Mag ik meeraden als meelezer?quote:Op maandag 11 november 2013 15:55 schreef Kyara het volgende:
Gaat nog iemand raden wat papape betekent?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberquote:Op maandag 11 november 2013 15:55 schreef Kyara het volgende:
Gaat nog iemand raden wat papape betekent?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat dacht ik ook.. En 2e kinderen kunnen soms ook iets later gaan praten als grote broer/zus heel goed praten.. Dan is het begrip prima, maar het gebruik is minder omdat er genoeg gepraat wordt..quote:Op maandag 11 november 2013 20:13 schreef Phaidra het volgende:
Evenstar, wat goed dat hij al weer 2 extra dingen kan eten. En heerlijk samen spelen met z'n grote zus
. Succes bij de logopedist. Kan zijn achterstand nog komen door de tweetalige opvoeding?
Zodra ze de lepel/vork uit je handen slaatquote:Op maandag 11 november 2013 20:47 schreef Cocotrimonium het volgende:
Vanaf wanneer kun je eigenlijk gaan oefenen met zelf laten eten (met een lepeltje enzo, bedoel ik)? Ik heb echt geen idee. Wel net erover gehad dat we Saartje eens uit een gewone beker moeten laten drinken (doet ze heeeel soms al, maar we willen daar regelmaat in brengen).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tegenwoordig gaat het prima met een lepel. Ik geloof alleen niet dat ik FB filmpjes kan delen hier
Beker deden wij vanaf een jaar geloof ik, ging heel snel. Ook met een beker in bad.
Drinken gaat nu hartstikke netjes, totdat ze de beker ondersteboven houdt
Mama van F. (2012) en M. (2016)
Haha, zo ging het hier ookquote:Op maandag 11 november 2013 20:56 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Zodra ze de lepel/vork uit je handen slaat![]()
In ons geval was dat al voordat ze 1 was. En ze eet heel erg goed met vork en lepel nu.
Hier net zo. Voeren wordt nu pas lastigquote:Op maandag 11 november 2013 21:12 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Tussen het prikken door eet hij nog steeds veel met de handen hoor. Of hij prikt een stukje op de vork, pakt het er met zijn vingers af en stopt het dan in z'n mond.
Oh, wauw, CS, dat is echt superknap!quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:13 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vraag me bij diee kleintjes af of het daadwerkelijk uitdagend is of eerder onderzoekend of zelfs afwachtend. Ik probeerde bij mini-dreumes-ondeugendheden niet direct naar strafmaatregelen te grijpen, voor je het weet heb je je kruit verschoten als ze echt boevig worden![]()
Ik heb M een tijd lang met eigen bestek laten rommelen en hem dan tussendoor wat gevoerd met een andere lepel. Ging heel prima. Inmiddels eet hij zelfstandig, maar net als bij I gaat de lepel nog wel eens scheefSoep mag hij drinken uit een beker.
Hij krijgt opeens besef van voltooid deelwoorden. Nog zonder de 'ge'; hij heeft een tore 'bouwd of een tekening 'maat. Vanochtend zei hij 'mama broodje 'snijd', zo knap vond ik dat, dat hij de regel gesnapt heeft en toepast. Taalontwikkeling
Ik ben er ook bang voorquote:Op dinsdag 12 november 2013 09:20 schreef Clubsoda het volgende:
Maak je borst maar nat Soesa, het grote 'nee' zeggen gaat beginnengaaf ook dat ze uit het raam kijkt en vertelt wat ze ziet!
Knap van zijn woordjes zeg!quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:13 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vraag me bij diee kleintjes af of het daadwerkelijk uitdagend is of eerder onderzoekend of zelfs afwachtend. Ik probeerde bij mini-dreumes-ondeugendheden niet direct naar strafmaatregelen te grijpen, voor je het weet heb je je kruit verschoten als ze echt boevig worden![]()
Ik heb M een tijd lang met eigen bestek laten rommelen en hem dan tussendoor wat gevoerd met een andere lepel. Ging heel prima. Inmiddels eet hij zelfstandig, maar net als bij I gaat de lepel nog wel eens scheefSoep mag hij drinken uit een beker.
Hij krijgt opeens besef van voltooid deelwoorden. Nog zonder de 'ge'; hij heeft een tore 'bouwd of een tekening 'maat. Vanochtend zei hij 'mama broodje 'snijd', zo knap vond ik dat, dat hij de regel gesnapt heeft en toepast. Taalontwikkeling
Leuke 5 decembertipquote:Op dinsdag 12 november 2013 10:33 schreef Kwisted het volgende:
[..]
Knap van zijn woordjes zeg!![]()
Even nog om te reageren op het uitdagen/onderzoeken stukje. Ik ben daar ook wel heel voorzichtig mee. Maar bij mijn dochter vind ik het heel duidelijk van haar gezichtje af te lezen of ze het bewust of onbewust doet. En ook of ze me aan het 'testen' is, of dat ze aan het ontdekken is. Ik ben zelf van mening dat ik beter vroeg dan laat kan beginnen met heel duidelijk zijn in wat de regels zijn. Maar inderdaad dus wel alleen als ik zeker weet dat ze bewust dingen doet waarvan ze al wel snapt dat het niet mag.
Oh en nog een tip voor als het regent en je kindje moet binnen spelen. F heeft voor haar verjaardag een speeltentje gekregen van de Hema. Die had ik dit weekend opgezet en het is een dikke hit![]()
[ afbeelding ]
zoiets zeg maar, alleen hebben wij de kabouter-paddestoelen-versie. Kost 10 a 15,-
Dit!quote:
Toevallig zijn we net terug van de fysio. Het zit 'm vooral in z'n snelheid.. hij wil te snel en dan schiet ie door naar z'n tenen. En hij zoekt veel evenwicht. Wat oefeningen meegekregen maar ook een stukje geruststelling. Z'n spieren zijn in ieder geval lang genoeg.quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:04 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Kuuks hoe ist nou met Billie's tenenlopen?
Mooi om te horen! Succes met de oefeningen!quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:16 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Toevallig zijn we net terug van de fysio. Het zit 'm vooral in z'n snelheid.. hij wil te snel en dan schiet ie door naar z'n tenen. En hij zoekt veel evenwicht. Wat oefeningen meegekregen maar ook een stukje geruststelling. Z'n spieren zijn in ieder geval lang genoeg.
Hahahaha nouja zegquote:Op dinsdag 12 november 2013 16:59 schreef kleinzusje het volgende:
NTS: Moeten nog geïnstalleerd worden
Dit soort dingen duren hier eeeuhmm altijd wat langquote:
Saar heeft er laatst een gekregen van mijn schoonvader. Groot succes idd!quote:Op dinsdag 12 november 2013 10:33 schreef Kwisted het volgende:
Oh en nog een tip voor als het regent en je kindje moet binnen spelen. F heeft voor haar verjaardag een speeltentje gekregen van de Hema. Die had ik dit weekend opgezet en het is een dikke hit![]()
[ afbeelding ]
zoiets zeg maar, alleen hebben wij de kabouter-paddestoelen-versie. Kost 10 a 15,-
Ik ookquote:Op dinsdag 12 november 2013 20:46 schreef NotTheSame het volgende:
Als ik zo'n plaatjes op internet zie, vraag ik me soms werkelijk af wat de vader/moeder/oppas oid. op dat moment aan het doen was, dat je kind zoiets uit kan vreten!?
Oh ja, en waarom mensen zoiets dan niet ff goed opbergen ofzo...
Maarja misschien ben ik wel extreem eagle-eye geworden op dit soort dingen nadat ik 4 kinderen onder mijn hoede had toen Draakje er nog niet was (een tweeling van 1 en dames van 3 en 4.... inmiddels zijn ze 15, 14 en 12 jaar)
Vertel mij watquote:Op dinsdag 12 november 2013 21:06 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik ookJe weet gewoon dat je dingen als sudocreme buiten bereik moet houden en dat stiltes zeer alarmerend zijn
Hoewel ik nu -met 3 kinderen- ook wel snap hoe zoiets kan gebeuren hoorquote:
Dan is een doos duplo nog niet zo ergquote:Op dinsdag 12 november 2013 21:18 schreef Kyara het volgende:
[..]
Hoewel ik nu -met 3 kinderen- ook wel snap hoe zoiets kan gebeuren hoor
Kind 1 wakker, kind 2 slaapt nog en wil je niet wakker maken. Kind 1 mee naar beneden, daar verschonen en midden in een spuitluier wordt kind 3 wakker en zet kind 2 het op een krijsen. Net tijd om kind 1 in een luier te hijsen om vervolgens met kind 2 aan de borst kind 3 uit bed te plukken terwijl kind 1 beneden de doos met duplo te pakken heeft..... need i say more?
Ja, dat snap ik wel. Zoiets is natuurlijk zo gebeurd. Je bent ergens mee bezig, de bel gaat en zonder nadenken loop je even weg.. Zelfs met 1 kindquote:Op dinsdag 12 november 2013 22:42 schreef Kyara het volgende:
Ik bedoelde meer de situatie Phaidra, in zo'n situatie zou de pot sudocrem dus gewoon binnen handbereik staan.
J kreeg laatst ook al bijna mijn kolf op haar hoofd omdat M op de bank met de slangetjes zat te spelen waardoor ze daarna zo hingen dat J erbij kon en ze trok er hard aan. Dat soort dingen dus.
Is ook schrikken trouwens van die trap
Dan heb ik net een peuterquote:Op woensdag 13 november 2013 09:48 schreef Kyara het volgende:
Pittig Phaidra..... hopelijk eenmalig. Wel sneu als niks helpt he.
DF, wat een nare situatie. Hopelijk kunnen ze het op deze manier doorbreken.
Kwisted, ben benieuwd naar een foto van de staartjes.
En nog even iets anders: de babymeet van afgelopen juni krijgt een vervolg in januari. Gulara is er dan ook bij. Sommige babietjes van toen zijn inmiddels als dreumesjes geworden dus ook even hier de oproep: lijkt het je leuk om te komen? Geef me even een seintje dan kan ik je toevoegen op de fb groep. Daar staat ook een link naar de datumprikker.
Mijn zusje is zelf ook een orenklantje geweest. En de oudste 2 hebben 3 weken geleden de OK gezien (ene alleen buisjes, andere buisjes en alle amandelen eruit). Dus nu 3 uit 3 raak, zoals de kno arts voorspelde met de genen van paps en mams samenquote:Op woensdag 13 november 2013 09:45 schreef Phaidra het volgende:
Jeetje DF, wat een rotsituatie voor je zusje + gezin. Fijn dat ze goede hulp getroffen hebben, hopelijk heeft het snel resultaat. Ik herken van mezelf wel die prikkelbaarheid als je net buisjes hebt gekregen. Ik was voor die tijd ook behoorlijk doof en schrok daarna erg van normale geluiden die ik eerder helemaal niet hoorde. Maar ik was toen wel iets ouder en snapte ook waardoor het kwam. Dat scheelt denk ik wel heel veel!
Ik neem M ook niet mee hoor. Het ligt een beetje aan de datum of hij dan nog dreumes is of niet. Ik denk dat het voor de grotere dreumesjes/bijna peuters leuker is om een vervolg op de dreumesmeeting te doen eerlijk gezegd.quote:
Ja maar... Het komt nou wel ff binnen hoor... Over 5 weken is het ECHT ECHT ECHT geen kleine, schattige dreumes meerquote:Op woensdag 13 november 2013 09:52 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik neem M ook niet mee hoor. Het ligt een beetje aan de datum of hij dan nog dreumes is of niet. Ik denk dat het voor de grotere dreumesjes/bijna peuters leuker is om een vervolg op de dreumesmeeting te doen eerlijk gezegd.
Hou op, schei uit. Eind januari heb ik een peuter en 2 dreumessenquote:Op woensdag 13 november 2013 09:57 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Ja maar... Het komt nou wel ff binnen hoor... Over 5 weken is het ECHT ECHT ECHT geen kleine, schattige dreumes meer. Moeten we toch maar eens opschieten met een nieuwe fabriceren
Is ook zo, heel groot zelfsquote:Op woensdag 13 november 2013 10:41 schreef Kyara het volgende:
Ja, de mijne zijn dan ook bijna dreumesjes. Maar ik vind de verschillen tussen net dreumes en bijna peuter eerlijk gezegd best wel groot.
Ja hoi!!quote:Op woensdag 13 november 2013 10:42 schreef Kyara het volgende:
We krijgen trouwens vanaf vandaag ook gezelschap van een heuse dreumes-tweeling![]()
Cathmar, gefeliciteerd met je meisjes!
Oh als er zoveel dreumesen komen, is het een ander verhaal! In januari heb ik weinig vaststaande verplichtingen, dus ik hou het in gedachten. Is er een topic? Aan FB-groep toevoegen mag ook, maar ik weet absoluut nog niet zeker of ik ga komen. Ik ben zo slecht in dingen ruim van tevoren plannen...quote:Op woensdag 13 november 2013 10:49 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Is ook zo, heel groot zelfs
E is dan 1,5 dus die zit er precies tussenin. Maar als Sonnetje, SE, Troeta en KZ komen dan heeft ze al genoeg vriendinnetjes om mee te spelen
. En daarnaast vind ik het ook gewoon heel leuk dus anders heeft ze maar gewoon een beetje pech
. Als ze ergens een beetje kan struinen en eten is het al snel goed
jajajajajaja!!quote:Op woensdag 13 november 2013 09:52 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik neem M ook niet mee hoor. Het ligt een beetje aan de datum of hij dan nog dreumes is of niet. Ik denk dat het voor de grotere dreumesjes/bijna peuters leuker is om een vervolg op de dreumesmeeting te doen eerlijk gezegd.
quote:Op woensdag 13 november 2013 11:51 schreef Kyara het volgende:
Phaidra, ik heb je toegevoegd. Ik wilde je al met je echte naam aanspreken
Susie & Mevr.Mus goed idee! Maar ik pas zelf even voor het organiseren, de komende maanden even te druk.
Ik kan je niet meer in de fb groep toevoegen, want je hebt me eraf geknikkerdquote:Op woensdag 13 november 2013 12:02 schreef Kwisted het volgende:
Gefeliciteerd Cathmar, knappe meiden!!
Hier even geen foto van de staartjes, binnenkort wel weer een foto. Jullie eerst![]()
Ik overweeg ook serieus om naar de meet te gaan, maar ik ben een bange schijterd!
Dude! Gewoon komen! En als je die planner invult wordt er nog rekening met je gehouden ook!quote:Op woensdag 13 november 2013 12:02 schreef Kwisted het volgende:
Gefeliciteerd Cathmar, knappe meiden!!
Hier even geen foto van de staartjes, binnenkort wel weer een foto. Jullie eerst![]()
Ik overweeg ook serieus om naar de meet te gaan, maar ik ben een bange schijterd!
ik zit er al bijquote:Op woensdag 13 november 2013 12:15 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Ik kan je niet meer in de fb groep toevoegen, want je hebt me eraf geknikkerd
Maar jullie moeten dus gewoon komen, kthx
die was ik vergeten ja die vind ik leuker!quote:Op woensdag 13 november 2013 12:24 schreef Mangostine het volgende:
Dus Kwisted heeft MIJ eraf gegooid en Mineola mocht blijven?*kras
GMTAquote:Op woensdag 13 november 2013 12:24 schreef Mangostine het volgende:
+1quote:Op woensdag 13 november 2013 12:02 schreef Kwisted het volgende:
quote:Op woensdag 13 november 2013 12:24 schreef Mangostine het volgende:
Ik was ook al een keer door Kwisted geditched he? Dus I feel ya painquote:
Ze mogen juist niet blijven slapen. Papa gaat in de ochtend een uurtje, en mama met broers in de middag een uurtje/anderhalf.. Ze mochten ook niet vaker, zodat ze ook echt rust kregen thuis..quote:Op woensdag 13 november 2013 14:22 schreef Soempie het volgende:
DF, wat lijkt het me ontzettend heftig om zo'n kleintje achter te moeten laten in het zkh (of mag er nog iemand blijven slapen?). Maarja, na zulke zware weken voor iedereen moet je toch wat. Hoop dat dit plan gaat helpen.
Gaan er meer mensen met hun dreumes naar een intocht van Sinterklaas? M. lijkt het allemaal wel zo'n beetje te begrijpen (op zijn manier). Zo leuk.Dus we gaan echt Sinterklaas vieren met liedjes, schoentje zetten, wortel voor het paard, cadeautjes, intocht, enz.
Hier komt het wel goed uit, hij heeft wel wat nieuw speelgoed nodig dat meer aansluit op zijn leeftijd (speelt niet meer zoveel met onze huidige collectie). Dus goed excuusquote:Op woensdag 13 november 2013 15:55 schreef Mangostine het volgende:
Wij doen hier niks aan Sinterklaas hoor! Opa's en oma's mogen 1 cadeautje geven als ze dat per se willen. Maar we profiteren er nu nog even van dat de gekte aan ons voorbij trekt.
Dat laatste vreet ik al 2 maanden!quote:Op woensdag 13 november 2013 16:02 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Hier komt het wel goed uit, hij heeft wel wat nieuw speelgoed nodig dat meer aansluit op zijn leeftijd (speelt niet meer zoveel met onze huidige collectie). Dus goed excuus. En voor ons om chocolade, pepernoten en gevulde speculaas te eten.
Wij gaan naar de officiele intocht. Het zal wel een gekkenhuis zijn maar ik vind het wel gaaf om het eens mee te maken, en nu het inquote:Op woensdag 13 november 2013 14:55 schreef Soempie het volgende:
Heftig DF...ik zou het niet kunnen denk ik.
Hier ook boekjes over Sinterklaas, Kyara. We hadden er nog een van Dikkie Dik (), het liedjesboek van Mies van Hout en zondagochtend krijgt M. nog een simpel boekje met uitleg en apart de woordjes. Heb jij nog leuke boekentips?
Sinterklaasjournaal kijken we samen en dan vertel ik op zijn niveau wat er allemaal gebeurt. Dat vindt M. nu al prachtig, lekker op schoot.
Wat ontzettend leuk. Ik ben zelfs een beetje jaloers. In het Sinterklaasjournaal kwam Groningen ook al voor en ik werd er zelfs wat emo van (hormonenquote:Op woensdag 13 november 2013 16:43 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wij gaan naar de officiele intocht. Het zal wel een gekkenhuis zijn maar ik vind het wel gaaf om het eens mee te maken, en nu het inGroningen
vind ik het wel een goede gelegenheid. Mijn lief gaat ook mee, die krijgt een mooi lesje Nederlandse tradities mee
ik heb het M nog niet echt uitgelegd, dat zal ik de komende dagen eens gaan doen.
Ik denk dat het ook een beetje afhankelijk is van de grootschaligheid van het evenement. Soms zijn het echt shows met honderden kinderen....quote:Op woensdag 13 november 2013 19:50 schreef Tinuviel het volgende:
Kyara waarom vind je M te klein voor Sinterklaasviering op je man zijn werk. Mijn werkgever doet het elk jaar en de jongens vermaakten zich vorig jaar prima, L. Was toen maar een half jaar oud. Ik vind het leuk om trots mijn kindjes te showen, gezellig met collega's te praten en ze mijn man voor te stellen.
Het is anders na 6 weken nachtbraken denk ik..quote:Op woensdag 13 november 2013 14:55 schreef Soempie het volgende:
Heftig DF...ik zou het niet kunnen denk ik.
Is het op je man's werk zo groot? Bij ons is het idd niet zo groot, weet niet precies misschien met 40-50 man maximaal. Sint roept de kinderen naar zich toe, vorig jaar bleven wij erbij zitten, vertelt dan iets over het kind en elk kind krijgt een cadeautje dat je als ouder mocht uitkiezen. Ik vind het zo super geregeld.quote:Op woensdag 13 november 2013 20:01 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook een beetje afhankelijk is van de grootschaligheid van het evenement. Soms zijn het echt shows met honderden kinderen....
Oja, je hebt het hier in dit topic over M. Niet over je meisjesquote:Op woensdag 13 november 2013 14:31 schreef Kyara het volgende:
Ja, wij gaan! Wel bij mijn moeder in het dorp. Dus stukje kleinschaliger dan in de stad. Verder zijn het sinterklaasgebeuren ook aan het uitleggen dmv boekjes en woordjes leren. Schoen zetten gaan we ook -weer- doen en het wordt ook met de familie gevierd als het goed is.
Ben wel heel benieuwd wat hij er van vindt. Zaterdag ook maar op tv de intocht kijken.
graag!quote:Op woensdag 13 november 2013 09:48 schreef Kyara het volgende:
Pittig Phaidra..... hopelijk eenmalig. Wel sneu als niks helpt he.
DF, wat een nare situatie. Hopelijk kunnen ze het op deze manier doorbreken.
Kwisted, ben benieuwd naar een foto van de staartjes.
En nog even iets anders: de babymeet van afgelopen juni krijgt een vervolg in januari. Gulara is er dan ook bij. Sommige babietjes van toen zijn inmiddels als dreumesjes geworden dus ook even hier de oproep: lijkt het je leuk om te komen? Geef me even een seintje dan kan ik je toevoegen op de fb groep. Daar staat ook een link naar de datumprikker.
Het heerst lisa heeft er ook last van,quote:Op donderdag 14 november 2013 07:03 schreef Zoë23 het volgende:
wat vervelend Evenstar, beterschap!
S is al een tijdje verkouden maar vannacht had ze echt last van het snot. Tijdens het slapen stopte ze soms met ademhalen en moest ze erg hoesten enz. Pittige nacht zo zonder. Wat kan ik doen om dat slijm weg te krijgen?
Heb VSM voor hoest dat verzacht geloof ik wel. En Luuf.. Het slijm zit wel los maar gaat niet weg.
(ze krijgt geen melkproducten oid)
Zoë ik weet niet of het bestaat voor kinderen onder de 3, maar zou er geen slijmoplosser zijn zoals Bisolvon?(of die pillen met korrels in, rode verpakking maar ben de naam ff kwijt Darolan bedoelde ik, maar dat is vanaf 12 jaar pas mogelijk + op recept re krijgen)quote:Op donderdag 14 november 2013 12:54 schreef Zoë23 het volgende:
Knap zolena!
San
Anta flu vind ik eng/niet geschikt
Stomen is een idee ja, helpt dat ook voor de keel? In de neus zit t los en loopt naar dr keel maar daar krijgt ze t niet weg.
Pff vind t wel pittig 2hele weken incl weekend zonder. Respect voor alleen staande ouders..
Naast dat t pittig is vind ik het ook wel fijn samen met S een ritme te hebben. Ben blij dat mn bekken weer wat meewerkt. Scheelt ook.
Dankjequote:Op donderdag 14 november 2013 13:25 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Zoë ik weet niet of het bestaat voor kinderen onder de 3, maar zou er geen slijmoplosser zijn zoals Bisolvon?(of die pillen met korrels in, rode verpakking maar ben de naam ff kwijt Darolan bedoelde ik, maar dat is vanaf 12 jaar pas mogelijk + op recept re krijgen)
Respect voor jou meis, 2 weken alleen met zieke dreumes is killing.
T is ookniet echt geschikt maar lisa blijft netjes zitten dus ik vind het niet erg. Ze krijgt bijv. Ook pindas en borrelnootjes. Krijg altijd van die scheve gezichten:) stomen kan goed helpen en een uihielp bij mezelf goed.quote:Op donderdag 14 november 2013 12:54 schreef Zoë23 het volgende:
Knap zolena!
San
Anta flu vind ik eng/niet geschikt
Stomen is een idee ja, helpt dat ook voor de keel? In de neus zit t los en loopt naar dr keel maar daar krijgt ze t niet weg.
Pff vind t wel pittig 2hele weken incl weekend zonder. Respect voor alleen staande ouders..
Naast dat t pittig is vind ik het ook wel fijn samen met S een ritme te hebben. Ben blij dat mn bekken weer wat meewerkt. Scheelt ook.
quote:Op donderdag 14 november 2013 20:13 schreef Sam1993 het volgende:
Je kunt nog zo direct zijn als je kunt df. Ik vertelde het niet om commentaar te krijgen! Ik ben dr moeder en ik bepaal dus wat ze wel of niet mag hebben. Wat andere daar ook van denken. Uiteraard mag je je mening geven maar aanvallen doet me niks..
ik vind dat hier heel vaak enorm overdreven word gereageerd. Overal is gevaar zelfs nog als ze veilig in bed licht te slapen. Ik heb gewoon een andere kijk op bepaalde zaken. Je kunt nog stikken in een stuk broccoli. Misschien moet ik voortaan maar alles gaan pureren inc de pindas want ja voor je t weet verslikt ze zich.
Sorry maar ik kan er niks mee als anderen hun kijk op zaken proberen op te dringen. Doe ik namelijk ook niet.
Je had namelijk ook gewoon kunnen zeggen wist je wel dat die dingen op kunnen zwellen? Nee dat wist ik niet en daarom zal ik nu nog iets beter opletten voor mij is het dan ook klaar.
Dit.quote:Op donderdag 14 november 2013 20:32 schreef Troeta het volgende:
Sam, pinda's en antiflu is gewoon levensgevaarlijk, punt. Dit is heeeeeeeeeeeeel wat anders als borstvoeding/flesvoeding of een ijsje met 10 maanden. Je kand kan er in stikken en doodgaan.
Ook voor benauwdheid en iedere vorm van verkoudheid.quote:Op donderdag 14 november 2013 17:25 schreef Phaidra het volgende:
Zoë, in plaats van neusspray zou je nog monodose zoutoplossing (van otrivin) kunnen gebruiken. Daarmee spoel je de neus goed door. Volgens de kinderarts werkt dat beter dan sprayen.
Dan heb ik het verkeerd binnengekregen sorry danquote:Op donderdag 14 november 2013 20:25 schreef Deepfreeze het volgende:
Sam, ik had dat in de post ervoor gezegd. En jou reactie is : ik doe het toch. Dus ik vroeg me af of je dat risico dan voor lief neemt. Als je het niet weet, en nu wel, dan is het jou keus om met die kennis te doen wat je wil. Wat het ook mag zijn. Dat maakt me dan niet uit. Als je er maar over nadenkt..
Als je eens gezien hebt (bij een kennis van mijn ouders) wat voor gevolg zoiets heeft wordt je misschien wat feller.
En internet is een rotmedium om iets netjes genuanceerd dingen te zeggen. Dus dan maar zo..
Thanks!quote:Op donderdag 14 november 2013 20:34 schreef Pvoesss het volgende:
Ook voor benauwdheid en iedere vorm van verkoudheid.
Monodose werkt echt het allerbeste om het goed vrij te maken.
En daarin zit ook nog een verschil in de lange versus de korte termijn.....quote:Op donderdag 14 november 2013 20:30 schreef NotTheSame het volgende:
Sam, ik zie eigenlijk nergens in de post van DF een directe aanval naar jou toe?
En als jij vind dat hier overdreven gereageerd word ,soit.
Dit is een discussieforum, iedereen mag vinden wat men wil, en iedereen mag daarover schrijven.
Jammer dat je je daardoor aangevallen voelt.
Ik weet dat mijn aanpak door sommigen ook niet gewaardeerd word, maar dat hoef ik toch niet persoonlijk op te nemen?
Iedereen is anders, leeft anders, gelooft misschien wel anders en ieder kindje heeft zijn of haar eigen aanpak nodig.
Opvoeden kan op miljarden manieren, geen enkele is hetzelfde. Maar we hebben allemaal hetzelfde doel: je kind gelukkig maken.
Dat is zeker zo, ik doelde het ook meer in de algemeenheid eigenlijk, dat had ik misschien duidelijker kunnen verwoorden.quote:Op donderdag 14 november 2013 20:40 schreef Kyara het volgende:
[..]
En daarin zit ook nog een verschil in de lange versus de korte termijn.....
Eerst drama omdat ik M in de auto zette, vervolgens drama omdat hij weer uit de auto moest. Krijsende dreumes in een houtgreep in de buggy gegespt want ik kon hem ook moeilijk op straat laten liggen. Daarna naar de kinderkapper. Geen kik gegeven en zich keurig gedragenDaarna weer drama omdat we weer weg gingen, met een krijsende bijna peuter door de winkelstraat gelopen (in de buggy want lopen, dat wilde hij ook niet, hij wilde alleen op de grond liggen krijsen). Weer drama omdat hij de auto in moest. En daarna weer drama omdat hij de auto uit moest...........
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHH
Sorry, dan heb ik je verkeerd begrepenquote:Op donderdag 14 november 2013 20:59 schreef Kyara het volgende:
Weet ik NTS, ik wilde alleen even een bruggetje slaan
Thank god alleen het luchtalarmquote:Op donderdag 14 november 2013 21:36 schreef Xanteh het volgende:
Ging het luchtalarm af of moest er een schone luier komen?
Hier ook een dame in de dreumespuberteit. Overal nee op antwoorden, krijsen en meppen, overstrekken etc. Gelukkig wel nog steeds doorslapen 's nachts.
Zoe, al bv geprobeerd?
150 pakketjes
Ik mis de bv! Is zo handig..vooral bij een ziek kindje.quote:
Daar zitten ook de lades, greepjes en ander klein prut bij.quote:
Volgens mij heeft mijn M zijn boze buien van vorige week in een pakketje naar de jouwe gestuurd, dit klinkt heel bekendquote:Op donderdag 14 november 2013 20:40 schreef Kyara het volgende:
[..]
En daarin zit ook nog een verschil in de lange versus de korte termijn.....
Eerst drama omdat ik M in de auto zette, vervolgens drama omdat hij weer uit de auto moest. Krijsende dreumes in een houtgreep in de buggy gegespt want ik kon hem ook moeilijk op straat laten liggen. Daarna naar de kinderkapper. Geen kik gegeven en zich keurig gedragenDaarna weer drama omdat we weer weg gingen, met een krijsende bijna peuter door de winkelstraat gelopen (in de buggy want lopen, dat wilde hij ook niet, hij wilde alleen op de grond liggen krijsen). Weer drama omdat hij de auto in moest. En daarna weer drama omdat hij de auto uit moest...........
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHH
Wij gebruiken meestal een half flesje per keer (per neusgat een keer goed knijpen, dan bleef er meestal nog een half flesje over). Het loopt er deels wel weer uit, het is dan ook de bedoeling dat je alles even goed doorspoelt. Bij ons hielp het stukken beter dan de sprayquote:Op vrijdag 15 november 2013 08:32 schreef Kuukske het volgende:
Hé ik zie die Otrivin baby hier nu voorbijkomen. Ik vond het een beetje onhandig in gebruik. En heel onduidelijk, of ik lees het gewoon niet goed. Maar moet dan zo'n heel flesje in een neusje?
Tussen de 12 en 16 weken eventjes, maar toen had ik vreselijke stuwing, zodat ik hem alsnog uit bed pakte rond 5 uur of ging kolven. Toen ging ik werken en was het over. Tot ca. 9 maanden sliep hij max. 2,5 uur achter elkaar (4/5 nachtvoedingen of speen terugstoppen). Daarna ging het beter en was het nog 1 of 2x wakker. De laatste maanden merk ik dat die ene keer wakker worden steeds een beetje later wordt. Eerst rond 3 uur, nu rond 5 uur.quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:42 schreef Deepfreeze het volgende:
Phaidra, nog nooit? Dan is dit al erg fijn.
Maar ik heb 2 diepe slapers normaal, die hoor ik bijna nooit (ik slaap ook diep).. Maar mijn schoonzusje heeft ook van die kids die vaak wakker worden in de nacht, die slapen ook licht..
Kyara, slikken is niet echt het goede woord denk ik.. Want Chris komt prima op zijn pootjes terecht. Hij heeft vriendjes, komt op school goed mee, gaat blij naar zwemles etc. Toen maakte ik me er ook niet echt zorgen om. Het CB heeft weleens iets geopperd, maar zowel ik als het KDV zagen er geen groot probleem in..
Alleen als Chris het 2e kind was geweest, dan had hij misschien wel de stempel gekregen omdat je weet hoe het anders kan zijn.. Nu de goede volgorde dus. Allebei blije kinderen.
Slikken is het niet, meer bewustwording van de invloed die de omgeving heeft op het beeld van een kind. Terwijl het gewoon eigen karaktertjes zijn, het sterkt me eerder in mijn manier van opvoeden. Niet veroordelend vergelijken(zeker niet met het kind erbij), niet pushen, gewoon zichzelf laten zijn. Dan komen ze wel waar ze horen te zijn.![]()
Tinu, de kinderen zijn wel gewoon thuis.. Chris zit alleen op school overdag, dus die krijgt er minder van mee. Voor Daan komt schoonmoeder 2 nachten logeren, en dan hopen we dat de kasten in ieder geval zover staan dat de meeste zooi aan de kant is..
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 16 november 2013 08:59 schreef Twinkle20 het volgende:
Och erm ding ... beterschap jullie!
En voor degenen die het nog niet weten... heb vanmorgen twee streepjes gepiest dus Djen krijgt als alles goed gaat ergens eind juli begin augustus een brusje
Djen doet het super. Ik heb gewoon niks te melden. Aan alle kanten breken er tanden en kiezen door maar het lijkt haar weinig te doen. Gewoon een heerlijk vrolijke vogel in huis
^^quote:Op zaterdag 16 november 2013 09:45 schreef Kyara het volgende:
Oh en voor de mensen die vandaag naar de intocht gaan: veel plezier!
Saar is met een aantal afspraken mee geweest naar het zhuis, zowel met M. erbij als met mij alleen.quote:Op zaterdag 16 november 2013 21:08 schreef Kwisted het volgende:
Kyara wat een leuke foto!! Wat lief!!
Ik ga zo even bijlezen, eerst posten.
Morgen krijgt F de 14maanden prikjes, en ik ben huiverig! Ze zijn toch de ergste?
En dan savonds naar de vk, zin in!!
Weet alleen nog niet of F dan mee kan. Namen jullie je dreumes mee naar de vk afspraken?
Verder hier alles prima!
Jup. Maastricht ook gister tilburg vandaag:-)quote:Op zondag 17 november 2013 20:27 schreef Zoë23 het volgende:
Wij hadden gister de intochtIs dat per stad verschillend?
Leuk DF
Vandaarquote:Op zondag 17 november 2013 20:28 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
Jup. Maastricht ook gister tilburg vandaag:-)
Weet niet of je in een grote stad woont of in de buurt van. Hier in Tilburg doet Sint namelijk ook nog een rondje reeshof (grote wijk) over 1,5 week misschien daar ook ergens en hij komt hier ook bij de biebquote:Op zondag 17 november 2013 20:35 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Vandaar
Voel me een slechte moeder met al dat sinterklaasgedoe. Zie allemaal lieve pieten-kindjes op FB. Misschien als papa thuis was geweest waren we wel ff gaan kijken. Ik kan met mijn bekken echt geen half uur/uur staan / langzaam lopen
.
Maargoed gister zijn we met tante naar ballorig geweest. Heeft S gezellig met tante gespeeld (S heeft geen hoogtevrees kwamen we achter) en ik kon even bijkomen
quote:Op zondag 17 november 2013 21:04 schreef bitterend het volgende:
Volgens mij heeft onze stadsdeel ook een eigen intocht. Iig vorig jaar stonden we vast in de file achter het paard
Hier ook geen Sint-intocht gezien, behalve die op tv.. Ze zijn nog klein genoeg, dat Sint-beleven kan nog wel een paar jaar.quote:Op zondag 17 november 2013 20:35 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Vandaar
Voel me een slechte moeder met al dat sinterklaasgedoe. Zie allemaal lieve pieten-kindjes op FB. Misschien als papa thuis was geweest waren we wel ff gaan kijken. Ik kan met mijn bekken echt geen half uur/uur staan / langzaam lopen
.
Maargoed gister zijn we met tante naar ballorig geweest. Heeft S gezellig met tante gespeeld (S heeft geen hoogtevrees kwamen we achter) en ik kon even bijkomen
Nee geen nee fasequote:Op zondag 17 november 2013 21:22 schreef Phaidra het volgende:
Is het niet gewoon de NEEEE-fase bitterend? Even testen of ze ook nee zegt als je vraagt of ze een snoepje wil.
Ik denk niet dat hij al echt begrijpt waar het om draait. Hij vind gewoon liedjes zingen bij het schoen zetten leuk en van de intocht was hij gebiologeerd, gewoon het kijken naar de wagens, mensen, die muziek maken, pieten etc.quote:
Oeh leuk ! Had Phaidra ook voor I toch ?quote:Op zondag 17 november 2013 21:47 schreef _Ophelia_ het volgende:
Wat leuk al die intochten!
Ik had wel iets in mijn schoen. De kartonversie van "Sinterklaas". (Otje is er nog te klein voor dus voor mij, karton want zij wil hem wel lezen)
De intocht op tv is wat mij betreft genoeg, hoop dat ik dat nog even zo kan houden.
Boek is hier inderdaad pas nog langsgekomen.quote:Op zondag 17 november 2013 21:49 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Oeh leuk ! Had Phaidra ook voor I toch ?
TV hier vandaag om 7.00 ( herhaling)![]()
quote:Op zondag 17 november 2013 21:52 schreef Xanteh het volgende:
Liep vanmorgen naakt richting de douche, C ziet mij en roept heel enthousiast 'bosjes!'
quote:Op zondag 17 november 2013 21:52 schreef Xanteh het volgende:
Liep vanmorgen naakt richting de douche, C ziet mij en roept heel enthousiast 'bosjes!'
Ik ook.quote:Op zondag 17 november 2013 21:53 schreef kleinzusje het volgende:
bosjes ? Oh borstjes hahaha. Ik dacht bosjes haar
bosjesquote:Op zondag 17 november 2013 21:55 schreef _Ophelia_ het volgende:
Maarreh Xanteh, wat bedoelde ze nou?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |