abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133229446
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:21 schreef Socios het volgende:

[..]

Vind Utrecht (Centraal) helemaal niks en mijd het tot de hele verbouwing klaar is. :)
Ik kom er gemiddeld eens in de 2 maanden, en elke keer verbaas ik mij er over dat alles weer compleet veranderd is :')
Heel vervelend. Ben zelf een ervaren reiziger/forens en weet altijd wel precies heen te lopen enzo. Maar Utrecht is een hel.
  woensdag 13 november 2013 @ 20:23:32 #64
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133229476
@ Igen; Die rijtuigen + stuurstand is M4
pi_133229558
Mooiheid greavy Igen. Lekker weer ook ^O^

[ Bericht 9% gewijzigd door Dr_Flash op 13-11-2013 20:31:31 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133229617
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:23 schreef greavy het volgende:
@ Igen; Die rijtuigen + stuurstand is M4
Aha, dank je wel. :)
  woensdag 13 november 2013 @ 20:28:32 #67
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133229666
Leuke plaatjes btw Igen :)
Ik ga zondag misschien weer ff (ja, alweer) naar het Belgische land. Exacte plekken moet ik nog ff bekijken, maar sowieso langs een kennis in Brussel (Montgomery).
  woensdag 13 november 2013 @ 20:34:46 #68
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133229944
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:17 schreef Igen het volgende:
Een paar foto's uit de oude doos. De treinfoto's heb ik destijds in 2011 geloof ik al gepost in dit topic, maar nu dan ook een paar meer:

[ afbeelding ]
Een ICE op station Luik-Guillemins

[ afbeelding ]
Een trein met een stuurstandrijtuig van een mij onbekend type. Misschien dat vorige keer iemand verteld heeft wat het was, maar dat ben ik dan weer vergeten. :+

[ afbeelding ]
Een treintje bij station Barvaux.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Het centrum van Durbuy. Piekfijn onderhouden en de planten keurig in model geknipt, zoals je kan zien.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Er loopt langs o.a. Barvaux een heel mooi langeafstandwandelpad, de GR57.

http://www.groteroutepade(...)sentier-du-nord.html O+
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 13 november 2013 @ 20:34:59 #69
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133229946
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:51 schreef greavy het volgende:

[..]

De meeste lijnen zijn in het Belgische land al 160km/h. En ze zijn met diverse upgrades bezig.

(...)

In princiepe is in België tegenwoordig standaard dat de spoorlijn 160 km/h gereed is.
Lijn 25N is zelfs ontworpen met 200 km/h als uitgangspunt, maar door het bochtenwerk in dat traject is het niet echt haalbaar. Eigenlijk hetzelfde als de noordsectie op de HSL: geheel ontworpen voor 300 km/h terwijl je dat maar 2 minuten haalt.
pi_133229982
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:51 schreef greavy het volgende:

[..]

De meeste lijnen zijn in het Belgische land al 160km/h. En ze zijn met diverse upgrades bezig.
- Lijn 36N, Brussel - Leuven, mag nu maar met 160 km/h bereden worden. Dit wordt 200km/h. 160 km/h vanwege geen ERTMS (Europees regeltjesgeneuzel), er ligt alleen TBL2+, dus nu ineens maar 160 (terwijl TBL2+ wel 200km/h aankan). Deze lijn gaat een upgrade krijgen naar ERTMS als lijn 50A tussen Brussel - Gent (- Brugge) klaar is.
- Lijn 50A, Brussel - Gent - Brugge, Op het nieuwe viersporige traject (de werkzaamheden zijn nog steeds bezig) worden de binnenste 2 sporen 200km/h, en de buitenste 2 sporen 160km/h. Dat is nu max. 160 km/h.
Straks gaat dus de IC Eupen - Oostende het grootste deel (Luik - Brugge) 200 km/h rijden, net als die faal-Thalys naar Oostende, die ook Brussel - Gent - Brugge met 200 km/h kan doen.

In princiepe is in België tegenwoordig standaard dat de spoorlijn 160 km/h gereed is.
In Nederland ook al een jaar of 15..
pi_133230049

Wachten tot een ICE gepasseerd is om naar het hoofdspoor te rangeren en mijn weg te vervolgen.
pi_133230085
jezus conjo stond je al die tijd in Unterlüss te wachten? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133230139
Nee hoor, want dit is een ander scenario. En het vorige screenshot was van ergens dit weekend :P
  woensdag 13 november 2013 @ 20:47:06 #74
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133230441
Ik zou liever in die ICE zitten. :D
pi_133230481
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:47 schreef James1988 het volgende:
Ik zou liever in die ICE zitten. :D
Nee joh, goederentrein rijden is awesome.
IRL dan, alles trilt en je voelt de mechanische techniek zijn werk doen terwijl je dat voertuig bediend.
Echt wel kicken :Y
pi_133230491
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:47 schreef James1988 het volgende:
Ik zou liever in die ICE zitten. :D
In het stukje Hannover - Hamburg zitten zoveel snelheidsverschillen dat je hooguit 10-15 min van de 60 200 rijdt, echt niet cool.
  woensdag 13 november 2013 @ 21:12:05 #77
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133231657
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:36 schreef b2py het volgende:

[..]

In Nederland ook al een jaar of 15..
Maar in België rijden ze dan ook 160 waar het kan. Al het nieuwe materieel moet in principe minimaal 160 km/h kunnen.
pi_133232099
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:37 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Wachten tot een ICE gepasseerd is om naar het hoofdspoor te rangeren en mijn weg te vervolgen.
Lelijke oude ICE :{w
pi_133232890
Intercity Direct, ik vind de naam wel oké. Het is niet bepaald fantasierijk, maar om nou nog een keer zoiets fancy's te proberen als Fyra is niet echt toepasselijk :P. Daarnaast is het op zich wel een leuke speling op de D-trein van vroeger. Misschien gaat het in de volksmond ook wel zo genoemd worden. De D-trein naar Breda bv.
  woensdag 13 november 2013 @ 21:40:18 #80
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133233119
Siemens komt 'binnenkort' met een nieuw type Desiro: De Desiro City. Dit is een aangepast model van de Desiro UK.

Siemens
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 november 2013 @ 21:49:45 #81
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133233619
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:40 schreef greavy het volgende:
Siemens komt 'binnenkort' met een nieuw type Desiro: De Desiro City. Dit is een aangepast model van de Desiro UK.

Siemens
Niet alleen de UK market toch? Lijkt me ook wel iets voor S-Bahn Berlijn namelijk :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 13 november 2013 @ 21:58:07 #82
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133234072
Nee, dat denk ik ook niet. Maar is doorontwikkeld op de Desiro UK.
  woensdag 13 november 2013 @ 22:40:55 #83
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_133236380
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:36 schreef b2py het volgende:

[..]

In Nederland ook al een jaar of 15..
Maak daar maar 30 van.
pi_133236430
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:40 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Maak daar maar 30 van.
Maar we doen het niet want we falen liever O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 november 2013 @ 22:45:26 #85
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133236558
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Maar we doen het niet want we falen liever O+
Nederland is op een aantal vlakken gewoon te ambitieloos. Wel dingen roepen, maar gewoon niet doorpakken ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133236603
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nederland is op een aantal vlakken gewoon te ambitieloos. Wel dingen roepen, maar gewoon niet doorpakken ...
NS is gewoon kut. Alles aan NS is kut. En die mensen die hun best doen om er nog iets van te maken, die hadden beter een vak kunnen leren
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 november 2013 @ 22:50:40 #87
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_133236735
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nederland is op een aantal vlakken gewoon te ambitieloos. Wel dingen roepen, maar gewoon niet doorpakken ...
Het waren allemaal zijlijnen en toen dat hoofdlijnen werden vond de inspectie het opeens niet goed. Daar sta je dan met je goede gedrag.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 november 2013 @ 22:51:26 #88
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133236760
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

NS is gewoon kut. Alles aan NS is kut. En die mensen die hun best doen om er nog iets van te maken, die hadden beter een vak kunnen leren
nah, nu overdrijf je wat. Niet alles is kut, maar het kan gewoon nog zoveel beter zonder dat het direct veel geld hoeft te kosten. Het zijn veel relatief kleine dingetjes die bij elkaar opgeteld het product een heel stuk kunnen verbeteren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133236827
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het waren allemaal zijlijnen en toen dat hoofdlijnen werden vond de inspectie het opeens niet goed. Daar sta je dan met je goede gedrag.
Welke hoofdlijnen die vroeger zijlijn waren zijn dit dan?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 november 2013 @ 22:53:29 #90
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133236847
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het waren allemaal zijlijnen en toen dat hoofdlijnen werden vond de inspectie het opeens niet goed. Daar sta je dan met je goede gedrag.
mja, als dingen echt beter kunnen dan ga je niet zomaar ja en amen tegen de inspectie zeggen, maar kijken wat er wel mogelijk is
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 13 november 2013 @ 22:56:31 #91
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_133236966
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:53 schreef b2py het volgende:

[..]

Welke hoofdlijnen die vroeger zijlijn waren zijn dit dan?
Schiphol-Leiden bijvoorbeeld.. Weesp-Lelystad. Of het gaat juist om hele korte stukjes.
  woensdag 13 november 2013 @ 22:58:51 #92
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_133237079
quote:
14s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, als dingen echt beter kunnen dan ga je niet zomaar ja en amen tegen de inspectie zeggen, maar kijken wat er wel mogelijk is
Er zit een vrij uitgebreid verhaal aan vast. Men was bang dat de treinen op baanvakken voor 140 km/h dan 160 km/h zouden gaan rijden. Dat zou gevaarlijk zijn want op het moment dat een trein in een boog op een overweg een auto zou raken, zou de ontsporingskans bij 160 km/h veel hoger zijn dan bij 140 km/h. Daarom was het kiezen.. Of 140 eraf en alleen code groen waar 160 toegestaan was, of 160 achterwege laten. Het eerste is veel duurder en heeft grotere consequenties dan het tweede.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 november 2013 @ 23:07:21 #93
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133237490
Dat is waar, maar op een aantal baanvakken moet het inmiddels bijna kunnen, omdat daar vrijwel alle overwegen opgeheven zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')