abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133166642

's Werelds grootste gaming platform:
http://store.steampowered.com/about/

Voordelen van Steam
• Makkelijk toegang tot al je games
• Game-updates/Patches worden automatisch geinstalleerd
• Vaak voordelige aanbiedingen
• Vlotte betaalmogelijkheden, zoals iDEAL!
• Steam Big picture mode
SPOILER: screenshots
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gouden regels m.b.t. gebruik van steam
• Koop geen games die niet in de uitverkoop zijn, tenzij je geld teveel hebt
• Altijd wachten op de Daily/Flash Deals voordat je een spel in de sale koopt
• Persoonlijk raad ik aan te wachten tot games de 75% korting aantikken

Leuke/handige linkjes
SteamCalculator - Al is deze niet 100% accuraat, het is wel grappig
Steam Sales Tracker
Steam Profile Analysis
Steam Statistieken
Game key overzicht Tweakers

Dus, gebruikers, critici, zet hier je gedachten, ideeën, je laatste aanschaffingen en deel je ervaringen!

pi_133166705
zelf twijfel ik nog over gunpoint. maar 4,99 is eigenlijk wel een schijtprijs :P

PA is wel een mooie aanbieding (maar heb em al :))

euro truck simulator ben ik denk ik zo op uit gekeken...
pi_133166813
:3
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_133166883
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 22:10 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

:3 rawr
:3c

Prison Architect is goed trouwens.
pi_133166948
Ik ga zo nog ff wat gameplay vids kijken of gunpoint iets voor mij is en die community hub nog lezen en aan de hand daarvan ga ik voor 1 van de 2 kiezen samen met prison architect :3 Hopelijk is daar een hoop van gefixed
  maandag 11 november 2013 @ 22:14:05 #7
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_133167009
Mensen hier met Chivalry: Medieval Warfare? :D
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86
"Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes
kortom:
pi_133167061

Toch maar overstag gegaan om een mechanisch toetsenbord aan te schaffen :@
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  maandag 11 november 2013 @ 22:15:09 #9
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133167066
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 22:14 schreef TBakkert het volgende:
Yup.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  maandag 11 november 2013 @ 22:15:27 #10
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_133167085
quote:
99s.gif Op maandag 11 november 2013 22:15 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

Yup.
_O_
wat is je favoriete class?
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86
"Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes
kortom:
pi_133167100
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 22:14 schreef TBakkert het volgende:
Ja, grappig spelletje al is het in het begin wel lastig om niet ook je teamgenoten te doden
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_133167120
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 22:15 schreef TBakkert het volgende:

[..]

_O_
wat is je favoriete class?
Vanguard met speer meesterras.
pi_133167134
Archer met Javelin is ook stoer

ik heb een stijve voor speren
  maandag 11 november 2013 @ 22:16:35 #14
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_133167143
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 22:15 schreef Tain het volgende:

[..]

Ja, grappig spelletje al is het in het begin wel lastig om niet ook je teamgenoten te doden
Ik speelde eerst een gecrackte versie om even te kijken of het wat was, daar zaten alleen maar noobs. Bij het echte spel heb je een aantal glitchers en dan is blocken zowat onmogelijk. _O-
kortom:
  maandag 11 november 2013 @ 22:18:16 #15
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_133167237
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 22:16 schreef 2Happy4U het volgende:
Archer met Javelin is ook stoer

ik heb een stijve voor speren
Heavy Javelin is zo vervelend, als je een vanguard of zwakker bent, dan ben je altijd in 1 keer dood. :P
Ik speel vaak met Knight en dan Sword of War. :)
kortom:
pi_133168199
gunpoint gekauft :Y)
pi_133168270
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 22:37 schreef mschol het volgende:
gunpoint gekauft :Y)
En ik heb Euro Truck Simulator en Prison Architect gekauft. Hebben we het geld toch een beetje verdeeld onder de devs :*
pi_133168314
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 22:38 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

En ik heb Euro Truck Simulator en Prison Architect gekauft. Hebben we het geld toch een beetje verdeeld onder de devs :*
:D ja idd :P

morgen meer deals, ben benieuwd :)
pi_133168374
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 22:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Wat aardig zijn we O+

:P
ach, door dit soort acties koop ik toch met enige regelmaat games.. wat ik anders een stuk minder zou doen denk ik :)
pi_133168490
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 22:40 schreef mschol het volgende:

[..]

ach, door dit soort acties koop ik toch met enige regelmaat games.. wat ik anders een stuk minder zou doen denk ik :)
Is bij mij ook zo. Vooral Indie games koop ik een stuk sneller :Y
pi_133168494
Oculus Rift nu een klein weekje binnen, en ben nog nooit zo enthousiast geweest over een nieuw product _O_. Dit is echt méér dan een gadget, dit verandert de manier waarop je een spel beleeft compleet. Heel erg gaaf, dat de consumerversie maar snel mag komen :Y
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_133168682
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 22:42 schreef Me_Wesley het volgende:
Oculus Rift nu een klein weekje binnen, en ben nog nooit zo enthousiast geweest over een nieuw product _O_. Dit is echt méér dan een gadget, dit verandert de manier waarop je een spel beleeft compleet. Heel erg gaaf, dat de consumerversie maar snel mag komen :Y
Ik kijk hem morgen binnen *O*

Ik heb al die demo's al klaar staan :D
pi_133168857
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 22:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

je kijkt hem morgen binnen? via je andere oculus? :+

ik zit trouwens te twijfelen of ik een headset zal kopen: vooral om 's avonds te kunnen gamen of films te kunnen kijken, dan wil ik wel gelijk voor surround gaan (indien dat een beetje redelijk is tegenwoordig), microfoon kan mij gestolen worden..

tips?
pi_133168919
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 22:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Vergeet vrcinema3d niet, erg cool, zeker als je een 3D-film erin zet, en qua games is IMO het meest geslaagde spel Lunar Flight. Cockpitgame met ook instrumenten links en rechts van je. Bijzonder immersive!
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  maandag 11 november 2013 @ 22:56:54 #26
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_133169156
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 22:50 schreef mschol het volgende:

[..]

ik zit trouwens te twijfelen of ik een headset zal kopen: vooral om 's avonds te kunnen gamen of films te kunnen kijken, dan wil ik wel gelijk voor surround gaan (indien dat een beetje redelijk is tegenwoordig), microfoon kan mij gestolen worden..

tips?
Ik heb deze;

Corsair Vengeance 1700. Top ding, 7.1 surround. Je kan hem overschakelen naar 5.1 surround, dat schijnt wat beter te zijn als het gene dat je beluisterd is opgenomen in 5.1.
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_133169372
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2013 22:56 schreef JaimyLee het volgende:

[..]

Ik heb deze;
[ afbeelding ]
Corsair Vengeance 1700. Top ding, 7.1 surround. Je kan hem overschakelen naar 5.1 surround, dat schijnt wat beter te zijn als het gene dat je beluisterd is opgenomen in 5.1.
gelijkwaardige (1500 of 2000, 1700 zie ik niet op tweakers) zijn bijna 100 euro.. mag ik een rib uit je lijf meenemen -O-

http://tweakers.net/price(...)-gamecom-780-71.html
die vind ik al wat beter geprijsd 'voor erbij'
  maandag 11 november 2013 @ 23:02:39 #28
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_133169439
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 23:00 schreef mschol het volgende:

[..]

gelijkwaardige (1500 of 2000, 1700 zie ik niet op tweakers) zijn bijna 100 euro.. mag ik een rib uit je lijf meenemen -O-
Zeker? Toen ik deze kreeg in januari was de 1500 rond de 50 euro, en deze 70 euro. De 2000 was er toen volgens mij nog niet.
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_133169538
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2013 23:02 schreef JaimyLee het volgende:

[..]

Zeker? Toen ik deze kreeg in januari was de 1500 rond de 50 euro, en deze 70 euro. De 2000 was er toen volgens mij nog niet.
http://tweakers.net/pricewatch/292232/corsair-vengeance-1500.html

punt is, zoals ik in mijn edit aangeef, dat het er vooral voor 'erbij' is

omdat ik films via htpc kijk verwacht ik niet al te veel problemen met de usb aansluiting, maar aanvankelijk was dat wel een issue, dat heeft mijn versterker natuurlijk niet :+
pi_133170009
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 22:50 schreef mschol het volgende:

[..]

tips?
Het hangt er van af hoeveel je wil besteden. Voor een bedrag van 200-300 Euro zal je een beter geluid krijgen dan voor een bedrag van 50 Euro en voor een bedrag van 1000 Euro zal je een beter geluid krijgen dan voor een bedrag van 200-300 Euro. Ik heb eens een goed model van Beyerdynamics uitgeprobeerd en vervolgens het topmodel van Sennheiser (het beste open model) op dezelfde apparatuur, dat verschil is enorm (veel helderder, veel meer details). Het is zeker het geld waard als je het kan betalen, misschien koop ik die voor mezelf wanneer ik afgestudeerd ben. Het punt is dat er een duidelijke relatie is tussen de prijs en de kwaliteit dus jij moet eerst aangeven wat het mag kosten alvorens mensen je goed advies kunnen geven.
Algemene tip:
- probeer veel modellen uit binnen jouw prijsklasse en bij voorkeur met verschillende audiofragmenten (muziek, audio die je van een film ript)
- een headset is meer op games gericht (bijvoorbeeld met software surroundgeluid simuleren zo dat je weet waar de vijanden zijn in het spel), een gewone hoofdtelefoon is meer op audio en video gericht
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_133170161
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 23:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het hangt er van af hoeveel je wil besteden. Voor een bedrag van 200-300 Euro zal je een beter geluid krijgen dan voor een bedrag van 50 Euro en voor een bedrag van 1000 Euro zal je een beter geluid krijgen dan voor een bedrag van 200-300 Euro. Ik heb eens een goed model van Beyerdynamics uitgeprobeerd en vervolgens het topmodel van Sennheiser (het beste open model) op dezelfde apparatuur, dat verschil is enorm (veel helderder, veel meer details). Het is zeker het geld waard als je het kan betalen, misschien koop ik die voor mezelf wanneer ik afgestudeerd ben. Het punt is dat er een duidelijke relatie is tussen de prijs en de kwaliteit dus jij moet eerst aangeven wat het mag kosten alvorens mensen je goed advies kunnen geven.
gezien ik denk dat ik niet vaak of veel er gebruik van zal maken vind ik bijna 100 euro al vrij veel om eerlijk te zijn (al helemaal omdat ik deze maand ook nog een vervanging voor mijn htpc wil aanschaffen..)
  maandag 11 november 2013 @ 23:21:37 #32
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133170319
Kijk ook even naar de uitvoer van je installatie. Dan kan je nog zo'n 600 euro sennheiser hebben. Op een ipod/simpele geluidskaart komt ook dat niet tot z'n recht. Dan zou je alweer een versterkertje moeten hebben.
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_133170327
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 23:17 schreef mschol het volgende:

[..]

gezien ik denk dat ik niet vaak of veel er gebruik van zal maken vind ik bijna 100 euro al vrij veel om eerlijk te zijn
Anderzijds is een wat hogere investering ook wel de moeite waard aangezien je vele jaren (gemakkelijk 20 als er niets geks gebeurt) met zo'n hoofdtelefoon doet. Per maand betaal je dus nagenoeg niets. ;)
Voor rond de 200 Euro kan ik je wel wat advies geven, voor 50-100 Euro niet. Het schijnt dat voor die zeer lage prijs die van Philips (zo'n 35 Euro) wel aardig is maar ik heb die zelf nooit uitgeprobeerd.

Houd er trouwens rekening mee dat een gesloten model onaangenaam is als je die langer draagt, ik raad je aan om voor een open model te kiezen als je die niet wil gebruiken wanneer je met anderen in een ruimte bent.
#NoDAPL
pi_133170496
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 23:21 schreef SosuaCafe het volgende:
Kijk ook even naar de uitvoer van je installatie. Dan kan je nog zo'n 600 euro sennheiser hebben. Op een ipod/simpele geluidskaart komt ook dat niet tot z'n recht. Dan zou je alweer een versterkertje moeten hebben.
Dat is een goed punt maar volgens mij moet het wel wat worden genuanceerd. Voor een iPod een highendmodel kopen is inderdaad niet zinvol maar een standaard geluidskaart (ook USB-kaart) kan prima een goed model hoofdtelefoon aan in die zin dat je met een goed model een veel betere geluidskwaliteit krijgt dan met een middelmatig model. Al is het natuurlijk wel zo dat je met een beter model geluidskaart en een goede versterker een nog beter geluid krijgt. Het hangt ook sterk van de impedantie van de hoofdtelefoon af. Persoonlijk zou ik ook met een standaard geluidskaart eerst kiezen voor een topmodel hoofdtelefoon en dan pas kijken naar een betere geluidskaart/versterker. Ik ben wel niet te spreken over de onboardgeluidskaartjes die je standaard bij sommige computers krijgt (Realtek). Zelfs mijn USB-geluidskaartje (XFi-pro van 60 Euro inclusief afstandsbediening) vind ik heel wat beter dan die onboard Realtek die ik bij mijn computer kreeg.

Er zijn trouwens mp3-spelers die een veel betere geluidskwaliteit leveren dan de iPod. De iPod heeft wat dat betreft zeer middelmatige hardware, het is vooral leuk als het niet al te veel mag kosten, de geluidskwaliteit niet zo belangrijk is en het apparaat erg dun en licht moet zijn. Als je een mp3-speler niet gebruikt voor hardlopen of iets dergelijks (waar ik trouwens niets van begrijp maar ieder zijn zin ;)) en je wil ook een wat betere hoofdtelefoon gebruiken (dat kan een inear zijn, ook daarvan zijn er prima modellen) dan zou ik niet voor de iPod kiezen.
#NoDAPL
  maandag 11 november 2013 @ 23:27:19 #35
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133170547
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 23:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is een goed punt maar volgens mij moet het wel wat worden genuanceerd. Voor een iPod een highendmodel kopen is inderdaad niet zinvol maar een standaard geluidskaart (ook USB-kaart) kan prima een goed model hoofdtelefoon aan in die zin dat je met een goed model een veel betere geluidskwaliteit krijgt dan met een middelmatig model. Al is het natuurlijk wel zo dat je met een beter model geluidskaart en een goede versterker een nog beter geluid krijgt. Het hangt ook sterk van de impedantie van de hoofdtelefoon af. Persoonlijk zou ik ook met een standaard geluidskaart eerst kiezen voor een topmodel hoofdtelefoon en dan pas kijken naar een betere geluidskaart/versterker. Ik ben wel niet te spreken over de onboardgeluidskaartjes die je standaard bij sommige computers krijgt (Realtek). Zelfs mijn USB-geluidskaartje (XFi-pro van 60 Euro inclusief afstandsbediening) vind ik heel wat beter dan die onboard Realtek die ik bij mijn computer kreeg.
zelfs een sb audigy krijgt een akg niet volledig aan het werk.
pi_133170585
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 23:21 schreef SosuaCafe het volgende:
ik bitstream mijn BD's en mkv's nu naar mijn versterker (een onkyo ding, type weet ik zo 1,2,3 niet, dacht 4xx)

gamen doe ik via een 5.1 setje van ozaki, met de onboard geluidskaart...
pi_133170759
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 23:27 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

zelfs een sb audigy krijgt een akg niet volledig aan het werk.
Impedantie?
Ik weet dat een betere geluidskaart helpt maar met een goede hoofdtelefoon en een redelijke geluidskaart zal je een betere geluidskwaliteit opleveren dan een topgeluidskaart en een redelijke hoofdtelefoon, nietwaar? Het gaat om de hele keten maar je moet ergens beginnen met die keten op te bouwen. Wat voor geluidskaart of versterker zou jij aanbevelen? Je kan op het internet door de bomen het bos niet zien aangezien mensen het niet kunnen laten om het subjectief te kleuren.
#NoDAPL
pi_133170911
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 22:15 schreef Tain het volgende:
[ afbeelding ]

Toch maar overstag gegaan om een mechanisch toetsenbord aan te schaffen :@
Het typt wel veel fijner. Geef mij maar zo'n ouderwets wit IBM-toetsenbord wat veel mensen in hun onnozelheid bij het grof vuil hebben gegooid :N in plaats van de huidige toetsenborden die je bij de Mediamarkt kan kopen. Zeker als je veel typt. Het is veel minder belastend voor de vingers, je typt sneller en je maakt minder typfouten.
#NoDAPL
pi_133171546
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 23:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het typt wel veel fijner. Geef mij maar zo'n ouderwets wit IBM-toetsenbord wat veel mensen in hun onnozelheid bij het grof vuil hebben gegooid :N in plaats van de huidige toetsenborden die je bij de Mediamarkt kan kopen. Zeker als je veel typt. Het is veel minder belastend voor de vingers, je typt sneller en je maakt minder typfouten.
dat geldt voor jou, de vraag is of dat voor iedereen zo is ;)

dat die headphones zo duur zijn valt mij wel vies tegen zeg.. ik had gedacht dat ik ruim onder de honderd euro wel klaar zou kunnen zijn, het lijkt mij namelijk geen rocket science meer inmiddels

ik ga ook wel eens een kijkje in china nemen.. mijn in-ears daarvandaan voldoen ook :)

[ Bericht 8% gewijzigd door mschol op 11-11-2013 23:55:05 ]
pi_133172273
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 23:48 schreef mschol het volgende:

[..]

dat geldt voor jou, de vraag is of dat voor iedereen zo is ;)
Ik durf te stellen dat iedereen die kan typen (blind en met een goede snelheid) fijner typt met een mechanisch toetsenbord. De vraag is welke mechanische knoppen het fijnst zijn voor die persoon, dat is wel erg verschillend voor mensen. Die toetsenborden van IBM waren in ieder geval veel beter dan de huidige rubber-dome toetsenborden. Jammer dat zo veel mensen deze uitstekende toetsenborden bij het grof vuil hebben gegooid. :N

quote:
Dat die headphones zo duur zijn valt mij wel vies tegen zeg.. ik had gedacht dat ik ruim onder de honderd euro wel klaar zou kunnen zijn, het lijkt mij namelijk geen rocket science meer inmiddels
In jouw geval kan je net zo goed voor een hoofdtelefoon kiezen die aan jouw eisen voldoet.
#NoDAPL
pi_133172443

Hoe zorg ik ervoor dat ik dat linker stuk als cell kan aanvinken? :?
pi_133172493
Ik heb trouwens Sennheiser HD 600 headphones met een Fiio E17 DAC/Amp. Prima combie :9
pi_133172507
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 00:09 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[ afbeelding ]

Hoe zorg ik ervoor dat ik dat linker stuk als cell kan aanvinken? :?
lijkt mij je holding cell..

dat aanklikken en dan klikken en slepen ;)
pi_133172561
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 00:10 schreef mschol het volgende:

[..]

lijkt mij je holding cell..

dat aanklikken en dan klikken en slepen ;)

dat lukt helaas niet :(
pi_133172625
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 00:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

dat lukt helaas niet :(
:o

je hebt geen fundering aangelegd zie ik nu ...

dan kan je idd niet zomaar alles bouwen :P

wat ik doe:

1) grote fundering voor je pand neerleggen (of je nouw 1 of 2 kamers erinmaakt, dat maakt niet zoveel uit, de binnenkant design je later)

2) leg muren neer om kamers en gangen te creeeren
3) geef de ruimtes m.b.v. rooms de juiste kamer..
4) decoraten (deuren, bedden, water, electra etc.)
pi_133172683
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 00:13 schreef mschol het volgende:

[..]

:o

je hebt geen fundering aangelegd zie ik nu ...

dan kan je idd niet zomaar alles bouwen :P
Hmm maar die fundering bugged steeds :< Ze maken het steeds niet af :?
pi_133172693
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 00:15 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Hmm maar die fundering bugged steeds :< Ze maken het steeds niet af :?
moet je deur plaatsen ;)

allemaal wel herkenbaar die problemen :D had ik ook _O-
pi_133172765
Wat voor deur moet dat dan zijn? Ik heb nu gewoon een large jail door maar dat accepteert die niet blijkbaar
pi_133172780
Ook al die deuren zijn bugged :') Ze lopen steeds door die muren heen
pi_133173023
Derp, je moet die deur op de foundation bouwen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')