abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133107646
Toch liggen Koerden en Israeliers elkaar wel in een nieuw toekomstig Midden-Oosten, daarom dat ook bijna alle zionisten zeer positief staan tegenover een Koerdistan in het M-O. Zelfde was met Zuid-Soedan, waar Israel heel sluw al jarenlang banden had met rebellengroepen en als ik het goed heb het eerste land was dat hun onafhankelijkheid erkende en als eerste een ambassade opende.
De Israeliers zien in Koerden toekomstige partners in een vijandig gezinde omgeving, en daarnaast helpt het landen als Irak en Syrie verder op te breken. En historisch gezien lopen er ook wel lijntjes inderdaad via een aantal Koerdische leiders in Noord-Irak en Israel, ten tijde van Saddam bijv en de strijd tussen hem en de Koerden.

Arabieren/Turken hoeven niet boos te zijn hierom, elke staat doet wat het beste is in haar belang om te overleven. Je kan het beter openlijk doen dan geniepig zoals golfarabs graag doen. Hoewel het onder Koerden ook wel een gevoelig issue zal zijn en enigzins verborgen wordt gehouden, veel Koerden in hun eigen landen zijn niet zo positief over Israel als sommige users ons hier willen doen geloven.

quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:29 schreef Baklava95 het volgende:
Wanneer was die uitzending van CNN beste broeder Aloulou. Ik moet wel meer naar CNN kijken zeg in plaats van AJE.
Dat was vorige week, dus moet nog terug te vinden zijn op de CNN website.
Dat Turkije minder actief extremistische groepen steunt kan best, ik heb je artikelen eerder gelezen.
Neemt niet weg dat men nog steeds passief kan toestaan dat deze "jihadies" via Turkije doorreizen naar Syrie. Er is een verschil tussen actief groepen steunen en dat niet meer te doen, en passief je land als doorgang laten gebruiken voor mensen die naar Syrie willen reizen.

Het is toch raar dat je blijkbaar op Hatay Airport tientallen net aangekomen Arabieren ziet die vervolgens worden opgehaald om naar Syrie te gaan en de Turkse staat daar blijkbaar weinig tegen wilt doen... Als het PKK-ers waren die uit het buitenland via Hatay aankwamen om zich bij hun strijders te vestigen hadden ze dat echt niet zo open en bloot kunnen doen zonder dat de Turkse staat hen stond op te wachten om ze in te rekenen.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_133107667
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 13:49 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Die kk Ataturk mag van mij branden in de hel.
Er zijn mensen (waaronder familieleden) die overleden zijn aan die ziekte. Durf jij ook naast andere Turken zo te praten over Mustafa Kemal Ataturk, de Vader van de Turken? Want als jij zo praat hier in Amsterdam of Turkije, dan slaan ze denk ik je tanden uit je mond.
pi_133107692
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 13:56 schreef peace2014 het volgende:

[..]

Er zijn mensen (waaronder familieleden) die overleden zijn aan die ziekte. Durf jij ook naast andere Turken zo te praten over Mustafa Kemal Ataturk, de Vader van de Turken?
Ja ik vind dat ook schandalig, mijn opa is vorig jaar nog van de trap af gekankerd.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_133107709
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 13:57 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ja ik vind dat ook schandalig, mijn opa is vorig jaar nog van de trap af gekankerd.
Sterkte gewenst.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
  zondag 10 november 2013 @ 13:58:54 #55
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_133107743
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 13:56 schreef peace2014 het volgende:

[..]

Er zijn mensen (waaronder familieleden) die overleden zijn aan die ziekte. Durf jij ook naast andere Turken zo te praten over Mustafa Kemal Ataturk, de Vader van de Turken?
Als jij leest wat hij met de Koerden en andere etnische minderheden heeft gedaan dan snap je waarom ik hem zo uitscheld.

Oké dan die kk was misschien ook wel overdreven. Ik ga mijn post wel editen.
pi_133107781
Dat zou best kunnen Aloulou maar het komt op mij over als een nogal nep en gekunsteld bondgenootschap. Zeker als je weet dat veel Koerden ook niet echt positief staan tegenover Israël.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
  zondag 10 november 2013 @ 14:02:48 #57
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_133107879
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 13:52 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Je kunt nationalisme niet verenigen met salafisme. :{w
Hoezo. Er zijn ook Salafisten die ook erg nationalistisch zijn. In theorie kan het niet maar in de praktijk komt het wel erg vaak voor.

Er zijn heel veel radicaal-Islamitische Koerdische nationalisten.

Lees deze links dan.

http://en.wikipedia.org/wiki/Kurdistan_Islamic_Union

http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_Group_of_Kurdistan

http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_Movement_of_Kurdistan

http://en.wikipedia.org/wiki/Ansar_al-Islam

http://en.wikipedia.org/wiki/Mullah_Krekar

En trouwens die baas op die foto is mijn held en vader van Masoud Barzani.
pi_133107940
Hoezo splintergroepen?

Wat dan ook, ontopic dan maar weer?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_133108018
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 13:59 schreef De_Coulance het volgende:
Dat zou best kunnen Aloulou maar het komt op mij over als een nogal neppe een gekunsteld bondgenootschap. Zeker als je weet dat veel Koerden ook niet echt positief staan tegenover Israël.
Ik denk het niet, en het gaat niet om de Koerden maar de politieke leiders.
Hetzelfde als dat de goede alliantie tussen Turkije en Israel jarenlang enigzins gekunsteld was? Denk dat het Turkse volk niet zo close was met Israel als de leiders dat waren toendertijd. Je moet wel een verschil maken tussen het volk en de politieke leiders.

Israel en Koerdistan kunnen goede partners worden en beide profiteren erg van elkaar, want laten we wel wezen...Israel heeft ook veel te bieden naar de Koerden toe. Ik verwacht niet dat er officieel uitmuntende relaties ontstaan omdat dat te gevoelig is omdat veel Koerden daartegen zijn en de Koerden ook rekening moeten houden met grootmachten en buren Turkije en Iran. Maar onder de "radar" kunnen er best hier en daar goede banden ontwikkelt worden.
En voor Israel is alleen het bestaan van een Koerdistan al een grote plus omdat dan Irak en Syrie verdeeld worden....en potentiele vijanden (Irak en Syrie) verder verzwakt. Zie Soedan, waar ze al jarenlang (en staat ze vrij om te doen) diplomatieke relaties hadden met rebellengroepen in Zuid-Soedan. En nu na de onafhankelijkheid dus op officieel niveau hen ook steunen, als tegenhanger van de Arabieren in Khartoum en al-Bashir, die vaak tegen Israel is (denk aan bombardementen op wapendepot waarvan Israeliers zeiden dat het bestemt was voor Hamas als ik het goed heb).
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  zondag 10 november 2013 @ 14:07:57 #60
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_133108048
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 13:56 schreef Aloulou het volgende:
Toch liggen Koerden en Israeliers elkaar wel in een nieuw toekomstig Midden-Oosten, daarom dat ook bijna alle zionisten zeer positief staan tegenover een Koerdistan in het M-O. Zelfde was met Zuid-Soedan, waar Israel heel sluw al jarenlang banden had met rebellengroepen en als ik het goed heb het eerste land was dat hun onafhankelijkheid erkende en als eerste een ambassade opende.
De Israeliers zien in Koerden toekomstige partners in een vijandig gezinde omgeving, en daarnaast helpt het landen als Irak en Syrie verder op te breken. En historisch gezien lopen er ook wel lijntjes inderdaad via een aantal Koerdische leiders in Noord-Irak en Israel, ten tijde van Saddam bijv en de strijd tussen hem en de Koerden.

Arabieren/Turken hoeven niet boos te zijn hierom, elke staat doet wat het beste is in haar belang om te overleven. Je kan het beter openlijk doen dan geniepig zoals golfarabs graag doen. Hoewel het onder Koerden ook wel een gevoelig issue zal zijn en enigzins verborgen wordt gehouden, veel Koerden in hun eigen landen zijn niet zo positief over Israel als sommige users ons hier willen doen geloven.

[..]

Dat was vorige week, dus moet nog terug te vinden zijn op de CNN website.
Dat Turkije minder actief extremistische groepen steunt kan best, ik heb je artikelen eerder gelezen.
Neemt niet weg dat men nog steeds passief kan toestaan dat deze "jihadies" via Turkije doorreizen naar Syrie. Er is een verschil tussen actief groepen steunen en dat niet meer te doen, en passief je land als doorgang laten gebruiken voor mensen die naar Syrie willen reizen.

Het is toch raar dat je blijkbaar op Hatay Airport tientallen net aangekomen Arabieren ziet die vervolgens worden opgehaald om naar Syrie te gaan en de Turkse staat daar blijkbaar weinig tegen wilt doen... Als het PKK-ers waren die uit het buitenland via Hatay aankwamen om zich bij hun strijders te vestigen hadden ze dat echt niet zo open en bloot kunnen doen zonder dat de Turkse staat hen stond op te wachten om ze in te rekenen.
Ik ben absoluut tegen elke band (zowel gehiem als open) met de zionisten (Israhell).
Dat Israel banden met ons wil is juist de reden dat veel Arabieren, Turken en Perzen ons haten.
Straks doen ze nog takifr over alle Koerden en gaan ze ons ook als Joden zien.
We kunnen beter bondgenoten zijn met China, Rusland en eventueel sommige EU-landen.
Die zionisten mogen van mij stikken.

Ach ja ik ga wel zoeken op Youtube of CNN.com Had hij die reizigers ook geïnterviewd.

Als die reizigers PKK'ers waren geweest werden ze meteen gearresteerd, naar een afgelegen gevangenis (Pozanti) gebracht en daar mishandeld, gemarteld, verkracht etc. :') :') :') :')

Ach ja Turkse hypocrisie op z''n top.
pi_133108214
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 14:07 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ik denk het niet, en het gaat niet om de Koerden maar de politieke leiders.
Hetzelfde als dat de goede alliantie tussen Turkije en Israel jarenlang enigzins gekunsteld was? Denk dat het Turkse volk niet zo close was met Israel als de leiders dat waren toendertijd. Je moet wel een verschil maken tussen het volk en de politieke leiders.

Israel en Koerdistan kunnen goede partners worden en beide profiteren erg van elkaar, want laten we wel wezen...Israel heeft ook veel te bieden naar de Koerden toe. Ik verwacht niet dat er officieel uitmuntende relaties ontstaan omdat dat te gevoelig is omdat veel Koerden daartegen zijn en de Koerden ook rekening moeten houden met grootmachten en buren Turkije en Iran. Maar onder de "radar" kunnen er best hier en daar goede banden ontwikkelt worden.
En voor Israel is alleen het bestaan van een Koerdistan al een grote plus omdat dan Irak en Syrie verdeeld worden....en potentiele vijanden (Irak en Syrie) verder verzwakt. Zie Soedan, waar ze al jarenlang (en staat ze vrij om te doen) diplomatieke relaties hadden met rebellengroepen in Zuid-Soedan. En nu na de onafhankelijkheid dus op officieel niveau hen ook steunen, als tegenhanger van de Arabieren in Khartoum en al-Bashir, die vaak tegen Israel is (denk aan bombardementen op wapendepot waarvan Israeliers zeiden dat het bestemt was voor Hamas als ik het goed heb).
Dat is waar. Overigens zou ik de relatie Turkije-Israël ook niet meteen afschrijven. Die zijn nu nog steeds niet zo kapot als men denkt. Ik denk ook niet dat de AKP eeuwig aan de macht blijft en alle andere grote partijen in Turkije hebben altijd aangestuurd op goede verhoudingen met Israël.

Misschien kan dat wel veranderen als Israël de PKK in Turkije zou steunen of iets dergelijks.
  zondag 10 november 2013 @ 14:22:02 #62
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_133108494
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 14:12 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Dat is waar. Overigens zou ik de relatie Turkije-Israël ook niet meteen afschrijven. Die zijn nu nog steeds niet zo kapot als men denkt. Ik denk ook niet dat de AKP eeuwig aan de macht blijft en alle andere grote partijen in Turkije hebben altijd aangestuurd op goede verhoudingen met Israël.

Misschien kan dat wel veranderen als Israël de PKK in Turkije zou steunen of iets dergelijks.
Coulance, waarom zeuren jullie dan altijd dat Barzani geheime relaties heeft met Israël.
pi_133108589
quote:

[..]

Mit en mossat hand in hand, al jaaarenlang. Fidan en pardo zijn samen maandenlang bezig om Syrie en Assad te verzwakken. 11 juni spraken ze samen nog in Turkije over een hitlist. ErDOGan en Gul zijn gewoon zionist puppets, dat weten de Erbakan-supporters ook.
pi_133108680
quote:

Dikgedrukte klopt, Erdogan heeft afentoe wel populistische praat maar is ook heel realistisch aan de andere kant. De relaties tussen Turkije en Israel zijn volgens mij de laatste zes maanden wel redelijk genormaliseerd, en als ik het goed heb heeft Israel op aandringen van Amerika ook (achter de schermen) excuses aangeboden.

Wat dan raar is is dat men weleens (Turken en Arabieren) Koerden verwijt banden met Israel te hebben. Naast Turkije hebben de Golfratten ook achter de schermen lijntjes naar Israel lopen namelijk, zeker met wikileaks is dat ook wel naar buiten gekomen. Marokko nog zo'n land, allemaal achter de schermen natuurlijk. Dus waarom verwijten aan de Koerden maken in deze? Of moeten die roomser dan de paus zijn?
  zondag 10 november 2013 @ 14:31:52 #65
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_133108755
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 14:29 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Wat dan raar is is dat men weleens (Turken en Arabieren) Koerden verwijt banden met Israel te hebben. Naast Turkije hebben de Golfratten ook achter de schermen lijntjes naar Israel lopen namelijk, zeker met wikileaks is dat ook wel naar buiten gekomen. Marokko nog zo'n land, allemaal achter de schermen natuurlijk. Dus waarom verwijten aan de Koerden maken in deze? Of moeten die roomser dan de paus zijn?
Daarom vind ik jullie Arabieren echt fucking hypocriet.
pi_133108786
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 14:31 schreef Baklava95 het volgende:
Is ook zo, arabieren moet je ook niet teveel mee omringen...ga je alleen maar op achteruit. Verlies-verlies situatie ipv win-win.
pi_133108811
Heb je weer gelijk Aloulou, derde keer.

Overigens deed ik niet aan verwijten, anderen wel. Ik vond dat ze er naïef in staan en teveel van verwachten. ;)

En met ze bedoel ik sommige Fok-users.
pi_133108858
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 14:33 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Is ook zo, arabieren moet je ook niet teveel mee omringen...ga je alleen maar op achteruit. Verlies-verlies situatie ipv win-win.
Arabieren-afkeer werd in het vroegere Turkije altijd gepresenteerd als gemene deler met Israël. Want 'de Arabieren hebben ons verraden en zijn middeleeuws'.
pi_133108889
Maar wie hielden de lijn bij Mosul?!

Juist ja...
pi_133109129
Sowieso is het onderdrukken van Koerden achterlijk. Dat wilde ik nog even duidelijk maken. Nu even wat anders doen.
pi_133109131
Skyes-Picot, Balfour? Ring a bell?
pi_133109829
quote:
11s.gif Op zondag 10 november 2013 14:35 schreef De_Coulance het volgende:
Arabieren-afkeer werd in het vroegere Turkije altijd gepresenteerd als gemene deler met Israël. Want 'de Arabieren hebben ons verraden en zijn middeleeuws'.
Ik heb die oude Turken altijd al gemogen 8-)
pi_133110281
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 13:59 schreef De_Coulance het volgende:
Dat zou best kunnen Aloulou maar het komt op mij over als een nogal nep en gekunsteld bondgenootschap. Zeker als je weet dat veel Koerden ook niet echt positief staan tegenover Israël.
Wat de Koerden van Israël vinden is niet belangrijk en ongeschikt aan de belangen van een eventueel Koerdistan. En een bondgenootschap met Israël is zeker zo'n belang.

quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 14:31 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Waarom? Heeft de bevolking hiervoor gekozen? Vergeet niet dat de golflanden gewoon dictaturen zijn.
pi_133110435
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 13:13 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Alleen tegen Israël. Ik wil dat dat tyfusland van de kaart geveegd wordt. Alle Joden in Israël mogen zich ergens anders vestigen in de wereld.

Trouwens jij was toch ook een Koerd.
De zionisten hebben al veel meer gedaan voor de Koerden (en zullen nog veel meer doen voor de Koerden) dan jullie eigen moslimbroeders al gedaan hebben
  zondag 10 november 2013 @ 15:29:12 #75
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_133110513
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 15:07 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ik heb die oude Turken altijd al gemogen 8-)
Than you are an enemy of the Kurds, because these old Turks had suppressed us for decades. :( :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')