Of koppelen aan de IR Antwerpen - Brussel (dan IR Noorderkempen - Antwerpen - Brussel). Kunnen reizigers vanuit Noorderkempen rechtstreeks naar Brussel. Maakt de trein nog interessanter.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:36 schreef James1988 het volgende:
De Noorderkempenshuttle keert op één van die buitenste sporen, daar zou in theorie een half uur later best nog een trein kunnen keren. Een alternatief is omrijden via het ringspoor (naar -1 of +1), afhankelijk van spoorbezetting.
Nog beter zou het zijn als de Noorderkempenshuttle onderdeel zou zijn van een wat grotere verbinding, zoals Eindhoven - Antwerpen, maar dat is iets waar je met NMBS en NS niet op hoeft te rekenen.
in het belang van de reiziger zou dat wel de beste oplossing zijn, helaas zal het er niet van komenquote:Op dinsdag 12 november 2013 22:36 schreef James1988 het volgende:
De Noorderkempenshuttle keert op één van die buitenste sporen, daar zou in theorie een half uur later best nog een trein kunnen keren. Een alternatief is omrijden via het ringspoor (naar -1 of +1), afhankelijk van spoorbezetting.
Nog beter zou het zijn als de Noorderkempenshuttle onderdeel zou zijn van een wat grotere verbinding, zoals Eindhoven - Antwerpen, maar dat is iets waar je met NMBS en NS niet op hoeft te rekenen.
Haal jij ergens broodjes in de buurt van de stationsomgeving voor een lagere prijs/betere kwaliteit? Ik niet hoor. Niets mis mee in mijn ogen. Daarnaast gaat een deel van het bedrag weer terug naar NS, kunnen ze er nog wat nuttigs mee doen, heb ik liever dan dat het als winst in e.e.a. willekeurig commercieel bedrijf eindigt.quote:Op dinsdag 12 november 2013 20:02 schreef greavy het volgende:
[..]
Broodjes van de Broodzaak? Laat me niet lachen. Pure oplichting.
Nog meer treinen naar Brussel?quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:39 schreef greavy het volgende:
[..]
Of koppelen aan de IR Antwerpen - Brussel (dan IR Noorderkempen - Antwerpen - Brussel). Kunnen reizigers vanuit Noorderkempen rechtstreeks naar Brussel. Maakt de trein nog interessanter.
Maar idd, doorrijden van- en naar Nederland is nog beter. Zelfs al is het van- en naar Breda.
Noorderkempen krijgt straks wel een rechtstreekse verbinding met Amsterdam. Je doet dan slechts 2,5 uur over een enkele reis.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in het belang van de reiziger zou dat wel de beste oplossing zijn, helaas zal het er niet van komen
Zolang er geen ERTMS ligt buiten de HSL, zal NMBS er niet eens mee beginnen. Dat is wat ik echt zeker weet. En dan moeten de Desiro's 1,5kV krijgen, want nou een heel eind op half vermogen gaan rijden ....quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in het belang van de reiziger zou dat wel de beste oplossing zijn, helaas zal het er niet van komen
Een paar I6/I10-rijtuigen met een Traxx zou een mogelijkheid zijn.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:44 schreef greavy het volgende:
[..]
Zolang er geen ERTMS ligt buiten de HSL, zal NMBS er niet eens mee beginnen. Dat is wat ik echt zeker weet. En dan moeten de Desiro's 1,5kV krijgen, want nou een heel eind op half vermogen gaan rijden ....
Nee, want die IR-trein rijdt al. Die eindigen en beginnen nu in Antwerpen-Centraal of Brussel-Zuid.quote:
Tilburg mag je wel overslaan hoor..quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:44 schreef Socios het volgende:
Grenzen wegdenken en meer Eurocity's laten rijden. Köln Hbf - Mönchengladbach Hbf - Venlo - Eindhoven - Tilburg - Breda - Noorderkempen - Antwerpen Centraal - Mechelen - Bruxelles Nord - Bruxelles Midi.
Helaas wordt er zo niet gedacht, en dat zie ik ook niet veranderen het komende jaar.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een paar I6/I10-rijtuigen met een Traxx zou een mogelijkheid zijn.
Ohja, klopt. Gekke Belgen met die gekke treinen van ze.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:45 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee, want die IR-trein rijdt al. Die eindigen en beginnen nu in Antwerpen-Centraal of Brussel-Zuid.
Tilburg is een goede stop vanwege het uitgebreide achterland. Een stop kost misschien 2 minuten t.o.v. doorrijden maar vergroot het potentieel van de trein wel enorm.quote:
Ach vanuit Tilburg kunnen ze in de toekomst naar Den Haag zonder stop in Dordrecht dus we verwennen ze al genoegquote:
Niet mee eens, Tilburg + achterland is groot genoeg. Ook voor reizigers die uit Den Bosch komen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Gewoon overstappen in Breda of Eindhoven.
quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:47 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ach vanuit Tilburg kunnen ze in de toekomst naar Den Haag zonder stop in Dordrecht dus we verwennen ze al genoeg
En dat übertrage ding stopt ook in Mortsel-Oude-God. Enzovoorts.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ohja, klopt. Gekke Belgen met die gekke treinen van ze.
Diezelfde trein uit Den Bosch stopt ook in Breda. Solved.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niet mee eens, Tilburg + achterland is groot genoeg. Ook voor reizigers die uit Den Bosch komen.
Mortsel-Oude-God, brrr. Kutstation.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:49 schreef greavy het volgende:
[..]
En dat übertrage ding stopt ook in Mortsel-Oude-God. Enzovoorts.
Net als de IC Essen - Charleroi in het weekend beperkt is tot Antwerpen.quote:De IC Antwerpen - Charleroi stopt door de weeks niet in Vilvoorde, maar in het weekend weer wel. Ook zoiets aparts.
Maar waarom zou je Tilburg over moeten slaan volgens jou?quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Diezelfde trein uit Den Bosch stopt ook in Breda. Solved.
Haha, twijfelde serieus over die stop daar!quote:
Dat is alleen interessant als je de snelheid op een groot deel van de route verhoogt naar minstens 200 km/h.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:51 schreef Socios het volgende:
[..]
ICE International Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal - Breda - Eindhoven - Maastricht - Liège Guillemins - Luxembourg Gare laat ik er ook niet stoppen.
capaciteit probleem Tilburg Aansluiting - Breda.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Maar waarom zou je Tilburg over moeten slaan volgens jou?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |