abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133197121
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_133197158
Hier trouwens ook een ziek meisje.
Koorts en onder de uitslag. Ze is heel zielig.
De uitslag lijkt op zesde ziekte maar echt hoge koorts heeft ze dan weer niet gehad.

Oh en Kyara wil jij de titel ff aanpassen? (Beetje onervaren nog.....)
pi_133197572
Hij hoogt automatisch op. Volgens mij klopt ie zo hoor ;)

Sneu voor je meisje. Beterschap!
pi_133197647
Is deze niet gekoppeld? Hij stond niet standaard in mijn AT's.

Veel zieke kindjes de laatste tijd, het is echt herfst he? Beterschap voor je meisje AM!
pi_133197675
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:15 schreef Kyara het volgende:
Hij hoogt automatisch op. Volgens mij klopt ie zo hoor ;)

Sneu voor je meisje. Beterschap!
Dank je!

(Er staat twee keer OUD en inderdaad niet gekoppeld. Zag te laat dat ik hem automatisch kon openen.....)
pi_133197787
Ik ga het even navragen. Wil niet zomaar in een reeks gaan klooien. Ben ook nog een beetje onervaren :@

Volgens mij klopt hij zo.
pi_133197887
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:21 schreef Kyara het volgende:
Ik ga het even navragen. Wil niet zomaar in een reeks gaan klooien. Ben ook nog een beetje onervaren :@

Volgens mij klopt hij zo.
Sorry :@
pi_133197939
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:23 schreef Animalmix het volgende:

[..]

Sorry :@
Altijd weer de moeilijkste weg zoeken he }:|
pi_133198049
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:24 schreef Kyara het volgende:

[..]

Altijd weer de moeilijkste weg zoeken he }:|
Moet je toch een beetje uitdaging geven als nieuwe moderator ;)
  dinsdag 12 november 2013 @ 22:12:27 #10
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_133199876
hai!

Wat betreft verhoging/koorts, die kindjes gaan soms echt heen en weer qua temperatuur. Ik ga pas naar de ha bij drie dagen hoge koorts. Hoog is hier boven de 39,5.
Isabel heeft nu soms 39,8 en een paar uur later weer 38 graden. En dan is ze nog supervrolijk.

Maar je hebt natuurlijk ook kindjes die zichzelf echt klote voelen bij 38 graden. Tis maar net hoe je kindje er op reageert.

Bij Isabel zijn de zure poepbroeken verdwenen dus denk dat de tand ergens snel doorbreekt.
Nu ze los loopt is er ook een hoop frustratie van d'r afgevallen zeg, geen gesjacherijn meer gelukkig. Gek he,
pi_133200873
Ik ben eigenlijk best tevreden over ons CB. Behalve over die ene kinderarts dan (die met het hoofddoekje, heb ik wel eens over verteld geloof ik) maar ik heb vanochtend gehoord dat zij per 1 januari daar niet meer werkt... en mijn eerstvolgende afspraak is pas volgend jaar :D

Maar wij zijn er dus vanochtend geweest, en Femmetje is helemaal goedgekeurd: 10 met een griffel! Gewicht trekt weer aan richting het gemiddelde lijntje, lengte zakt iets af naar het gemiddelde lijntje, dus we hebben straks weer een vreselijk gemiddeld kind. Hoofdomtrek bleef wat achter, maar ze gaf ook toe dat de meetfoutmarge daarbij best hoog ligt, en er geen enkele aanleiding was om ons daar enige zorgen over te maken. Ze is geslaagd voor de babyogentest (aka follow-the-light): niet scheel, geen luie ogen, perfect!

Plaatje bij het praatje:

Moet zeggen dat ik me zelf vandaag eigenlijk best goed voel... (voorzichtige *O*) Misschien de opluchting na de test ;) Of de vitaminen die ik extra slik sinds dit weekend... Of het trotse-moeder-gevoel na het CB-bezoek... Zometeen toch maar weer bijtijds naar bed, dit moeten we vasthouden!

/ego, sorry
  dinsdag 12 november 2013 @ 22:37:12 #12
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133201028
Nou ik jubel gewoon mee hoor Shandaly *O*. Doe mij daar ook een receptje voor voor dat gevoel!

We zijn net thuis. Geen ernstige dingen zoals het nu lijkt. Als ze donderdag nog koorts heeft moeten we naar de eigen huisarts. Als het idd virus is moet het met een dag of 3-4 wel echt over zijn.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_133201108
Mooie curven Shandaly,en fijn dat haar gewicht mooi is bijgetrokken. Heeft dat extra kolven toch maar mooi geholpen! En fijn dat je jezelf ook weer wat beter voelt :*
pi_133201138
Gerustgesteld XM? Hopelijk knapt ze snel weer op.
  dinsdag 12 november 2013 @ 22:43:25 #15
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133201334
Ja in die zin dat er op het eerste oog niks ernstigs is wel. Maar ben pas rustig als de koorts zakt, zónder pcm.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_133201350
Fijn dat er niets ernstigs is, XM. Ik duim voor je dat het snel over is :*
pi_133201410
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja in die zin dat er op het eerste oog niks ernstigs is wel. Maar ben pas rustig als de koorts zakt, zónder pcm.
Hopelijk gebeurt dat snel :*
pi_133202268
Sterkte XM

Trotse mama Shandaly!! Mooie curve!

Ik moet over een maandje weer naar t cb en dat is stom (want dan krijgt hij weer prikjes ;) )

En verder bedankt voor de poetsadviezen. Ga toch maar z'n tandjes poetsen na de laatste fles.

Zo nu snel slapen, want vannacht Ow-dienst. Vriendje is ziek (lees: verkouden) en heel zielig ;) :D heerlijk toch die mannen O+
  dinsdag 12 november 2013 @ 23:25:53 #19
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133203195
Succes Loj!

Voeding kwam net weer retour. Ze heeft ongeveer 800 gedronken vandaag.

Nu slapen. Noor duimt alvast voor miraculeuze verbetering morgen :+.
pi_133207042
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 23:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
Succes Loj!

Voeding kwam net weer retour. Ze heeft ongeveer 800 gedronken vandaag.

Nu slapen. Noor duimt alvast voor miraculeuze verbetering morgen :+.
Tnx!
Balen van de voeding, slaapt ze wel goed?
  woensdag 13 november 2013 @ 04:16:33 #21
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133207780
En Loj, hoe gaat het met de Ow dienst? :D

XM, fijn dat er zo op het eerste gezicht geen ernstige dingen zijn :* Ik duim dat de koorts snel over is en Noor zich wat beter gaat voelen.

Shandaly wat een prachtig gemiddeld kind heb je! :P Heerlijk toch, dat gevoel? Lekker vasthouden :Y

Becky, laat dat tandje maar snel doorkomen. Ziet er altijd zo lief uit.
pi_133207879
Becky jouw snelle dame. Is het haar eerste tandje?

Shandaly mooie stats O+

XM hopelijk is Noor vandaag opgeknapt. :*

Loj hoe was jouw verdere nacht? En is je man al opgeknapt?

Gotc had jouw kleine krampjes?

Ik werd wakker van een hoestende baby rond twee uur. Zij sliep gelukkig. Maar klinkt zo zielig.
  woensdag 13 november 2013 @ 06:32:08 #23
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133207958
Helaas. Nog steeds 38,9 -O-
pi_133208163
Lief dat jullie t vragen!
Het was 1 sessie van 1.45-3.35 lange sessie maar ach t kan erger.
Wel een voordeel Ow werd pas om 7 uur wakker.
Nu de grote man (hoestend en snotterend) toch maar Ow gegeven. Moet zo werken.

Ach Riley , hoestende baby's idd heel zielig.

En een zieke Noor nog steeds. Vandaag wel thuis XM? Beterschap

GotC, hoe gaat t daar?

sorry voor de kromme zinnen, ben nog een beetje slaperig
  woensdag 13 november 2013 @ 07:57:35 #25
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133208347
Werkze zo Loj!

Hier wordt E steeds vroeger wakker; half 5, half 3 en vannacht half 2. Bij voeden lijkt ze dan weer in slaap te vallen, maar zodra ze haar matras raakt is ze wakker :? Dus al 3 nachten op rij dan maar bij ons in bed... Maar vannacht was wel erg lang, dus ben tamelijk brak nu :') Madame zelf ligt nu prinsheerlijk knock out op mijn arm :Z

Gelukkig ben ik vrij O+ Vriendje heb ik net uitgezwaaid, die heeft weer een congres en komt zondag weer thuis.
  woensdag 13 november 2013 @ 08:05:35 #26
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133208390
XM, hopen dat het inderdaad een virusje is en dat ie gauw ophoepelt!

Shandaly, goed bijgetrokken zeg, die curve! ^O^ En fijn dat je je beter voelt!

Becky, kon je ze maar uitleggen dat ze het vanzelf leren he, dat die frustratie niet zo groot hoeft te zijn ;) Hopelijk ook gauw de nieuwe tand!

Hoe is het met jouw meisje AM?
pi_133208407
Xm fijn dat het een virus lijkt te zijn. Hopelijk is het snel over.

Shandaly dat ziet er goed uit. Fijn dat jij jezelf ook weer beter voelt.

LB pittig die nachten zeker nu je er even alleen voor staat. Lekker relaxen vandaag dus.

Becky hopelijk is de tand er snel. Is zo ellendig die pijn die daar bij komt.
pi_133208410
Shandaly wat goed!! ^O^ Mooie curves hoor!

XM hopelijk is Noor snel de oude! Fijn dat het niets erntsigs is!

Becky wat heerlijk geen frustratie meer. Zo vreselijk lastig als ze iets willen maar nog niet kunnen.

LB sterkte vandaag dan en de aankomende dagen! Nog beetje bijslapen misschien??

Nou N heeft dus de waterpokken. Ze is gelukkig niet meer echt ziekjes en was best vrolijk vanmorgen. Maar zat wel helemaal onder de plekjes.
Kwam ik bij het kinderdagverblijf hangt er een brief: Er heerst waterpokken :P .
Dus wel duidelijk wat ze heeft!
Het is vrij mild, dus denk wel dat ze het later nog eenkeer gaat krijgen helaas.....
pi_133208578
LB, gefeliciteerd met het huis! *O*

Spark, die cursus klinkt goed (op de uitroeptekens na dan ;)), ik ga eens kijken of dat hier ook is!

Beterschap voor Noor, andere N., Riley en de vriend van Loj!

Wbt cb kan ik het me voorstellen, pessie! En Spees, ik snap wat je bedoelt, maar hier zijn 2 van de 3 wvk's echt heel bot en wisselend. De ene keer teveel gegroeid, de andere keer te weinig en toen ik de laatste keer liet vallen dat een afapraak altijd wel kan want geen baan meer, zei ze "Oh? Dus nu financiële problemen?" ML en ik zaten beiden met onze mond vol tanden. Ik begrijp de signaleringsfunctie, maar echt... Dus als het zo blijft gaan wij ook even een hartig woordje spreken daar. Het is niet leuk zo; je voelt je als ouders niet echt serieus genomen.

Hier drinkt Ellie als een dweil en kwijlt als een malle, maar ik weiger te geloven dat mijn vlotterd nu al aan tandjes denkt. Ze is wrs gewoon wat verkouden, zo te horen.
Home is where the O+ is...
pi_133208841
Hier ook veel kwijl de laatste dagen cwen maar ik weiger ook aan tandjes te denken (al heb ik wel voor de zekerheid even gevoeld maar gelukkig nog niet :P ) zal wel bij de leeftijd horen dan.

Animal fijn van het niet meer ziek zijn, minder van de waterpokken als je verwacht dat ze het nog eens zal krijgen.

LB wat minder dat van het vroeger wakker worden en het niet meer in eigen bedje kunnen slapen. Geniet maar lekker van de knuffelmomenten samen.

1 sessie maar loj. Wat fijn! Minder dat ie zo lang duurde maar wel weer fijn van het slapen tot 7 :)

XM beterschap met de koorts hoop dat die snel zakt

Mooie curves shandaly!

Hier vanavond bezoek van de logopedist omdat Eline nog steeds niet uit een flesje kan/wil drinken. Echt vanalles geprobeerd.. En over anderhalve week moet ik weer gaan werken ( :o ). Begin er een klein beetje angstig/verdrietig om te worden zo ( al weet ik dat ze er zelf niets aan kan doen maar beetje frustrerend is het wel). Maar ik hoop vanavond op wat gerichte tips die bij haar passen en dat we in anderhalve week iig een heel eind kunnen zijn met oefenen..
pi_133208897
Hillie :*. Komt vast goed, maar kan me voorstellen dat het niet tof is! Hopelijk heeft ze goede tips!
  woensdag 13 november 2013 @ 09:47:24 #32
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133209563
Beterschap voor je meisje AM.

En LB een lange nacht.. Gelukkig vrij vandaag! Kun je nog wat bijslapen denk je?

Loj, een lange sessie idd, gelukkig daarna tot 7u.

Cwen, hier is zijn de verschillen tussen de wvpk's groot, maar die tussen de twee artsen nog groter. Er is een hele lieve wvpk, maar die heb ik al een tijdje niet meer getroffen helaas. Ik moet 30/11 weer voor de 6 maanden check. Had vandaag eigenlijk even naar het weeguurtje willen gaan, maar dat wordt 'm nu niet.

Hillie, heb je de breastflow ook al geprobeerd? Ik hoop dat de logopediste wat voor jullie kan betekenen!

Noor heeft sinds gister 20u geen PCM meer gehad en het gaat re-de-lijk. Om 06:00 een fles van 155 en net om 8:30 ging er 145 in. Om 11 uur bied ik weer wat aan. Helaas gaat m'n bv er wel snel doorheen zo, aangezien nu niet in te schatten is wat ze drinkt en ze wel regelmatig laat staan. Ik overweeg bijna een pot kv te kopen :@. Tempen doe ik na de voeding van 11u weer. Ben benieuwd, omdat ze nu geen pcm heeft gehad.
pi_133209626
Even iets anders: nav de babymeet afgelopen juni zijn we een vervolg aan het plannen voor januari. En Gulara zal daar ook bij zijn. Lijkt het je leuk om ook te komen? Geef me dan even een seintje dan voeg ik je toe aan de FB groep. Daar staat ook een linkje naar de datumprikker.
pi_133210108
Ik twijfel Kyara. Zou het heel leuk vinden, maar ik weet niet of ik tegen die tijd al zo veel prikkels aan kan als in, dat er geen paniekaanval komt, lijkt me voor niemand leuk Mag ik in de fb-groep onder voorbehoud?
  woensdag 13 november 2013 @ 10:16:37 #35
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133210166
LE, mijn eerste gedachte was "dan knuffel ik je wel!", maar dat helpt natuurlijk niet he :') :@
  woensdag 13 november 2013 @ 10:17:47 #36
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133210188
Oh en E en ik hebben nog ff een uurtje in bed gelegen :Z

En nu ga ik maar een pot koffie zetten oO<
pi_133210204
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 10:16 schreef LadyBlack het volgende:
LE, mijn eerste gedachte was "dan knuffel ik je wel!", maar dat helpt natuurlijk niet he :') :@
Haha O+ Ja, dat helpt juist wel hoor. Dan komt alles goed! O+
  woensdag 13 november 2013 @ 10:20:45 #38
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133210276
Overigens denk ik niet dat ik erbij ben, want in januari hoop ik aan het inpakken / schilderen / klussen te zijn O+
  woensdag 13 november 2013 @ 10:29:09 #39
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133210470
37,9! Zonder pcm! *voorzichtig jubeltje doet
  woensdag 13 november 2013 @ 10:31:23 #40
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133210517
Ah, dat gaat de goede kant op! ^O^
pi_133210605
Fijn XM!

Sticker zit naast me te stoeien met een broodkorst. De broodkorst moet een brute dood sterven, wat een geweld! :')
pi_133210695
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 10:20 schreef LadyBlack het volgende:
Overigens denk ik niet dat ik erbij ben, want in januari hoop ik aan het inpakken / schilderen / klussen te zijn O+
+1
pi_133210704
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 10:13 schreef L-E het volgende:
Ik twijfel Kyara. Zou het heel leuk vinden, maar ik weet niet of ik tegen die tijd al zo veel prikkels aan kan als in, dat er geen paniekaanval komt, lijkt me voor niemand leuk Mag ik in de fb-groep onder voorbehoud?
:*

je staat er bij.
pi_133210727
Jammer LB & AM!

Fijn XM!

(wat een afkortingen zo :D )

Mijn jongste wil niet slapen -O-
pi_133210943
Ik waai weer eens aan. Het lukt me niet om bij te lezen, dus ik haak hier even in.

Ach, zieke kindjes, zielig!
XM, yes, goed zeg! hopelijk zakt het nog wat veder, en blijft de koorts helemaal weg. Enneh, kv is geen vergif, he :* Als jhet nodig is, gewoon geven (zegt zij die nu een maand een pot in huis heeft, maar toch steeds maar probeert om bij te kolven of de vriezer aan te spreken)
AM, N met de waterpokken, wat sneu. Hopelijk blijft ze vrolijk en krijgt ze geen last van de jeuk. EN anders, zemelenbadje, dat hielp hier goed.

En tandjes onderweg, altijd leuk! Hier zijn er nu 2 door, scherp! M wil nog wel eens op een pink sabbelen om in slaap te vallen, dat is NIET fijn *) Maar gelukkig bijt hij (nog) niet bij het voeden...

Hilliebillie, jammer dat de Breastflow bij Eline niet werkt. Hopelijk heeft de logopedist goede tips. En anders moet je even bellen met het kdv, zij hebben dit vast al vaker meegemaakt. Wellicht dat ze willen proberen met een bekertje te geven, of dunne pap of zo. Dan kan je daar ook nog mee gaan oefenen. Maar balen is het wel!

Ik zag ook nog mooie stats van Shandaly!

Hier ben ik over het algemeen wel te spreken over het CB. Alleen is de arts met zwangerschapsverlof en haar vervangster is niet echt een fijn type. Van borstvoeding weet ze weinig en ze zei steeds, 'Ja, dat hoor ik wel vaker van ouders'. Dat is een uitspraak waar ik echt heel weinig mee kan als ik wil weten of iets normaal is of niet... Dit was gelukkig de enige keer dat we de arts hebben tijdens het verlof van de vaste arts.

Hier gaan de nachten nür immer behoorlijk wisselend. Ik schuif het nu maar even op een verkoudheid. Maar leuk is anders, 3 keer per nacht willen drinken en vanaf 4.45 niet echt meer slapen is niet echt bevorderlijk voor mijn productiviteit op het werk... Maar ja, eens wordt het beter!

Oh, en Kyara, mag ik in de FB-groep voor de meet?
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_133211146
Leuk, meer mensen voor de meet!

Wel een toffe reden om niet te kunnen, LB ;) of we meeten bij jou.. Allemaal een verfkwast en we zijn zo klaar!

XM, misschien moet je het maar gewoon doen, zo'n pak kv kopen. Zolang het dicht blijft is het keilang houdbaar, en het kan misschien net dat beetje rust in je hoofd geven zodat je het eigenlijk voorlopig nog niet nodig hebt. Ik klink vaag vandaag geloof ik...
Fijn dat de koorts gezakt is! *O*

Hoe is het met de andere patientjes?
pi_133211300
Dag allemaal! De baby tijd is hier voorbij. Het was een jaar met pieken en dalen. Maar wat ben ik trots op ze, op al mijn meiden. Ik heb niet veel kunnen volgen en dat gaat alleen maar minder worden in het volgende topic. Maar ik heb meegelezen, genoten van jullie foto's. Veel geluk allemaal met jullie kindjes. O+ :*

-knip-

[ Bericht 65% gewijzigd door Cathmar op 13-11-2013 18:16:02 ]
Met een meidenkwartet
pi_133211382
Cathmar, wat een heerlijkheid! Gefeliciteerd met je meiden!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_133211440
Cathmar, gefeliciteerd! Wat een mooie foto's!!

En kyara, meet lijkt mij wel leuk, zou je mij ook toe kunnen voegen(ik heb je alleen niet op facebook volgens mij?)
pi_133211537
Cathmar, gefeliciteerd! Wat een leuke meiden!

Meet in januari meld ik me ook graag voor aan!
pi_133211909
Cathmar gefeliciteerd met je meiden *O*

:* voor de slechte nachten en zieke kindjes

Ik ben weer thuis. Beetje opgeknapt werkt blijkbaar niet. Ik had zo'n hoofdpijn op mijn werk dat ik weer ziek naar huis ben gegaan. Riley is nog op het KDV. Die haal ik na het eten op.
  woensdag 13 november 2013 @ 11:32:28 #52
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133211961
Cathmar eindelijk een keer je duo gezien, wat zijn ze leuk!! O+

Gefeliciteerd met hun eerste verjaardag! *O* *O*
  woensdag 13 november 2013 @ 11:34:26 #53
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133212013
Ach Omen... :* even lekker plat op de bank blijven en veel drinken!!
pi_133212420
Cwen en Piekie, jullie zijn toegevoegd. L'tiekje heeft dm.

Cathmar, wat een ontzettend leuke foto's! O+ Van harte gefeliciteerd!

Omen, toch te snel weer begonnen dus. Beterschap en nu even goed uitzieken he :*
  woensdag 13 november 2013 @ 12:00:03 #55
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133212805
En weer 38, 8 -O-
pi_133212806
Cathmar, gefeliciteerd!! 1 jaar oud alweer *O* En wat zijn ze leuk met z'n tweetjes!

Shandaly, wat een prachtige curve! Wow, zo een wil ik er ook gaan zien bij E. :D En wat fijn dat je jezelf ook beter voelt zeg. Positieve post!

XM, wat fijn dat er verbetering in lijkt te zitten. Het is zo sneu.. :*

Beterschap voor alle zieke kindjes *;

LB, pittig zo die nachten zeg. Sterkte!

Hillie, wat vervelend. Ik kan me goed voorstellen dat de zenuwen beginnen toe te slaan, hopelijk kan de logopedist helpen.

Nieuwe mensen op de meet *O* Wij zijn ook weer van de partij hoor!

Omen, jezelf toch iets meer rust gunnen nog. Beterschap en goed uitzieken!

Becky, hopelijk komt die tand nu inderdaad heel snel door.

Loj, ook al was het maar 1 sessie, het is wel een lange sessie en dat midden in de nacht -O- Sterkte vandaag :*
E.
pi_133213455
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2013 20:22 schreef Kyara het volgende:

[..]

Lieve foto Sparkling. Wel handig om nog een stuk van de schil aan de banaan te laten.

In theorie is het handiger dan in het echt. Banaan is zo zacht dat ze hem in 2 tellen heeft afgebroken :+
E.
  woensdag 13 november 2013 @ 12:27:14 #58
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133213479
Cathmar, van harte met je meiden!

Mss maar wat kv kopen idd.

Toen ik tempte was ze net wakker, maar ik xag haar gewoon opgloeien tijdens de voeding. Poepluier, getempt en dus een graad hoger alweer. Gats, ik dscht even dat het beter ging.
pi_133213625
Ohh Cathmar, wat een leuk duo! Gefeliciteerd!

Omen: rustig aan met jezelf hoor, goed uitzieken!

:* voor de moeders met zieke kindjes, al zag ik dat N. van XM weer aan het opknappen is? Goed nieuws!
Edit -> owh, oud nieuws zie ik. Houd haar maar goed in de gaten XM!

Shandaly wat fijn zo'n goed gevoel na je bezoek aan het CB, kleine Femke doet het gewoon hartstikke goed!

LB een huis gekocht? Is dat het huis met die superleuke keuken?? *O*

Kyara: ik wil me graag aanmelden voor de januari-meet!

Ik weet niet of ik iemand vergeet, maar dit is me ff bijgebleven..

Nieuws van het front hier: ben gisteren met mijn moeder en E. naar mijn zwaar demente opa geweest om even baby te laten zien. Het is zijn eerste achterkleinkind. Niet dat hij daar ook maar enig besef van heeft, maar soit. Ook geen enkele blik van herkenning voor mij, maar hij was helemaal wég van E., zat haar de hele tijd kusjes te geven en over haar hoofdje te aaien O+ O+

Kiekdan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133213697
Oh Juud, wat vreselijk lief. Ik raak er zelfs een beetje ontroerd van :@
E.
pi_133213711
Cathmar, gefeliciteerd met je meiden O+

Vandaag langsgeweest bij een kennis, haar zoontje is nu 1 jaar en loopt al. Was vrij snel in ontwikkeling. Ze vroeg aan mij of R. al omrolde..nou nee? Hij doet het als hij eraan toe is ;) Buigt ze naar hem om te zeggen dat hij allang hoort om te rollen..vind haar erg lief maar op zulke momenten heb ik wat moeite met haar. Hebben jullie weleens te maken gehad met zulke betweters?
pi_133213731
Juud, wat een prachtige foto! Mooi moment O+
  woensdag 13 november 2013 @ 12:40:03 #63
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133213781
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:36 schreef .Sparkling. het volgende:
+1

Wat ontzettend aandoenlijk zo O+

XM, koorts bij baby's is heel onvoorspelbaar. Beterschap voor Noor!
pi_133214338
Juud, wat lief zo!

En -Bushok, die mensen heb je altijd. Bij mij gaat dat inmiddels het ene oor in, het andere oor uit..
pi_133214369
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:33 schreef Juud-- het volgende:

Nieuws van het front hier: ben gisteren met mijn moeder en E. naar mijn zwaar demente opa geweest om even baby te laten zien. Het is zijn eerste achterkleinkind. Niet dat hij daar ook maar enig besef van heeft, maar soit. Ook geen enkele blik van herkenning voor mij, maar hij was helemaal wég van E., zat haar de hele tijd kusjes te geven en over haar hoofdje te aaien O+ O+

Kiekdan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb echt iets met oudjes en baby's.

Mijn Oma heeft een aantal achterkleinkinderen maar geen van alle komen bij haar thuis behalve die van mij. En daar is ze zo trots op en zo weg van. Zoals mijn (Rotterdamse) Oma zegt: Daar vreet je de stront toch van O+ Ik hoor vaak van mijn tante (die bij haar in woont) dat als ik langs ben geweest dat ze de hele dag over niets anders heeft dan de kleintjes. Die bolle zat weer te lachen naar me joh. En die oudste is toch zo'n scheet he O+
Ik heb ook een lieve foto van mijn Oma met Fee (en ook met Zoë trouwens) en die koester ik enorm O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_133214409
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:37 schreef -Bushok het volgende:
Cathmar, gefeliciteerd met je meiden O+

Vandaag langsgeweest bij een kennis, haar zoontje is nu 1 jaar en loopt al. Was vrij snel in ontwikkeling. Ze vroeg aan mij of R. al omrolde..nou nee? Hij doet het als hij eraan toe is ;) Buigt ze naar hem om te zeggen dat hij allang hoort om te rollen..vind haar erg lief maar op zulke momenten heb ik wat moeite met haar. Hebben jullie weleens te maken gehad met zulke betweters?
O ja. Ze eet teveel! Ze eet te weinig! Jij liep al met 9 maanden. Kan ze al kruipen? Moet ze niet.....
NEE NEE NEE. Ze doet het wanneer ze daar zin in heeft en ze eet wanneer ze wilt.
Klaar. EN IK BEN DE MOEDER!

Soms ben ik best hormonaal. Andere keren denk ik: Stik dr in!
pi_133214457
Inderdaad bushok, vervelend zijn zulke mensen. Mijn vader zit steeds te zeuren dat we E. veel te beschermend opvoeden. Als in ergens anders de fles geven, die drinkt ze slecht dus ik zeg dat we het dan zo thuis wel proberen. Dan krijg ik weer een preek dat we haar eens meer naar andere mensen moeten doen en niet zo bij ons moeten houden. Of dat we haar moeten laten huilen want dat deden zij vroeger ook met ons of dat we haar niet steeds op schoot moeten nemen want dan verwennen we haar te veel. Dat soort dingen.

Dus.. Nou ja, ons kind en wij bepalen wat we met haar doen enzo maar ik voel me toch altijd een beetje aangevallen :{
E.
pi_133214487
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 13:01 schreef Tally het volgende:

Zoals mijn (Rotterdamse) Oma zegt: Daar vreet je de stront toch van O+
_O-
pi_133214581
Ohh Taly, wat lief en hartverwarmend O+

Mijn opa leeft nu 1,5 jaar niet meer en die was in de laatste jaren van zijn leven ook hartstikke dement. Maar ik had hem nog nooit zo vrolijk en lief gezien als in de laatste jaren. Hij genoot van iedereen die langs kwam, ook al herkende hij ze niet echt meer. Hij lachte heel veel en kletste met iedereen. Zijn achterkleinkind (dochter van mijn zus) was het helemaal.

Ik kende mijn opa eigenlijk alleen maar als een hele norse en chagrijnige man die geen zin meer had in het leven nadat mijn oma overleed (ondertussen 22 jaar geleden)
E.
pi_133214594
Oeps. Quote edit gedoe
E.
pi_133214597
Spark, ik zou me ook een beetje aangevallen voelen, zeker als het je eigen ouders zijn. :{
Maar: jullie kennen E. het beste en bovendien: jullie zijn de vader en moeder, dus jullie bepalen. Als ik weet dat mijn kind ergens van over de rooie gaat en de hele wereld zegt dat ik het toch moet doen, dan kunnen ze er echt in stikken want dan zit ík straks met een baby die volledig overstuur is. Maargoed, commentaar op wat je doet blijft altijd een beetje pijnlijk, want het moederschap maakt soms toch al zo onzeker.
pi_133214708
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 13:08 schreef Juud-- het volgende:
Spark, ik zou me ook een beetje aangevallen voelen, zeker als het je eigen ouders zijn. :{
Maar: jullie kennen E. het beste en bovendien: jullie zijn de vader en moeder, dus jullie bepalen. Als ik weet dat mijn kind ergens van over de rooie gaat en de hele wereld zegt dat ik het toch moet doen, dan kunnen ze er echt in stikken want dan zit ík straks met een baby die volledig overstuur is. Maargoed, commentaar op wat je doet blijft altijd een beetje pijnlijk, want het moederschap maakt soms toch al zo onzeker.
Klopt ook. We proberen het best vaak hoor, om E. ergens mee naar toe te nemen. Maar zo gauw ze dan de fles moet wil het niet en is ze veel te druk. Dan drinkt ze amper en daarna raakt ze overstuur omdat ze ook nog eens te moe is en nergens anders slaapt dan in bed.

En dan zitten wij daarna met een kind dat overstuur is. Maar ja, mijn vader heeft zich nooit echt bezig gehouden met ons opvoeden vroeger en nu weet hij het allemaal precies. Eigenlijk zou ik het los moeten laten maar ik ga soms wel twijfelen.

Al gaat het steeds beter met E, in kleine stapjes!
E.
pi_133214851
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 13:05 schreef Juud-- het volgende:

[..]

_O-
Rotterdam O+. Ben je zelf ook Rotterdamse, Tally? Vind de uitdrukkingen altijd zo leuk!
pi_133215089
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 13:14 schreef Cwen het volgende:

[..]

Rotterdam O+. Ben je zelf ook Rotterdamse, Tally? Vind de uitdrukkingen altijd zo leuk!
Nee geboren en getogen in Utrecht.
Maar met een Rotterdamse Oma en ik had een Haagse Opa (en heb een Utrechtse Papa) neem je heel veel dingen over en door elkaar :P ;)
pi_133215310
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:36 schreef .Sparkling. het volgende:
+1 (laat dat 'beetje' maar weg) O+
pi_133215349
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 13:11 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Klopt ook. We proberen het best vaak hoor, om E. ergens mee naar toe te nemen. Maar zo gauw ze dan de fles moet wil het niet en is ze veel te druk. Dan drinkt ze amper en daarna raakt ze overstuur omdat ze ook nog eens te moe is en nergens anders slaapt dan in bed.

En dan zitten wij daarna met een kind dat overstuur is. Maar ja, mijn vader heeft zich nooit echt bezig gehouden met ons opvoeden vroeger en nu weet hij het allemaal precies. Eigenlijk zou ik het los moeten laten maar ik ga soms wel twijfelen.

Al gaat het steeds beter met E, in kleine stapjes!
Altijd makkelijk praten voor een buitenstaander. Ook het CB/wijkverpleegkundige dramt bij mij vaak door over zijn voeding (ik moet van 5 flessen naar 4 op een dag) heb het geprobeerd, hij was woest..ik heb de wijkverpleegkundige opgebeld maar kreeg zoals verwacht de voicemail. R. krijstte op dat moment zo hard dat dat mijn voicemailbericht voor de wijkverpleegkundige werd >:)

Diezelfde kennis van vanochtend heeft wel vaker commentaar..ook over zijn voeding,dat hij zo groot is,dat hij langzaam ontwikkeld.."vind je het niet saai dat hij nog maar zo weinig doet?" Uhh..nou nee? Het is mijn kereltje en ik geniet al van het feit dat hij elke dag nieuwe dingen ontdekt.
pi_133215365
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 13:02 schreef Tally het volgende:

[..]

O ja. Ze eet teveel! Ze eet te weinig! Jij liep al met 9 maanden. Kan ze al kruipen? Moet ze niet.....
NEE NEE NEE. Ze doet het wanneer ze daar zin in heeft en ze eet wanneer ze wilt.
Klaar. EN IK BEN DE MOEDER!

