quote:Op zondag 10 november 2013 21:36 schreef brooklyndodger het volgende:
Krijgen we weer de eindeloze discussie wat de definitie van goed is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
Ik heb Radiohead al weer veel opgehad vandaag. Nog maar weer doen nuquote:Op zondag 10 november 2013 21:36 schreef BoerBert het volgende:
In Rainbows +1 #maandelijkseradioheadalbumstemdag
Ik vind The Bends behoorlijk middelmaatquote:Op zondag 10 november 2013 21:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Amnesiac en The Bends en In Rainbows scoren ook heel hoog, maar OK Computer vind ik gewoon zo'n perfect album. Kan er niet vaak genoeg naar luisteren, echt. Zonder overdrijven het magnum opus van de mens op muziekgebied.
Fijne plaat he, vond het live ook erg tofquote:Op zondag 10 november 2013 21:39 schreef ranja het volgende:
ik draai nu Cate le Bon trouwens, had bij nummer 3 al het idee dat ik genoeg had gehoord maar in het vuur van dit topic gewoon aan laten staan, gelukkig, want vanaf nummer 5/6 wordt het echt goed
Ik vind het gewoon een heel erg goed pop/rockalbum. Qua opbouw en samenstelling ook heel goed. En de eerste plaat die ik zelf kochtquote:Op zondag 10 november 2013 21:38 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Ik vind The Bends behoorlijk middelmaat
Ik ben het hier over tien minuten al niet meer mee eens, maar voor mij hetzelfde.quote:Op zondag 10 november 2013 21:39 schreef brooklyndodger het volgende:
Trouwens dit is mijn favoriete radiohead nummer
quote:Op zondag 10 november 2013 21:37 schreef Felagund het volgende:
Over de TT gesproken, ik had in Norrage zijn single lijstje nog wel iets van The The verwacht, of heb ik daar overheen gekeken? Ik zit zelf te denken uncertain smile erin te zetten.Ik heb niet echt een The The favoriet nummer. Hun album, Mind Bomb, staat heel hoog in mijn albumlijst...maar heeft niet echt een nummer dat heel goed is. Maar ik had This Is The Day geloof ik in mijn shortlist staan. Heeft die het niet gehaald?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Hah hier ben ik wel met je eens. Ook mijn eerste plaat/cd ooit samen met Showbizz van Muse en Flaming lips the soft bulletinquote:Op zondag 10 november 2013 21:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon een heel erg goed pop/rockalbum. Qua opbouw en samenstelling ook heel goed. En de eerste plaat die ik zelf kocht
Ik word door dat nummer ook altijd afgeleid. Maar sowieso heb ik het album te vaak gehoord en daarom vind ik het nu minder goed dan eerst.quote:Op zondag 10 november 2013 21:39 schreef Moody het volgende:
Fitter Happier hoort niet op een "perfect album" als je het mij vraagt.
Er zullen voldoende mensen zijn die hier genialiteit in proberen te zien en dat zo uitdragen, maar het is gewoon een irritante afbreuk aan de flow van het album
Vind ik niet. Het is sowieso een uniek en tof (en geslaagd!) experiment. En over de flow van het album, dat is digitaal-spraak. Op de plaat is het namelijk het eerste nummer van de tweede helft, dus dan heb je daar geen last vanquote:Op zondag 10 november 2013 21:39 schreef Moody het volgende:
Fitter Happier hoort niet op een "perfect album" als je het mij vraagt.
Er zullen voldoende mensen zijn die hier genialiteit in proberen te zien en dat zo uitdragen, maar het is gewoon een irritante afbreuk aan de flow van het album
Ik heb elk jaar een andere favoriet, maar dit keer heeftquote:Op zondag 10 november 2013 21:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben het hier over tien minuten al niet meer mee eens, maar voor mij hetzelfde.
Dat denk ik ookquote:Op zondag 10 november 2013 21:40 schreef Moody het volgende:
[..]
Vind ik het beste album van Radiohead. Heb ze live gezien toen ze vlak na de release van The Bends toerden, zal meespelen.
Precies. Al vind ik dat The Bends geen zwak nummer heeft, waar je dat voor Pablo Honey niet helemaal kunt zeggen.quote:Op zondag 10 november 2013 21:41 schreef brooklyndodger het volgende:
The bends is net als pablo honey gewoon een heel toffe indierock plaat van een band die nog zijn geluid zoekt.
Wat is het experiment precies bij dat nummer? Voicecorders en overdubs stammen al uit de jaren '60.quote:Op zondag 10 november 2013 21:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vind ik niet. Het is sowieso een uniek en tof (en geslaagd!) experiment. En over de flow van het album, dat is digitaal-spraak. Op de plaat is het namelijk het eerste nummer van de tweede helft, dus dan heb je daar geen last van
quote:Op zondag 10 november 2013 21:40 schreef Norrage het volgende:
Ik heb niet echt een The The favoriet nummer. Hun album, Mind Bomb, staat heel hoog in mijn albumlijst...maar heeft niet echt een nummer dat heel goed is. Maar ik had This Is The Day geloof ik in mijn shortlist staan. Heeft die het niet gehaald?
Ik vind pablo honey gewoon een erg fijn wegluisterende indierock plaat met wat geweldige (zelf licht vergeten) radiohead hitjes zoals dit:quote:Op zondag 10 november 2013 21:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Precies. Al vind ik dat The Bends geen zwak nummer heeft, waar je dat voor Pablo Honey niet helemaal kunt zeggen.
Zat op het randje van de top 100 hierquote:Op zondag 10 november 2013 21:42 schreef ranja het volgende:
[..]
slechts 1x The The genoemd tot nu toe, door 'ikbennieuwopfok'.
The bends is wel een inspiratiebron voor vele andere bands heb ik het idee, bijvoorbeeld voor Elbow.quote:Op zondag 10 november 2013 21:41 schreef brooklyndodger het volgende:
The bends is net als pablo honey gewoon een heel toffe indierock plaat van een band die nog zijn geluid zoekt.
Eens, als Reckoner niet had bestaanquote:Op zondag 10 november 2013 21:39 schreef brooklyndodger het volgende:
Trouwens dit is mijn favoriete radiohead nummer
[..]
Fijne plaat he, vond het live ook erg tof
Ja maar dat kan toch ook uit een band die zijn eigen geluid nog zoekt. Joy division heeft op unknown pleasures ook niet het perfecte geluid(bandleden hebben dat zelf gezegd) en toch is de grondlegger van alle wat rauwere indierock van de laatste 30 jaar alweer.quote:Op zondag 10 november 2013 21:42 schreef Felagund het volgende:
[..]
The bends is wel een inspiratiebron voor vele andere bands heb ik het idee, bijvoorbeeld voor Elbow.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |