abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133197121
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_133197158
Hier trouwens ook een ziek meisje.
Koorts en onder de uitslag. Ze is heel zielig.
De uitslag lijkt op zesde ziekte maar echt hoge koorts heeft ze dan weer niet gehad.

Oh en Kyara wil jij de titel ff aanpassen? (Beetje onervaren nog.....)
pi_133197572
Hij hoogt automatisch op. Volgens mij klopt ie zo hoor ;)

Sneu voor je meisje. Beterschap!
pi_133197647
Is deze niet gekoppeld? Hij stond niet standaard in mijn AT's.

Veel zieke kindjes de laatste tijd, het is echt herfst he? Beterschap voor je meisje AM!
pi_133197675
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:15 schreef Kyara het volgende:
Hij hoogt automatisch op. Volgens mij klopt ie zo hoor ;)

Sneu voor je meisje. Beterschap!
Dank je!

(Er staat twee keer OUD en inderdaad niet gekoppeld. Zag te laat dat ik hem automatisch kon openen.....)
pi_133197787
Ik ga het even navragen. Wil niet zomaar in een reeks gaan klooien. Ben ook nog een beetje onervaren :@

Volgens mij klopt hij zo.
pi_133197887
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:21 schreef Kyara het volgende:
Ik ga het even navragen. Wil niet zomaar in een reeks gaan klooien. Ben ook nog een beetje onervaren :@

Volgens mij klopt hij zo.
Sorry :@
pi_133197939
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:23 schreef Animalmix het volgende:

[..]

Sorry :@
Altijd weer de moeilijkste weg zoeken he }:|
pi_133198049
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:24 schreef Kyara het volgende:

[..]

Altijd weer de moeilijkste weg zoeken he }:|
Moet je toch een beetje uitdaging geven als nieuwe moderator ;)
  dinsdag 12 november 2013 @ 22:12:27 #10
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_133199876
hai!

Wat betreft verhoging/koorts, die kindjes gaan soms echt heen en weer qua temperatuur. Ik ga pas naar de ha bij drie dagen hoge koorts. Hoog is hier boven de 39,5.
Isabel heeft nu soms 39,8 en een paar uur later weer 38 graden. En dan is ze nog supervrolijk.

Maar je hebt natuurlijk ook kindjes die zichzelf echt klote voelen bij 38 graden. Tis maar net hoe je kindje er op reageert.

Bij Isabel zijn de zure poepbroeken verdwenen dus denk dat de tand ergens snel doorbreekt.
Nu ze los loopt is er ook een hoop frustratie van d'r afgevallen zeg, geen gesjacherijn meer gelukkig. Gek he,
pi_133200873
Ik ben eigenlijk best tevreden over ons CB. Behalve over die ene kinderarts dan (die met het hoofddoekje, heb ik wel eens over verteld geloof ik) maar ik heb vanochtend gehoord dat zij per 1 januari daar niet meer werkt... en mijn eerstvolgende afspraak is pas volgend jaar :D

Maar wij zijn er dus vanochtend geweest, en Femmetje is helemaal goedgekeurd: 10 met een griffel! Gewicht trekt weer aan richting het gemiddelde lijntje, lengte zakt iets af naar het gemiddelde lijntje, dus we hebben straks weer een vreselijk gemiddeld kind. Hoofdomtrek bleef wat achter, maar ze gaf ook toe dat de meetfoutmarge daarbij best hoog ligt, en er geen enkele aanleiding was om ons daar enige zorgen over te maken. Ze is geslaagd voor de babyogentest (aka follow-the-light): niet scheel, geen luie ogen, perfect!

Plaatje bij het praatje:

Moet zeggen dat ik me zelf vandaag eigenlijk best goed voel... (voorzichtige *O*) Misschien de opluchting na de test ;) Of de vitaminen die ik extra slik sinds dit weekend... Of het trotse-moeder-gevoel na het CB-bezoek... Zometeen toch maar weer bijtijds naar bed, dit moeten we vasthouden!

/ego, sorry
  dinsdag 12 november 2013 @ 22:37:12 #12
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133201028
Nou ik jubel gewoon mee hoor Shandaly *O*. Doe mij daar ook een receptje voor voor dat gevoel!

We zijn net thuis. Geen ernstige dingen zoals het nu lijkt. Als ze donderdag nog koorts heeft moeten we naar de eigen huisarts. Als het idd virus is moet het met een dag of 3-4 wel echt over zijn.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_133201108
Mooie curven Shandaly,en fijn dat haar gewicht mooi is bijgetrokken. Heeft dat extra kolven toch maar mooi geholpen! En fijn dat je jezelf ook weer wat beter voelt :*
pi_133201138
Gerustgesteld XM? Hopelijk knapt ze snel weer op.
  dinsdag 12 november 2013 @ 22:43:25 #15
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133201334
Ja in die zin dat er op het eerste oog niks ernstigs is wel. Maar ben pas rustig als de koorts zakt, zónder pcm.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_133201350
Fijn dat er niets ernstigs is, XM. Ik duim voor je dat het snel over is :*
pi_133201410
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja in die zin dat er op het eerste oog niks ernstigs is wel. Maar ben pas rustig als de koorts zakt, zónder pcm.
Hopelijk gebeurt dat snel :*
pi_133202268
Sterkte XM

Trotse mama Shandaly!! Mooie curve!

Ik moet over een maandje weer naar t cb en dat is stom (want dan krijgt hij weer prikjes ;) )

En verder bedankt voor de poetsadviezen. Ga toch maar z'n tandjes poetsen na de laatste fles.

Zo nu snel slapen, want vannacht Ow-dienst. Vriendje is ziek (lees: verkouden) en heel zielig ;) :D heerlijk toch die mannen O+
  dinsdag 12 november 2013 @ 23:25:53 #19
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133203195
Succes Loj!

Voeding kwam net weer retour. Ze heeft ongeveer 800 gedronken vandaag.

Nu slapen. Noor duimt alvast voor miraculeuze verbetering morgen :+.
pi_133207042
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 23:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
Succes Loj!

Voeding kwam net weer retour. Ze heeft ongeveer 800 gedronken vandaag.

Nu slapen. Noor duimt alvast voor miraculeuze verbetering morgen :+.
Tnx!
Balen van de voeding, slaapt ze wel goed?
  woensdag 13 november 2013 @ 04:16:33 #21
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133207780
En Loj, hoe gaat het met de Ow dienst? :D

XM, fijn dat er zo op het eerste gezicht geen ernstige dingen zijn :* Ik duim dat de koorts snel over is en Noor zich wat beter gaat voelen.

Shandaly wat een prachtig gemiddeld kind heb je! :P Heerlijk toch, dat gevoel? Lekker vasthouden :Y

Becky, laat dat tandje maar snel doorkomen. Ziet er altijd zo lief uit.
pi_133207879
Becky jouw snelle dame. Is het haar eerste tandje?

Shandaly mooie stats O+

XM hopelijk is Noor vandaag opgeknapt. :*

Loj hoe was jouw verdere nacht? En is je man al opgeknapt?

Gotc had jouw kleine krampjes?

Ik werd wakker van een hoestende baby rond twee uur. Zij sliep gelukkig. Maar klinkt zo zielig.
  woensdag 13 november 2013 @ 06:32:08 #23
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133207958
Helaas. Nog steeds 38,9 -O-
pi_133208163
Lief dat jullie t vragen!
Het was 1 sessie van 1.45-3.35 lange sessie maar ach t kan erger.
Wel een voordeel Ow werd pas om 7 uur wakker.
Nu de grote man (hoestend en snotterend) toch maar Ow gegeven. Moet zo werken.

Ach Riley , hoestende baby's idd heel zielig.

En een zieke Noor nog steeds. Vandaag wel thuis XM? Beterschap

GotC, hoe gaat t daar?

sorry voor de kromme zinnen, ben nog een beetje slaperig
  woensdag 13 november 2013 @ 07:57:35 #25
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133208347
Werkze zo Loj!

Hier wordt E steeds vroeger wakker; half 5, half 3 en vannacht half 2. Bij voeden lijkt ze dan weer in slaap te vallen, maar zodra ze haar matras raakt is ze wakker :? Dus al 3 nachten op rij dan maar bij ons in bed... Maar vannacht was wel erg lang, dus ben tamelijk brak nu :') Madame zelf ligt nu prinsheerlijk knock out op mijn arm :Z

Gelukkig ben ik vrij O+ Vriendje heb ik net uitgezwaaid, die heeft weer een congres en komt zondag weer thuis.
  woensdag 13 november 2013 @ 08:05:35 #26
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133208390
XM, hopen dat het inderdaad een virusje is en dat ie gauw ophoepelt!

Shandaly, goed bijgetrokken zeg, die curve! ^O^ En fijn dat je je beter voelt!

Becky, kon je ze maar uitleggen dat ze het vanzelf leren he, dat die frustratie niet zo groot hoeft te zijn ;) Hopelijk ook gauw de nieuwe tand!

Hoe is het met jouw meisje AM?
pi_133208407
Xm fijn dat het een virus lijkt te zijn. Hopelijk is het snel over.

Shandaly dat ziet er goed uit. Fijn dat jij jezelf ook weer beter voelt.

LB pittig die nachten zeker nu je er even alleen voor staat. Lekker relaxen vandaag dus.

Becky hopelijk is de tand er snel. Is zo ellendig die pijn die daar bij komt.
pi_133208410
Shandaly wat goed!! ^O^ Mooie curves hoor!

XM hopelijk is Noor snel de oude! Fijn dat het niets erntsigs is!

Becky wat heerlijk geen frustratie meer. Zo vreselijk lastig als ze iets willen maar nog niet kunnen.

LB sterkte vandaag dan en de aankomende dagen! Nog beetje bijslapen misschien??

Nou N heeft dus de waterpokken. Ze is gelukkig niet meer echt ziekjes en was best vrolijk vanmorgen. Maar zat wel helemaal onder de plekjes.
Kwam ik bij het kinderdagverblijf hangt er een brief: Er heerst waterpokken :P .
Dus wel duidelijk wat ze heeft!
Het is vrij mild, dus denk wel dat ze het later nog eenkeer gaat krijgen helaas.....
pi_133208578
LB, gefeliciteerd met het huis! *O*

Spark, die cursus klinkt goed (op de uitroeptekens na dan ;)), ik ga eens kijken of dat hier ook is!

Beterschap voor Noor, andere N., Riley en de vriend van Loj!

Wbt cb kan ik het me voorstellen, pessie! En Spees, ik snap wat je bedoelt, maar hier zijn 2 van de 3 wvk's echt heel bot en wisselend. De ene keer teveel gegroeid, de andere keer te weinig en toen ik de laatste keer liet vallen dat een afapraak altijd wel kan want geen baan meer, zei ze "Oh? Dus nu financiële problemen?" ML en ik zaten beiden met onze mond vol tanden. Ik begrijp de signaleringsfunctie, maar echt... Dus als het zo blijft gaan wij ook even een hartig woordje spreken daar. Het is niet leuk zo; je voelt je als ouders niet echt serieus genomen.

Hier drinkt Ellie als een dweil en kwijlt als een malle, maar ik weiger te geloven dat mijn vlotterd nu al aan tandjes denkt. Ze is wrs gewoon wat verkouden, zo te horen.
Home is where the O+ is...
pi_133208841
Hier ook veel kwijl de laatste dagen cwen maar ik weiger ook aan tandjes te denken (al heb ik wel voor de zekerheid even gevoeld maar gelukkig nog niet :P ) zal wel bij de leeftijd horen dan.

Animal fijn van het niet meer ziek zijn, minder van de waterpokken als je verwacht dat ze het nog eens zal krijgen.

LB wat minder dat van het vroeger wakker worden en het niet meer in eigen bedje kunnen slapen. Geniet maar lekker van de knuffelmomenten samen.

1 sessie maar loj. Wat fijn! Minder dat ie zo lang duurde maar wel weer fijn van het slapen tot 7 :)

XM beterschap met de koorts hoop dat die snel zakt

Mooie curves shandaly!

Hier vanavond bezoek van de logopedist omdat Eline nog steeds niet uit een flesje kan/wil drinken. Echt vanalles geprobeerd.. En over anderhalve week moet ik weer gaan werken ( :o ). Begin er een klein beetje angstig/verdrietig om te worden zo ( al weet ik dat ze er zelf niets aan kan doen maar beetje frustrerend is het wel). Maar ik hoop vanavond op wat gerichte tips die bij haar passen en dat we in anderhalve week iig een heel eind kunnen zijn met oefenen..
pi_133208897
Hillie :*. Komt vast goed, maar kan me voorstellen dat het niet tof is! Hopelijk heeft ze goede tips!
  woensdag 13 november 2013 @ 09:47:24 #32
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133209563
Beterschap voor je meisje AM.

En LB een lange nacht.. Gelukkig vrij vandaag! Kun je nog wat bijslapen denk je?

Loj, een lange sessie idd, gelukkig daarna tot 7u.

Cwen, hier is zijn de verschillen tussen de wvpk's groot, maar die tussen de twee artsen nog groter. Er is een hele lieve wvpk, maar die heb ik al een tijdje niet meer getroffen helaas. Ik moet 30/11 weer voor de 6 maanden check. Had vandaag eigenlijk even naar het weeguurtje willen gaan, maar dat wordt 'm nu niet.

Hillie, heb je de breastflow ook al geprobeerd? Ik hoop dat de logopediste wat voor jullie kan betekenen!

Noor heeft sinds gister 20u geen PCM meer gehad en het gaat re-de-lijk. Om 06:00 een fles van 155 en net om 8:30 ging er 145 in. Om 11 uur bied ik weer wat aan. Helaas gaat m'n bv er wel snel doorheen zo, aangezien nu niet in te schatten is wat ze drinkt en ze wel regelmatig laat staan. Ik overweeg bijna een pot kv te kopen :@. Tempen doe ik na de voeding van 11u weer. Ben benieuwd, omdat ze nu geen pcm heeft gehad.
pi_133209626
Even iets anders: nav de babymeet afgelopen juni zijn we een vervolg aan het plannen voor januari. En Gulara zal daar ook bij zijn. Lijkt het je leuk om ook te komen? Geef me dan even een seintje dan voeg ik je toe aan de FB groep. Daar staat ook een linkje naar de datumprikker.
pi_133210108
Ik twijfel Kyara. Zou het heel leuk vinden, maar ik weet niet of ik tegen die tijd al zo veel prikkels aan kan als in, dat er geen paniekaanval komt, lijkt me voor niemand leuk Mag ik in de fb-groep onder voorbehoud?
  woensdag 13 november 2013 @ 10:16:37 #35
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133210166
LE, mijn eerste gedachte was "dan knuffel ik je wel!", maar dat helpt natuurlijk niet he :') :@
  woensdag 13 november 2013 @ 10:17:47 #36
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133210188
Oh en E en ik hebben nog ff een uurtje in bed gelegen :Z

En nu ga ik maar een pot koffie zetten oO<
pi_133210204
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 10:16 schreef LadyBlack het volgende:
LE, mijn eerste gedachte was "dan knuffel ik je wel!", maar dat helpt natuurlijk niet he :') :@
Haha O+ Ja, dat helpt juist wel hoor. Dan komt alles goed! O+
  woensdag 13 november 2013 @ 10:20:45 #38
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133210276
Overigens denk ik niet dat ik erbij ben, want in januari hoop ik aan het inpakken / schilderen / klussen te zijn O+
  woensdag 13 november 2013 @ 10:29:09 #39
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133210470
37,9! Zonder pcm! *voorzichtig jubeltje doet
  woensdag 13 november 2013 @ 10:31:23 #40
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133210517
Ah, dat gaat de goede kant op! ^O^
pi_133210605
Fijn XM!

Sticker zit naast me te stoeien met een broodkorst. De broodkorst moet een brute dood sterven, wat een geweld! :')
pi_133210695
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 10:20 schreef LadyBlack het volgende:
Overigens denk ik niet dat ik erbij ben, want in januari hoop ik aan het inpakken / schilderen / klussen te zijn O+
+1
pi_133210704
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 10:13 schreef L-E het volgende:
Ik twijfel Kyara. Zou het heel leuk vinden, maar ik weet niet of ik tegen die tijd al zo veel prikkels aan kan als in, dat er geen paniekaanval komt, lijkt me voor niemand leuk Mag ik in de fb-groep onder voorbehoud?
:*

je staat er bij.
pi_133210727
Jammer LB & AM!

Fijn XM!

(wat een afkortingen zo :D )

Mijn jongste wil niet slapen -O-
pi_133210943
Ik waai weer eens aan. Het lukt me niet om bij te lezen, dus ik haak hier even in.

Ach, zieke kindjes, zielig!
XM, yes, goed zeg! hopelijk zakt het nog wat veder, en blijft de koorts helemaal weg. Enneh, kv is geen vergif, he :* Als jhet nodig is, gewoon geven (zegt zij die nu een maand een pot in huis heeft, maar toch steeds maar probeert om bij te kolven of de vriezer aan te spreken)
AM, N met de waterpokken, wat sneu. Hopelijk blijft ze vrolijk en krijgt ze geen last van de jeuk. EN anders, zemelenbadje, dat hielp hier goed.

En tandjes onderweg, altijd leuk! Hier zijn er nu 2 door, scherp! M wil nog wel eens op een pink sabbelen om in slaap te vallen, dat is NIET fijn *) Maar gelukkig bijt hij (nog) niet bij het voeden...

Hilliebillie, jammer dat de Breastflow bij Eline niet werkt. Hopelijk heeft de logopedist goede tips. En anders moet je even bellen met het kdv, zij hebben dit vast al vaker meegemaakt. Wellicht dat ze willen proberen met een bekertje te geven, of dunne pap of zo. Dan kan je daar ook nog mee gaan oefenen. Maar balen is het wel!

Ik zag ook nog mooie stats van Shandaly!

Hier ben ik over het algemeen wel te spreken over het CB. Alleen is de arts met zwangerschapsverlof en haar vervangster is niet echt een fijn type. Van borstvoeding weet ze weinig en ze zei steeds, 'Ja, dat hoor ik wel vaker van ouders'. Dat is een uitspraak waar ik echt heel weinig mee kan als ik wil weten of iets normaal is of niet... Dit was gelukkig de enige keer dat we de arts hebben tijdens het verlof van de vaste arts.

Hier gaan de nachten nür immer behoorlijk wisselend. Ik schuif het nu maar even op een verkoudheid. Maar leuk is anders, 3 keer per nacht willen drinken en vanaf 4.45 niet echt meer slapen is niet echt bevorderlijk voor mijn productiviteit op het werk... Maar ja, eens wordt het beter!

Oh, en Kyara, mag ik in de FB-groep voor de meet?
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_133211146
Leuk, meer mensen voor de meet!

Wel een toffe reden om niet te kunnen, LB ;) of we meeten bij jou.. Allemaal een verfkwast en we zijn zo klaar!

XM, misschien moet je het maar gewoon doen, zo'n pak kv kopen. Zolang het dicht blijft is het keilang houdbaar, en het kan misschien net dat beetje rust in je hoofd geven zodat je het eigenlijk voorlopig nog niet nodig hebt. Ik klink vaag vandaag geloof ik...
Fijn dat de koorts gezakt is! *O*

Hoe is het met de andere patientjes?
pi_133211300
Dag allemaal! De baby tijd is hier voorbij. Het was een jaar met pieken en dalen. Maar wat ben ik trots op ze, op al mijn meiden. Ik heb niet veel kunnen volgen en dat gaat alleen maar minder worden in het volgende topic. Maar ik heb meegelezen, genoten van jullie foto's. Veel geluk allemaal met jullie kindjes. O+ :*

-knip-

[ Bericht 65% gewijzigd door Cathmar op 13-11-2013 18:16:02 ]
Met een meidenkwartet
pi_133211382
Cathmar, wat een heerlijkheid! Gefeliciteerd met je meiden!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_133211440
Cathmar, gefeliciteerd! Wat een mooie foto's!!

En kyara, meet lijkt mij wel leuk, zou je mij ook toe kunnen voegen(ik heb je alleen niet op facebook volgens mij?)
pi_133211537
Cathmar, gefeliciteerd! Wat een leuke meiden!

Meet in januari meld ik me ook graag voor aan!
pi_133211909
Cathmar gefeliciteerd met je meiden *O*

:* voor de slechte nachten en zieke kindjes

Ik ben weer thuis. Beetje opgeknapt werkt blijkbaar niet. Ik had zo'n hoofdpijn op mijn werk dat ik weer ziek naar huis ben gegaan. Riley is nog op het KDV. Die haal ik na het eten op.
  woensdag 13 november 2013 @ 11:32:28 #52
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133211961
Cathmar eindelijk een keer je duo gezien, wat zijn ze leuk!! O+

Gefeliciteerd met hun eerste verjaardag! *O* *O*
  woensdag 13 november 2013 @ 11:34:26 #53
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133212013
Ach Omen... :* even lekker plat op de bank blijven en veel drinken!!
pi_133212420
Cwen en Piekie, jullie zijn toegevoegd. L'tiekje heeft dm.

Cathmar, wat een ontzettend leuke foto's! O+ Van harte gefeliciteerd!

Omen, toch te snel weer begonnen dus. Beterschap en nu even goed uitzieken he :*
  woensdag 13 november 2013 @ 12:00:03 #55
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133212805
En weer 38, 8 -O-
pi_133212806
Cathmar, gefeliciteerd!! 1 jaar oud alweer *O* En wat zijn ze leuk met z'n tweetjes!

Shandaly, wat een prachtige curve! Wow, zo een wil ik er ook gaan zien bij E. :D En wat fijn dat je jezelf ook beter voelt zeg. Positieve post!

XM, wat fijn dat er verbetering in lijkt te zitten. Het is zo sneu.. :*

Beterschap voor alle zieke kindjes *;

LB, pittig zo die nachten zeg. Sterkte!

Hillie, wat vervelend. Ik kan me goed voorstellen dat de zenuwen beginnen toe te slaan, hopelijk kan de logopedist helpen.

Nieuwe mensen op de meet *O* Wij zijn ook weer van de partij hoor!

Omen, jezelf toch iets meer rust gunnen nog. Beterschap en goed uitzieken!

Becky, hopelijk komt die tand nu inderdaad heel snel door.

Loj, ook al was het maar 1 sessie, het is wel een lange sessie en dat midden in de nacht -O- Sterkte vandaag :*
E.
pi_133213455
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2013 20:22 schreef Kyara het volgende:

[..]

Lieve foto Sparkling. Wel handig om nog een stuk van de schil aan de banaan te laten.

In theorie is het handiger dan in het echt. Banaan is zo zacht dat ze hem in 2 tellen heeft afgebroken :+
E.
  woensdag 13 november 2013 @ 12:27:14 #58
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133213479
Cathmar, van harte met je meiden!

Mss maar wat kv kopen idd.

Toen ik tempte was ze net wakker, maar ik xag haar gewoon opgloeien tijdens de voeding. Poepluier, getempt en dus een graad hoger alweer. Gats, ik dscht even dat het beter ging.
pi_133213625
Ohh Cathmar, wat een leuk duo! Gefeliciteerd!

Omen: rustig aan met jezelf hoor, goed uitzieken!

:* voor de moeders met zieke kindjes, al zag ik dat N. van XM weer aan het opknappen is? Goed nieuws!
Edit -> owh, oud nieuws zie ik. Houd haar maar goed in de gaten XM!

Shandaly wat fijn zo'n goed gevoel na je bezoek aan het CB, kleine Femke doet het gewoon hartstikke goed!

LB een huis gekocht? Is dat het huis met die superleuke keuken?? *O*

Kyara: ik wil me graag aanmelden voor de januari-meet!

Ik weet niet of ik iemand vergeet, maar dit is me ff bijgebleven..

Nieuws van het front hier: ben gisteren met mijn moeder en E. naar mijn zwaar demente opa geweest om even baby te laten zien. Het is zijn eerste achterkleinkind. Niet dat hij daar ook maar enig besef van heeft, maar soit. Ook geen enkele blik van herkenning voor mij, maar hij was helemaal wég van E., zat haar de hele tijd kusjes te geven en over haar hoofdje te aaien O+ O+

Kiekdan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133213697
Oh Juud, wat vreselijk lief. Ik raak er zelfs een beetje ontroerd van :@
E.
pi_133213711
Cathmar, gefeliciteerd met je meiden O+

Vandaag langsgeweest bij een kennis, haar zoontje is nu 1 jaar en loopt al. Was vrij snel in ontwikkeling. Ze vroeg aan mij of R. al omrolde..nou nee? Hij doet het als hij eraan toe is ;) Buigt ze naar hem om te zeggen dat hij allang hoort om te rollen..vind haar erg lief maar op zulke momenten heb ik wat moeite met haar. Hebben jullie weleens te maken gehad met zulke betweters?
pi_133213731
Juud, wat een prachtige foto! Mooi moment O+
  woensdag 13 november 2013 @ 12:40:03 #63
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133213781
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:36 schreef .Sparkling. het volgende:
+1

Wat ontzettend aandoenlijk zo O+

XM, koorts bij baby's is heel onvoorspelbaar. Beterschap voor Noor!
pi_133214338
Juud, wat lief zo!

En -Bushok, die mensen heb je altijd. Bij mij gaat dat inmiddels het ene oor in, het andere oor uit..
pi_133214369
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:33 schreef Juud-- het volgende:

Nieuws van het front hier: ben gisteren met mijn moeder en E. naar mijn zwaar demente opa geweest om even baby te laten zien. Het is zijn eerste achterkleinkind. Niet dat hij daar ook maar enig besef van heeft, maar soit. Ook geen enkele blik van herkenning voor mij, maar hij was helemaal wég van E., zat haar de hele tijd kusjes te geven en over haar hoofdje te aaien O+ O+

Kiekdan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb echt iets met oudjes en baby's.

Mijn Oma heeft een aantal achterkleinkinderen maar geen van alle komen bij haar thuis behalve die van mij. En daar is ze zo trots op en zo weg van. Zoals mijn (Rotterdamse) Oma zegt: Daar vreet je de stront toch van O+ Ik hoor vaak van mijn tante (die bij haar in woont) dat als ik langs ben geweest dat ze de hele dag over niets anders heeft dan de kleintjes. Die bolle zat weer te lachen naar me joh. En die oudste is toch zo'n scheet he O+
Ik heb ook een lieve foto van mijn Oma met Fee (en ook met Zoë trouwens) en die koester ik enorm O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_133214409
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:37 schreef -Bushok het volgende:
Cathmar, gefeliciteerd met je meiden O+

Vandaag langsgeweest bij een kennis, haar zoontje is nu 1 jaar en loopt al. Was vrij snel in ontwikkeling. Ze vroeg aan mij of R. al omrolde..nou nee? Hij doet het als hij eraan toe is ;) Buigt ze naar hem om te zeggen dat hij allang hoort om te rollen..vind haar erg lief maar op zulke momenten heb ik wat moeite met haar. Hebben jullie weleens te maken gehad met zulke betweters?
O ja. Ze eet teveel! Ze eet te weinig! Jij liep al met 9 maanden. Kan ze al kruipen? Moet ze niet.....
NEE NEE NEE. Ze doet het wanneer ze daar zin in heeft en ze eet wanneer ze wilt.
Klaar. EN IK BEN DE MOEDER!

Soms ben ik best hormonaal. Andere keren denk ik: Stik dr in!
pi_133214457
Inderdaad bushok, vervelend zijn zulke mensen. Mijn vader zit steeds te zeuren dat we E. veel te beschermend opvoeden. Als in ergens anders de fles geven, die drinkt ze slecht dus ik zeg dat we het dan zo thuis wel proberen. Dan krijg ik weer een preek dat we haar eens meer naar andere mensen moeten doen en niet zo bij ons moeten houden. Of dat we haar moeten laten huilen want dat deden zij vroeger ook met ons of dat we haar niet steeds op schoot moeten nemen want dan verwennen we haar te veel. Dat soort dingen.

Dus.. Nou ja, ons kind en wij bepalen wat we met haar doen enzo maar ik voel me toch altijd een beetje aangevallen :{
E.
pi_133214487
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 13:01 schreef Tally het volgende:

Zoals mijn (Rotterdamse) Oma zegt: Daar vreet je de stront toch van O+
_O-
pi_133214581
Ohh Taly, wat lief en hartverwarmend O+

Mijn opa leeft nu 1,5 jaar niet meer en die was in de laatste jaren van zijn leven ook hartstikke dement. Maar ik had hem nog nooit zo vrolijk en lief gezien als in de laatste jaren. Hij genoot van iedereen die langs kwam, ook al herkende hij ze niet echt meer. Hij lachte heel veel en kletste met iedereen. Zijn achterkleinkind (dochter van mijn zus) was het helemaal.

Ik kende mijn opa eigenlijk alleen maar als een hele norse en chagrijnige man die geen zin meer had in het leven nadat mijn oma overleed (ondertussen 22 jaar geleden)
E.
pi_133214594
Oeps. Quote edit gedoe
E.
pi_133214597
Spark, ik zou me ook een beetje aangevallen voelen, zeker als het je eigen ouders zijn. :{
Maar: jullie kennen E. het beste en bovendien: jullie zijn de vader en moeder, dus jullie bepalen. Als ik weet dat mijn kind ergens van over de rooie gaat en de hele wereld zegt dat ik het toch moet doen, dan kunnen ze er echt in stikken want dan zit ík straks met een baby die volledig overstuur is. Maargoed, commentaar op wat je doet blijft altijd een beetje pijnlijk, want het moederschap maakt soms toch al zo onzeker.
pi_133214708
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 13:08 schreef Juud-- het volgende:
Spark, ik zou me ook een beetje aangevallen voelen, zeker als het je eigen ouders zijn. :{
Maar: jullie kennen E. het beste en bovendien: jullie zijn de vader en moeder, dus jullie bepalen. Als ik weet dat mijn kind ergens van over de rooie gaat en de hele wereld zegt dat ik het toch moet doen, dan kunnen ze er echt in stikken want dan zit ík straks met een baby die volledig overstuur is. Maargoed, commentaar op wat je doet blijft altijd een beetje pijnlijk, want het moederschap maakt soms toch al zo onzeker.
Klopt ook. We proberen het best vaak hoor, om E. ergens mee naar toe te nemen. Maar zo gauw ze dan de fles moet wil het niet en is ze veel te druk. Dan drinkt ze amper en daarna raakt ze overstuur omdat ze ook nog eens te moe is en nergens anders slaapt dan in bed.

En dan zitten wij daarna met een kind dat overstuur is. Maar ja, mijn vader heeft zich nooit echt bezig gehouden met ons opvoeden vroeger en nu weet hij het allemaal precies. Eigenlijk zou ik het los moeten laten maar ik ga soms wel twijfelen.

Al gaat het steeds beter met E, in kleine stapjes!
E.
pi_133214851
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 13:05 schreef Juud-- het volgende:

[..]

_O-
Rotterdam O+. Ben je zelf ook Rotterdamse, Tally? Vind de uitdrukkingen altijd zo leuk!
pi_133215089
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 13:14 schreef Cwen het volgende:

[..]

Rotterdam O+. Ben je zelf ook Rotterdamse, Tally? Vind de uitdrukkingen altijd zo leuk!
Nee geboren en getogen in Utrecht.
Maar met een Rotterdamse Oma en ik had een Haagse Opa (en heb een Utrechtse Papa) neem je heel veel dingen over en door elkaar :P ;)
pi_133215310
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:36 schreef .Sparkling. het volgende:
+1 (laat dat 'beetje' maar weg) O+
pi_133215349
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 13:11 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Klopt ook. We proberen het best vaak hoor, om E. ergens mee naar toe te nemen. Maar zo gauw ze dan de fles moet wil het niet en is ze veel te druk. Dan drinkt ze amper en daarna raakt ze overstuur omdat ze ook nog eens te moe is en nergens anders slaapt dan in bed.

En dan zitten wij daarna met een kind dat overstuur is. Maar ja, mijn vader heeft zich nooit echt bezig gehouden met ons opvoeden vroeger en nu weet hij het allemaal precies. Eigenlijk zou ik het los moeten laten maar ik ga soms wel twijfelen.

Al gaat het steeds beter met E, in kleine stapjes!
Altijd makkelijk praten voor een buitenstaander. Ook het CB/wijkverpleegkundige dramt bij mij vaak door over zijn voeding (ik moet van 5 flessen naar 4 op een dag) heb het geprobeerd, hij was woest..ik heb de wijkverpleegkundige opgebeld maar kreeg zoals verwacht de voicemail. R. krijstte op dat moment zo hard dat dat mijn voicemailbericht voor de wijkverpleegkundige werd >:)

Diezelfde kennis van vanochtend heeft wel vaker commentaar..ook over zijn voeding,dat hij zo groot is,dat hij langzaam ontwikkeld.."vind je het niet saai dat hij nog maar zo weinig doet?" Uhh..nou nee? Het is mijn kereltje en ik geniet al van het feit dat hij elke dag nieuwe dingen ontdekt.
pi_133215365
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 13:02 schreef Tally het volgende:

[..]

O ja. Ze eet teveel! Ze eet te weinig! Jij liep al met 9 maanden. Kan ze al kruipen? Moet ze niet.....
NEE NEE NEE. Ze doet het wanneer ze daar zin in heeft en ze eet wanneer ze wilt.
Klaar. EN IK BEN DE MOEDER!

Soms ben ik best hormonaal. Andere keren denk ik: Stik dr in!
+1 (alweer ja *) )
En toch blijft het irritant }:|
pi_133215491
Cathmar gefeliciteerd met je meisjes *O*
Wat zijn ze mooi! En op dag 1 leken ze al niet op elkaar hè.
pi_133215931
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2013 09:50 schreef Kyara het volgende:
Even iets anders: nav de babymeet afgelopen juni zijn we een vervolg aan het plannen voor januari. En Gulara zal daar ook bij zijn. Lijkt het je leuk om ook te komen? Geef me dan even een seintje dan voeg ik je toe aan de FB groep. Daar staat ook een linkje naar de datumprikker.
lijkt mij leuk
pi_133216091
Cathmar gefeliciiteerd met je meiden.
loj hoe ging werken?

Mooie curve van femke

ben nu in het z-huis voor controle bij de gyn. zonder mijn meiden want slaaptijd ean en een beetje zieke sac.
pi_133216789
Ik zat net mijn filmpjes en foto's te kijken van toen de oudste net zo oud was als Fee nu. Maar jeetje het is echt net een tweeling O+
Hopelijk krijgt Fee ook van die mooie krullen.
pi_133217774
Kyara ik snap het, bij nader inzien amar beter dat ze niet samen in de couveuse liggen :o Maar het is wel jammer!

He Animal de waterpokken, dat is balen zeg. Gelukkig voelt ze zich wel beter!

Becky wat leuk dat ze echt vrolijker is nu ze kan lopen! Kan me ook wel voorstellen dat het frustreert trouwens, als het nog niet lukt.

Shandaly fijn dat het goed gaat met je F! Alle lijntjes gaan weer naar het gemiddelde ^O^ Net zo fijn dat je een goede dag hebt, hopelijk volgen er meer :*

XM, fijn dat het niets ernstigs is! Lijkt ze zich ondanks de wisselende temperatuur wat beter te voelen? Zijn mooie flessen toch die ze drinkt?

Loj ik ben zo blij dat je nachten er iets menselijker uitzien nu! En beterschap voor Mister Loj.

LB, hopelijk is het tijdelijk, misschien vindt ze het spannend dat jullie gaan verhuizen!! *O* Vind je het lekker alleen met je meissie of verheug je je alweer op zondag?

hillie ik kan me voorstellen dat je hoopt dat ze het snel onder de knie krijgt! Hopelijk kan de logopedist helpen!

L-E, volgens mij hebben best een aantal van ons wel eens een paniekaanval (gehad), dus er is in elk geval begrip. Maar als je je er niet lekker bij voelt, niet komen natuurlijk. :*

Piekie pff dat zijn geen goede nachten. Wie weet is vannacht dé ommekeer :*

Cathmarspam O+ O+ Samen in dat roze lodgerding O+ En nu zulke wijsneusjes om te zien! Ik vind het trouwens ook leuk dat ze van die vrolijke dekentjes hebben op de eerste foto. :)

Omen, wel goed uitzieken jij!

Juud wat geweldig dat hij er zo van heeft genoten O+

Bushok, daar hebben we allemaal regelmatig mee te maken denk ik, is volgens mij nooit lullig bedoeld maar gewoon om iets te zeggen. Gewoon van je af laten glijden! Ik kon in het begin zelf trouwens niet wachten tot hij meer zou kunnen. Nu verheug ik me nog steeds op de volgende stappen maar geniet ik meer van het moment.

Sparkling, jouw verhaal vind ik dan weer tenenkrommend, daar zou ik een keer wat van zeggen. Helemaal als hij zelf helemaal geen kaas heeft gegeten van opvoeden (en jij kunt het weten). Dat hij z'n ongetwijfeld goedbedoelde adviezen ergens in mag steken dus. :+

Tally, "Daar vreet je de stront toch van" _O- die ga ik onthouden! Ik begrijp wel wat ze bedoelt. Het uitgekauwde stukje brood uit F's mond eet ik ook op :@

FR hoe ging de controle?
pi_133217860
Suiker _O_
Hoe was je vakantie? (Of zit je er nog?)
pi_133217884
Lekker dan, schrijf ik zo'n monsterpost, vergeet ik zelf even een update te geven.

F weigert pap uit een fles, dus dat gaan we later thuis eens langzaam opbouwen (en niet hier, want ik ben hier voor de rust ;) ).
We hebben hier zo'n Kidcar gehuurd voor achter de fiets, hij zit er in een soort maxicosischelp in, en hij hobbelt vrolijk mee over de wegen hier. Zit hij dus de hele weg "Eeeeeeeeeeeee" te doen _O- zo gezellig!
Vanmorgen ging hij ineens heel luid en enthousiast babbelen, hij kon er haast niet van eten zo erg moest hij kletsen. Toen wilden we weggaan, roken we ineens een monsterlijke verrassingspoepluier. Ik vraag me af of het iets met elkaar te maken heeft :D
Na de vakantie kom ik wel met een minispam O+
pi_133218204
Ik verheug me nu a op de vakantiespam Suiker! O+

Juud-, wat een bijzondere foto O+
  woensdag 13 november 2013 @ 15:14:21 #86
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_133218940
Juud- bijzondere foto inderdaad. Mijn Beppe is helaas anderhalf jaar geleden overleden, en mijn grootvader is nogal een norse brombeer waar ik dus niet zo graag heen ga met kinderen :@ .

Cathmar, super leuke spam! Gefeliciteerd met de verjaardag van je duo!
pi_133219131
Jammer is dat hè Pessie.
Ik had nog 1 opa toen ik zwanger was van Eva. Helaas werd hij ineens ernstig ziek en binnen 4 weken was mijn übergezonde opa (fietste regelmatig rondes van 60km, bv van zijn woning in Middelburg naar zijn broer in Zierikzee) ineens stervende.
Hij is overleden dmv euthanasie waar we allemaal bij geweest zijn.
Ik zie me nog staan bij zijn hoofdeind terwijl hij vol liefde over mijn buik aait O+ :'(
pi_133219298
Ik heb nog een oma, en mijn vriend ook. En die vinden het ook helemaal fantastisch, die achterkleinkinderen.. We gaan dus nog regelmatig op bezoek.
pi_133219483
Ik krijg het niet bijlegelezen, maar Juud, wat mooi O+ . Dat is toch fijn, dat je opa zo leuk reageert op die uk. Dat hij jou niet herkent lijkt me dan wel weer moeilijk :'(

Ik kreeg gisteren een soortgelijke foto van mijn schoonmoeder doorgestuurd. Haar moeder (oma van vriend dus) was gisteren jarig, en omdat schoonmoder dinsdag als vast oppasdag heeft, is ze op verrassingsverjaardagsvisite geweest bij overgrootoma, met J.

De situatie: 81-jarige overgrootoma zittend op de grond, druk torens aan het bouwen voor J. O+ O+ O+ (overgrootoma is trouwens nog helemaal bij, dus weet heel goed dat dit haar enige echte achterkleinzoon is 8-) ). Maar dat ze gewoon samen zaten te spelen.... Oma is helemaal niet zo mobiel, loopt al jaren met een stok etc, maar dit doet ze dus gewoon ff.
  woensdag 13 november 2013 @ 15:29:40 #90
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133219486
Potver danic nou moet ik huilen ;(
pi_133219527
Danic :'( O+

Ik ga binnenkort ook nog een keer met de meisjes naar mijn oma. Vorige keer geen foto's gemaakt, hopelijk deze keer wel.
  woensdag 13 november 2013 @ 15:32:07 #92
259886 pessie
pi_133219565
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:24 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik heb nog een oma, en mijn vriend ook. En die vinden het ook helemaal fantastisch, die achterkleinkinderen.. We gaan dus nog regelmatig op bezoek.
Manlief's oma leeft nog en heeft een vriend O+ . Ze zijn ook nog behoorlijk vitaal dus die zien we wel, ook zijn ze altijd benieuwd naar de kinderen.

Persoonlijk vind ik het erger dat manlief's vader er niet meer is en dat hij nooit met zijn kleinkinderen kan gaan doen wat hij met zijn kinderen heeft gedaan. Zoals samen fietsen, kinderen leren zeilen ed. Blijft echt een groot gemis dat iemand zo actief, en die zo midden in het leven stond hop, weg was.
pi_133219611
Ah MM tof is dat zeg!
Mijn vriend heeft ook nog een oma. Zij is relatief jong, want ze is net 77 geworden (kreeg mijn schoonmoeder en haar tweelingzus op haar 16e :X ) en die gaf vorige week hier op de grond Eva de kieteldood O+
Kind schaterde het uit. Hoe heerlijk is dat.
Grappig vind ik ook dat wij soms moeilijk doen en denken 'hoe zullen we haar noemen' en dat kindere dit dan gewoon oplossen. Eva noemt haar ouwe oma :D

LB :* ik ook :@
  woensdag 13 november 2013 @ 15:40:02 #94
259886 pessie
pi_133219799
16 en dan niet 1 maar 2 kinderen :o . Maar zo te lezen heeft ze het goed gedaan O+
Manlief's oma was 79 toen wij Nathan kregen, ze was dus zelf 29 toen ze mijn schoonmoeder kreeg en schoonmoeder was 25 bij manlief en manlief was 25 bij Nathan :P .
Wij noemden oma oude oma, maar oma vond dat stiekem stom, toen in navolging vannkyara (waarvoor dank) hebben we er superoma van gemaakt ;)
pi_133219864
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:32 schreef pessie het volgende:
Persoonlijk vind ik het erger dat manlief's vader er niet meer is en dat hij nooit met zijn kleinkinderen kan gaan doen wat hij met zijn kinderen heeft gedaan.
Dat vind ik ook het dubbele. Ik heb nog een oma van 91. Maar die heeft dus wel haar zoon moeten begraven. Dus geen 4 generaties meer.

Superoma O+
pi_133220418
wat een mooie foto zeg juud. hij kijkt echt vol liefde.

en ik moet huilen van jullie opa en oma verhalen.
Hier al jaren geen opa of oma meer. opa gestorven toen ik geboren werd en oma kerst 2000. maar goed mijn oma was al 39 toen ze mijn vader kreeg en mijn ouders zijn ook geen tienerouders. Dus de kans dat ze ooit een achterkleinkind zou krijgen was wel erg klein.

suiker geniet van je vakantie klinkt superleuk

controle stelde niks voor. bd is nu prima en hoef niet meer terug.
pi_133220801
Bejaarde gebakkies + babies = O+ , dat is volgens mij wel de conclusie die we kunnen trekken :)
  woensdag 13 november 2013 @ 16:14:55 #98
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133221002
Och die opa en oma verhalen ;( O+. Noor heeft nog een overgrootmoeder, van de kant van m'n vriend. Zelf heb ik geen grootouders meer sinds vorig jaar.

Suiker, je vakantie klinkt fijn! En die monsterpoepbroek :D

F_r, goed nieuws van je controle!

Noor heeft nog steeds geen PCM op vandaag. Dat stemt me wel enigszins hoopvol.

Rechter voortand onder komt ook door. Twee tegelijk. Daar heeft ze ook wel echt veel last van..
pi_133221580
Cathmar van harte *O* *O* wat zijn ze toch leuk je meisjes
Verder sluit ik me volledig aan bij suiker O-)
  woensdag 13 november 2013 @ 16:36:43 #100
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133221706
38,9 - 37,9 - 38,8. - 38,3 en nu net 39.

Ik snap het niet -O-
pi_133221914
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:36 schreef XcUZ_Me het volgende:

Ik snap het niet -O-
Temperatuur loopt over de dag op en fluctueert sowieso heel erg hè. M'n baby had pas random s nachts 39.4. Als ze er last van heeft, paracetamolletje geven en die standaard ook even 24 uur vol houden? Als je niet principieel tegen paracetamol bent ;)

En aan koorts en babygedrag is weinig rationeels dus snappen doen we vaak denk ik niet allemaal :P
  woensdag 13 november 2013 @ 17:19:45 #102
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133223022
Kunnen jullie aan het eind van de dag ook zo weinig met je baby? -O- Ik had net het oneindig domme plan om een marktplaatsaankoop te gaan ophalen. Kwartiertje met de auto, en de heenreis ging nog, maar de terugreis was drama :X

En dat terwijl ze vandaag best veel geslapen heeft. Zo'n 1,5 in de doek en nog 2x een tijd op mijn arm. Toen ik haar over wilde leggen in haar bedje was ze gelijk wakker :X

Wegleggen was er trouwens sowieso niet bij vandaag. Verbroken lichaamscontact was bijna instant piepen en dat hield alleen bij dr favorietste speeltjes op :{
  woensdag 13 november 2013 @ 17:22:02 #103
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133223094
Nu thuis, aangelegd en tijdens het typen van bovenstaande is ze weer in slaap gevallen...

Dat wordt vast leuk koken zo.

(sorry voor de klaagzang, ik kan er slecht tegen als ze zo ontevreden is :@ )
pi_133223627
Hmz, die januari meet he...
Mag ik dan ook noh komen?
Want half januari heb ik geen baby meer...

Verder hadden we hier teamuitje en moesten we gaan breien!!! Breien, ik, met twee linker handen en ook nog een concentratievermogen van een 4 jarige..:
Bah, stom nu voel ik me dom, mislukt en gefrustreerd en heb ik hoofdpijn.
Bah!! :(

(Weet best dat sommige t wel super vinden hoor, maar t is gewoon echt niets voor mij)
  woensdag 13 november 2013 @ 17:38:16 #105
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133223696
Wat jammer van je teamuitje! En hoofdpijn hangt wel in de lucht he :{ hopelijk trekt t snel weg!

Omen, hoe is dat bij jou?
pi_133224618
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:36 schreef XcUZ_Me het volgende:

Ik snap het niet -O-
Eigenlijk schelen de uitersten maar een graad. Als je het zo bekijkt, is het al een stuk minder erg (en minder zorgwekkend voor jou, bedoel ik). Koorts die continu exact gelijk zou zijn over de dag verspreid, dat zou ik pas raar, en daarmee zorgwekkend, vinden ;)

:) En tandjes die doorkomen, Saar heeft toen ook een paar graden koorts gehad. Niet leuk voor die mini's, nee. Maar komt ook wel weer goed :Y
pi_133225483
Hoofdpijn is nu gezakt. Ik heb rustig op de bank gelegen en rond drie uur Riley opgehaald van het KDV.

Morgen heb ik op mijn werk een heel spannend gesprek. Maar ik denk dat ik alleen daarvoor ga. En verder dit weekend goed uitzieken

Opa's en oma's verhalen en foto's O+ :'( :*

XM :*
pi_133225941
Ik wil toch ook even pimpen met 2 van de belangrijkste mensen in mijn leven O+

[ Bericht 56% gewijzigd door Tally op 13-11-2013 21:17:31 ]
  woensdag 13 november 2013 @ 18:53:32 #109
259886 pessie
pi_133226028
Ohhh Tally! Leuk om te zien!
pi_133226086
Tally, wat een geweldige foto's! O+
pi_133226316
De onderste is Fee een week oud. De bovenste is een week of 3 geleden.

Oma zag Fee toen ze net geboren was O+
Maar dat was een bliksembezoek. Achteraf hoorde ik dat het was omdat ze langs mn tante moesten die in coma lag. Ik vond het op dat moment maar een raar bezoek. Maar ik hoorde het ook pas toen ik weer thuis was.
pi_133227318
Tally wat een mooie, waardevolle foto's O+
pi_133227489
tally wat mooi, en zo bijzonder O+ en wat naar dat je tante toen in coma lag. ik snap best dat ze je dat toen niet wilde vertellen.

Breien kan ook niet loj dat verwachten ze toch van leerkrachten dat ze dat kunnen.
lb hoe is het nu?

Kan iemand mijn lichaam vertellen dat ik helemaal niet ziek kan zijn. keelpijn,verkouden en heel erg koud. en morgenmiddag en avond +vrijdag overdag en zaterdagmiddag en avond ben ik alleen met de 2. ik zie er wel een beetje tegenop omdat ik nu zelf niet fit ben. Maar goed dat komt ook wel goed.
  woensdag 13 november 2013 @ 19:44:15 #114
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133227830
Omen, krampjes zijn hier nog wel aanwezig helaas. Wel een stuk minder en eigenlijk alleen tussen 17-20. Doet me twijfelen of het wel krampjes zijn en niet gewoon huiluurpraktijken.
Wat vervelend dat je je nog zo naar voelt! Paar paracetamol erin, kop thee en naar bed of iig op de bank met een dekentje jij :*

Loj, grote mannen die ziek zijn..zucht! Voelt hij zich wel wat beter? Enne, liever 1 keer wakker worden dan een paar keer! :Y
Overigens..breien tijdens een teamuitje. Daar zou ik ook spontaan hoofdpijn van krijgen ;)

LB, damesweek dus! Hoe vind je dat, alleen zijn met E, voor een paar dagen+nachten? Ze heeft idd wel een bijzonder slaapritme op dit moment. Vermoeiend voor jou wel dat ze niet even in haar bed slaapt :* Hoe is het koken gegaan? ;)

AM, waterpokken -O- Niet leuk! Fijn dat je meisje er wel vrolijk onder blijft.

Cwen, een tandje zou wel heul snel zijn! Maar, you never know? :P

XM, een pot kv in de kast hebben staan kan wel een boel rust geven. Toen de bv bij mij helemaal bal ging door de borstontsteking heb ik ook Yur een pot kv laten halen, want dat gaf meer rust dan 'help m'n mini voorraad bv vliegt erdoorheen en straks heeft hij honger ;('. Wel erg naar met die temp meid! Voor jullie allebei/alledrie :*

Cathmar, gefeliciteerd met je dames! *O* *O* Ik heb de foto's nog gezien, tof O+

Wb de meet, ik kijk ztz even, als het mag :) Lijkt me wel leuk, maar in januari ga ik ook weer werken wat al iets van energie gaat vragen gok ik zo :+ En het hangt er vanaf waar. Nja, fuck it, mag ik onder voorbehoud mee in de FB groep? Dankuwel :*

Juud, wat prachtig die foto O+ En wat heerlijk dat je opa er nog zo van heeft genoten, hij straalt het ook echt uit O+

Bushok, erg irritant dat soort opmerkingen. Ik denk dat mensen dat alleen zeggen om het 'kijkmijnkindsnelzijn :7' te doen. Nou, pfuh :{w.

Spark, erg vervelend dat je vader dat soort dingen zegt, terwijl hij zich vroeger nergens mee heeft bemoeid. Wat moet je ermee he? -O-
Volgens mij heeft die hele generatie hun kinderen continu laten huilen onder het mom 'anders verwennen we ze', tenminste, dat is wat ik van alle mensen die 50-60 jaar zijn hoor. Ik merk alleen dat ik de enige ben in de familie die dat anders ziet: Er is een verschil tussen aandacht geven en verwennen.

Suiker, wat een post! _O_ Lekker dat het zo leuk is op vakantie en dat F. het zo leuk vindt in de fietskar! Ik verheug me nu al op de fotospam. Eeeeeeeeee! :D

danic ;( :'( Dat aaien over je buik..

Sowieso alle opa+oma verhalen O+ Erg mooi he, al die generaties bij elkaar? Ooit hebben wij (misschen) ook kleinkinderen! Of zelfs achterkleinkinderen!

FR, fijn dat je controle goed was. Hebben ze echt alleen je bloeddruk gedaan? En sac en jij allebei niet lekker dus. Dan is alleen zijn met je 2 meiden niet ideaal idd :*

Tally, wat een prachtige foto's. Die bovenste! O+ Wat een lachebekje O+

*hijghijg*
Zo. Excuus voor de smileyoverload, dat is nu eenmaal hoe ik rol 8-).

Vandaag met T. 2,5 uurtjes de stad in geweest. Geïrriteerd over diverse dingen (deuren van winkels die zwaar zijn en moeilijk open gaan met een kinderwagen, Prenatal in de stad met 2 verdiepingen maar geen lift..) maar het ging wel enorm goed, T. lag heerlijk te slapen de hele tijd.
Hij drinkt wel raar momenteel, soms om de 2 uur, dan weer 4,5 uur, dan 60cc, dan 150cc. Ach, gemiddeld is het 750cc per dag.
Hier was Yur gisteren ook helemaal kapot en heb 'm om 9 uur naar bed gestuurd. En dan ben ik toch best verwonderd daarover: Sinds zondag hoeft hij er 's nachts niet meer uit, dat doe ik omdat hij weer naar werk gaat. Dus waar was hij moe van? :P
pi_133228002
Ohh Tally O+

Loj met je breien.. kan jou het schelen joh dat je het niet kan, je kan niet overal goed in zijn.

Omen, wil je iets kwijt over je gesprek morgen? Als het heel spannend is + je bent nog niet helemaal fit, trek je dat dan wel?

FR, snel met een paracetamol je bed in dan!

Edit: holymozes GotC, wat een bazenpost!
pi_133228026
Gotc, je laatste zin :D Herkenbaar, hier ook wel eens een echtgenoot die met veel theater duidelijk maakte dat hij doodmoe (doodmoe ja mensen!) was, terwijl ik elke 2 uur lag te voeden en hij overal doorheen sliep. :') Maar echt, ik ben zo dol op hem, dus wat doe je er aan! O+
pi_133228062
Tally wat een mooie foto's O+

Gotc megapost _O_
En klinkt inderdaad als huiluurtjes. Zo sneu
Fijn dat het in de stad goed ging
pi_133228087
Oh! Dat is dus 'normaal', mannen die klagen dat ze zooo moe zijn, op hun tandvlees lopen, nouja kortom..het is vreselijk met ze, terwijl jij de hele dag bezig bent met kind+huishouden en ook de nachten doet. Hmmm..
pi_133228310
Jaaaa gotC zo snel gaat bijslapen ook niet!

LB je meisje is sowieso erg aanhankelijk of lijkt dat maar zo? Slapen op de arm, hoe houd je dat vol?! Ik kan me niet eens herinneren wanneer F dat voor het laatst deed! Maar, als hij een jengeldag heeft ben ik niet verbaasd als hij niet in de mc wil zitten. Normaal gesproken kan ik hem wel meenemen, maar na bedtijd moet hij wel de kans krijgen om in slaap te vallen, anders wordt hij moe, maar dat lijkt me logisch.
Is er niet iets groters aan de hand, tandje, dwarse poep ofzo?

Tally, die bovenste foto is gewoon geniaal O+

Omen sowieso heel veel succes morgen! Ben wel benieuwd..
Huiluurjes, had Riley dat toen ook nog? Dat lijkt me zo lastig :X
  woensdag 13 november 2013 @ 19:55:14 #120
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133228315
L-E, precies hetzelfde hier :D Geeeeeeuwend de fles geven, half slapend op de bank liggen (groot succes met een huilende T.).
Nou, ga dan maar naar bed, dan kan ik tenminste m'n kind troosten en liggen op de bank :s)
Maar het is dus gewoon hetzelfde als wanneer ze ziek zijn: Drama drama drama.
Gelukkig houden we zielsveel van ze *;
pi_133228442
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:44 schreef GotC het volgende:
En dan ben ik toch best verwonderd daarover: Sinds zondag hoeft hij er 's nachts niet meer uit, dat doe ik omdat hij weer naar werk gaat. Dus waar was hij moe van?
Hier ook herkenbaar. Echt slapend op de bank 's avonds :?
pi_133228537
Oh, ik heb echt zooo niets te klagen hoor, mijn man doet heel veel, zeker als je bedenkt dat ik elke dag thuis ben. Maar het zijn van die kleine momenten, dat ik even met mijn ogen rol, heel even. En dan een pizza voor hem bestel, want daar wordt hij zo gelukkig van. O+

Ze hebben het heus ook niet makkelijk, eerst een zwangere vrouw te verduren gehad, en dan ook nog een baby. EEN BABY jonguh!
  woensdag 13 november 2013 @ 20:00:05 #123
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133228543
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:57 schreef Kyara het volgende:

[..]

Hier ook herkenbaar. Echt slapend op de bank 's avonds :?
Terwijl ik me erg goed kan voorstellen dat je met 3 kleine kids juist dolblij bent om wat extra hulp te krijgen 's avonds, al is het zodat je zelf even iets voor jezelf kan doen.
  woensdag 13 november 2013 @ 20:00:36 #124
378192 -mandy-
I am who I am
pi_133228574
Ik heb het vorige topic gemist wegens te weinig tijd. Waar is de januarimeet?

Wat een lieve en leuke foto's Tally!

Dat is heel normaal Juud met mannen en moe zijn. Zooooooooo herkenbaar!

Beterschap FR.

Succes morgen met je gesprek Omen!

Beterschap voor alle zieke kindjes :* .

Klagen mag altijd LB :*

*O* En D rolde vandaag van buik naar rug!!! *O*
De deugniet heeft tot hiertoe nog maar 3x van rug naar buik gerold ...
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_133228688
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:00 schreef GotC het volgende:
Terwijl ik me erg goed kan voorstellen dat je met 3 kleine kids juist dolblij bent om wat extra hulp te krijgen 's avonds, al is het zodat je zelf even iets voor jezelf kan doen.
Die slapen nu. En ik ga nu opruimen, stofzuigen etc. Maar goed, hij doet straks de afwas, de late voeding en maakt het brood voor de kinderen alvast klaar.

Tenzij ik dat doe want hij is wel een beetje zielig ziekjes nu.
  woensdag 13 november 2013 @ 20:06:09 #126
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133228790
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:03 schreef Kyara het volgende:

[..]

Die slapen nu. En ik ga nu opruimen, stofzuigen etc. Maar goed, hij doet straks de afwas, de late voeding en maakt het brood voor de kinderen alvast klaar.

Tenzij ik dat doe want hij is wel een beetje zielig ziekjes nu.
Hoe gaan de nachten nu? Iets beter of is het nog steeds bal? :*
Hier is Yur naar de atletiekvereniging, dus die is ergens laat weer thuis. Heb T. maar in de doek geparkeerd, dan kan ik tenminste nog iets doen.

Beterschap voor 'm!
pi_133228950
Op zich wel aardig. Tussen 23.00 en 00.00 uur late voeding, daarna slapen tot rond 03.00 uur. D meldde zich om 06.00 uur en J pas om 8 uur. D laat ik nu steeds bij mij slapen als ze voor de 2e keer komt zodat J lekker door kan slapen. Merk dat ze nu ook wat meer 'last' van elkaar krijgen en ze elkaar ook lekker wakker kunnen maken/houden.

Ik had eergister D ook weer in de doek binnen. Ik kon alleen niks meer. Was aardappels aan het schillen maar ik kon niks meer zien. Ze is dan echt een beetje te groot.
pi_133229347
Kyara misschien heb ik het gemist maar hoe is het met de luieruitslag van J afgelopen?

Heel toevallig had L vanmiddag vuurrode billen, echt precies de vorm van de luier zag je erin.
pi_133229959
Ik smeer nu met Bepanthen, het is nog steeds rood maar niet meer zo vurig geloof ik. En ze heeft er nog steeds geen last van dus ik kijk het nog even aan.
  woensdag 13 november 2013 @ 20:40:13 #130
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133230150
GotC _O_ wat een post!

quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:48 schreef L-E het volgende:
Gotc, je laatste zin :D Herkenbaar, hier ook wel eens een echtgenoot die met veel theater duidelijk maakte dat hij doodmoe (doodmoe ja mensen!) was, terwijl ik elke 2 uur lag te voeden en hij overal doorheen sliep. :') Maar echt, ik ben zo dol op hem, dus wat doe je er aan! O+
_O- O+

Mijn vriend is ook vaak moe, maar die doet ook echt nog steeds zoveel dat ik het wel snap. En is sowieso geen avondmens (en ik wel). Het enige waar ik razend van kan worden is als ie chagrijnig gaat doen omdat ie keel/hoofd/teenpijn heeft }:|
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:55 schreef Suikertante het volgende:
LB je meisje is sowieso erg aanhankelijk of lijkt dat maar zo? Slapen op de arm, hoe houd je dat vol?! Ik kan me niet eens herinneren wanneer F dat voor het laatst deed! Maar, als hij een jengeldag heeft ben ik niet verbaasd als hij niet in de mc wil zitten. Normaal gesproken kan ik hem wel meenemen, maar na bedtijd moet hij wel de kans krijgen om in slaap te vallen, anders wordt hij moe, maar dat lijkt me logisch.
Is er niet iets groters aan de hand, tandje, dwarse poep ofzo?
Ze is sowieso aanhankelijk ja, alhoewel ik denk dat ik dat ook wel heb gevoed hoor, ik heb haar erg graag bij me O+ Maargoed, een hele dag vind ik ook wel wat veel :') Poep geloof ik niet meer, dat was de afgelopen nachten wel het geval, maar vanmiddag was er een nette poepluier (nadat ik even wat had getriggerd met de thermometer :@ ). Tandjes twijfel ik over; heeft iemand een foto van zo'n bobbel die je dan ziet? Ik dacht misschien 2 bobbels te zien aan de binnenkant van haar kaak, waar de twee middelste ondertandjes moeten komen. Maar niet wit ofzo. Ohja en een derde optie is oorpijn, ze grijpt af en toe naar haar linkeroor, maar ik kan er niks aan ontdekken en ze heeft geen koorts....
Dus sja... wat zal het zijn? oO<
  woensdag 13 november 2013 @ 20:43:47 #131
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133230294
Sabbelt ze veel op dingen LB? Noor deed dat wel en zat ook steeds aan haar oor en nu komen er twee tanden. En blieft haar speen ineens ook niet meer.
pi_133230425
LB, naar het oor grijpen kan ook een teken zijn van doorkomende tandjes. J doet het ook veel, die heeft nu 3 (! ;() boventanden die op doorkomen staan.
  woensdag 13 november 2013 @ 20:49:10 #133
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133230525
Oh! Dankjullie, die twee had ik nog niet aan elkaar gelinkt! Echt, hoe lang lees ik nou al mee hier? :') E kwijlt overigens niet meer zoveel als eerst. Ze zat wel bloedfanatiek op dr wortel te knagen gisteren, maar dat kan ook zijn omdat ze dat heel lekker vindt :D

Maar 3 tegelijk, blegh, arme J... en Noor zulke koorts steeds. Het is wat, die tandjes :{w
pi_133230617
Het aan de oren trekken was hier ook een signaal van vermoeidheid trouwens.
  woensdag 13 november 2013 @ 20:57:31 #135
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133230933
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:50 schreef Kyara het volgende:
Het aan de oren trekken was hier ook een signaal van vermoeidheid trouwens.
Ja, daar ken ik het wel van inderdaad (van mn oppaskindje), maar E wrijft dan driftig in haar oogjes :D O+
pi_133231170
Suiker Riley heeft de eerste paar maandjes ook huiluurtjes gehad. En ik huilde regelmatig mee. En ineens werd het minder en werd ze vrolijker. Nu klaagt ze soms als ik naar de keuken ga om haar fles te maken en kruipt ze achter me aan O+
Sowieso als ze kruipt is ze geen moment stil. Of ze brabbelt. Of ze klaagt. Of ze maakt een geluid dat ik denk dat ik een opwindbaby heb

Kyara fijn dat de nacht wel te doen was.

En tips voor huishouden zijn welkom. Ik probeer elke dag wel iets te doen. Maar zo vaak is mijn zin helemaal weg en wil ik alleen maar op de bank zitten. :@
pi_133231347
Herkenbaar Omen. Toen M nog alleen was, nam ik hem wel eens mee naar boven: traphekjes dicht en deuren open en dan ging hij op zijn kamertje spelen en kon ik de was wegwerken, badkamer doen en zo.

Oftewel: huishouden doen terwijl je kind wakker is (niet de hele tijd natuurlijk maar een half uurtje moet wel lukken).
pi_133231426
LB, heb je al eens in haar mond gevoeld? Als ze niet meer zoveel kwijlt en graag knaagt kan er ook al een puntje ergens door zijn :D Wij hadden het ook pas door toen we ineens een scherp richeltje voelden!
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 13 november 2013 @ 21:08:23 #139
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133231484
Oh, geef je die tips dan even door Omen? Ik ben eigenlijk echt zo'n slons..... ik had vandaag de afwas op moeten ruimen, moeten stofzuigen en moeten dweilen. Maar ik heb weer eens niks gedaan en dus zat ik net in de rotzooi waar ik dan ook weer van baal. Dus het enige dat ik heb gedaan is wat opgeruimd.

Was opvouwen gaat hier wel ok, dan neem ik E mee naar boven, gaat zij op het logeerbed spelen met een washandje of een sok, en ik vouw stapeltjes om haar heen :D
  woensdag 13 november 2013 @ 21:08:49 #140
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133231502
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:07 schreef Spirit82 het volgende:
LB, heb je al eens in haar mond gevoeld? Als ze niet meer zoveel kwijlt en graag knaagt kan er ook al een puntje ergens door zijn :D Wij hadden het ook pas door toen we ineens een scherp richeltje voelden!
Ja ik zit elke keer aan dr kaak te voelen maar nog niets scherps!
pi_133231525
Hoewel het ook heel lang kan duren. Ik weet van M nog dat hij wel een half jaar af en toe last heeft gehad van de stootjes in de kaak. Voor het tandje ook daadwerkelijk door was, waren we weer een tijdje verder. Hier wordt ook driftig gekauwd op van alles maar nog niks te zien (ik zie pas iets als het echt door is, er zitten zoveel bobbels in die mondjes...). Ik voel eerder wat dan dat ik wat zie :@
pi_133231633
Oren trekken is hier naar bed!

Ik was ervan overtuigd dat Ow weer nieuwe tandjes kreeg, maar zie en voel nog niets!
Maar wel zielig al dat tandjes leed!

Tally je foto's!
GotC je post!

Trouwens, kennen jullie dat verhaal van die moeder die haar kind bloot laat kruipen richting de douche.... En vervolgens in iets nattigs stapt (2x!!! :') )
  woensdag 13 november 2013 @ 21:13:44 #143
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133231744
Hihi Loj, wel een te verwachten risico he ;)
  woensdag 13 november 2013 @ 21:17:00 #144
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133231893
Loj :D

Oh ik heb weer een vraag! 1 van T.'s oren is erg flexibel. Je voelt een wezenlijk verschil tussen beider oren wb flexibiliteit. Elke keer als hij op m'n arm ligt, is dat oor ook dubbelgevouwen.
Nu lijkt hij er geen last van te hebben, maarrrr (uit nieuwsgierigheid) gaat dit een flapoor worden denken jullie?
Yur had ook 2 flaporen en zijn moeder 1, dus het zou me niet echt verbazen.
pi_133232176
Geen idee GotC. Ik weet wel dat wij bij de meisjes uit moesten kijken met de oortjes omdat de oren nog niet goed gevormd waren (was nog heel zacht). Je zag dat oor ook vervormen als ze er op geslapen hadden. Dat moesten we dan even terugvouwen :D Maar goed, daar is T al een beetje te oud voor denk ik.
  woensdag 13 november 2013 @ 21:27:19 #146
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133232442
Ik heb 1 van E's oortjes ook heel regelmatig een beetje terug moeten klappen :') nu lijken ze weer gelijk! Maar ze zitten nog steeds regelmatig dubbelgeklapt tijdens het drinken :Y
pi_133232567
Wat een leuke vraag. F heeft ook hele flexibele oren en ze zitten dus ook vaak dubbel, ik had zelf vroeger echt 90 graden flaporen. Mijn oren waren ook zacht, tot ik geopereerd ben. Maar ze zijn nu ook veel stijver dan bijvoorbeeld die van mijn vriend. Die kan de bovenkant nog dubbelvouwen, maar dan zou je bij mij iets breken.
Op het CB hebben ze nooit iets gezegd, maar ik weet ook niet of ze ernaar kijken.

Ik had trouwens wel voor de bevalling aangegeven dat als hij met flaporen geboren zou worden, ze er meteen iets aan mochten doen. Ze kunnen ze nu vast tapen oid en dan groeien ze recht. Maar dat is alleen als ze net geboren zijn geloof ik.
Zo'n correctie stelt nu trouwens weinig meer voor, plaatselijke verdoving en daarna een tapeje geloof ik. Ik moest compleet onder narcose en had gips(!) om mijn hoofd.

Je kunt ze trouwens ook lekker laten flappen natuurlijk :)

Samengevat heb ik dus geen antwoord op je vraag. Zal m'n moeder eens vragen, die heeft één flapoor dus die kan het vergelijken! (Oh, je schoonmoeder ook natuurlijk)
pi_133232885
Update: haar oren voelen hetzelfde!
Misschien gewoon niet even snel "uitgehard" ofzo? Zou zoiets kunnen?
(Ze kan haar oren zelfs oprollen! :D)
  woensdag 13 november 2013 @ 21:41:36 #149
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133233202
Ik kan ze ook samenvouwen hoe ik wil. Maar ja, genetisch lenig :')
  woensdag 13 november 2013 @ 22:05:43 #150
259886 pessie
pi_133234509
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:35 schreef Suikertante het volgende:
Update: haar oren voelen hetzelfde!
Misschien gewoon niet even snel "uitgehard" ofzo? Zou zoiets kunnen?
(Ze kan haar oren zelfs oprollen! :D)
Heb jij net aan je moeders orden getrokken? :D men tal image.

Xm, ik ben niet genetisch lenig (uberhaupt niet lenig eigenlijk) maar mijn oren kunnen ook alle kanten op.
pi_133234727
Mijn oren kunnen ook tot pakketjes gevouwen worden :D. Geen flaporen in the familie toch, ook Ellie's oortjes zijn prachtig plat.
  woensdag 13 november 2013 @ 22:09:57 #152
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133234758
Suiker, Yur had precies hetzelfde en die zijn idd een stuk harder geworden sinds de operatie :)

Ben idd benieuwd wat het CB ervan maakt, volgende week eens vragen. T. heeft ook al 1 volledige pre-auriculaire fistel heeft en 1 onvolledige. Grappig, dat heb ik namelijk ook bij 1 oor :+
  woensdag 13 november 2013 @ 22:10:31 #153
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133234786
Die van Noor staan wel wat af O+. Maar ik vind het wel schattig :@.
  woensdag 13 november 2013 @ 22:11:42 #154
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133234858
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:09 schreef GotC het volgende:

pre-auriculaire fistel
Que? :')
  woensdag 13 november 2013 @ 22:11:44 #155
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133234861
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
Die van Noor staan wel wat af O+. Maar ik vind het wel schattig :@.
Die van E ook, hence het elfengezichtje O+|
  woensdag 13 november 2013 @ 22:15:09 #156
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133235063
quote:
10s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:11 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Que? :')
:D

quote:
Een pre-auriculaire fistel is een aangeboren afwijking die niet heel zeldzaam is (een paar per duizend geboorten), waarbij er op de wang voor het oor aan een of aan beide zijden nog een heel klein gaatje te bespeuren is, restant van een embryonale kieuwboog die niet helemaal gesloten is in een vroege embryonale fase, zoals normaal wel gebeurt.
Zal ff foto maken :P
  woensdag 13 november 2013 @ 22:17:19 #157
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133235186

Dat mini gaatje links boven dus. Ik ben er 3 keer aan geopereerd }:|
pi_133235428
Die moedervlek is een gaatje? :o
  woensdag 13 november 2013 @ 22:23:45 #159
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133235550
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:21 schreef Suikertante het volgende:
Ok, ik ben niet de enige die zich dat afvroeg :').

Als dat het is, heb ik dat scrabblewoord namelijk ook :7.
  woensdag 13 november 2013 @ 22:24:16 #160
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133235577
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:21 schreef Suikertante het volgende:
Correct en tevens juist :P

Oh en het knoopje v/d hechtingen v/d ks valt er net af hier! Mede dankzij een trappelend kind. :X
pi_133235614
Waarom moet je eraan geopereerd worden dan, en XM kun jij ademen via je oor? :o
  woensdag 13 november 2013 @ 22:25:40 #162
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133235663
Waarom moest je daar aan geopereerd worden dan? Ik heb op precies die plek ook zo'n gaatje. Werkelijk waar nooit aandacht aan besteed :?.
  woensdag 13 november 2013 @ 22:26:36 #163
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133235723
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:24 schreef Suikertante het volgende:
Waarom moet je eraan geopereerd worden dan, en XM kun jij ademen via je oor? :o
Hmm. Ik heb het net geprobeerd, maar ik faalde.
pi_133235957
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:26 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Hmm. Ik heb het net geprobeerd, maar ik faalde.
_O- over mental images gesproken :D
Femke d'r oortjes staan ook iets verder af dan die van Lars vroeger, maar niet erg genoeg om het echt flapoortjes te noemen, vind ik. Mijn man noemt haar wel af en toe liefkozend 'suikerpotje' O+
  woensdag 13 november 2013 @ 23:03:07 #165
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133237296
Bij mij kwam er al m'n hele leven prut uit :) Maar protip, nooit aan laten opereren }:| Na 3 operaties incl veel ontstekingen waarbij pus er letterlijk uitstroomde is dat ding eindelijk dicht. Bluh.
  woensdag 13 november 2013 @ 23:14:03 #166
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133237823
Ik was het niet van plan. De schoonheidsspecialiste maakt het schoon. Kan haar nu wel vertellen dat ik een kieuw heb! :7. Ik ben echt een grote wandelende bouwfout. Duidelijk dat mijn ouders mij op maandagmorgen geklust hebben :').
  woensdag 13 november 2013 @ 23:17:41 #167
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133238007
_O-
pi_133242164
Kieuwen :D
Ik heb 3 gaatjes per oor, maar die zijn toch net anders ;)
En ik heb net ff Ow z'n oor bestudeerd en die zien er normaal uit.

Ligt iedereen verder heerlijk te slapen?
pi_133242183
Nope, ik zit in de nachtdienst :r Nog 5,5 uur en dan 5 dagen vrij *O*.

Ow weer aan het spoken?
  donderdag 14 november 2013 @ 05:37:51 #170
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133242856
Wat doet mijn baby nou! :o Om 23:30 laatste fles gekregen en hij pas net weer om 5:15 :o
pi_133242874
Loj, was Ow aan het spoken?

Lot lekker een paar dagen vrij

XM met het gaatje in haar oren. Ik had er nog nooit van gehoord ook

Gotc lekkere nacht :o
pi_133242937
Ach, hij was weer twee uurtjes wakker idd. Maar t is nu al paar nachten 1 sessie dus dat is al veel beter.

Lot lekker vrij :D

GotC, wat heerlijk. Hopelijk gaat hij dat vaker doen.

Omen al wakker? Je ging vandaag toch alleen naar dat belangrijke gesprek (of was dat alweer gisteren :) )
pi_133243004
Gesprek is vandaag. Maar Riley moet naar de opvang. Dus vandaar alsnog vroeg op
  donderdag 14 november 2013 @ 07:33:38 #174
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133243141
Succes straks Omen!

Mijn kat heeft vannacht naast de bak gescheten én over mijn laarzen gekotst :r :'(
pi_133243164
Vandaar, succes en doe rustig aan!
pi_133243218
GotC lekker toch!
Omen veel succes, verder lekker uitrusten :*
LB :(
pi_133243258
Ah bah LB :r

Omen, succes straks :*

XM ik ben ook zo'n maandagochtendproductie :') bij mij was het dan dat ik op maandag geboren ben. Maar geloof me maar, dat is net zo erg.
GotC ik heb net een hele tijd naar het oortje zitten kijken en ik zou ook geloven dat het een moedervlekje was. Ik zie niet eens de diepte erin. En dan zo minuscuul!
Wel bijzonder, ik had er nog nooit van gehoord.
  donderdag 14 november 2013 @ 08:01:23 #178
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133243294
Omen, veel succes!

LB, goed begin van de dag :')

GotC, lekker!

Hier was de temp vanochtend 37, 6 en net 36,6, maar dat was half slapend. Lijkt erop dat de koorts eindelijk op aan het hoepelen is. Ze is alleen erg huilerig en drinkt echt waardeloos. Bel zo toch ff voor overleg. Al is het maar voor mijn gemoedsrust.
  donderdag 14 november 2013 @ 08:09:27 #179
259886 pessie
pi_133243360
Xm, fijn dat de koorts is gezakt! Noor's eerste ziek zijn achter de rug?

Lb, das wel erg veel op de vroege morgen.
  donderdag 14 november 2013 @ 08:09:29 #180
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133243361
Moeten toch langs. Hmz.
pi_133243535
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2013 08:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Moeten toch langs. Hmz.
Dat zegt echt niets, met baby is langskomen altijd als je belt. Fijn dat de koorts weg is! Maar kreeg ze niet een tandje? Daar heb ik echt minstens 1 en soms wel 10 dagen een huilerige slechtetende slechtdrinkende baby van. Eet ze al? Dan kan een broodkorst misschien verlichting bieden?
pi_133243592
Oh ik heb vannacht zo gefaald :') baby was wakker, dus drinken, en ze bleef best wakker. Dus ik licht aan doen en met haar spelen, wilde boterhammetje voor haar maken. Maar ze bleef maar zo in haar ogen wrijven en vond niets leuk. Ik zei nog tegen d'r 'heeee ben je met het verkeerde been uit bed gestapt'. Tot vriend zei: 'ehm, het is half twee, misschien moet je niet gaan spelen en brood eten.' |:( ik was er zo van overtuigd dat het al ochtend was.

En nu ga ik bijlezen want dat is laatste dagen niet heel goed gelukt!
pi_133243611
Succes XM!

Ik ga weer even terug naar bed..... :z
pi_133243672
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 08:38 schreef Olf het volgende:
Oh ik heb vannacht zo gefaald :') baby was wakker, dus drinken, en ze bleef best wakker. Dus ik licht aan doen en met haar spelen, wilde boterhammetje voor haar maken. Maar ze bleef maar zo in haar ogen wrijven en vond niets leuk. Ik zei nog tegen d'r 'heeee ben je met het verkeerde been uit bed gestapt'. Tot vriend zei: 'ehm, het is half twee, misschien moet je niet gaan spelen en brood eten.' |:( ik was er zo van overtuigd dat het al ochtend was.

:D!
pi_133243693
Hebben jullie je baby wel eens een lege chipszak gegeven? (Wel eerst even uitspoelen he :P ) Het knispert, het kraakt, het is superleuk speelgoed O+ aldus Sticker. En hij heeft er verstand van.
  donderdag 14 november 2013 @ 08:51:22 #186
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133243724
Olf :D

L-E, chipszakjes zijn perfect speelgoed, want jij hebt er daarvoor ook nog plezier van :+

XM, succes! Fijn dat ze haar even na willen kijken.

Slaap lekker Kyara :)

Succes Omen! En straks weer lekker je bed in.

Danic, grappig he? Ik zal straks nog eens proberen met m'n 'echte' camera een foto ervan te maken, dan zie je wel iets van diepte.
pi_133243725
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 08:47 schreef L-E het volgende:
Hebben jullie je baby wel eens een lege chipszak gegeven? (Wel eerst even uitspoelen he :P ) Het knispert, het kraakt, het is superleuk speelgoed O+ aldus Sticker. En hij heeft er verstand van.
Dat stond pas in een Sylvia Witteman-column als het enige noodzakijke babyspeelgoed!
pi_133243812
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2013 08:51 schreef Olf het volgende:

[..]

Dat stond pas in een Sylvia Witteman-column als het enige noodzakijke babyspeelgoed!
Mijn man had het ergens gelezen ja, ik denk daar dus!
pi_133244079
Haha Olf oeps! _O-

Kyara slaap lekker

LE lege billendoekjeszakjes zijn hier wel een succes. Chipszak ga ik ook proberen! Even nadenken welke smaak :+
pi_133244474
Olf :D

Weltrusten Kyara :z

Omen, succes!!

LB met je kotskat, haha, lekker beneden komen zo. Ik heb een keer gehad dat onze kat een dode vogel in mijn handtas had gelegd, incl uitpuilende ingewanden enzo :r Godzijdank werd mijn man wakker van de herrie beneden en is gaan kijken..hij heeft de vogel uit mijn tas gevist voordat ik 'm had gezien, maar moest natuurlijk in geuren en kleuren vertellen hoe het eruit zag :r :r

GotC! Heeft T. eindelijk gesnopen wat jij wilt als je hem de laatste avondfles van 150/5 geeft? :D

Ik had hier net de moeder aller poepluiers gewoon (al schijnt het nog veel erger te worden als ze normaal gaan eten..ik kan niet wachten :') ), bllluuuuhhh. Finaal door d'r luier heengelekt ook..romper nat, slaapzak nat, blurgh. En dan sta je daar met een ondergepoept kind op de commode, ik wist me even geen raad. Heb haar uiteindelijk maar met haar kont in de wasbak gezet en haar afgespoeld, maar zoiets is met z'n 2en toch handiger dan alleen want je komt gewoon handen tekort. Nouja, lekker begin van de ochtend. Maar!! Mijn schoonzus is nu onderweg hier naartoe en ze gaat me naailes geven. Ik kan nu hooguit een knoop terug aanzetten, dus dat wordt nog wat. Maar ik heb er zin an *O*
pi_133244487
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 08:38 schreef Olf het volgende:

:D _O-

En het 3e tandje is door *O*
  donderdag 14 november 2013 @ 09:49:36 #192
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133244580
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2013 08:32 schreef Olf het volgende:

[..]

Dat zegt echt niets, met baby is langskomen altijd als je belt. Fijn dat de koorts weg is! Maar kreeg ze niet een tandje? Daar heb ik echt minstens 1 en soms wel 10 dagen een huilerige slechtetende slechtdrinkende baby van. Eet ze al? Dan kan een broodkorst misschien verlichting bieden?
Twee, lijkt het. De twee voorste ondertanden. Net 37,2 dus lijkt goed te gaan :Y. Ze eet nog niet echt en ik vind haar ook nog iets te jong voor brood (5,5 maand). Oppas komt zo, want ik moet om 11 uur bij m'n zielenknijpert zijn. Als de oppas de voeding enigszins lukt, ga ik nog even m'n verplichte uurtjes maken op het werk...

En LOL@je escapades vannacht _O-

Chipszak dus... Akelig! Van het weekend eens ff proberen :9.
pi_133244806
Olf jouw actie vannacht _O-

Kyara slaap lekker. Nacht was niet heel goed heb ik het idee?

Juud zo'n luier heb ik ook eens gehad. Ik wist echt niet wat ik moest doen. En werd er gewoon een beetje misselijk van. Ik was trouwens zo blij dat ik dankzij dit forum wist dat je rompers als een broek kan uittrekken

Sticker die een chipszak leuk vindt. Verjaardascadeau idee :D

Gesprek ging goed. Ik heb de functie die ik wilde *O*
pi_133244840
Omen *O*
pi_133244901
Fijn Omen! *O*
pi_133244922
Gefeliciteerd! Goed nieuws Omen!
pi_133244937
Omen gefeliciteerd! *O*

Juud, gadverdamme! (De luier, maar vooral de vogel)

Olf :D goede actie!
pi_133244942
Juud lekker he? :D En idd, de tip dat rompers omlaag uitkunnen _O_
Omen :D dat doe je snel! Gefeliciteerd *O*
  donderdag 14 november 2013 @ 10:13:21 #199
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133245034
Omen gefeliciteerd!!! *O* Zelfs met hoofdpijn, wat goed!

Ik doe gezellig met mee overigens, ik kijk weer eens scheel van de koppijn :{
pi_133245222
Goed bezig omen, echt fijn! Met een beetje plezier naar werk is heel belangrijk.

Xm, ik dacht dat ze al boven de zes maanden was, dan zou ik korstje ook nog even laten zitten ja!

[ Bericht 50% gewijzigd door Olf op 14-11-2013 10:32:47 ]
pi_133245430
Olf wat doe je jonguh }:|
pi_133245544
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 10:33 schreef L-E het volgende:
Olf wat doe je jonguh }:|
Lekker editen, ik vond opeens m'n studieverloop niet heel relevant hier ;) en wat openbaar haha.
pi_133245595
Maar ik wilde heel geinteresseerd allemaal vragen gaan stellen enzo! :(

Ontopic: mijn baby is O+
pi_133246369
Zo'n minigaatje in je oor, nog nooit van gehoord! Wel stom dat er vanalles uit kwam bij je GotC en dat je operaties had en zo. Hoop dat je jommetje dat niet nodig heeft! En wat een goeie nacht joh!

Ik ken zo'n jongen met zo'n aandoening waarbij z'n huid heel zacht en rekbaar is. Ik heb dus het tegenovergestelde, mijn huid kun je nergens vastpakken met twee vingers, die is echt heel 'dik' zeg maar, en dus ook niet uitrekken (disclaimer, mijn huid is wel heel lekker zacht om te aaien, bijna even als Nin en ik heb ook nergens eelt!). Mijn kraakbeen is overal ook heel hard, het puntje van m'n neus, maar ook mijn oren dus. Die kun je echt niet vouwen! Bij mijn lief is z'n huid gewoon normaal flexibel en z'n oren ook. Het was me dus wel opgevallen dat bij Nin haar oortjes nog heel felxibel zijn, maar ook logisch want zowel de botjes als het kraakbeen moet nog echt uitharden bij kleine babies. Het wordt wel al een klein beetje harder dan toen helemaal aan het begin. Ze heeft gewoon normale naar achterstaande oortjes, hebben lief en ik ook. Mijn oren staan zo 'ver' naar achteren dat je geen vinger erachter kwijt kunt. In de familie verder nergens flaporen, dus ik verwacht dat hier verder ook niet. Anyway, ben benieuwd wanneer het ongeveer is uitgehard!

Ik heb me hier inmiddels lang en breed bij de nachten neergelegd en besloten om maar werkelijk zoveel mogelijk te knuffelen nu dat dan kan O+
Maar zoals Olf, beetje midden in de nacht gaan spelen en broodjes eten, zo'n feest wordt het dan weer niet hier ;) :P
De nachten gaan op zich enigszins redelijk hier, wel meestal 3 voedingen. Er komen ook nog meer tandjes aan. Ze heeft er twee onder, keischattig, ze laat ze nu ook zien als ze lacht O+ Ik weet nog niet waar de volgende tandjes komen, ik denk boven. Maar ik voelde nog niets. Nu is het voelen ook iets minder makkelijk omdat ze dan graag wil bijten, en met die ondertandjes is dat niet altijd even pijnloos ;)
Tegenwoordig is ze trouwens wel vroeger wakker, doorgaans tussen half 7 en 7 uur al. Gisteren was ze later op bed en vanmorgen sliep ze ietsje langer. Over het algemeen is later op bed geen optie omdat ze overdag ook maar heel weinig slaapt en ze dus rond half 7/7 uur 's avonds echt zoooooooooooooooo moe is! Overdag doet ze soms maar 2 mini-slaapjes van drie kwartier. En als we geluk hebben doet ze 3 van die slaapjes. Maar meer zit er niet echt in. Tussen d'r slaapjes is ze tegenwoordig ook al echt 2 uur wakker. En dan 's middags wil ze niet meer slapen, ook niet als ze moe is. Dan gaat ze wel altijd in de draagdoek en met wat geluk doet ze daar nog een klein slaapje in tijdens een wandeling. Wel lekker dat ik zo elke dag wel weer een flinke wandeling maak, het was er de afgelopen tijd ook echt mooi herfstweer voor! Ik hoor d'r nu weer, dus ga d'r eens even knuffelen!

Verder is hier al maaaaaanden speelgoed van het jaar het automatisch-oprolbare-meetlint van de hema O+ Ze vermaakt zich er uuuuuuuuren mee, vanaf dat ze klein was en nog op d'r rug lag te spelen al! Billendoekjesverpakking is hier favo tijdens het luierwisselen en aan/uitkleden, dus zo'n chipszak kan ik ook eens proberen. We eten alleen eigenlijk nooit chipjes, dus dat dan voor de gelegenheid toch maar eens doen!
Aan en uitkleden en luierwisselen is ook echt een opgave tegenwoordig trouwens! Ze wil helelelelelemaal niet meer gewoon liggen. Zitten op je billen of knieën of staan is de bom!

L-E O+ Mijn baby ook!
pi_133246522
Eh, Belle. Patsen met ondertanden en dan geen foto posten? :{w
  donderdag 14 november 2013 @ 11:29:54 #206
259886 pessie
pi_133246663
Belle, megapost over je baby O+
En de nachten, tsja, helaas kan ik er nog steeds over meepraten :O .
WB slaapjes overdag, dat deed Nathan ook zo. Heel vermoeiend icm de nachten, maar ik kan je vertellen dat Nathan nu meestal doorslaapt. Het komt wel goed, geduld hebben dus :P

Omen, gefeliciteerd! *O* is dit ook een verbetering van functie op wat je eerder had? Of gaje terug naar die functie?

Xm, stom dat het op je werk niet beter gaat :*
pi_133247938
gotc goede nacht zeg. werd jezelf niet wakker afgelopen nacht?
die mini gaatjes heb ik hier niet ontdekt wel heeft sac lichtelijk flaporen vooral als je van achteren kijkt. zijn de oren van d'r vader.

belle megapost over nin O+ ze doet het goed jullie meid

loj toch nog een sessie gehad met ow. moeten jullie nog terug naar de osteopaat of is hij uitbehandeld?

noor weer beter xm?

pessie hoe ging jouw nacht?

stuk van olf gemist -O- maar ik weet wel je naam *O*

hier van 01 tot 05 en toen tot 09. ik dacht na die voeding slim te zijn en haar 60cc te geven snel te douchen en daarna sac in bad te doen om vervolgens de rest van de fles te geven, nou daar was ze het niet meeeens het luchtalarm ging af toen ik onder de douche stond. dus snel handdoek om sac 60cc gegeven en daarna aangekleed en d'r toch maar in badje gedaan. met volle maag niet mijn idee maar ze vond het prima. toen nog even de weegschaal gepakt 4100 gram :o hallo dat is wel een fikse sac ineens. ik zei gisteren nog bij de gyn ik denk dat ze 3400 gram weegt.

Ik heb de nacht geleefd op trachitol en drop maar daar word ik misselijk van dus nu maar waterijsjes. ik haat keelontsteking zo he.
pi_133248030
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 07:33 schreef LadyBlack het volgende:
Succes straks Omen!

Mijn kat heeft vannacht naast de bak gescheten én over mijn laarzen gekotst :r :'(
bah is ze ziek?
hier plas in een houtenpuzzel echt af en toe kan ik dat beest wel wurgen. En hij heeft heel de nacht op bed mogen slapen ik was te beroerd om hem eruit te zetten en dan krijg ik dit als dank. en waar ligt meneer nu nog?? juist ja op bed.
pi_133248892
Gefeliciteerd Omen, topnieuws!

Dat gaatje in het oor, mijn man heeft dat ook :o Nooit geweten wat het was.

Belle, kom jij op de meet? Ik krijg door jouw uitleg neiging om je te aaien :D

Olf, je actie!! _O-

XM, wat goed dat er toch echt vooruitgang lijkt te zitten. Hopelijk komt de huisarts ook met niets nieuws en is ze binnen no time weer zichzelf.

E. lijkt ook ziek te worden. Ze is al heel erg verkouden en huilerig en wil bijna niet eten. En dat terwijl ik morgen weg ga voor 2 dagen -O-
Gelukkig is mijn man wel thuis dus ze hoeft niet naar een oppas. En ik ga heerlijk 2 zussendagen houden, shoppen en uit eten en samen in een hotel slapen. Zin in!
E.
  donderdag 14 november 2013 @ 13:00:31 #210
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133249072
Gaat nog g niet lekker hier. Matige luiers, drinken wilde ze niet van de oppas, van mij wel maar ook heel erg moeizaam. Al huilend. Maakt dan ook ern soort schokbeweging met haar buikje :?. Koorts lijkt wel weg. Oortjes waren beetje rood maar geen pus. Tja. Misschien straks toch ff wat paracetamol geven.
pi_133249140
Ik zou het wel doen XM, maar ik ben ook behoorlijk makkelijk met pcm :Y
E.
pi_133249328
Ik ben ook niet zo flauw met pcm. nu is ean amper ziek geweest ja nu is ze ook verkouden en sac ook maar koorts heeft ean 3x gehad ofzo. sac is nog zo jong geen koorts dus nog. Ik ben sowieso wel van het ziek zijn hoort erbij zolang de koorts niet boven de 40graden komt en korter dan een week duurt maak ik mij niet zo'n zorgen. Ik ben in de 2,5 jaar dat ik moeder ben 3x met een kind bij de ha geweest 1x oorontsteking, 1x omdat ze wel heel lang bleef hoesten en 1x om een recept zantac te vragen. bij de oorontsteking kreeg ik wel iets bij het hoesten niet. ha zijn tegenwoordig niet zo scheutig met voorschrijven aan baby's en dat is alleen maar goed vind ik.

spark geniet van je weekend hopelijk is E iets fitter als je vertrekt is niet leuk weggaan als ze ziek zijn.
pi_133249751
Mag ik jullie lastigvallen met wat onscherpe overbelichte foto's? O+

SPOILER

[ Bericht 65% gewijzigd door Olf op 14-11-2013 20:11:28 (fotos weg!) ]
pi_133249780
Wow, wat een leukerd! En zo vrolijk O+ O+

Ik had gisteren zoete aardappel gestoomd voor E. Ze heeft er 80 gram van op :o
E.
pi_133249795
ah olf O+ das heul geen baby meer
pi_133249843
Nee he, ik vind het ook al zo'n dreumesgezichtje. Met een babykapsel. :+

Hier moet ik zoete aardappel ook eens proberen, ga het zo gelijk inslaan. Fijn dat ze zo goed ervan at, Spark!
pi_133249865
zoete aardappel waar koop ik dat?
niet voor sac hoor
pi_133249971
Misschien hebben jullie nog tips trouwens, we lopen tegen 2 dingen aan.

E. lijkt ineens eenkennig te zijn. Als iemand buiten mijn man, zussen of ik tegen haar praat begint ze keihard te huilen. Wat moet ik daar nu mee? Nu nemen we haar op de arm en gaan dan samen naar die persoon toe (vooral de opa's en oma vinden het niet zo leuk) om te laten zien dat iemand anders niet is om bang voor te zijn. Maar doen we dat goed?

En het volgende is de laatste fles voor de nacht. E. krijgt tussen 17 en 18 uur haar groente, beetje afhankelijk hoe laat ze wakker is en daarna nog een fles. Dan gaat ze naar bed en ze wordt altijd om ongeveer half 11 wakker. Vaak spelen we dan met haar en krijgt ze nog een flesje voor het slapen. Eerder was dit de beste fles van de dag maar nu moeten we echt heel veel moeite doen om haar nog wat te laten drinken en gisterenavond was ze echt overstuur zelfs.
Als ze niet uit zichzelf wakker zou worden zou ik d'r lekker laten slapen want die fles is de moeite niet meer maar dat doet ze dus niet. :{

Ik heb zoete aardappel bij de Lidl gekocht FR!
E.
pi_133250065
Dat eerste klinkt zoals wij het ook doen/deden, want ik denk wel dat die eenkennigheid heel functioneel is ook, dus wil daar niet zomaar aan voorbij gaan door baby hops bij iemand op schoot te gooien, maar tegelijkertijd ook laten zien dat mensen niet eng zijn inderdaad.

Tweede vraag, ehhh pas. ;) Lastig! Maar gewoon een klein flesje doen werkt dus niet?
pi_133250130
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 13:31 schreef Olf het volgende:
Dat eerste klinkt zoals wij het ook doen/deden, want ik denk wel dat die eenkennigheid heel functioneel is ook, dus wil daar niet zomaar aan voorbij gaan door baby hops bij iemand op schoot te gooien, maar tegelijkertijd ook laten zien dat mensen niet eng zijn inderdaad.

Tweede vraag, ehhh pas. ;) Lastig! Maar gewoon een klein flesje doen werkt dus niet?
We maken hem al steeds kleiner. Eerder dronk ze 160 voor de nacht, nu minder dan 100. En uiteraard wordt ze dan midden in de nacht wakker }:|
Zou ze uiteindelijk de fles niet meer nodig hebben als hij inderdaad steeds kleiner wordt? Dat ze vanzelf doorslaapt?

Of is dat ijdele hoop? :+
E.
pi_133250142
eenkennigheid is juist goed he. zo deden wij het ook en het wordt vanzelf weer minder.

ik zou ook een mini flesje aanbieden of gewoon wat water. en kijken wat ze dan doet. wordt ze 's nachts echt wakker van honger? drinkt ze dan ook een fles leeg? wij hebben er toen afgehaald omdat ze zo ging huilen als we d'r wakker maakte en ze sliep door. ean he maar goed dat was een heel makkelijke baby. zeer tevreden en huilde amper. sac is een heel andere baby dus geen idee wat die gaat doen met doorslapen.
pi_133250196
Ik heb overigens absoluut geen probleem met eenkennigheid hoor, zeker niet. Ik vind het eigenlijk een topgevoel dat ik degene ben waar mijn dochter het liefste bij wil zijn O+
Het ging meer over de manier hoe er mee om te gaan. Ik wil haar angst niet bagatelliseren maar ook niet voeden.
E.
pi_133250229
je kan best benoemen dat mensen die ze niet kent voor haar eng kunnen zijn maar dat niks doen en je in de buurt bent.
pi_133250277
Wat cool eigenlijk om hier ineens mee bezig te zijn. Onze zorgen draaien niet meer alleen om schone luiers en flesjes, het eerste opvoeden is begonnen :D
E.
pi_133250434
Ik was zelf als kind een ontzettend moederskindje, een verwend nest mag ik wel zeggen. Ik kon nog niet zonder mijn moeder naar de wc bij wijze van spreken, naar andere mensen toe zonder haar was helemaal uit den boze. Ik ben eigenlijk pas echt zelfstandig geworden toen mijn moeder overleed, veel te laat natuurlijk want ik was al 15 toen.

Ik wil absoluut niet dat mijn dochter zo gaat worden, ik wil dat ze zichzelf kan redden in de wereld. Wel met onze ondersteuning natuurlijk maar niet omdat ik alles voor haar doe en haar uit de boze buitenwereld houd. Daar zit ik vaak over te piekeren, hoe gaan we haar opvoeden dat ze weet dat we er altijd voor haar zijn maar dat ze ook zelf de wereld moet ontdekken.

Nou, einde verhaal ;)
E.
pi_133250673
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 13:40 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik was zelf als kind een ontzettend moederskindje, een verwend nest mag ik wel zeggen. Ik kon nog niet zonder mijn moeder naar de wc bij wijze van spreken, naar andere mensen toe zonder haar was helemaal uit den boze. Ik ben eigenlijk pas echt zelfstandig geworden toen mijn moeder overleed, veel te laat natuurlijk want ik was al 15 toen.

Ik wil absoluut niet dat mijn dochter zo gaat worden, ik wil dat ze zichzelf kan redden in de wereld. Wel met onze ondersteuning natuurlijk maar niet omdat ik alles voor haar doe en haar uit de boze buitenwereld houd. Daar zit ik vaak over te piekeren, hoe gaan we haar opvoeden dat ze weet dat we er altijd voor haar zijn maar dat ze ook zelf de wereld moet ontdekken.

Nou, einde verhaal ;)
bn je oudste/enig kind?
ooit naar een opvang geweest als baby?"

de huidige kinderen gaan vaak naar de opvang ed en zijn daardoor minder afhankelijk als ze als 4jarige naar schhol gaan. dat verschil merk je echt.
pi_133250780
Spark ik vind de manier waarop jij zelfstandig heb moeten worden wel heel erg :*
Ik ben zelf ook heel beschermd opgevoed. En dat merk ik nu nog wel eens. Dus ik lees mee met de tips. Maar nogmaals :*
pi_133250783
Bij de oudste was ik veel terughoudener met pcm. Luuk heeft er nu al meer gehad dat Sofie met dr 3 jaar. Maar hij lijkt nu dan toch echt weer zichzelf. Mag ook wel na een week of 6.
Hij kan niet tegen kritiek denk ik. Gisteren zat ie de hele dag op zijn knietjes en heeft zelfs een halfbakken poging tot staan gedaan.

Ik omarm de eenkennigheid. Zo'n goed teken van hechting. Ik probeer hem er wel doorheen te loodsen maar forceer niks.
*poef* nu is het weg
pi_133250799
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 13:46 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

bn je oudste/enig kind?
ooit naar een opvang geweest als baby?"

de huidige kinderen gaan vaak naar de opvang ed en zijn daardoor minder afhankelijk als ze als 4jarige naar schhol gaan. dat verschil merk je echt.
Nee, ik ben de jongste thuis. Ik ben een nakomertje, dat wel. Ik heb nog 2 oudere zussen.

Als baby niet, als peuter heeft mijn moeder een poging gedaan om mij naar de peuterspeelzaal te brengen maar dat was zoveel paniek dat dat niet zo lang gedaan is geloof ik.
E.
pi_133250858
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 13:49 schreef Omentielvo het volgende:
Spark ik vind de manier waarop jij zelfstandig heb moeten worden wel heel erg :*
Ik ben zelf ook heel beschermd opgevoed. En dat merk ik nu nog wel eens. Dus ik lees mee met de tips. Maar nogmaals :*
Lief :*

Het was de harde weg inderdaad. Mijn vader kreeg alcoholproblemen na haar overlijden dus ineens stond ik er helemaal alleen voor. Maar goed, dat past hier niet echt.
Ik zou gewoon graag zien dat wij E. niet te beschermend opvoeden en ben er soms wat huiverig voor, zeker omdat mijn vader dus steeds zegt dat we d'r verwennen.
E.
pi_133250894
spark en je moeder zo jong verliezen lijkt mij erg naar. en ook nu je zelf moeder bent lijkt mij dat erg moeilijk. bij de gene die je dan het liefst om advies wil vragen is er niet :*
pi_133250955
mijn vriend is redelijk beschermd opgevoed als baby wilde alleen maar bij zijn moeder zijn. dat was ineens over en nu zullen we het er maar niet over hebben. verwennen met liefde kun je niet.
  donderdag 14 november 2013 @ 13:54:19 #233
378192 -mandy-
I am who I am
pi_133250958
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 13:28 schreef .Sparkling. het volgende:
Misschien hebben jullie nog tips trouwens, we lopen tegen 2 dingen aan.

Ik heb zoete aardappel bij de Lidl gekocht FR!
Ik ook vandaag per toeval, voor de eerste keer. Wou het vandaag klaarmaken voor D.

Gewoon koken neem ik aan?
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_133250965
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 13:52 schreef ferrari_rood het volgende:
spark en je moeder zo jong verliezen lijkt mij erg naar. en ook nu je zelf moeder bent lijkt mij dat erg moeilijk. bij de gene die je dan het liefst om advies wil vragen is er niet :*
Mwoa, dat valt mee. Ik weet bijna niet beter meer, ze is er al 10 jaar niet meer. Ik heb toevallig eergisteren voor het eerst sinds E. er is moeten huilen omdat ik het ineens zo verdomd oneerlijk vond dat ze niets meer meemaakt van haar kleinkinderen.
E.
pi_133250995
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 13:54 schreef -mandy- het volgende:

[..]

Ik ook vandaag per toeval, voor de eerste keer. Wou het vandaag klaarmaken voor D.

Gewoon koken neem ik aan?
Jahoor, al heb ik het gestoomd, koken kan ook. Bij pureren moet wel veel vocht om het smeuïg te maken.
E.
pi_133251025
heeft ze veel opgeschreven van je als baby/
mijn moeder is zonder biologische ouders opgegroeid en kon bij toen ze zwanger was bij niemand terecht met vragen. dat vond ze wel moeilijk
pi_133251046
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 13:56 schreef ferrari_rood het volgende:
heeft ze veel opgeschreven van je als baby/
mijn moeder is zonder biologische ouders opgegroeid en kon bij toen ze zwanger was bij niemand terecht met vragen. dat vond ze wel moeilijk
Wat sneu van je moeder ;(

Ik heb wel wat babyboeken, gelukkig.
E.
pi_133251149
mijn moeder heeft niks, geeneens een foto. van erfelijkheden ed weten we niks. dus ook niet of haar kanker erfelijk is en de relatief kleine kinderen. zus en ik en an en sac. maar goed ontopic hier maar ik moet dus wel wat met die babyboeken het lukt mij ook niet zo goed.
pi_133251201
Die babyboeken inderdaad. Ik ben er ook zo trouw in :D
Dan bedenk ik me ineens dat ik hem moet invullen, moet ik weer 2 maanden terug denken. Gelukkig kan ik hier veel terug lezen ;)
E.
  donderdag 14 november 2013 @ 14:02:17 #240
378192 -mandy-
I am who I am
pi_133251222
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 14:01 schreef .Sparkling. het volgende:
Die babyboeken inderdaad. Ik ben er ook zo trouw in :D
Dan bedenk ik me ineens dat ik hem moet invullen, moet ik weer 2 maanden terug denken. Gelukkig kan ik hier veel terug lezen ;)
+1
pi_133251247
ik faal ook met foto's maken. ik haat zelf op de foto staan
  donderdag 14 november 2013 @ 14:05:25 #242
378192 -mandy-
I am who I am
pi_133251330
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 13:55 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Jahoor, al heb ik het gestoomd, koken kan ook. Bij pureren moet wel veel vocht om het smeuïg te maken.
Goed idee idd. Ik heb een stoom-magnetronbestendig ding, daar kan de broccoli ook meteen in, ding heeft 2 verdiepingen.
Ik ben van plan om voeding niet meer door de blender te halen maar gewoon fijn te prakken met een vork. Kwestie van meer stukjes in het eten.

Gistermiddag heeft D voor het eerst broodkorst in melk gesopt gekregen. Ging er prima in!
pi_133251404
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 14:05 schreef -mandy- het volgende:

[..]

Goed idee idd. Ik heb een stoom-magnetronbestendig ding, daar kan de broccoli ook meteen in, ding heeft 2 verdiepingen.
Ik ben van plan om voeding niet meer door de blender te halen maar gewoon fijn te prakken met een vork. Kwestie van meer stukjes in het eten.

Gistermiddag heeft D voor het eerst broodkorst in melk gesopt gekregen. Ging er prima in!
Ohja, hij is natuurlijk ook al ouder dan E. Logisch! E. krijgt fruit ongepureerd maar het warme eten pureer ik nog wel.
E.
pi_133251544
Belle leuk om over Nin te lezen O+
En het slapen is heel herkenbaar -O- Bij de gastouder slaapt hij soms nog 2 uur achter elkaar maar thuis lukt dat niet meer. Het ochtendslaapje is met mazzel n half uur. Ik baal daar best van eigenlijk.

Olf O+ wat een poppetje! En wat knap zeg. (Leuk idee, die draadmanden voor het speelgoed. Van Ikea he?)

Spark of het de goede manier is weet ik niet maar ik zou het ook zo doen. L is wel verlegen bij onbekende gezichten maar echt huilen doet hij niet. Misschien komt dat nog...

Over de fles: L heeft tot een maand of 6 een late fles gehad om 11 u. Toen is hij ziek geweest en wilde niet drinken. Toen hebben we de fles niet meer aangeboden en hij heeft er ook niet meer om gevraagd. Wel wordt hij nog regelmatig rond die tijd even wakker. Speentje erin, en dan slaapt hij door. Lijkt een soort gewoonte om rond die tijd wakker te worden. Weet niet of je hier iets aan hebt :P Ik zou m alleen geven als ze hongerig lijkt. Anders even knuffel oid en hopen dat ze in slaap valt.

Mandy bij het stomen van zoete aardappel in hele kleine blokjes snijden anders blijft hij vrij hard. Combi met broccoli is hier een groot succes! :Y)

KJ wat fijn dat Luuk weer is opgeknapt. En wat goed zeg, proberen te staan *O* Lekker puh :6 O+
pi_133251784
Luuk krijgt nu een maand of 3 de fles van rond 23 uur niet meer. Soms wordt hij nog wel wakker rond die tijd. Soms helpt en knuffel, en soms krijgt hij nog wat melk. Vannacht om 0.30 heeft Luuk 120 water met 2 schepjes melk gedronken.

Misschien gaat ie ook wel slapen zonder melk hoor, maar ik heb geen zin in strijd zo in de nacht. Hoe sneller hij weer in bed ligt, hoe sneller ik ook weer slaap.

Ondertand 2 is ook door!!
*poef* nu is het weg
pi_133251825
We hebben eigenlijk nog niet geprobeerd om helemaal geen fles te geven. Is een poging waard misschien.

En hoera, tand 2 is door! Wat fijn dat hij ook weer zichzelf lijkt te worden, KJ!
E.
pi_133252411
heb ik sac helemaal in d'r winterjas gewurmd wat gaat dat lastig zeg. in de kinderwagen gelegd zelf wezen plassen regent het. dus sac maar weer uit d'r jas gehaald en nu dus geen nieuwe dropjes voor mij.

tand 2 voor luuk *O*
  donderdag 14 november 2013 @ 14:47:10 #248
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_133252526
Gotc wat fijn dat T. grote fles nu wel snapt

Xm je meisje nogsteeds ziek -O- :*

Spark dat is wel erg verdrietig -O-

KJ 2de tand *O*

We zijn met S. naar het weeguurtje geweest. Ze is nu 3870 gram weer goed gegroeid *O*
Het doorslapen is geen probleem als ze het zelf doet volgens de verpleegkundige.

Ze had ook wat uitslag in haar halsje/bovenbuik. Komt door het spugen/kwijlen proberen goed droog te houden.
pi_133252829
Goed nieuws bubseltje!

Uitslag weet ik van hier ook nog inderdaad, zag er echt heel zielig uit.
E.
  donderdag 14 november 2013 @ 14:57:06 #250
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133252851
Spark, denk dat jullie het goed aanpakken :Y

Olf, wat een leukerd! O+

Bubsel, fijn dat ze goed gegroeid is!

Hier blijft mevrouw onrustig, jantje lacht jantje huilt. Heb er 60mg pcm ingeduwd en nu eens zien of het flesje zo wat makkelijker gaat. Koorts heeft ze echt niet meer geloof ik.
pi_133253021
ze groeit goed bubsel.
ik heb wel echt een propje als ik het gewicht van jouw s zo zie
  donderdag 14 november 2013 @ 15:13:04 #252
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133253324
Wat doet ze het goed Bubsel! Erg fijn :)

2e tandje voor Luuk :7

XM, hoop dat het drinken zo beter gaat.

Wb drinken.. T. drinkt goed, maar nogal onregelmatig. Geeft niet, maar er is echt geen pijl op te trekken :+. Die doorslaapactie van vannacht deed hij bv op 100cc, hij liet de rest staan. Tsja! Als hij maar gelukkig is.
pi_133253515
je weet dat je meerdere voedingen mag klaar maken in een kan oid gotc. zolang je die maar achter in de koelkast en afgesloten bewaard dan kun je daar telkens wat uitschenken en hoef je niet steeds iets weg te gooien.
pi_133254599
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 15:19 schreef ferrari_rood het volgende:
je weet dat je meerdere voedingen mag klaar maken in een kan oid gotc. zolang je die maar achter in de koelkast en afgesloten bewaard dan kun je daar telkens wat uitschenken en hoef je niet steeds iets weg te gooien.
Ehr, op mijn pak melk staat echt max. 2 uur bewaren als het aangemaakt is? Of hebben we het over BV, dat kan natuurlijk wel.

Hier staan trouwens wel de schepjes afgepast voor de voeding klaar in zo'n bakje. Toen J. onregelmatig dronk, deed ik 'halve' voedingen in dat bakje, kon ik naar wens 1/2, heel of 1 1/2 voeding geven.
pi_133254797
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 15:56 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ehr, op mijn pak melk staat echt max. 2 uur bewaren als het aangemaakt is? Of hebben we het over BV, dat kan natuurlijk wel.

Hier staan trouwens wel de schepjes afgepast voor de voeding klaar in zo'n bakje. Toen J. onregelmatig dronk, deed ik 'halve' voedingen in dat bakje, kon ik naar wens 1/2, heel of 1 1/2 voeding geven.
dat staat idd op het pak net zoals eerst water koken. ik heb het toen nagevraagd aan cb en ka omdat ean zo weinig dronk in het begin en ik telkens zoveel weg moest gooien. je mag het wel maar 24uur bewaren. ik kookte wel water deed de schepjes erbij even schudden en dan achterin de koelkast. ik maakte ook maar max 3 voedingen klaar.
  donderdag 14 november 2013 @ 16:38:44 #256
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_133256036
Vandaag is ie 5 maanden, ons dappere jongetje.... O+

SPOILER
pi_133256337
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 16:38 schreef Juud79 het volgende:
Vandaag is ie 5 maanden, ons dappere jongetje.... O+

SPOILER
Juud! Die onderste O+ O+
  donderdag 14 november 2013 @ 17:23:41 #258
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133257331
Ze blijft maar huilen.. Zowat onafgebroken. Ik weet het niet meer ;(. Ze huilt echt nooit..
pi_133257615
XM :* het leek toch wat beter te gaan?
pi_133257738
Wat vervelend XM. Waarom geef je maar 60 pcm, is dat aangeraden? Ik dacht dat F bij mijn laatste berekening al boven de 120 uit kwam. Als ik 60 geef gebeurt er hier niks, daarom ben ik gaan herberekenen.

Oooh en Juud, wat bijzonder! Moet je zien wat een vent het al wordt! O+
  donderdag 14 november 2013 @ 17:45:52 #261
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133257861
We gaan nu maar een flesje kv geven. Koorts is wel over maar wat dit nou is.. ik heb geen idee :'(
pi_133258007
Waarom inderdaad geen 120pcm als ze last lijkt te hebben en dat kan verlichten? Tandjes leiden gewoon ook tot pijn, ook als er geen koorts is en dat kan paracetamol verhelpen! Dat zou toch fijn zijn? Maar als het allemaal niet helpt gewoon morgen weer langs huisarts hoor, of was je nu vandaag geweest?
  donderdag 14 november 2013 @ 17:59:37 #263
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133258234
Ja, oortjes waren beetje rood, maar geen pus en licht rocheltje te horen door verkoudheid maar longen waren schoon. En sinds we thuis zijn is het blèren. Met af en toe een half uurtje pauze dat ze eventjes slaapt. Dentinox ook gesmeerd. En 60mg omdat ze het daar de laatste dagen eigenlijk goed op deed.

Juud, vergeet ik jou helemaal, sorry. Maar wat een mooi menneke zeg! ^O^
  donderdag 14 november 2013 @ 18:45:13 #264
259886 pessie
pi_133259500
Juud O+ . Hij ziet er super goed uit!

Xm, soms voelen kindjes zich gewoon rot. Lekker bij je nemen in de draagzak/doek wil hier nog wel eens helpen. En idd een hogere dosis pcm.
  donderdag 14 november 2013 @ 18:54:20 #265
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133259824
Kv wilde ze niet. Bv ook niet. Ze heeft misschien 550 op vandaag. Met hangen en wurgen. Zodra de fles in zicht komt is het janken. Speen kauwen.
pi_133260398
juud je vechtertje O+ wauw hij ziet er goed uit.
xm tandjes kunnen ook echt voor weigeren zorgen en als jij niet lekker bent eet je ook niet goed. met 500ml droogt ze nog niet uit,

Ik ging ean in bed leggen en juist toen begon sac ook te huilen paar keer heen gelopen speen wilde ze niet, in de 5min dat ik nog met ean bezig was is ze in slaap gevallen. Maar ik kan zo slecht tegen baby gehuil.
  donderdag 14 november 2013 @ 19:08:37 #267
259886 pessie
pi_133260418
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
Kv wilde ze niet. Bv ook niet. Ze heeft misschien 550 op vandaag. Met hangen en wurgen. Zodra de fles in zicht komt is het janken. Speen kauwen.
Aangezien 500 het minimum is, is dit prima. Als ik ziek ben eet ik ook liever niet. Gewoon even niet aanbieden en op een nat washandje laten kauwen?
pi_133260550
Juud, wat een leukerd :D

Ik heb een raar kind. Hartstikke vrolijk heel de dag, gezellig gespeeld, goed gegeten en gedronken, wel een beetje hoesten, maar ach. Na de wandeling gooit ie opeens al z'n eten van de hele dag er uit (in 3 etappes, dus elke keer z'n schone kleren ook weer onder }:| ) . Tussen de spuugsessies door gewoon weer vrolijk gespeeld :? .

Ik denk dat ie de buikgriep van z'n twee speelmaatjes op het KDV gisteren toch opgepikt heeft, ons arme mannetje. Net lekker in bad gedaan (wederom, lachuh!), en in bed gestopt. Zonder z'n flesje, want die melk was er toch meteen weer uit gekomen. Maar nu slaapt ie dus al. Had drama verwacht, maar :Z :Z :Z :? . Had ik al gezegd dat ik een raar kind heb... 8)7
pi_133261553
Juud O+ wat is hij toch leuk. Die onderste foto O+

Voor zover ik weet mag je voeding idd 24 uur bewaren, mits met koud water (gekookt en afgekoeld) aangemaakt

XM ze kan best gewoon griep oid hebben, dan voel je je ook rot. Of keelpijn bijv, moeilijk achter te komen. De oortjes waren rood zeg je, maar geen pus. Dat vind ik wel extreem, wachten tot er pus is? Ik kreeg al een ab kuur bij rode oren, nooit iets over pus gehoord. Probeer eens op haar oortje te drukken, op dat kleine dingetje dat daar zit, reageert ze daar heftig op? (ben gewoon ff aan t verzinnen wat t zou kunnen zijn...)

Ik zou idd de pcm in hogere dosis geven. En als je toch vermoed dat het de oortjes zijn Otalgan halen, verdovende druppels. Geweldig spul!

Sterkte, het is naar als je kind pijn heeft :*
pi_133261653
Oh men, ik moet eens wat sneller gaan lezen!
@olf en Juud: wat een lieverdjes!!!
Heb morgen fotoshoot voor 4 generaties dus effe de stad in voor een leuk pakje met haarband kom ik thuis met een baby kerstmuts... Juist ja.. :')
En heeeel gelukkig gaat het nu steeds beter met nieuwe voeding + meer in het flesje! Whoohoo!!
En omdat het gister koud was even haar berenpak uitgeprobeerd

pi_133261755
Zie dat ik een hele hoop niet gelezen heb :@

XM, zielig he, zieke baby's. Voel me dan zo machteloos. Wil t oplossen!

F_R, niet tegen babygehuil kunnen, check. Wederom, ik wil t oplossen, maar dat lukt dan niet altijd... Slapen ze nu wel lekker? O, en wat betreft de melk, dat wist ik niet. Maak t eigenlijk nooit met gekookt water, gewoon koud water en dan in de magnetron...

Zaire, wat een leuke foto, en wat een vrolijke baby! Ik ben zelf niet zo van de gestylede fotoshoots, maar die foto die je eerder postte in dat mandje was echt :*

Ga nu weer verder lezen, tot later!
pi_133261938
Hahaha oma en opa willen alles vastleggen (zelfs een fotoshoot voor onze hondjes :'( ) gelukkig zijn ze wel leuk, maar morgen moet ik zelf ook ook op de foto en daar hou ik helemaaaaal niet van
pi_133262237
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 19:40 schreef mousemicky het volgende:
Zie dat ik een hele hoop niet gelezen heb :@

XM, zielig he, zieke baby's. Voel me dan zo machteloos. Wil t oplossen!

F_R, niet tegen babygehuil kunnen, check. Wederom, ik wil t oplossen, maar dat lukt dan niet altijd... Slapen ze nu wel lekker? O, en wat betreft de melk, dat wist ik niet. Maak t eigenlijk nooit met gekookt water, gewoon koud water en dan in de magnetron...

Zaire, wat een leuke foto, en wat een vrolijke baby! Ik ben zelf niet zo van de gestylede fotoshoots, maar die foto die je eerder postte in dat mandje was echt :*

Ga nu weer verder lezen, tot later!

sac is al weer wakker. veel gespuugd vandaag dus nu een tussenflesje. ik wil ook naar bed maar dat duurt nog even voor dat kan
pi_133262627
XM beterschap voor je meisje. :*

Ferrari ik hoop dat jij ook gauw naar bed kan :*

Juud wat een mooie foto's. En wat doet ie het goed *O*

Zaïre wat een schatje. En lief dat opa en oma alles vast willen leggen O+

MM met haar vrolijke baby. En drie keer zichzelf onderpoepen. Jeetje
pi_133263411
Suiker, het is nog niet gelukt om d'r prachtige tandjes op de gevoelige plaat vast te leggen! Zodra er bewijsmateriaal is, kom ik posten ;) En hoe is het met F? Is daar al een tandje opkomst?

Pessie, thanks, zulke berichten over slaap-beterschap zijn fijn! Want ondanks dat ik het nu werkelijk maar omarm, is het natuurlijk op ten duur ook wel prettig als er een keertje doorgeslapen zal gaan worden :z

FR, wat groeit ze lekker, je kleine baby O+ Lekker trots op zijn hoor! En jij zelf beterschap!

Spark, ik kom als het goed is wel op de meet ja ;) Enne, beterschap daar! Over eenkennigheid, we deden en doen het hier ook zo. Vaak zelfs in de draagdoek, zodat ze zich beschermd voelt en als ze dan ontspant en het aandurft, dan halen we haar d'r uit. Als ze dan nog verder durft, dan kruipt ze soms zelfs rond, maar meestal wil ze nog niet echt verder dan bij ons op schoot. Als ze zo klein is, dan wil ik haar die bescherming echt heel erg bieden. Ik geloof er in dat als ik haar nu een stevige, geborgen basis bied, dat ze dan eerder op eigen benen durft te gaan staan en dat vertrouwen in zichzelf heeft omdat ze zich altijd gesteund weet.

XM, beterschap voor kleine Noor :* Wat betreft het eten sluit ik me bij de anderen aan, als je zelf ziek bent heb je ook nooit zo'n trek, niet zo gek ook want je lichaam is doorgaans hard aan het werk en heeft gewoon even geen energie om ook nog eens (veel) eten te gaan zitten verteren. Al je energie gaat gewoon echt even in beter worden zitten! Als je d'r wat geeft, dan kun je het beste borstvoeding proberen, daar zitten dan ook actieve ziektebeschermers van jou voor haar in, speciaal op maat! Kunstvoeding kan nog weer een extra belasting zijn, zeker omdat haar lichaam er niet aan gewend is. Zolang ze af en toe nog een beetje drinkt en plast is er nog niets ernstigs aan de hand, maar als je het niet vertrouwt, gewoon alsnog aan de bel trekken :*

Olf O+ Wat een plaatje O+ wanneer gaan we meeten ;)

Bubseltje, wat fijn dat je meisje zo goed groeit! En al een beetje aan het doorslapen zelfs! Voor zulke uitslag kan wolvet een uitkomst zijn, dat houdt de plekjes droog, maar laat het wel ademen. Hier helpt het altijd als een speer.

*O* 5 maanden alweer Juud! Wat een prachtige foto's O+
Morgen zijn F. en Nin alweer 7 maanden!

Zaire, wat een mooi meisje heb jij O+ En welkom, ik heb je entree hier gemist per ongeluk!

Omen, gefeliciteerd met de functie op je werk! Ik herinner me een poosje geleden dat het wat minder ging allemaal, is dat nu (mede hiermee?) verholpen?

MM, ook beterschap daar :* Gelukkig is je mini er nog vrolijk onder.

En vandaag had Nin mijn eerste winterjasje aan O+ En tevens weer eens ouderwetsch slapend op de foto O+ (Had me juist laatst bedacht dat dat eigenlijk bijna nooit meer voorkomt!)
pi_133263422
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:03 schreef Omentielvo het volgende:
MM met haar vrolijke baby. En drie keer zichzelf onderpoepen. Jeetje
Was t dat maar...

SPOILER
Maar nu is z'n maag leeg, en komt er niets meer. Wel opletten dat ie morgenochtend weer goed drinkt c_/
pi_133263634
NIN O+ Wat ligt ze daar overheerlijk. En wat een chille kat op de achtergrond, mooi!
(Hee hebben jullie een auto? Ivm de maxi-cosi? Dat had ik dan weer niet verwacht :+ ) (Oh en ik wil ook meeten!)

En kleine Zaire, wat een vrolijkerd.
pi_133263822
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:25 schreef Olf het volgende:
NIN O+ Wat ligt ze daar overheerlijk. En wat een chille kat op de achtergrond, mooi!
(Hee hebben jullie een auto? Ivm de maxi-cosi? Dat had ik dan weer niet verwacht :+ ) (Oh en ik wil ook meeten!)

En kleine Zaire, wat een vrolijkerd.
En wat voor 1! Ik verf ze zelf O+

SPOILER
/offtopic
pi_133263857
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:29 schreef bellelena het volgende:

[..]

En wat voor 1! Ik verf ze zelf O+

SPOILER
/offtopic
Wowzers! Heftig! Haha!
pi_133263970
Mooi he O+

M'n lief heeft geen rijbewijs trouwens, ik wel, al bijna 10 jaar :o Moet hem binnenkort voor het eerst verlengen! En m'n auto is dit jaar 20 jaar oud! Maar ik heb hem pas sinds 2008 ;)
pi_133264078
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:33 schreef bellelena het volgende:
Mooi he O+

M'n lief heeft geen rijbewijs trouwens, ik wel, al bijna 10 jaar :o Moet hem binnenkort voor het eerst verlengen! En m'n auto is dit jaar 20 jaar oud! Maar ik heb hem pas sinds 2008 ;)
Ik had een motor uit mijn geboortejaar tot een paar maanden geleden.
Maar auto's zitten er helaas niet in tot we ooit naar een grotemensenhuis verhuizen. We hebben wel zo'n leenautoabonnement, maar dan moeten we altijd eerst 500 meter met maxi en baby sjouwen en dan kan ik net zo goed naar de trein lopen ;).
pi_133264081
Mag ik even heel aso +1 doen op de mega-reactiepost van Belle?

Ik ben moe en mijn meisje heeft nog steeds de waterpokken.....en ik wil Expeditie Robinson kijken...

En *O* voor de auto van Belle! Wowie!
pi_133264089
Zo, ik ben bijgelezen en ik wil graag even een +1 doen bij de post van Bellelena.
Sorry, even geen puf om overal op te reageren.

Maar wel een O+ voor de mooie foto's en :* voor de zieke kindjes.
  donderdag 14 november 2013 @ 20:36:26 #284
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_133264108
Whahahaha........ :D

Ik lees altijd wel alles, das makkelijk bij te houden, reageren via mijn foon vind ik onhandig en als ik mijn laptop aan heb dan heb ik niet altijd zin/puf. Bij Lientje lukte dat altijd nog wel, nu met twee gewoon niet... maar ik vind het nog steeds fijn/leuk/gezellig om mee te lezen en soms te spammen met een post/foto van mijn kindjes. :)
pi_133264258
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:35 schreef Olf het volgende:

[..]

Ik had een motor uit mijn geboortejaar tot een paar maanden geleden.
Maar auto's zitten er helaas niet in tot we ooit naar een grotemensenhuis verhuizen. We hebben wel zo'n leenautoabonnement, maar dan moeten we altijd eerst 500 meter met maxi en baby sjouwen en dan kan ik net zo goed naar de trein lopen ;).
WOah echt? Ik zou dat niet durven :D

Verhuizen ja, ik wil een tuin! Ik denk dat ik bij LB intrek, zag laatst een geweldige foto van de keuken in d'r huis-to-be O+

Wij hebben hier zo'n quinny buggy gefixed, daar kan de maxicosi op, maar ik kan hem niet inklappen/weet niet hoe je dat moet inklappen. Dus vandaag toen ik in m'n eentje met Nin op pad ging, moest ik ook ver sjouwen :')
pi_133264334
Die auto, geweldig, en ik vind t echt mooi gedaan die bloemen, al is roze niet mijn kleur. Iig nooit je auto kwijt op een groot parkeerterrein!

Hier heel asociaal twee auto's, beide werk op >20km, en met J. brengen en halen enzo... Na ja, trein zou voor mij ook wel kunnen, lang gedaan, maar auto is makkelijker en sneller enzo... En ik ben nog nooit zo blij geweest met een auto als toen J. in het ziekenhuis lag, en lief alweer moest werken...
pi_133264363
Ik stel voor dat we gaan meeten bij LB als ze in haar huis zit. En dan blijven we gewoon met z'n allen slapen. Er is dan vast wel ALTIJD een keer een baby wakker O+
pi_133264397
(Op het dak staat nog een pinupgirl, voor de vrachtwagenchauffeurs :P)
pi_133264401
Wij hebben een tank auto. Die gebruik ik. Mijn man heeft een fiets en een treinabonnement.
pi_133264413
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:42 schreef bellelena het volgende:
(Op het dak staat nog een pinupgirl, voor de vrachtwagenchauffeurs :P)
_O-
pi_133264429
Ik moet nog een nieuwe fiets!
pi_133264457
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:43 schreef bellelena het volgende:
Ik moet nog een nieuwe fiets!
Fietsen met baby *; (zie mij weer even ontopic gaan.)
pi_133264487
hier 2 auto's en een camper :@
pi_133264808
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:20 schreef bellelena het volgende:
Suiker, het is nog niet gelukt om d'r prachtige tandjes op de gevoelige plaat vast te leggen! Zodra er bewijsmateriaal is, kom ik posten ;) En hoe is het met F? Is daar al een tandje opkomst?

Morgen zijn F. en Nin alweer 7 maanden!

En vandaag had Nin mijn eerste winterjasje aan O+ En tevens weer eens ouderwetsch slapend op de foto O+ (Had me juist laatst bedacht dat dat eigenlijk bijna nooit meer voorkomt!)
[ afbeelding ]
heeeeel lief hoor, maar waar zijn die tandjes? }:| :+

Jaaaa morgen 7 maanden alweer! Zes zag ik aankomen, zeven vind ik ineens bejaard. :o

Hier geen tandjes in zicht, maar hij kruipt wel bijna O+
  donderdag 14 november 2013 @ 21:01:05 #295
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_133265133
Hoi! Even een dikke O+ voor Nin en Juuds jochie O+ en holy crap, Belle, wat issie cool!! _O_

ik heb eigenlijk niet bijgelezen, dus ik ga maar snel weer :@
3!
pi_133265199
quote:
Maar nu is z'n maag leeg, en komt er niets meer. Wel opletten dat ie morgenochtend weer goed drinkt c_/
I stand corrected, maag was niet leeg. Bed net verschoond, haar schoongepoetst, schone romper + slaapzak, en weer slapen... (en tijdens het verschonen weer lachuh!)
pi_133265200
Echt?!!! Wat tof, dan kunnen ze samen kruipen O+
En ik heb hetzelfde met 7 maanden, alsof ze al bijna het huis uit gaat. Ze weet echt zoveel opeens! Ze steekt d'r armpjes naar me uit, kruipt naar me toe als ik d'r roep (en ook als ik d'r niet roep ;) ). Ze vindt 'klap eens in je handjes' echt het allertofste liedje ooit O+ En ze kan ademloos kijken naar TikTak. Ook Sesamstraat vindt ze tof. Ze kan al speldjes in haar haar, lacht mij uit als ik de hik heb, legt haar hoofdje op mijn schouder en d'r duim in d'r mond als ze moe is. Ze schaterlacht om alles wat Christophe wel en niet doet :D eigenlijk gewoon al zodra ze hem ergens ziet *; Ze kan al staan en valt dan soms nog gewoon zomaar om :') En ze stapt ook over van het tafeltje naar de bank. Laatst liep ze gewoon door de kamer, achter een opbergdoos aan. Toen we het gingen filmen, viel ze om. Ik zal dat filmpje eens uploaden :D Stiekem echt te hilarisch gewoon. Ze heeft echt veel interesse in labeltjes die ze dan heel lief met duim en wijsvinger vast pakt. Ze roept de hele dag IEJIEJIEJIEJIEEE en bedoelt daarmee *kiekiek* (wat wij de hele dag tegen haar roepen :') ). En zo voorts en zo voort O+ O+ O+
  donderdag 14 november 2013 @ 21:05:40 #298
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_133265338
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 21:02 schreef mousemicky het volgende:

[..]

I stand corrected, maag was niet leeg. Bed net verschoond, haar schoongepoetst, schone romper + slaapzak, en weer slapen... (en tijdens het verschonen weer lachuh!)
Ahw -O- beterschap :* hoop dat de rest van de avond/nacht rustig blijft.
3!
pi_133265493
Belle wat een mooi winterjasje
En gave auto.
En O+ omdat je zo verliefd bent op je baby

Suiker wat goed van F. *O*

MM :*
pi_133265536
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2013 21:05 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Ahw -O- beterschap :* hoop dat de rest van de avond/nacht rustig blijft.
Ach, als zieke J. zo is als ie net was, is dat zo'n ramp nog niet. Vrolijke baby, met kots in z'n nek, dat dan weer wel ;(

Maar hij slaapt alweer, snep er niks van :?
  donderdag 14 november 2013 @ 21:10:08 #301
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133265548
Nin O+ en het vrolijke bekkie van Zaire O+ (en belle, je auto! O+ )

En ik lees nare verhalen over de sneutjes van MM en XM ;( heeft Noor al een hogere dosis paracetamol gehad? Hopelijk helpt dat nog wat!

Verder niet bijgelezen :@ t was een lange dag. Werken, baby voeden, gauw ff afwasje, eten, baby voeden en naar bed brengen, en nu begint mijn avond. Die bestaat uit de zwijnestal hier opruimen :') omdat mn moeder morgen op komt passen.

Ik zag trouwens na gisteren écht op tegen vanavond, maar mn meiske was in een opperbest humeur! O+ Had lekker veel geslapen op het kdv, dat helpt toch wel. Ik ga misschien toch ook weer proberen om strikter te zijn met haar thuis in bed leggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')