abonnement Unibet Coolblue
pi_133061721
Mijn broer is toe aan een nieuwe carrière na jarenlang de wereld over te zijn gevlogen voor zijn werk, . Nu is in zijn dorp een (klein) aannemersbedrijf dat dreigt over de kop te gaan. Financieel kan hij dit overnemen, en de bouw trekt hem ook. Ik zou er momenteel niet voor kiezen, maar goed dat is zijn keuze.

Het punt is dat hij heel erg goed is in coördineren, onderhandelen en organiseren.
Hij heeft zelf echter twee linker handen.
Zijn droom is een eigen bedrijf en hij ziet kansen om dit aannemersbedrijf over te kopen.
Hij zegt dat je heel makkelijk contacten kan maken met metselaars, stukadoors, schilders, loodgieters, electrociens, en andere vakmannen die bij een bouw betrokken zijn.
Mede door de crisis denkt hij.
Hij zelf kan wel inschatten wat nodig is en een totaalprijs maken etc maar zelf mee werken op de bouw kan hij niet (wel het bouwterrein in orde maken etc).

Nu is het mijn kleine broertje en wil ik hem graag behoeden voor het kwade.
Voor dat ik met hem hier serieus over ga praten wil ik eens wat informatie in winnen hier.
In de hoop dat hier mensen zitten die een serieus antwoord kunnen geven op onderstaande:

A. Kun je een aannemersbedrijf beginnen zoals hij wilt? In deze tijd?
B. Hoeft een aannemersbedrijf geen vakmensen in dienst te hebben, maar werken met zzp?
C. Is er tegenwoordig veel vraag naar een aannemer? Ook bij (kleine) particuliere bouw?
pi_133061913
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 21:53 schreef stropdaz het volgende:
Hij zegt dat je heel makkelijk contacten kan maken met metselaars, stukadoors, schilders, loodgieters, electrociens, en andere vakmannen die bij een bouw betrokken zijn.
Ja dat kan ook heel makkelijk, die zitten namelijk gewoon thuis op het moment. Als ik hem was zou ik eerst maar eens gaan kijken waar hij klanten vandaan gaat halen.
pi_133062036
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2013 21:56 schreef LompeHork het volgende:
Als ik hem was zou ik eerst maar eens gaan kijken waar hij klanten vandaan gaat halen.
Klanten, voor in het begin, kan hij aan komen zegt hij.
Er zijn enkele nieuwbouwprojecten en renovatieprojecten waar hij mee wilt gaan concurreren voor een prijs.
pi_133062112
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 21:58 schreef stropdaz het volgende:

[..]

Klanten, voor in het begin, kan hij aan komen zegt hij.
Er zijn enkele nieuwbouwprojecten en renovatieprojecten waar hij mee wilt gaan concurreren voor een prijs.
Als hij dat kan dan is het natuurlijk gebakken koek.

Om nog antwoord te geven op je vragen:
quote:
A. Kun je een aannemersbedrijf beginnen zoals hij wilt? In deze tijd?
B. Hoeft een aannemersbedrijf geen vakmensen in dienst te hebben, maar werken met zzp?
C. Is er tegenwoordig veel vraag naar een aannemer? Ook bij (kleine) particuliere bouw?
A. Dat kan, alles kan, maar of hij daar winst op draait is de vraag.
B. Dat kan, dat is makkelijker zefs.
C. Weinig. Mensen gaan liever voor grotere aannemers omdat de kosten voor de klant vaak lager zijn.
pi_133062135
Schijnbaar heeft jouw broertje het allemaal prima uitgedacht.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_133062365
Dankjulliewel.
Hij heeft er inderdaad best goed over nagedacht. Hij heeft mij gevraagd om er ook eens over na te denken, het in groepen te gooien, en daar met hem op terug te komen. Dus opzich is dat ook prima.

Omdat het een gok is wilt hij ook nog geen mensen in dienst gaan nemen etc.
Wilt daarom ook in een vrij groot gebied gaan kijken en de gok nemen bij (kleine) nieuwbouwprojecten, renovatieprojecten, grotere klusprojecten.
Qua prijs zal hij moeten concurreren, qua klanten "binnen praten" is hij een vakman
pi_133062701
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 21:53 schreef stropdaz het volgende:
C. Is er tegenwoordig veel vraag naar een aannemer? Ook bij (kleine) particuliere bouw?
Waarom denk je dat die tent failliet is/gaat binnenkort. En dan zelf je vraag C beantwoorden.
pi_133062728
Tent is failliet omdat de eigenaar heel ernstig ziek is
pi_133062949
Misschien eerst even de markt onderzoeken voordat je een kapitaal in iets gaat steken?
pi_133062963
Zomaar iets hoor.
pi_133063077
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 22:13 schreef boyv het volgende:
Misschien eerst even de markt onderzoeken voordat je een kapitaal in iets gaat steken?
Zei ik hem ook. Maar hij zei hij dat al had gedaan en had al een paar grotere projecten op papier staan die hij wellicht gaat benaderen. ZZP'ers waar hij mee in gesprek wilt heeft hij ook al.

Maar wat ik hem met name voor ogen wil houden:
Je hebt tegenwoordig zoveel klusbedrijven. Mensen die wellicht vanalles kunnen.
Deze mensen zijn toch een stuk goedkoper?
Waarom zou iemand voor een aannemer kiezen?
pi_133072948
Zonder vakkennis gaat hij keihard bezeken worden. Verder is concurreren op prijs in een sector waar de marges al flink onder druk staan ook niet zo'n heel slim idee.
pi_133074162
Heel sterk punt CafeRoker.
Dankjulliewel voor de antwoorden.
Ik ga het hem straks doorgeven!
De kracht van FOK :D
pi_133074491
Waarom begint hij geen bedrijf in iets waar hij wel verstand van heeft? Dit kan in mijn ogen helemaal niets worden maar als hij zijn geld wil verkwisten moet hij dat helemaal zelf weten.

quote:
Hij zelf kan wel inschatten wat nodig is en een totaalprijs maken etc
Dat lijkt mij onmogelijk zonder ervaring en met een grote onbekende factor namelijk wat je aan "arbeids" kosten moet betalen aan de ZZP-ers.
pi_133093146
Hij heeft veel ervaring in de security wereld. Dat is optie twee en neigt hij ook sterk naar
pi_133095039
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 21:59 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Schijnbaar heeft jouw broertje het allemaal prima uitgedacht.
Waarom denk je van niet dan?
pi_133095182
Afijn, is het idee dat hij straks in zijn eentje dat bedrijf vormt, of heeft die aannemer ook mensen vast in dienst? Zo niet, dan zal het erg lastig worden. Een aannemer, die niks van bouwen weet... dat gaat niet werken.
pi_133096397
Aannemers zijn ratten. Het hele wereldje zit zo in elkaar en als je naief bent red je het sowieso niet, zonder kennis wordt er misbruik van je gemaakt en dan wordt het ook niets.
Niet aan beginnen dus.
  zondag 10 november 2013 @ 07:37:50 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133101545
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 09:37 schreef CafeRoker het volgende:
Zonder vakkennis gaat hij keihard bezeken worden. Verder is concurreren op prijs in een sector waar de marges al flink onder druk staan ook niet zo'n heel slim idee.
Dit.
Ik zou niet voor een kleine aannemer kiezen als die aannemer nog geen spijker in een stuk hout kan slaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_133102015
Kan je broer ook subsidies binnenhalen als ie een bedrijf redt en/of mensen aan een baan helpt?

Verder is het plan zo gek nog niet; als ie kwaliteit levert en een concurrerende prijs neerzet....

Vooral de kwaliteit is belangrijk; als je ziet wat aannemers/installateurs soms afleveren.

Evt. wil ik wel helpen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_133102706
Subsidie krijgt hii niet. Vaste medewerkers zijn zzp geworden. Materiaal kan hij overnemen.
Met oa hen en andere zzp wilt hij gaan werken.
Dus jij wilt een huis laten bbouwen vsn a tot z. Hij kijkt dan wat nodig is en zorgt voor de juiste zzp ' ers en dat hen betaald worden vanuit de totale prijs die hij krijgt.
Zou het bedrijf gaan lopen wilt hij wel vaste mensen in dienst nemen. Maar op dit moment is dat te groot risico.
  zondag 10 november 2013 @ 10:36:32 #22
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133102741
Wat kan je onervaren broer bieden dat andere ervaren aannemers niet kunnen bieden?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_133102787
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 10:34 schreef stropdaz het volgende:
Subsidie krijgt hii niet. Vaste medewerkers zijn zzp geworden. Materiaal kan hij overnemen.
Met oa hen en andere zzp wilt hij gaan werken.
Dus jij wilt een huis laten bbouwen vsn a tot z. Hij kijkt dan wat nodig is en zorgt voor de juiste zzp ' ers en dat hen betaald worden vanuit de totale prijs die hij krijgt.
Zou het bedrijf gaan lopen wilt hij wel vaste mensen in dienst nemen. Maar op dit moment is dat te groot risico.
Deze constructie is echt absurd,zeker als je niet weet wat er gedaan moet worden.
Dat kan je als onervaren persoon gewoon niet snappen.
  zondag 10 november 2013 @ 10:40:58 #24
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_133102806
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 10:34 schreef stropdaz het volgende:
Subsidie krijgt hii niet. Vaste medewerkers zijn zzp geworden. Materiaal kan hij overnemen.
Met oa hen en andere zzp wilt hij gaan werken.
Dus jij wilt een huis laten bbouwen vsn a tot z. Hij kijkt dan wat nodig is en zorgt voor de juiste zzp ' ers en dat hen betaald worden vanuit de totale prijs die hij krijgt.
Zou het bedrijf gaan lopen wilt hij wel vaste mensen in dienst nemen. Maar op dit moment is dat te groot risico.
Zelden zo'n slecht idee gehoord.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_133102879
quote:
5s.gif Op zondag 10 november 2013 10:36 schreef Copycat het volgende:
Wat kan je onervaren broer bieden dat andere ervaren aannemers niet kunnen bieden?
Zoiets als een gunstige kwaliteits/prijs verhouding? Ik vind het plan steeds beter klinken.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 10 november 2013 @ 10:46:33 #26
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_133102894
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 10:45 schreef blomke het volgende:

[..]

ZOiets als een gunstige kwaliteits/prijs verhouding.
Of een verkeerde verhouding omdat meneer niet weet wat er bij komt kijken.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_133102897
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 10:34 schreef stropdaz het volgende:
Subsidie krijgt hii niet. Vaste medewerkers zijn zzp geworden. Materiaal kan hij overnemen.
Met oa hen en andere zzp wilt hij gaan werken.
Dus jij wilt een huis laten bbouwen vsn a tot z. Hij kijkt dan wat nodig is en zorgt voor de juiste zzp ' ers en dat hen betaald worden vanuit de totale prijs die hij krijgt.
Zou het bedrijf gaan lopen wilt hij wel vaste mensen in dienst nemen. Maar op dit moment is dat te groot risico.
Moet ie ook nog een ZZP-er inhuren voor de calculatie want zelf heeft ie er geen kaas van gegeten. Nee dit is echt een top idee.
pi_133102924
Hij is niet onervaren in ondernemen. Verre weg van dat. Qua bouw zorgt hij voor een netwerk van kwalitatief goede vakmensen. Die oa nu veel thuis zitten ivm weinig aanbod. Nu kunnen hun ook aan grotere projecten, langdurig werken.

Voor de klant is het voordeel dat er 1 aanspreekpunt is en hij hoopt voordelig in prijs te kunnen zitten ivm minder vaste lasten dan een aannemer met een aantal vaste medewerkers.
Daarbij ziet hij het als voordeel dat als je met zzp werkt je meer grote projecten tegelijk kan draaien en in een groot gebied.
Hij denkt ook dat particulieren en kleine bedrijven liever met kleine aannemers werken dan grote.

Hij gaat zelf bouwterrein klaar maken (hekwerk, schaftwagen etc), intake, zorgen dat spullen er komen, tijdschema, administratie.
  zondag 10 november 2013 @ 10:49:40 #29
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_133102943
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 10:48 schreef stropdaz het volgende:
Hij is niet onervaren in ondernemen. Verre weg van dat. Qua bouw zorgt hij voor een netwerk van kwalitatief goede vakmensen. Die oa nu veel thuis zitten ivm weinig aanbod. Nu kunnen hun ook aan grotere projecten, langdurig werken.

Voor de klant is het voordeel dat er 1 aanspreekpunt is en hij hoopt voordelig in prijs te kunnen zitten ivm minder vaste lasten dan een aannemer met een aantal vaste medewerkers.
Daarbij ziet hij het als voordeel dat als je met zzp werkt je meer grote projecten tegelijk kan draaien en in een groot gebied.
Hij denkt ook dat particulieren en kleine bedrijven liever met kleine aannemers werken dan grote.

Hij gaat zelf bouwterrein klaar maken (hekwerk, schaftwagen etc), intake, zorgen dat spullen er komen, tijdschema, administratie.
Hoe gaat hij zonder kennis en ervaring inschatten welke werkzaamheden er precies moeten worden gedaan en bepalen wanneer een loodgieter of stukadoor uit zijn nek kletst tegen hem?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zondag 10 november 2013 @ 10:50:52 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133102974
Hij realiseert zich wel wat ZZP'ers kosten? Die komen niet voor ¤ 15 ex werken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_133103022
@scorpie en rectum:
Dat vroeg ik hem dus ook.
Hij zorgt dat hij weet wat materiaal kost en uurloon van de zzp zei hij. Hij geeft aan wel te kunnen inschatten wat er nodig is, bv 100 rollen behang.
Maar hij wilt natuurlijk ook de eerste tijd mee lopen om te leren en ervaring op te doen
  zondag 10 november 2013 @ 10:55:57 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133103080
Leuk dat hij kan inschatten dat je 100 rollen behang nodig hebt, maar weet hij ook wat je allemaal nodig het voor een douche-afvoer?
Het wordt er namelijk niet bijgeleverd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_133103098
@leandra
Zei ik ook. Maar hij zegt dat dat het niet duur hoeft te maken. Veel vakmensen zitten thuis dus zullen blij zijn met werk. Zeker langdurig project.
pi_133103169
Het gaat zich om grote projecten waar bv een klant aan geeft dat er een nieuw huis gebouwd moet worden.
Hij inventariseert dan wat nodig is, maten etc, en legt pas een totaal prijs voor na overleg met de vakman.
Hij geeft aan te weten of die prijs reeel is, mede ook omdat hij nog met iemand gaat mee lopen. Zoon van die eigenaar van nu, die heeft veel verstand van zoiets
pi_133103190
@blomke

Waarom zie jij het positief. Verklaar je eens nader :)
  zondag 10 november 2013 @ 11:04:05 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133103228
Dus zijn prijs moet concurrerend zijn, en hij moet overal mensen voor inhuren omdat hij zelf geen flauw benul heeft wat je nodig hebt?

Ik zou hem nog geen tuinhuisje laten bouwen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_133103276
Wel wat hij nodig heeft zegt hij. Alleen wordt her werk zelf door zzp gedaan.
Zie het min of meer als detachering bureau principe
pi_133103362
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:02 schreef stropdaz het volgende:
Waarom zie jij het positief. Verklaar je eens nader :)
Omdat ik een positief mens ben _O-

Uit je O.P. begrijp ik dat "je broer", een sterke communicator/coördinator en dominant is. Daardoor is ie in staat z'n doelen via andere mensen (personeel) te verwezenlijken.

Dat ie 2 linkerhanden heeft, is geen nadeel zolang ie z'n handen niet uit de mouwen hoeft te steken. Trouwens, hoeveel aannemers/ZZP-ers hebben wel twee rechterhanden? Zolang de instroom in het technische (V)MBO e.d. wordt bepaald door de uitval van HAVO/VWO en NIET door de affiniteit tot welke vorm van techniek dan ook, is zo'n opleiding geen garantie voor mensen met technisch inzicht en/of twee rechterhanden.

[ Bericht 4% gewijzigd door blomke op 10-11-2013 14:44:38 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 10 november 2013 @ 11:11:52 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133103385
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:07 schreef stropdaz het volgende:
Wel wat hij nodig heeft zegt hij. Alleen wordt her werk zelf door zzp gedaan.
Zie het min of meer als detachering bureau principe
Als je het vak niet kent ga jij niet correct inschatten wat je nodig hebt, en dus kom je dan uiteindelijk altijd tekort op je offerte.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_133103451
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:10 schreef blomke het volgende:
Daardoor is ie in staat z'n doelen via andere mensen (personeel) te verwezenlijken.
Alleen heeft deze man geen personeel, alleen ingehuurde mensen en goede mensen inhuren is duur, onervaren mensen inhuren is goedkoop. Als iemand die geen ervaring heeft onervaren mensen gaat inhuren is dat een garantie voor mislukking. Gaat hij ervaren mensen inhuren dan draaien ze hem een poot uit en hij heeft niet de kennis om dat door te hebben.
pi_133103485
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:07 schreef stropdaz het volgende:
Wel wat hij nodig heeft zegt hij. Alleen wordt her werk zelf door zzp gedaan.
Zie het min of meer als detachering bureau principe
Nee dat is het zeker niet want hij neemt de klus aan met alle verantwoordelijkheden. Hij is eerder een bank die het geld niet uitleent tegen rente maar denkt zelf de ondernemer te kunnen spelen.
  zondag 10 november 2013 @ 11:17:54 #42
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_133103515
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 10:52 schreef stropdaz het volgende:
@scorpie en rectum:
Dat vroeg ik hem dus ook.
Hij zorgt dat hij weet wat materiaal kost en uurloon van de zzp zei hij. Hij geeft aan wel te kunnen inschatten wat er nodig is, bv 100 rollen behang.
Maar hij wilt natuurlijk ook de eerste tijd mee lopen om te leren en ervaring op te doen
Leuk, maar materiaal != de klus zelf. En 'de eerste tijd meelopen', sommige mensen doen 20 jaar over wat je broer wil gaan doen voordat ze het echt goed doorhebben. Hij wil in tijden van crisis in 1 van de moeilijkste sectoren op dit moment een nieuw bedrijf beginnen zonder ervaring, personeel of backup.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zondag 10 november 2013 @ 11:18:06 #43
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133103519
Ik denk dat de familie Doorzon je broer wel wil inschakelen.
Bouwongeluk waarop je kunt wachten.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 10 november 2013 @ 11:18:35 #44
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_133103529
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:01 schreef stropdaz het volgende:
Het gaat zich om grote projecten waar bv een klant aan geeft dat er een nieuw huis gebouwd moet worden.
Hij inventariseert dan wat nodig is, maten etc, en legt pas een totaal prijs voor na overleg met de vakman.
Hij geeft aan te weten of die prijs reeel is, mede ook omdat hij nog met iemand gaat mee lopen. Zoon van die eigenaar van nu, die heeft veel verstand van zoiets
Hoe lang gaat hij meelopen? Heeft hij de illusie dat hij zoiets na 3 maanden zelf kan doen?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zondag 10 november 2013 @ 11:19:51 #45
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_133103554
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:10 schreef blomke het volgende:

[..]

Omdat ik een positief mens ben _O-

Uit je O.P. begrijp ik dat "je broer", een sterke communicator/coördinator en dominant is. Daardoor is ie in staat z'n doelen via andere mensen (personeel) te verwezenlijken.

Dat ie 2 linkerhanden heeft, is geen nadeel zolang ie z'n handen niet uit de mouwen hoeft te steken. Trouwens, hoeveel aannemers/ZZP-ers hebben wel twee rechterhanden? Zolang de insroon in het technische (V)MBO e.d. wordt bepaald door de uitval van HAVO/VWO, is zo'n opleiding geen garantie voor mensen met technisch inzicht en/of twee rechterhanden.
Leuk verhaal, maar bedrijfskundig advies 'vergeet' je maar weer eens. TS zijn 'broer' is een flappie die genaaid gaat worden waar je bijstaat.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zondag 10 november 2013 @ 11:24:14 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133103627
quote:
7s.gif Op zondag 10 november 2013 11:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hoe lang gaat hij meelopen? Heeft hij de illusie dat hij zoiets na 3 maanden zelf kan doen?
Oh God, dat heb ik meegemaakt met een kroeg die overgenomen zou worden, en waarbij de oude kroegbaas nog een lange tijd zou meedraaien, onder andere omdat de nieuwe eigenaren de stad helemaal niet kenden... Na 3 weken hadden ze hem niet meer nodig.
Ik geloof dat ze het net een jaar volgehouden hebben :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_133103639
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:01 schreef stropdaz het volgende:
Het gaat zich om grote projecten waar bv een klant aan geeft dat er een nieuw huis gebouwd moet worden.
Hij inventariseert dan wat nodig is, maten etc, en legt pas een totaal prijs voor na overleg met de vakman.
Hij geeft aan te weten of die prijs reeel is, mede ook omdat hij nog met iemand gaat mee lopen. Zoon van die eigenaar van nu, die heeft veel verstand van zoiets
Weet-ie hoe een planning opgesteld moet worden? Snapt-ie hoe werkzaamheden in elkaar grijpen en afhankelijk van elkaar kunnen zijn? Hoe lang een elektricien nodig heeft en wat er al klaar moet zijn voordat die aan de slag kan? Weet ie hoe de prijzen liggen? Kan-ie beoordelen of de kwaliteit goed / degelijk is? Weet-ie iets van regelgeving in de bouw en op de bouwplaats? Wat gaat-ie doen als een klant belt en zegt 'meneer, moet u eens kijken hoe ze dit gemaakt hebben - dat kan zo toch niet?'

