abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133150707
Er zijn wat ontwikkelingen geweest en een modje was ijverig dus vandaar hier de OP aangepast.

Ik heb binnenkort een kans om een week naar Beijing te gaan. Dat valt alleen midden tijdens het universiteit jaar. En ik heb nu 2 vakken waarbij we in groepjes moeten werken.

Vanzelfsprekend zou ik ze niet naaien. Voor de vakken staat 20 uur, en ik zou bijvoorbeeld aan kunnen bieden er de week voordat ik vertrek 20 uur extra aan te werken, en de week dat ik terugkom 10. Ook zal ik met mobiel internet 24/7 bereikbaar zijn en overal mijn laptop bij me hebben als er iets moet gebeuren. Ik denk dat ik ze zo niet schaad en eigenlijk alleen maar help.

Wel twijfel ik of het ethisch is het zo te brengen. Ik verdien relatief veel voor een student. En ik kan me voorstellen dat het akelig is te horen dat ik op vakantie zou gaan terwijl zij moeten werken in Nederland. Onafhankelijk van taakverdeling.

Hoe kijken jullie hier tegen aan? Is het ethisch om zoiets voor te stellen? Het is natuurlijk een voorstel. Maar kan ik het maken het überhaupt naar voren te brengen? Ik wil geen mensen tegen me keren. Aan de andere kant wil ik ook niet een dergelijke unieke kans missen.

Hoe zouden jullie je in een dergelijke situatie voelen? Ik moet de 23ste de vlucht boeken... Als ik ga...

Liever geen reacties over studie eerst. Dat komt goed. Alleen hoe het over komt op de rest van mijn groepjes gaat het me om. Ik heb ook niet veel contact met ze. (Vanzelfsprekend ga ik deze week terwijl ik twijfel of ik het ga voorstellen ook al 2x zoveel tijd erin steken. Goede eerste indruk. Dat is positief onafhankelijk of ik die vakantie ga voorstellen)

[ Bericht 80% gewijzigd door Roadtrip op 13-11-2013 11:41:31 ]
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_133151075
Ik lees nu dat je een doktersverklaring nodig hebt wanneer je niet kunt komen. Hoe kom ik hieromheen. Iemand tips? Ik heb die vakantie echt nodig.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
  Redactie Games maandag 11 november 2013 @ 16:23:53 #3
181272 crew  Noppie2000
pi_133151205
Gewoon gaan.
  maandag 11 november 2013 @ 16:23:55 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_133151206
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 16:20 schreef Roadtrip het volgende:
Ik heb die vakantie echt nodig.
Je bent gewoon verwend.
pi_133151231
Hbyolo toch
pi_133151251
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 16:23 schreef Noppie2000 het volgende:
Gewoon gaan.
Maar hoe zou zo'n strafpunt eruit zien? Kan ik anders een stom lul verhaal verzinnen waarom ik per se in het buitenland moet zijn?
pi_133151265
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 16:24 schreef CaptainCookie het volgende:
Hbyolo toch
Dit topic is serieus.
  maandag 11 november 2013 @ 16:26:14 #8
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_133151300
Zorg dat je al een stukje vooruit hebt gewerkt, dan zal je afwezigheid eerder geaccepteerd worden
pi_133151355
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 16:26 schreef hugecooll het volgende:
Zorg dat je al een stukje vooruit hebt gewerkt, dan zal je afwezigheid eerder geaccepteerd worden
Dat zou ik inderdaad vanzelfsprekend doen. We moeten echter 2x per week gesprekken hebben met een coach. En dat kan ik dus niet.

Kan ik niet gewoon zeggen dat er iemand gebeuren is in het buitenland ofzo? Dat ik daarnaartoe moet? Begrafenis is zo dramatisch.
pi_133151386
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 16:27 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Dat zou ik inderdaad vanzelfsprekend doen. We moeten echter 2x per week gesprekken hebben met een coach. En dat kan ik dus niet.

Kan ik niet gewoon zeggen dat er iemand gebeuren is in het buitenland ofzo? Dat ik daarnaartoe moet? Begrafenis is zo dramatisch.
Lol ook echt een doktersverklaring voor niet kunnen komen. Dikke bullshit.
pi_133151399
Je bent een lamlul met je vakantie.
Wacht maar gewoon tot de kerstvakantie.
5 Ferrari's op videoband!
pi_133151475
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 16:28 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Je bent een lamlul met je vakantie.
Wacht maar gewoon tot de kerstvakantie.
Dan ben ik al met vakantie :')
pi_133152444
Zeg dat je verhinderd bent omdat je naar je eigen begrafenis moet in die week.
Ja doei.
pi_133152799
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 16:20 schreef Roadtrip het volgende:
Ik heb die vakantie echt nodig.
Het is pas november man. Je hebt net vakantie gehad. :')
pi_133153438
Er zijn zat mensen die niet eens op vakantie kunnen... Dus gewoon even doorbijten
pi_133153658
quote:
10s.gif Op maandag 11 november 2013 17:06 schreef Ensemble het volgende:

[..]

Het is pas november man. Je hebt net vakantie gehad. :')
Twee maanden geleden. Ik ga vaak op vakantie.
pi_133153669
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 17:22 schreef cyberbab het volgende:
Er zijn zat mensen die niet eens op vakantie kunnen... Dus gewoon even doorbijten
Wanneer de mensen wel konden zouden ze het ook doen.
pi_133153677
Goede ervaring met "beoefenen" van "internationale topsport".
pi_133153684
Mijn punt is hoe groot zal het probleem zijn wanneer ik er een weekje niet aan kan werken?
pi_133153786
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 17:30 schreef jikio het volgende:
Goede ervaring met "beoefenen" van "internationale topsport".
Beoefenen gaat hem niet worden. Ski brevet halen misschien (al lieg ik dan dat ik naar Oostenrijk ga terwijl ik eigenlijk naar Japan ofzo ga)
  maandag 11 november 2013 @ 17:35:06 #21
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_133153796
Je hebt als student al achterlijk veel vakantie. Ga lekker dan, in plaats van tijdens het schooljaar je projectgroepleden in de steek te laten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Redactie Games maandag 11 november 2013 @ 17:39:42 #22
181272 crew  Noppie2000
pi_133153927
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 16:55 schreef motorbloempje het volgende:
Zeg dat je verhinderd bent omdat je naar je eigen begrafenis moet in die week.
Werkt altijd. Liggen ondertussen al 10 graven, o wat een leven ;(
pi_133154161
Geen probleem toch? Gewoon met de groepsgenoten afspreken dat je bijvoorbeeld vooraf het nodige werk aanlevert. Of dat je bijvoorbeeld de eindredactie van het eindverslag op je neemt. Als je een goed voorstel doet, dan zullen je groepsgenoten je echt niet tegenhouden om een weekje op vakantie te gaan.
pi_133154267
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2013 17:46 schreef Kowloon het volgende:
Geen probleem toch? Gewoon met de groepsgenoten afspreken dat je bijvoorbeeld vooraf het nodige werk aanlevert. Of dat je bijvoorbeeld de eindredactie van het eindverslag op je neemt. Als je een goed voorstel doet, dan zullen je groepsgenoten je echt niet tegenhouden om een weekje op vakantie te gaan.
Alleen de docent checkt aanwezigheid...
pi_133154306
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 17:49 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Alleen de docent checkt aanwezigheid...
Oh, ja dan zul je wel met een smoes moeten komen. Hoe vaak per week controleert de docent?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')