uhuh en zo zijn er wel meer treintjes die structureel te kort zijn en waar niets aan gedaan wordt. Noem als voorbeeld het VIRM zesje dat op zaterdagochtend om 8.45 uur uit Groningen vertrekt. Eigenlijk altijd veel staanplaatsen na Zwollequote:Op dinsdag 12 november 2013 09:45 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Klinkt eerder als een conducteur die zelf ook genoeg heeft van die situatie en/of alle reizigers die bij hem komen klagen.
Het klonk ook meer als een actie op eigen initiatief dan dat het vanuit de NS kwam inderdaad.quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:45 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Klinkt eerder als een conducteur die zelf ook genoeg heeft van die situatie en/of alle reizigers die bij hem komen klagen.
kan hij wel lezen?quote:Op dinsdag 12 november 2013 10:04 schreef James1988 het volgende:
Die malle aap van de SP laat ook weer eens van zich horen: Bashir: concurrentiewaakhond beslist niet over het spoor
Klok, klepel...
Het schijnt wel dat NS-vastgoed verschrikkelijk dure huurprijzen heeft.quote:Op dinsdag 12 november 2013 01:28 schreef AIex het volgende:
Volgens mij kunnen partijen die iets willen exploiteren op een station via www.hurenopstations.nl al een aantal objecten bekijken of contact opnemen met de vastgoedboys.
Forens jij tegenwoordig iedere dag tussen Klarenbeek en Ruurlo of wat?quote:Op maandag 11 november 2013 23:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja het was heerlijk koud winters weer eigenlijk. Veel mist, en ik was per ongeluk op Ruurlo uitgestapt. Realiseerde me pas later dat mijn collega me vandaag niet zou komen ophalen en dat ik dus door moest rijden via Winterswijk naar Varsseveld. Zo maar even de tijd volgemaakt
Dan heb je het echt moeilijk (als eigen ondernemer), La Porte (Driebergen-Zeist) heeft het om precies de reden die jij noemt niet gered.quote:Op dinsdag 12 november 2013 11:05 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Het schijnt wel dat NS-vastgoed verschrikkelijk dure huurprijzen heeft.
Onze kantine zit bijvoorbeeld ook niet op het station maar d'r vlak naast. NS-vastgoed wilde de hoofdprijs hebben.
Tuurlijk, het is aan A-locatie (zo noemt men dat toch in retail jargon?), maar met zulke prijzen zit je dus vast aan enkel ketens die daar waren kunnen verkopen (Kiosk, AH, Bruna, Burger King, Smullers etc.)
Ik zie liever een eigen ondernemer (Ede-Wageningen) waar je gewoon een facking lekkere gehaktbal helemaal nat van de jus op een broodje met saté kan krijgen voor anderhalve euro.
Dat soort zaakjes krijgen van mij altijd geld als ik op zo'n station ben. Al moet ik een pakje peuken halen, dan haal ik d'r altijd wel iets bij. Die ondernemers gun ik het ook gewoon.
Heb ook niet veel met de ketens die op de grotere stations zitten. Een kipburger voor 2 euro bij de Smullers is wel handig als je ff snel wat wilt eten in je pauze, toegegeven. Een Bruna is ook handig voor de Quest of een goed boek.
Maar als het echt om eten gaat heb ik liever gewoon een ondernemer met passie voor zijn toko
Klopt. Dat vind ik erg jammer altijd.quote:Op dinsdag 12 november 2013 11:11 schreef bork het volgende:
[..]
Dan heb je het echt moeilijk (als eigen ondernemer), La Porte (Driebergen-Zeist) heeft het om precies de reden die jij noemt niet gered.
Ja klopt, voor de kleine ondernemer is geen plaats, dat vind ik ook wel eens jammer. Op ieder station zit tegenwoordig hetzelfde. Wéér de Kiosk, wéér de Broodzaak, wéér de Starbucks, wéér de Julia's. De diversiteit is helaas ver te zoekenquote:Op dinsdag 12 november 2013 11:21 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Klopt. Dat vind ik erg jammer altijd.
Het is ook wel logisch dat je meer betaald op zo'n locatie. Zo werkt de 'markt' nu eenmaal. Maar op sommige stations heb je niets en kan het wel een prima aanvulling zijn.
Ik noem een station Groningen Europapark. Kan prima een ondernemer zitten half voor het tunneltje met een koffie take-away ofzo. Stappen genoeg reizigers in en uit om rendabel te kunnen ondernemen.
Deventer, Elst, zou prima kunnen. Ik noem maar wat.
Op Utrecht Overvecht zit een Coffeemania, die heb je niet overalquote:Op dinsdag 12 november 2013 11:28 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ja klopt, voor de kleine ondernemer is geen plaats, dat vind ik ook wel eens jammer. Op ieder station zit tegenwoordig hetzelfde. Wéér de Kiosk, wéér de Broodzaak, wéér de Starbucks, wéér de Julia's. De diversiteit is helaas ver te zoeken
Is dat in andere landen anders? In Engeland zie je ook op zowat elk station een Costa.quote:Op dinsdag 12 november 2013 11:28 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ja klopt, voor de kleine ondernemer is geen plaats, dat vind ik ook wel eens jammer. Op ieder station zit tegenwoordig hetzelfde. Wéér de Kiosk, wéér de Broodzaak, wéér de Starbucks, wéér de Julia's. De diversiteit is helaas ver te zoeken
twitter:ProRail twitterde op dinsdag 12-11-2013 om 10:00:53@TijmenDroog Heb toch de info boven tafel gekregen: combi van oorzaken op R'dam C. Enkele sporen buiten dienst door nieuw tegelwerk 1/3 reageer retweet
twitter:ProRail twitterde op dinsdag 12-11-2013 om 10:01:01@TijmenDroog kapot wissel (onderdelen zijn besteld maar levering ws in december) en nieuw veiligheidssysteem waarbij seinen 2/3 reageer retweet
En daarom rijdt de spitssprinter tussen Rotterdam Centraal en Gouda Groverwelle niettwitter:ProRail twitterde op dinsdag 12-11-2013 om 10:01:10@TijmenDroog ingeregeld moeten worden zorgt samen voor beperkte capaciteit van/naar Utrecht in spits. 3/3 reageer retweet
Ik heb geen idee, weet alleen dat ik het hier erg jammer vindtquote:Op dinsdag 12 november 2013 11:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Is dat in andere landen anders? In Engeland zie je ook op zowat elk station een Costa.
Uniekquote:Op dinsdag 12 november 2013 11:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Is dat in andere landen anders? In Engeland zie je ook op zowat elk station een Costa.
Ja Duvelquote:
De oude wachtruimte/kiosk/loket in Elst. Daar ging ik als klein JD'tje snoep halen en dan met m'n fietsje bij de overweg of zittend op een perronbankje treintjes kijkenquote:Op dinsdag 12 november 2013 11:21 schreef Monopoly het volgende:
Deventer, Elst, zou prima kunnen. Ik noem maar wat.
aan welke zijde van het station?quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:10 schreef Ajaxfan het volgende:
Iemand die weet wat ze op station Diemen aan het doen zijn? Vanmorgen een heel leger werkers met van die meetapparaten en graafwerkzaamheden.
Diemen krijgt volgens mij een tunnel.quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:10 schreef Ajaxfan het volgende:
Iemand die weet wat ze op station Diemen aan het doen zijn? Vanmorgen een heel leger werkers met van die meetapparaten en graafwerkzaamheden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |