Ik kom er gemiddeld eens in de 2 maanden, en elke keer verbaas ik mij er over dat alles weer compleet veranderd isquote:Op woensdag 13 november 2013 20:21 schreef Socios het volgende:
[..]
Vind Utrecht (Centraal) helemaal niks en mijd het tot de hele verbouwing klaar is.
Aha, dank je wel.quote:Op woensdag 13 november 2013 20:23 schreef greavy het volgende:
@ Igen; Die rijtuigen + stuurstand is M4
Er loopt langs o.a. Barvaux een heel mooi langeafstandwandelpad, de GR57.quote:Op woensdag 13 november 2013 20:17 schreef Igen het volgende:
Een paar foto's uit de oude doos. De treinfoto's heb ik destijds in 2011 geloof ik al gepost in dit topic, maar nu dan ook een paar meer:
[ afbeelding ]
Een ICE op station Luik-Guillemins
[ afbeelding ]
Een trein met een stuurstandrijtuig van een mij onbekend type. Misschien dat vorige keer iemand verteld heeft wat het was, maar dat ben ik dan weer vergeten.
[ afbeelding ]
Een treintje bij station Barvaux.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het centrum van Durbuy. Piekfijn onderhouden en de planten keurig in model geknipt, zoals je kan zien.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lijn 25N is zelfs ontworpen met 200 km/h als uitgangspunt, maar door het bochtenwerk in dat traject is het niet echt haalbaar. Eigenlijk hetzelfde als de noordsectie op de HSL: geheel ontworpen voor 300 km/h terwijl je dat maar 2 minuten haalt.quote:Op woensdag 13 november 2013 19:51 schreef greavy het volgende:
[..]
De meeste lijnen zijn in het Belgische land al 160km/h. En ze zijn met diverse upgrades bezig.
(...)
In princiepe is in België tegenwoordig standaard dat de spoorlijn 160 km/h gereed is.
In Nederland ook al een jaar of 15..quote:Op woensdag 13 november 2013 19:51 schreef greavy het volgende:
[..]
De meeste lijnen zijn in het Belgische land al 160km/h. En ze zijn met diverse upgrades bezig.
- Lijn 36N, Brussel - Leuven, mag nu maar met 160 km/h bereden worden. Dit wordt 200km/h. 160 km/h vanwege geen ERTMS (Europees regeltjesgeneuzel), er ligt alleen TBL2+, dus nu ineens maar 160 (terwijl TBL2+ wel 200km/h aankan). Deze lijn gaat een upgrade krijgen naar ERTMS als lijn 50A tussen Brussel - Gent (- Brugge) klaar is.
- Lijn 50A, Brussel - Gent - Brugge, Op het nieuwe viersporige traject (de werkzaamheden zijn nog steeds bezig) worden de binnenste 2 sporen 200km/h, en de buitenste 2 sporen 160km/h. Dat is nu max. 160 km/h.
Straks gaat dus de IC Eupen - Oostende het grootste deel (Luik - Brugge) 200 km/h rijden, net als die faal-Thalys naar Oostende, die ook Brussel - Gent - Brugge met 200 km/h kan doen.
In princiepe is in België tegenwoordig standaard dat de spoorlijn 160 km/h gereed is.
Nee joh, goederentrein rijden is awesome.quote:
In het stukje Hannover - Hamburg zitten zoveel snelheidsverschillen dat je hooguit 10-15 min van de 60 200 rijdt, echt niet cool.quote:
Maar in België rijden ze dan ook 160 waar het kan. Al het nieuwe materieel moet in principe minimaal 160 km/h kunnen.quote:Op woensdag 13 november 2013 20:36 schreef b2py het volgende:
[..]
In Nederland ook al een jaar of 15..
Lelijke oude ICEquote:Op woensdag 13 november 2013 20:37 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Wachten tot een ICE gepasseerd is om naar het hoofdspoor te rangeren en mijn weg te vervolgen.
Niet alleen de UK market toch? Lijkt me ook wel iets voor S-Bahn Berlijn namelijkquote:Op woensdag 13 november 2013 21:40 schreef greavy het volgende:
Siemens komt 'binnenkort' met een nieuw type Desiro: De Desiro City. Dit is een aangepast model van de Desiro UK.
Siemens
Maak daar maar 30 van.quote:Op woensdag 13 november 2013 20:36 schreef b2py het volgende:
[..]
In Nederland ook al een jaar of 15..
Maar we doen het niet want we falen lieverquote:
Nederland is op een aantal vlakken gewoon te ambitieloos. Wel dingen roepen, maar gewoon niet doorpakken ...quote:Op woensdag 13 november 2013 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar we doen het niet want we falen liever
NS is gewoon kut. Alles aan NS is kut. En die mensen die hun best doen om er nog iets van te maken, die hadden beter een vak kunnen lerenquote:Op woensdag 13 november 2013 22:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nederland is op een aantal vlakken gewoon te ambitieloos. Wel dingen roepen, maar gewoon niet doorpakken ...
Het waren allemaal zijlijnen en toen dat hoofdlijnen werden vond de inspectie het opeens niet goed. Daar sta je dan met je goede gedrag.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nederland is op een aantal vlakken gewoon te ambitieloos. Wel dingen roepen, maar gewoon niet doorpakken ...
nah, nu overdrijf je wat. Niet alles is kut, maar het kan gewoon nog zoveel beter zonder dat het direct veel geld hoeft te kosten. Het zijn veel relatief kleine dingetjes die bij elkaar opgeteld het product een heel stuk kunnen verbeteren.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NS is gewoon kut. Alles aan NS is kut. En die mensen die hun best doen om er nog iets van te maken, die hadden beter een vak kunnen leren
Welke hoofdlijnen die vroeger zijlijn waren zijn dit dan?quote:Op woensdag 13 november 2013 22:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het waren allemaal zijlijnen en toen dat hoofdlijnen werden vond de inspectie het opeens niet goed. Daar sta je dan met je goede gedrag.
mja, als dingen echt beter kunnen dan ga je niet zomaar ja en amen tegen de inspectie zeggen, maar kijken wat er wel mogelijk isquote:Op woensdag 13 november 2013 22:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het waren allemaal zijlijnen en toen dat hoofdlijnen werden vond de inspectie het opeens niet goed. Daar sta je dan met je goede gedrag.
Schiphol-Leiden bijvoorbeeld.. Weesp-Lelystad. Of het gaat juist om hele korte stukjes.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Welke hoofdlijnen die vroeger zijlijn waren zijn dit dan?
Er zit een vrij uitgebreid verhaal aan vast. Men was bang dat de treinen op baanvakken voor 140 km/h dan 160 km/h zouden gaan rijden. Dat zou gevaarlijk zijn want op het moment dat een trein in een boog op een overweg een auto zou raken, zou de ontsporingskans bij 160 km/h veel hoger zijn dan bij 140 km/h. Daarom was het kiezen.. Of 140 eraf en alleen code groen waar 160 toegestaan was, of 160 achterwege laten. Het eerste is veel duurder en heeft grotere consequenties dan het tweede.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, als dingen echt beter kunnen dan ga je niet zomaar ja en amen tegen de inspectie zeggen, maar kijken wat er wel mogelijk is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |