in Suriname ook gewoon Sinterklaas vieren met de bijbehorende Zwarte Pieten die zich kleurrijk uitdossen.
Nope, die heb ik gemist.quote:Op woensdag 13 november 2013 18:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, daarvan zijn al een aantal filmpjes gepost hier. Niet gezien?
Geen gezeik daar, gewoon lekker feestvieren met Sint en Piet.
Ook van de Antillen trouwens.quote:Op woensdag 13 november 2013 18:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, daarvan zijn al een aantal filmpjes gepost hier. Niet gezien?
Geen gezeik daar, gewoon lekker feestvieren met Sint en Piet.
[sarcasme]ah, de subjectieve, relativerende, intelligente kant van het verhaal dus[/sarcasme]quote:Op woensdag 13 november 2013 18:38 schreef StephanL het volgende:
Vanavond op Ned2 een Docu, Zwarte Piet en ik. Een docu waarin Bibi Fadlalla(!) op zoek gaat naar de oorsprong van Zwarte Piet en hoe mensen kunnen houden van zwarte piet die nare associaties oproept en hoe ze Zwarte Piet moet uitleggen aan haar kinderen.
Ned2, 19:55. Herhaling van 1-12-2012.
klopt. en in tegenstelling tot hier schminken ze daar een échte blackfacequote:Op woensdag 13 november 2013 18:41 schreef Xa1pt het volgende:
Hoorde vandaag van m'n collega dat ze in Suriname ook gewoon Sinterklaas vieren met de bijbehorende Zwarte Pieten die zich kleurrijk uitdossen.
Mja, een pedofiel die kinderen misbruikt doet dat ook buiten zijn functie om, maar die wordt ook ontslagen natuurlijk. Ik zou mijn kinderen iig van school halen als zo'n mongool daar 'les' zou geven.quote:Op woensdag 13 november 2013 18:41 schreef Ryon het volgende:
Ja, maar de stelling dat deze man ook zijn kinderen onderwijst in hoe je geweld moet gebruiken om je zin door te drijven is er eentje die je waarschijnlijk niet hard gaat makenZijn uitspraak was gedaan buiten zijn functie om.
Dat hebben ze al een paar keer gedaan. In 2006 deden ze regenboogpieten en sindsdien hebben ze de term 'zwarte piet' al laten varen. Het is nu alleen nog 'piet'. Kwestie van tijd. Maar hulde voor Dolores Leeuwin, die gewoon lekker haar ding doet als negerin met een gezond stel hersens.quote:Op woensdag 13 november 2013 18:42 schreef Ferdo het volgende:
Valt me mee dat de staatsomroep haar vingers niet durfde te branden aan een politiek-correcte Sinterklaasjournaal.
Die Bibi is een beetje gek in haar hoofd. Die doet net of het alle zwarten mensen aangaat en dat Nederlanders allemaal racistisch zijn. Haar Twitter spreekt boekdelen.quote:Op woensdag 13 november 2013 18:49 schreef Danny het volgende:
[..]
[sarcasme]ah, de subjectieve, relativerende, intelligente kant van het verhaal dus[/sarcasme]
De linkse omroep is druk bezig met propagandavoeren in ieder geval.
[..]
klopt. en in tegenstelling tot hier schminken ze daar een échte blackface
[..]
Zat ik ook te denken toen ik het net zag. Hulde aan Doloresquote:Op woensdag 13 november 2013 18:49 schreef Danny het volgende:
Dat hebben ze al een paar keer gedaan. In 2006 deden ze regenboogpieten en sindsdien hebben ze de term 'zwarte piet' al laten varen. Het is nu alleen nog 'piet'. Kwestie van tijd. Maar hulde voor Dolores Leeuwin, die gewoon lekker haar ding doet als negerin met een gezond stel hersens.
Gelukkig wel.quote:Op woensdag 13 november 2013 18:59 schreef Danny het volgende:
Er zijn overigens meer negers die wél helder nadenken
jup, maar met al het gekanker op de zeurpieten mag dat ook wel gezegd worden. niet elke neger schiet in een soort paranoïde martelaarsrol bij het zien van zwarte piet.quote:
Heb jij pitten in je stront? Brr, klinkt niet gezond.quote:Op woensdag 13 november 2013 18:29 schreef Danny het volgende:
Mensen die over de ruggen van kinderen proberen hun gelijk te halen en die dreigen om - als ze hun zin niet krijgen - zwarte pieten te gaan meppen ten overstaan van duizenden kinderen zijn werkelijk de pitten uit m'n stront niet waard.
Deze allemaal wel:quote:
ligt er maar net aan wat je gegeten hebt. Maar zelfs die pitten zijn ze niet waard.quote:Op woensdag 13 november 2013 19:07 schreef Gia het volgende:
Heb jij pitten in je stront? Brr, klinkt niet gezond.
In mijn vriendenkring zijn alle donkere types gewoon blij met Piet, op eentje na die er niet helemaal wild van is. En dat mag ook gewoon. Eén maatje is hardcore antipiet en die is minstens even bleek als ikquote:Op woensdag 13 november 2013 19:02 schreef Danny het volgende:
[..]
jup, maar met al het gekanker op de zeurpieten mag dat ook wel gezegd worden. niet elke neger schiet in een soort paranoïde martelaarsrol bij het zien van zwarte piet.
Je verwacht het niet.quote:Op woensdag 13 november 2013 19:02 schreef Danny het volgende:
[..]
jup, maar met al het gekanker op de zeurpieten mag dat ook wel gezegd worden. niet elke neger schiet in een soort paranoïde martelaarsrol bij het zien van zwarte piet.
bij mij ook hoor, maar je hoort meer over de zeurnegers dan de normale negers de laatste tijd, dus wilde dat nog even nuancerenquote:Op woensdag 13 november 2013 19:09 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
In mijn vriendenkring zijn alle donkere types gewoon blij met Piet, op eentje na die er niet helemaal wild van is. En dat mag ook gewoon. Eén maatje is hardcore antipiet en die is minstens even bleek als ik
quote:Op woensdag 13 november 2013 19:02 schreef Danny het volgende:
quote:
En niet alle anti pieten zijn Quincy of Prem. En niet alle pro pieten zijn Geertje PVV. Zo amen.quote:Op woensdag 13 november 2013 19:09 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
In mijn vriendenkring zijn alle donkere types gewoon blij met Piet, op eentje na die er niet helemaal wild van is. En dat mag ook gewoon. Eén maatje is hardcore antipiet en die is minstens even bleek als ik
quote:Op woensdag 13 november 2013 19:22 schreef sp3c het volgende:
mijn nichtjes slaan de intocht dit jaar over omdat hun moedertjes dit hele verhaal ook hebben gevolgd en het lijkt ze niet zo heel gezellig meer ... mogelijk een tikje grimmig en de dames willen geen risico lopen met hun kindertjes
denk niet dat ze daar uniek in zijn
we vieren het nu gewoon thuis met zijn allen
met oorbellen
Heeft Piet ook een botje van marsepein door zijn neusquote:Op woensdag 13 november 2013 19:23 schreef sp3c het volgende:
en de pieten hebben een surinaams accent
racistisch als we zijn
Je kunt de intocht ook in een dorp in de buurt bijwonen misschien, als je dat zou willen. Dan is het ook meteen kleinschaliger allemaal. Uit het dorp waar wij wonen gaan om die reden ook vaak mensen met hun kinderen naar de intocht in een kleiner dorpje hier in de buurt.quote:Op woensdag 13 november 2013 19:22 schreef sp3c het volgende:
mijn nichtjes slaan de intocht dit jaar over omdat hun moedertjes dit hele verhaal ook hebben gevolgd en het lijkt ze niet zo heel gezellig meer ... mogelijk een tikje grimmig en de dames willen geen risico lopen met hun kindertjes
denk niet dat ze daar uniek in zijn
we vieren het nu gewoon thuis met zijn allen
met oorbellen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |