abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 november 2013 @ 16:52:22 #1
862 Arcee
Look closer
pi_133152326
quote:
Jasper S. bekent moord op Marianne Vaatstra

LEEUWARDEN - Jasper S. heeft de moord op en verkrachting van Marianne Vaatstra bekend. Het Openbaar Ministerie liet dat donderdag weten.

De 45-jarige man uit Oudwoude verklaarde donderdag tijdens een verhoor bij de politie dat hij Marianne in de nacht van 1 mei 1999 in een weiland aan de Keningswei in Veenklooster heeft verkracht en van het leven heeft beroofd.

Hij verklaarde dat hij Marianne niet kende maar haar toevallig die nacht tegen is gekomen. Hij heeft Marianne onder bedreiging van een mes meegenomen het weiland in.
De familie van Marianne Vaatstra is inmiddels op de hoogte gebracht van wat de verdachte tijdens het verhoor heeft verklaard.

Beperking

Woensdag besloot de raadkamer van de rechtbank in Leeuwarden Jasper S. 90 dagen in voorarrest te houden. Hij zat toen al ruim 2 weken in beperkingen; dat betekent dat hij geen contact mag hebben met de buitenwereld, alleen met zijn advocaat. De officier van justitie heeft, nu er een bekentenis ligt, donderdag opdracht gegeven om de beperkingen op te heffen.
S. werd 19 november aangehouden in zijn woonplaats Oudwoude, op luttele kilometers van het weiland bij Veenklooster waar het lichaam van de toen 16-jarige Marianne werd aangetroffen. Politie en justitie kwamen hem op het spoor na een match in het een grootschalig DNA-verwantschapsonderzoek.

Zo'n 6500 mannen in Noord-Friesland stonden DNA af in een laatste poging van justitie om ruim 13 jaar na dato de moordenaar van Marianne te vinden.
Peter R.

Misdaadjournalist Peter R. de Vries meldt op Twitter: ''Bewijslast was te groot, ontkennen hielp niet meer. Zaak Vaatstra opgelost. Jasper S. is de dader die dit geheim 13 jaar verborgen hield. Is bekentenis Jasper S. een verrassing? Nee.. hier viel niet aan te ontkomen. Alleen schriftgeleerden meenden dat er een opening was."
Chronologisch verhaal Zaak Vaatstra:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nu:

quote:
Moeder Marianne Vaatstra zet kort geding tegen Dankbaar door

De moeder van de veertien jaar geleden vermoorde Marianne Vaatstra zet het kort geding tegen 'de kaper' van haar dagboek definitief door.

Wim Dankbaar kreeg het dagboek via via in handen en wil het publiceren omdat hij meent dat dan een kwalijke rol van justitie in de moordzaak aan het licht komt. De moeder van Marianne heeft naar eigen zeggen geen enkel belang bij publicatie en dreigde onlangs met een kort geding als hij niet op zijn standpunt terugkomt.

Omdat Dankbaar nog steeds van plan is het persoonlijke dagboek te publiceren en zelfs al delen op zijn site plaatst, zet de advocaat van de moeder nu door. De zaak dient op 11 december bij de rechtbank in Haarlem.

Bron: Volkskrant
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Moderator / Redactie FP maandag 11 november 2013 @ 18:10:43 #2
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_133154954
Ik vind het persoonlijk nog steeds belachelijk dat Dankbaar dit geflikt heeft over de rug van de moeder heen. Alleen om zijn theorie door te drukken gebruikt hij dat dagboek wat een privé-eigendom is.

Ik krijg steeds meer het idee dat dit een grote publiciteitsstunt is voor die man.

Smerig, succes behalen over het leed van anderen. Bah :r

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_133155154
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 18:10 schreef El_Thijs het volgende:
Ik vind het persoonlijk nog steeds belachelijk dat Dankbaar dit geflikt heeft over de rug van de moeder heen. Alleen om zijn theorie door te drukken gebruikt hij dat dagboek wat een privé-eigendom is.

Ik krijg steeds meer het idee dat dit een grote publiciteitsstunt is voor die man.

Smerig, succes behalen over het leed van anderen. Bah :r

SPOILER
Je moet toch wel een beetje in je eigen waan geloven om zo drammerig te zijn.
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 11 november 2013 @ 18:43:58 #4
3542 Gia
User under construction
pi_133156130
Terechte klacht van moeder. Zij is nabestaande, Dankbaar niet.
Lijkt me diefstal wat Dankbaar doet.
pi_133156229
Lees anders zijn eigen blog even, dan weet je hoe de vork in de steel zit:

quote:
Ik, noch iemand anders van mijn medestanders, hebben “beslag weten te leggen” op het dagboek van Maaike Terpstra. Laat staan dat het “gestolen” of “gekaapt is”. Het is door haar vrijwillig en rechtmatig ter beschikking gesteld, reeds vijf jaar geleden, met vorig jaar de uitdrukkelijke toestemming haar dagboek te mogen gebruiken voor ons onderzoek en naar ons goeddunkt eruit te publiceren, op voorwaarde dat wij privé-informatie (namen van kinderen en kleinkinderen e.d.) eruit laten. Dit is desgewenst eenvoudig te bewijzen met emailverkeer. Dat is dus iets heel anders dan wat de media ervan maken: “even ter inzage uitgeleend”. Bovendien publiceer ik op mijn weblog recht is krom al meer dan een jaar passages uit het dagboek met instemming en medeweten van Maaike. De eerste publicatie dateert van 30 september 2012. Bovenstaande media (1,2,3,4) stellen dat het dagboek op onrechtmatige wijze in onze c.q. mijn handen is gekomen. Omdat dit niet waar is, is de aantijging smadelijk.
http://rechtiskrom.wordpr(...)wdd-en-andere-media/
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 11 november 2013 @ 18:50:01 #6
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_133156333
Correct me if I'm wrong, maar die moeder was toch lange tijd vriendjes met die Dankbaar en co?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_133156587
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 18:46 schreef raptorix het volgende:

[..]

Kan die mooi zeggen op zo'n blog, maar hij mag het bewijzen in de rechtzaal :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  maandag 11 november 2013 @ 19:05:06 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133156923
Of moeder daar in het verleden, toen ze nog in de veronderstelling was dat de hersenspinsels van Dankbaar mogelijk de waarheid waren omdat er geen enkel zicht was op een oplossing van de zaak, toestemming heeft gegeven haar dagboek in te zien, en mogelijk zelfs te gebruiken, maakt niet dat dat nu nog steeds het geval is, en zeker niet als hij het wil gebruiken als "bewijs" van zijn hersenspinsels, terwijl moeder inmiddels een hele andere overtuiging heeft, namelijk het feit dat Jasper S haar dochter vermoord heeft.

De moeder van Christel Ambrosius heeft ook nog heel lang moeite gehad met de onschuldig verklaring van Herman du Bois en Wilco Viets, dat ging behoorlijk ver in Putten, zelfs toen Ronald Pieper al was opgepakt voor die moord zat zij nog steeds in de tunnelvisie dat du Bois en Viets het gedaan moesten hebben.

Inmiddels denkt ze er wellicht anders over, als een Dankbaar, Kat of Vrijland nu ineens toch de overtuiging zou hebben dat du Bois en Viets niet onschuldig waren, zouden ze dat dan nu nog mogen "bewijzen" met de mening die de moeder van Christel destijds had, als zou ze nog steeds die mening zijn toegedaan?

Dat er 30 september 2012 al uit het dagboek gepubliceerd is zegt niet veel, de arrestatie van Jasper S. was pas in november 2012.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 11 november 2013 @ 19:05:56 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133156954
quote:
5s.gif Op maandag 11 november 2013 18:50 schreef Harajuku. het volgende:
Correct me if I'm wrong, maar die moeder was toch lange tijd vriendjes met die Dankbaar en co?
Ja en? Moet ze, nu ze de waarheid weet en geaccepteerd heeft, maar als excuus voor de complotdenkers blijven fungeren?
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 11 november 2013 @ 19:13:24 #10
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_133157238
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 19:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja en? Moet ze, nu ze de waarheid weet en geaccepteerd heeft, maar als excuus voor de complotdenkers blijven fungeren?
Nee hoor, absoluut niet. Je hoeft me geen woorden in de mond te leggen.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 11 november 2013 @ 19:14:34 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133157274
quote:
10s.gif Op maandag 11 november 2013 19:13 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Nee hoor, absoluut niet. Je hoeft me geen woorden in de mond te leggen.
Ik leg je geen woorden in de mond, ik stel een vraag.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133157435
quote:

[..]

Nee, dan weet je niet hoe de vork in de steel zit, maar hoe de vork volgens Wim Dankbaar in de steel zit.
pi_133163116
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 19:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nee, dan weet je niet hoe de vork in de steel zit, maar hoe de vork volgens Wim Dankbaar in de steel zit.
Het lijkt me dat je geen aangifte gaat doen als je geen harde bewijzen hebt, ik vind de man ook redelijk vaag (op zijn minst) maar hij lijkt me ook niet compleet achterlijk.
pi_133165334
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 21:05 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het lijkt me dat je geen aangifte gaat doen als je geen harde bewijzen hebt, ik vind de man ook redelijk vaag (op zijn minst) maar hij lijkt me ook niet compleet achterlijk.
Laat hem eerst maar eens echt aangifte doen, en er niet alleen maar mee dreigen. En dan zien wel wel verder. Wie er gelijk heeft weet ik niet, maar vooralsnog vind ik wat hij doet vooral onsmakelijk overkomen.
pi_133174874
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 21:44 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Laat hem eerst maar eens echt aangifte doen, en er niet alleen maar mee dreigen. En dan zien wel wel verder. Wie er gelijk heeft weet ik niet, maar vooralsnog vind ik wat hij doet vooral onsmakelijk overkomen.
Heb je het stuk gelezen? Nee dus, anders had je de orginele aangifte gewoon kunnen zien.
pi_133174878
Als je het hele stuk leest, zie je goede analyse van allerlei onwaarheden van Peter de Vries.
Gewoon zaken die feitelijk te checken zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 november 2013 @ 09:25:16 #17
862 Arcee
Look closer
pi_133175813
quote:

[..]

Hier wordt niet meer gesproken over dat het via een vriendin van moeder Vaatstra in handen van Dankbaar zou zijn gekomen. Hier lijkt het of hij het rechtstreeks van de moeder heeft gekregen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_133176222
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 09:25 schreef Arcee het volgende:

[..]

Hier wordt niet meer gesproken over dat het via een vriendin van moeder Vaatstra in handen van Dankbaar zou zijn gekomen. Hier lijkt het of hij het rechtstreeks van de moeder heeft gekregen.
Ja maar hij vertelt ook heel duidelijk dat hij bewijs heeft dat hij het dagboek mocht gebruiken, ook om te publiceren, je gaat dat niet zomaar roepen lijkt me.
  dinsdag 12 november 2013 @ 09:55:37 #19
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133176306
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 09:50 schreef raptorix het volgende:
Ja maar hij vertelt ook heel duidelijk dat hij bewijs heeft dat hij het dagboek mocht gebruiken, ook om te publiceren, je gaat dat niet zomaar roepen lijkt me.
Dan ken je Dankbaar nog niet. Die deinst niet terug voor wat leugentjes om bestwil. Of voor wat chantage, zie bijvoorbeeld de Annas-zaak.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_133176376
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 09:50 schreef raptorix het volgende:

[..]

dan nog. die toestemming stamt uit een periode waarin de omstandigheden echt heel anders waren. nu geeft die moeder geen toestemming, dus mag het nu niet langer gebruikt worden.

dit gaat echt ver voorbij onbeschoft.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_133176768
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 09:59 schreef simmu het volgende:

[..]

dan nog. die toestemming stamt uit een periode waarin de omstandigheden echt heel anders waren. nu geeft die moeder geen toestemming, dus mag het nu niet langer gebruikt worden.

dit gaat echt ver voorbij onbeschoft.
Ja dat kan dan zijn, maar dan moet er niet gedaan worden of hij dat dagboek gestolen heeft, lees aub eens het hele artikel, dan kan je zien wat voor smeerpijp die de Vries is.
pi_133176879
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 10:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja dat kan dan zijn, maar dan moet er niet gedaan worden of hij dat dagboek gestolen heeft, lees aub eens het hele artikel, dan kan je zien wat voor smeerpijp die de Vries is.
wat boeit mij het nu wie er allemaal nog meer smeerpijpen zijn. dit is gewoon van alle kanten smerig en onbeschoft naar die ouders toe. mijn god zeg, je zou toch denken dat mensen beseffen dat die mensen al genoeg ellende hebben zonder deze shit
pi_133177176
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 10:29 schreef simmu het volgende:

[..]

wat boeit mij het nu wie er allemaal nog meer smeerpijpen zijn. dit is gewoon van alle kanten smerig en onbeschoft naar die ouders toe. mijn god zeg, je zou toch denken dat mensen beseffen dat die mensen al genoeg ellende hebben zonder deze shit
Heb je het artikel nu gelezen of niet?
  dinsdag 12 november 2013 @ 10:57:01 #24
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_133177472
Een goede second opinion en vrijheid van meningsuiting zijn nooit verkeerd.

Tegelijkertijd begrijpelijk dat de familie Vaatstra en moeder Maaike het zo snel mogelijk emotioneel willen kunnen afsluiten.

Dat wilden echter de nabestaanden van Putten ook. Goed, daarbij waren er wel tweevoudige bekentenissen (meermaals) aan onschuldigen 'onttrokken', maar geen DNA-match natuurlijk. Hier wel. Dankbaar en andere onderzoeksjournalisten beweren dat de overheid het DNA-onderzoek misbruikt heeft om iemand erin te luizen.... :N
pi_133177724
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 10:44 schreef raptorix het volgende:

[..]

Heb je het artikel nu gelezen of niet?
nee. en dat ga ik niet doen ook. want ik heb totaal geen interesse hierin. zoals gezegd: ik vind al die lui die hier nu over ruzieen op onbeschofte manier walgelijk. en ik ga al zeker niet ziten neuzen in iemands dagboek terwijl die persoon dat dagboek niet gepubliceerd wil.

fatsoen, dat moet je doen. don't feed the troll. geef idioten toch geen platform. enzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')