abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133086015
Ik ben hier wel benieuwd naar.

Mijn top 10 (stiekem 12) (denk ik, vind dat soort lijstjes zelf eigenlijk altijd heel lastig om te maken):
(Gaat bij mij altijd om PC-versies)

1) Mass Effect deel 2
2) Mass Effect deel 3
3) Deus Ex: Human Revolution
4) Bioshock Infinite
5) The Sims deel 2 en verder (Ja echt :6 , maar alleen vanwege de BUILD mode en de gigantische custom content-community die daar bij hoort... zonder dat laatste is er weinig aan en buiten dat eerste speel ik het spel ook niet)
6) Mass Effect
7) Sanitarium
8) Indigo Prophecy
9) The Incredible Machine (alle delen)/Sid & Al
10) Cave Story+

(11. Grand Theft Auto: IV en 12. Zuma :6, vind ik gewoon echt heel leuk om te spelen)

[ Bericht 0% gewijzigd door Forbry op 09-11-2013 19:37:32 ]
Tails tell tales
  zaterdag 9 november 2013 @ 19:39:57 #2
256666 leeell
I know you're lonely
pi_133086403
1) Deus Ex (uiteraard de originele)
2) Civilization II
3) Elder Scrolls : Morrowind
4) Planescape Torment
5) Fallout New Vegas
6) Age of Empires II
7) Half Life
8) GTA Vice City
9) Bioshock (deel 1 uiteraard)
10) Diablo II
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_133086759
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:39 schreef leeell het volgende:
1) Deus Ex (uiteraard de originele)
2) Civilization II
3) Elder Scrolls : Morrowind
4) Planescape Torment
5) Fallout New Vegas
6) Age of Empires II
7) Half Life
8) GTA Vice City
9) Bioshock (deel 1 uiteraard)
10) Diablo II
Deus Ex (origineel), Bioshock (deel 1), Half Life en Planescape Torment (verhaal schijnt zo goed te zijn) ook geprobeerd, maar kan me (vooralsnog) helaas niet over de verouderde graphics/gameplay heenzetten :@

[ Bericht 3% gewijzigd door Forbry op 09-11-2013 19:56:45 ]
Tails tell tales
  zaterdag 9 november 2013 @ 19:58:30 #4
415001 SlipnSlide
Je praat wel maar je zegt niks
pi_133087059
1) MAFIA
2) MAFIA II, Die verhaallijnen, echt super!
3) Soldier of Fortune II
4) Age of Empires II
5) Halo 2
6) Call of Duty 2
7) Forza Motorsport 2
8) Call of Duty; Modern Warfare.
9) Worms 2
10) Call of Duty: Modern Warfare 2

Ik ben inmiddels gestopt met gamen, druk met studie, uitgaan enzo
De wil om te winnen moet groter zijn dan de angst om te verliezen.
  zaterdag 9 november 2013 @ 20:08:39 #5
343369 Laser.
Love Always Shines
pi_133087381
Heel lastig. Ik denk dat ik deze top 10 baseer op de games waar ik het 't meest mee had/heb. Hopelijk ben ik geen titel vergeten.

10) Omikron: The Nomad Soul
Eind jaren 90 gespeeld, blew my mind. Mijn Engels was toen nog niet zo goed, maar als kind zijnde door zo'n stad rondlopen en zoveel meemaken deed mij veel.

9) Transport Tycoon (+OpenTTD)
Dit is één van de games die ik om de zoveel jaar weer even moet spelen. Gewoon leuk om een bedrijfje op te bouwen en de concurrentie dwars te zitten.

8) Rollercoaster Tycoon II
Ook één van de games die ik steeds weer moet spelen. Leuk om lekker creatief te zijn en een eigen park op te bouwen. Soms evil zijn en expres crashes veroorzaken of mensen vast zetten. Als kind doe je van alles. :P

7) Midtown Madness
Voor het eerst bij mijn oom gespeeld en ik was helemaal verkocht. Erg leuk om lekker door de straten van Chicago en San Francisco te scheuren. Honderden mods geinstalleerd en van alles uitgevreten. Wat was ik toen weg van de Aston Martin DB7.

6) Outlaws
Altijd leuk in de jaren 90 om over LAN met vrienden te spelen, of CO-OP te doen. Ik heb het niet zo met cowboy games maar deze mocht er toen zeker zijn. Heb de originele cd's nog steeds met extra levels.

5) Duke Nukem 3D
Deze game zou niet in mijn TOP 10 staan als het BUILD niet had. Dat was een bijgevoegd programma om zelf levels te creeren. Knap lastig, maar het lukte mij wel. Heb alle zelfgebouwde levels nog. Kan nog herinneren dat ik met een vriend tot in de midden nacht heb zitten bellen om over onze levels te praten. Erg leuk om bepaalde dingen te maken, zoals een werkende drank machine.

4) Minecraft
Hoewel de game niet al te oud is heeft deze toch een plaats in mijn beste games. Ik houd van creatief kunnen zijn en Minecraft is een game waar je dat heel goed kan uiten. Vaak ben ik inspiratieloos of heb ik even geen idee meer, maar toch kan ik hier nog altijd mij uren lang mee vermaken.

3) Delta Force
Dit was gewoon één van de eerste First Person Shooters die ik ooit gespeeld hebt. Ook hier konden eigen levels gemaakt worden en heb ik samen met wat Duitsers honderden maps lopen bouwen en samen gespeeld. Gaat hier vooral om de hele reeks (Delta Force, DF2, DF: Landwarrior, DF Task Force Dagger, Joint Operations, Etc).

2) Assassin's Creed II (+Brotherhood)
Wat een ervaring in deze game zeg. Erg interessant verhaal, leuke locaties, lekker mysterieus. Daarnaast een flinke en mooie stad en over de daken rennen. Geweldig!

1) Grand Theft auto
Dit moet wel de topper uit al mijn games zijn. Ik was helemaal weg van de eerste GTA. London kon mij niet heel boeien. GTA II was leuk over LAN op school. De GTA's die daarna kwamen hadden mij altijd wel weggeblazen. Geweldige reeks!
pi_133087438
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:58 schreef SlipnSlide het volgende:
1) MAFIA
2) MAFIA II, Die verhaallijnen, echt super!
3) Soldier of Fortune II
4) Age of Empires II
5) Halo 2
6) Call of Duty 2
7) Forza Motorsport 2
8) Call of Duty; Modern Warfare.
9) Worms 2
10) Call of Duty: Modern Warfare 2

Ik ben inmiddels gestopt met gamen, druk met studie, uitgaan enzo
^O^

Mafia (deel 1 of deel 2, weet het niet meer) ooit ook gespeeld... vond ik ook leuk. Wel eens iets van CoD gespeeld (geen idee welk deel) en vond ik wel aardig (ja, ook als vrouw ;) ), maar dat was het dan ook wel.

Gamen neemt idd veel tijd in beslag. Ik game ook een stuk minder dan vroeger ;)
Tails tell tales
pi_133087536
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 20:08 schreef Laser. het volgende:
Heel lastig. Ik denk dat ik deze top 10 baseer op de games waar ik het 't meest mee had/heb. Hopelijk ben ik geen titel vergeten.

10) Omikron: The Nomad Soul
Eind jaren 90 gespeeld, blew my mind. Mijn Engels was toen nog niet zo goed, maar als kind zijnde door zo'n stad rondlopen en zoveel meemaken deed mij veel.

9) Transport Tycoon (+OpenTTD)
Dit is één van de games die ik om de zoveel jaar weer even moet spelen. Gewoon leuk om een bedrijfje op te bouwen en de concurrentie dwars te zitten.

8) Rollercoaster Tycoon II
Ook één van de games die ik steeds weer moet spelen. Leuk om lekker creatief te zijn en een eigen park op te bouwen. Soms evil zijn en expres crashes veroorzaken of mensen vast zetten. Als kind doe je van alles. :P

7) Midtown Madness
Voor het eerst bij mijn oom gespeeld en ik was helemaal verkocht. Erg leuk om lekker door de straten van Chicago en San Francisco te scheuren. Honderden mods geinstalleerd en van alles uitgevreten. Wat was ik toen weg van de Aston Martin DB7.

6) Outlaws
Altijd leuk in de jaren 90 om over LAN met vrienden te spelen, of CO-OP te doen. Ik heb het niet zo met cowboy games maar deze mocht er toen zeker zijn. Heb de originele cd's nog steeds met extra levels.

5) Duke Nukem 3D
Deze game zou niet in mijn TOP 10 staan als het BUILD niet had. Dat was een bijgevoegd programma om zelf levels te creeren. Knap lastig, maar het lukte mij wel. Heb alle zelfgebouwde levels nog. Kan nog herinneren dat ik met een vriend tot in de midden nacht heb zitten bellen om over onze levels te praten. Erg leuk om bepaalde dingen te maken, zoals een werkende drank machine.

4) Minecraft
Hoewel de game niet al te oud is heeft deze toch een plaats in mijn beste games. Ik houd van creatief kunnen zijn en Minecraft is een game waar je dat heel goed kan uiten. Vaak ben ik inspiratieloos of heb ik even geen idee meer, maar toch kan ik hier nog altijd mij uren lang mee vermaken.

3) Delta Force
Dit was gewoon één van de eerste First Person Shooters die ik ooit gespeeld hebt. Ook hier konden eigen levels gemaakt worden en heb ik samen met wat Duitsers honderden maps lopen bouwen en samen gespeeld. Gaat hier vooral om de hele reeks (Delta Force, DF2, DF: Landwarrior, DF Task Force Dagger, Joint Operations, Etc).

2) Assassin's Creed II (+Brotherhood)
Wat een ervaring in deze game zeg. Erg interessant verhaal, leuke locaties, lekker mysterieus. Daarnaast een flinke en mooie stad en over de daken rennen. Geweldig!

1) Grand Theft auto
Dit moet wel de topper uit al mijn games zijn. Ik was helemaal weg van de eerste GTA. London kon mij niet heel boeien. GTA II was leuk over LAN op school. De GTA's die daarna kwamen hadden mij altijd wel weggeblazen. Geweldige reeks!
Ik ben pas met The Witcher 2 begonnen. Het idee is om daarna (eindelijk) eens aan een Assassin's Creed te gaan beginnen. Heb deel 2 hier al klaar liggen in ieder geval ;)

Een aantal op jouw lijstje zeggen mij helemaal niks, zal er eens naar kijken. :)
Tails tell tales
pi_133087756
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:50 schreef Forbry het volgende:

[..]

Deus Ex (origineel), Bioshock (deel 1), Half Life en Planescape Torment (verhaal schijnt zo goed te zijn) ook geprobeerd, maar kan me (vooralsnog) helaas niet over de verouderde graphics/gameplay heenzetten :@

Bioshock ziet er toch nog best goed uit?
No resentment ever evened out a weaker hand
pi_133087900
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 20:19 schreef Silv het volgende:

[..]

Bioshock ziet er toch nog best goed uit?
Ja klopt, het viel me bij dat spel op zich ook reuze mee (waar dat bij het origineel van Deus ex absoluut niet het geval was), maar als ik het me goed herinner was er ook iets in de gameplay wat me stoorde. Het is trouwens ook meer omdat er nog zoveel andere games waren/zijn, die me alles bij elkaar opgeteld dan toch nog net iets leuker leken/lijken ;)
Tails tell tales
pi_133088200
1) Fallout 3 (ondanks de verouderde graphics, toch wel mijn favoriet. Puur vanwege de setting + gameplay)

2) Dungeon Keeper 1 (en 2).

3) Red Dead Redemption

4) Batman Arkham Asylum, - City

5) Borderlands 1 & 2 (Coöp)

6) Max Payne 1 (en 2)

Verder kom ik niet qua fav's..
  Donald Duck held zaterdag 9 november 2013 @ 20:48:43 #11
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_133088934
Heb lang niet gegamed, dus wat oudere titels:

Super Mario Galaxy:
Ultieme 3D platform-actie. Tot laat in het spel worden nog nieuwe elementen geïntroduceerd, waardoor de game tot op het einde blijft verrassen. De muziek met echte instrumenten is een verademing na de simpele toontjes uit eerdere Mario-spellen.

Legend of Zelda: a Link to the Past
Zelda 1 en 2 waren me te ruw en ongepolijst. Maar dit SNES-deel zette de definitieve standaard neer voor de rest van de serie, met bijvoorbeeld de verdeling in twee werelden van het spel en de unieke gameplay die dat oplevert.

Legend of Zelda: Ocarina of Time
Een magische vertaling naar 3D van de bekende formule, die veel toevoegt en toch vertrouwd aanvoelt. Hetzelfde sublieme kunstje flikte Nintendo met Mario 64.

Super Mario World 2: Yoshi's Island
Nog zo'n stukje platform-plezier waarbij de creativiteit van Nintendo overduidelijk is. De levels zitten geweldig in elkaar en de opmerkelijke grafische stijl maakt het tot een erg bijzondere game.

Half-Life
Nog zo'n spel dat een nieuwe standaard neerzette. Geen hersenloze generieke setting, maar een spannende confrontatie in een uitgekiende omgeving.

Metal Gear Solid
Heerlijke stealth-actie. Het alert-geluidje als je ontdekt wordt bezorgde me iedere keer weer rillingen. De complete voice-acting van alle dialoog in het spel is subliem.

Final Fantasy VII
Ongekend groots spel voor die tijd. Karakters met diepe achtergronden in een intrigerend verhaal vol wendingen en complotten.

Batman Arkham Asylum
Geweldige afwisseling van stealth en volop knokken. Het is heerlijk om in een kamer vol tuig ze een voor een ongezien uit te schakelen, waarbij de overblijvers steeds meer in paniek raken door de onzichtbare dreiging die flappert door de nacht.

[ Bericht 36% gewijzigd door __Saviour__ op 10-11-2013 19:35:26 ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_133089478
1. Elder scrolls 3: Morrowind
2. Mass effect 3
3. Mass effect 1&2
4. KOTOR
5. racedriver GRID 1&2
6. Skyrim
7. Motorstorm
8. Warcraft 3
9. God of war 1,2 en 3
10. Borderlands 2
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
pi_133090874
Niemand die Spec Ops The Line heeft gespeeld? Wát een verhaal was dat, echt indrukwekkend.
  zaterdag 9 november 2013 @ 23:27:36 #14
398369 YouriNL
'Eeuwige faler' - Um
pi_133094822
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 21:32 schreef Dudeweiser het volgende:
Niemand die Spec Ops The Line heeft gespeeld? Wát een verhaal was dat, echt indrukwekkend.
Jawel, alleen was het technisch niet overtuigend genoeg en was het verhaal imo oke, maar niet echt diepgaand.
  zondag 10 november 2013 @ 00:01:50 #15
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_133096188
MIjn favoriete game aller tijden is en blijft Chrono Trigger. Wat de exacte volgorde van de rest van een eventuele top 10 zou zijn weet ik niet. Dus op alfabetische volgorde een aantal van mijn klassiekers:

Assassin's Creed Brotherhood
Burnout 3
Championship Manager 3
Crackdown
Dead Space
Donkey Kong Country
Earthbound
F-Zero GX
Fable
Fallout 3
Final Fantasy VII
Final Fantasy Legend II
God of War 1/2
Guitar Hero
Killer Instinct
Luigi's Mansion
Mario Party 4
Portal
Rainbow Six 3
Red Alert
Super Mario 64
Super Mario Galaxy 1/2
Super Mario Kart
Tales of Symphonia
Terranigma
Timesplitters 2
Tetris
Yoshi's Island
Zelda: Link's Awakening
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_133103253
Van 5 naar 1.

(sensible soccer)
  zondag 10 november 2013 @ 12:47:34 #17
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_133105721
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 20:08 schreef Laser. het volgende:
7) Midtown Madness
Wat een spel was dat.
Chicago was de orignele versie: MM1
San Francisco en London was de 2de versie: MM2. Daarnaast was het mogelijk om New York City (Manhattan) te downloaden.
Jammer dat het niet meer werkt op Windows 7 met Geforce 670 GTX. Alleen op een Intel of AMD videokaart.

Ontopic:
1 GTA III, VC, SA en IV
2 Saints Row 2
3 Call of Duty allemaal :@
4 Simcity 4 Deluxe, Jammer dat EA Simcity 2013 verkloot heeft. Tien jaar na de uitgave geen vooruitgang. Simcity Societies was ook faal.
5 Midtown Madness & 2.
6 Mario All Stars + Mario World
7 Forza 3 & 4
8 Fifa 2003, 07, 10 en 12
9 Far Cry 1 en 2. super mooie graphics.
10 Medal of Honor Frontline. Een game met sfeer. beter dan Brother in Arms: Road to Highway
11 Need for Speed Underground,Underground 2 en Carbon. Most Wanted heb ik gemist.
12 Pokemon allemaal :9~ speel het helaas niet meer, geen vrienden die het ook spelen.
13 Mario Kart speel ik helaas niet meer. ook geen vrienden om mee met te spelen.
14 Battlefield 1942, Vietnam, 2 en een mod genaamd Battlefield 1918.

[ Bericht 3% gewijzigd door PandaDrop op 10-11-2013 19:13:12 ]
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  zondag 10 november 2013 @ 13:08:41 #18
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_133106308
Leuk topic, zowel om te lezen als om over na te denken... In mijn lijst veel RTS achtige games - al dan niet met geweld :)

1) Wargame Airland Battle - Eén van de wat nieuwere titels - zeer epic RTS, wat mij betreft de eerste RTS die Starcraft Broodwar overtreft.

2) Starcraft Broodwar - Eindeloos veel uren in zitten, 10 á 12 jaar lang. Geweldige game, plus het hele sociaal interactieve gedeelte met clans etc was echt tof. SCII haalt het toch niet bij deze ervaring.

3) Civilization - Eigenlijk de hele serie, ik speel al vanaf deel I. Maar V + alle exo's is toch wel de apotheose van alle voorgaande delen.

4) Panzer General II - Epic WWII strategie game, beter dan deeltje III. Ik zat te twijfelen tussen deze en Hearts of Iron III, maar uiteindelijk is deze game niet zozeer beter maar wel leuker. Speel deze zo af en toe nogsteeds, ondanks dat het echt ouwe meuk is inmiddels

5) Simcity 4 - Ook hier weer alle voorgaande delen gespeeld, met vier als mooiste variant. 5 niet gespeeld, lijkt me geen kloot aan ivm gebrek aan realisme.

6) Transport Tycoon - De beste van alle tycoon achtige sersies. Nooit een spel gevonden wat de gameplay en het gevoel evenaart.

7) Empire Total War - Ik heb alle TW series gespeeld muv Rome 2. Empire vind ik toch het beste en vooral ook leukste qua tijd om in te spelen.

8) Syndicate - Deze game is zó vet, zelf na al die jaren speel ik deze zo af en toe nog met plezier via DosBox. De sfeer, het idee - geweldig. Ik kijk nu al uit naar het vervolg waar ze momenteel aan werken.

9) Homeworld - Beide delen zijn geweldig, ultieme Space RTS, geweldige lore. Iemand die weet of Sins of a Solar empire dit spel evenaart?

10) Theme Park - Nostalgisch, zo leuk. Zwengel 'em nu nog wel eens aan via Dosbox maar krijg em niet goed genoeg aan de praat.

Stiekem op 11) World of Warcraft - Ik twijfelde of ik deze erbij zou zetten. Heb alle WC titels gespeeld, maar deze uiteindelijk toch het meest. Het is een unieke game, en zoals zoveel games van Blizzard een benchmark voor alle andere in zijn genre.

[ Bericht 1% gewijzigd door AgLarrr op 10-11-2013 13:13:59 ]
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_133106943
1) Sam & Max hit the road
Het eerste spel dat ik ooit heb gekregen en ik was er helemaal stapel gek op. Snapte niets van het Engels, heeft me meer dan 5 jaar gekost om het voor het eerst uit te spelen, maar wat een spel.

2) Monkey Island, de hele serie
M'n ouders waren dol op dit soort spellen, en die liefde is mede door MI op mij overgebracht. Ik heb ze allemaal inmiddels zoveel gespeeld dat ik ze kan dromen.

3) World of Warcraft
Inmiddels al weer wat jaren gestopt met WoW, maar toch meer dan 6 jaar lang met veel plezier geraid, gequest en rond gekloot.

4) Minecraft
Op zich nog niet eens vanilla Minecraft zelf, maar alle mods er omheen maken dit spel een van mijn favorieten. Met veel tussen periodes toch al aardig wat plezier en bouwwerken in gemaakt.

5) Elderscrolls III: Morrowind
Prachtige wereld, prachtige storyline en zo enorm veel om te ontdekken.

6) Unreal tournament 2004
Beste fps die ik ooit gespeeld heb, wederom met een modcommunity die wonderen kon verrichten.

7) Warcraft I & II & III
Heerlijke RTS spellen, uiteindelijk ook wel een beetje bepalend geweest voor mijn keuze bij 3. Maar echt helemaal grijs gespeeld.

8) Super Mario Bros 3
Menig regenachtige dagen heb ik versleten aan dit spel. Was de jongste van 3 dus was altijd ff ruzie schoppen voor ik mocht. En zelfs dan mocht ik niet met de fluitjes naar wereld 7 & 8 want die waren te moeilijk voor mij. De nostalgie O+

9) GTA Vice City
Sfeer, muziek en gameplay was geweldig.

10) Dungeon Keeper 2
It's good to be evil })
  zondag 10 november 2013 @ 14:27:45 #20
343369 Laser.
Love Always Shines
pi_133108642
Toch wat titels vergeten:

It came from the desert
De Thief reeks
Driver II
Command & Conquer (voornamelijk het eerste deel en Red Alert)
Monkey Island
Day of the tentacles
Theme Hospital
Theme Park
pi_133109571
1) TES IV Oblivion
De sfeer, het verhaal, de mogelijkheden en niet te vergeten de mods. 1500+ uren gespeeld.
2) Dungeon Keeper
Born to be bad! Wat mis ik dit spel.
3) GTA Vice City
De muziek en het verhaal waren geweldig. Ik mis Miami in de GTA serie
4) Sims (1)
Oh oh, wat was het toch leuk en dan uiteindelijk expres het huis in de fik steken om nog een leuk verhaal te kunnen verzinnen.
5) Fable the lost chapters
Dagen achter elkaar niet bij de Xbox weg te krijgen om het spel steeds weer opnieuw uit te spelen.
6) Age of Empires III
Ik twijfelde over AoE 3 of het origineel, maar ik vond de opzet bij 3 toch een stuk leuker. AoE 2 was in mijn ogen dan weer geen echt leuk spel.
7) Fallout 3
Wat was het toch leuk om iedereen tot slaaf te maken tot de huurlingen je proberen af te maken met hun zwakke wapens.
8) Hitman 2
Hitman 1 was van voor mijn tijd, maar toch vind ik de omgevingen in Hitman 2 wel beter dan de latere delen. Ook mis ik de kaart.
9) TES V Skyrim
Geweldig spel, maar niet te vergelijken met Oblivion. Sfeer valt toch wat tegen en de "fun" is er uitgehaald.
10) Sims 3
Kost wel altijd veel moeite om het zo te krijgen als ik wil, gelukkig zijn daar vaak genoeg cheats voor.
11) Max Payne (1)
Het verhaal was gewoon zo mooi.
12) Command & Conquer
Geen idee welke, maar ik was altijd goed in de multiplayer.
13) Call of Duty (1)
Ik mis de echt goede WW 2 games
14) Simcity 4
Ik snap eigenlijk pas een jaar hoe je je stad echt goed draaiende krijgt in SC.
15) Singles 2: Triple Trouble
Ja uhhm, dat was ooit in mijn jongere jaren toch wel spannend
16) Soldiers of Fortune (1)
Je kon het brein er nog uitsnijden! Hoe mooi was dat.
17) DOOM 3
Nog steeds dood eng.
18) Need For Speed Underground 2
Ja, ik reed in de pimp mobiel
19) Unreal tournament 2
Gewoon op school en dan al m'n klasgenoten die over m'n schouder meekeken, erg leuk.
20) Battlefield 1942
Eventjes in de wachtrij voor het vliegtuig en dan in 1 keer achter de vijandelijke linies. Gebrek aan realisme, maar toch zeer leuk.
21) Simcopter
Het geheim achter simcopter, helemaal mijn ding.
22) Euro Truck Simulator
Waarom weet ik niet, maar het heeft wat, het leven van een trucker.
23) Lineage II
De eerste MMORPG die ik langer dan een week heb gespeeld. Wel erg lang geleden.
24) Left for Death (1)
De witch, ik krijg nog nachtmerries. Deel 2 was saai.
25) S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl
Dood gaan zonder dat je snapt waarom, bij STALKER mag dat gewoon.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
  zondag 10 november 2013 @ 18:01:07 #22
401996 Zanger_Rinus
Professioneel showartiest
pi_133116474
Doordat ik nog nooit een console heb gehad en altijd een bagger computer (kwa specs) heb gehad, moest ik het doen met de spellen die wat minder eisen vroegen van m'n PC.

1. FIFA 10
Ik vond deze FIFA zo geweldig dat ik vanaf dat moment elk jaar een nieuwe heb gekocht. Dit was tevens m'n eerste PC game.
2. Rollercoaster Tycoon 3
Urenlang vermaakt met dit bazenspel _O_ .
3. FIFA 12
Ik vond dit een erg goeie versie van FIFA. Ook om het feit dat ik verder niet veel andere spellen heb gespeeld.
4. Crysis 1
Ik heb het dit jaar pas gespeeld, maar het is nog steeds te zien waarom dit tot een van de beste spellen ooit behoort. Graphics zijn nog steeds geweldig, goeie gameplay en een interessant verhaal.

Meer spellen heb ik eigenlijk nooit gespeeld, of vond ik nou niet zo leuk dat ze hier in thuis horen.
:')
pi_133117121
Alle lijstjes tot nu toe met veel interesse gelezen ^O^
Tails tell tales
pi_133118589
1. World of warcraft. Veel plezier mee gehad, van pve tot pvp, van hardcore raiden met irl vrienden tot LFR, van vanilla tot MoP, hier heb ik heel wat uurtjes in zitten.

2. Starcraft/starcraft brood war. Ook heel wat uurtjes inzitten, ook met irl vrienden, daarnaast heb ik m'n eigen gescripte maps gemaakt.

3. Warcraft III. Omdat ik best wel een RTS fan ben. En demonen zijn coole tegenstanders!

4. Red Alert 3. Hier heb ik nog nachtelijke uurtjes mee doorgebracht. Nieuwe vrienden gemaakt. Leuk aan dit spel was dat het zichzelf niet zo serieus nam.

5. Diablo III. Lekker experimenteren met allerlei builds, er zijn maar weinig spellen waarbij je er zoveel vrijheid in hebt.

6. De donkey kong country serie. Mooie platformers.

7. Dune II. De moeder der RTS.

8. Mario Bros 3. Ik was nog jong en wilde er speciaal een super nintendo voor!

9. C&C 3. De nostalgische feel gecombineerd met het futuristische gaf deze game een vrij interessante vibe.

10. Dungeon siege. Ook met deze game veel plezier gehad.
  zondag 10 november 2013 @ 20:04:39 #25
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_133120818
In willekeurige volgorde

Super Mario World
Wizard of Wor
Mario Kart
Wrestlemania 2000
Cannon Fodder
Maniac Mansion
Syndicate
Wizball
Legend of the mystical ninja
Halflife
Super cars 2
World of Sensible soccer
Everquest
IK+
The last Ninja
Zak mcKracken and the alien mindbenders
It came from the desert
Pang
The lost vikings
The bards tale
Shadowrun
Star Fox
Bounty Bob strikes back
Monty on the run
Ghosts and goblins
North & South
Worms Armageddon
Cabbage patch kids
Tiny toon adventures
Baldurs gate
Super Bomberman 2
Pilotwings
PES 6
NBA Jam
Secret of Mana
Golden Eye

Oh het zijn er iets meer dan 10 geworden :@
Ik ben inmiddels overleden
pi_133121137
Top 5 of 10 of... ;)
Tails tell tales
  zondag 10 november 2013 @ 21:45:47 #27
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_133128201
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:50 schreef Forbry het volgende:

[..]

planescape heeft een mod om het op 1920x1080 te spelen.
  zondag 10 november 2013 @ 22:51:31 #28
400209 Martin-Ssempa
Pearl of Africa's Crown
pi_133132816
1. Metal Gear Saga 1-4
2. World of Warcraft
3. Starcraft Brood War
4. Starcraft 2 heart of the swarm
5. Fallout 3
6. Warcraft 3
7. Uncharted Series 1-3
8. Call of Duty 4: Modern Warfare
9. Mafia 2
10. God of War 3
Chairman of taskforce against 'omosexuality in Uganda.
pi_133140876
1. Final Fantasy VII (PSX)
2. Chrono Trigger (SNES)
3. The Legend of Zelda: Ocarina of Time (N64)
4. Fire Emblem: Awakenig (3DS)
5. World of Warcraft (PC)
6. Dark Age of Camelot (PC)
7. Demon Souls (PS3)
8. GoldenEye 007 (N64)
9. Metal Gear Solid (PSX)
10. Batman Arkham Asylum (PS3)
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_133141006
Voor mij is dit;

1. Counterstrike (1.3 -> 1.6)
2. World of Warcraft
3. Halo Combat Evolved
4. MW3
5. Halo 2
6. GTA SA
7. SSBM
8. SoF2
9. AoE 2
10. Jet Set Radio Future/Shenmue 2
pi_133155249
1) Dune 2
2) Need For Speed - Porsche Unleashed
3) Europa Universalis 3
4) Civilization 4 (+mods)
5) Flatout
6) Frontier: Elite 2
7) Street Rod 1+2
8) Command& Conquer
9) Mafia
10) Interstate '76
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_133155402
1. Warcraft II
2. Medal of Honor AA
3. Minecraft
4. Call of Duty 2
5. Medal of Honor PA
6. Battlefield 1942
7. Warcraft III
8. Mount & Blade: Warband
9. .

Geen idee verder :P
  dinsdag 12 november 2013 @ 10:44:24 #33
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_133177170
1. Chrono Trigger
2. Pokemon Blue (puur vanwege nieuwigheid en jeugdsentiment :'( :D )
3. Soldier of Fortune II Gold Edition
4. God of War II
5. God of War I
6. Donkey Kong Country
7. Battlefield 2
8. Tales of Pirates :@
9. Secret of Mana
10. Assassin's Creed Brotherhood.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  dinsdag 12 november 2013 @ 22:01:00 #34
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_133199439
Op 1 staat een spelletje dat me een jaar of 10 geleden vele uren heeft gekost.
Het heet field commander. Helaas zijn er nooit meerdere delen van gemaakt of spin-offs ofzo. Ook geen soortgelijke games kunnen vinden helaas, maar ik houd me aanbevolen als iemand iets weet.

Verder GTA V, III en Vice City, SimCity 3000.

Verder een spelletje van toen ik 8 was en vroeger van me pa was: Winter Games,
pi_133199970
1. Astérix (Master System)
2. Sonic 2 (Megadrive)
3. Driver (PC)
4. Castlevania: Symphony of the Night (PS1)
5. Battle Outrun (Master System)
pi_133200229
Ik mis echt Double Dragon 2 in al deze lijstjes. :(
pi_133200425
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:20 schreef SimtekF1 het volgende:
Double Dragon 2
Welke systeempje?
pi_133200515
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:24 schreef Adomas het volgende:

[..]

Welke systeempje?
Nes O+
pi_133200643
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:25 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Nes O+
Die op Amiga is ook wel vet.
pi_133201868
1. Deus Ex
Subliem 'geloofwaardig' verhaal, plottwists, spannend, goede sfeer, afwisseling tussen sluipen, schieten en praten.
Veel afwisselende omgevingen.

2. The Elder Scrolls: Morrowind
Na de eerste keer spelen (30 minuten) niet meer aangeraakt, want ik snapte er niks van. :')
Jaar later nog een keer geprobeerd en zat er meteen in.
Enorme vrijheid, spannend en soms ook 'eng'.
Veel beter dan de twee E.S. die erna kwamen; pijltjes-volg-simulatoren :')
Voorgekauwde rommel vergeleken met Morrowind.

3. Zelda III: A Link to the Past
Spannend, memorabele muziek, veel puzzels en geheimen, mooie kerkers. Speelde ook gewoon erg lekker.

4. Mafia
Heeft samen met Deus Ex het beste verhaal wat ik ook gespeeld heb.

5. Max Payne 1 & 2
Goed verhaal en uitstekende sfeer. Spannend en indrukwekkend.

6. Super Mario World
Heb er toen zeker een jaar over gedaan om het uit te spelen, maar heeft me nooit verveeld.

7. Half Life 2
Sublieme gameplay, sfeer en verhaal.

8. Dune 2
Nostalgie. :P
Zit te wachten op Dune 2 The Maker, maar dat duurt zo lang.

9. Colonization
Mooie muziek en sfeervol al snapte ik het concept niet echt.
Hout = gebouwen maken om uiteindelijk onafhankelijk te worden.. drong niet tot me door maar ik was toen ook maar 9 a 10 jaar oud.

10. Command & Conquer.
From God, to Kain, to Seth. _O_
Die cutscenes waren geweldig, vooral hoe Seth wordt uitgeschakeld was machtig om te zien. (de kenners weten wel wat ik bedoel).

De liefhebbers van Deus Ex wil ik wijzen op Deus Ex Revision.
Die mod vergroot de levels, voegt meer detail toe en volgens mij ook her en der nieuwe textures.
  dinsdag 12 november 2013 @ 23:15:44 #41
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_133202731
Ik ga hier mijn top 10 plaatsen als ik tijd heb. :)

TVP anders vergeet ik het.
  woensdag 13 november 2013 @ 00:27:52 #42
358011 yamiown
Mr. Game & Watch
pi_133205551
Uitgaande van wat ik het meest gespeeld heb:

1. Wolfenstein Enemy Territory
11 jaar gespeeld (van 11e tot 18e) en dan ook actief gespeeld, op misschien één jaar na.
Staat qua uren veruit op nummer 1, elke dag na school lekker met clangenoten spelen of gaan trickjumpen. Uiteindelijk gestopt toen clan uit elkaar viel (iedereen raakte op de leeftijd om te trouwen, kinderen krijgen etc. terwijl ik en een paar anderen overbleven als jongere spelers) uiteindelijk maximaal 8 spelers per avond op een server en vaak werd de 6 niet eens gehaald.
Andere servers geprobeerd, vond ik niet leuk, want dat was fragfest, terwijl ik meer speelde om de objectives.

2. Command and Conquer Generals (Zero Hour)
Heel vaak en heel veel gespeeld, doet het helaas niet meer op mijn pc (iig skirmish niet)

3. Command and Conquer Red Alert
Vroeger heel erg veel gespeeld

4. Animal Crossing Wild World
2 jaar non-stop minimaal elke dag een half uur gespeeld, op gegeven moment begaf mijn spel het en daarbij ook mijn droom om een vol museum te hebben (kwam 2 schilderijen te kort).

5. Pokemon Pearl
Veel met vrienden gespeeld, super herinneringen aan over gehouden.

6. Command and Conquer Red Alert 2 (Yuri's Revenge)
Kreeg ik pas 4 jaar ofzo nadat hij uit kwam, klasgenoten zeiden dat hij erg goed was en nadat ik hem kreeg helemaal plat gespeeld.

7. Fifa
De serie in het algemeen, vanaf 2002 mee begonnen, tot 2005 toen niet meer veel gespeeld tot 2011 en vanaf 2012 echt weer heel erg veel.

8. Commander Keen
Vroeger helemaal kapot gespeeld, allemaal meerdere keren uitgespeeld.

9. Crusader Kings 2
Niet qua tijd, maar maakt desondanks wel een mooie inhaalslag. Speel veel online met maten en afgelopen 2 weken 70 uur in gestoken oid. Kan niet wachten tot 18 november voor de nieuwe DLC.

10. Runescape
Vroeger dan, het ene jaar dat ik wat minder Wolfenstein speelde was toen ik actief Runescape speelde op de basisschool.

Honorable mentions;
Civ 5
LoL
Minecraft
  woensdag 13 november 2013 @ 00:47:54 #43
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_133206036
Oud top 10 lijstje (Maar nog aardig correct, wil het nog bijwerken) games inclusief evt. uitbreidingen
1. StarCraft
2. Rome: Total War
3. Rise of Nations
4. Mass Effect
5. Age of Empires II
6. Civilization III
7. Mass Effect 2
8. Red Alert 2
9. Civilization IV
10. Diablo

Met nog vermeldingen (evt. voor een nieuwe lijst): WarCraft 3, RollerCoaster Tycoon, Mass Effect 3, Call to Power 2, Dragon Age, SimCity 2/3000/4, Dungeon Keeper 2, Populous 3
You know, I've learned something today
pi_133206256
Willekeurige volgorde,

Fallout 3
Oblivion
Skyrim
Grim Fandango
GTA Vice City
GTA San Andreas
GTA 5
Prince of Persia (DOS versie)
Commander Keen serie
Assassin's Creed 2
pi_133206384
San andreas
Cod 4
Red dead redemption
Skyrim
Assassins creed (serie)
pi_133207521
Runescape.
Children of the night. What music they make.
pi_133207584
1. GTA San Andreas
2. GRID
3. Battlefield: Bad Company 2
4. DIRT 3
5. NFS Most Wanted
6. Battlefield 3
7. GTA 4
8. A2 Racer II
9. Midtown Madness
10. Sim City

Paar spellen die ballin' waren in m'n jeugd er ook bij gestopt _O_
  woensdag 13 november 2013 @ 07:46:55 #48
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_133208277
Sowieso alles van Davilex _O_
pi_133222981
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 03:24 schreef DeHovenier het volgende:
Runescape.
Da's een flinke lijst :P
Tails tell tales
pi_133223034
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:55 schreef karton2 het volgende:
1. Deus Ex
Subliem 'geloofwaardig' verhaal, plottwists, spannend, goede sfeer, afwisseling tussen sluipen, schieten en praten.
Veel afwisselende omgevingen.

*knip*

De liefhebbers van Deus Ex wil ik wijzen op Deus Ex Revision.
Die mod vergroot de levels, voegt meer detail toe en volgens mij ook her en der nieuwe textures.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 00:27 schreef yamiown het volgende:
Uitgaande van wat ik het meest gespeeld heb:

1. Wolfenstein Enemy Territory
11 jaar gespeeld (van 11e tot 18e) en dan ook actief gespeeld, op misschien één jaar na.
Staat qua uren veruit op nummer 1, elke dag na school lekker met clangenoten spelen of gaan trickjumpen. Uiteindelijk gestopt toen clan uit elkaar viel (iedereen raakte op de leeftijd om te trouwen, kinderen krijgen etc. terwijl ik en een paar anderen overbleven als jongere spelers) uiteindelijk maximaal 8 spelers per avond op een server en vaak werd de 6 niet eens gehaald.
Andere servers geprobeerd, vond ik niet leuk, want dat was fragfest, terwijl ik meer speelde om de objectives.

*knip*
10. Runescape
Vroeger dan, het ene jaar dat ik wat minder Wolfenstein speelde was toen ik actief Runescape speelde op de basisschool.

Honorable mentions;
Civ 5
LoL
Minecraft
Leuk jullie "uitleg" erbij :)
Tails tell tales
pi_133230863
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 21:45 schreef Manke het volgende:

[..]

planescape heeft een mod om het op 1920x1080 te spelen.
Die mod had ik volgens mij geïnstalleerd, maar dan nog... Heeft er misschien ook veel mee te maken dat ik sowieso al bepaald niet weg ben van een top-down-view in spellen... Oóit wil ik het nog wel eens spelen, al was het maar omdat ik wel ontzettend benieuwd ben naar het verhaal :)
Tails tell tales
  donderdag 14 november 2013 @ 23:02:21 #52
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_133270676
1. Castlevania: Symphony Of The Night
2. Final Fantasy VII
3. Super Mario Bros. 3
4. The Legend Of Zelda: Ocarina Of Time
5. Uncharted 3: Drake's Deception
6. Chrono Trigger
7. Assassin's Creed: Brotherhood
8. Ico
9. Heavy Rain
10. Grand Theft Auto: Vice City
pi_133338345
1.tomb raider 1 nog op de pc eerste spel ooit waar ik verliefd op werd. ben nog steeds een groot groot fan.

2. jade cocoon op de psx, super spel echt

3.uncharted 2 dan deel 1 en dan 3 voor de mp

5. the last of us.

6. spec ops the line. redelijke gameplay geen poespas maar superverhaal. had dit spel vroeger op de psx nog een ook daar heb ik van genoten.

7. need for speed underground.

8. tekken.

9. final fantasy, Vaan en Yuna

10. saint row 2. omdat betere character customization dan gta al valt sr3 tegen en moet ik gta 5 nog spelen.

verder de sims en rayman en rollercoaster tycoon en dragon quest en kingdom hearts en modern warfare en toy story 2 en bust a groove ( iemand die dat kent?) en streak ook tof
  Moderator zondag 17 november 2013 @ 15:07:55 #54
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_133343000
In willekeurige volgorde:
Final fantasy 7 tm 10.
God of war series.
Metal gear solid, 1,4 en als hoogtepunt 3.
Heavy rain
Starcraft
Monkey island series
Grim fandango
Batma arkham asylum
Assassins Creed 1,2,brotherhood
Soul reaver
Castlevania Lords of shadow
Tomb raider 1,2 en de reboot
Uncharted serie.
Thief
Mirrors edge

En aangezien m'n PS3 kapot is heb ik nog een aantal games liggen die gespeeld moeten worden na de reparatie waarvan ik goede dingen hoor die misschien ook uiteindelijk op de lijst moeten. (deus ex hr, last of us).
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_133360725
1: Fallout 3
2: Mass Effect 2
3: Mass Effect 3
4: Mass Effect 1
5: Bioshock 1
6: Bioshock 2
7: Bioshock 3
8: Skyrim
9: Fallout New Vegas
10: Weet ik zo snel even niet :')

Ik game zelf ook minder dan jaren geleden. Eigenlijk speel ik alleen nog maar Fallout 3 en Skyrim, maar daar gaat ook best wat tijd in zitten helaas. Maar helemaal stoppen zou ik persoonlijk niet kunnen hoor. Daar is gamen te leuk voor :)
  zondag 17 november 2013 @ 22:58:33 #56
8369 speknek
Another day another slay
pi_133361726
Tsja een top van games maken is een beetje lastig; soms heb je meer zin in het een, soms meer in het ander, ik geloof niet dat je ze los van context, tijd en ervaring kan zetten. En dan is het de vraag wat je ziet als top. De beste games, de meest invloedrijke, etc? Bijvoorbeeld, objectief gezien vind ik Super Mario Galaxy de beste game ooit. Maar voor de langste tijd zijn Secret of Mana en Zelda Ocarina of Time de games geweest waar ik de mooiste herinneringen aan heb gehad; ookal zou ik nu bijvoorbeeld liever Wind Waker opstarten dan Ocarina of Time, en denk ik dat ik teveel de genre cliches in Secret of Mana zou herkennen om het te waarderen. De meeste tijd die ik ooit in een game gestopt heb is Unreal Tournament, echt ziek lang heb ik die gespeeld, dat is zeker een hoge notering waard... maar ik heb er geen behoefte meer aan en hoe ik nu in het leven sta zou zo'n 'beperkte' multiplayer game me helemaal niks meer doen.

Nouja toch maar een poging dan.

1. Super Mario Galaxy
2. Zelda Ocarina of Time
3. Mass Effect serie
4. Secret of Mana
5. Unreal Tournament
6. Tales of Symphonia
7. Metroid Prime
8. Streetfighter 2
9. Super Mario Kart
10. Skyrim

Maar goed, dit is een momentopname. Op een ander moment hadden een aantal hiervan er niet ingestaan, en daarvoor in de plaats een of meerdere van de volgende: Zelda the Wind Waker, Resident Evil 4 (wat een beest was NGC toch), Super Metroid, Goldeneye 007, Fallout 3, Soul Calibur 2, Super Mario World, Yoshi's Island, The Walking Dead, Braid, Warcraft 2, Monkey Island 2, Battlefield 1942, etc.)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_133369832
1. Unreal Tournement '99
Ontzettend veel gespeeld op de pc. Leukste multiplayer spel die ik ken, vooral de mods.

2. GTA Vice City
Voor mij het spel met de beste sfeer aller tijden.

3. Return to Castle Wolfenstein
Singleplayer en multiplayer geweldig.

4. Halo
Eerste kennismaking met de Xbox en wat voor één.

5. Rainbow Six 3
Misschien wel de leukste Xbox Live titel geweest.

6. Fifa '98
Eerste Fifa en blijft voor mij de vermakelijkste. Goede soundtrack ook en zaalvoetbal!

7. Condemned
Één van de beste horrorgames die er is.

8. Pokemon Blue
Jeugdsentiment en ontzettend veel gespeeld vroeger.

9. Batman Arkham Asylum
Één van de betere van de huidige generatie.

10. Dead Space
Fantastische horror, net achter Condemned.
pi_133370140
1. World of Warcraft
Al bijna 10 jaar toonaangevend. De laatste jaren wel wat minder geworden, maar neemt niet weg dat het voor zowel de gamewereld als voor mij de toptitel is.

2. DotA (1 & 2)
Het enige spel dat concurrerend is met WoW qua tijd die ik er in heb gestopt. Blijft enorm leuk/verslavend en een genre gevestigd dat nu niet meer weg te denken is.

3. Diablo II
Bizarre replayability en enorm verslavend

4. Transport Tycoon
Relaxtitel bij uitstek. Lekker bouwen en kijken, Voor je het weet ben je 10 uur verder en heb je het mooiste treinennetwerk ooit. Tot de volgende keer dat je speelt dan.

5. Civilization V
Over voor je het weet ben je 10 uur verder gesproken.. Veel mensen zouden IV boven V verkiezen maar ik vind dat de drastische veranderingen die aangebracht zijn in V goed voor het spel zijn. Intussen 3 jaar oud en ik kan nog steeds helemaal verdrinken in een potje.

De rest
oa Quake II, Counterstrike, Mario Kart en Civilization IV
pi_133370481
Games waar ik het meeste plezier aan heb beleefd:
1. GTA San Andreas
2. GTA Vice City
3. Forza Motorsport 4
4. Gran Turismo 2
5. GoldenEye 007
6. Ocarina of Time
7. Road Rash
8. Saints Row 1
9. Tony Hawk's Pro Skater 4
10. Colin McRae Rally
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_133370872
Aller Aller Aller Tijden?

Naja, laat ik mijn leeftijd eens verraden dan :)

1. Pong. De eerste game die ik speelde. Maakte best wel een diepe indruk anno toen
2. Dune 1 en 2. Deze combineer ik eventjes, alhoewel ze niet op elkaar lijken. Dune 2 speel ik nog steeds op mijn Android telefoon. Dune 1 was een leuk verhaal.
3. Super Mario Bros. Speel ik soms nog steeds. maar Newer Super Mario Bros op de Wii is toch ook wel erg leuk.
4. Planescape The Torment. Wat een geweldige game. De beste rpg ooit.
5. Monkey Island 1 en 2. Beste adventures ooit.
5a. De Broken Sword serie. Erg goed gemaakt.
6. Supaplex. Een mooi gemaakte variant op Boulderdash/Rockford.
7. Turbo Outrun. Met de muziek natuurlijk. De leukste arcade racegame.
8. Shenmue II. Wat ontzettend mooi en groots gemaakt.
9. Rallisport Challenge 2. Beste rallygame ooit. Nog nooit een betere gehad.
10. Bubble Bobble. Eén van de betere co-op games toen co-op nog geen term was :)

[ Bericht 11% gewijzigd door Mr_Belvedere op 18-11-2013 11:53:16 ]
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  Moderator maandag 18 november 2013 @ 12:00:48 #61
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_133371605
Oeh ik vergeet settlers aan mijn lijst toe te voegen.
Daar heb ik gigantisch veel uren in gestoken. Heerlijke games. Vooral de vrije mappen vond ik erg ontspannend om te spelen, geen vijanden beetje land verkennen, dorpje bouwen.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_133371658
1: Socom 2, bij die online ervaring gaat nooit meer een spel in de buurt.
2 t/m 10 Geen idee :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_133372339
Is toch een beetje de vraag aan welk spel je de beste herinneringen aan hebt, wat voor een groot toch wel met leeftijd/levensfase te maken heeft :)

1. Civilization I (DOS)
2. Master of Orion II (DOS)
3. Dune 2 (DOS)
4. Duke Nukem 3D (DOS)
5. Chrono Trigger (SNES)
6. Diablo II (Windows)
7. Dungeon Keeper II (DOS)
8. Age of Empires II (DOS)
9. Duke Nukem 3D (DOS)
10. Civilization IV (Windows)
pi_133382730
in willekeurige volgorde wat games die ik helemaal plat heb gespeeld

Commandos 2
Fifa 98
Dukenukem 3d
Gta Vice city
Red Alert 2
Championship Manager 01/02
De gehele football Manager reeks
Rollercoaster tycoon
Simcity 2000 en 3000

Moet wel zeggen dat het vooral de games zijn uit de tijd dat je ze nog niet a la minute van internet kon plukken, waardoor je ze ook veel langer speelde. Overigens was de tijd ook geweldig dat maar enkele mensen een brander hadden en dat er op het schoolplein/voetbaltraining lijstjes rondgingen met welke games je kon bestellen.
  dinsdag 19 november 2013 @ 19:27:30 #65
277691 korosu555
Hey, later hè
pi_133420011
Unreal tournament 99
lineage 1
lineage 2
legend of mir
Ragnarok Online
Red Alert 2 + YR
Fable 2
Freelancer
Return to castle wolfenstein

Dit zijn de spellen die mij de meeste uren hebben vermaakt en die ik zwaar mis ;)
pi_133422749
1:minecraft met skypen
2:need for speed rivals(net binnen)
3:battlefield 3
4:battlefield play4free ook met skypen
5:alle uncharted games
  dinsdag 19 november 2013 @ 20:36:39 #67
8369 speknek
Another day another slay
pi_133423089
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 18:30 schreef Holenbeer het volgende:

Moet wel zeggen dat het vooral de games zijn uit de tijd dat je ze nog niet a la minute van internet kon plukken, waardoor je ze ook veel langer speelde.
Herkenbaar probleem. Op een gegeven moment heb ik besloten dat ik teveel van games hield om het zo te laten verstieren en PC games min of meer afgezworen en alleen nog maar games voor consoles gekocht.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 19 november 2013 @ 22:03:39 #68
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_133428252
Toch moeilijk kiezen. Heb het maar gehouden bij een top 10. 1 per project director/serie/developer en in subscript welke er ook hadden kunnen staan.

10. Shadow of the Colossus (2005) /ico
9. Psychonauts (2005) /grim fandango
8. Mass Effect (2007) /knight of the old republic/dragon age: origins
7. Halflife 2 (2004) /halflife/portal 2
6. Thief: The Dark Project (1998) /thief: the metal age
5. Splinter Cell: Chaos Theory (2005)
4. Planescape: Torment (1999) /kotor: the sith lords
3. System Shock 2 (1999) /bioshock/bioshock: infinite
2. Deus Ex (2000)
1. Fallout: New Vegas (2010) /fallout 2

[ Bericht 12% gewijzigd door The_Substitute op 19-11-2013 22:19:30 ]
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_133647566
1. Mount & Blade
2. Warcraft series
3. Dota
4. Fallout NV
5. Max Payne 1&2 (3 was ook wel oké maar niet top 10)
6. Far Cry 2 (3 was poep)
7. FTL
8. Medieval TW2
9. XCOM EU
10. FEAR

Eigenlijk staan alleen 1 en 2 echt op de top, anderen vind ik ook allemaal erg goed maar niet per se in die volgorde
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_133656185
1. Battlefield 1942 + uitbreidingen
2. Call of Duty + UO
3. Call of Duty 2
4. Fallout 3 + uitbreidingen
5. TES: Skyrim
5. TES: Oblivion
6. Forgotten Hope 1 + 2 (beide BF1942 en BF2 mods)
7. GTA
8. Half Life serie
9. Unreal Tournament 2004
10. Company of Heroes + uitbreidingen
Putin for President _O_
pi_133656872
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 12:03 schreef over_hedge het volgende:
1: Socom 2, bij die online ervaring gaat nooit meer een spel in de buurt.
2 t/m 10 Geen idee :P
:D en dat Socom (2) ken ik niet eens...
Tails tell tales
pi_133675620
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 21:39 schreef Forbry het volgende:

[..]

:D en dat Socom (2) ken ik niet eens...
Socom 2 niet kennen. :{w Eerste Online spel op een console(ps2) wat door zoveel mensen gespeeld werd.

:D
Iedereen had een headset en werkte samen. Zo niet werd je de room uit ge vote.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_133676027
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 14:46 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Socom 2 niet kennen. :{w Eerste Online spel op een console(ps2) wat door zoveel mensen gespeeld werd.

Iedereen had een headset en werkte samen. Zo niet werd je de room uit ge vote.
^O^ Fire in the Hole! :D Ziet er (voor een oud spel) best grappig uit :), maar ik hou zelf niet van online/multiplayer games... :N
Tails tell tales
  vrijdag 29 november 2013 @ 20:06:48 #74
289385 Schroevendraaier
Er zit een schroefje los
pi_133752597
10 - Black & White
Zeer originele game waarbij je als god andere goden moet verslaan door dorpen te bekeren/verwoesten via je godkrachten en je "creature". De creature voelde ook echt als een huisdier aan. Jammer dat ik B&W niet meer kan installeren en dat B&W2 zo teleurstellend is.

9 - Age of Empires 2
AoE2 hoef ik niet uit te leggen. Kapot gespeeld in mijn jeugd.

8 - Knights & Merchants
Mooie RTS met een prachtig economisch systeem. Time for chow men!

7 - Dungeon Keeper 2
It's good to be bad. Wist in het begin niet eens dat je vijanden in martelkamers kon laten bekeren, dacht dat ze alleen voor de fun waren O-)

6 - Sim City 4
Duurde lang voordat ik eindelijk wist hoe je een winstgevende stad kon maken. Kon ook uren besteden aan het maken van een optimale infrastructuur. Ik raad je trouwens aan om op zijn minst NAM te installeren als mod.

5 - Half Life (alle delen)
Heerlijke sfeer. Nu maar hopen dat Valve ooit tot 3 kan tellen voor een HL3.

4 - Starcraft 2
Ik betrap me zelf echter op dat ik vaker starcraft potjes kijk dan dat ik het zelf speel :')

3 - Portal 1 en 2
Puzzels en zwarte humor: portal heeft beide, met portal 2 als een ware opvolger. Ook veel tijd besteed aan de "hammer" map editor van portal 2 (nog steeds niet klaar :')).

2 - Freelancer
Misschien niet de meest bekende spel, maar ik heb er erg van genoten. Een space-sim wat vandaag de dag nog steeds veel gespeeld wordt. Het mooiste vind ik de dogfights tussen spelers, het verbaast me hoe verschillend ieder zijn vechtstijl kon zijn (op de server waar ik speelde tenminste).

1 - C&C reeks (alles na C&C3 niet)
Favoriete reeks aller tijden voor mij. Ook de allereerste RTS die ik ooit gespeeld heb. Zo nu en dan doe ik nog de oude C&C1+2 / RA1+2 / ZH spelen ter nostalgie. Het is alleen jammer dat EA de boel verziekt heeft, met name kijkend naar C&C4...
pi_133768280
Blijft apart dat de meesten ervoor kiezen om het maximale aan hun favoriete titels op te schrijven alsof hun leven er vanaf hangt. :D
pi_133770096
In willekeurige volgorde

The Legend of Zelda: A Link to the Past
Day of the Tentacle
Planescape: Torment
Fallout ( :'( )
Homeworld 2
Master of Orion II
Star Control II
Crusader Kings II
Europa Universalis IV
The Longest Journey
Bacon pancakes, makin' bacon pancakes. Take some bacon and I'll put it in a pancake.
pi_133773686
Destruction Derby
TOCA 2 Touring Cars
ATV Offroad Fury
F1 2011
GTA V
Crash Bandicoot
Tekken 3
Need for Speed: Underground
DTM Race Driver
Gran Turismo 5
  zaterdag 30 november 2013 @ 22:23:56 #78
321876 Cherna
Fuck the System
pi_133786967
S.T.A.L.K.E.R (alle drie de delen)
Tribes
Starwars Galaxies
Indycar racing 2
Assassins Creed 2(eigenlijk alle delen)
Fall-Out 2
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_133788256
1. Star Wars: Knights of the Old Republic
2. The Elder Scrolls: Morrowind.
3. Star Wars: The Knights of the old republic 2
4. Fall-Out 2
5. Jagged Allience 2
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  maandag 2 december 2013 @ 13:36:44 #80
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_133840320
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 17:38 schreef 2Happy4U het volgende:
---lijst---
Had bij jou toch op z'n minst Deus Ex erin verwacht.
  maandag 2 december 2013 @ 13:38:49 #81
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_133840401
quote:
10s.gif Op maandag 2 december 2013 13:36 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Had bij jou toch op z'n minst Deus Ex erin verwacht.
Mag maar 10. Anders had Hitman er ook ingestaan.
  maandag 2 december 2013 @ 13:40:26 #82
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_133840467
quote:
8s.gif Op maandag 2 december 2013 13:38 schreef 2Happy4U het volgende:
Mag maar 10. Anders had Hitman er ook ingestaan.
Je mag ook een top 20/25 plaatsen. Top 5/10 was maar een suggestie (zie tt).
  maandag 2 december 2013 @ 13:41:19 #83
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_133840501
quote:
7s.gif Op maandag 2 december 2013 13:40 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Je mag ook een top 20/25 plaatsen. Top 5/10 was maar een suggestie (zie tt).
Staat toch 5 en 10, verder doe ik niet aan lezen, is voor flikkers.
  maandag 2 december 2013 @ 13:43:28 #84
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_133840575
quote:
9s.gif Op maandag 2 december 2013 13:41 schreef 2Happy4U het volgende:
Staat toch 5 en 10,
'jouw top 5 of 10 of...'
quote:
verder doe ik niet aan lezen, is voor flikkers.
En bedankt. :{
  maandag 2 december 2013 @ 13:47:31 #85
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_133840706
quote:
10s.gif Op maandag 2 december 2013 13:43 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

'jouw top 5 of 10 of...'

[..]

En bedankt. :{
GODNONDEJU OKÉ DAN

1. Mount & Blade
2. Warcraft series
3. Dawn of War (Alle delen)
4. Fallout NV
7. FTL
8. Medieval TW2
9. XCOM EU
10. FEAR
11. Deus Ex
12. Hitman (behalve de laatste, wat een poepzooi)
13. Chivalry
14. Dark Souls
15. Overlord
16. Dota
17. Killing Floor
18. C&C Generals
19. Hearthstone
20. Yuri's Revenge

1-3 correcte volgorde, rest willekeurig.
  maandag 2 december 2013 @ 13:54:38 #86
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_133840980
Kijk, nu is 't tenminste een aanvaardbaar lijstje. Was hiervoor niet veel soeps.
  maandag 2 december 2013 @ 14:09:57 #87
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_133841446
quote:
6s.gif Op maandag 2 december 2013 13:54 schreef The_Substitute het volgende:
Kijk, nu is 't tenminste een aanvaardbaar lijstje. Was hiervoor niet veel soeps.
Moet je klappen?
pi_133841541
Niemand Unreal Tournament? ;(
  maandag 2 december 2013 @ 14:17:20 #89
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_133841633
quote:
13s.gif Op maandag 2 december 2013 14:09 schreef 2Happy4U het volgende:
Moet je klappen?
Vond ik niet echt nodig, maar omdat je erom vraagt:

Tof lijstje.
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 14:13 schreef FreddyBundy het volgende:
Niemand Unreal Tournament? ;(
Wordt vaak genoeg genoemd.

[ Bericht 12% gewijzigd door The_Substitute op 02-12-2013 14:56:05 ]
pi_133860677
1) Football Manager-serie
2) GTA V
3) GTA San Andreas
4) Rollercoaster Tycoon 1
5) OpenTTD
pi_133860840
quote:
12s.gif Op maandag 2 december 2013 13:47 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

GODNONDEJU OKÉ DAN

1. Mount & Blade
2. Warcraft series
4. Fallout NV
7. FTL
8. Medieval TW2
9. XCOM EU
10. FEAR
11. Deus Ex
13. Chivalry
14. Dark Souls
15. Overlord
16. Dota
17. Killing Floor
18. C&C Generals
19. Hearthstone
20. Yuri's Revenge

FTL _O_
Bacon pancakes, makin' bacon pancakes. Take some bacon and I'll put it in a pancake.
pi_133870278
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 23:01 schreef AQuila360 het volgende:
1. Star Wars: Knights of the Old Republic
2. The Elder Scrolls: Morrowind.
3. Star Wars: The Knights of the old republic 2
4. Fall-Out 2
5. Jagged Allience 2
staar wars toen je nog kon kiezen tussen goed en slechts
pi_133871542
1. PES
2. FIFA
3. GTA
4. CALL OF DUTY
5. BATTLEFIELD
  dinsdag 3 december 2013 @ 12:42:27 #94
8369 speknek
Another day another slay
pi_133872639
Dude, amazing list bro.
  dinsdag 3 december 2013 @ 14:33:00 #95
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_133875940
quote:
12s.gif Op maandag 2 december 2013 13:47 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

GODNONDEJU OKÉ DAN

1. Mount & Blade
2. Warcraft series
4. Fallout NV
7. FTL
8. Medieval TW2
9. XCOM EU
10. FEAR
11. Deus Ex
13. Chivalry
14. Dark Souls
15. Overlord
16. Dota
17. Killing Floor
18. C&C Generals
19. Hearthstone
20. Yuri's Revenge

Ik kom er achter dat ik van jou lijst overal de "poep-delen" van gespeeld heb.
Far Cry 3
Max Payne 3
Hitman Absolution
  dinsdag 3 december 2013 @ 14:37:42 #96
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_133876049
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 14:33 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Ik kom er achter dat ik van jou lijst overal de "poep-delen" van gespeeld heb.
Far Cry 3
Max Payne 3
Hitman Absolution
Ik ook. Max Payne 3 is niet poep, gewoon niet op hetzelfde niveau als 1 en 2.
pi_133876273
Wat me even te binnen schiet in willekeurige volgorde :

* SD Snatcher (MSX)
* Metal Gear 1/2 (MSX)
* Final Fantasy 7 (PS)
* C&C (PC)
* Red Alert (PC)
* Warcraft 1/2/3 (PC)
* Samurai Shodown II (Neo-Geo)
* Contra III (SNES)
* The Legend of Zelda: A Link to the Past (SNES)
* Theme Park / Theme Hospital (PC)
* Transport Tycoon (PC)
* Half Life 2 (PC)
* UT 2003/2004 (PC)
* RtCW Multiplayer (PC)
* X-Com UFO: Enemy Unknown / Terror From the Deep (PC)

Zal er vast nog een paar vergeten zijn... voeg ik later wel toe als ze me te binnen schieten :)
- Djehoetie / Jehuty -
pi_133921341
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 11:31 schreef ChocolateJesus. het volgende:
In willekeurige volgorde

The Legend of Zelda: A Link to the Past
Day of the Tentacle
Planescape: Torment
Fallout ( :'( )
Homeworld 2
Master of Orion II
Star Control II
Crusader Kings II
Europa Universalis IV
The Longest Journey
Vanwaar de " :'( "? Daaropvolgende delen vond je niet leuk?
Tails tell tales
pi_133921381
quote:
10s.gif Op maandag 2 december 2013 13:43 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

'jouw top 5 of 10 of...'

:Y :)
Tails tell tales
pi_133921834
1. spyro the dragon
mijn eerste game ooit die ik serieus heb gespeeld.
2. kingdom hearts 2
Kingdom hearts is baas, door de fantastische lion king wereld die exclusief in kh2 zat staat deze erin
3. final fantasy X.
eerste echte final fantasy voor mij, die ik bijna heb uitgespeeld.
4 mario galaxy 2
Omdat mario, ook mijn serieus eerste uitgespeelde mario game ( slecht, heb nooit een n64/gamecube gehad, en galaxy 1 was te moeilijk )
5 Zelda ocarina of time
omdat dit denk ik wel de openste zelda is tot nu toe. imo dan.

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2013 20:52:06 ]
pi_133922715
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:35 schreef Forbry het volgende:

[..]

Vanwaar de " :'( "? Daaropvolgende delen vond je niet leuk?
Deel twee nog wel, daarna ging het bergafwaarts. Vooral 3 was kut.
pi_133923341
quote:
9s.gif Op woensdag 4 december 2013 21:07 schreef ChocolateJesus. het volgende:

[..]

Deel twee nog wel, daarna ging het bergafwaarts. Vooral 3 was kut.
Van deel 3 weet ik nog het meest en daar heb ik ooit ook het begin van gespeeld. Zijn veel mensen juist wel (heel) enthousiast over, toch? :)
Tails tell tales
pi_133923700
Leuk topic.

1. Soul Reaver
2. Soul Reaver 2
3. Dungeon Keeper
4. Dungeon keeper 2
5. Alle Mass Effect series.
6. The Witcher 2
7. Beyond two souls
8. Max Payne 2
9. Dragon Age 2
10. Castlevania: Lord Of Shadows
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_133924217
quote:
6s.gif Op zondag 10 november 2013 11:05 schreef Iwanius het volgende:
Van 5 naar 1.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
(sensible soccer)

:D maar nostalgie O+
Tails tell tales
  woensdag 4 december 2013 @ 21:44:06 #105
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_133924475
Willekeurige volgorde. PC.

Bioshock
Portal 1 + 2
Battlefield 3
Call of Duty 4: Modern Warfare
Team Fortress 2 (voor de F2P-fase en de uit de klauwen gelopen ruilhandel)
Frozen Synapse
Brothers
Stunt Island (moeten ze echt opnieuw maken)
Doom (puur vanwege de wow-factor destijds)
Driver (de eerste, de beste)
Indiana Jones & The Fate Of Atlantis
Full Throttle
Splinter Cell
Left 4 Dead 1 + 2

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_133925669
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 21:19 schreef Forbry het volgende:

[..]

Van deel 3 weet ik nog het meest en daar heb ik ooit ook het begin van gespeeld. Zijn veel mensen juist wel (heel) enthousiast over, toch? :)
:Y

Ik vind 3 ook veel leuker om te spelen. New Vegas is wel leuk, maar vind die lang niet zo leuk als deel 3. Vind eigenlijk alleen de DLC leuk van New Vegas.
pi_133926231
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 21:19 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ja, mensen met een wansmaak.
pi_133926279
quote:
9s.gif Op woensdag 4 december 2013 22:17 schreef ChocolateJesus. het volgende:

[..]

Ja, mensen met een wansmaak.
Tails tell tales
  woensdag 4 december 2013 @ 22:20:28 #109
80382 manny
30 is best veel
pi_133926380
Sensible Soccer
Gta san andreas
Cod 4 modern warfare
Frogger (c64)
Super Mario Bros
Streetfighter II
Mario Kart op de 64
Doom

Ferarri 355 challenge o.i.d op dreamcast was ook geweldig
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_133926997
1. Unreal tournament '99 (fps zijn nooit meer zo goedgemaakt als deze, perfecte balans tussen wapens, dodgen!, deathmatch werd de standaard)
2. Halflife 1+2, 1 omdat het zo revolutionair was om het verhaal zonder caption filmpjes te spelen (campaign), 2 omdat het een waardige opvolger was
3. Warcraft 2, dit type spel heb ik daarvoor ook wel gespeeld(Dune II anyone), maar het was nog nooit zo goed, leuk en verslavend gedaan. Orcs hebben sowieso mijn voorkeur
4. Medal of honour allied assault (de eerste, met bestorming van Juno beach, vanwege de historie)
5. Farcry 3; leuke freeroam, goede omgeving, erg leuk gedaan en kan er uren mee zoet zijn.
6 Assassins creed brotherhood (geweldig, de sint pieter beklimmen en moorden in laat middeleeuws rome, leuk verhaal en weer eens iets anders)
7 GTA vice city (uren, dagen mee bezig geweest, erg leuk, moeder alle freeroams)
8 Starcraft; eigenlijk gebalanceerder en beter dan Warcraft II, maar ook een stuk later en minder origineel
9 Mario kart; leukste tracespel ooit, elke versie is goed, maar die voor de snes heb ik de beste herinneringen aan.
10 Dungeons and dragons; eye of the beholder; gewoon omdat het kan en het enige amiga spel dat nog op mijn lijst paste....
Whatever...
pi_133927244
Moest weer even goed in het geheugen graven .. oude snes en pc collectie even doorlopen. Dit zijn toch wel de games die ik het meest gespeelt heb en ook erg hoog waardeer.

1. Super Mario Kart (snes)
2. Modern Warfare 1 (360)
3. Black (xbox)
4. Mortal Kombat 2 (snes)
5. Fatal Racing (pc)
6. Alan Wake (360)
7. Dead Space 1/2 (360)
8. Donkey Kong Country (snes)
9. Knights of the Old Republic (xbox)
10. Carmageddon (pc)
pi_133939398
1. Harry potter en de geheime kamer
2. Ape academy
3. King kong
4. The godfather
5. Scarface
6. Viva pinata
7. Hospital tycoon
  donderdag 5 december 2013 @ 12:25:28 #113
386792 Dressers
Luctor et ejaculator
pi_133939499
Op basis wat ik het meest gespeeld heb:

1. Medal of honor: allied assault (multiplayer)
2. Wolfenstein: enemy territory
3. James bond goldeneye (n64) *O*
4. Call of duty: modern warfare 2
5. Diablo 3
pi_134010466
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 12:21 schreef Zolder het volgende:
1. Harry potter en de geheime kamer
2. Ape academy
3. King kong
4. The godfather
5. Scarface
6. Viva pinata
7. Hospital tycoon
Was dit spel helemaal vergeten, maar ook ooit gespeeld. :D Deed wat kinderlijk aan (tja), maar was eigenlijk toch wel hartstikke leuk :Y Hmm, misschien wel top 10/top 15-waardig zelfs :Y Was ook nóg wat andere spelen vergeten merkte ik. Moet misschien maar eens een nieuw "top ...-lijstje" op gaan stellen :P
Tails tell tales
  zaterdag 7 december 2013 @ 09:03:09 #115
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_134010566
Vergeet gewoon Team Fortress Classic te noemen :@
Ik ben inmiddels overleden
pi_134012423
In semi-willekeurige volgorde:

1. Planescape: Torment
2. System Shock 2
3. Half Life 1 & 2
4. The Elder Scrolls III: Morrowind
5. Knights of the Old Republic

6. Mass Effect 1 & 2
7. Homeworld
8. World of Warcraft
9. Jade Empire
10. Baldur's Gate 2

11. Fallout 3
12. Team Fortress 2
13. Bioshock
14. The Last of Us
15. Time Splitters 2

16. Dragon Age: Origins
17. Portal 1 & 2
18. Warcraft 3
19. The Legend of Zelda: The Wind Waker
20. Halo 2

21. Kingdom Hearts
22. Final Fantasy VII
23. Advance Wars 2
24. The Witcher 1 & 2
25. The Walking Dead

26. Rome: Total War
27. Shadow of the Colossus
28. The Legend of Zelda: Ocarina of Time
29. Age of Empires 2
30. The Elder Scrolls V: Skyrim

[ Bericht 3% gewijzigd door Silv op 07-12-2013 12:01:12 ]
pi_134210077
Op alfabetische volgorde:

Age of Empires
Barca Total 2000 (Gameboy Color)
Battlefield 1942
Borderlands 2
Colin McRae Rally
Commandos
Doom 2 & 3
DTM Race Driver 2 & 3
Fallout New Vegas
Far Cry
F.E.A.R.
GTA 3 & Vice City
Left 4 Dead 2
Mario Kart 64 & Wii
Need for Speed 2SE, 3 Hot Pursuit, Porsche 2000. (en misschien ook de eerste Most Wanted)
Portal
Project I.G.I.
Rainbow Six Rogue Spear
Rollercoaster Tycoon 1 & 2
Settlers 2
Simcity 3000 & 4
Supaplex
Tomb Raider (2013)
Trackmania Nations/Stadium
Unreal Tournament 2004
Urban Terror
Worms Armageddon/World Party
  zaterdag 14 december 2013 @ 17:03:47 #118
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_134263061
1) Knights and Merchants - Demanier waarop alles in je RTS dorpje met elkaar samenhangt en je door een klein foutje ineens iedereen kan laten verhongeren terwijl de vijand op de stoep staat, is briljant bedacht

2) Chrono trigger Beste RPG. Ooit.

3) Terranigma. Leuk verhaal, leuk hoe jij een hele wereld laat ontwikkelen. Van het ontstaan van leven op aarde tot een simpele verkiezing beinvloeden en aan de basis staan van diverse uitvindingen

4) Sim City. Natuurlijk het leukst om je superstad door rampen ook weer helemaal af te branden

5) Divine Divinity

6) Yoshi's Island

7) FF 7

8) De Tales of ..... reeks, tales of symphonia in het bijzonder

9) Secret of Mana

10) Ocarina of Time
Laffe huichelaar
  zaterdag 14 december 2013 @ 17:04:23 #119
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_134263074
O, en een eervolle vermelding voor Unreal Tournament _O_
Laffe huichelaar
  zaterdag 14 december 2013 @ 17:11:39 #120
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_134263288
quote:
14s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:47 schreef Vlaggenroof het volgende:

galaxy 1 was te moeilijk )

:'( :'(
Laffe huichelaar
pi_134328338
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 december 2013 11:53 schreef Silv het volgende:
In semi-willekeurige volgorde:

1. Planescape: Torment
2. System Shock 2
3. Half Life 1 & 2
4. The Elder Scrolls III: Morrowind
5. Knights of the Old Republic

6. Mass Effect 1 & 2
7. Homeworld
8. World of Warcraft
9. Jade Empire
10. Baldur's Gate 2

11. Fallout 3
12. Team Fortress 2
13. Bioshock
14. The Last of Us
15. Time Splitters 2

16. Dragon Age: Origins
17. Portal 1 & 2
18. Warcraft 3
19. The Legend of Zelda: The Wind Waker
20. Halo 2

21. Kingdom Hearts
22. Final Fantasy VII
23. Advance Wars 2
24. The Witcher 1 & 2
25. The Walking Dead

26. Rome: Total War
27. Shadow of the Colossus
28. The Legend of Zelda: Ocarina of Time
29. Age of Empires 2
30. The Elder Scrolls V: Skyrim
waarom kingdom hearts 1 en geen kh2? :(
pi_134329848
quote:
14s.gif Op maandag 16 december 2013 14:28 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

waarom kingdom hearts 1 en geen kh2? :(
2 heb ik helaas nooit gespeeld, maar hij schijnt ook erg goed te zijn inderdaad. Zullen wel meer games zijn die op mijn lijst passen en die ik vergeten ben. :P
pi_134329992
1) Deus Ex
2) Planescape Torment
3) Half-Life 2
4) The Elder Scrolls III: Morrowind
5) Fallout 2
pi_134331636
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 15:13 schreef Silv het volgende:

[..]

2 heb ik helaas nooit gespeeld, maar hij schijnt ook erg goed te zijn inderdaad. Zullen wel meer games zijn die op mijn lijst passen en die ik vergeten ben. :P
heb je een ps3? KH1 plus 2 andere KH spellen zijn daar pas geleden voor uitgekomen in een hd uitgave, volgend jaar komt kingdom hearts 2 in hd naar de ps3!
pi_134331885
quote:
14s.gif Op maandag 16 december 2013 16:05 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

heb je een ps3? KH1 plus 2 andere KH spellen zijn daar pas geleden voor uitgekomen in een hd uitgave, volgend jaar komt kingdom hearts 2 in hd naar de ps3!
Nope. Heb sinds kort alleen nog maar een pc. :P Gelukkig heb ik wel The Last of Us nog kunnen spelen. Briljant spel.
  vrijdag 20 december 2013 @ 09:10:17 #126
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_134479587
1; God of War 1,2.3
2 SSX ps2 en ps3
3 Racedriver grid 1 en 2.
4 de GTA serie
5 ratchet and clank serie.
mee bekant vangde gin haas.
pi_134688843
Hmmm

1 - Counter strike Goeie fps game waar je veel skills in kan creeeren als je weet wat je doet _O_
2 - Battlefield series Goeie games met veel variatie.
3 - Age of empires deel 1 en 2 Mooi strategie spel vroeger heel veel mee vermaakt
4 - C&C Red alert/generals/zero hour Leuke ouwe games maar om ze nu nog op te starten is voor mij de lol eraf goeie ouwe tijd
5 - GTA 1,2,3,4 Spreken voor zich
6 - Re-volt Nog steeds goed
7 - Quake 2? Single player was altijd wel lachen
8 - Doom Als klein kind zitten spelen toen ik 6 of 8 was was toendertijd heel spannend :D
9 - Medal of honor: Allied assault Mijn eerste online game
10 - Call of duty: united offensive
11 - Unreal tournament
12 - Toca race driver 3
13 - Hitman Codename 47
14 - Duke nukem 3d Zelfde als doom
pi_134924475
1) Halo Saga 2) Battlefield 3 & 4
3) Super metroid saga
4) Ninja Gaiden Xbox
5) Starcraft
6) Age of Empires II
7) Assasin's creed Saga
8) Doom 3D
9) Duke Nukem
10) Worms (voordat het 3d werd)
youtube --> iamclanhq :')
  dinsdag 31 december 2013 @ 14:15:13 #129
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_134924843
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 21:44 schreef Verbal het volgende:
Willekeurige volgorde. PC.

Bioshock
Portal 1 + 2
Battlefield 3
Call of Duty 4: Modern Warfare
Team Fortress 2 (voor de F2P-fase en de uit de klauwen gelopen ruilhandel)
Frozen Synapse
Brothers
Stunt Island (moeten ze echt opnieuw maken)
Doom (puur vanwege de wow-factor destijds)
Driver (de eerste, de beste)
Indiana Jones & The Fate Of Atlantis
Full Throttle
Splinter Cell
Left 4 Dead 1 + 2

V.
Aanvulling: Dishonored. Wát een spel.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_135462559
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:29 schreef Forbry het volgende:

Mijn top 10 (stiekem 12) (denk ik, vind dat soort lijstjes zelf eigenlijk altijd heel lastig om te maken):

1) Mass Effect deel 2
2) Mass Effect deel 3
4) Bioshock Infinite
5) The Sims deel 2 en verder (Ja echt :6 , maar alleen vanwege de BUILD mode en de gigantische custom content-community die daar bij hoort... zonder dat laatste is er weinig aan en buiten dat eerste speel ik het spel ook niet)
6) Mass Effect
7) Sanitarium
8) Indigo Prophecy
10) Cave Story+

(11. Grand Theft Auto: IV en 12. Zuma :6, vind ik gewoon echt heel leuk om te spelen)
1. De legend of Zelda serie
(A Link to the Past, Ocarina of Time, Majora's Mask, Twilight en Skyward Sword

2. Secret of Mana
3. Mariokart serie
4. Metroid serie (II, 3 en Prime trilogy)
5. Super Mario serie (64, Sunshine & Galaxy)

Ik denk dat ik na decennia Nintendo ga beginnen aan de Kinect.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 00:03:31 #131
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_135464539
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:29 schreef Forbry het volgende:

1) Mass Effect deel 2
2) Mass Effect deel 3
4) Bioshock Infinite
6) Mass Effect
7) Sanitarium
8) Indigo Prophecy
10) Cave Story+

ME 2&3 voor deel 1 ;(
  dinsdag 14 januari 2014 @ 00:43:52 #132
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_135465786
Zij durft tenminste te kiezen tussen de verschillende delen van een serie.

Jij met je Max Payne 1 en 2, Dawn of War (alle delen) en Warcraft series. (--> zijn er meerderen? O-))

Wat van mij betreft niet kan, is Human Revolution verkiezen boven het origineel. Schandalig :N
  dinsdag 14 januari 2014 @ 12:18:28 #133
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_135473699
quote:
12s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 00:43 schreef The_Substitute het volgende:

Jij met je Max Payne 1 en 2, Dawn of War (alle delen) en Warcraft series. (--> zijn er meerderen? O-))

Wat van mij betreft niet kan, is Human Revolution verkiezen boven het origineel. Schandalig :N
Wat als ik ze allemaal vrijwel even goed vind dan heh. Hele topic volposten met mijn mening waardoor ik iedereens bandbreedte verpest, wil je dat ik dat doe?
  Moderator dinsdag 14 januari 2014 @ 12:56:01 #134
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_135474736
Quake 3
CS 1.6
Half life
Tomb raider
Fifa 98-99
Duke nukem
Unreal tournament
infamous
mafia II
need for speed 2
wow
diablo II
far cry 1-3
gta vc
Super mario
mario kart (snes)
Tekken 3

en nog wel wat. Ze maken geen games meer van dit niveau ;(
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  dinsdag 14 januari 2014 @ 13:23:32 #135
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_135475701
quote:
8s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 12:18 schreef 2Happy4U het volgende:
Wat als ik ze allemaal vrijwel even goed vind dan heh.
Dan doe je zoiets... :(

1. Mount & Blade
2. Warcraft: Orcs & Humans
3. Warcraft 2: Tides of Darkness
4. Warcraft 3: Reign of Chaos
5. World of Warcraft
6. Dawn Of War
7. Dawn Of War 2
8. Fallout NV
9. Max Payne
10. Max Payne 2 (3 was ook wel oké maar niet top 10)
11. Far Cry 2 (3 was poep)
12. FTL
13. Medieval TW2
14. XCOM EU
15. FEAR
16. Deus Ex
17. Hitman (behalve de laatste, wat een poepzooi)
18. Chivalry
19. Dark Souls
20. Overlord
21. Dota
22. Killing Floor
23. C&C Generals
24. Hearthstone
25. Yuri's Revenge

quote:
Hele topic volposten met mijn mening waardoor ik iedereens bandbreedte verpest, wil je dat ik dat doe?
Nee, niet iedereen kan zulke grondige wijsheid aan. Voel je toch de behoefte, doe het in een aantal hapklare brokken spoilers. :P
  dinsdag 14 januari 2014 @ 13:28:54 #136
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_135475923
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:23 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Dan doe je zoiets... :(

1. Mount & Blade
2. Warcraft: Orcs & Humans
3. Warcraft 2: Tides of Darkness
4. Warcraft 3: Reign of Chaos
5. World of Warcraft
6. Dawn Of War
7. Dawn Of War 2
8. Fallout NV
9. Max Payne
10. Max Payne 2 (3 was ook wel oké maar niet top 10)
11. Far Cry 2 (3 was poep)
12. FTL
13. Medieval TW2
14. XCOM EU
15. FEAR
16. Deus Ex
17. Hitman (behalve de laatste, wat een poepzooi)
18. Chivalry
19. Dark Souls
20. Overlord
21. Dota
22. Killing Floor
23. C&C Generals
24. Hearthstone
25. Yuri's Revenge

[..]

Nee, niet iedereen kan zulke grondige wijsheid aan. Voel je toch de behoefte, doe het in een aantal hapklare brokken spoilers. :P
Ik vind 'm wel goed zo maar WoW mag weg, dank je.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 13:32:01 #137
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_135476064
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:28 schreef 2Happy4U het volgende:
Ik vind 'm wel goed zo maar WoW mag weg, dank je.
Ik vervang 'm wel door Mass Effect.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 13:32:58 #138
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_135476105
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:32 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Ik vervang 'm wel door Mass Effect.
Je bent een held.
pi_135519845
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 00:03 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

ME 2&3 voor deel 1 ;(
Yep, zonder enige twijfel zelfs :P
Sowieso is dat deel in vergelijking met 2 en 3 -begrijpelijkerwijs- grafisch een stuk minder mooi, maar belangrijker:
De gameplay is echt een stuk slechter. Ook enigszins logisch, maar dat doet niks af aan de feiten. Toen ik deel 1 speelde vond ik het nog wel meevallen, maar na deel 2 (en ook deel 3) te hebben gespeeld vond ik deel 1 in vergelijking echt bijna een kwelling.
Daarnaast was dat gehannes met die Mako wel even grappig en bracht het je wel in exploratieve sferen, maar al heel snel ging dat via saai naar zwaar irritant.
Voor de rest was 1 heel goed, maar dat vond ik van 2 en 3 ook, dus... :)
Tails tell tales
pi_135519916
quote:
12s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 00:43 schreef The_Substitute het volgende:

Ik heb het origineel nooit gespeeld en het zal vast heel goed (of zelfs beter) zijn, maar over die zwaar verouderde graphics kan ik mij nu echt niet meer heenzetten :N
Tails tell tales
  woensdag 15 januari 2014 @ 14:49:04 #141
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_135520259
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:37 schreef Forbry het volgende:

[..]

Yep, zonder enige twijfel zelfs :P
Sowieso is dat deel in vergelijking met 2 en 3 -begrijpelijkerwijs- grafisch een stuk minder mooi, maar belangrijker:
De gameplay is echt een stuk slechter. Ook enigszins logisch, maar dat doet niks af aan de feiten. Toen ik deel 1 speelde vond ik het nog wel meevallen, maar na deel 2 (en ook deel 3) te hebben gespeeld vond ik deel 1 in vergelijking echt bijna een kwelling.
Daarnaast was dat gehannes met die Mako wel even grappig en bracht het je wel in exploratieve sferen, maar al heel snel ging dat via saai naar zwaar irritant.
Voor de rest was 1 heel goed, maar dat vond ik van 2 en 3 ook, dus... :)
Ik vond 2 erg simplistisch, je had heel weinig skills en je teamgenoten nog minder. Ook wapens en dergelijken vond je eens per paar levels. In plaats van achter de reapers aan te gaan help je je vriendjes met hun daddy issues. Deel 1 had ook meer memorabele locaties, vind elke (main) missie daar geweldig waarbij ik bij deel 2 en 3 nauwelijks kon herinneren waarover het ging. 3 was dan wel weer beter qua shooter maar vond dat het de focus teveel op het schieten legde ipv het RPG aspect. En ik mis nog steeds de Mako en de overheating mechanic ;( Ipv de Mako te verbeteren hebben ze het gewoon helemaal verwijderd.
pi_135520572
Monkey Island
Leisure suit larry
Space quest
Fable
Last of us
Mass effect
GTA V
Gears of war
Wow
Indiana Jones and the fate of the atlantis
In de ban van de mods.
pi_135521625
Altijd lastig dit… De eerste drie staan wel vast, de overigen veranderen nogal eens maar ik zal een poging wagen.

1. Sid Meier’s Pirates!
De originele versie uit 1983 iirc, speelde het op de commodore 64 en kon het echt een heel weekend lang spelen met amper pauzes. Dit zal altijd mijn favoriete game ooit blijven..
2. Championship Manager/Football Manager series
Duizenden uren speelplezier sinds 1997, koop de nieuwe versie nog altijd ieder jaar. Voetbalmanagement op zijn allerbest.
3. Warcraft III
RTS-games zijn altijd een favoriet geweest en ik vind dit de allerleukste, zeker met de Frozen Throne uitbreiding erbij.

4. World of Warcraft
5. Burnout II Point of Impact
6. Super Mario World
7. Starcraft
8. Baldur’s Gate II
9. Grim Fandango
10. Tekken Tag Tournament II
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 15 januari 2014 @ 21:13:50 #144
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_135538173
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:39 schreef Forbry het volgende:
Ik heb het origineel nooit gespeeld en het zal vast heel goed (of zelfs beter) zijn, maar over die zwaar verouderde graphics kan ik mij nu echt niet meer heenzetten :N
Ik zei het met een knipoog.

Maar graphics maken of breken een spel niet. Dat is een denkwijze die nergens op gebaseerd is. Het is een kwestie van 'willen' spelen, niet van wel of niet kunnen. (Veel van) De 3d-spellen van eind jaren '90/begin '00 waren spellen waar de creativiteit nog vanaf te lezen viel: met gebalanceerde en uitdagende gameplay, diepgaande verhalen e.d. (Tegenwoordig meer uitzondering dan regel) En Deus Ex is daar 1 van de glanzende voorbeelden van. Daar veranderen scherpere textures/graphics niks aan. Mocht je het toch nodig vinden, zijn er voor een aantal van die spellen gewoon mods te downloaden die het er al beter uit laten zien.
pi_135604025
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 21:13 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Ik zei het met een knipoog.

Maar graphics maken of breken een spel niet. Dat is een denkwijze die nergens op gebaseerd is. Het is een kwestie van 'willen' spelen, niet van wel of niet kunnen. (Veel van) De 3d-spellen van eind jaren '90/begin '00 waren spellen waar de creativiteit nog vanaf te lezen viel: met gebalanceerde en uitdagende gameplay, diepgaande verhalen e.d. (Tegenwoordig meer uitzondering dan regel) En Deus Ex is daar 1 van de glanzende voorbeelden van. Daar veranderen scherpere textures/graphics niks aan. Mocht je het toch nodig vinden, zijn er voor een aantal van die spellen gewoon mods te downloaden die het er al beter uit laten zien.
Mijn mening:

Goede/mooie graphics kunnen een spel niet maken? Eens.
Slechte/verouderde graphics kunnen een spel niet breken? Oneens.

Ik wil gewoon (het liefste) een game die -naar huidige maatstaven- op álle fronten goed is :) (en in dat kader begin ik mij onderhand ook best een beetje te ergeren aan de "retro/pixel-trend" van tegenwoordig...).
Tails tell tales
pi_135604202
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:49 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Ik vond 2 erg simplistisch, je had heel weinig skills en je teamgenoten nog minder. Ook wapens en dergelijken vond je eens per paar levels. In plaats van achter de reapers aan te gaan help je je vriendjes met hun daddy issues. Deel 1 had ook meer memorabele locaties, vind elke (main) missie daar geweldig waarbij ik bij deel 2 en 3 nauwelijks kon herinneren waarover het ging. 3 was dan wel weer beter qua shooter maar vond dat het de focus teveel op het schieten legde ipv het RPG aspect. En ik mis nog steeds de Mako en de overheating mechanic ;( Ipv de Mako te verbeteren hebben ze het gewoon helemaal verwijderd.
Wat mij betreft hadden ze de Mako ook mogen verbeteren ipv helemaal laten verdwijnen. :Y Dat van die memorabele locaties in deel 1 kan ik me eigenlijk niet zo herinneren. Heb het idee dat ik het er toen juist allemaal een beetje hetzelfde uit vond zien... :D (en qua verhaallijn(en) écht geen idee meer eigenlijk :@ ).

Eigenlijk zou ik 1, 2 en 3 nog eens opnieuw (en dan vlak achter elkaar) moeten spelen hoor denk ik, voor een héél goed vergelijk. Maar ik merk gewoon dat ik de wens om deel 1 nog eens te spelen een beetje verloren heb, terwijl dat met deel 2 of 3 in principe (nog) niet het geval is. Zegt wat mij betreft toch wel iets ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door Forbry op 17-01-2014 15:18:38 ]
Tails tell tales
pi_135604342
1: World of Warcraft
2: Final Fantasy VII
3: C&C Red alert 3
4: Diablo II Lord of destruction
5: Hlaf life 2
  Moderator / Redactie FP donderdag 8 januari 2015 @ 15:26:02 #148
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_148469505
*sgup* :P

1. The Elder Scrolls III: Morrowind
2. Mass Effect 2
3. Neverwinter Nights
4. Wolfenstein: Enemy Territory
5. Mass Effect
6. Unreal Tournament GOTY
7. C&C Red Alert
8. The Elder Scrolls V: Skyrim
9. Football Manager 2013 (heb 12, 13 en 14 in bezit, maar meeste tijd aan 13 besteed (1600 uur :') )
10. World of Warcraft
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_148469991
quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:26 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

2. Mass Effect 2
3. Neverwinter Nights
5. Mass Effect
7. C&C Red Alert
9. Football Manager 2013 (heb 12, 13 en 14 in bezit, maar meeste tijd aan 13 besteed (1600 uur :') )
10. World of Warcraft
Haha, een tweede leven voor dit topic! :D ^O^ :P

TES (Skyrim) wel eens geprobeerd en vind ik leuk, maar in dat soort spellen gaat ZO veel tijd zitten, dat ik er (in ieder geval vooralsnog) maar niet -op een "serieuze" manier- aan begonnen ben... WOW nog nooit gespeeld, maar ik doe sowieso niet (nooit) aan multiplay(ers). Mass effect, O+ Zelf vond ik deel 3 ook nog steengoed. Deel 1 eigenlijk ook, maar die vind ik qua graphics en gameplay inmiddels wel wat te verouderd.
Tails tell tales
pi_148470006
Niet in deze volgorde, dat is te lastig.

1. The Incredible Machine 2
2. Warcraft 2
3. Dune 2
4. Half-Life
5. Command & Conquer: Tiberium Dawn
6. World of Warcraft
7. Diablo
8. Baldur's Gate
9. Doom I en II
10. Starcraft

edit: Na het zien, ben ik nogal erg nostalgisch of maakten ze vroeger gewoon betere games. :D

Edit2: Honorable mentions:
Duke Nukem 3D
Red Alert
Wacky Wheels
Sim City
Worms
Theme Park
Syndicate
Diablo II en andere sequels uit mijn top 10

[ Bericht 16% gewijzigd door Arnold_Braunschweiger op 08-01-2015 17:09:20 ]
pi_148470221
Wat een kick :+ _O-
pi_148470222
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:38 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:

2. Warcraft 2
3. Dune 2
4. Half-Life
6. World of Warcraft
7. Diablo
8. Baldur's Gate
9. Doom I en II
10. Starcraft
Haha, jouw "nummer 1" (zoals je misschien gezien hebt -want in de OP :')- staat TIM als serie ook in mijn top 10)! _O_
Alle anderen in jouw lijstje zelf nooit gespeeld (al "ken" ik de meesten wel).
Tails tell tales
pi_148470274
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:38 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:

2. Warcraft 2
3. Dune 2
4. Half-Life
6. World of Warcraft
7. Diablo
8. Baldur's Gate
9. Doom I en II
10. Starcraft

edit: Na het zien, ben ik nogal erg nostalgisch of maakten ze vroeger gewoon betere games. :D
Heb hetzelfde hoor.
Vond de games van vroeger over het algemeen veel toffer.
Maar goed , komt omdat die games van tegenwoordig ook amper meer origineel zijn en niet te vergeten , veelste makkelijk.

Mischien zijn we wel gewoon verwend tegenwoordig en zijn we niet snel meer tevreden :P
Al moet ik zeggen dat ik nog regelmatig naar games uit de jaren 90' terug grijp , en heb er dan nog net zoveel plezier mee , helaas is niet alles meer te spelen...
- Djehoetie / Jehuty -
pi_148470348
Ik denk dat zowel verwendheid als nostalgia daar wel een rol in spelen :Y
Tails tell tales
pi_148470359
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:43 schreef Forbry het volgende:

[..]

Haha, jouw "nummer 1" (zoals je misschien gezien hebt -want in de OP :')- staat TIM als serie ook in mijn top 10)! _O_
Alle anderen in jouw lijstje zelf nooit gespeeld (al "ken" ik de meesten wel).
Die had ik niet gezien. Maar zoals ik in een andere topic al zei, heb je een goede smaak. :)

Baldur's Gate is ook echt een aanrader als je van RPGs houdt, maar als je de nostalgie niet hebt, dan zal je er waarschijnlijk niet zo goed in kunnen komen vanwege de graphics.
pi_148470473
gta: vice city
tfx / ef2000
sensible soccer 96/97
super mario bros 3
street fighter 2

~:)
pi_148470580
1. Deus Ex 1
2. Zelda III - A link to the Past (SNES)
3. Mafia 1
4. Morrowind
5. Half Life 2
6. Dune 2
7. Colonization (originele)
8. Red Alert 1
9. Command & Conquer
10. Commandos 1
  Moderator / Redactie FP donderdag 8 januari 2015 @ 15:54:41 #158
Rawr
pi_148470713
quote:

2. Mass Effect 2
3. Neverwinter Nights
5. Mass Effect
7. C&C Red Alert
10. World of Warcraft
Als 11. en 12. kan ik trouwens GTA III en GTA Vice City toevoegen :P
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_148470740
quote:
6s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:51 schreef karton2 het volgende:
1. Deus Ex 1
2. Zelda III - A link to the Past (SNES)
3. Mafia 1
4. Morrowind
5. Half Life 2
6. Dune 2
7. Colonization (originele)
8. Red Alert 1
9. Command & Conquer
10. Commandos 1
_O_

Allemaal best veel tot heel veel gespeeld, behalve Zelda (PC gamer hiero)
pi_148470844
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:47 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:

[..]

Die had ik niet gezien. Maar zoals ik in een andere topic al zei, heb je een goede smaak. :)

Baldur's Gate is ook echt een aanrader als je van RPGs houdt, maar als je de nostalgie niet hebt, dan zal je er waarschijnlijk niet zo goed in kunnen komen vanwege de graphics.
De top 10 die ik hier heb neergezet is een dik jaar oud, er zijn inmiddels wel wat wijzigingen, maar nog steeds is TIM wel één van mijn favorieten.

Er zijn wel "low graphic" games die ik (toch) leuk vind, maar in het algemeen kan ik mij moeilijk over verouderde graphics (en/of verouderde gameplay) heenzetten. Meer ook, omdat de keuze gewoon zo enorm groot is en dat ik dan liever iets speel wat qua gameplay leuk is én er goed uitziet.
Tails tell tales
pi_148470889
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:55 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:

[..]

_O_

Allemaal best veel tot heel veel gespeeld, behalve Zelda (PC gamer hiero)
Wat Deus Ex betreft wil ik je wijzen op Deus Ex Revision.
Complete mod voor DX1: alles in de originele engine, maar levels opnieuw gemaakt (groter, meer detail) , muziek herschreven/cover, belichting en textures bijgewerkt.
Een moet voor de echte DX-fan. Komt hoogst waarschijnlijk dit jaar uit.
pi_148470946
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:57 schreef karton2 het volgende:

[..]

Complete mod voor DX1: alles in de originele engine, maar levels opnieuw gemaakt (groter, meer detail) , muziek herschreven/cover, belichting en textures bijgewerkt.
2 jaar geleden nog opnieuw uitgespeeld. Niet nodig dus ;)
pi_148471016
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:58 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:

[..]

2 jaar geleden nog opnieuw uitgespeeld. Niet nodig dus ;)
  donderdag 8 januari 2015 @ 16:03:22 #164
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_148471163
quote:

*lijst*
Jouw top 2 is te voorspelbaar. :P
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:56 schreef Forbry het volgende:
Er zijn wel "low graphic" games die ik (toch) leuk vind, maar in het algemeen kan ik mij moeilijk over verouderde graphics (en/of verouderde gameplay) heenzetten. Meer ook, omdat de keuze gewoon zo enorm groot is
Valt de originele Deus Ex daar inmiddels onder? ;)
  donderdag 8 januari 2015 @ 16:06:58 #165
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_148471356
quote:
Deus Ex verwijderen. :')
pi_148471434
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:03 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

[..]

Nee ;)
Tails tell tales
  Moderator donderdag 8 januari 2015 @ 16:09:03 #167
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_148471484
zie net dat ik mass effect vergeten was, en er moet inmiddels ook zeker een nieuwe bij: Dragon Age Inquisition _O_
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_148471545
Qua nostalgie zijn er vooral heel veel games die ik echt als een nog heel klein meisje (veelal samen met mijn broer en wél op consoles) speelde en waarvan ik in veel gevallen de titels niet eens (meer) weet. Na heel lang zoeken een tijdje terug achter de titel gekomen van eentje die mij toch echt heel erg was bijgebleven en dat was Chip 'n Dale Rescue Rangers (deel 2 geloof ik). Alleen dat is dan ook weer niet zo'n écht oudere game. Verder nog erg goede herinneringen (toen ik al weer ouder was!) aan Blade Runner, Sanitarium, The Incredible Machine dus en Phantasmagoria (samen met een vriendin gespeeld en boh, wat vonden we dat spel eng).

Toch deel 1 geloof ik, deze:

[ Bericht 3% gewijzigd door Forbry op 08-01-2015 16:26:33 ]
Tails tell tales
pi_148472755
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:03 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

[..]

Hele conversatie tussen ons ff teruggelezen... nog steeds "boos" op me dus, neem ik aan? :P ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 20:12 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik ben pas met The Witcher 2 begonnen. Het idee is om daarna (eindelijk) eens aan een Assassin's Creed te gaan beginnen. Heb deel 2 hier al klaar liggen in ieder geval ;)

Een aantal op jouw lijstje zeggen mij helemaal niks, zal er eens naar kijken. :)
Topic van een dik jaar oud en ben nog steeds met TW2 bezig (heb -voorlopig- een beetje een switch naar Borderlands gemaakt) en nog helemaal geen AC gespeeld (en vooralsnog ook niet meer van plan) :')
Tails tell tales
pi_148473436
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:09 schreef Jimbo het volgende:
zie net dat ik mass effect vergeten was, en er moet inmiddels ook zeker een nieuwe bij: Dragon Age Inquisition _O_
Onmogelijk! }:|

quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:57 schreef karton2 het volgende:

[..]

Moet zeggen, ziet er goed uit! ^O^
Ik hoop echter nog het liefste dat er gewoon een (geheel) nieuwe Deus Ex gaat komen.
Tails tell tales
  donderdag 8 januari 2015 @ 16:59:08 #171
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_148473610
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:36 schreef Forbry het volgende:
Hele conversatie tussen ons ff teruggelezen... nog steeds "boos" op me dus, neem ik aan? :P ;)
Ontzettend 'boos'.

Dat jij jezelf een van de beste (pc) games van de laatste 15 jaren onthoudt. Ik kan daar met m'n hoofd niet bij. :'(
  donderdag 8 januari 2015 @ 16:59:27 #172
8369 speknek
Another day another slay
pi_148473624
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 22:58 schreef speknek het volgende:
Tsja een top van games maken is een beetje lastig; soms heb je meer zin in het een, soms meer in het ander, ik geloof niet dat je ze los van context, tijd en ervaring kan zetten. En dan is het de vraag wat je ziet als top. De beste games, de meest invloedrijke, etc? Bijvoorbeeld, objectief gezien vind ik Super Mario Galaxy de beste game ooit. Maar voor de langste tijd zijn Secret of Mana en Zelda Ocarina of Time de games geweest waar ik de mooiste herinneringen aan heb gehad; ookal zou ik nu bijvoorbeeld liever Wind Waker opstarten dan Ocarina of Time, en denk ik dat ik teveel de genre cliches in Secret of Mana zou herkennen om het te waarderen. De meeste tijd die ik ooit in een game gestopt heb is Unreal Tournament, echt ziek lang heb ik die gespeeld, dat is zeker een hoge notering waard... maar ik heb er geen behoefte meer aan en hoe ik nu in het leven sta zou zo'n 'beperkte' multiplayer game me helemaal niks meer doen.

Nouja toch maar een poging dan.

1. Super Mario Galaxy
2. Zelda Ocarina of Time
3. Mass Effect serie
4. Secret of Mana
5. Unreal Tournament
6. Tales of Symphonia
7. Metroid Prime
8. Streetfighter 2
9. Super Mario Kart
10. Skyrim

Maar goed, dit is een momentopname. Op een ander moment hadden een aantal hiervan er niet ingestaan, en daarvoor in de plaats een of meerdere van de volgende: Zelda the Wind Waker, Resident Evil 4 (wat een beest was NGC toch), Super Metroid, Goldeneye 007, Fallout 3, Soul Calibur 2, Super Mario World, Yoshi's Island, The Walking Dead, Braid, Warcraft 2, Monkey Island 2, Battlefield 1942, etc.)
Super Mario Kart is inmiddels vervangen door Mario Kart 8.
pi_148473637
quote:
10s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:59 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Ontzettend 'boos'.

Dat jij jezelf een van de beste (pc) games van de laatste 15 jaren onthoudt. Ik kan daar met m'n hoofd niet bij. :'(
Kusje dan maar om het nog een béétje goed te maken :* ;)
Tails tell tales
pi_148473657
Je gaat me waarschijnlijk haten, maar Mass Effect heeft me niet weten te pakken, wel zo'n 6-8 uurtjes ofzo gespeeld, maar vond de combat niet echt goed. En de setting ligt me ook niet echt, er zijn maar weinig space settings die mij echt weten te pakken (ook bij films). Starcraft is er wel 1 van.

Mijn broer probeerde me nog ME2 te laten spelen, maar kon t niet na deel 1 gespeeld te hebben, misschien dat ik t anders wel leuk had gevonden.
  Moderator / Redactie FP donderdag 8 januari 2015 @ 18:00:20 #175
Rawr
pi_148475609
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:00 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
Je gaat me waarschijnlijk haten, maar Mass Effect heeft me niet weten te pakken, wel zo'n 6-8 uurtjes ofzo gespeeld, maar vond de combat niet echt goed. En de setting ligt me ook niet echt, er zijn maar weinig space settings die mij echt weten te pakken (ook bij films). Starcraft is er wel 1 van.

Mijn broer probeerde me nog ME2 te laten spelen, maar kon t niet na deel 1 gespeeld te hebben, misschien dat ik t anders wel leuk had gevonden.
2 speelt veel lekkerder dan 1, geef het nog een kans :Y
  donderdag 8 januari 2015 @ 19:52:46 #176
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_148479523
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:59 schreef Forbry het volgende:
Kusje dan maar om het nog een béétje goed te maken :* ;)
:@

Dan plaats ik ook maar mijn...

Lijst 2.0:
30 | The Last of Us (2013)
29 | Mafia: City of Lost Heaven (2002)
28 | Thief: The Metal Age (2000)
27 | Knights of the Old Republic (2003)
26 | Halflife (1998)
25 | Shadow of the Colossus (2005)
24 | Bioshock: Infinite (2013)
23 | Mass Effect 2 (2010)
22 | Rome: Total War (2003)
21 | The Elder Scrolls: Morrowind (2002)
20 | Splinter Cell: Chaos Theory (2005)
19 | Commandos 2: Men of Courage (2000)
18 | The Witcher 2: Assassins of Kings (2011)
17 | Dragon Age: Origins (2009)
16 | Portal 2 (2011)
15 | Grim Fandango (1998)
14 | Knights of the Old Republic II: The Sith Lords (2004)
13 | Total Annihilation (1997)
12 | Halflife 2 (2004)
11 | The Longest Journey (1999)
10 | FTL: Faster Than Light (2012)
09 | Bioshock (2007)
08 | Mass Effect (PC/2008)
07 | Psychonauts (2005)
06 | Fallout 2 (1998)
05 | Thief: The Dark Project (1998)
04 | Planescape: Torment (1999)
03 | System Shock 2 (1999)
02 | Deus Ex (2000)
01 | Fallout: New Vegas (2010)
pi_148494994
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:00 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

2 speelt veel lekkerder dan 1, geef het nog een kans :Y
Moet nog eerst Dragon Age: Inquisition uitspelen en wilde misschien ook nog aan The Witcher serie beginnen, aangezien ik al een paar weken met Dragon Age bezig ben en nog niet eens op de helft ben, kan dat nog lang duren voor ik overweeg om Mass Effect weer een kans te geven.
pi_148495204
Mass Effect 1 is idd lastig doorheen te komen, qua gameplay (en graphics).

Maar Mass Effect 2 en 3 (2 is de beste vind ik persoonlijk) zijn episch, op alle vlakken _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_148510899
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:00 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:

Nee hoor, smaken verschillen ook gewoon natuurlijk en als zo'n space setting je niet echt ligt zal je waardering voor deze game(serie) wellicht ook wel wat minder zijn. (Mijn eigen voorkeur gaat juist heel sterk uit naar settingen zoals in ME, Deus Ex, Borderlands, etc... niet specifiek space, meer scifi in het algemeen).

Houd alleen wel in ogenschouw, wat Drizzt_DoUrden en StateOfMind ook al benadrukten, dat er echt een wereld van verschil zit tussen deel 1 en de andere 2 als het gaat om combat/gameplay en graphics. Deel 1 is op die twee punten echt verouderd. Verder is het zo dat ME vooral zo episch is vanwege de verschillende -heel goed vormgegeven/uitgediepte- karakters en de betrokkenheid die je daarmee (en daardoor ook met alles daaromheen) gaat voelen. Zit ook heel veel humor in en ME is één van de weinige games die op sommige momenten zelfs een traantje bij mij wist te ontlokken. Ik denk niet dat je dat na 6-8 uur spelen echt meekrijgt... Voor mij zit de kracht van ME vooral in het gevoel van "broederschap" (waarbij die "broeders" dan veelal Aliens zijn). Een gevoel wat extra wordt versterkt, doordat je bijna altijd met een (3 mans-)team op pad gaat. En ja, nogmaals, mij spreekt de setting juist ook heel erg aan.

Nou ja, aangezien ME mijn grote favoriet is, kan ik bijna niet anders dan aanraden dat je de serie nog een kans geeft (desnoods sla je deel 1 over), maar uiteindelijk moet je het helemaal zelf weten natuurlijk. :)
Tails tell tales
pi_148511226
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 19:52 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

:@

Dan plaats ik ook maar mijn...

Lijst 2.0:
30 | The Last of Us (2013)
29 | Mafia: City of Lost Heaven (2002)
28 | Thief: The Metal Age (2000)
27 | Knights of the Old Republic (2003)
26 | Halflife (1998)
25 | Shadow of the Colossus (2005)
24 | Bioshock: Infinite (2013)
23 | Mass Effect 2 (2010)
22 | Rome: Total War (2003)
21 | The Elder Scrolls: Morrowind (2002)
20 | Splinter Cell: Chaos Theory (2005)
19 | Commandos 2: Men of Courage (2000)
18 | The Witcher 2: Assassins of Kings (2011)
17 | Dragon Age: Origins (2009)
16 | Portal 2 (2011)
15 | Grim Fandango (1998)
14 | Knights of the Old Republic II: The Sith Lords (2004)
13 | Total Annihilation (1997)
12 | Halflife 2 (2004)
11 | The Longest Journey (1999)
10 | FTL: Faster Than Light (2012)
09 | Bioshock (2007)
08 | Mass Effect (PC/2008)
07 | Psychonauts (2005)
06 | Fallout 2 (1998)
05 | Thief: The Dark Project (1998)
04 | Planescape: Torment (1999)
03 | System Shock 2 (1999)
02 | Deus Ex (2000)
01 | Fallout: New Vegas (2010)
... en een toffe lijst it is! ^O^

Eens met dat The Longest Journey ook een leuke game is. Staan verder een hoop spellen bij (niet alleen Deus Ex), die ik (in ieder geval vooralsnog) te verouderd vind om er alsnog aan te beginnen, maar die ook ik volgens mij heel erg goed/leuk zou hebben gevonden als ik ze jaren terug zou hebben gespeeld (veel van die games wel eens "uitgeprobeerd"). :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door Forbry op 09-01-2015 16:48:28 ]
Tails tell tales
pi_148512215
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 16:06 schreef Forbry het volgende:

[..]

Heul veul tekst, die ik niet allemaal ga quoten, zodat deze topic beter te lezen is
Wie weet ga ik ME ooit nog spelen, maar heb genoeg games die ik eerder wil doen maar ook nog steeds geen tijd voor heb.
Deus Ex sfeer sprak me wel aan, maar die was dan ook geen space en valt nog best mee hoe futuristisch het is. Vooral bij het 1e deel is dat zo.
pi_148512549
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 16:39 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:

[..]

Wie weet ga ik ME ooit nog spelen, maar heb genoeg games die ik eerder wil doen maar ook nog steeds geen tijd voor heb.
Deus Ex sfeer sprak me wel aan, maar die was dan ook geen space en valt nog best mee hoe futuristisch het is. Vooral bij het 1e deel is dat zo.
Nah, ZO veel tekst was het toch ook weer niet? _O-

Verder: ^O^

Ik vind space (zoals in ME) óók leuk, maar "non-space scifi" vind ik doorgaans nóg leuker denk ik.
Tails tell tales
pi_148597458
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 16:47 schreef Forbry het volgende:

[..]

Nah, ZO veel tekst was het toch ook weer niet? _O-

Verder: ^O^

Ik vind space (zoals in ME) óók leuk, maar "non-space scifi" vind ik doorgaans nóg leuker denk ik.
Syndicate heeft ook een goede sci fi sfeer vind ik, maar die raad ik je niet aan. Komt nog uit het DOS tijdperk, dus die graphics zijn iets te oud voor je. Maar er komt een remake aan, gemaakt door fans.

Was wel een episch spel, daarom ook in mijn lijst bij de honorable mentions.

Is ook een nieuw deel van uitgekomen 1 of 2 jaar geleden, maar dat is niks geworden, omdat het ineens een FPS is geworden en eigenlijk niets meer met het origineel te maken had.
  maandag 12 januari 2015 @ 11:44:02 #184
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_148599937
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 10:02 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:

[..]

Syndicate heeft ook een goede sci fi sfeer vind ik, maar die raad ik je niet aan. Komt nog uit het DOS tijdperk, dus die graphics zijn iets te oud voor je. Maar er komt een remake aan, gemaakt door fans.

Was wel een episch spel, daarom ook in mijn lijst bij de honorable mentions.

[ afbeelding ]

Is ook een nieuw deel van uitgekomen 1 of 2 jaar geleden, maar dat is niks geworden, omdat het ineens een FPS is geworden en eigenlijk niets meer met het origineel te maken had.
Syndicate remake? Dat zou heel vet kunnen worden. Een beetje wat er met UFO ook gebeurd is..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_148600095
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 11:44 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Syndicate remake? Dat zou heel vet kunnen worden. Een beetje wat er met UFO ook gebeurd is..
https://www.kickstarter.c(...)dios/satellite-reign

Ziet er in ieder geval wel goed uit. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')