Vergeet niet: ALLE doden, gewonden en vluchtelingen zijn Assad aan te rekenen.. Want: "als hij maar meteen afstand had gedaan" zonder zich om de minderheden in zijn land te bekommeren, dan was niet NOOIT gebeurd... Foei Assad!quote:Op maandag 11 november 2013 22:08 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik weet wel wat beter, laten we het gewoon alleen maar over Assad hebben.
Het is even om de schaal van die humanitaire ramp aan te geven, dat lijkt me toch niet Ok.quote:
Noemenswaardig nieuws vind ik veel belangrijker. Straks gaan we het nog hebben over twee kinderen die omgekomen zijn door maagkrampen omdat twee eieren half aan het rotten waren.quote:Op maandag 11 november 2013 22:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
So what?? De dood van elk onschuldig kind/jongere is er één te veel.. Ga je nou werkelijk lopen zeiken over wie meer doden/gewonden op zijn geweten heeft terwijl dat sowieso onmogelijk objectief is vast te stellen??
Nee, ze willen Syrië niet overheersen. Zo groot zijn ze trouwens ook niet. De enige reden dat Hezbollah achter Assad staan is omdat ze afhankelijk zijn van hem. Zonder Assad bestaat Hezbollah niet.quote:Op maandag 11 november 2013 22:10 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Zouden die lui uiteindelijk ook terug gaan naar hun eigen land, of de gebieden gaan overheersen zoals ISIS doet?
Deze klinkt lekkerder.quote:Op maandag 11 november 2013 22:00 schreef Aloulou het volgende:
Ik kwam deze Hizbullah nasheed (religieus liedje met Engelse ondertiteling) tegen over Syrische conflict, moet zeggen dat ie wel lekker vlot klinkt:
Maar voor de duidelijkheid ook...als we het hebben over jihadisten gaat het in dit conflict echt niet alleen over wahabieten...sjieten gebruiken en vechten net zo hard een jihad uit in Syrie, met alle religieuze retoriek die erbij hoort. En ook zij worden met pure religieuze retoriek uit Iran, Irak en Libanon ingevlogen om te vechten.
Nee, dat is zeker niet ok. Mijn hart bloed dan ook voor de onschuldige burgerbevolking.. En nog mer als je weet dat bijv. de helft van het inwonertal van Jordanië en een kwart van het inwonertal van Libanon uit vluchtelingen bestaat (die landen kunnen het niet meer aan), en dat wie in Europa zitten te jammeren dat WIJ het niet aankunnen..quote:Op maandag 11 november 2013 22:11 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Het is even om de schaal van die humanitaire ramp aan te geven, dat lijkt me toch niet Ok.
5 of 14 .. Lood om oud ijzer..quote:Op maandag 11 november 2013 22:12 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Noemenswaardig nieuws vind ik veel belangrijker. Straks gaan we het nog hebben over twee kinderen die omgekomen zijn door maagkrampen omdat twee eieren half aan het rotten waren.
Ga je huiswerk doen en daarna bedtijdquote:Op maandag 11 november 2013 22:13 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Deze klinkt lekkerder.
Ga ff lekker ergens anders neerbuigend doen.. Hoe jong ben jij?quote:Op maandag 11 november 2013 22:14 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ga je huiswerk doen en daarna bedtijd
En dan nog vermenigvuldigen met het aantal scholenquote:Op maandag 11 november 2013 22:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
5 of 14 .. Lood om oud ijzer..
Nee, daarom is er wel een verschil tussen ISIS en wahabistische extremisten en sjitische groepen. Deze sjitische groepen uit het buitenland vechten puur om Bashar in het zadel te houden, niet om hun ideologie op te leggen aan alles en iedereen dat beweegt. Daarom zeg ik ook altijd dat soennitische extremisten veel te sektarisch zijn om normaal een pluriform land te kunnen opbouwen, ze sluiten alles en iedereen buiten met het opleggen van hun ideologische heilsstaat. Zelfs mede-soennieten van de verkeerde wetschool moeten het ontgelden en worden keihard aangepaktquote:Op maandag 11 november 2013 22:10 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Zouden die lui uiteindelijk ook terug gaan naar hun eigen land, of de gebieden gaan overheersen zoals ISIS doet?
Bedankt, hoe kan het eigenlijk dat Hizbullah de sterkste bewapende paramilitaire organistatie ter wereld is terwijl de rebellen in Syrië worden gesteund door de VS en de Arabische Golfstaten (lees rijke oliesjeiks).quote:Op maandag 11 november 2013 22:11 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Jij bent hier pas nieuw dan, want ik heb al vaker lacherig gedaan over die "verzetsstrijders" die nu aan de zijde van een grote misdadiger vechten over de ruggen van Syriers om een dictator in het zadel te houden...."verzetsstrijders". Maar er is wel een verschil, baas boven baas. Hizbullah zal niet zo dramatisch mensen massaal onthoofden als soennitische extremisten doen. We moeten wel eerlijk blijven. Dat heeft ook met de ideologie te maken, voor de extreme wahabies is onthoofden van de vijand "een soennah" en kom je ermee "dichter bij Allah"
![]()
![]()
![]()
[..]
Ik ben geen expert maar iedereen met enige backgroundinfo weet dat Hizbullah al jarenlang een trouwe en loyale vriend van Syrische dictator Assad is. Via Iran (dat Hizbullah vanaf haar ontstaan heeft gesteund) gaan de wapens van Syrie naar buurland Libanon om Hizbullah te bewapenen. Hizbullah wordt gerekend tot de sterkst bewapende paramilitaire organisatie ter wereld, dus een organisatie dat geen staat of autonome provincie runned maar zeer sterk bewapend is.
Aanblijven van Assad is dus essentieel voor Hizbullah en ook Iran. Iran en Hizbullah behoren tot dezelfde sjitische stroming, Bashar al-Assad behoort tot een andere sjitische stroming. Alle sjieten (welke stroming dan ook) worden gehaat door salafisten, salafisten die zijn toegenomen in kracht en macht sinds de strijd in Syrie begon. Nog een reden dat Assad, Iran en Hizbullah meer dan ooit verenigd zijn om de Syrische dictator in het zadel te houden.
quote:Op maandag 11 november 2013 22:14 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ga je huiswerk doen en daarna bedtijd
Ja, en de "rebellen" komen met melk en koekjes... Beeeeetje realiteitszin is wel gewenst hoor..quote:Op maandag 11 november 2013 22:15 schreef firefly3 het volgende:
[..]
En dan nog vermenigvuldigen met het aantal scholenWant assad heeft dit vaker gedaan.
Ik zie liever (al dan niet extreme) groeperingen die Assad steunen en daarna weer oprotten dan extreme groeperingen die Syrië willen overnemen en in de hel storten.. Maar goed, dat is een persoonlijke mening..quote:Op maandag 11 november 2013 22:16 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Nee, daarom is er wel een verschil tussen ISIS en wahabistische extremisten en sjitische groepen. Deze sjitische groepen uit het buitenland vechten puur om Bashar in het zadel te houden, niet om hun ideologie op te leggen aan alles en iedereen dat beweegt. Daarom zeg ik ook altijd dat soennitische extremisten veel te sektarisch zijn om normaal een pluriform land te kunnen opbouwen, ze sluiten alles en iedereen buiten met het opleggen van hun ideologische heilsstaat. Zelfs mede-soennieten van de verkeerde wetschool moeten het ontgelden en worden keihard aangepakt![]()
Neemt niet weg dat de sjitische milities die in Syrie vechten gewoon alles ook op jihad gooien, lees de artikelen erover, religieuze propaganda en noem maar op.
Google naar "syria school bombed" en je ziet het grote verschil wel. Maarja, je moet hier ook weer in schaal denken.quote:Op maandag 11 november 2013 22:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, en de "rebellen" komen met melk en koekjes... Beeeeetje realiteitszin is wel gewenst hoor..
Lees hoe ze zijn ontstaan en wat ze gedaan hebben voor Libanon. Dit is een paramillitaire organisatie die door heel veel mensen, wereldwijd, gesteund wordt.quote:Op maandag 11 november 2013 22:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Bedankt, hoe kan het eigenlijk dat Hizbullah de sterkste bewapende paramilitaire organistatie ter wereld is terwijl de rebellen in Syrië worden gesteund door de VS en de Arabische Golfstaten (lees rijke oliesjeiks).
Misschien moet je je eens afvragen wie wie waarom steuntquote:Op maandag 11 november 2013 22:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Bedankt, hoe kan het eigenlijk dat Hizbullah de sterkste bewapende paramilitaire organistatie ter wereld is terwijl de rebellen in Syrië worden gesteund door de VS en de Arabische Golfstaten (lees rijke oliesjeiks).
Hizbullah is vanaf de Iraanse Islamitische revolutie en haar oprichting begin jaren 80 keihard gesteund door Iran, in inlichtingen, wapens, logistiek en financiele zin. Ze behoren tot dezelfde stroming van de sjieten en Nasrallah was een grote bewonderaar en volgeling van Khomeini, de grondlegger van de Iraans Islamitische republiek. Overigens is Hizbullah ontstaan in Zuid-Libanon als reactie op de Israelische bezetting van Zuid-Libanon toendertijd.quote:Op maandag 11 november 2013 22:16 schreef theunderdog het volgende:
Nee ik ben niet nieuwe hier. Je doet net alsof die "Wahhabieten" alleen maar misdrijven ondergaan.quote:Op maandag 11 november 2013 22:11 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Jij bent hier pas nieuw dan, want ik heb al vaker lacherig gedaan over die "verzetsstrijders" die nu aan de zijde van een grote misdadiger vechten over de ruggen van Syriers om een dictator in het zadel te houden...."verzetsstrijders". Maar er is wel een verschil, baas boven baas. Hizbullah zal niet zo dramatisch mensen massaal onthoofden als soennitische extremisten doen. We moeten wel eerlijk blijven. Dat heeft ook met de ideologie te maken, voor de extreme wahabies is onthoofden van de vijand "een soennah" en kom je ermee "dichter bij Allah"
![]()
![]()
![]()
[..]
Ik ben geen expert maar iedereen met enige backgroundinfo weet dat Hizbullah al jarenlang een trouwe en loyale vriend van Syrische dictator Assad is. Via Iran (dat Hizbullah vanaf haar ontstaan heeft gesteund) gaan de wapens van Syrie naar buurland Libanon om Hizbullah te bewapenen. Hizbullah wordt gerekend tot de sterkst bewapende paramilitaire organisatie ter wereld, dus een organisatie dat geen staat of autonome provincie runned maar zeer sterk bewapend is.
Aanblijven van Assad is dus essentieel voor Hizbullah en ook Iran. Iran en Hizbullah behoren tot dezelfde sjitische stroming, Bashar al-Assad behoort tot een andere sjitische stroming. Alle sjieten (welke stroming dan ook) worden gehaat door salafisten, salafisten die zijn toegenomen in kracht en macht sinds de strijd in Syrie begon. Nog een reden dat Assad, Iran en Hizbullah meer dan ooit verenigd zijn om de Syrische dictator in het zadel te houden.
Kan ik niet verstaanquote:Op maandag 11 november 2013 22:19 schreef Peunage het volgende:
Als jullie filmpjes gaan posten ga ik dat ook doen natuurlijk![]()
De steun van Iran is natuurlijk niet het enige wat ze zo groot gemaakt heeft. Steun van de bevolking speelt een hele grote rol.quote:Op maandag 11 november 2013 22:20 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Hizbullah is vanaf de Iraanse Islamitische revolutie en haar oprichting begin jaren 80 keihard gesteund door Iran, in inlichtingen, wapens, logistiek en financiele zin. Ze behoren tot dezelfde stroming van de sjieten en Nasrallah was een grote bewonderaar en volgeling van Khomeini, de grondlegger van de Iraans Islamitische republiek. Overigens is Hizbullah ontstaan in Zuid-Libanon als reactie op de Israelische bezetting van Zuid-Libanon toendertijd.
Assad in Syrie is essentieel als buurland van Libanon om Hizbullah sterk te houden.
Dat bedoel ik met omerkingen maken over mijn bedtijd mongool.quote:Op maandag 11 november 2013 22:16 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]Ik ben je maatje baklava niet.
quote:Op maandag 11 november 2013 22:20 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Google naar "syria school bombed" en je ziet het grote verschil wel. Maarja, je moet hier ook weer in schaal denken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |