SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ga je nog naar de derby?quote:Op zondag 10 november 2013 11:37 schreef sylvesterrr het volgende:
Er is volop zon en een aangename temperatuur in Istanbul.
Waarom zou je dan niet eerst samenwonen voordat je trouwt?quote:Op zondag 10 november 2013 10:50 schreef Stimorol- het volgende:
Moment dat je trouwt en in 1 huis woont is alles anders en begin je opnieuw. Dus ja: bi otursun.
Nou, waarom denk je...quote:Op zondag 10 november 2013 11:57 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Waarom zou je dan niet eerst samenwonen voordat je trouwt?
Dan doe je een nikah. Bovendien kun je me niet overtuigen dat al die jaren afspreken en praten onschuldig zijn.quote:
(Nog) geen kaart kunnen vinden. Ik ben nu onderweg naar Kadıköy, met een beetje geluk kan ik daar nog wat vinden.quote:Op zondag 10 november 2013 11:45 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ga je nog naar de derby?
Genoeg voorbeelden in mijn omgeving. Het gaat ook vaak genoeg goed hoor, maar ook vaak genoeg niet. Vandaar dat ik vind dat je in het begin ietwat terughoudend moet zijn.quote:Op zondag 10 november 2013 12:03 schreef xaban06 het volgende:
Mensen die denken alles te weten hoe een huwelijk is zonder ooit getrouwd te zijn
Nikah == trouwen.quote:
Ain't the same. Je leert iemand pas écht kennen nadat je met die persoon onder hetzelfde dak woont.quote:Bovendien kun je me niet overtuigen dat al die jaren afspreken en praten onschuldig zijn.
Er zijn koppels die na 2 maanden scheiden, koppels die scheiden na 2 jaar, maar ook na 20 jaar.quote:Op zondag 10 november 2013 12:05 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Genoeg voorbeelden in mijn omgeving. Het gaat ook vaak genoeg goed hoor, maar ook vaak genoeg niet. Vandaar dat ik vind dat je in het begin ietwat terughoudend moet zijn.
Als je nog niet onder een dak woont, dan kan je er nog voor kiezen om niet af te spreken wanneer je je kut voelt zodat je de ander niet kwetst. Eenmaal onder hetzelfde dak gaat dat niet meer...quote:Op zondag 10 november 2013 12:06 schreef zarGon het volgende:
[..]
Als je slechts een relatie heb, kom je minder in aanraking met de slechte kanten van een persoon.
Ja, islamitisch gezien wel. Maar sommige Turken denken dat er een feest en al die culturele rituelen erbij horen. Nikah en scheiden zijn eigenlijk heel makkelijkquote:
Ja, volgens mij zeg ik ook niets andersquote:[..]
Ain't the same. Je leert iemand pas écht kennen nadat je met die persoon onder hetzelfde dak woont.
Als je slechts een relatie heb, kom je minder in aanraking met de slechte kanten van een persoon.
Jij bent niet toch nieuwe inzichten over je vrouw gekomen nadat jullie waren getrouwd? Zaken die je eerder niet had gezien of jou niet waren opgevallen of zaken waar jij minder/geen last van had?quote:Op zondag 10 november 2013 12:03 schreef xaban06 het volgende:
Mensen die denken alles te weten hoe een huwelijk is zonder ooit getrouwd te zijn
In ieder geval niet na een paar maanden. In dit specifieke geval spelen er ook nog andere factoren een rol: ze hebben zich aardig in de schulden geweekt voor een over the top bruiloft, zij studeert nog, kort na de bruiloft is d'r maan zijn baan kwijtgeraakt (vanwege de crisis). Meh, slechte timing imho.quote:Op zondag 10 november 2013 12:07 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Er zijn koppels die na 2 maanden scheiden, koppels die scheiden na 2 jaar, maar ook na 20 jaar.
Hoelang moet je wachten vind jij? Kom niet met 'wanneer je vind dat het tijd is', want blijkbaar vonden zij dat het tijd was voor een kind.
Hmm. Ben je Fenevli?quote:Op zondag 10 november 2013 12:03 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
(Nog) geen kaart kunnen vinden. Ik ben nu onderweg naar Kadıköy, met een beetje geluk kan ik daar nog wat vinden.
Nou, dan heb je je antwoord waarom mensen niet eerst samenwonen.quote:Op zondag 10 november 2013 12:08 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ja, islamitisch gezien wel. Maar sommige Turken denken dat er een feest en al die culturele rituelen erbij horen. Nikah en scheiden zijn eigenlijk heel makkelijk
Ja, maar je leert de ander pas echt kennen als je op elkaar bent aangewezen. Als de verantwoordelijkheid er eenmaal is en je niet zomaar weg kunt lopen.quote:Ja, volgens mij zeg ik ook niets anders
Jawel, zelfs na een jaar nog kom je nieuwe dingen tegen, maar dat weet je van te voren, daar bereid je je zelf van te voren voor.quote:Op zondag 10 november 2013 12:09 schreef zarGon het volgende:
[..]
Jij bent niet toch nieuwe inzichten over je vrouw gekomen nadat jullie waren getrouwd? Zaken die je eerder niet had gezien of jou niet waren opgevallen of zaken waar jij minder/geen last van had?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |