abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133103604

- De vorige delen van deze reeks. -

Wie zijn hier NIET welkom? Flamers, trollers en Turken/moslim-bashers. }:|.
Kortom, mensen die zich niet volwassen kunnen gedragen.

Houd het netjes en gezellig! Veel plezier in het Turkentopic, *O*.

- Statistieken van de Turken op FOK!-reeks. -

SPOILER: Memleketler!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133103807
:s).
pi_133103820
pi_133103889
Er is volop zon en een aangename temperatuur in Istanbul.
pi_133104110
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:37 schreef sylvesterrr het volgende:
Er is volop zon en een aangename temperatuur in Istanbul.
Ga je nog naar de derby?
pi_133104386
http://galeri.haberturk.com/yasam/galeri/432684-kadin-icatlari.

Ontdekkingen door vrouwen (in het Turks). Leuk om door te nemen!
pi_133104399
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 10:50 schreef Stimorol- het volgende:
Moment dat je trouwt en in 1 huis woont is alles anders en begin je opnieuw. Dus ja: bi otursun.
Waarom zou je dan niet eerst samenwonen voordat je trouwt?
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_133104434
quote:
pi_133104463
Mensen die denken dat een relatie hebben en samenwonen na huwelijk hetzelfde zijn. :').
pi_133104481
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:57 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Waarom zou je dan niet eerst samenwonen voordat je trouwt?
Nou, waarom denk je...

Religie eh.
pi_133104550
Mensen die denken alles te weten hoe een huwelijk is zonder ooit getrouwd te zijn :')
pi_133104553
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:00 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nou, waarom denk je...

Religie eh.
Dan doe je een nikah. Bovendien kun je me niet overtuigen dat al die jaren afspreken en praten onschuldig zijn.
pi_133104565
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 11:45 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Ga je nog naar de derby?
(Nog) geen kaart kunnen vinden. Ik ben nu onderweg naar Kadıköy, met een beetje geluk kan ik daar nog wat vinden. :D
  zondag 10 november 2013 @ 12:05:09 #14
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_133104600
Ben ik welkom? Ben geen Turk :D
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
pi_133104617
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:03 schreef xaban06 het volgende:
Mensen die denken alles te weten hoe een huwelijk is zonder ooit getrouwd te zijn :')
Genoeg voorbeelden in mijn omgeving. Het gaat ook vaak genoeg goed hoor, maar ook vaak genoeg niet. Vandaar dat ik vind dat je in het begin ietwat terughoudend moet zijn.
pi_133104618
quote:
99s.gif Op zondag 10 november 2013 12:05 schreef darkmond het volgende:
Ben ik welkom? Ben geen Turk :D
Nee, maar er zijn opties:

http://www.turkishclass.c(...)to-obtain-turkish-p1
pi_133104619
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:03 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Dan doe je een nikah.
Nikah == trouwen. :').

quote:
Bovendien kun je me niet overtuigen dat al die jaren afspreken en praten onschuldig zijn.
Ain't the same. Je leert iemand pas écht kennen nadat je met die persoon onder hetzelfde dak woont.

Als je slechts een relatie heb, kom je minder in aanraking met de slechte kanten van een persoon. En je kunt makkelijk afstand nemen als je er even geen zin in hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2013 12:06:48 ]
pi_133104663
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 12:05 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Genoeg voorbeelden in mijn omgeving. Het gaat ook vaak genoeg goed hoor, maar ook vaak genoeg niet. Vandaar dat ik vind dat je in het begin ietwat terughoudend moet zijn.
Er zijn koppels die na 2 maanden scheiden, koppels die scheiden na 2 jaar, maar ook na 20 jaar.

Hoelang moet je wachten vind jij? Kom niet met 'wanneer je vind dat het tijd is', want blijkbaar vonden zij dat het tijd was voor een kind.
pi_133104672
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:06 schreef zarGon het volgende:

[..]

Als je slechts een relatie heb, kom je minder in aanraking met de slechte kanten van een persoon.
Als je nog niet onder een dak woont, dan kan je er nog voor kiezen om niet af te spreken wanneer je je kut voelt zodat je de ander niet kwetst. Eenmaal onder hetzelfde dak gaat dat niet meer...
pi_133104675
quote:

[..]

Ja, islamitisch gezien wel. Maar sommige Turken denken dat er een feest en al die culturele rituelen erbij horen. Nikah en scheiden zijn eigenlijk heel makkelijk :P
quote:
[..]

Ain't the same. Je leert iemand pas écht kennen nadat je met die persoon onder hetzelfde dak woont.

Als je slechts een relatie heb, kom je minder in aanraking met de slechte kanten van een persoon.
Ja, volgens mij zeg ik ook niets anders :P
pi_133104700
quote:
Jij bent niet toch nieuwe inzichten over je vrouw gekomen nadat jullie waren getrouwd? Zaken die je eerder niet had gezien of jou niet waren opgevallen of zaken waar jij minder/geen last van had?
pi_133104760
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:07 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Er zijn koppels die na 2 maanden scheiden, koppels die scheiden na 2 jaar, maar ook na 20 jaar.

Hoelang moet je wachten vind jij? Kom niet met 'wanneer je vind dat het tijd is', want blijkbaar vonden zij dat het tijd was voor een kind.
In ieder geval niet na een paar maanden. In dit specifieke geval spelen er ook nog andere factoren een rol: ze hebben zich aardig in de schulden geweekt voor een over the top bruiloft, zij studeert nog, kort na de bruiloft is d'r maan zijn baan kwijtgeraakt (vanwege de crisis). Meh, slechte timing imho.
pi_133104782
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 12:03 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

(Nog) geen kaart kunnen vinden. Ik ben nu onderweg naar Kadıköy, met een beetje geluk kan ik daar nog wat vinden. :D
Hmm. Ben je Fenevli? :P
pi_133104784
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:08 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Ja, islamitisch gezien wel. Maar sommige Turken denken dat er een feest en al die culturele rituelen erbij horen. Nikah en scheiden zijn eigenlijk heel makkelijk :P
Nou, dan heb je je antwoord waarom mensen niet eerst samenwonen. :').

Islamitisch gezien, en alsmede tevens ook cultureel.

quote:
Ja, volgens mij zeg ik ook niets anders :P
Ja, maar je leert de ander pas echt kennen als je op elkaar bent aangewezen. Als de verantwoordelijkheid er eenmaal is en je niet zomaar weg kunt lopen.
pi_133104807
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:09 schreef zarGon het volgende:

[..]

Jij bent niet toch nieuwe inzichten over je vrouw gekomen nadat jullie waren getrouwd? Zaken die je eerder niet had gezien of jou niet waren opgevallen of zaken waar jij minder/geen last van had?
Jawel, zelfs na een jaar nog kom je nieuwe dingen tegen, maar dat weet je van te voren, daar bereid je je zelf van te voren voor.

Toen zij werd bezwangerd waren ze al 3-4 maanden getrouwd. Je kan het onverstandig vinden/noemen, maar sylvester zei letterlijk dat hij boos was, klinkt alsof ze toestemming moet vragen van sylvester om een kind te maken. Daar was mijn reactie op.
pi_133104832
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:07 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Kun je mij sowieso vertellen waarom je in het eerste jaar van je huwelijk een kind zou krijgen?

Geniet een beetje van elkaar. Een kind betekent einde vrijheid en nieuwe verantwoordelijkheden. Waar je vroeger alleen voor jezelf en na je huwelijk ook voor je vrouw denkt en handelt, komt er een derde persoon bij (voorwie jullie dan samen voor verantwoordelijk zijn).

Ik snap niet waarom het zo'n haast heeft. Het lijkt wel een voorwaarde bijna, :').
  zondag 10 november 2013 @ 12:14:27 #27
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_133104837
quote:

[..]

[..]

Als je slechts een relatie heb, kom je minder in aanraking met de slechte kanten van een persoon. En je kunt makkelijk afstand nemen als je er even geen zin in hebt.
In het arabisch is Nikah of Nika7 het hebben van seks...Zina is het hebben van seks voor je getrouwd bent..

Heb ik iets gemist? :')
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
pi_133104845
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:00 schreef zarGon het volgende:
Mensen die denken dat een relatie hebben en samenwonen na huwelijk hetzelfde zijn. :').
Wie? Ik zie ze niet hoor.
pi_133104870
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:12 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Jawel, zelfs na een jaar nog kom je nieuwe dingen tegen, maar dat weet je van te voren, daar bereid je je zelf van te voren voor.
Ja, maar voorbereiden betekent niet automatisch dat je er ook mee kunt omgaan. En daar ligt het probleem: het kan enorm tegenvallen.

quote:
Toen zij werd bezwangerd waren ze al 3-4 maanden getrouwd. Je kan het onverstandig vinden/noemen, maar sylvester zei letterlijk dat hij boos was, klinkt alsof ze toestemming moet vragen van sylvester om een kind te maken. Daar was mijn reactie op.
Boos heeft hij ietwat te sterk uitgedrukt. Ik kan hem tot zekere hoogte begrijpen; je gaat nog zolang aan elkaar vastzitten en je leert elkaar net kennen, waarom meteen zo'n enorme verandering.
pi_133104871
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:12 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Nee, ze hoeft niet om toestemming te vragen. Ik was gewoon boos dat ze zo onverstandig zijn geweest (nichtje en haar man) - overigens heb ik aan niemand mijn mening daarover kenbaar gemaakt. Gevoelig onderwerp enzo.
pi_133104872
quote:
Dit dus. Bijna iedereen hier.
pi_133104885
quote:
99s.gif Op zondag 10 november 2013 12:14 schreef darkmond het volgende:

[..]

In het arabisch is Nikah of Nika7 het hebben van seks...Zina is het hebben van seks voor je getrouwd bent..

Probeer wikipedia.
pi_133104892
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 12:11 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Hmm. Ben je Fenevli? :P
Fenerli ja.
pi_133104912
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:16 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ja, maar voorbereiden betekent niet automatisch dat je er ook mee kunt omgaan. En daar ligt het probleem: het kan enorm tegenvallen.

[..]

Boos heeft hij ietwat te sterk uitgedrukt. Ik kan hem tot zekere hoogte begrijpen; je gaat nog zolang aan elkaar vastzitten en je leert elkaar net kennen, waarom meteen zo'n enorme verandering.
Ok, wat vind jij een acceptabele tijd? Na 1 jaar, 10 jaar?
pi_133104932
Oh god, ik ben op vakantie en wat doe ik? Discussie voeren op FOK! :')
pi_133104945
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:18 schreef sylvesterrr het volgende:
Oh god, ik ben op vakantie en wat doe ik? Discussie voeren op FOK! :')
Ik probeerde het nog over Istanbul te hebben maar niemand ging er op in :P
pi_133104985
Mensen ik ben bezig met een prijsvergelijker op te zetten voor (electrisch) gereedschap. Echter nog geen domein, weten jullie een leuke? Gereedschapvergelijk lijkt mij te lang, niet?
pi_133104999
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 12:14 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Wie? Ik zie ze niet hoor.
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 10:45 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Tegenwoordig hebben eerst een relatie, voordat ze trouwen. "Önce evlilik bi otursun" is zo eind 20ste eeuws Turks.
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 11:21 schreef Bortecinem het volgende:
Zoals je zegt, tegenwoordig hebben de meesten al een relatie van een paar jaar voordat ze trouwen en zijn ze verder ook eens ouder.
pi_133105093
quote:
99s.gif Op zondag 10 november 2013 12:14 schreef darkmond het volgende:

[..]

Nikah = de stap voor het huwelijk. Waar alles mee begint, eigenlijk.

Zina = seks voor nikah.
pi_133105095
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 12:17 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Fenerli ja.
Moge de beste winnen dan. :)
pi_133105123
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:20 schreef zarGon het volgende:

[..]

[..]

[..]

Lekker, ik heb weer Turks-Nederlands geschreven. Maarja, geen van ons beide heeft beweerd dat een relatie en samenwonen hetzelfde zijn.
pi_133105194
Mijn nicht was de tweede maand al zwanger. Heeft ze geen moment spijt van gehad. De tweede kwam kort daarna.

Niet iedereen heeft dezelfde prioriteiten in het leven of dezelfde dingen nodig om gelukkig te zijn.

zarGon die denkt dat hij alwetend op gebied van relatie en huwelijk omdat hij mod is in dat relatiehoekje op fok. :')
pi_133105203
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:18 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Ok, wat vind jij een acceptabele tijd? Na 1 jaar, 10 jaar?
Ik zou het eerder 'een rationele tijdsbestek' noemen.

Leer elkaar eerst kennen, geniet van de tijd die je samen hebt, ga er lekker op uit en leef je uit, doe dingen die je later niet kunt doen omdat verantwoordelijkheden, enzovoorts enzovoorts. Een kind houdt dat allemaal tegen, je kunt niet eventjes ergens heen (de stad in, om maar iets heeeeel simpels op te noemen). Het kind moet mee of er moet iemand zijn om op het kind te letten wanneer je niet in de buurt bent.

Redelijkheid zou bij mij beginnen bij zo'n jaartje of twee. Dan is de relatie ook ietwat volwassener, ken je elkaar beter en heb je ook tijd om het financieel goed aan te pakken.

Drie maanden... Da's écht te snel.
pi_133105230
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:28 schreef Bortecinem het volgende:
Mijn nicht was de tweede maand al zwanger. Heeft ze geen moment spijt van gehad. De tweede kwam kort daarna.

Niet iedereen heeft dezelfde prioriteiten in het leven of dezelfde dingen nodig om gelukkig te zijn.

zarGon die denkt dat hij alwetend op gebied van relatie en huwelijk omdat hij mod is in dat relatiehoekje op fok. :')
Ja dit, want ik ken genoeg vrouwen die moeder worden als levensdoel zien.
pi_133105274
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:28 schreef Bortecinem het volgende:
Jezus. :').

Hoe oud is ze?

quote:
Dat klopt. Sommigen hebben rammelende eierstokken en zoeken slachtoffers. :6.

quote:
Maak het maar meteen persoonlijk. :'). Mijn mening heeft natuurlijk ook enorm veel te maken met mijn modschap hier op het forum; los van relationele zaken geef ik noooooit mijn mening over bepaalde onderwerpen.
pi_133105304
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:20 schreef zarGon het volgende:

[..]

[..]

[..]

Wij zeggen niet dat een relatie en huwelijk hetzelfde zijn. Wij zeggen dat mensen elkaar tegenwoordig - in tegenstelling tot vroeger - veel beter kennen.
pi_133105339
Ze was 25, bijna 26.
pi_133105351
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:29 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik zou het eerder 'een rationele tijdsbestek' noemen.

Leer elkaar eerst kennen, geniet van de tijd die je samen hebt, ga er lekker op uit en leef je uit, doe dingen die je later niet kunt doen omdat verantwoordelijkheden, enzovoorts enzovoorts. Een kind houdt dat allemaal tegen, je kunt niet eventjes ergens heen (de stad in, om maar iets heeeeel simpels op te noemen). Het kind moet mee of er moet iemand zijn om op het kind te letten wanneer je niet in de buurt bent.

Redelijkheid zou bij mij beginnen bij zo'n jaartje of twee. Dan is de relatie ook ietwat volwassener, ken je elkaar beter en heb je ook tijd om het financieel goed aan te pakken.

Drie maanden... Da's écht te snel.
Jij bent echt onwetend op dit gebied zeg. Leuk dat dat jouw dromen zijn, maar lang niet die van iedereen. Alsof je je in een jaartje of twee kunt 'uitleven' :') Dan ben je gewoon niet toe aan een huwelijk als je wilt 'uitleven'. Je hebt 40-50 jaar de tijd om alles mee te maken en te zien.

Lekker kortzichtig van je.
pi_133105377
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:33 schreef Bortecinem het volgende:
Ze was 25, bijna 26.
26 en einde zelfontplooiing.

Hurrah!
pi_133105423
:')
Geen woorden gewoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties