Maar hoe zou zo'n strafpunt eruit zien? Kan ik anders een stom lul verhaal verzinnen waarom ik per se in het buitenland moet zijn?quote:
Dit topic is serieus.quote:
Dat zou ik inderdaad vanzelfsprekend doen. We moeten echter 2x per week gesprekken hebben met een coach. En dat kan ik dus niet.quote:Op maandag 11 november 2013 16:26 schreef hugecooll het volgende:
Zorg dat je al een stukje vooruit hebt gewerkt, dan zal je afwezigheid eerder geaccepteerd worden
Lol ook echt een doktersverklaring voor niet kunnen komen. Dikke bullshit.quote:Op maandag 11 november 2013 16:27 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Dat zou ik inderdaad vanzelfsprekend doen. We moeten echter 2x per week gesprekken hebben met een coach. En dat kan ik dus niet.
Kan ik niet gewoon zeggen dat er iemand gebeuren is in het buitenland ofzo? Dat ik daarnaartoe moet? Begrafenis is zo dramatisch.
Dan ben ik al met vakantiequote:Op maandag 11 november 2013 16:28 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Je bent een lamlul met je vakantie.
Wacht maar gewoon tot de kerstvakantie.
Twee maanden geleden. Ik ga vaak op vakantie.quote:Op maandag 11 november 2013 17:06 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Het is pas november man. Je hebt net vakantie gehad.
Wanneer de mensen wel konden zouden ze het ook doen.quote:Op maandag 11 november 2013 17:22 schreef cyberbab het volgende:
Er zijn zat mensen die niet eens op vakantie kunnen... Dus gewoon even doorbijten
Beoefenen gaat hem niet worden. Ski brevet halen misschien (al lieg ik dan dat ik naar Oostenrijk ga terwijl ik eigenlijk naar Japan ofzo ga)quote:Op maandag 11 november 2013 17:30 schreef jikio het volgende:
Goede ervaring met "beoefenen" van "internationale topsport".
Werkt altijd. Liggen ondertussen al 10 graven, o wat een levenquote:Op maandag 11 november 2013 16:55 schreef motorbloempje het volgende:
Zeg dat je verhinderd bent omdat je naar je eigen begrafenis moet in die week.
Alleen de docent checkt aanwezigheid...quote:Op maandag 11 november 2013 17:46 schreef Kowloon het volgende:
Geen probleem toch? Gewoon met de groepsgenoten afspreken dat je bijvoorbeeld vooraf het nodige werk aanlevert. Of dat je bijvoorbeeld de eindredactie van het eindverslag op je neemt. Als je een goed voorstel doet, dan zullen je groepsgenoten je echt niet tegenhouden om een weekje op vakantie te gaan.
Oh, ja dan zul je wel met een smoes moeten komen. Hoe vaak per week controleert de docent?quote:Op maandag 11 november 2013 17:49 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Alleen de docent checkt aanwezigheid...
groep 8?quote:Op maandag 11 november 2013 17:49 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Alleen de docent checkt aanwezigheid...
2xquote:Op maandag 11 november 2013 17:50 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Oh, ja dan zul je wel met een smoes moeten komen. Hoe vaak per week controleert de docent?
uni.quote:
Wist niet dat je docenten had op een universiteitquote:Op maandag 11 november 2013 17:52 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
uni.Maar om projectgroepen eerlijk te houden.
ok. hoogleraar. Zo beter?quote:Op maandag 11 november 2013 17:53 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Wist niet dat je docenten had op een universiteit
Hoogleraar die aanwezigheid controleert, je meent deze? Heeft die niks beter te doen? Dat werkcollege outsourcen aan student-assistenten bijvoorbeeld.quote:
Idd het is een student-assistent. Maar docent ligt beter in de mond.quote:Op maandag 11 november 2013 17:54 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Hoogleraar die aanwezigheid controleert, je meent deze? Heeft die niks beter te doen? Dat werkcollege outsourcen aan student-assistenten bijvoorbeeld.