Soms ben ik best hormonaal. Andere keren denk ik: Stik dr in!
+1 (alweer ja *) )
En toch blijft het irritant }:|
pi_133215491
Cathmar gefeliciteerd met je meisjes *O*
Wat zijn ze mooi! En op dag 1 leken ze al niet op elkaar hè.
pi_133215931
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2013 09:50 schreef Kyara het volgende:
Even iets anders: nav de babymeet afgelopen juni zijn we een vervolg aan het plannen voor januari. En Gulara zal daar ook bij zijn. Lijkt het je leuk om ook te komen? Geef me dan even een seintje dan voeg ik je toe aan de FB groep. Daar staat ook een linkje naar de datumprikker.
lijkt mij leuk
pi_133216091
Cathmar gefeliciiteerd met je meiden.
loj hoe ging werken?

Mooie curve van femke

ben nu in het z-huis voor controle bij de gyn. zonder mijn meiden want slaaptijd ean en een beetje zieke sac.
pi_133216789
Ik zat net mijn filmpjes en foto's te kijken van toen de oudste net zo oud was als Fee nu. Maar jeetje het is echt net een tweeling O+
Hopelijk krijgt Fee ook van die mooie krullen.
pi_133217774
Kyara ik snap het, bij nader inzien amar beter dat ze niet samen in de couveuse liggen :o Maar het is wel jammer!

He Animal de waterpokken, dat is balen zeg. Gelukkig voelt ze zich wel beter!

Becky wat leuk dat ze echt vrolijker is nu ze kan lopen! Kan me ook wel voorstellen dat het frustreert trouwens, als het nog niet lukt.

Shandaly fijn dat het goed gaat met je F! Alle lijntjes gaan weer naar het gemiddelde ^O^ Net zo fijn dat je een goede dag hebt, hopelijk volgen er meer :*

XM, fijn dat het niets ernstigs is! Lijkt ze zich ondanks de wisselende temperatuur wat beter te voelen? Zijn mooie flessen toch die ze drinkt?

Loj ik ben zo blij dat je nachten er iets menselijker uitzien nu! En beterschap voor Mister Loj.

LB, hopelijk is het tijdelijk, misschien vindt ze het spannend dat jullie gaan verhuizen!! *O* Vind je het lekker alleen met je meissie of verheug je je alweer op zondag?

hillie ik kan me voorstellen dat je hoopt dat ze het snel onder de knie krijgt! Hopelijk kan de logopedist helpen!

L-E, volgens mij hebben best een aantal van ons wel eens een paniekaanval (gehad), dus er is in elk geval begrip. Maar als je je er niet lekker bij voelt, niet komen natuurlijk. :*

Piekie pff dat zijn geen goede nachten. Wie weet is vannacht dé ommekeer :*

Cathmarspam O+ O+ Samen in dat roze lodgerding O+ En nu zulke wijsneusjes om te zien! Ik vind het trouwens ook leuk dat ze van die vrolijke dekentjes hebben op de eerste foto. :)

Omen, wel goed uitzieken jij!

Juud wat geweldig dat hij er zo van heeft genoten O+

Bushok, daar hebben we allemaal regelmatig mee te maken denk ik, is volgens mij nooit lullig bedoeld maar gewoon om iets te zeggen. Gewoon van je af laten glijden! Ik kon in het begin zelf trouwens niet wachten tot hij meer zou kunnen. Nu verheug ik me nog steeds op de volgende stappen maar geniet ik meer van het moment.

Sparkling, jouw verhaal vind ik dan weer tenenkrommend, daar zou ik een keer wat van zeggen. Helemaal als hij zelf helemaal geen kaas heeft gegeten van opvoeden (en jij kunt het weten). Dat hij z'n ongetwijfeld goedbedoelde adviezen ergens in mag steken dus. :+

Tally, "Daar vreet je de stront toch van" _O- die ga ik onthouden! Ik begrijp wel wat ze bedoelt. Het uitgekauwde stukje brood uit F's mond eet ik ook op :@

FR hoe ging de controle?
pi_133217860
Suiker _O_
Hoe was je vakantie? (Of zit je er nog?)
pi_133217884
Lekker dan, schrijf ik zo'n monsterpost, vergeet ik zelf even een update te geven.

F weigert pap uit een fles, dus dat gaan we later thuis eens langzaam opbouwen (en niet hier, want ik ben hier voor de rust ;) ).
We hebben hier zo'n Kidcar gehuurd voor achter de fiets, hij zit er in een soort maxicosischelp in, en hij hobbelt vrolijk mee over de wegen hier. Zit hij dus de hele weg "Eeeeeeeeeeeee" te doen _O- zo gezellig!
Vanmorgen ging hij ineens heel luid en enthousiast babbelen, hij kon er haast niet van eten zo erg moest hij kletsen. Toen wilden we weggaan, roken we ineens een monsterlijke verrassingspoepluier. Ik vraag me af of het iets met elkaar te maken heeft :D
Na de vakantie kom ik wel met een minispam O+
pi_133218204
Ik verheug me nu a op de vakantiespam Suiker! O+

Juud-, wat een bijzondere foto O+
  woensdag 13 november 2013 @ 15:14:21 #86
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_133218940
Juud- bijzondere foto inderdaad. Mijn Beppe is helaas anderhalf jaar geleden overleden, en mijn grootvader is nogal een norse brombeer waar ik dus niet zo graag heen ga met kinderen :@ .

Cathmar, super leuke spam! Gefeliciteerd met de verjaardag van je duo!
pi_133219131
Jammer is dat hè Pessie.
Ik had nog 1 opa toen ik zwanger was van Eva. Helaas werd hij ineens ernstig ziek en binnen 4 weken was mijn übergezonde opa (fietste regelmatig rondes van 60km, bv van zijn woning in Middelburg naar zijn broer in Zierikzee) ineens stervende.
Hij is overleden dmv euthanasie waar we allemaal bij geweest zijn.
Ik zie me nog staan bij zijn hoofdeind terwijl hij vol liefde over mijn buik aait O+ :'(
pi_133219298
Ik heb nog een oma, en mijn vriend ook. En die vinden het ook helemaal fantastisch, die achterkleinkinderen.. We gaan dus nog regelmatig op bezoek.
pi_133219483
Ik krijg het niet bijlegelezen, maar Juud, wat mooi O+ . Dat is toch fijn, dat je opa zo leuk reageert op die uk. Dat hij jou niet herkent lijkt me dan wel weer moeilijk :'(

Ik kreeg gisteren een soortgelijke foto van mijn schoonmoeder doorgestuurd. Haar moeder (oma van vriend dus) was gisteren jarig, en omdat schoonmoder dinsdag als vast oppasdag heeft, is ze op verrassingsverjaardagsvisite geweest bij overgrootoma, met J.

De situatie: 81-jarige overgrootoma zittend op de grond, druk torens aan het bouwen voor J. O+ O+ O+ (overgrootoma is trouwens nog helemaal bij, dus weet heel goed dat dit haar enige echte achterkleinzoon is 8-) ). Maar dat ze gewoon samen zaten te spelen.... Oma is helemaal niet zo mobiel, loopt al jaren met een stok etc, maar dit doet ze dus gewoon ff.
  woensdag 13 november 2013 @ 15:29:40 #90
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133219486
Potver danic nou moet ik huilen ;(
pi_133219527
Danic :'( O+

Ik ga binnenkort ook nog een keer met de meisjes naar mijn oma. Vorige keer geen foto's gemaakt, hopelijk deze keer wel.
  woensdag 13 november 2013 @ 15:32:07 #92
259886 pessie
pi_133219565
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:24 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik heb nog een oma, en mijn vriend ook. En die vinden het ook helemaal fantastisch, die achterkleinkinderen.. We gaan dus nog regelmatig op bezoek.
Manlief's oma leeft nog en heeft een vriend O+ . Ze zijn ook nog behoorlijk vitaal dus die zien we wel, ook zijn ze altijd benieuwd naar de kinderen.

Persoonlijk vind ik het erger dat manlief's vader er niet meer is en dat hij nooit met zijn kleinkinderen kan gaan doen wat hij met zijn kinderen heeft gedaan. Zoals samen fietsen, kinderen leren zeilen ed. Blijft echt een groot gemis dat iemand zo actief, en die zo midden in het leven stond hop, weg was.
pi_133219611
Ah MM tof is dat zeg!
Mijn vriend heeft ook nog een oma. Zij is relatief jong, want ze is net 77 geworden (kreeg mijn schoonmoeder en haar tweelingzus op haar 16e :X ) en die gaf vorige week hier op de grond Eva de kieteldood O+
Kind schaterde het uit. Hoe heerlijk is dat.
Grappig vind ik ook dat wij soms moeilijk doen en denken 'hoe zullen we haar noemen' en dat kindere dit dan gewoon oplossen. Eva noemt haar ouwe oma :D

LB :* ik ook :@
  woensdag 13 november 2013 @ 15:40:02 #94
259886 pessie
pi_133219799
16 en dan niet 1 maar 2 kinderen :o . Maar zo te lezen heeft ze het goed gedaan O+
Manlief's oma was 79 toen wij Nathan kregen, ze was dus zelf 29 toen ze mijn schoonmoeder kreeg en schoonmoeder was 25 bij manlief en manlief was 25 bij Nathan :P .
Wij noemden oma oude oma, maar oma vond dat stiekem stom, toen in navolging vannkyara (waarvoor dank) hebben we er superoma van gemaakt ;)
pi_133219864
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:32 schreef pessie het volgende:
Persoonlijk vind ik het erger dat manlief's vader er niet meer is en dat hij nooit met zijn kleinkinderen kan gaan doen wat hij met zijn kinderen heeft gedaan.
Dat vind ik ook het dubbele. Ik heb nog een oma van 91. Maar die heeft dus wel haar zoon moeten begraven. Dus geen 4 generaties meer.

Superoma O+
pi_133220418
wat een mooie foto zeg juud. hij kijkt echt vol liefde.

en ik moet huilen van jullie opa en oma verhalen.
Hier al jaren geen opa of oma meer. opa gestorven toen ik geboren werd en oma kerst 2000. maar goed mijn oma was al 39 toen ze mijn vader kreeg en mijn ouders zijn ook geen tienerouders. Dus de kans dat ze ooit een achterkleinkind zou krijgen was wel erg klein.

suiker geniet van je vakantie klinkt superleuk

controle stelde niks voor. bd is nu prima en hoef niet meer terug.
pi_133220801
Bejaarde gebakkies + babies = O+ , dat is volgens mij wel de conclusie die we kunnen trekken :)
  woensdag 13 november 2013 @ 16:14:55 #98
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133221002
Och die opa en oma verhalen ;( O+. Noor heeft nog een overgrootmoeder, van de kant van m'n vriend. Zelf heb ik geen grootouders meer sinds vorig jaar.

Suiker, je vakantie klinkt fijn! En die monsterpoepbroek :D

F_r, goed nieuws van je controle!

Noor heeft nog steeds geen PCM op vandaag. Dat stemt me wel enigszins hoopvol.

Rechter voortand onder komt ook door. Twee tegelijk. Daar heeft ze ook wel echt veel last van..
pi_133221580
Cathmar van harte *O* *O* wat zijn ze toch leuk je meisjes
Verder sluit ik me volledig aan bij suiker O-)
  woensdag 13 november 2013 @ 16:36:43 #100
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133221706
38,9 - 37,9 - 38,8. - 38,3 en nu net 39.

Ik snap het niet -O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')