abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133149271
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarige.. Voor zover mogelijk :P

pi_133149389
Waar het ging over de kerstoutfit van de familie Coco, Cristel van PE graag wilde kokkerellen met poedersuiker, en wat dreumesen zoal wel en niet te eten krijgen :P

Game on!
pi_133150078
Gaat nog iemand raden wat papape betekent?
pi_133150279
quote:
2s.gif Op maandag 11 november 2013 15:55 schreef Kyara het volgende:
Mag ik meeraden als meelezer?

Ik denk:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133150293
helaas Olf...
pi_133150394
Ik dacht net zo'n pet als papa heeft!
pi_133150425
Oh, iemand vroeg of wij altijd zo'n outfits doen: dit is de eerste keer :+ Vond t een mooi moment :D
pi_133150694
quote:
2s.gif Op maandag 11 november 2013 15:55 schreef Kyara het volgende:
Rabarber :9
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133151420
PE _O-

Papape... m'n voorstellingsvermogen schiet tekort. ;( Iets met een papegaai?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_133151467
Okey, vooruit

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133153823
Ooooooh, als ik het nu hardop uitspreek is dat best logisch! Leuk ook, die staat hier op het verlanglijstje voor z'n 2e verjaardag. Wat staat er op de paraplu?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_133153880
Hij is doorzichtig met een heleboel kikkers. En een bijpassende kikker poncho (zo'n stevige, goede kwaliteit). Van schoonouders gekregen.

Ik kan niet wachten tot we naar buiten kunnen in de regen. Op zich lijkt het me voor mezelf dan ook geen overbodige luxe om ook regenlaarzen te kopen...
pi_133153908
Tof, wel een foto doen dan he?
En regenlaarzen voor jou. Er zijn best leuke te krijgen!
  maandag 11 november 2013 @ 18:21:39 #14
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_133155300
Oooh foto!

Oliver vind dutjes voor baby's en hij geeft ineens heel duidelijk aan dat hij op het potje wil en doet daar nu steeds vaker zijn behoeftes op. wel ook nog natte luiers maar de toon is gezet!
Nou nog onderbroekjes vinden in krielkip formaat :') :+

Verder eet hij twee nieuwe dingen *O*
En volgende week een "assesment" met andere logopediste ivm zijn spraak. De ergo/logo die we al hebben is vooral gericht op zijn sensoriek.
Zijn begrip is hartstikke prima en zijn ontwikkeling erg vlot alleen zijn spraak niet. Zijn woordschat qua spreken is te klein.
Verder is hij verzot op Arwie O+ kunnen ze vechten als kat en muis maar ook superlief samen spelen.

Bijna 2 al O+ time flies!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_133159790
Mn kind eet broccoli *O*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_133159892
Mijn kind lust geen avocado -O-
pi_133160020
Kyara ik ben benieuwd naar zijn regenoutfit O+. Eigen regenlaarzen lijkt me idd wel handig!

KZ, broccoli is hier zijn favo, samen met wortel :Y

Evenstar, wat goed dat hij al weer 2 extra dingen kan eten *O*. En heerlijk samen spelen met z'n grote zus O+. Succes bij de logopedist. Kan zijn achterstand nog komen door de tweetalige opvoeding?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133160102
Mijn kind at zelf met een babyvorkje O+
pi_133160285
Evenstar, wat goed! Wat zijn de twee items die hij nu eet? Broer en zus O+
En wat betreft taal dacht ik hetzelfde als Phaidra, tweetalige kinderen zijn vaak laat met praten.

Jeej voor broccoli! Avocado ging hier wel ok vanavond, voor een eerste keer sowieso.
pi_133160353
Gisteren at ze heerlijk mee van de ( afhaal) bami :D En toen begon ik me ( na bijlezen hier ) een beetje zorgen te maken :D
Dus vanavond zat die kleine broccoli en vis te eten O+ met een vork ( en vingers). Daarna nog een bordje yoghurt ( en vla).
pi_133160372
de meiden vonden de avocado gelukkig wel erg lekker.

Broccoli gaat hier sowieso wel goed. Net al "boemkool"
pi_133160719
Kyara, die is wel klaar voor de regen dan.. Leuk zo'n woord. Soms is het even raden naar wat ze bedoelen..

quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 20:13 schreef Phaidra het volgende:
Evenstar, wat goed dat hij al weer 2 extra dingen kan eten *O*. En heerlijk samen spelen met z'n grote zus O+. Succes bij de logopedist. Kan zijn achterstand nog komen door de tweetalige opvoeding?
Dat dacht ik ook.. En 2e kinderen kunnen soms ook iets later gaan praten als grote broer/zus heel goed praten.. Dan is het begrip prima, maar het gebruik is minder omdat er genoeg gepraat wordt..

Hier vanavond tikki massala, curry met kip, snijbonen, rijst.. En een schepjes dikke yoghurt.. En de rest van het bakje yoghurt schepte Daan met een blij hoofd naar binnen als toetje.
pi_133162142
Vanaf wanneer kun je eigenlijk gaan oefenen met zelf laten eten (met een lepeltje enzo, bedoel ik)? Ik heb echt geen idee. Wel net erover gehad dat we Saartje eens uit een gewone beker moeten laten drinken (doet ze heeeel soms al, maar we willen daar regelmaat in brengen).
  maandag 11 november 2013 @ 20:56:56 #25
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_133162633
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 20:47 schreef Cocotrimonium het volgende:
Vanaf wanneer kun je eigenlijk gaan oefenen met zelf laten eten (met een lepeltje enzo, bedoel ik)? Ik heb echt geen idee. Wel net erover gehad dat we Saartje eens uit een gewone beker moeten laten drinken (doet ze heeeel soms al, maar we willen daar regelmaat in brengen).
Zodra ze de lepel/vork uit je handen slaat :P

In ons geval was dat al voordat ze 1 was. En ze eet heel erg goed met vork en lepel nu.
pi_133163202
Wij lieten Faye regelmatig kliederen als ze in bad moest. In de luier in de stoel met een schaaltje yoghurt ^O^

In het begin kreeg je dan dit:
SPOILER
Tegenwoordig gaat het prima met een lepel. Ik geloof alleen niet dat ik FB filmpjes kan delen hier :)

Beker deden wij vanaf een jaar geloof ik, ging heel snel. Ook met een beker in bad.
Drinken gaat nu hartstikke netjes, totdat ze de beker ondersteboven houdt :P
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_133163375
Coco: we zijn hier begonnen met een vorkje, voor dat ze 1 werd. gaat nu super goed. Met een lepel steeds eventjes. gaat nu ook prima. Lepel vindt ze nog wel lastiger dan vork. En vooral geen haast hebben :D :D
Beker bij elke maaltijd en in bad. Gaat ook goed, maar alleen gaat ie op zn kop
pi_133163550
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 20:56 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Zodra ze de lepel/vork uit je handen slaat :P

In ons geval was dat al voordat ze 1 was. En ze eet heel erg goed met vork en lepel nu.
Haha, zo ging het hier ook :+. Rond z'n verjaardag wilde hij pertinent niet meer gevoerd worden. Enorm drama opeens! Zelf laten eten (wel stukjes ipv geprakt) en het was over. Maand later weer drama, toen vond meneer het tijd om met een (gebaks)vorkje te eten ipv met z'n handen. Duurde wel even voor we dat doorhadden trouwens...

Tussen het prikken door eet hij nog steeds veel met de handen hoor. Of hij prikt een stukje op de vork, pakt het er met zijn vingers af en stopt het dan in z'n mond :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133163574
PE die foto's!

Kyara leuk cado van oma en opa.

Ik had voor mijn dreumes avocado gemaakt met gepureerde tomaat en wat geraspte kaas. Dreumes hoefde het niet en toen ging manlief proeven en die vond het vreselijk. Manlief eet avocado puur en dreumes eet het niet.

Ik had gisteren Thai gemaakt en een klein beetje chili erin gedaan. Dreumes spuugde het weer uit en ik vraag me af of dat aan de nasmaak van de chili lag.

Vanavond St. marten liedje bij 2 deuren gedaan. Volgens mij vond L het zeer entertaining.

Hier gaat eten ok zoals door Phaidra omschreven.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_133163690
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 21:12 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Tussen het prikken door eet hij nog steeds veel met de handen hoor. Of hij prikt een stukje op de vork, pakt het er met zijn vingers af en stopt het dan in z'n mond :D.
Hier net zo. Voeren wordt nu pas lastig ;)
pi_133163778
Yoghurt eet hij ook zelf met een lepeltje. Hij snapt alleen nog niet dat je het lepeltje recht moet houden. Met de dikke Griekse yoghurt geen probleem meestal, maar toen we soep gingen eten was dat een ander verhaal _O-
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 11 november 2013 @ 21:32:11 #32
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_133164666
Perzik ! En rozijntjes ! Niet het meest gezonde maar ach ;)
Volgende stap is appel :+

Tweetaligheid kan idd invloed hebben maar hoeft niet perse , zijn woord gebruik is nu:

Bye, dada, Arwie , caa, tisssh, bujd , booooo , poepoe , dah , mama. :+

Hij zou nu ongeveer 50 woorden moeten kennen en twee woordszinnen gaan maken..

Het is geen groot probleem nog maar hij is zelf gefrustreerd ook..
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_133175391
F eet nu ook met een gebaksvorkje. Ze wilde niet meer geholpen worden en gaf dat duidelijk aan. En t kinderbestekje van plastic prikte niet goed. Dit werkt prima! Met n lepeltje lukt haar echt nog niet. Dan zit de yoghurt overal. Net als bij knappe Faye op de foto ;)

F is zo stout deze ochtend. Ze is me echt aan t uitdagen. En t ligt niet aan mijn eigen humeur ofzo :P. Ze doet gewoon ineens vanalles wat niet mag, sommige dingen waarvan ik zeker weet dat ze t snapt. En als ik waarschuw of niet aankomen zeg, dan kijkt ze me heel baldadig aan en begint er dan op te slaan. Tsja, opvoeden begint nu. Dus t dametje heeft in de hoek gestaan.

Ohh en ze kan op de bank klimmen en is er al 2x hard vanaf gevallen. Pff je zou zeggen dat de lol er dan snel af is, maar ze kraait van plezier.

Verder was ze om 5.15u wakker en heeft naast mij tot half 8 uitgeslapen. Langste ooit, ongelofelijk. Kon ze dat maar in haar eigen bedje net zo goed.
pi_133175626
Ik vraag me bij diee kleintjes af of het daadwerkelijk uitdagend is of eerder onderzoekend of zelfs afwachtend. Ik probeerde bij mini-dreumes-ondeugendheden niet direct naar strafmaatregelen te grijpen, voor je het weet heb je je kruit verschoten als ze echt boevig worden ;)

Ik heb M een tijd lang met eigen bestek laten rommelen en hem dan tussendoor wat gevoerd met een andere lepel. Ging heel prima. Inmiddels eet hij zelfstandig, maar net als bij I gaat de lepel nog wel eens scheef :+ Soep mag hij drinken uit een beker.

Hij krijgt opeens besef van voltooid deelwoorden. Nog zonder de 'ge'; hij heeft een tore 'bouwd of een tekening 'maat. Vanochtend zei hij 'mama broodje 'snijd', zo knap vond ik dat, dat hij de regel gesnapt heeft en toepast. Taalontwikkeling O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 12 november 2013 @ 09:17:55 #35
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133175689
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 09:13 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vraag me bij diee kleintjes af of het daadwerkelijk uitdagend is of eerder onderzoekend of zelfs afwachtend. Ik probeerde bij mini-dreumes-ondeugendheden niet direct naar strafmaatregelen te grijpen, voor je het weet heb je je kruit verschoten als ze echt boevig worden ;)

Ik heb M een tijd lang met eigen bestek laten rommelen en hem dan tussendoor wat gevoerd met een andere lepel. Ging heel prima. Inmiddels eet hij zelfstandig, maar net als bij I gaat de lepel nog wel eens scheef :+ Soep mag hij drinken uit een beker.

Hij krijgt opeens besef van voltooid deelwoorden. Nog zonder de 'ge'; hij heeft een tore 'bouwd of een tekening 'maat. Vanochtend zei hij 'mama broodje 'snijd', zo knap vond ik dat, dat hij de regel gesnapt heeft en toepast. Taalontwikkeling O+
Oh, wauw, CS, dat is echt superknap!

Hier een behoorlijk mopperig meisje de laatste dagen. Niets is goed en om het minste krijgt ze een echte driftbui. Ze is ook nog steeds niet lekker, dat zal er wel mee te maken hebben.

Taalontwikkeling gaat hier ook echt heel hard. Gister keek ze uit het raam en zei ze: 'mauw'! En idd, er liep een kat. Ze zegt nu ook auw bij pijn en ze kan sinds gister ook nee zeggen....en ook nog op de juiste momenten :') :D. Kleine wijsneus!
  dinsdag 12 november 2013 @ 09:18:31 #36
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_133175704
Pffff even bijlezen hoor...

Kwisted, fijn dat ze zo lang geslapen heeft!
En veel succes met opvoeden vandaag ;). Ze kunnen af en toe het bloed onder je nagels uit halen hè ;).

Evenstar, wat een geweldige vooruitgang *O*!!! Hopen dat de stijgende lijn zich voortzet!!!

Kyara wij willen een foooooootooooo! 8-)
En een papape O+! Die moet ik hier ook nog een halen voor Draakje.

Wat is Faye toch een een leukerd! De ondeugd straalt uit d'r ogen O-) !

Kleinzusjes K. eet broccoli *O* !
Heb je de ladestopers al gebruikt?

Eten doen we hier al geruime tijd met kinderbestek. Eerst met plastic vork en lepel van Difrax, daarna met een speelgoedbestekset van de Action, want Draakje wilde ook een mes en daar zaten plastice botte messen bij, en nu eet ze met ijzeren vork en lepel van Hello Kitty. Toetjes eten ze zelfstandig met een lepel, ik hou alleen d'r bakje vast.

Hier is het al een paar dagen een beetje prut. Eerst Draakje met buikgriep, nu manlief. Hopelijk blijft het mij bespaard!
En Draakje is helemaal into Sinterklaas nu O+ . Volgende week ga ik met haar naar de intocht bij mijn ouders (in een gehucht dus veel kleinschaliger en persoonlijker dan hier in de buurt). Ben benieuwd hoe ze dan op levensechte Pieten reageert. Op tv vind ze ze helemaal te gek iig.
pi_133175724
Maak je borst maar nat Soesa, het grote 'nee' zeggen gaat beginnen :D gaaf ook dat ze uit het raam kijkt en vertelt wat ze ziet!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 12 november 2013 @ 09:38:17 #38
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133175993
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 09:20 schreef Clubsoda het volgende:
Maak je borst maar nat Soesa, het grote 'nee' zeggen gaat beginnen :D gaaf ook dat ze uit het raam kijkt en vertelt wat ze ziet!
Ik ben er ook bang voor :D. Mijn kleine kale wijsneus O+.

Ja, erg leuk vond ik dat. Sowieso vind ik die taalontwikkeling echt geweldig. Daar kan ik zo van genieten! Ook het nadoen van klanken en woordjes gaat nu constant door. Ik kan het nu al niet meer bijhouden wat ze allemaal kan zeggen. Mooi ook om te merken dat je een soort gesprekjes gaat krijgen en dat ze ook zo goed weet wat ze wil. Wil je een broodje? 'Nee'. Wil je een mandarijn? 'Ja'! Heerlijk duidelijk :)
pi_133176668
Evenstar wat goed van O!

CS wat knap van M het gebruik van de voltooid deelwoord regel.

Het is zo leuk als ze zelf van alles ontdekken en jou er dan over vertellen. Precies wat Soesa ook beschrijft. Tja en dat er dan ook veelvuldig nee klinkt nemen we dan maar voor lief ;)

Even twee voorbeelden van E vertelt:

Mama.....Paad haphap maakt daarbij het gebaar voor eten en likte met zijn tong langs zijn mond.
E was samen met papa buiten naar de paarden gaan kijken. Eén paard hadden ze een stukje wortel gevoerd en het paard likte met zijn tong over zijn lippen

Auto ohoh
Auto op

De verklaring voor de accu was leeg :)
pi_133176950
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 09:13 schreef Clubsoda het volgende:

Knap van zijn woordjes zeg! :D

Even nog om te reageren op het uitdagen/onderzoeken stukje. Ik ben daar ook wel heel voorzichtig mee. Maar bij mijn dochter vind ik het heel duidelijk van haar gezichtje af te lezen of ze het bewust of onbewust doet. En ook of ze me aan het 'testen' is, of dat ze aan het ontdekken is. Ik ben zelf van mening dat ik beter vroeg dan laat kan beginnen met heel duidelijk zijn in wat de regels zijn. Maar inderdaad dus wel alleen als ik zeker weet dat ze bewust dingen doet waarvan ze al wel snapt dat het niet mag.

Oh en nog een tip voor als het regent en je kindje moet binnen spelen. F heeft voor haar verjaardag een speeltentje gekregen van de Hema. Die had ik dit weekend opgezet en het is een dikke hit :D

zoiets zeg maar, alleen hebben wij de kabouter-paddestoelen-versie. Kost 10 a 15,-
pi_133177217
Wat gaan jullie snel! O+

Leuk om alle verhalen te lezen

Hier is het druk, vriend is weer 2weken weg. Moet best veel doen voor mn werk (wat ook wel erg leuk is). S is een lieverd en heeft vannacht goed geslapen. Riep wel een paar x 'papa' maar dat na uitleg was het snel weer oke.
pi_133177466
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 10:33 schreef Kwisted het volgende:

[..]

Knap van zijn woordjes zeg! :D

Even nog om te reageren op het uitdagen/onderzoeken stukje. Ik ben daar ook wel heel voorzichtig mee. Maar bij mijn dochter vind ik het heel duidelijk van haar gezichtje af te lezen of ze het bewust of onbewust doet. En ook of ze me aan het 'testen' is, of dat ze aan het ontdekken is. Ik ben zelf van mening dat ik beter vroeg dan laat kan beginnen met heel duidelijk zijn in wat de regels zijn. Maar inderdaad dus wel alleen als ik zeker weet dat ze bewust dingen doet waarvan ze al wel snapt dat het niet mag.

Oh en nog een tip voor als het regent en je kindje moet binnen spelen. F heeft voor haar verjaardag een speeltentje gekregen van de Hema. Die had ik dit weekend opgezet en het is een dikke hit :D
[ afbeelding ]
zoiets zeg maar, alleen hebben wij de kabouter-paddestoelen-versie. Kost 10 a 15,-
Leuke 5 decembertip :)
  dinsdag 12 november 2013 @ 12:07:57 #43
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_133179292
Zo, wij zijn ook weer terug van vakantie :). Weekje CenterParcs, we hebben het echt heel fijn gehad. Super knus (lees: kleinnnnn :P ) huisje, veel leuke dingen te doen op het park zelf.

Kyara, dat klinkt leuk, die paraplu + poncho O+ . Ik heb nog helemaal niks qua regenkleding voor ze :D. Maarja, als wij gaan fietsen zitten zij ook altijd lekker droog in de fietskar. En met regen ga ik niet buiten spelen, zo'n stomme moeder ben ik namelijk :P.

Enne... ik dacht dat S al best vaak 'nee' zei he.... boy was i wrong :') . Sinds net voor de vakantie is het echt losgebarsten. Alles is nee. En soms zelfs: 'nee, nee, nee, NEEEEE'. Zucht. Zelf eten ging ook super goed, maar nu is het echt prut. Alleen als wij hem helpen (als dat mag), dan gaat er nog wel aardig wat in. Totdat grote broer zegt 'ik ben klaar', of 'ik zit vol', want dan kun je er donder op zeggen dat S twee seconden later ook 'vol' zit.
En toch blijft het een opvretertje :D. Elke ochtend begroet worden met een 'hai moppie' maakt alles goed O+ .

Kwisted, leuk tentje. Wij hebben een tijdje terug ook zoiets gehad (maar dan een 'kasteel'). Vonden ze super. Hij is helaas al weer stuk.

CS knappe M! Ik heb er ook nog wel eentje in de categorie 'knap': S vraagt tegenwoordig heel lief 'Mag ik toel titte?'. (Mag ik op de stoel zitten)

Ps. kijk eens in WOHTS...
pi_133180987
Fee-nix wat een toffe update! *O*
pi_133182312
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 13:14 schreef _Ophelia_ het volgende:
Dit! *O*
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  dinsdag 12 november 2013 @ 14:04:12 #46
348178 NotTheSame
pi_133182669
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 november 2013 13:55 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Dit! *O*
Kuuks hoe ist nou met Billie's tenenlopen?
pi_133183049
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 14:04 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Kuuks hoe ist nou met Billie's tenenlopen?
Toevallig zijn we net terug van de fysio. Het zit 'm vooral in z'n snelheid.. hij wil te snel en dan schiet ie door naar z'n tenen. En hij zoekt veel evenwicht. Wat oefeningen meegekregen maar ook een stukje geruststelling. Z'n spieren zijn in ieder geval lang genoeg.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  dinsdag 12 november 2013 @ 14:23:18 #48
348178 NotTheSame
pi_133183241
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 november 2013 14:16 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Toevallig zijn we net terug van de fysio. Het zit 'm vooral in z'n snelheid.. hij wil te snel en dan schiet ie door naar z'n tenen. En hij zoekt veel evenwicht. Wat oefeningen meegekregen maar ook een stukje geruststelling. Z'n spieren zijn in ieder geval lang genoeg.
Mooi om te horen! Succes met de oefeningen!
pi_133184068
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 13:14 schreef _Ophelia_ het volgende:
Whoah!! Dit dus, super *O* O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133184419
Fijn dat de fysio jullie gerust heeft kunnen stellen, Kuuks!

Taalontwikkelinh vind ik ook zo leuk! Vanochtend in de auto vroeg ik steeds: "Wat zegt de koe/poes/etc?" En dan hoorde ik zachtjes vanaf de achterbank: "BOE! Liauow! Bah (schaap) oehoe (uil) hoehoe (aap) woe (hond)" O+ In I's wereld zeggen paarden en varkens ook boe! :D :+.

Wij zijn vanochtend voor het eerst in lange tijd (zeker een half jaar geleden) naar zwem'les' geweest. Hij vond het leuk! Helemaal niet bang, zelfs onder water was geen probleem en vanaf de kant in mijn armen springen was de tofste activiteit sinds de ballenbak :P. Gaan we toch vaker doen (zeg ik nu). Maar zeker bij druilerig weer een aanrader.

En hij snapt opeens de vormenstoof! Grappig, een week of twee geleden nog niet echt (alles probeerde hij in de ronde vorm te proppen, de ronde blokjes gingen dus heel smooth, de rest niet :') ) en nu zie je hem echt de vorm inspecteren en dan naar het juiste gat gaan.
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')