quote:
Op dinsdag 18 februari 2014 13:55 schreef RemcoDelft het volgende:[..]
Ik wil eens met ze gaan chatten hoe ze rekenen:
-100 euro ingelegd
-50/50 spaar/ONE
-waarde nu 100,02 euro
-rendement 0,06%
Het opgegeven rendement is DRIE keer zo hoog als het aantal centen wat ik erbij heb gekregen! Nu is het nog duidelijk te zien, hun ideaal is natuurlijk als je maandelijk automatisch bijstort, dan zie je al heel snel niet meer wat je zelf hebt ingelegd. Als ze dan doen alsof het rendement 3 keer zo hoog is, nemen ze je toch mooi in de maling.
Resultaat volgt zodra er weer iemand op de chat beschikbaar is.
Antwoord:
"Graag ontvang ik ter controle ook uw voorletter(s) en geboortedatum."
"het rendement word berekend niet vanaf 50¤ maar over het gemiddelde wat uw One product waard is.
Dus het kan zijn dat uw beleggingen op den duur minder dan 50¤ waar waren en nu weer iets meer... Gemiddeld berekend het systeem dan uw rendement"
Dat klopt, spaargedeelte telt ook mee
ik zie bij roparco ¤0,01 rendement > dit is voor u nog niet zichtbaar omdat wij werken met 4 cijfers achter de komma. En in uw scherm ziet u er maar 2 (niet waar: ik zie die 0,01 euro ook, dat is namelijk slechts 2 cijfers achter de komma!)
Dus totale waarde moet zijn ¤100,03
Dus u ziet het wel staan maar inhet saldo nog niet verwerkt."
Bweuh. Ben ik nou te veeleisend? Ik krijg het gevoel met een niet al te snugger persoon te chatten. Jammer, want ik wou het best gaan/blijven gebruiken als ze me 50 euro doneren. Als ze zo doorgaan en niet kunnen uitleggen waarom het opgegeven rendement hoger is dan wat mijn saldo laat zien, ben ik er snel klaar mee.
"Ik heb het nagerekend met een collega."
Yep, ik had inderdaad met een niet al te snuggere te maken
"Rente is niet meegerekend in het totaal"
"dus 0,14¤ rendement op One is al in de totale waarde van One berekend"
"dus waarde van nu 50,02 is inclusief de rendement van 0,14¤"
DE rendement?! 0,14 euro? Van 50 naar 50,02 incl. 0,14 is 0,06% rendement? WHEUT?
"u bent begonnen op 50,- dat is gedaald onder de 50 en staat nu op 50,02
"dus totaal rendement inclusief daling is 0,14¤"
Wordt een daling nu bij het rendement opgeteld?
JA!
"dus we tellen niet vanaf inleg"
"maar gemiddeld vanaf de waarden"
Snapt iemand het nog?
"Bedankt voor het chatten met Robeco.
Graag horen wij wat u vindt van het gebruik van onze chat. Het kan zijn dat u hiervoor een e-mail ontvangt."
Wheut? Opeens afgekapt? Geen touw aan vast te knopen, als iemand het snapt mag-ie het zeggen!
quote:
Niet dat ik weet. En dat zegt-ie niet. Het zou ook raar zijn, want "kosten" zijn helemaal geen rendement voor mij als klant.