Waarom is dat een voorbeeld van puur nationalistisch gedrag? Hoe je het ook went of keert de buitenlandse strijders daar veroorzaken meer schade dan goed, logisch dat ze lang niet altijd worden geaccepteerd. Dat is naar mijn mening ook een grote fout geweest van de oppositiegroepen daar. Toen Jabhat al-Nusra ontstond werd men soms zelfs verwelkomd. Toen de internationale gemeenschap Al-Nusra op de terreurlijst begon te zetten protesteerde de SNC zelfs. Begrijpelijk want diezelfde gemeenschap liet ze in de steek, maar moet je nu eens zien.quote:Op zaterdag 9 november 2013 22:41 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Lees deze zin uit het stuk van Frikandelbroodje: "The moderate Islamists fighting in the ranks of the opposition are Syrians, and they do not accept foreign fighters in their ranks."
Dit is een voorbeeld van nationalistisch gedrag. "Nationalistische islamisten", lachwekkende figuren die met een Sykes-Picot-mentaliteit strijden, ze hebben gewoon niks van de islam begrepen en zijn hypocrieten. Geen wonder dat ze hen "moderate" noemen, zodat de onwetende lezers met hen gaan sympathiseren.
argumentum ad verecundiamquote:Op maandag 11 november 2013 19:35 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Ik word een beetje moe van mensen die geen enkele band hebben met Syrië maar wel de takfirihonden steunen. Jij gaat mij echt niet vertellen dat je echt gelooft dat dat het beste is voor Syriërs. Het komt je gewoon beter uit omdat je het zelf aanhangt danwel omdat je er baat bij hebt als Syrië omvalt.
Hou op.
Op welke autoriteit beroept ze zich dan?quote:
Mensen die een band hebben met Syrië.quote:Op maandag 11 november 2013 19:40 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Op welke autoriteit beroept ze zich dan?
De tweede zin impliceert dan weer iets anders. Ze vraagt of jij denkt of gewone mensen baat hebben bij baardapen met zwaarden en shit. Gewoon jouw mening.quote:Op maandag 11 november 2013 19:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mensen die een band hebben met Syrië.
Nope, maar ik denk ook niet dat ze baat hebben bij een dictator als Assad.quote:Op maandag 11 november 2013 19:44 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De tweede zin impliceert dan weer iets anders. Ze vraagt of jij denkt of gewone mensen baat hebben bij baardapen met zwaarden en shit. Gewoon jouw mening.
Maar is geen alternatief. Niet in de echte wereld.quote:Op maandag 11 november 2013 19:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nope, maar ik denk ook niet dat ze baat hebben bij een dictator als Assad.
1: Ik moet helemaal nergens tussen kiezen. Je weet namelijk helemaal niet wat er gaat gebeuren als Assad valt. Dat zal altijd nog speculatie blijven zolang dit conflict nog speelt.quote:Op maandag 11 november 2013 19:46 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Maar is geen alternatief. Niet in de echte wereld.
Dus je moet kiezen tussen die twee. Zo simpel is het nu eenmaal.
Zoals ik zei, bewaar alle andere theoretische scenario's voor je intellectueel praatgroepje.
Dat heeft niks met speculatie te maken, één blik op de gebieden waar de 'rebellen' het voor het zeggen hebben en je weet dat het foute boel is.quote:Op maandag 11 november 2013 19:47 schreef theunderdog het volgende:
1: Ik moet helemaal nergens tussen kiezen. Je weet namelijk helemaal niet wat er gaat gebeuren als Assad valt. Dat zal altijd nog speculatie blijven zolang dit conflict nog speelt.
Dan worden de minderheidsgroepen uitgemoord, dat staat in ieder geval al wel vast. En ik hoop niet dat je zo blind bent om dat niét in te zien.quote:Op maandag 11 november 2013 19:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Ik moet helemaal nergens tussen kiezen. Je weet namelijk helemaal niet wat er gaat gebeuren als Assad valt. Dat zal altijd nog speculatie blijven zolang dit conflict nog speelt.
Uiteraard, maar dan nog is het speculatie.quote:Op maandag 11 november 2013 19:48 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dat heeft niks met speculatie te maken, één blik op de gebieden waar de 'rebellen' het voor het zeggen hebben en je weet dat het foute boel is.
Als het van bepaalde rebellen afhangt dan worden minderheidsgroepen uitgemoord inderdaad.quote:Op maandag 11 november 2013 19:49 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Dan worden de minderheidsgroepen uitgemoord, dat staat in ieder geval al wel vast. En ik hoop niet dat je zo blind bent om dat niét in te zien.
Echt grappig, er zijn honderden groeperingen daar. En dan zeg je "Het minst kwade tussen de twee"quote:Op maandag 11 november 2013 19:14 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ieder verstandig mens weet dat de Syrische regering het minst tussen twee kwaden is.
Ik weet niet of je het weet hoor, maar assad heeft veel meer burgers gedood dan die rebellen bij elkaar opgeteld. Vooral door die grote wapens zoals napalm en brandbommen. Laten we het daar eens over hebben.quote:Op maandag 11 november 2013 19:31 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Maar wat is beter voor de gewone burger in het dagelijks leven?
Politiek-theoretisch gezeik over de legitimiteit van de figuur Assad bewaar je maar voor je D66 praatclubje.
Dat de meerderheid van de rebellen een moslim extremist is , is een fabeltje. Sterker nog, de FSA wilt zelfs geloof en staat nog steeds gescheiden houden.quote:Op maandag 11 november 2013 19:35 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Ik word een beetje moe van mensen die geen enkele band hebben met Syrië, maar wel de takfirihonden steunen. Jij gaat mij echt niet vertellen dat je echt gelooft dat dat het beste is voor Syriërs. Het komt je gewoon beter uit omdat je het zelf aanhangt danwel omdat je er baat bij hebt als Syrië omvalt.
Hou op.
Hij is alleen een sympathisant van Hitler.quote:Op maandag 11 november 2013 18:04 schreef firefly3 het volgende:
Kan veldkamp niet oprotten met woorden zoals zuiveren? Het lijkt hitler wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Moslimbroederschap is wel veel aanwezig in de FSA hoor.quote:Op maandag 11 november 2013 20:16 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dat de meerderheid van de rebellen een moslim extremist is , is een fabeltje. Sterker nog, de FSA wilt zelfs geloof en staat nog steeds gescheiden houden.
De Koerden houden zich alleen bezig met hun eigen thuisland om straks met de overwinnaar een sterke handelspositie te hebben voor wat betreft autonomie.quote:Op maandag 11 november 2013 20:12 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Echt grappig, er zijn honderden groeperingen daar. En dan zeg je "Het minst kwade tussen de twee"![]()
![]()
![]()
Dat laat alweer zien hoe zwart wit je denkt. Ik zou eerder de Koerden zeggen dan assad enzo.
Nee hoor. Alleen Assad-aanhangers en leden van zijn partij worden uitgemoord.quote:Op maandag 11 november 2013 19:49 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Dan worden de minderheidsgroepen uitgemoord, dat staat in ieder geval al wel vast. En ik hoop niet dat je zo blind bent om dat niét in te zien.
Dan moet jij ook geen opmerkingen maken over mijn leeftijd en afkomst.quote:Op maandag 11 november 2013 19:35 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Ik word een beetje moe van mensen die geen enkele band hebben met Syrië, maar wel de takfirihonden steunen. Jij gaat mij echt niet vertellen dat je echt gelooft dat dat het beste is voor Syriërs. Het komt je gewoon beter uit omdat je het zelf aanhangt danwel omdat je er baat bij hebt als Syrië omvalt.
Hou op.
Maar ze zijn socialer dan assad. Waarom mogen ze dan niet heel syrie hebben? Immers zijn er meer koerd dan dat gekke geloof van assad.quote:Op maandag 11 november 2013 20:18 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De Koerden houden zich alleen bezig met hun eigen thuisland om straks met de overwinnaar een sterke handelspositie te hebben voor wat betreft autonomie.
Takfiri.quote:Op maandag 11 november 2013 20:21 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Maar ze zijn socialer dan assad. Waarom mogen ze dan niet heel syrie hebben? Immers zijn er meer koerd dan dat gekke geloof van assad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |