abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133103604

- De vorige delen van deze reeks. -

Wie zijn hier NIET welkom? Flamers, trollers en Turken/moslim-bashers. }:|.
Kortom, mensen die zich niet volwassen kunnen gedragen.

Houd het netjes en gezellig! Veel plezier in het Turkentopic, *O*.

- Statistieken van de Turken op FOK!-reeks. -

SPOILER: Memleketler!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133103807
:s).
pi_133103820
pi_133103889
Er is volop zon en een aangename temperatuur in Istanbul.
pi_133104110
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:37 schreef sylvesterrr het volgende:
Er is volop zon en een aangename temperatuur in Istanbul.
Ga je nog naar de derby?
pi_133104386
http://galeri.haberturk.com/yasam/galeri/432684-kadin-icatlari.

Ontdekkingen door vrouwen (in het Turks). Leuk om door te nemen!
pi_133104399
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 10:50 schreef Stimorol- het volgende:
Moment dat je trouwt en in 1 huis woont is alles anders en begin je opnieuw. Dus ja: bi otursun.
Waarom zou je dan niet eerst samenwonen voordat je trouwt?
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_133104434
quote:
pi_133104463
Mensen die denken dat een relatie hebben en samenwonen na huwelijk hetzelfde zijn. :').
pi_133104481
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:57 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Waarom zou je dan niet eerst samenwonen voordat je trouwt?
Nou, waarom denk je...

Religie eh.
pi_133104550
Mensen die denken alles te weten hoe een huwelijk is zonder ooit getrouwd te zijn :')
pi_133104553
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:00 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nou, waarom denk je...

Religie eh.
Dan doe je een nikah. Bovendien kun je me niet overtuigen dat al die jaren afspreken en praten onschuldig zijn.
pi_133104565
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 11:45 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Ga je nog naar de derby?
(Nog) geen kaart kunnen vinden. Ik ben nu onderweg naar Kadıköy, met een beetje geluk kan ik daar nog wat vinden. :D
  zondag 10 november 2013 @ 12:05:09 #14
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_133104600
Ben ik welkom? Ben geen Turk :D
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
pi_133104617
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:03 schreef xaban06 het volgende:
Mensen die denken alles te weten hoe een huwelijk is zonder ooit getrouwd te zijn :')
Genoeg voorbeelden in mijn omgeving. Het gaat ook vaak genoeg goed hoor, maar ook vaak genoeg niet. Vandaar dat ik vind dat je in het begin ietwat terughoudend moet zijn.
pi_133104618
quote:
99s.gif Op zondag 10 november 2013 12:05 schreef darkmond het volgende:
Ben ik welkom? Ben geen Turk :D
Nee, maar er zijn opties:

http://www.turkishclass.c(...)to-obtain-turkish-p1
pi_133104619
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:03 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Dan doe je een nikah.
Nikah == trouwen. :').

quote:
Bovendien kun je me niet overtuigen dat al die jaren afspreken en praten onschuldig zijn.
Ain't the same. Je leert iemand pas écht kennen nadat je met die persoon onder hetzelfde dak woont.

Als je slechts een relatie heb, kom je minder in aanraking met de slechte kanten van een persoon. En je kunt makkelijk afstand nemen als je er even geen zin in hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2013 12:06:48 ]
pi_133104663
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 12:05 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Genoeg voorbeelden in mijn omgeving. Het gaat ook vaak genoeg goed hoor, maar ook vaak genoeg niet. Vandaar dat ik vind dat je in het begin ietwat terughoudend moet zijn.
Er zijn koppels die na 2 maanden scheiden, koppels die scheiden na 2 jaar, maar ook na 20 jaar.

Hoelang moet je wachten vind jij? Kom niet met 'wanneer je vind dat het tijd is', want blijkbaar vonden zij dat het tijd was voor een kind.
pi_133104672
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:06 schreef zarGon het volgende:

[..]

Als je slechts een relatie heb, kom je minder in aanraking met de slechte kanten van een persoon.
Als je nog niet onder een dak woont, dan kan je er nog voor kiezen om niet af te spreken wanneer je je kut voelt zodat je de ander niet kwetst. Eenmaal onder hetzelfde dak gaat dat niet meer...
pi_133104675
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:06 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nikah == trouwen. :').
Ja, islamitisch gezien wel. Maar sommige Turken denken dat er een feest en al die culturele rituelen erbij horen. Nikah en scheiden zijn eigenlijk heel makkelijk :P
quote:
[..]

Ain't the same. Je leert iemand pas écht kennen nadat je met die persoon onder hetzelfde dak woont.

Als je slechts een relatie heb, kom je minder in aanraking met de slechte kanten van een persoon.
Ja, volgens mij zeg ik ook niets anders :P
pi_133104700
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:03 schreef xaban06 het volgende:
Jij bent niet toch nieuwe inzichten over je vrouw gekomen nadat jullie waren getrouwd? Zaken die je eerder niet had gezien of jou niet waren opgevallen of zaken waar jij minder/geen last van had?
pi_133104760
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:07 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Er zijn koppels die na 2 maanden scheiden, koppels die scheiden na 2 jaar, maar ook na 20 jaar.

Hoelang moet je wachten vind jij? Kom niet met 'wanneer je vind dat het tijd is', want blijkbaar vonden zij dat het tijd was voor een kind.
In ieder geval niet na een paar maanden. In dit specifieke geval spelen er ook nog andere factoren een rol: ze hebben zich aardig in de schulden geweekt voor een over the top bruiloft, zij studeert nog, kort na de bruiloft is d'r maan zijn baan kwijtgeraakt (vanwege de crisis). Meh, slechte timing imho.
pi_133104782
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 12:03 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

(Nog) geen kaart kunnen vinden. Ik ben nu onderweg naar Kadıköy, met een beetje geluk kan ik daar nog wat vinden. :D
Hmm. Ben je Fenevli? :P
pi_133104784
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:08 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Ja, islamitisch gezien wel. Maar sommige Turken denken dat er een feest en al die culturele rituelen erbij horen. Nikah en scheiden zijn eigenlijk heel makkelijk :P
Nou, dan heb je je antwoord waarom mensen niet eerst samenwonen. :').

Islamitisch gezien, en alsmede tevens ook cultureel.

quote:
Ja, volgens mij zeg ik ook niets anders :P
Ja, maar je leert de ander pas echt kennen als je op elkaar bent aangewezen. Als de verantwoordelijkheid er eenmaal is en je niet zomaar weg kunt lopen.
pi_133104807
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:09 schreef zarGon het volgende:

[..]

Jij bent niet toch nieuwe inzichten over je vrouw gekomen nadat jullie waren getrouwd? Zaken die je eerder niet had gezien of jou niet waren opgevallen of zaken waar jij minder/geen last van had?
Jawel, zelfs na een jaar nog kom je nieuwe dingen tegen, maar dat weet je van te voren, daar bereid je je zelf van te voren voor.

Toen zij werd bezwangerd waren ze al 3-4 maanden getrouwd. Je kan het onverstandig vinden/noemen, maar sylvester zei letterlijk dat hij boos was, klinkt alsof ze toestemming moet vragen van sylvester om een kind te maken. Daar was mijn reactie op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')