Hallo JIJ begon eroverquote:Op woensdag 13 november 2013 19:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Godver moet ik oorkanker krijgen ofzo.
Sowieso is Durbuy maar een tourist trap, maar de wandeling vanaf Barvaux is zeker wel mooi.
Volgens mij wordt er een nieuw schip te water gelaten van de shipyard daar vlakbij.quote:Op woensdag 13 november 2013 19:55 schreef greavy het volgende:
Morgen en vrijdag gaat de spoorbrug tussen Nieuweschans en Leer er weer uit gok ik? Weer werkzaamheden aldaar, terwijl die eerst voor het weekend gepland stonden.
zo eng is dat station niet?quote:Op woensdag 13 november 2013 19:41 schreef Socios het volgende:
[..]
Diverse 'escapes' ingebouwd inderdaad
Stuk met Plan V ook 'schrapbaar', maar weiger via Utrecht Centraal te reizen.
klopt. Meyer uit Papenburg heeft weer een notendopje opgeleverdquote:Op woensdag 13 november 2013 19:56 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er een nieuw schip te water gelaten van de shipyard daar vlakbij.
Ja, bij het Meyer werft. Gaat weer om een mooie kneiter, de Norwegian GETAWAYquote:Op woensdag 13 november 2013 19:56 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er een nieuw schip te water gelaten van de shipyard daar vlakbij.
Dat heb je weleens he, daarquote:Op woensdag 13 november 2013 19:56 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er een nieuw schip te water gelaten van de shipyard daar vlakbij.
Laatste keer dat ik er was lag Durbuy er piekfijn bij hoor.quote:Op woensdag 13 november 2013 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hallo JIJ begon erover![]()
![]()
Overigens is bijvoorbeeld Coo met die watervallen heel veel vergane glorie. En Binche, okee daar is professor Barabas de burgemeester natuurlijk. Zou me verbazen als Durbuy een modern, fris, fruitig, mondain, bruisend toeristenoord zou zijn as we speak
je verveelt je?quote:Op woensdag 13 november 2013 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat heb je weleens he, daar![]()
Ik heb een booot
Ik heb een hele mooie splinternieuwe boot
En als ie klaar is is het spoor een dagje dood
Want die dag dat ik hem daar op haahaal
dan moet die brug eruit, Arriva staat voor paal
quote:Op woensdag 13 november 2013 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat heb je weleens he, daar![]()
Ik heb een booot
Ik heb een hele mooie splinternieuwe boot
En als ie klaar is is het spoor een dagje dood
Want die dag dat ik hem daar op haahaal
dan moet die brug eruit, Arriva staat voor paal
Vind Utrecht (Centraal) helemaal niks en mijd het tot de hele verbouwing klaar is.quote:Op woensdag 13 november 2013 19:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zo eng is dat station niet?
Ik kom er gemiddeld eens in de 2 maanden, en elke keer verbaas ik mij er over dat alles weer compleet veranderd isquote:Op woensdag 13 november 2013 20:21 schreef Socios het volgende:
[..]
Vind Utrecht (Centraal) helemaal niks en mijd het tot de hele verbouwing klaar is.
Aha, dank je wel.quote:Op woensdag 13 november 2013 20:23 schreef greavy het volgende:
@ Igen; Die rijtuigen + stuurstand is M4
Er loopt langs o.a. Barvaux een heel mooi langeafstandwandelpad, de GR57.quote:Op woensdag 13 november 2013 20:17 schreef Igen het volgende:
Een paar foto's uit de oude doos. De treinfoto's heb ik destijds in 2011 geloof ik al gepost in dit topic, maar nu dan ook een paar meer:
[ afbeelding ]
Een ICE op station Luik-Guillemins
[ afbeelding ]
Een trein met een stuurstandrijtuig van een mij onbekend type. Misschien dat vorige keer iemand verteld heeft wat het was, maar dat ben ik dan weer vergeten.
[ afbeelding ]
Een treintje bij station Barvaux.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het centrum van Durbuy. Piekfijn onderhouden en de planten keurig in model geknipt, zoals je kan zien.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lijn 25N is zelfs ontworpen met 200 km/h als uitgangspunt, maar door het bochtenwerk in dat traject is het niet echt haalbaar. Eigenlijk hetzelfde als de noordsectie op de HSL: geheel ontworpen voor 300 km/h terwijl je dat maar 2 minuten haalt.quote:Op woensdag 13 november 2013 19:51 schreef greavy het volgende:
[..]
De meeste lijnen zijn in het Belgische land al 160km/h. En ze zijn met diverse upgrades bezig.
(...)
In princiepe is in België tegenwoordig standaard dat de spoorlijn 160 km/h gereed is.
In Nederland ook al een jaar of 15..quote:Op woensdag 13 november 2013 19:51 schreef greavy het volgende:
[..]
De meeste lijnen zijn in het Belgische land al 160km/h. En ze zijn met diverse upgrades bezig.
- Lijn 36N, Brussel - Leuven, mag nu maar met 160 km/h bereden worden. Dit wordt 200km/h. 160 km/h vanwege geen ERTMS (Europees regeltjesgeneuzel), er ligt alleen TBL2+, dus nu ineens maar 160 (terwijl TBL2+ wel 200km/h aankan). Deze lijn gaat een upgrade krijgen naar ERTMS als lijn 50A tussen Brussel - Gent (- Brugge) klaar is.
- Lijn 50A, Brussel - Gent - Brugge, Op het nieuwe viersporige traject (de werkzaamheden zijn nog steeds bezig) worden de binnenste 2 sporen 200km/h, en de buitenste 2 sporen 160km/h. Dat is nu max. 160 km/h.
Straks gaat dus de IC Eupen - Oostende het grootste deel (Luik - Brugge) 200 km/h rijden, net als die faal-Thalys naar Oostende, die ook Brussel - Gent - Brugge met 200 km/h kan doen.
In princiepe is in België tegenwoordig standaard dat de spoorlijn 160 km/h gereed is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |