abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133094387
En je zegt: ligt niet perse aan hem.. Maar je hebt het wel over een antiliaan.. Dus volgens mij klets je uit je nek :')
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_133094468
Voorderest kan jouw mening me eigenlijk bijzonder weinig schelen, wij zijn intens gelukkig en dat is alles wat we nodig hebben. O+ O+ O+
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_133094496
pi_133094530
Wat een giller :')
pi_133094566
quote:
Are u serious?
pi_133095086
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 23:12 schreef JaleesaJoia het volgende:

[..]

Ik ken hem al heel lang, alleen weer opnieuw tegen gekomen bij mn huidige baan een jaar geleden :)
Okay, dan m'n uitleg.

Je bent in het verleden een foute man tegenkomen, kreeg een kind, werd achtergelaten en moest Deniz in je eentje opvoeden. Veel respect daarvoor, lijkt me enorm moeilijk.

Ik zou denken dat je dan ietwat voorzichtig zou zijn bij een volgende man. En daarmee bedoel ik dat je zou handelen uit zorg voor je kind(eren).

Naar mijn weten had je geen relatie eind 2012. We zijn nu elf maanden verder en je blijkt zwanger te zijn. Ik weet niet hoelang je al in verwachting bent, maar als ik uitga van een relatie die begonnen is begin 2013 en je drie maanden zwanger bent, ben je na slechts acht maanden relatie zwanger.

Ik vind dat opmerkelijk, omdat je al een kind heb die zonder twee ouders is gegroeid. Dat de vader Turk of wat dan ook is, verandert voor mij niet mijn mening over zo'n persoon; ik vind 'm op z'n zachts een klootzak.

Nu, juist door je eerdere ervaring had ik dus verwacht dat je bij een volgend kind ietwat rationele(re) keuzes zou maken, zodat je tweede kind in betere omstandigheden zou opgroeien (lees: stabiele relatie, kind met vader).

Het was uit je eerdere posts al duidelijk dat je intimiteit zocht en eventueel een kind wilde, dus het verbaast mij niet dat je zwanger bent. Wat mij echter wel verbaast is dat je in een korte tijd - een tijd waar je op de roze wolk loopt en je vriend het allerbeste is - besloten hebt om zwanger te worden.

Ik ken je vriend niet, hij is vast een schatje. Ik ken de relatie niet, ik maak een hoop aannames. Allemaal waar. Ik vind alleen een basis van acht maanden niet voldoende in jouw situatie (ga ik niet over, weet ik). Het kind is er nog niet, alle enthousiastme vind ik voorbarig.

Dat hij Antilliaan is, is niet per definitie fout of verkeerd. Ik ken 'm niet, wat ik zeg is niet persoonlijk. Ik vind z'n afkomst niet opmerkelijk in eerste instantie (kan prima, waarom niet?), alleen doet het mij mijn wenkbrauwen wel fronzen. Omdat - hier komt-ie - generalisaties en stereotypen met een reden generalisaties en stereotypen zijn.

Mijn niet zo tactvolle posts zijn dus gericht op jou en jouw keuzes, en niet op (de afkomst van) je vriend.

Mocht ik ernaast zitten met mijn berekening of mocht ik iets verkeerd gezegd hebben, verbeter me graag. Wat je leest is de reden waarom ik zo bot heb gereageerd.

Verder, net een personeelsavond gehad. Heb hoofdpijn, m'n oren doen zeer en ik ben humeurig. Wellicht speelt dat mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2013 23:42:01 ]
pi_133095166
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 23:36 schreef zarGon het volgende:

[..]

Verder, net een personeelsavond gehad. Heb hoofdpijn, m'n oren doen zeer en ik ben humeurig. Wellicht speelt dat mee.
Misschien moet je je even laten verwennen door je vriendin dan.
pi_133095280
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 23:36 schreef zarGon het volgende:

[..]

Okay, dan m'n uitleg.

Je bent in het verleden een foute man tegenkomen, kreeg een kind, werd achtergelaten en moest Deniz in je eentje opvoeden. Veel respect daarvoor, lijkt me enorm moeilijk.

Ik zou denken dat je dan ietwat voorzichtig zou zijn bij een volgende man. En daarmee bedoel ik dat je zou handelen uit zorg voor je kind(eren).

Naar mijn weten had je geen relatie eind 2012. We zijn nu elf maanden verder en je blijkt zwanger te zijn. Ik weet niet hoelang je al in verwachting bent, maar als ik uitga van een relatie die begonnen is begin 2013 en je drie maanden zwanger bent, ben je na slechts acht maanden relatie zwanger.

Ik vind dat opmerkelijk, omdat je al een kind heb die zonder twee ouders is gegroeid. Dat de vader Turk of wat dan ook is, verandert voor mij niet mijn mening over zo'n persoon; ik vind 'm op z'n zachts een klootzak.

Nu, juist door je eerdere ervaring had ik dus verwacht dat je bij een volgend kind ietwat rationele(re) keuzes zou maken, zodat je tweede kind in betere omstandigheden zou opgroeien (lees: stabiele relatie, kind met vader).

Het was uit je eerdere posts al duidelijk dat je intimiteit zocht en eventueel een kind wilde, dus het verbaast mij niet dat je zwanger bent. Wat mij echter wel verbaasd is dat je in een korte tijd - een tijd waar je op de roze wolk loopt en je vriend het allerbeste is - besloten hebt om zwanger te worden.

Ik ken je vriend niet, hij is vast een schatje. Ik ken de relatie niet, ik maak een hoop aannames. Allemaal waar. Ik vind alleen een basis van acht maanden niet voldoende in jouw situatie (ga ik niet over, weet ik). Het kind is er nog niet, alle enthousiastme vind ik voorbarig.

Dat hij Antilliaan is, is niet per definitie fout of verkeerd. Ik ken 'm niet, wat ik zeg is niet persoonlijk. Ik vind z'n afkomst niet opmerkelijk in eerste instantie (kan prima, waarom niet?), alleen doet het mij mijn wenkbrauwen wel fronzen. Omdat - hier komt-ie - generalisaties en stereotypen met een reden generalisaties en stereotypen zijn.

Mijn niet zo tactvolle posts zijn dus gericht op jou en jouw keuzes, en niet op (de afkomst) van je vriend.

Mocht ik ernaast zitten met mijn berekening of mocht ik iets verkeerd gezegd hebben, verbeter me graag. Wat je leest is de reden waarom ik zo bot heb gereageerd.

Ik snap je. Maar je reactie zei iets heel anders.. Anyway, kort gezegd: we zullen vanzelf zien wie er 'gelijk' heeft wat dit betreft.

Ik ben namelijk van mening dat je na een aantal maanden echt wel weet hoe je in je relatie staat :)

En, hoezo kan je niet enthousiast zijn voor je kind er is? Snap ik niet, sorry ;)
pi_133095510
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 23:40 schreef JaleesaJoia het volgende:

[..]

Ik snap je. Maar je reactie zei iets heel anders.. Anyway, kort gezegd: we zullen vanzelf zien wie er 'gelijk' heeft wat dit betreft.

Ik ben namelijk van mening dat je na een aantal maanden echt wel weet hoe je in je relatie staat :)

En, hoezo kan je niet enthousiast zijn voor je kind er is? Snap ik niet, sorry ;)
Als ik dit zo lees, klopt mijn aanname (de bereking) min of meer.

Ik ga er verder geen welles/nietes-spelletje van maken. Ik hoop echt oprecht dat de vader dit keer wel een man met verantwoordelijkheden is en dat je tweede kind wel met een vader opgroeit. Ik vond je een prima meid tijdens de meet en heb niets persoonlijks tegen je, ik richt me alleen op de keuze die je hebt gemaakt.

En wat betreft de enthousaistme... Het echt werk begint na de bevalling. Het valt nog te bezien of alles in evenwicht blijft als het kind er eenmaal is.
pi_133095610
Zoals ik al zei: we zullen zien. Ik ben er 1000% van overtuigd dat alles prima zal gaan :) maar hartelijk bedankt voor je 'bezorgdheid'. Ik ben een grote meid, kan goed voor mezelf (en mn kind) zorgen ;)
pi_133095685
pi_133097077
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 23:05 schreef JaleesaJoia het volgende:

[..]

Ze noemen dat wel eens: over één kam scheren. Dat hij antiliaans is hoeft niet meteen te zeggen dat hij een slechte vader zal zijn of mij gaat belazeren ofzo :')

Volgens mij vergeet jij ook even dat een TURK mij met een kind heet achter gelaten.. Dus als je dan toch over één kam wilt scheren dan zou je in dat geval eerst naar je eigen 'ras' moeten kijken ;)

Bijdehandje
Word zijn Turkheid wel beschermd?

semi serieuze vraag, ken je verder niet :P
pi_133097680
De groeten uit Istanbul. :W

En gefeliciteerd Jaleesa! *O*
pi_133097688
Gefeliciteerd!
pi_133098635
Gefeliciteerd!

Yavuz, alles goed?
pi_133101531
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 22:03 schreef JaleesaJoia het volgende:
Ik mag voorlopig niks rauws eten, verdomme :'(
Gefeliciteerd!

Wonen jullie al samen of nog (steeds) bij je zus (dacht ik?).
pi_133101560
Ik ben blij voor Jaleesa en haar vriend. Ook voor de ongeboren baby, want dat Jaleesa een lieve mama is, weet iedereen. :) Om heel eerlijk te zijn begrijp ik zarGon wel, en ben ik het eigenlijk ook wel met hem eens. Ik zou in ieder geval niet zo snel aan kinderen denken.

Ik bedoel, ik ben zelfs een beetje boos op mijn nichtje dat ze al een maand of 2-3 in verwachting is terwijl ze pas in mei is getrouwd. :') Neemt niet weg dat ik blij voor haar ben. :s) Ik heb er overigens niets van gezegd hoor. ;)
pi_133101756
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 07:51 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik ben blij voor Jaleesa en haar vriend. Ook voor de ongeboren baby, want dat Jaleesa een lieve mama is, weet iedereen. :) Om heel eerlijk te zijn begrijp ik zarGon wel, en ben ik het eigenlijk ook wel met hem eens. Ik zou in ieder geval niet zo snel aan kinderen denken.

Ik bedoel, ik ben zelfs een beetje boos op mijn nichtje dat ze al een maand of 2-3 in verwachting is terwijl ze pas in mei is getrouwd. :') Neemt niet weg dat ik blij voor haar ben. :s) Ik heb er overigens niets van gezegd hoor. ;)
Logisch dat je wordt buitengesloten door je familie. Je gaat toch niet boos zijn omdat ze zwanger is? Ookal was ze dat al vanaf dag 1. Wat is je logica hierachter, wat geeft jou het recht om hier boos over te zijn?
pi_133102725
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 08:47 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Logisch dat je wordt buitengesloten door je familie. Je gaat toch niet boos zijn omdat ze zwanger is? Ookal was ze dat al vanaf dag 1. Wat is je logica hierachter, wat geeft jou het recht om hier boos over te zijn?
Wat ben jij ook een halfgare :') Omdat ze net getrouwd is en sommigen denken dan: once evlilik bi otursun.
Wat een boer ben jij man.
pi_133102872
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 10:35 schreef Stimorol- het volgende:
jij ook een halfgare :') Omdat ze net getrouwd is en sommigen denken dan: once evlilik bi otursun.
Wat een boer ben jij man.
Tegenwoordig hebben eerst een relatie, voordat ze trouwen. "Önce evlilik bi otursun" is zo eind 20ste eeuws Turks.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_133102975
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 10:45 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Tegenwoordig hebben eerst een relatie, voordat ze trouwen. "Önce evlilik bi otursun" is zo eind 20ste eeuws Turks.
Moment dat je trouwt en in 1 huis woont is alles anders en begin je opnieuw. Dus ja: bi otursun.
pi_133103076
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 10:50 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Moment dat je trouwt en in 1 huis woont is alles anders en begin je opnieuw. Dus ja: bi otursun.
Als hij zegt dat het onverstandig lijkt te zijn, kan. Maar boos zijn?
pi_133103134
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 10:55 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Als hij zegt dat het onverstandig lijkt te zijn, kan. Maar boos zijn?
Toegegeven, boos is misschien niet het juiste woord. Overigens heb ik er niets over gezegd tegen haar of d'r moeder.

By the way, ik word niet buitengesloten. Ik neem juist afstand. :)
pi_133103149
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 10:50 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Dat dus. Samen in een huis wonen is echt wat anders dan elkaar jarenlang wekelijks een paar keer zien en spreken.
pi_133103426
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 10:59 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Toegegeven, boos is misschien niet het juiste woord. Overigens heb ik er niets over gezegd tegen haar of d'r moeder.

By the way, ik word niet buitengesloten. Ik neem juist afstand. :)
Onu bunu salla. Istanbul nasil? Welk hotel zit je? Rixos?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')