Zeggen dat je een week ziek bent vind ik beter dan schermen met familieomstandigheden ofzo. Maar dan moet je natuurlijk niet bruin van de zon terug komen.quote:Op maandag 11 november 2013 17:52 schreef Roadtrip het volgende:
2x![]()
Ik kan dus ook geen tijdelijke verlammende migraine hebben ofzo. Plus het valt op. Ik zie het al voor me, vanuit schiphol bellen, "vlucht bla bla vertrekt van bla bla"
Ik kan dan echt niet van een vakantie genieten, maar dat ben ik.quote:Op maandag 11 november 2013 17:57 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zeggen dat je een week ziek bent vind ik beter dan schermen met familieomstandigheden ofzo. Maar dan moet je natuurlijk niet bruin van de zon terug komen.
Mja, dit soort dingen worden ook wel weer in de hand gewerkt met een aanwezigheidsplicht. Voor generieke 13 in een dozijn Bachelorvakken vind ik dat echt onzin.quote:Op maandag 11 november 2013 17:58 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Ik kan dan echt niet van een vakantie genieten, maar dat ben ik.
Mwah met een begrafenis zou ik niet schermen. Maar bruiloft ofzo, boeiend.quote:Op maandag 11 november 2013 17:58 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Ik kan dan echt niet van een vakantie genieten, maar dat ben ik.
Gaat er meer om dat ik weet dat ik ergens aanwezig moet zijnquote:Op maandag 11 november 2013 18:00 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Mwah met een begrafenis zou ik niet schermen. Maar bruiloft ofzo, boeiend.
Als je voor de rest gewoon hard werkt, wat boeit 1 uur dan...quote:Op maandag 11 november 2013 18:01 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Gaat er meer om dat ik weet dat ik ergens aanwezig moet zijn
Ik heb geen idee, maar misschien dat je toekomstige werkgever het antwoord weet.quote:Op maandag 11 november 2013 18:07 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Als je voor de rest gewoon hard werkt, wat boeit 1 uur dan...
Je hoeft mij niet te overtuigenquote:Op maandag 11 november 2013 18:07 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Als je voor de rest gewoon hard werkt, wat boeit 1 uur dan...
Dan wacht je daar toch op. Als je niet paar weken zonder een weekje centerparcs kanquote:
Het is helemaal niet nodig om daar een afweging tussen te hoeven maken.quote:Op dinsdag 12 november 2013 12:42 schreef Postbus100 het volgende:
Aan jou de keuze: is je vakantie belangrijker dan je studie?
Ja dat is ook wel zo. Asn de andere kant moet ik dan toegeven aan hem dat ik weg ben. Misschien kan hij daar ook gewoon niet achter komen.quote:Op woensdag 13 november 2013 09:37 schreef Postbus100 het volgende:
En je docent dan? Ik zou allereerst gaan communiceren met mijn docent. Uiteindelijk gaat die over cijfers e.d.
Nouja, je hebt kennelijk aanwezigheidsplicht. En docenten zijn over het algemeen bereidwilliger als je open kaart speelt. Zit je ook relaxter op je vakantie en kom je niet voor verrassingen te staan als je terug komt.quote:Op woensdag 13 november 2013 11:43 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Ja dat is ook wel zo. Asn de andere kant moet ik dan toegeven aan hem dat ik weg ben. Misschien kan hij daar ook gewoon niet achter komen.
Dat inderdaad wel. Aan de andere kant weet ik niet of ik wil het graag een zwaar wegende reden is.quote:Op woensdag 13 november 2013 11:45 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Nouja, je hebt kennelijk aanwezigheidsplicht. En docenten zijn over het algemeen bereidwilliger als je open kaart speelt. Zit je ook relaxter op je vakantie en kom je niet voor verrassingen te staan als je terug komt.
Ik kan zeggen dat het voor werk is. Io werk in een vakgebied wasr ik dat heel leerzaam zou kunnen maken.quote:Op woensdag 13 november 2013 12:08 schreef Postbus100 het volgende:
Ik lees dat je naar Bejing gaat. Dat is over het algemeen al een ander verhaal dan Mallorca. Misschien kan je dat aan je docent uitleggen? En hopen dat je zo goodwill kweekt?
Dat inderdaad wel. Aan de andere kant moet ik dan natuurlijk wel daadwerkelijk iets nuttigs doen voor mijn werk. Anders vind ik het liegen. Ik zal gewoon even kijken op mijn werk.quote:Op woensdag 13 november 2013 12:26 schreef Postbus100 het volgende:
Ter bemoediging: ik heb hetzelfde eens bij de kop gehad. Ook een projectweek, maar ik had me al opgegeven voor een (niet-studiegerelateerde) conferentie. Maar studie was verplicht...
Toch naar de docent toegegaan. Voor mij vroeg een meisje precies hetzelfde, maar dat ging over een skivakantie. Voor haar was het kiezen of delen. Ik zag de bui voor mij al hangen (dat zei ik ook), maar mijn docent zei tegen mij: ik vind een conferentie nog wel anders dan een skivakantie. Dus uiteindelijk had ik wel toestemming om die dagen weg te blijven, en de andere persoon niet.
En ik heb in de dagen eromheen keihard moeten werken om het werk wel in te halen. Maar dat is niet meer dan logisch en ik lees dat jij dat ook wil.
Dus gewoon open kaart spelen en hopen dat je een redelijke docent hebt.
Nu hopen dat ik daar iets "leervols" kan vinden om te doen. Anders schiet ik er niets mee op.quote:Op woensdag 13 november 2013 12:34 schreef Postbus100 het volgende:
Idd niet liegen, stel je begripvol op, leg de docent je dilemma voor. Je zult zien dat je met een gesprek best ver kan komen. Tenzij hij echt gegronde redenen heeft, maar dan zal je die wel horen.
Eigenlijk heb ik gewoon een speech nodig waar ik naartoe kan. Iets als TED maar dan geen duizenden euros.quote:Op woensdag 13 november 2013 12:34 schreef Postbus100 het volgende:
Idd niet liegen, stel je begripvol op, leg de docent je dilemma voor. Je zult zien dat je met een gesprek best ver kan komen. Tenzij hij echt gegronde redenen heeft, maar dan zal je die wel horen.
Op dit moment op vakantie. Gewoon voor de lol. Weekje weg.quote:Op woensdag 13 november 2013 14:57 schreef Postbus100 het volgende:
Wat ga je doen in Bejing dat je je in zoveel bochten wringt?
Kreeg je een unieke kans, betaalt iemand jouw ticket, had je het al geregeld voordat je wist dat je een project zou hebben? Zijn ook allemaal redenen die je kan uitleggen.quote:Op woensdag 13 november 2013 14:59 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Op dit moment op vakantie. Gewoon voor de lol. Weekje weg.
Ok heb echter een beter excuus nodig. Als er daar een congres was zou het een betere indruk maken.
En allemaal even ongeldig. Het blijft een vakantie voor de lol tijdens een schoolweek.quote:Op woensdag 13 november 2013 15:00 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Kreeg je een unieke kans, betaalt iemand jouw ticket, had je het al geregeld voordat je wist dat je een project zou hebben? Zijn ook allemaal redenen die je kan uitleggen.
Klopt op zich, maar als jij aannemelijk kan maken dat je deze bijzondere kans (hey, Bejing, dat is nog eens cultuurverrijkend!) lang van tevoren hebt aangepakt in de veronderstelling dat je geen verplichte schoolactiviteiten zou hebben, dan kunnen ze misschien begrip opbrengen en je toch laten gaan. Maar nogmaals, dat is coulance van de opleiding.quote:Op woensdag 13 november 2013 15:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En allemaal even ongeldig. Het blijft een vakantie voor de lol tijdens een schoolweek.
Het probleem is alleen een beetje, dat dat op dit moment gewoon niet zo is.quote:Op woensdag 13 november 2013 15:07 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Klopt op zich, maar als jij aannemelijk kan maken dat je deze bijzondere kans (hey, Bejing, dat is nog eens cultuurverrijkend!) lang van tevoren hebt aangepakt in de veronderstelling dat je geen verplichte schoolactiviteiten zou hebben, dan kunnen ze misschien begrip opbrengen en je toch laten gaan. Maar nogmaals, dat is coulance van de opleiding.
Want een inhoudelijke speech in Bejing is natuurlijk net zo'n ongeldige reden als degene die ik aandraag. Je moet het gewoon niet mooier maken dan het is, gewoon rustig uitleggen wat er gebeurd is en voor welk dilemma je nu plotseling staat.
Dank je! Wel bedankt voor de tip iig. Ik ga kijken of ik via (slechte) connecties kan kijken of er daar iets nuttigs te doen is.quote:Op woensdag 13 november 2013 15:24 schreef Postbus100 het volgende:
Nouja, je moet zelf maar kijken hoe je het doet. Succes!
Cursus Japans leren.quote:Op woensdag 13 november 2013 16:20 schreef Roadtrip het volgende:
Niemand een tip trouwens over iets leerzaams in Beijing?
quote:
Dit. Ga gewoon eens studeren TS.quote:Op woensdag 13 november 2013 15:27 schreef Verbodsbord het volgende:
Met een beetje mazzel haal je je studie niet.
Wat een instelling zeg, godverdomme
Gozer heb een toegevoegde waarde door bijvoorbeeld met een tip te komen wat ik in Beijing kan doen, of ga lekker je moeder pesten.quote:Op woensdag 13 november 2013 17:46 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Dit. Ga gewoon eens studeren TS.
Zorg je toch echt zelf voor.quote:Op woensdag 13 november 2013 18:28 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Ik krijg sinds die reis echt extreem veel haat hier...
Ugh, wat is er verkeerd aan zeggen dat je wilt bezuinigen maar niet op vakanties?quote:
Boeit mij niet wat je met je geld doet. Van mij mag je best 20k per jaar uitgeven aan vakanties. Maar ik vind het gewoon idioot dat je daarvoor een weekje wil skippen terwijl je andere verplichtingen hebt, en niet gewoon kan wachten tot de kerstvakantie.quote:Op woensdag 13 november 2013 20:55 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Ugh, wat is er verkeerd aan zeggen dat je wilt bezuinigen maar niet op vakanties?
Opnieuw haten doe je maar bij je moeder.
Wat zijn we op Fok weer makkelijk in het geven van oordelen. Ik kan niet naar Beijing in de kerstvakantie omdat ik dan al in Oostenrijk zit.quote:Op woensdag 13 november 2013 21:42 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Boeit mij niet wat je met je geld doet. Van mij mag je best 20k per jaar uitgeven aan vakanties. Maar ik vind het gewoon idioot dat je daarvoor een weekje wil skippen terwijl je andere verplichtingen hebt, en niet gewoon kan wachten tot de kerstvakantie.
Gast al die moeite om op vakantie kunnen te gaan. Is dat je dat wel waard? Het gevoel van dat je "vakantie nodig hebt" kan je misschien al verminderen door te kappen met je energie in dit soort onzin te steken.quote:Op woensdag 13 november 2013 21:47 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Wat zijn we op Fok weer makkelijk in het geven van oordelen. Ik kan niet naar Beijing in de kerstvakantie omdat ik dan al in Oostenrijk zit.
Het moet per se die week worden omdat ik dan 9 dagen weg kan ten koste van 1 vrije dag.
Ik skip ook niet mijn verantwoordelijkheden, die zou ik ervoor vervullen.
Reizen is een van mijn grootste hobbies. En als ik er iets educatiefs van kan maken is het alleen maar leuker...quote:
Hoeveelste jaars ben je?quote:Op woensdag 13 november 2013 22:35 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Reizen is een van mijn grootste hobbies. En als ik er iets educatiefs van kan maken is het alleen maar leuker...
Maar het is door die stomme rot uni inderdaad wel veel meer werk geworden.
1stequote:
Misschien een gek idee, maar misschien is het eerste jaar halen een goed plan. Daarna heb je meer ruimte voor roadtripsquote:
Ik begrijp ook wel waarom je dat zegt. Maar dat is toch weer een jaar niet gereist...quote:Op woensdag 13 november 2013 22:37 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Misschien een gek idee, maar misschien is het eerste jaar halen een goed plan. Daarna heb je meer ruimte voor roadtrips
Doe een weekend weg. Makkelijker te combineren als je doordeweeks aanwezig moet zijn.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:38 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Ik begrijp ook wel waarom je dat zegt. Maar dat is toch weer een jaar niet gereist...
Dat wel. Aan de andere kant kan je moeilijk een weekend weg naar een ver land...quote:Op woensdag 13 november 2013 22:40 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Doe een weekend weg. Makkelijker te combineren als je doordeweeks aanwezig moet zijn.
Ik zou het als volgt aanpakken:quote:Op woensdag 13 november 2013 22:41 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Dat wel. Aan de andere kant kan je moeilijk een weekend weg naar een ver land...
Ah vet. Dat stelt me gerust. Ik ben ook niet bang voor mijn groepje, maar eerder de docent.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:43 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Ik zou het als volgt aanpakken:
1. Deel je groepsgenoten mee dat je op vakantie gaat.
2. Wacht de eerste reacties af.
3. Vertel dan pas dat je bereidt bent om 20 (30) uur extra tijd in de opdracht te steken.
evt. 4: Biedt aan om de presentatie te doen / het eindwerk op je te nemen tijdens de tentamenperiode.
Dame uit mijn groepje ging vorig jaar ook op wintersport, was geen probleem. Het was een leuke dame.
Ah, ja als er opkomstplicht is etc. dan kan ik mij die angst voorstellen. Zou het 'vaag' houden dan.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:47 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Ah vet. Dat stelt me gerust. Ik ben ook niet bang voor mijn groepje, maar eerder de docent.
Dat inderdaad wel. Ik zit te twijfelen of ik het uberhaupt aan de docent zeg.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:48 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Ah, ja als er opkomstplicht is etc. dan kan ik mij die angst voorstellen. Zou het 'vaag' houden dan.
Als ik groepsgenoot van TS was zou ik hem niet het eindverslag laten schrijven.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:43 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Ik zou het als volgt aanpakken:
1. Deel je groepsgenoten mee dat je op vakantie gaat.
2. Wacht de eerste reacties af.
3. Vertel dan pas dat je bereidt bent om 20 (30) uur extra tijd in de opdracht te steken.
evt. 4: Biedt aan om de presentatie te doen / het eindwerk op je te nemen tijdens de tentamenperiode.
Dat noemen we speculerenquote:Op woensdag 13 november 2013 22:58 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als ik groepsgenoot van TS was zou ik hem niet het eindverslag laten schrijven.
Ik zou het jou overigens ook niet laten schrijven, ook al was je nog zo "bereidt" om dat te doen.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:59 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Dat noemen we speculeren![]()
Ik zelf ook niet, maar dat is meer omdat ik niet graag al te veel 'controle' uit handen geef.
Afhankelijk van de persoon achter de naam zou ik het jou wellicht wel laten schrijven. Ik heb sowieso een doktershandschrift. Enfin.quote:Op woensdag 13 november 2013 23:00 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik zou het jou overigens ook niet laten schrijven, ook al was je nog zo "bereidt" om dat te doen.
Grappig, dat heb ik dus ook. De meeste verslagen schrijf ik ook voor het grootste gedeelte zelf. Anders halen prutsers gewoon je cijfer omlaag. Daarbij is een verslag in vieren knippen en individueel schrijven geen recept voor een goed lopend verhaal...quote:Op woensdag 13 november 2013 22:59 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Dat noemen we speculeren![]()
Ik zelf ook niet, maar dat is meer omdat ik niet graag al te veel 'controle' uit handen geef.
Bedoel meer dat ik niet blindelings een ander wil vertrouwen en het proces wil volgen. Ben zelf ook geen 10. Je tweede punt ben ik het mee eens. Maar in een ideale wereld is groepswerk natuurlijk ook gewoon groepswerk.quote:Op woensdag 13 november 2013 23:06 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Grappig, dat heb ik dus ook. De meeste verslagen schrijf ik ook voor het grootste gedeelte zelf. Anders halen prutsers gewoon je cijfer omlaag. Daarbij is een verslag in vieren knippen en individueel schrijven geen recept voor een goed lopend verhaal...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |