Mag ik meeraden als meelezer?quote:Op maandag 11 november 2013 15:55 schreef Kyara het volgende:
Gaat nog iemand raden wat papape betekent?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberquote:Op maandag 11 november 2013 15:55 schreef Kyara het volgende:
Gaat nog iemand raden wat papape betekent?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat dacht ik ook.. En 2e kinderen kunnen soms ook iets later gaan praten als grote broer/zus heel goed praten.. Dan is het begrip prima, maar het gebruik is minder omdat er genoeg gepraat wordt..quote:Op maandag 11 november 2013 20:13 schreef Phaidra het volgende:
Evenstar, wat goed dat hij al weer 2 extra dingen kan eten. En heerlijk samen spelen met z'n grote zus
. Succes bij de logopedist. Kan zijn achterstand nog komen door de tweetalige opvoeding?
Zodra ze de lepel/vork uit je handen slaatquote:Op maandag 11 november 2013 20:47 schreef Cocotrimonium het volgende:
Vanaf wanneer kun je eigenlijk gaan oefenen met zelf laten eten (met een lepeltje enzo, bedoel ik)? Ik heb echt geen idee. Wel net erover gehad dat we Saartje eens uit een gewone beker moeten laten drinken (doet ze heeeel soms al, maar we willen daar regelmaat in brengen).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tegenwoordig gaat het prima met een lepel. Ik geloof alleen niet dat ik FB filmpjes kan delen hier
Beker deden wij vanaf een jaar geloof ik, ging heel snel. Ook met een beker in bad.
Drinken gaat nu hartstikke netjes, totdat ze de beker ondersteboven houdt
Mama van F. (2012) en M. (2016)
Haha, zo ging het hier ookquote:Op maandag 11 november 2013 20:56 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Zodra ze de lepel/vork uit je handen slaat![]()
In ons geval was dat al voordat ze 1 was. En ze eet heel erg goed met vork en lepel nu.
Hier net zo. Voeren wordt nu pas lastigquote:Op maandag 11 november 2013 21:12 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Tussen het prikken door eet hij nog steeds veel met de handen hoor. Of hij prikt een stukje op de vork, pakt het er met zijn vingers af en stopt het dan in z'n mond.
Oh, wauw, CS, dat is echt superknap!quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:13 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vraag me bij diee kleintjes af of het daadwerkelijk uitdagend is of eerder onderzoekend of zelfs afwachtend. Ik probeerde bij mini-dreumes-ondeugendheden niet direct naar strafmaatregelen te grijpen, voor je het weet heb je je kruit verschoten als ze echt boevig worden![]()
Ik heb M een tijd lang met eigen bestek laten rommelen en hem dan tussendoor wat gevoerd met een andere lepel. Ging heel prima. Inmiddels eet hij zelfstandig, maar net als bij I gaat de lepel nog wel eens scheefSoep mag hij drinken uit een beker.
Hij krijgt opeens besef van voltooid deelwoorden. Nog zonder de 'ge'; hij heeft een tore 'bouwd of een tekening 'maat. Vanochtend zei hij 'mama broodje 'snijd', zo knap vond ik dat, dat hij de regel gesnapt heeft en toepast. Taalontwikkeling
Ik ben er ook bang voorquote:Op dinsdag 12 november 2013 09:20 schreef Clubsoda het volgende:
Maak je borst maar nat Soesa, het grote 'nee' zeggen gaat beginnengaaf ook dat ze uit het raam kijkt en vertelt wat ze ziet!
Knap van zijn woordjes zeg!quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:13 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vraag me bij diee kleintjes af of het daadwerkelijk uitdagend is of eerder onderzoekend of zelfs afwachtend. Ik probeerde bij mini-dreumes-ondeugendheden niet direct naar strafmaatregelen te grijpen, voor je het weet heb je je kruit verschoten als ze echt boevig worden![]()
Ik heb M een tijd lang met eigen bestek laten rommelen en hem dan tussendoor wat gevoerd met een andere lepel. Ging heel prima. Inmiddels eet hij zelfstandig, maar net als bij I gaat de lepel nog wel eens scheefSoep mag hij drinken uit een beker.
Hij krijgt opeens besef van voltooid deelwoorden. Nog zonder de 'ge'; hij heeft een tore 'bouwd of een tekening 'maat. Vanochtend zei hij 'mama broodje 'snijd', zo knap vond ik dat, dat hij de regel gesnapt heeft en toepast. Taalontwikkeling
Leuke 5 decembertipquote:Op dinsdag 12 november 2013 10:33 schreef Kwisted het volgende:
[..]
Knap van zijn woordjes zeg!![]()
Even nog om te reageren op het uitdagen/onderzoeken stukje. Ik ben daar ook wel heel voorzichtig mee. Maar bij mijn dochter vind ik het heel duidelijk van haar gezichtje af te lezen of ze het bewust of onbewust doet. En ook of ze me aan het 'testen' is, of dat ze aan het ontdekken is. Ik ben zelf van mening dat ik beter vroeg dan laat kan beginnen met heel duidelijk zijn in wat de regels zijn. Maar inderdaad dus wel alleen als ik zeker weet dat ze bewust dingen doet waarvan ze al wel snapt dat het niet mag.
Oh en nog een tip voor als het regent en je kindje moet binnen spelen. F heeft voor haar verjaardag een speeltentje gekregen van de Hema. Die had ik dit weekend opgezet en het is een dikke hit![]()
[ afbeelding ]
zoiets zeg maar, alleen hebben wij de kabouter-paddestoelen-versie. Kost 10 a 15,-
Dit!quote:
Toevallig zijn we net terug van de fysio. Het zit 'm vooral in z'n snelheid.. hij wil te snel en dan schiet ie door naar z'n tenen. En hij zoekt veel evenwicht. Wat oefeningen meegekregen maar ook een stukje geruststelling. Z'n spieren zijn in ieder geval lang genoeg.quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:04 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Kuuks hoe ist nou met Billie's tenenlopen?
Mooi om te horen! Succes met de oefeningen!quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:16 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Toevallig zijn we net terug van de fysio. Het zit 'm vooral in z'n snelheid.. hij wil te snel en dan schiet ie door naar z'n tenen. En hij zoekt veel evenwicht. Wat oefeningen meegekregen maar ook een stukje geruststelling. Z'n spieren zijn in ieder geval lang genoeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |