abonnement Unibet Coolblue
pi_133186978


quote:
Haiyan uitgeroepen tot nationale ramp
Afgelopen weekend werden de Filipijnen getroffen door orkaan Haiyan. Inmiddels zijn er volgens de autoriteiten ongeveer 10.000 doden gevallen - officieel ligt het dodental overigens nog steeds op 1200. 4,5 miljoen mensen zijn getroffen door het geweld van orkaan Haiyan.

President Aquino van de Filipijnen heeft de gevolgen van de orkaan Haiyan uitgeroepen tot nationale ramp. Aquino heeft honderden militairen naar de stad Tacloban gestuurd, die het zwaarst is getroffen. Het leger wordt daar ingezet om een eind te maken aan de grootschalige plunderingen die zijn uitgebroken.

Nederlander
Door de orkaan op de Filipijnen is een Nederlander van 69 om het leven gekomen. Dat meldt het ministerie van Buitenlandse Zaken na contact met de familie van de man. De Nederlander was met vrienden op duikvakantie bij Camanga Island. Voor zover bekend is met de andere 16 Nederlanders in de Filipijnen geen contact meer geweest.

Massagraf
In Tacloban zouden inmiddels tussen de 300 en 500 lichamen in een massagraf zijn gelegd. Inwoners lopen volgens reddingswerkers in een staat van shock rond, op zoek naar familie, eten en drinken.
Volgens de Verenigde Naties zijn meer dan 600.000 mensen door de storm dakloos geraakt. Er is een groot gebrek aan voedsel, drinkwater en medicijnen.

Giro 555
Op giro 555 kun je geld overmaken voor de slachtoffers van de orkaan op de Filipijnen. De samenwerkende hulporganisaties hebben het rekeningnummer vanochtend opengesteld. Maar hulp is moeilijk, juist in de afgelegen gebieden. Het is een ravage, zoals op de foto's hieronder goed te zien is. Dus speuren de bewoners van de getroffen eilanden naar de laatste resten eten.
quote:
Vliegdekschip VS naar Filippijnen - officiële dodental naar 1.744

De Verenigde Staten hebben de USS George Washington, een vliegdekschip, naar het oosten van de Filippijnen gestuurd om hulp te bieden aan de door tyfoon Haiyan zo zwaar getroffen gebieden. De verwachting is dat het schip over zo’n twee à drie dagen de kust van de archipel bereikt, meldt Reuters.

Het schip, waarop zich zo’n 5.000 militairen bevinden en meer dan tachtig vliegtuigen, zal zorgen voor een grote bijdrage aan de hulp in de getroffen gebieden. Volgens woordvoerder van het Pentagon George Little “zullen de schepen en vliegtuigen waar nodig humanitaire hulp, voorraden en medische zorg bieden”.

De USS George Washington ligt momenteel in Hong Kong, de bemanning is teruggeroepen van verlof. Naast het vliegdekschip zullen er ook enkele andere schepen naar de Filippijnen worden gezonden, waaronder torpedobootjagers en kruisers.

Ook Groot-Brittannië zendt schepen naar de Filippijnen, meldt The Guardian. De HMS Daring vertrekt vanuit Singapore spoedig naar de getroffen gebieden.


Video's

Links
Foto's voor en na Haiyan
Luchtfoto's schade op Filipijnen door Haiyan
Noodhulp niet op de juiste plek


Meer informatie over orkanen en tyfoons?
WKN / [ACTUEEL] Hurricane Season 2013 #2 Orkanen en Cyclonen
pi_133188782
Maandag komt er een nationale TV-actie voor de Filipijnen
  dinsdag 12 november 2013 @ 17:00:07 #3
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_133188821
quote:
Noodhulp Filipijnen komt maar niet op de juiste plek

De dag nadat de Filipijnen waren getroffen door tyfoon Haiyan stond een team van vijftien artsen en logistieke experts al klaar om naar de zwaarstgetroffen gebieden af te reizen. Dinsdag, vijf dagen na het natuurgeweld, staan ze nog altijd te wachten om te vertrekken. .

Hetzelfde probleem geldt voor de tonnen aan hulpgoederen die vanuit de hele wereld naar de Filipijnen zijn gestuurd. Vrachtwagens, vliegtuigen en veerboten zijn volgeladen, maar vanwege de omvang van de ramp is het lastig om de goederen op de plek te krijgen waar die het hardst nodig zijn. Veel mensen zijn dus nog altijd verstoken van hulp.

Een team van Artsen zonder Grenzen arriveerde zaterdag met een lading medicijnen op het eiland Cebu in de hoop van daaruit naar de zwaar getroffen stad Tacloban te kunnen vliegen. Dinsdag is dat nog altijd niet gelukt en volgens een woordvoerder is niet te zeggen wanneer het team wel naar het rampgebied kan afreizen. 'We staan in contact met de autoriteiten, maar de luchthaven van Tacloban mag alleen door het Filipijnse leger worden gebruikt', aldus Lee Pik Kwan van AzG. .

In Tacloban is de situatie omgekeerd. Het blijkt schier onmogelijk om de stad uit te komen. Duizenden mensen bivakkeren bij de luchthaven in de hoop een plekje aan boord van een vliegtuig te veroveren. Zodra er een toestel landt, rennen mensen de landingsbaan op. Slechts een paar honderd mensen hebben inmiddels de stad weten te verlaten.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_133189068
Een tv-actie. Tsja. Goed voor de BN'ers die eraan meedoen.
  dinsdag 12 november 2013 @ 17:23:03 #5
405257 Fred0w
Life is Music
pi_133189447
De USS George vind ik echt machtig:


Dat hier plaats is voor 80 vliegtuigen klinkt wel ongeloofwaardig.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 november 2013 @ 17:28:21 #6
163650 Greys
pi_133189583
quote:
18s.gif Op dinsdag 12 november 2013 17:00 schreef Perrin het volgende:

[..]

Oh wat vreselijk :{
Daar gaan nog eens hele hordes mensen dus door dood, omdat hulp en medicijnen hen niet tijdig bereikt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 12 november 2013 @ 18:04:48 #7
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133190499
Ben ik nou de enige die denkt dat door het gebrek aan media-aandacht tijdens het woeden van de storm, het draagvlak voor een TV-actie onder het publiek niet groot zal zijn? Mensen zien wéér beelden van verwoeste steden, maar niet hoe het gebeurd is.
pi_133190717
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 18:04 schreef Lemans24 het volgende:
Ben ik nou de enige die denkt dat door het gebrek aan media-aandacht tijdens het woeden van de storm, het draagvlak voor een TV-actie onder het publiek niet groot zal zijn? Mensen zien wéér beelden van verwoeste steden, maar niet hoe het gebeurd is.
Dat had je met Haïti ook niet. Was ook ineens verwoest en zag men niet aankomen...maar die actie liep wel goed volgens mij.
  dinsdag 12 november 2013 @ 18:17:06 #9
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133190824
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2013 18:13 schreef aloa het volgende:

[..]

Dat had je met Haïti ook niet. Was ook ineens verwoest en zag men niet aankomen...maar die actie liep wel goed volgens mij.
Tja, daar zeg je wat. Dat was echter een aardbeving, die kun je niet van tevoren volgen.
Misschien komt het omdat ik de 'opbouw' wel heb gevolgd, en me nogal heb opgewonden over het feit dat het niet op TV kwam. Ik vind echt dat de Nederlandse media een flinke steek hebben laten vallen hier.
pi_133192824
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 18:17 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Tja, daar zeg je wat. Dat was echter een aardbeving, die kun je niet van tevoren volgen.
Misschien komt het omdat ik de 'opbouw' wel heb gevolgd, en me nogal heb opgewonden over het feit dat het niet op TV kwam. Ik vind echt dat de Nederlandse media een flinke steek hebben laten vallen hier.
Dat is zeker weten waar. Kwam pas op tv terwijl het allemaal al voorbij was. Was het in de VS geweest dan was het al eerder op het journaal geweest.
De meeste mensen weten ook niet dat juist in dit gebied het vaakst orkanen voorkomen (wat met de media te maken heeft).
pi_133209472
quote:
18s.gif Op dinsdag 12 november 2013 17:00 schreef Perrin het volgende:

[..]

Als er al miljoenen door regereingen worden uitgetrokken is het toch niet zo moeilijk helicopters te regelen en te gaan? Daar heb je geen landingsbanen voor nodig, alleen een vlak stukje land...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 13 november 2013 @ 10:12:10 #12
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_133210081
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 09:41 schreef Godshand het volgende:

[..]

Als er al miljoenen door regereingen worden uitgetrokken is het toch niet zo moeilijk helicopters te regelen en te gaan? Daar heb je geen landingsbanen voor nodig, alleen een vlak stukje land...
Zo te zien ligt de overheid daar dwars.. Die president is ook al lekker bezig het aantal slachtoffers te downplayen, terwijl de water- en voedselvoorziening nog niet op orde zijn, medische hulp uitblijft, kans op ziektes toeneemt.. Als ie niet opschiet gaat daardoor het slachtofferaantal nog flink toenemen. Maar goed, hij zal wel bang zijn dat het allemaal slecht op zijn CV staat. :N
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 13 november 2013 @ 12:01:23 #13
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_133212830
Most cops in Palo, Leyte missing 983 politiemensen :{

Luchtopnames van noord-Cebu:
quote:
tweet
@WorldVisionPH team off to Daan Bantayan, Northern Cebu. Totally devastated but minimal media attention. Help today http://bit.ly/196OpAr
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_133218282
Wat ik nooit snap......

"lees eerst":

http://www.tambuli.nl/nie(...)nderden-slachtoffers

Dus in 2011 was er ook al een watersnood. En verder lezende in 2009 ook al.....
En bij het woord "Bangla Desh" krijg je ook al snel beeld van overstromingen.
Bij "ons" was de laatste van enige omvang 1953. Toen waren er 1800 doden. Ik weet niet hoe snel toen de Filipijnse media aandacht vroeg voor onze ramp in Zeeland.

Maar waarom ga je bij de zoveelste ramp dan niet denken:
Voorlopig even geen gezin stichten, maar eerst orde op zaken stellen.
Je gaat toch niet met je gezin ergens wonen waar je zeker om de 2 jaar een overstroming hebt.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 13 november 2013 @ 17:41:29 #15
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133223798
De Filipijnen bestaat uit 7000 eilanden. Wat er het jaar er voor op Mindanao of Luzon is gebeurd, zegt de mensen op Leyte erg weinig en ze zullen dan ook niet hun complete levensstijl gaan aanpassen na een storm bij een ander eiland.

Daarnaast, ik heb via Facebook ook al gevraagd of er in Dumaguete (Negros) initiatieven zijn om mensen op Leyte en Samar te helpen, maar dat lijkt tot nu toe vooral iets dat de buitenlanders bezig houdt.

Ik vind het jammer, en ik hoop dat ik het fout heb, maar de Filipino's lijken niet verder te kijken dan hun eigen eiland

[ Bericht 10% gewijzigd door Lemans24 op 14-11-2013 03:35:23 ]
  woensdag 13 november 2013 @ 17:44:55 #16
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_133223906
Hier een link met beelden van voor- en na de storm!

http://www.abc.net.au/new(...)photos-before-after/
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_133243390
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:41 schreef Lemans24 het volgende:
De Filipijnen bestaat uit 7000 eilanden. Wat er het jaar er voor op Mindanao of Luzon is gebeurd, zegt de mensen op Leyte erg weinig en ze zullen dan ook niet hun complete levensstijl gaan aanpassen na een storm bij een ander eiland.

Daarnaast, ik heb via Facebook ook al gevraagd of er in Dumaguete (Negros) initiatieven zijn om mensen op Leyte en Samar te helpen, maar dat lijkt tot nu toe vooral iets dat de buitenlanders bezig houdt.

Ik vind het jammer, en ik hoop dat ik het fout heb, maar de Filipino's lijken niet verder te kijken dan hun eigen eiland
Precies!
Dat is toch opmerkelijk en dat maakt altijd weer een PVV'er in mij wakker (ik ben niet pro-PVV). Ik heb me laten vertellen (of het waar is weet ik niet) dat bij een hongersnood in ... bv ... Ethiopië er een paar honderd km verderop (ook in Ethiopië) er voldoende water en vegetatie is. En die mensen daar weten amper dat er in hun land een ramp is. En wij in NL moeten ons schuldig voelen omdat er na 2 dagen nog geen avondvullend tv-programma is met giro 555 (wordt straks Iban ING bla bla). Hoe zit dat precies?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  donderdag 14 november 2013 @ 09:12:04 #18
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_133244016
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:44 schreef INViCTuS het volgende:
Hier een link met beelden van voor- en na de storm!

http://www.abc.net.au/new(...)photos-before-after/
Wow -O-
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
  donderdag 14 november 2013 @ 16:07:46 #19
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133254968
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 08:15 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Precies!
Dat is toch opmerkelijk en dat maakt altijd weer een PVV'er in mij wakker (ik ben niet pro-PVV). Ik heb me laten vertellen (of het waar is weet ik niet) dat bij een hongersnood in ... bv ... Ethiopië er een paar honderd km verderop (ook in Ethiopië) er voldoende water en vegetatie is. En die mensen daar weten amper dat er in hun land een ramp is. En wij in NL moeten ons schuldig voelen omdat er na 2 dagen nog geen avondvullend tv-programma is met giro 555 (wordt straks Iban ING bla bla). Hoe zit dat precies?
Er staat in ieder geval een donation box in het hostel in Dumaguete, dat is beter dan ik vermoedde. Ze kunnen natuurlijk ook moeilijk met zwaar materieel het hele land door gaan.
  donderdag 14 november 2013 @ 16:25:59 #20
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_133255628
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 08:15 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Precies!
Dat is toch opmerkelijk en dat maakt altijd weer een PVV'er in mij wakker (ik ben niet pro-PVV). Ik heb me laten vertellen (of het waar is weet ik niet) dat bij een hongersnood in ... bv ... Ethiopië er een paar honderd km verderop (ook in Ethiopië) er voldoende water en vegetatie is. En die mensen daar weten amper dat er in hun land een ramp is. En wij in NL moeten ons schuldig voelen omdat er na 2 dagen nog geen avondvullend tv-programma is met giro 555 (wordt straks Iban ING bla bla). Hoe zit dat precies?
Je wandelt gemiddeld ongeveer 5 km/u. Dus stel nu dat zo'n ramp in Ethiopië je treft, en je wandelt 8 uur per dag, dan doe je er nog tien of tientallen dagen over voor je dat gebied bereikt waar wél water en vegetatie is. Maar daar zijn ze waarschijnlijk niet zo blij dat je komt en hun gewassen komt opeisen voor je kinderen.

Op de Filipijnen is het nog complexer aangezien dat allemaal eilanden zijn. Er is eigenlijk geen manier voor mensen om zich te verplaatsen behalve per boot of vliegtuig.
pi_133271590
quote:
Dodental stijgt naar 4460
De Verenigde Naties hebben het aantal doden door de tyfoon Haiyan in de Filipijnen naar boven bijgesteld tot 4460. Dat betekent dat het aantal slachtoffers sterk is gestegen in vergelijking met gisteren.

Dat bevestigt een woordvoerder van de VN in New York aan RTL Nieuws. Eerder was er verwarring ontstaan over het aantal doden. Het zou het aantal evacuées zijn. "De dood van 4460 slachtoffers is bevestigd", zegt Clare Doyle van de VN-organisatie OCHA.

11,8 miljoen Filipijnen zijn getroffen door Haiyan. De VN denkt dat de tyfoon Haiyan de huizen van 920.000 Filipijnen heeft verwoest.

De Filipijnse autoriteiten zeiden gisteren dat het dodental lag op 2275.
pi_133303520
Het is natuurlijk wel doodzonde van al die verzopen Filipijnse hoertjes.
Ik bedoel waar moeten we nou naartoe voor 15 euro.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  zaterdag 16 november 2013 @ 00:46:34 #23
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133307919
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 22:49 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het is natuurlijk wel doodzonde van al die verzopen Filipijnse hoertjes.
Ik bedoel waar moeten we nou naartoe voor 15 euro.
Als je dat op Facebook zet, heb je gelijk tien vrienden minder...
pi_133346457
Kijk dit filmpje dan... :o
Dit lijkt idd meer een tsunami. Wat een geweld.


http://www.telegraaf.nl/t(...)tyfoon_Haiyan__.html

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2013 17:03:04 ]
pi_133348889
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 17:23 schreef Fred0w het volgende:
[ afbeelding ]
Dat hier plaats is voor 80 vliegtuigen klinkt wel ongeloofwaardig.
De Nimitz-class aircraft carrier kan een maximum van 130 F/A-18 Hornets[27] of 85–90 aircraft van verschillende types aan boord hebben. Onthoudt dat dat ding meerdere verdiepingen heeft om vliegtuigen op te slaan.
pi_133369784
quote:
Giro 555: al bijna 8 miljoen

Aan het begin van de nationale hulpactie voor de slachtoffers van orkaan Haiyan in de Filipijnen is de eerste tussenstand bekendgemaakt. De teller staat op 7.993.096 euro. De Samenwerkende Hulporganisaties, de Publieke Omroep, RTL en SBS proberen vandaag zo veel mogelijk geld op te halen voor de slachtoffers.

Het instituut voor Beeld en Geluid in Hilversum is dit weekend omgetoverd tot een actiecentrum voor de grote televisieactie. In het belpanel zitten bekende Nederlanders en politici. De actie begon om 6.00 uur en duurt tot middernacht.

Speciale uitzendingen
Alle publieke radiozenders, het NOS Journaal, Hart van Nederland, RTL Boulevard, Koffietijd, RTLZ, Studio Max, Editie NL, Show Vandaag, Ontbijtnieuws, RTL Nieuws, Shownieuws en Studio Max Live schakelen gedurende de dag met het actiecentrum in Hilversum. Radio 2 staat van 06.00 uur tot 20.00 uur helemaal in het teken van de nationale actie voor de Filipijnen.

Het NCRV-programma Man bijt Hond en De Wereld Draait Door van de Vara komen met speciale uitzendingen.

Live talkshow
De dag wordt afgesloten met een gezamenlijke live talkshow vanuit het Top 2000 café in Beeld en Geluid. De presentatie is in handen van Jeroen Pauw, Paul Witteman, Humberto Tan en Bridget Maasland.

De show wordt uitgezonden van 22.30 uur tot middernacht op Nederland 1, RTL 4 en SBS. Dan zal ook de laatste tussenstand van de inzameling bekend worden gemaakt.
pi_133370102
Vanmorgen de televisie even op die zender gehad, Jezus wat onsmakelijk wordt er weer omgegaan met de zoveelste ramp. Geen woord mag gesproken worden over zelfverrijking. Al die schijnheilige BNers die het zo goed vinden dat we het zo goed doen met zijn allen. Ons wordt echt letterlijk die actie in onze strot gedrukt en dan heb je nog het schuld wijzende vinger naar de minder gulle burger toe.

Als je een beetje kerel bent, reserveer dan de helft van het geld dat binnenstroomt voor de problemen die in ons eigen land voor komt. Had nota bene ergens gelezen dat daar in Leeuwarden met die brand voor een benefietconcert maar 1750 euro is opgehaald, dat is fucking ons eigen. En hier is voor 6 uur in de morgen al 8 miljoen opgehaald.
pi_133372660
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 10:54 schreef MakkieR het volgende:
Vanmorgen de televisie even op die zender gehad, Jezus wat onsmakelijk wordt er weer omgegaan met de zoveelste ramp. Geen woord mag gesproken worden over zelfverrijking. Al die schijnheilige BNers die het zo goed vinden dat we het zo goed doen met zijn allen. Ons wordt echt letterlijk die actie in onze strot gedrukt en dan heb je nog het schuld wijzende vinger naar de minder gulle burger toe.

Als je een beetje kerel bent, reserveer dan de helft van het geld dat binnenstroomt voor de problemen die in ons eigen land voor komt. Had nota bene ergens gelezen dat daar in Leeuwarden met die brand voor een benefietconcert maar 1750 euro is opgehaald, dat is fucking ons eigen. En hier is voor 6 uur in de morgen al 8 miljoen opgehaald.
:')
Ten eerste, niemand dwingt je om een donatie te doen. Ik snap dan ook niet hoe je kwaad kunt worden om een verzoek voor het doen van een bijdrage. Vanochtend zat e ook iemand bij WNL die zei niet te doneren, en daar wordt gewoon met begrip op gereageerd.

Het argument 'doe eerst wat aan de ellende in ons eigen land' slaat ook nergens op. De armoede/problemen die er in ons land bestaan vergelijken met mensen die alles kwijt zijn en niet over onderdak, voedsel en medicijnen beschikken is behoorlijk misplaatst.

Maar dan nog, het is niet dat de overheid met een extra belastingsheffing komt. Het gaat om een vrijwillig inzamelingsproject. Snap echt niet hoe je daar boos over kunt worden. :')
pi_133373064
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 12:43 schreef Breekfast het volgende:

[..]

:')
Ten eerste, niemand dwingt je om een donatie te doen. Ik snap dan ook niet hoe je kwaad kunt worden om een verzoek voor het doen van een bijdrage. Vanochtend zat e ook iemand bij WNL die zei niet te doneren, en daar wordt gewoon met begrip op gereageerd.

Het argument 'doe eerst wat aan de ellende in ons eigen land' slaat ook nergens op. De armoede/problemen die er in ons land bestaan vergelijken met mensen die alles kwijt zijn en niet over onderdak, voedsel en medicijnen beschikken is behoorlijk misplaatst.

Maar dan nog, het is niet dat de overheid met een extra belastingsheffing komt. Het gaat om een vrijwillig inzamelingsproject. Snap echt niet hoe je daar boos over kunt worden. :')
Perfect verwoord. Of je geeft of niet moet je zelf weten, maar dit zijn juist de momenten waarop je beseft dat de problemen in Nederland relatief gezien niets voorstellen bij het leed wat er elders in de wereld plaats vindt.
pi_133374193
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 12:43 schreef Breekfast het volgende:

[..]

:')
Ten eerste, niemand dwingt je om een donatie te doen. Ik snap dan ook niet hoe je kwaad kunt worden om een verzoek voor het doen van een bijdrage. Vanochtend zat e ook iemand bij WNL die zei niet te doneren, en daar wordt gewoon met begrip op gereageerd.

Het argument 'doe eerst wat aan de ellende in ons eigen land' slaat ook nergens op. De armoede/problemen die er in ons land bestaan vergelijken met mensen die alles kwijt zijn en niet over onderdak, voedsel en medicijnen beschikken is behoorlijk misplaatst.

Maar dan nog, het is niet dat de overheid met een extra belastingsheffing komt. Het gaat om een vrijwillig inzamelingsproject. Snap echt niet hoe je daar boos over kunt worden. :')
Als je het hebt over de armoede/problemen in Nederland, dan heb ik het over Leeuwarden waar vrij recent inwoners van elf woningen alles maar dan ook alles kwijt zijn. Inclusief het leven van een 24 jarige student, levend verbrand. Sorry hoor dat ik dan een beetje boos mag worden, waar maar 1750 euro is opgehaald. Het leed daar is zeker wel te vergelijken met de Filipijnen, want ook die inwoners zijn alles kwijt. En op lang termijn zijn deze mensen gewoon weer vergeten en zullen zich zelf moeten redden. Als het gaat om persoonlijk leed dan maakt het niet uit hoe groot de ramp is. Het leed blijft hetzelfde.
pi_133374445
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 13:43 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Als je het hebt over de armoede/problemen in Nederland, dan heb ik het over Leeuwarden waar vrij recent inwoners van elf woningen alles maar dan ook alles kwijt zijn. Inclusief het leven van een 24 jarige student, levend verbrand. Sorry hoor dat ik dan een beetje boos mag worden, waar maar 1750 euro is opgehaald. Het leed daar is zeker wel te vergelijken met de Filipijnen, want ook die inwoners zijn alles kwijt. En op lang termijn zijn deze mensen gewoon weer vergeten en zullen zich zelf moeten redden. Als het gaat om persoonlijk leed dan maakt het niet uit hoe groot de ramp is. Het leed blijft hetzelfde.
Naast dat ze alles kwijt zijn, moeten ze in de Filipijnen ook vechten voor eten en zijn ze nergens voor verzekerd. Breken er ook nog eens allerlei ziektes uit enz. Ramp op ramp dus.

Sorry, maar ik vind de mensen in Leeuwarden wiens huis is afgebrand echt minder zielig. Ze kunnen de schade claimen en hoeven niet hongerend op straat te overnachten.

Stomme vergelijking ook. Niemand verplicht je iets te doneren of niet.
pi_133374502
Gaat ook om de schaal. Totaal niet te vergelijken, deze schade met het het punt van MakkieR.
pi_133374507
Ik ging er van uit dat zij verzekeringen hadden lopen die voldoende uitkeren om opnieuw te beginnen?
Inboedelverzekering, zorgverzekering, opstalverzekering, enz....
pi_133375404
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 13:43 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Als je het hebt over de armoede/problemen in Nederland, dan heb ik het over Leeuwarden waar vrij recent inwoners van elf woningen alles maar dan ook alles kwijt zijn. Inclusief het leven van een 24 jarige student, levend verbrand. Sorry hoor dat ik dan een beetje boos mag worden, waar maar 1750 euro is opgehaald. Het leed daar is zeker wel te vergelijken met de Filipijnen, want ook die inwoners zijn alles kwijt. En op lang termijn zijn deze mensen gewoon weer vergeten en zullen zich zelf moeten redden. Als het gaat om persoonlijk leed dan maakt het niet uit hoe groot de ramp is. Het leed blijft hetzelfde.
Meen je dit serieus? Nee toch?
Een brand waar elf huishoudens door zijn getroffen, vergelijken met een ramp waar ruim 11 miljoen mensen door getroffen zijn. Ja dat is natuurlijk precies hetzelfde. |:(
pi_133378466
Laten we anders een wedstrijdje doen welk leed erger is.

Ik vind de aandacht vandaag overal ook behoorlijk overdreven.
De vergelijking met Leeuwarden slaat alleen helemaal nergens op.
pi_133380186
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 16:05 schreef Specularium het volgende:


Ik vind de aandacht vandaag overal ook behoorlijk overdreven.

dat is dan een goed teken want vandaag is de nationale actie dag voor de Filipijnen :)
...
  dinsdag 19 november 2013 @ 00:29:13 #37
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133400361
Ik zou overigens voorstander zijn van een losstaande donatie van de overheid (geen verdubbeling dus) en verder alleen particuliere acties. Ik krijg van grote organisaties geen goed overzicht, helaas.
  dinsdag 19 november 2013 @ 01:25:21 #38
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
  Moderator vrijdag 22 november 2013 @ 13:22:00 #39
8781 crew  Frutsel
pi_133512290
quote:
Dodental nu boven de 5200
De Filipijnse regering heeft twee weken na het overtrekken van de orkaan Haiyan het dodental vastgesteld op 5209. Ongeveer 1500 mensen worden vermist, zei minister van Binnenlandse Zaken Roxas.

Voor de wederopbouw van het gebied heeft de regering van president Aquino de steun nodig van het parlement en private fondsen. Vermoedelijk vraagt de regering het parlement volgende week omgerekend ruim 4 miljard euro beschikbaar te stellen voor het herstel.

Verwoestingen
Zeker 1,2 miljoen huizen, 600 scholen en 500 ziekenhuizen moeten worden herbouwd.

De internationale gemeenschap heeft tientallen miljoenen euro's beschikbaar gesteld voor noodhulp op de Filipijnen. De Nederlandse regering heeft 6 miljoen euro uitgetrokken.

De inzamelingsactie op giro 555 voor de Filipijnen bracht tot en met afgelopen dinsdag 25 miljoen euro op. Vermoedelijk loopt dat bedrag nog op.
Worden er nou ook nog steeds negen Nederlanders vermist?
  vrijdag 22 november 2013 @ 13:34:01 #40
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_133512693
Geen idee ik hoor er momenteel ook niks over of ze wel of niet terecht zijn.
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
pi_133517339
7, waarvan 1 toerist, volgens mij.

Edit: nog vijf mensen vermist, alle vijf bewoners daar. http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)g-geen-contact.dhtml

[ Bericht 80% gewijzigd door poemojn op 22-11-2013 16:21:12 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')