Deus Ex (origineel), Bioshock (deel 1), Half Life en Planescape Torment (verhaal schijnt zo goed te zijn) ook geprobeerd, maar kan me (vooralsnog) helaas niet over de verouderde graphics/gameplay heenzettenquote:Op zaterdag 9 november 2013 19:39 schreef leeell het volgende:
1) Deus Ex (uiteraard de originele)
2) Civilization II
3) Elder Scrolls : Morrowind
4) Planescape Torment
5) Fallout New Vegas
6) Age of Empires II
7) Half Life
8) GTA Vice City
9) Bioshock (deel 1 uiteraard)
10) Diablo II
quote:Op zaterdag 9 november 2013 19:58 schreef SlipnSlide het volgende:
1) MAFIA
2) MAFIA II, Die verhaallijnen, echt super!
3) Soldier of Fortune II
4) Age of Empires II
5) Halo 2
6) Call of Duty 2
7) Forza Motorsport 2
8) Call of Duty; Modern Warfare.
9) Worms 2
10) Call of Duty: Modern Warfare 2
Ik ben inmiddels gestopt met gamen, druk met studie, uitgaan enzo
Ik ben pas met The Witcher 2 begonnen. Het idee is om daarna (eindelijk) eens aan een Assassin's Creed te gaan beginnen. Heb deel 2 hier al klaar liggen in ieder gevalquote:Op zaterdag 9 november 2013 20:08 schreef Laser. het volgende:
Heel lastig. Ik denk dat ik deze top 10 baseer op de games waar ik het 't meest mee had/heb. Hopelijk ben ik geen titel vergeten.
10) Omikron: The Nomad Soul
Eind jaren 90 gespeeld, blew my mind. Mijn Engels was toen nog niet zo goed, maar als kind zijnde door zo'n stad rondlopen en zoveel meemaken deed mij veel.
9) Transport Tycoon (+OpenTTD)
Dit is één van de games die ik om de zoveel jaar weer even moet spelen. Gewoon leuk om een bedrijfje op te bouwen en de concurrentie dwars te zitten.
8) Rollercoaster Tycoon II
Ook één van de games die ik steeds weer moet spelen. Leuk om lekker creatief te zijn en een eigen park op te bouwen. Soms evil zijn en expres crashes veroorzaken of mensen vast zetten. Als kind doe je van alles.
7) Midtown Madness
Voor het eerst bij mijn oom gespeeld en ik was helemaal verkocht. Erg leuk om lekker door de straten van Chicago en San Francisco te scheuren. Honderden mods geinstalleerd en van alles uitgevreten. Wat was ik toen weg van de Aston Martin DB7.
6) Outlaws
Altijd leuk in de jaren 90 om over LAN met vrienden te spelen, of CO-OP te doen. Ik heb het niet zo met cowboy games maar deze mocht er toen zeker zijn. Heb de originele cd's nog steeds met extra levels.
5) Duke Nukem 3D
Deze game zou niet in mijn TOP 10 staan als het BUILD niet had. Dat was een bijgevoegd programma om zelf levels te creeren. Knap lastig, maar het lukte mij wel. Heb alle zelfgebouwde levels nog. Kan nog herinneren dat ik met een vriend tot in de midden nacht heb zitten bellen om over onze levels te praten. Erg leuk om bepaalde dingen te maken, zoals een werkende drank machine.
4) Minecraft
Hoewel de game niet al te oud is heeft deze toch een plaats in mijn beste games. Ik houd van creatief kunnen zijn en Minecraft is een game waar je dat heel goed kan uiten. Vaak ben ik inspiratieloos of heb ik even geen idee meer, maar toch kan ik hier nog altijd mij uren lang mee vermaken.
3) Delta Force
Dit was gewoon één van de eerste First Person Shooters die ik ooit gespeeld hebt. Ook hier konden eigen levels gemaakt worden en heb ik samen met wat Duitsers honderden maps lopen bouwen en samen gespeeld. Gaat hier vooral om de hele reeks (Delta Force, DF2, DF: Landwarrior, DF Task Force Dagger, Joint Operations, Etc).
2) Assassin's Creed II (+Brotherhood)
Wat een ervaring in deze game zeg. Erg interessant verhaal, leuke locaties, lekker mysterieus. Daarnaast een flinke en mooie stad en over de daken rennen. Geweldig!
1) Grand Theft auto
Dit moet wel de topper uit al mijn games zijn. Ik was helemaal weg van de eerste GTA. London kon mij niet heel boeien. GTA II was leuk over LAN op school. De GTA's die daarna kwamen hadden mij altijd wel weggeblazen. Geweldige reeks!
Bioshock ziet er toch nog best goed uit?quote:Op zaterdag 9 november 2013 19:50 schreef Forbry het volgende:
[..]
Deus Ex (origineel), Bioshock (deel 1), Half Life en Planescape Torment (verhaal schijnt zo goed te zijn) ook geprobeerd, maar kan me (vooralsnog) helaas niet over de verouderde graphics/gameplay heenzetten
Ja klopt, het viel me bij dat spel op zich ook reuze mee (waar dat bij het origineel van Deus ex absoluut niet het geval was), maar als ik het me goed herinner was er ook iets in de gameplay wat me stoorde. Het is trouwens ook meer omdat er nog zoveel andere games waren/zijn, die me alles bij elkaar opgeteld dan toch nog net iets leuker leken/lijkenquote:Op zaterdag 9 november 2013 20:19 schreef Silv het volgende:
[..]
Bioshock ziet er toch nog best goed uit?
Jawel, alleen was het technisch niet overtuigend genoeg en was het verhaal imo oke, maar niet echt diepgaand.quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:32 schreef Dudeweiser het volgende:
Niemand die Spec Ops The Line heeft gespeeld? Wát een verhaal was dat, echt indrukwekkend.
Wat een spel was dat.quote:Op zaterdag 9 november 2013 20:08 schreef Laser. het volgende:
7) Midtown Madness
Voor het eerst bij mijn oom gespeeld en ik was helemaal verkocht. Erg leuk om lekker door de straten van Chicago en San Francisco te scheuren. Honderden mods geinstalleerd en van alles uitgevreten. Wat was ik toen weg van de Aston Martin DB7.
planescape heeft een mod om het op 1920x1080 te spelen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 19:50 schreef Forbry het volgende:
[..]
Deus Ex (origineel), Bioshock (deel 1), Half Life en Planescape Torment (verhaal schijnt zo goed te zijn) ook geprobeerd, maar kan me (vooralsnog) helaas niet over de verouderde graphics/gameplay heenzetten
quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:55 schreef karton2 het volgende:
1. Deus Ex
Subliem 'geloofwaardig' verhaal, plottwists, spannend, goede sfeer, afwisseling tussen sluipen, schieten en praten.
Veel afwisselende omgevingen.
*knip*
De liefhebbers van Deus Ex wil ik wijzen op Deus Ex Revision.
Die mod vergroot de levels, voegt meer detail toe en volgens mij ook her en der nieuwe textures.
Leuk jullie "uitleg" erbijquote:Op woensdag 13 november 2013 00:27 schreef yamiown het volgende:
Uitgaande van wat ik het meest gespeeld heb:
1. Wolfenstein Enemy Territory
11 jaar gespeeld (van 11e tot 18e) en dan ook actief gespeeld, op misschien één jaar na.
Staat qua uren veruit op nummer 1, elke dag na school lekker met clangenoten spelen of gaan trickjumpen. Uiteindelijk gestopt toen clan uit elkaar viel (iedereen raakte op de leeftijd om te trouwen, kinderen krijgen etc. terwijl ik en een paar anderen overbleven als jongere spelers) uiteindelijk maximaal 8 spelers per avond op een server en vaak werd de 6 niet eens gehaald.
Andere servers geprobeerd, vond ik niet leuk, want dat was fragfest, terwijl ik meer speelde om de objectives.
*knip*
10. Runescape
Vroeger dan, het ene jaar dat ik wat minder Wolfenstein speelde was toen ik actief Runescape speelde op de basisschool.
Honorable mentions;
Civ 5
LoL
Minecraft
Die mod had ik volgens mij geïnstalleerd, maar dan nog... Heeft er misschien ook veel mee te maken dat ik sowieso al bepaald niet weg ben van een top-down-view in spellen... Oóit wil ik het nog wel eens spelen, al was het maar omdat ik wel ontzettend benieuwd ben naar het verhaalquote:Op zondag 10 november 2013 21:45 schreef Manke het volgende:
[..]
planescape heeft een mod om het op 1920x1080 te spelen.
Herkenbaar probleem. Op een gegeven moment heb ik besloten dat ik teveel van games hield om het zo te laten verstieren en PC games min of meer afgezworen en alleen nog maar games voor consoles gekocht.quote:Op maandag 18 november 2013 18:30 schreef Holenbeer het volgende:
Moet wel zeggen dat het vooral de games zijn uit de tijd dat je ze nog niet a la minute van internet kon plukken, waardoor je ze ook veel langer speelde.
quote:Op maandag 18 november 2013 12:03 schreef over_hedge het volgende:
1: Socom 2, bij die online ervaring gaat nooit meer een spel in de buurt.
2 t/m 10 Geen idee
Socom 2 niet kennen.quote:Op dinsdag 26 november 2013 21:39 schreef Forbry het volgende:
[..]en dat Socom (2) ken ik niet eens...
quote:Op woensdag 27 november 2013 14:46 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Socom 2 niet kennen.Eerste Online spel op een console(ps2) wat door zoveel mensen gespeeld werd.
Iedereen had een headset en werkte samen. Zo niet werd je de room uit ge vote.
Had bij jou toch op z'n minst Deus Ex erin verwacht.quote:
Mag maar 10. Anders had Hitman er ook ingestaan.quote:Op maandag 2 december 2013 13:36 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Had bij jou toch op z'n minst Deus Ex erin verwacht.
Je mag ook een top 20/25 plaatsen. Top 5/10 was maar een suggestie (zie tt).quote:Op maandag 2 december 2013 13:38 schreef 2Happy4U het volgende:
Mag maar 10. Anders had Hitman er ook ingestaan.
Staat toch 5 en 10, verder doe ik niet aan lezen, is voor flikkers.quote:Op maandag 2 december 2013 13:40 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Je mag ook een top 20/25 plaatsen. Top 5/10 was maar een suggestie (zie tt).
'jouw top 5 of 10 of...'quote:
En bedankt.quote:verder doe ik niet aan lezen, is voor flikkers.
GODNONDEJU OKÉ DANquote:Op maandag 2 december 2013 13:43 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
'jouw top 5 of 10 of...'
[..]
En bedankt.
Moet je klappen?quote:Op maandag 2 december 2013 13:54 schreef The_Substitute het volgende:
Kijk, nu is 't tenminste een aanvaardbaar lijstje. Was hiervoor niet veel soeps.
Vond ik niet echt nodig, maar omdat je erom vraagt:quote:
Wordt vaak genoeg genoemd.quote:
FTLquote:Op maandag 2 december 2013 13:47 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
GODNONDEJU OKÉ DAN
1. Mount & Blade
2. Warcraft series
3. Dawn of War (Alle delen)
4. Fallout NV
5. Max Payne 1&2 (3 was ook wel oké maar niet top 10)
6. Far Cry 2 (3 was poep)
7. FTL
8. Medieval TW2
9. XCOM EU
10. FEAR
11. Deus Ex
12. Hitman (behalve de laatste, wat een poepzooi)
13. Chivalry
14. Dark Souls
15. Overlord
16. Dota
17. Killing Floor
18. C&C Generals
19. Hearthstone
20. Yuri's Revenge
1-3 correcte volgorde, rest willekeurig.
staar wars toen je nog kon kiezen tussen goed en slechtsquote:Op zaterdag 30 november 2013 23:01 schreef AQuila360 het volgende:
1. Star Wars: Knights of the Old Republic
2. The Elder Scrolls: Morrowind.
3. Star Wars: The Knights of the old republic 2
4. Fall-Out 2
5. Jagged Allience 2
Ik kom er achter dat ik van jou lijst overal de "poep-delen" van gespeeld heb.quote:Op maandag 2 december 2013 13:47 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
GODNONDEJU OKÉ DAN
1. Mount & Blade
2. Warcraft series
3. Dawn of War (Alle delen)
4. Fallout NV
5. Max Payne 1&2 (3 was ook wel oké maar niet top 10)
6. Far Cry 2 (3 was poep)
7. FTL
8. Medieval TW2
9. XCOM EU
10. FEAR
11. Deus Ex
12. Hitman (behalve de laatste, wat een poepzooi)
13. Chivalry
14. Dark Souls
15. Overlord
16. Dota
17. Killing Floor
18. C&C Generals
19. Hearthstone
20. Yuri's Revenge
1-3 correcte volgorde, rest willekeurig.
Ik ook. Max Payne 3 is niet poep, gewoon niet op hetzelfde niveau als 1 en 2.quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:33 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik kom er achter dat ik van jou lijst overal de "poep-delen" van gespeeld heb.
Far Cry 3
Max Payne 3
Hitman Absolution
Vanwaar de "quote:Op zaterdag 30 november 2013 11:31 schreef ChocolateJesus. het volgende:
In willekeurige volgorde
The Legend of Zelda: A Link to the Past
Day of the Tentacle
Planescape: Torment
Fallout ()
Homeworld 2
Master of Orion II
Star Control II
Crusader Kings II
Europa Universalis IV
The Longest Journey
Deel twee nog wel, daarna ging het bergafwaarts. Vooral 3 was kut.quote:Op woensdag 4 december 2013 20:35 schreef Forbry het volgende:
[..]
Vanwaar de ""? Daaropvolgende delen vond je niet leuk?
Van deel 3 weet ik nog het meest en daar heb ik ooit ook het begin van gespeeld. Zijn veel mensen juist wel (heel) enthousiast over, toch?quote:Op woensdag 4 december 2013 21:07 schreef ChocolateJesus. het volgende:
[..]
Deel twee nog wel, daarna ging het bergafwaarts. Vooral 3 was kut.
quote:Op zondag 10 november 2013 11:05 schreef Iwanius het volgende:
Van 5 naar 1.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(sensible soccer)
quote:Op woensdag 4 december 2013 21:19 schreef Forbry het volgende:
[..]
Van deel 3 weet ik nog het meest en daar heb ik ooit ook het begin van gespeeld. Zijn veel mensen juist wel (heel) enthousiast over, toch?
Ja, mensen met een wansmaak.quote:Op woensdag 4 december 2013 21:19 schreef Forbry het volgende:
[..]
Van deel 3 weet ik nog het meest en daar heb ik ooit ook het begin van gespeeld. Zijn veel mensen juist wel (heel) enthousiast over, toch?
quote:Op woensdag 4 december 2013 22:17 schreef ChocolateJesus. het volgende:
[..]
Ja, mensen met een wansmaak.
Was dit spel helemaal vergeten, maar ook ooit gespeeld.quote:Op donderdag 5 december 2013 12:21 schreef Zolder het volgende:
1. Harry potter en de geheime kamer
2. Ape academy
3. King kong
4. The godfather
5. Scarface
6. Viva pinata
7. Hospital tycoon
waarom kingdom hearts 1 en geen kh2?quote:Op zaterdag 7 december 2013 11:53 schreef Silv het volgende:
In semi-willekeurige volgorde:
1. Planescape: Torment
2. System Shock 2
3. Half Life 1 & 2
4. The Elder Scrolls III: Morrowind
5. Knights of the Old Republic
6. Mass Effect 1 & 2
7. Homeworld
8. World of Warcraft
9. Jade Empire
10. Baldur's Gate 2
11. Fallout 3
12. Team Fortress 2
13. Bioshock
14. The Last of Us
15. Time Splitters 2
16. Dragon Age: Origins
17. Portal 1 & 2
18. Warcraft 3
19. The Legend of Zelda: The Wind Waker
20. Halo 2
21. Kingdom Hearts
22. Final Fantasy VII
23. Advance Wars 2
24. The Witcher 1 & 2
25. The Walking Dead
26. Rome: Total War
27. Shadow of the Colossus
28. The Legend of Zelda: Ocarina of Time
29. Age of Empires 2
30. The Elder Scrolls V: Skyrim
2 heb ik helaas nooit gespeeld, maar hij schijnt ook erg goed te zijn inderdaad. Zullen wel meer games zijn die op mijn lijst passen en die ik vergeten ben.quote:Op maandag 16 december 2013 14:28 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
waarom kingdom hearts 1 en geen kh2?
heb je een ps3? KH1 plus 2 andere KH spellen zijn daar pas geleden voor uitgekomen in een hd uitgave, volgend jaar komt kingdom hearts 2 in hd naar de ps3!quote:Op maandag 16 december 2013 15:13 schreef Silv het volgende:
[..]
2 heb ik helaas nooit gespeeld, maar hij schijnt ook erg goed te zijn inderdaad. Zullen wel meer games zijn die op mijn lijst passen en die ik vergeten ben.
Nope. Heb sinds kort alleen nog maar een pc.quote:Op maandag 16 december 2013 16:05 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
heb je een ps3? KH1 plus 2 andere KH spellen zijn daar pas geleden voor uitgekomen in een hd uitgave, volgend jaar komt kingdom hearts 2 in hd naar de ps3!
Aanvulling: Dishonored. Wát een spel.quote:Op woensdag 4 december 2013 21:44 schreef Verbal het volgende:
Willekeurige volgorde. PC.
Bioshock
Portal 1 + 2
Battlefield 3
Call of Duty 4: Modern Warfare
Team Fortress 2 (voor de F2P-fase en de uit de klauwen gelopen ruilhandel)
Frozen Synapse
Brothers
Stunt Island (moeten ze echt opnieuw maken)
Doom (puur vanwege de wow-factor destijds)
Driver (de eerste, de beste)
Indiana Jones & The Fate Of Atlantis
Full Throttle
Splinter Cell
Left 4 Dead 1 + 2
V.
1. De legend of Zelda seriequote:Op zaterdag 9 november 2013 19:29 schreef Forbry het volgende:
Ik ben hier wel benieuwd naar.
Mijn top 10 (stiekem 12) (denk ik, vind dat soort lijstjes zelf eigenlijk altijd heel lastig om te maken):
(Gaat bij mij altijd om PC-versies)
1) Mass Effect deel 2
2) Mass Effect deel 3
3) Deus Ex: Human Revolution
4) Bioshock Infinite
5) The Sims deel 2 en verder (Ja echt, maar alleen vanwege de BUILD mode en de gigantische custom content-community die daar bij hoort... zonder dat laatste is er weinig aan en buiten dat eerste speel ik het spel ook niet)
6) Mass Effect
7) Sanitarium
8) Indigo Prophecy
9) The Incredible Machine (alle delen)/Sid & Al
10) Cave Story+
(11. Grand Theft Auto: IV en 12. Zuma, vind ik gewoon echt heel leuk om te spelen)
ME 2&3 voor deel 1quote:Op zaterdag 9 november 2013 19:29 schreef Forbry het volgende:
Ik ben hier wel benieuwd naar.
Mijn top 10 (stiekem 12) (denk ik, vind dat soort lijstjes zelf eigenlijk altijd heel lastig om te maken):
(Gaat bij mij altijd om PC-versies)
1) Mass Effect deel 2
2) Mass Effect deel 3
3) Deus Ex: Human Revolution
4) Bioshock Infinite
5) The Sims deel 2 en verder (Ja echt, maar alleen vanwege de BUILD mode en de gigantische custom content-community die daar bij hoort... zonder dat laatste is er weinig aan en buiten dat eerste speel ik het spel ook niet)
6) Mass Effect
7) Sanitarium
8) Indigo Prophecy
9) The Incredible Machine (alle delen)/Sid & Al
10) Cave Story+
(11. Grand Theft Auto: IV en 12. Zuma, vind ik gewoon echt heel leuk om te spelen)
Wat als ik ze allemaal vrijwel even goed vind dan heh. Hele topic volposten met mijn mening waardoor ik iedereens bandbreedte verpest, wil je dat ik dat doe?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:43 schreef The_Substitute het volgende:
Zij durft tenminste te kiezen tussen de verschillende delen van een serie.
Jij met je Max Payne 1 en 2, Dawn of War (alle delen) en Warcraft series. (--> zijn er meerderen?)
Wat van mij betreft niet kan, is Human Revolution verkiezen boven het origineel. Schandalig
Dan doe je zoiets...quote:Op dinsdag 14 januari 2014 12:18 schreef 2Happy4U het volgende:
Wat als ik ze allemaal vrijwel even goed vind dan heh.
Nee, niet iedereen kan zulke grondige wijsheid aan. Voel je toch de behoefte, doe het in een aantal hapklare brokken spoilers.quote:Hele topic volposten met mijn mening waardoor ik iedereens bandbreedte verpest, wil je dat ik dat doe?
Ik vind 'm wel goed zo maar WoW mag weg, dank je.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:23 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Dan doe je zoiets...
1. Mount & Blade
2. Warcraft: Orcs & Humans
3. Warcraft 2: Tides of Darkness
4. Warcraft 3: Reign of Chaos
5. World of Warcraft
6. Dawn Of War
7. Dawn Of War 2
8. Fallout NV
9. Max Payne
10. Max Payne 2 (3 was ook wel oké maar niet top 10)
11. Far Cry 2 (3 was poep)
12. FTL
13. Medieval TW2
14. XCOM EU
15. FEAR
16. Deus Ex
17. Hitman (behalve de laatste, wat een poepzooi)
18. Chivalry
19. Dark Souls
20. Overlord
21. Dota
22. Killing Floor
23. C&C Generals
24. Hearthstone
25. Yuri's Revenge
[..]
Nee, niet iedereen kan zulke grondige wijsheid aan. Voel je toch de behoefte, doe het in een aantal hapklare brokken spoilers.
Ik vervang 'm wel door Mass Effect.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:28 schreef 2Happy4U het volgende:
Ik vind 'm wel goed zo maar WoW mag weg, dank je.
Je bent een held.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:32 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Ik vervang 'm wel door Mass Effect.
Yep, zonder enige twijfel zelfsquote:
Ik heb het origineel nooit gespeeld en het zal vast heel goed (of zelfs beter) zijn, maar over die zwaar verouderde graphics kan ik mij nu echt niet meer heenzettenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 00:43 schreef The_Substitute het volgende:
Zij durft tenminste te kiezen tussen de verschillende delen van een serie.
Jij met je Max Payne 1 en 2, Dawn of War (alle delen) en Warcraft series. (--> zijn er meerderen?)
Wat van mij betreft niet kan, is Human Revolution verkiezen boven het origineel. Schandalig
Ik vond 2 erg simplistisch, je had heel weinig skills en je teamgenoten nog minder. Ook wapens en dergelijken vond je eens per paar levels. In plaats van achter de reapers aan te gaan help je je vriendjes met hun daddy issues. Deel 1 had ook meer memorabele locaties, vind elke (main) missie daar geweldig waarbij ik bij deel 2 en 3 nauwelijks kon herinneren waarover het ging. 3 was dan wel weer beter qua shooter maar vond dat het de focus teveel op het schieten legde ipv het RPG aspect. En ik mis nog steeds de Mako en de overheating mechanicquote:Op woensdag 15 januari 2014 14:37 schreef Forbry het volgende:
[..]
Yep, zonder enige twijfel zelfs![]()
Sowieso is dat deel in vergelijking met 2 en 3 -begrijpelijkerwijs- grafisch een stuk minder mooi, maar belangrijker:
De gameplay is echt een stuk slechter. Ook enigszins logisch, maar dat doet niks af aan de feiten. Toen ik deel 1 speelde vond ik het nog wel meevallen, maar na deel 2 (en ook deel 3) te hebben gespeeld vond ik deel 1 in vergelijking echt bijna een kwelling.
Daarnaast was dat gehannes met die Mako wel even grappig en bracht het je wel in exploratieve sferen, maar al heel snel ging dat via saai naar zwaar irritant.
Voor de rest was 1 heel goed, maar dat vond ik van 2 en 3 ook, dus...
Ik zei het met een knipoog.quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:39 schreef Forbry het volgende:
Ik heb het origineel nooit gespeeld en het zal vast heel goed (of zelfs beter) zijn, maar over die zwaar verouderde graphics kan ik mij nu echt niet meer heenzetten
Mijn mening:quote:Op woensdag 15 januari 2014 21:13 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Ik zei het met een knipoog.
Maar graphics maken of breken een spel niet. Dat is een denkwijze die nergens op gebaseerd is. Het is een kwestie van 'willen' spelen, niet van wel of niet kunnen. (Veel van) De 3d-spellen van eind jaren '90/begin '00 waren spellen waar de creativiteit nog vanaf te lezen viel: met gebalanceerde en uitdagende gameplay, diepgaande verhalen e.d. (Tegenwoordig meer uitzondering dan regel) En Deus Ex is daar 1 van de glanzende voorbeelden van. Daar veranderen scherpere textures/graphics niks aan. Mocht je het toch nodig vinden, zijn er voor een aantal van die spellen gewoon mods te downloaden die het er al beter uit laten zien.
Wat mij betreft hadden ze de Mako ook mogen verbeteren ipv helemaal laten verdwijnen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:49 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Ik vond 2 erg simplistisch, je had heel weinig skills en je teamgenoten nog minder. Ook wapens en dergelijken vond je eens per paar levels. In plaats van achter de reapers aan te gaan help je je vriendjes met hun daddy issues. Deel 1 had ook meer memorabele locaties, vind elke (main) missie daar geweldig waarbij ik bij deel 2 en 3 nauwelijks kon herinneren waarover het ging. 3 was dan wel weer beter qua shooter maar vond dat het de focus teveel op het schieten legde ipv het RPG aspect. En ik mis nog steeds de Mako en de overheating mechanicIpv de Mako te verbeteren hebben ze het gewoon helemaal verwijderd.
Haha, een tweede leven voor dit topic!quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:26 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
*sgup*
1. The Elder Scrolls III: Morrowind
2. Mass Effect 2
3. Neverwinter Nights
4. Wolfenstein: Enemy Territory
5. Mass Effect
6. Unreal Tournament GOTY
7. C&C Red Alert
8. The Elder Scrolls V: Skyrim
9. Football Manager 2013 (heb 12, 13 en 14 in bezit, maar meeste tijd aan 13 besteed (1600 uur)
10. World of Warcraft
Haha, jouw "nummer 1" (zoals je misschien gezien hebt -want in de OPquote:Op donderdag 8 januari 2015 15:38 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
Niet in deze volgorde, dat is te lastig.
1. The Incredible Machine 2
2. Warcraft 2
3. Dune 2
4. Half-Life
5. Command & Conquer: Tiberium Dawn
6. World of Warcraft
7. Diablo
8. Baldur's Gate
9. Doom I en II
10. Starcraft
Heb hetzelfde hoor.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:38 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
Niet in deze volgorde, dat is te lastig.
1. The Incredible Machine 2
2. Warcraft 2
3. Dune 2
4. Half-Life
5. Command & Conquer: Tiberium Dawn
6. World of Warcraft
7. Diablo
8. Baldur's Gate
9. Doom I en II
10. Starcraft
edit: Na het zien, ben ik nogal erg nostalgisch of maakten ze vroeger gewoon betere games.
Die had ik niet gezien. Maar zoals ik in een andere topic al zei, heb je een goede smaak.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:43 schreef Forbry het volgende:
[..]
Haha, jouw "nummer 1" (zoals je misschien gezien hebt -want in de OP- staat TIM als serie ook in mijn top 10)!
![]()
Alle anderen in jouw lijstje zelf nooit gespeeld (al "ken" ik de meesten wel).
Als 11. en 12. kan ik trouwens GTA III en GTA Vice City toevoegenquote:Op donderdag 8 januari 2015 15:26 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
*sgup*
1. The Elder Scrolls III: Morrowind
2. Mass Effect 2
3. Neverwinter Nights
4. Wolfenstein: Enemy Territory
5. Mass Effect
6. Unreal Tournament GOTY
7. C&C Red Alert
8. The Elder Scrolls V: Skyrim
9. Football Manager 2013 (heb 12, 13 en 14 in bezit, maar meeste tijd aan 13 besteed (1600 uur)
10. World of Warcraft
quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:51 schreef karton2 het volgende:
1. Deus Ex 1
2. Zelda III - A link to the Past (SNES)
3. Mafia 1
4. Morrowind
5. Half Life 2
6. Dune 2
7. Colonization (originele)
8. Red Alert 1
9. Command & Conquer
10. Commandos 1
De top 10 die ik hier heb neergezet is een dik jaar oud, er zijn inmiddels wel wat wijzigingen, maar nog steeds is TIM wel één van mijn favorieten.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:47 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
[..]
Die had ik niet gezien. Maar zoals ik in een andere topic al zei, heb je een goede smaak.
Baldur's Gate is ook echt een aanrader als je van RPGs houdt, maar als je de nostalgie niet hebt, dan zal je er waarschijnlijk niet zo goed in kunnen komen vanwege de graphics.
Wat Deus Ex betreft wil ik je wijzen op Deus Ex Revision.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:55 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
[..]![]()
Allemaal best veel tot heel veel gespeeld, behalve Zelda (PC gamer hiero)
2 jaar geleden nog opnieuw uitgespeeld. Niet nodig dusquote:Op donderdag 8 januari 2015 15:57 schreef karton2 het volgende:
[..]
Wat Deus Ex betreft wil ik je wijzen op Deus Ex Revision.
Complete mod voor DX1: alles in de originele engine, maar levels opnieuw gemaakt (groter, meer detail) , muziek herschreven/cover, belichting en textures bijgewerkt.
Een moet voor de echte DX-fan. Komt hoogst waarschijnlijk dit jaar uit.
quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:58 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
[..]
2 jaar geleden nog opnieuw uitgespeeld. Niet nodig dus
Jouw top 2 is te voorspelbaar.quote:
Valt de originele Deus Ex daar inmiddels onder?quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:56 schreef Forbry het volgende:
Er zijn wel "low graphic" games die ik (toch) leuk vind, maar in het algemeen kan ik mij moeilijk over verouderde graphics (en/of verouderde gameplay) heenzetten. Meer ook, omdat de keuze gewoon zo enorm groot is
Neequote:Op donderdag 8 januari 2015 16:03 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Jouw top 2 is te voorspelbaar.
[..]
Valt de originele Deus Ex daar inmiddels onder?
Hele conversatie tussen ons ff teruggelezen... nog steeds "boos" op me dus, neem ik aan?quote:Op donderdag 8 januari 2015 16:03 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Jouw top 2 is te voorspelbaar.
[..]
Valt de originele Deus Ex daar inmiddels onder?
Topic van een dik jaar oud en ben nog steeds met TW2 bezig (heb -voorlopig- een beetje een switch naar Borderlands gemaakt) en nog helemaal geen AC gespeeld (en vooralsnog ook niet meer van plan)quote:Op zaterdag 9 november 2013 20:12 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik ben pas met The Witcher 2 begonnen. Het idee is om daarna (eindelijk) eens aan een Assassin's Creed te gaan beginnen. Heb deel 2 hier al klaar liggen in ieder geval
Een aantal op jouw lijstje zeggen mij helemaal niks, zal er eens naar kijken.![]()
Onmogelijk!quote:Op donderdag 8 januari 2015 16:09 schreef Jimbo het volgende:
zie net dat ik mass effect vergeten was, en er moet inmiddels ook zeker een nieuwe bij: Dragon Age Inquisition
Moet zeggen, ziet er goed uit!quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:57 schreef karton2 het volgende:
[..]
Wat Deus Ex betreft wil ik je wijzen op Deus Ex Revision.
Complete mod voor DX1: alles in de originele engine, maar levels opnieuw gemaakt (groter, meer detail) , muziek herschreven/cover, belichting en textures bijgewerkt.
Een moet voor de echte DX-fan. Komt hoogst waarschijnlijk dit jaar uit.
Ontzettend 'boos'.quote:Op donderdag 8 januari 2015 16:36 schreef Forbry het volgende:
Hele conversatie tussen ons ff teruggelezen... nog steeds "boos" op me dus, neem ik aan?![]()
Super Mario Kart is inmiddels vervangen door Mario Kart 8.quote:Op zondag 17 november 2013 22:58 schreef speknek het volgende:
Tsja een top van games maken is een beetje lastig; soms heb je meer zin in het een, soms meer in het ander, ik geloof niet dat je ze los van context, tijd en ervaring kan zetten. En dan is het de vraag wat je ziet als top. De beste games, de meest invloedrijke, etc? Bijvoorbeeld, objectief gezien vind ik Super Mario Galaxy de beste game ooit. Maar voor de langste tijd zijn Secret of Mana en Zelda Ocarina of Time de games geweest waar ik de mooiste herinneringen aan heb gehad; ookal zou ik nu bijvoorbeeld liever Wind Waker opstarten dan Ocarina of Time, en denk ik dat ik teveel de genre cliches in Secret of Mana zou herkennen om het te waarderen. De meeste tijd die ik ooit in een game gestopt heb is Unreal Tournament, echt ziek lang heb ik die gespeeld, dat is zeker een hoge notering waard... maar ik heb er geen behoefte meer aan en hoe ik nu in het leven sta zou zo'n 'beperkte' multiplayer game me helemaal niks meer doen.
Nouja toch maar een poging dan.
1. Super Mario Galaxy
2. Zelda Ocarina of Time
3. Mass Effect serie
4. Secret of Mana
5. Unreal Tournament
6. Tales of Symphonia
7. Metroid Prime
8. Streetfighter 2
9. Super Mario Kart
10. Skyrim
Maar goed, dit is een momentopname. Op een ander moment hadden een aantal hiervan er niet ingestaan, en daarvoor in de plaats een of meerdere van de volgende: Zelda the Wind Waker, Resident Evil 4 (wat een beest was NGC toch), Super Metroid, Goldeneye 007, Fallout 3, Soul Calibur 2, Super Mario World, Yoshi's Island, The Walking Dead, Braid, Warcraft 2, Monkey Island 2, Battlefield 1942, etc.)
Kusje dan maar om het nog een béétje goed te makenquote:Op donderdag 8 januari 2015 16:59 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Ontzettend 'boos'.
Dat jij jezelf een van de beste (pc) games van de laatste 15 jaren onthoudt. Ik kan daar met m'n hoofd niet bij.
2 speelt veel lekkerder dan 1, geef het nog een kansquote:Op donderdag 8 januari 2015 17:00 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
Je gaat me waarschijnlijk haten, maar Mass Effect heeft me niet weten te pakken, wel zo'n 6-8 uurtjes ofzo gespeeld, maar vond de combat niet echt goed. En de setting ligt me ook niet echt, er zijn maar weinig space settings die mij echt weten te pakken (ook bij films). Starcraft is er wel 1 van.
Mijn broer probeerde me nog ME2 te laten spelen, maar kon t niet na deel 1 gespeeld te hebben, misschien dat ik t anders wel leuk had gevonden.
quote:Op donderdag 8 januari 2015 16:59 schreef Forbry het volgende:
Kusje dan maar om het nog een béétje goed te maken![]()
Moet nog eerst Dragon Age: Inquisition uitspelen en wilde misschien ook nog aan The Witcher serie beginnen, aangezien ik al een paar weken met Dragon Age bezig ben en nog niet eens op de helft ben, kan dat nog lang duren voor ik overweeg om Mass Effect weer een kans te geven.quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:00 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
2 speelt veel lekkerder dan 1, geef het nog een kans
Nee hoor, smaken verschillen ook gewoon natuurlijk en als zo'n space setting je niet echt ligt zal je waardering voor deze game(serie) wellicht ook wel wat minder zijn. (Mijn eigen voorkeur gaat juist heel sterk uit naar settingen zoals in ME, Deus Ex, Borderlands, etc... niet specifiek space, meer scifi in het algemeen).quote:Op donderdag 8 januari 2015 17:00 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
Je gaat me waarschijnlijk haten, maar Mass Effect heeft me niet weten te pakken, wel zo'n 6-8 uurtjes ofzo gespeeld, maar vond de combat niet echt goed. En de setting ligt me ook niet echt, er zijn maar weinig space settings die mij echt weten te pakken (ook bij films). Starcraft is er wel 1 van.
Mijn broer probeerde me nog ME2 te laten spelen, maar kon t niet na deel 1 gespeeld te hebben, misschien dat ik t anders wel leuk had gevonden.
... en een toffe lijst it is!quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:52 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Dan plaats ik ook maar mijn...
Lijst 2.0:
30 | The Last of Us (2013)
29 | Mafia: City of Lost Heaven (2002)
28 | Thief: The Metal Age (2000)
27 | Knights of the Old Republic (2003)
26 | Halflife (1998)
25 | Shadow of the Colossus (2005)
24 | Bioshock: Infinite (2013)
23 | Mass Effect 2 (2010)
22 | Rome: Total War (2003)
21 | The Elder Scrolls: Morrowind (2002)
20 | Splinter Cell: Chaos Theory (2005)
19 | Commandos 2: Men of Courage (2000)
18 | The Witcher 2: Assassins of Kings (2011)
17 | Dragon Age: Origins (2009)
16 | Portal 2 (2011)
15 | Grim Fandango (1998)
14 | Knights of the Old Republic II: The Sith Lords (2004)
13 | Total Annihilation (1997)
12 | Halflife 2 (2004)
11 | The Longest Journey (1999)
10 | FTL: Faster Than Light (2012)
09 | Bioshock (2007)
08 | Mass Effect (PC/2008)
07 | Psychonauts (2005)
06 | Fallout 2 (1998)
05 | Thief: The Dark Project (1998)
04 | Planescape: Torment (1999)
03 | System Shock 2 (1999)
02 | Deus Ex (2000)
01 | Fallout: New Vegas (2010)
Wie weet ga ik ME ooit nog spelen, maar heb genoeg games die ik eerder wil doen maar ook nog steeds geen tijd voor heb.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:06 schreef Forbry het volgende:
[..]
Heul veul tekst, die ik niet allemaal ga quoten, zodat deze topic beter te lezen is
Nah, ZO veel tekst was het toch ook weer niet?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:39 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
[..]
Wie weet ga ik ME ooit nog spelen, maar heb genoeg games die ik eerder wil doen maar ook nog steeds geen tijd voor heb.
Deus Ex sfeer sprak me wel aan, maar die was dan ook geen space en valt nog best mee hoe futuristisch het is. Vooral bij het 1e deel is dat zo.
Syndicate heeft ook een goede sci fi sfeer vind ik, maar die raad ik je niet aan. Komt nog uit het DOS tijdperk, dus die graphics zijn iets te oud voor je. Maar er komt een remake aan, gemaakt door fans.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:47 schreef Forbry het volgende:
[..]
Nah, ZO veel tekst was het toch ook weer niet?![]()
Verder:![]()
Ik vind space (zoals in ME) óók leuk, maar "non-space scifi" vind ik doorgaans nóg leuker denk ik.
Syndicate remake? Dat zou heel vet kunnen worden. Een beetje wat er met UFO ook gebeurd is..quote:Op maandag 12 januari 2015 10:02 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
[..]
Syndicate heeft ook een goede sci fi sfeer vind ik, maar die raad ik je niet aan. Komt nog uit het DOS tijdperk, dus die graphics zijn iets te oud voor je. Maar er komt een remake aan, gemaakt door fans.
Was wel een episch spel, daarom ook in mijn lijst bij de honorable mentions.
[ afbeelding ]
Is ook een nieuw deel van uitgekomen 1 of 2 jaar geleden, maar dat is niks geworden, omdat het ineens een FPS is geworden en eigenlijk niets meer met het origineel te maken had.
https://www.kickstarter.c(...)dios/satellite-reignquote:Op maandag 12 januari 2015 11:44 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Syndicate remake? Dat zou heel vet kunnen worden. Een beetje wat er met UFO ook gebeurd is..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |