abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133162641
quote:

Lijkt wel een FOK reactie _O-
pi_133162835
quote:
Je airmiles kwijt omdat je een nieuwe bonuskaart krijgt? Te dom om te denken ja.
pi_133163324
quote:
2s.gif Op maandag 11 november 2013 21:00 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Je airmiles kwijt omdat je een nieuwe bonuskaart krijgt? Te dom om te denken ja.
Dit dus.
pi_133166910
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 20:57 schreef einschtein het volgende:

Maakte jij nou enkel de iOS versie van die plaza app of ben je ook verantwoordelijk voor de android versie?
pi_133167919
quote:
2s.gif Op maandag 11 november 2013 22:12 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Maakte jij nou enkel de iOS versie van die plaza app of ben je ook verantwoordelijk voor de android versie?
Android versie is Sven van den Tweel, die dacht ik ook de iOS versie aan het maken is.
pi_133169110
quote:
2s.gif Op maandag 11 november 2013 22:12 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Geen. Sven maakt beide.

Ik ben ermee gestopt, kreeg te weinig feedback/replies van de kant van AH toendertijd.
pi_133169167
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 22:55 schreef einschtein het volgende:

[..]

Geen. Sven maakt beide.

Ik ben ermee gestopt, kreeg te weinig feedback/replies van de kant van AH toendertijd.
Ah, dat was dus het andere twitter account wat ik vond. :P

Tyfus webcal :(
pi_133170110
Die Sven heeft het project overgedragen aan AH zelf. Project ligt nu stil en wordt op langere termijn hervat. (Bron: teamleidersgroep op FB)
pi_133170414
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 23:16 schreef SausDip het volgende:
Die Sven heeft het project overgedragen aan AH zelf. Project ligt nu stil en wordt op langere termijn hervat. (Bron: teamleidersgroep op FB)
Woeijh. Hoera voor de it'ers van AH :')

Nu ook crashes op android *G*
  maandag 11 november 2013 @ 23:46:54 #110
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_133171454
Lichtpuntje vandaag:

Kleine kindertjes die aan de balie komen zingen met hun lampionnen en dan snoep krijgen van ons. Waren een heel leuke 20 minuten die ik daar stond :).

Eventjes later gelijk ook dieptepunt. Verkocht een klant z'n shag en zag in m'n ooghoek een meute kinderen. Tegelijkertijd hoorde ik geritsel. Het duurde nog 2 seconden voordat ik doorhad en kon beseffen dat die brutale kutkoters die hele bak aan het leeggraaien waren, zonder te zingen of iets. Ik die handjes vastpakken in de hoop dat ze het laten vallen, na eerst een korte vermaning te hebben uitgesproken. Werkt niet. Dan maar flink knijpen. Hey, effect. Eenieder liet los en ze stonden me schaapachtig aan te staren, quasi-verbaasd dat ze geen snoep krijgen. En dan nog het lef hebben te vragen waarom ze niks kregen ook. Niet zingen = geen snoep. Bleven maar staan en vragen, toen maar de beveiling geroepen en ze eruit laten zetten.
Duurde nog geen 2 minuten, maar zo naar. Des te leuker dat er een groepje echte kleintjes wel bleef wachten tot die eikels weg waren, om daarna wel echt een liedje te zingen. Zo schattig :).
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_133171551
Sint Maarten vieren in de winkel. :')
pi_133171599
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 23:48 schreef exelletor het volgende:
Ja ook dat verwacht met van een goede buur.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_133171629
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 23:49 schreef ikbenschipper het volgende:
Ja ook dat verwacht met van een goede buur.
Elke dag beter. :')
pi_133171729
Kleine kinderen :r
  dinsdag 12 november 2013 @ 00:00:37 #115
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_133172061
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 23:48 schreef exelletor het volgende:
Is op zich wel leuk. Eens wat anders dan zeurende mensen de hele dag.
pi_133172651
quote:
2s.gif Op maandag 11 november 2013 22:57 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Ah, dat was dus het andere twitter account wat ik vond. :P

Tyfus webcal :(
Mijn Twitter-account van de ontwikkeling bestaat ook nog steeds. :P
pi_133172770
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 00:13 schreef einschtein het volgende:

[..]

Mijn Twitter-account van de ontwikkeling bestaat ook nog steeds. :P
Ja daar doelde ik op.
pi_133173225
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 00:17 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Ja daar doelde ik op.
Ah, oke. Ik zal eens kunnen mailen met AH, hoe ze er nu tegenover staan.
pi_133174633
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 23:46 schreef OudeBok het volgende:
Lichtpuntje vandaag:

Kleine kindertjes die aan de balie komen zingen met hun lampionnen en dan snoep krijgen van ons. Waren een heel leuke 20 minuten die ik daar stond :).

Eventjes later gelijk ook dieptepunt. Verkocht een klant z'n shag en zag in m'n ooghoek een meute kinderen. Tegelijkertijd hoorde ik geritsel. Het duurde nog 2 seconden voordat ik doorhad en kon beseffen dat die brutale kutkoters die hele bak aan het leeggraaien waren, zonder te zingen of iets. Ik die handjes vastpakken in de hoop dat ze het laten vallen, na eerst een korte vermaning te hebben uitgesproken. Werkt niet. Dan maar flink knijpen. Hey, effect. Eenieder liet los en ze stonden me schaapachtig aan te staren, quasi-verbaasd dat ze geen snoep krijgen. En dan nog het lef hebben te vragen waarom ze niks kregen ook. Niet zingen = geen snoep. Bleven maar staan en vragen, toen maar de beveiling geroepen en ze eruit laten zetten.
Duurde nog geen 2 minuten, maar zo naar. Des te leuker dat er een groepje echte kleintjes wel bleef wachten tot die eikels weg waren, om daarna wel echt een liedje te zingen. Zo schattig :).
:')
  dinsdag 12 november 2013 @ 08:25:52 #120
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_133175061
quote:
Lichtpuntje vandaag:

Kleine kindertjes die aan de balie komen zingen met hun lampionnen en dan snoep krijgen van ons. Waren een heel leuke 20 minuten die ik daar stond .

Eventjes later gelijk ook dieptepunt. Verkocht een klant z'n shag en zag in m'n ooghoek een meute kinderen. Tegelijkertijd hoorde ik geritsel. Het duurde nog 2 seconden voordat ik doorhad en kon beseffen dat die brutale kutkoters die hele bak aan het leeggraaien waren, zonder te zingen of iets. Ik die handjes vastpakken in de hoop dat ze het laten vallen, na eerst een korte vermaning te hebben uitgesproken. Werkt niet. Dan maar flink knijpen. Hey, effect. Eenieder liet los en ze stonden me schaapachtig aan te staren, quasi-verbaasd dat ze geen snoep krijgen. En dan nog het lef hebben te vragen waarom ze niks kregen ook. Niet zingen = geen snoep. Bleven maar staan en vragen, toen maar de beveiling geroepen en ze eruit laten zetten. Duurde nog geen 2 minuten, maar zo naar. Des te leuker dat er een groepje echte kleintjes wel bleef wachten tot die eikels weg waren, om daarna wel echt een liedje te zingen. Zo schattig .
Je gaat kinderen knijpen omdat ze snoep pakken? En de beveiliging roepen? Kom op man, het zijn kinderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door JohnBercow op 12-11-2013 08:33:42 ]
Order! Ordeeeeeeeeer!
  dinsdag 12 november 2013 @ 08:37:41 #121
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_133175158
quote:
Lichtpuntje vandaag:

Als jij morgen een setje boze ouders aan je balie hebt kan ik ze nog niet eens ongelijk geven.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_133176350
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 00:33 schreef einschtein het volgende:

[..]

Ah, oke. Ik zal eens kunnen mailen met AH, hoe ze er nu tegenover staan.
In de teamleidersgroep op FB had iemand dat ook gedaan: omdat er geen geld is wordt de app nu niet verder ontwikkeld. Misschien handig voor je om te weten..
pi_133177890
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 09:57 schreef SausDip het volgende:

[..]

In de teamleidersgroep op FB had iemand dat ook gedaan: omdat er geen geld is wordt de app nu niet verder ontwikkeld. Misschien handig voor je om te weten..
Geen geld in een miljardenconcern :')
pi_133178042
Gisteren een fles drank gestolen door iemand wiens dochter op de uitkijk stond. Straks maar even aangifte doen. Echt zo'n vervelende familie, ben blij als ze straks zijn opgehoepelt.
  dinsdag 12 november 2013 @ 11:32:18 #125
378682 JohnBercow
pi_133178353
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 11:21 schreef mujentas het volgende:
Gisteren een fles drank gestolen door iemand wiens dochter op de uitkijk stond. Straks maar even aangifte doen. Echt zo'n vervelende familie, ben blij als ze straks zijn opgehoepelt.
Kun je geen aangifte doen via internet?
Order! Ordeeeeeeeeer!
  dinsdag 12 november 2013 @ 12:37:57 #126
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_133180007
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 08:25 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Je gaat kinderen knijpen omdat ze snoep pakken? En de beveiliging roepen? Kom op man, het zijn kinderen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 08:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als jij morgen een setje boze ouders aan je balie hebt kan ik ze nog niet eens ongelijk geven.
Jullie zijn duidelijk niet bekend met de tuigkoters die hier rondlopen... Het gaat om het feit dat ze in principe alles voor de rest van de kinderen, die wel serieus mee willen doen, verpesten. Het lijkt mij geenszins de bedoeling in een bak te gaan graaien met spullen die niet van jou zijn, zonder daar toestemming voor te hebben.
Fijnknijpen is dan wellicht overdreven, maar wel stevig genoeg om ze te laten beseffen dat ze niet los komen totdat ze alles hebben losgelaten. Zo'n 11-jarig rotkind voelt zich daar niet door geïntimideerd hoor, echt niet. We hebben het hier over het type kind dat je de huid volgooit met alle kankers, homo's en andere woorden die het kan bedenken voor het minste geringste. Weten dondersgoed dat ze fout bezig zijn, en hebben volledig schijt daaraan.
Daarna heb ik ze tot 2 keer toe gevraagd de winkel te verlaten, zonder resultaat. Als ik dan niet achter de balie wegkan, zal een beveiliger ze toch echt eventjes moeten toespreken en eruit zetten, daar ze hinder en overlast voor de andere klanten veroorzaakten.
Jullie kunnen het gek vinden, maar deze kinderen zijn de fase waarbij een 'vermanend vingertje en een boze 'afblijven' nog helpen allang voorbij! Hell, als jullie wisten hoeveel van zulke koters in de tijd dat ik daar werk al een winkelverbod hebben gekregen..

Met knijpen bedoel ik overigens geen vinger'pinch', hè. Gewoon de polsen vastpakken en genoeg kracht zetten om ze zich niet los te laten rukken. That's it.

Maar goed, als jullie claimen dat het met een vermaning af gedaan had kunnen worden: Succes met jullie lege bak en de teleurgestelde rest van de kinderen die wél graag meedoen, als jullie filialen ooit meedoen ;). En jullie zijn tot nu toe de enigen die mijn optreden afkeuren, haha.

[ Bericht 2% gewijzigd door OudeBok op 12-11-2013 12:43:38 ]
  dinsdag 12 november 2013 @ 12:46:36 #127
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_133180230
De beveiliging op een groepje elfjarigen afsturen.

Held :N
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 12 november 2013 @ 12:49:28 #128
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_133180298
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 12:46 schreef Janneke141 het volgende:
De beveiliging op een groepje elfjarigen afsturen.

Held :N
Blijf erbij dat het nodig is als ze weigeren de winkel te verlaten, luidruchtig zijn, en de halve lengte van de balie in beslag nemen. Wie moet ze er anders uit krijgen als er niemand zijn werkzaamheden kán onderbreken.. Onze planningen zijn zo, dat er op een gemiddeld drukke avond nooit iemand een blauw momentje heeft. Het werkt, maar in het geval dat er ergens eventjes extra aandacht nodig is, wordt het lastig.
  dinsdag 12 november 2013 @ 12:51:08 #129
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_133180343
Trouwens, waarom is de Red Bull weer in prijs gestegen? Is die 1000 artikelen in prijs verlaagd zooi afgelopen?
  dinsdag 12 november 2013 @ 12:52:19 #130
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_133180374
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 12:51 schreef OudeBok het volgende:
Trouwens, waarom is de Red Bull weer in prijs gestegen? Is die 1000 artikelen in prijs verlaagd zooi afgelopen?
De 5+1 actie is afgelopen en nu moet de normale prijs weer voor een 6-pack worden betaald.
BAM dit is 3KB
  dinsdag 12 november 2013 @ 12:53:10 #131
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_133180392
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 12:52 schreef Loll het volgende:

[..]

De 5+1 actie is afgelopen en nu moet de normale prijs weer voor een 6-pack worden betaald.
Oh, ze waren een flinke poos 1 euro per blikje. Nu weer 1,09. Heeft dat daar ook mee te maken?
Weet trouwens niet hoe dat bij jullie is, maar bij ons is de Coca Cola Vanille met 25 cent in prijs gedaald *O*
  dinsdag 12 november 2013 @ 12:56:14 #132
378682 JohnBercow
pi_133180470
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 12:37 schreef OudeBok het volgende:

[..]

[..]

Jullie zijn duidelijk niet bekend met de tuigkoters die hier rondlopen... Het gaat om het feit dat ze in principe alles voor de rest van de kinderen, die wel serieus mee willen doen, verpesten. Het lijkt mij geenszins de bedoeling in een bak te gaan graaien met spullen die niet van jou zijn, zonder daar toestemming voor te hebben.
Fijnknijpen is dan wellicht overdreven, maar wel stevig genoeg om ze te laten beseffen dat ze niet los komen totdat ze alles hebben losgelaten. Zo'n 11-jarig rotkind voelt zich daar niet door geïntimideerd hoor, echt niet. We hebben het hier over het type kind dat je de huid volgooit met alle kankers, homo's en andere woorden die het kan bedenken voor het minste geringste. Weten dondersgoed dat ze fout bezig zijn, en hebben volledig schijt daaraan.
Daarna heb ik ze tot 2 keer toe gevraagd de winkel te verlaten, zonder resultaat. Als ik dan niet achter de balie wegkan, zal een beveiliger ze toch echt eventjes moeten toespreken en eruit zetten, daar ze hinder en overlast voor de andere klanten veroorzaakten.
Jullie kunnen het gek vinden, maar deze kinderen zijn de fase waarbij een 'vermanend vingertje en een boze 'afblijven' nog helpen allang voorbij! Hell, als jullie wisten hoeveel van zulke koters in de tijd dat ik daar werk al een winkelverbod hebben gekregen..

Met knijpen bedoel ik overigens geen vinger'pinch', hè. Gewoon de polsen vastpakken en genoeg kracht zetten om ze zich niet los te laten rukken. That's it.

Maar goed, als jullie claimen dat het met een vermaning af gedaan had kunnen worden: Succes met jullie lege bak en de teleurgestelde rest van de kinderen die wél graag meedoen, als jullie filialen ooit meedoen ;). En jullie zijn tot nu toe de enigen die mijn optreden afkeuren, haha.
Ik begrijp je frustratie op zo'n moment, maar je blijft gewoon van klanten (en zeker kinderen) af. Alshet zo'n "tuig" is dan wil je pappa en mama "tuig" niet in je winkel hebben als kindlief thuis vertelde dat die jongen bij Albert Heijn hem in zijn polsen heeft geknepen.

De lege bak moet je maar voor lief nemen. Desnoods trek je 5 minuten later maar weer een nieuwe zak open. Geen filiaal die gaat lopen huilen om 3 euro extra afboekingen op reden 34.

[ Bericht 2% gewijzigd door JohnBercow op 12-11-2013 13:52:33 ]
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_133182116
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 12:49 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Blijf erbij dat het nodig is als ze weigeren de winkel te verlaten, luidruchtig zijn, en de halve lengte van de balie in beslag nemen. Wie moet ze er anders uit krijgen als er niemand zijn werkzaamheden kán onderbreken.. Onze planningen zijn zo, dat er op een gemiddeld drukke avond nooit iemand een blauw momentje heeft. Het werkt, maar in het geval dat er ergens eventjes extra aandacht nodig is, wordt het lastig.
Ik geef je groot gelijk als het om 10+etters gaat. Ze moeten het spel volgens de regels spelen anders wegwezen. Het zijn geen kleutertjes die van verlegenheid niet durven te zingen of de tekst verhaspelen. En als ze hinderlijk en luidruchtig zijn, dan heb je ook voor de aanwezige klanten de plicht het snel weer rustig te hebben. Daar is de beveiliging toch voor om goederen, klanten en personeel te beschermen bij onrust, akkefietjes en diefstal? Laat die etters maar eerst manieren leren voor er een extra zak opengetrokken wordt.
pi_133182162
quote:
Lichtpuntje vandaag:

dude :')
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_133182342
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 12:56 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Ik begrijp je frustratie op zo'n moment, maar je blijft gewoon van klanten (en zeker kinderen) af. Alshet zo'n "tuig" is dan wil je pappa en mama "tuig" niet in je winkel hebben als kindlief thuis vertelde dat die jongen bij Albert Heijn hem in zijn polsen heeft geknepen.

De lege bak moet je maar voor lief nemen. Desnoods trek je 5 minuten later maar weer een nieuwe zak open. Geen filiaal die gaat lopen huilen om 3 euro extra afboekingen op reden 34.
Tsja. Maar als je er niks tegen doet geef je het gevoel dat het geaccepteerd wordt. Ben t wel met oudebok eens hoor.. Het is niet zo dat ze 6 of 7 zijn. Ze wisten dondersgoed wat ze deden neem ik aan, accepteer dan ook dat je er uit gezet wordt.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2013 13:57:44 ]
  dinsdag 12 november 2013 @ 14:09:40 #136
378682 JohnBercow
pi_133182867
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 13:56 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Tsja. Maar als je er niks tegen doet geef je het gevoel dat het geaccepteerd wordt. Ben t wel met oudebok eens hoor.. Het is niet zo dat ze 6 of 7 zijn. Ze wisten dondersgoed wat ze deden neem ik aan, accepteer dan ook dat je er uit gezet wordt.
Ik vind het het prima dat die jongens de winkel uitgezet worden (of je daarvoor de beveiliging moet inzetten vraag ik mij af. Roep er gewoon een TL bij). Maar je moet gewoon niet aan die kinders komen want dat levert alleen maar meer gezeik op.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_133182921
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 14:09 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Ik vind het het prima dat die jongens de winkel uitgezet worden (of je daarvoor de beveiliging moet inzetten vraag ik mij af. Roep er gewoon een TL bij). Maar je moet gewoon niet aan die kinders komen want dat levert alleen maar meer gezeik op.
Dat dus.
Vooral als die kids hun ouders er bij halen of ze het aan hun ouders vertellen, dan is er best een kans dat je boze ouders aan je balie hebt.
En ik zeg niet dat je daar bang voor moet zijn oid maar zo blijft het verhaal doorgaan.
Anyway, ik ben naar het werk. ;)
  dinsdag 12 november 2013 @ 14:17:52 #138
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_133183099
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 14:09 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Beveiliging stond ernaast, TL stond ergens 20 meter verderop met de dweilkar in de weer. Wie kies je dan :p?

En daarnaast, zoals d4v1d aangeeft: zo leren ze het nooit af. Sterker nog, als ik kijk naar wat voor jongens dit waren, en hun ouders dit te weten komen... Krijgen ze een flink paar tikken met een stok danwel een zweep danwel een riem. Alleen hier zijn we zo soft en is corrigerend beetpakken al teveel.
Meeste Marokkaanse, Afrikaanse en Turkse ouders worden me toch een partijtje boos op hun kinderen als hun kinderen iets doen wat niet door de beugel kan. Als je dan enigszins hard ingrijpt, krijg je vaak nog een pluim van ze ook. Zelf een paar keer gehad dat ze me nog vroegen of ze de kids nog een extra pak slaag moesten geven na een vermaning van mij en dat ik ze de volgende keer maar gewoon op hun smoel moest timmeren als ik vond dat iets niet kan :').
Daar is even flink beetpakken niks bij, en daar is ook vooral niks mis mee. Ik ben van mening dat juist in de maatschappij waarin we nu leven, het van belang is dat anderen ingrijpen (niet verder dan eens goed beetpakken) als er kinderen over de schreef gaan, met al die kids die over straat zwerven en gezeik veroorzaken. Maar goed, dat is verder niet de insteek van dit topic :p.

[ Bericht 0% gewijzigd door OudeBok op 12-11-2013 14:23:35 (Oepsie 8D.) ]
pi_133183129
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 11:32 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Kun je geen aangifte doen via internet?
Lijkt mij niet, moet ook de beelden en de kassabon van hetgeen ze heeft afgerekent overhandigen (ivm pin gegevens).

Maar goed, ze was net weer in de winkel maar niets gestolen dit keer. De politie mag haar binnenkort aanhouden want het is echt zo'n zware tripper die de hele boel bij elkaar schreeuwt :')
pi_133183195
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 14:19 schreef mujentas het volgende:

[..]

Lijkt mij niet, moet ook de beelden en de kassabon van hetgeen ze heeft afgerekent overhandigen (ivm pin gegevens).

Maar goed, ze was net weer in de winkel maar niets gestolen dit keer. De politie mag haar binnenkort aanhouden want het is echt zo'n zware tripper die de hele boel bij elkaar schreeuwt :')
Hoe onthoud je zoveel klanten? Ik ben al vergeten om welke klant het ging als ik terugkom uit het magazijn om een product te pakken :'):'):')

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2013 14:22:02 ]
pi_133183197
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 14:17 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Beveiliging stond ernaast, TL stond ergens 20 meter verderop met de dweilkar in de weer. Wie kies je dan :p?

En daarnaast, zoals mujentas aangeeft: zo leren ze het nooit af. Sterker nog, als ik kijk naar wat voor jongens dit waren, en hun ouders dit te weten komen... Krijgen ze een flink paar tikken met een stok danwel een zweep danwel een riem. Alleen hier zijn we zo soft en is corrigerend beetpakken al teveel.
Meeste Marokkaanse, Afrikaanse en Turkse ouders worden me toch een partijtje boos op hun kinderen als hun kinderen iets doen wat niet door de beugel kan. Als je dan enigszins hard ingrijpt, krijg je vaak nog een pluim van ze ook. Zelf een paar keer gehad dat ze me nog vroegen of ze de kids nog een extra pak slaag moesten geven na een vermaning van mij en dat ik ze de volgende keer maar gewoon op hun smoel moest timmeren als ik vond dat iets niet kan :').
Daar is even flink beetpakken niks bij, en daar is ook vooral niks mis mee. Ik ben van mening dat juist in de maatschappij waarin we nu leven, het van belang is dat anderen ingrijpen (niet verder dan eens goed beetpakken) als er kinderen over de schreef gaan, met al die kids die over straat zwerven en gezeik veroorzaken. Maar goed, dat is verder niet de insteek van dit topic :p.
Misschien ben ik dement maar ik kan me niet herinneren dat ik iets aangaf :?
  dinsdag 12 november 2013 @ 14:22:43 #142
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_133183223
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 14:19 schreef mujentas het volgende:

[..]

Wordt er trouwens echt duidelijk wat gedaan met aangiftes? Ik heb altijd het idee dat het wordt afgedaan met een : ' we gaan erachteraan'..
  dinsdag 12 november 2013 @ 14:23:09 #143
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_133183235
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 14:21 schreef mujentas het volgende:

[..]

Misschien ben ik dement maar ik kan me niet herinneren dat ik iets aangaf :?
Woops, verkeerde naam genoemd :'). Het was d4v1d.
pi_133183249
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 14:22 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Wordt er trouwens echt duidelijk wat gedaan met aangiftes? Ik heb altijd het idee dat het wordt afgedaan met een : ' we gaan erachteraan'..
En daarom dus vooral online geen aangifte doen.
  dinsdag 12 november 2013 @ 14:25:23 #145
378682 JohnBercow
pi_133183293
Het zou voor een filiaal als dat van mujentas wel een hoop schelen als er ook een landelijk aangifteformulier winkeldiefstal zou komen welke je kan invullen als je niet tot aanhouden kon of bent overgegaan. De vragen die ze stellen zijn toch altijd hetzelfde.

Gewoon formulier invullen. Bewijsstukken erbij. Envelopje en versturen die zooi
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_133183296
quote:

[..]

Bij ons wel, maar ik kan natuurlijk niet voor iedereen spreken :)
pi_133188929
quote:

[..]

Bij ons wel. :Y Laatst nog eentje van zijn bed gelicht en een andere keer heeft een veelpleger een half jaar celstraf gekregen, door een diefstal bij ons.
pi_133188957
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 14:17 schreef OudeBok het volgende:

[..]

En daarnaast, zoals d4v1d aangeeft: zo leren ze het nooit af. Sterker nog, als ik kijk naar wat voor jongens dit waren, en hun ouders dit te weten komen... Krijgen ze een flink paar tikken met een stok danwel een zweep danwel een riem. Alleen hier zijn we zo soft en is corrigerend beetpakken al teveel.
Je hebt ze alleen maar vastgehouden, niet geslagen of zo. Dat is dus in orde. Fijn te horen dat hun ouders wèl voor opvoeding gaan en inmenging van derden prima vinden. Zo was vroeger de Nederlandse norm.
pi_133188962
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 14:25 schreef Schuimpjes het volgende:
Het zou voor een filiaal als dat van mujentas wel een hoop schelen als er ook een landelijk aangifteformulier winkeldiefstal zou komen welke je kan invullen als je niet tot aanhouden kon of bent overgegaan. De vragen die ze stellen zijn toch altijd hetzelfde.

Gewoon formulier invullen. Bewijsstukken erbij. Envelopje en versturen die zooi
Wij hebben zo'n formulier, maar die is dacht ik alleen geldig bij een heterdaadje.
pi_133189011
Ik denk trouwens niet dat wij goed kunnen oordelen over hoe het is gegaan bij OudeBok. Als zij alleen een kind even bij de bovenarm heeft gemaakt en deed van 'ja, nu wegwezen': heeft ze gelijk. Als zo'n kind niet normaal wilt doen en wilt luisteren: prima.

Ook weten we niet wat voor kinderen het zijn. Is het de eerste keer dat ze in de winkel zijn of zijn het van die kids die iedere dag komen om te ouwehoeren en te krijsen? Wat zeiden ze tegen haar? Wat deden ze exact? Leeftijd, broekies van 7 of pubers van 13?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')