Ik open hier maar een post omdat het in de SES alleen over studie eerst gaat.
Ik heb binnenkort een kans om een week naar Beijing te gaan. Dat valt alleen midden tijdens het universiteit jaar. En ik heb nu 2 vakken waarbij we in groepjes moeten werken.
Vanzelfsprekend zou ik ze niet naaien. Voor de vakken staat 20 uur, en ik zou bijvoorbeeld aan kunnen bieden er de week voordat ik vertrek 20 uur extra aan te werken, en de week dat ik terugkom 10. Ook zal ik met mobiel internet 24/7 bereikbaar zijn en overal mijn laptop bij me hebben als er iets moet gebeuren. Ik denk dat ik ze zo niet schaad en eigenlijk alleen maar help.
Wel twijfel ik of het ethisch is het zo te brengen. Ik verdien relatief veel voor een student. En ik kan me voorstellen dat het akelig is te horen dat ik op vakantie zou gaan terwijl zij moeten werken in Nederland. Onafhankelijk van taakverdeling.
Hoe kijken jullie hier tegen aan? Is het ethisch om zoiets voor te stellen? Het is natuurlijk een voorstel. Maar kan ik het maken het überhaupt naar voren te brengen? Ik wil geen mensen tegen me keren. Aan de andere kant wil ik ook niet een dergelijke unieke kans missen.
Hoe zouden jullie je in een dergelijke situatie voelen? Ik moet de 23ste de vlucht boeken... Als ik ga...
Liever geen reacties over studie eerst. Dat komt goed. Alleen hoe het over komt op de rest van mijn groepjes gaat het me om. Ik heb ook niet veel contact met ze. (Vanzelfsprekend ga ik deze week terwijl ik twijfel of ik het ga voorstellen ook al 2x zoveel tijd erin steken. Goede eerste indruk. Dat is positief onafhankelijk of ik die vakantie ga voorstellen)
Een poll:
Poll: kan ik dit maken?•
Ja•
NeeTussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier[ Bericht 7% gewijzigd door Roadtrip op 13-11-2013 06:26:12 ]
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.