quote:
10s.gif Op zondag 10 november 2013 11:18 schreef Copycat het volgende:
Ik denk dat de familie Doorzon je broer wel wil inschakelen.
Bouwongeluk waarop je kunt wachten.
Bevalt Biereco niet meer? :P
  zondag 10 november 2013 @ 11:27:07 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133103678
quote:
7s.gif Op zondag 10 november 2013 11:19 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Leuk verhaal, maar bedrijfskundig advies 'vergeet' je maar weer eens. TS zijn 'broer' is een flappie die genaaid gaat worden waar je bijstaat.
Plus dat Blomke niet het juiste referentiekader heeft, hij weet immers niet wat het is om twee linkerhanden te hebben, en weet met zijn ervaring dus sowieso beter wat je nodig hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_133103713
Hij kent goeie vakmensen (zzp) die al geruime tijd thuis zitten of weinig opdrachten hebben.
Hier in de regio heb je bijvoorbeeld heel veel dakdekkers. Er is meer dan één goeie bij.

Ik begrijp heel goed dat jullie zeggen dat je moeilijk een totaalprijs kan inschatten als je geen verstand hebt van de bouw. Dit heb ik hem ook verteld. Hij geeft aan dat hij daarom niet gelijk een prijsopgave doet maar dan eerst met de vakmensen overlegd en dan een totaalprijs + planning maakt.
Hij woont in een dorp, in dit dorp wonen veel zzp'ers, in dit dorp is de kans vrij klein dat je elkaar flink gaat belazeren.
Als je een dak hebt wat normaal 3000 euro kost zal daar niemand 6000 euro van maken volgens hem.
Maar ik deel dit stuk heel zeker met jullie!

Hij gaat mee lopen met de zoon van de huidige eigenaar om kennis op te doen van de bouwwereld. Het is eigenlijk een horecaman.
Nu is hij coordinator bij een beveiligingsbedrijf. Maakt ook offertes, werkt ook veel samen met zzp. Toen hij hiermee begon had hij ook geen kaas gegeten van de security wereld, en nu blinkt hij hierin uit.
Ik heb hem geadviseerd om in deze wereld door te gaan
  zondag 10 november 2013 @ 11:31:18 #50
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_133103771
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:28 schreef stropdaz het volgende:
Hij kent goeie vakmensen (zzp) die al geruime tijd thuis zitten of weinig opdrachten hebben.
Hier in de regio heb je bijvoorbeeld heel veel dakdekkers. Er is meer dan één goeie bij.

Ik begrijp heel goed dat jullie zeggen dat je moeilijk een totaalprijs kan inschatten als je geen verstand hebt van de bouw. Dit heb ik hem ook verteld. Hij geeft aan dat hij daarom niet gelijk een prijsopgave doet maar dan eerst met de vakmensen overlegd en dan een totaalprijs + planning maakt.
Hij woont in een dorp, in dit dorp wonen veel zzp'ers, in dit dorp is de kans vrij klein dat je elkaar flink gaat belazeren.
Als je een dak hebt wat normaal 3000 euro kost zal daar niemand 6000 euro van maken volgens hem.
Maar ik deel dit stuk heel zeker met jullie!

Hij gaat mee lopen met de zoon van de huidige eigenaar om kennis op te doen van de bouwwereld. Het is eigenlijk een horecaman.
Nu is hij coordinator bij een beveiligingsbedrijf. Maakt ook offertes, werkt ook veel samen met zzp. Toen hij hiermee begon had hij ook geen kaas gegeten van de security wereld, en nu blinkt hij hierin uit.
Ik heb hem geadviseerd om in deze wereld door te gaan
Tsja, als op elke vraag het antwoord is dat hij mensen kent, dan kom je niet veel verder.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_133103780
Hoe weet hij welke zzp'ers goed zijn?

En 's nachts rond een pand lopen is wel iets minder complex dan de werkvoorbereiding en bouw van een compleet huis. Misschien kan ie beginnen met carports en dakkapellen.

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2013 11:34:03 ]
pi_133103811
Ik zie hem vandaag. Ik ga hem dit topic laten door lezen. Jullie hebben hele sterken punten mijn inziens.
Ik kan moeilijk antwoord geven op de (logisch) gestelde vragen
pi_133103823
quote:
7s.gif Op zondag 10 november 2013 11:31 schreef k_man het volgende:
En 's nachts rond een pand lopen is wel iets minder complex dan een compleet huis engeneeren en bouwen.
Hij coördineert grote feesten, evenementen, internationale evenementen etc.
pi_133103827
Vraag 'm maar eens of-ie weet wat een CAR-verzekering is.
  zondag 10 november 2013 @ 11:35:19 #55
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133103835
Zit naïviteit bij jullie in de familie?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_133103872
quote:
5s.gif Op zondag 10 november 2013 11:35 schreef Copycat het volgende:
Zit naïviteit bij jullie in de familie?
Nee, wel ondernemingsdrang
pi_133103950
Maar laat ik voorop stellen: Ik ben het wel met jullie eens. Ik heb hem gelijk gezegd dat als je een eigen bedrijf wilt beginnen dit moet doen in iets waar je sterk in bent. Vooral het stuk "hoe weet je dat andere mensen hem niet belazeren" vind ik heel sterk.
Als ik naar mezelf kijk, ook totaal geen bouwtechnisch inzicht: ik zou ook niet weten hoeveel een keuken bv kost. En tegenwoordig kun je bijna niemand vertrouwen werkgerelateerd.
  zondag 10 november 2013 @ 11:42:54 #58
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133104029
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:36 schreef stropdaz het volgende:
Nee, wel ondernemingsdrang
Maar er blindelings vanuit gaan dat er in dat dorp mensen niet hun eigen voordeel vooropstellen als puntje bij paaltje komt, getuigt nogal van naïviteit. Die haaks staat op goed ondernemerschap. Daarbij is goed ondernemerschap ook de juiste kansen zien. Ook daaraan ontbreekt het iig bij je broer.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_133104031
quote:
7s.gif Op zondag 10 november 2013 11:34 schreef k_man het volgende:
Vraag 'm maar eens of-ie weet wat een CAR-verzekering is.
Dat is natuurlijk nog niet relevant. Dat soort kennis is binnen 1 week opgebouwd.

Het grootste probleem is realistische kosten schattingen maken. Hoe lang gaat een klus duren en welke kosten brengt de klus met zich mee. Dat is een kwestie van ervaringen.

Aangezien ik constant lees dat TS zijn broer overal goede mannetjes kent, lijkt mij het beste idee dat iemand anders dat deel op zich neemt. Wordt je op dat vlak ook niet genaaid door onwetendheid. Blijft dan over dat TS zijn broer alleen de juiste zzper bij de juiste klus zoekt (op basis van gegevens die zijn mannetje doorgegeven heeft).

Uiteraard is dit niet erg efficient, omdat je eigenlijk gewoon een management laag er tussen hebt gedrukt die eind van de maand betaald wilt krijgen. Dit geld moet je op de bouwplaats terugverdienen, wat niet erg makkelijk is (in deze tijd). De broer van TS zit er dan alleen voor zijn investeringen en het risico.
  zondag 10 november 2013 @ 11:43:33 #60
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_133104042
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:39 schreef stropdaz het volgende:
Maar laat ik voorop stellen: Ik ben het wel met jullie eens. Ik heb hem gelijk gezegd dat als je een eigen bedrijf wilt beginnen dit moet doen in iets waar je sterk in bent. Vooral het stuk "hoe weet je dat andere mensen hem niet belazeren" vind ik heel sterk.
Als ik naar mezelf kijk, ook totaal geen bouwtechnisch inzicht: ik zou ook niet weten hoeveel een keuken bv kost. En tegenwoordig kun je bijna niemand vertrouwen werkgerelateerd.
Wat dacht je van klanten die met onmogelijke opdrachten komen ? Je broer mag dan uit gaan leggen waarom het niet gaat lukken.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_133104172
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 11:27 schreef Leandra het volgende:

Plus dat Blomke niet het juiste referentiekader heeft, hij weet immers niet wat het is om twee linkerhanden te hebben, en weet met zijn ervaring dus sowieso beter wat je nodig hebt.
Afgezien van het feit dat ik deze zin niet begrijp, weet ik donders goed wat het is om twee linker handen te hebben: mijn hele familie heeft én twee linker handen én een technische opleiding.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 10 november 2013 @ 11:48:51 #62
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_133104182
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:48 schreef blomke het volgende:

[..]

Afgezien van het feit dat ik deze zin niet begrijp, weet ik donders goed wat het is om twee linker handen te hebben: mijn hele familie heeft én twee linker handen én een technische opleiding.
En allemaal zo slim als jij natuurlijk _O_
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_133104214
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:34 schreef stropdaz het volgende:

Hij coördineert grote feesten, evenementen, internationale evenementen etc.
Vandaar dat ie dus in het kader "het onmogelijke mogelijk maken door mensen te beïnvloeden", valt.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_133104229
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:28 schreef stropdaz het volgende:
Hij gaat mee lopen met de zoon van de huidige eigenaar om kennis op te doen van de bouwwereld.
Die zoon liep ook met zijn vader mee die nu de rekeningen niet meer kan betalen.
  zondag 10 november 2013 @ 11:51:26 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133104249
Maar hij kan het bedrijf overnemen omdat Sr. ziek is, en Jr. met verstand van zaken loopt dan wel een tijdje met hem mee?
Waarom neemt Jr. de handel niet van Sr. over, en wat gaat Jr. doen als hij klaar is met meelopen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_133104251
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 11:48 schreef Scorpie het volgende:

En allemaal zo slim als jij natuurlijk _O_
Gelukkig niet.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 10 november 2013 @ 11:53:16 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133104282
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:48 schreef blomke het volgende:

[..]

Afgezien van het feit dat ik deze zin niet begrijp, weet ik donders goed wat het is om twee linker handen te hebben: mijn hele familie heeft én twee linker handen én een technische opleiding.
En dan nog weet jij niet wat het is om twee linker handen te hebben, of laat je rustig je zus met twee linkerhanden alles wat je nodig hebt voor de verbouwing van haar keuken bij de Gamma halen?
En weet je dan zeker dat ze terugkomt met alles wat je nodig hebt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_133104294
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:51 schreef Leandra het volgende:
Maar hij kan het bedrijf overnemen omdat Sr. ziek is, en Jr. met verstand van zaken loopt dan wel een tijdje met hem mee?
Waarom neemt Jr. de handel niet van Sr. over, en wat gaat Jr. doen als hij klaar is met meelopen?
Zoonlief wilt het bedrijf niet overnemen zover ik heb begrepen, daar hij niet zoveel uur per week wilt werken
pi_133104327
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:50 schreef blomke het volgende:
Vandaar dat ie dus in het kader "het onmogelijke mogelijk maken door mensen te beïnvloeden", valt.
Dat kan hij zeker. Daar ben ik van overtuigd.
Wetten en vakjargon in de bouw kun je leren, dat moet het probleem niet zijn.
Twee linkerhanden zou het probleem niet zijn omdat hij zelf niet gaat bouwen
Het punt is alleen dat hij zich niet moet laten belazeren qua prijs en afspraken
pi_133104336
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:53 schreef Leandra het volgende:
En weet je dan zeker dat ze terugkomt met alles wat je nodig hebt?
Ook deze zin begrijp ik niet, maar afgezien daarvan ben ik gebrouilleerd met mijn familie.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 10 november 2013 @ 11:56:56 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133104370
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:36 schreef stropdaz het volgende:

[..]

Nee, wel ondernemingsdrang
En die ondernemingsdrang heeft zich tot nu toe geuit terwijl hij in loondienst was?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 10 november 2013 @ 11:59:21 #72
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133104439
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:55 schreef blomke het volgende:

[..]

Ook deze zin begrijp ik niet, maar afgezien daarvan ben ik gebrouilleerd met mijn familie.
Als je je zus met twee linkerhanden (maar wel een technische opleiding, ja, mijn man is ook ing.) naar de Gamma stuurt om alles te kopen wat je nodig hebt om een nieuwe keuken te plaatsen, neemt ze dan ook in één keer alles mee wat je nodig hebt, of moet je haar voor en tijdens de klus nog een paar keer naar de Gamma sturen omdat er dingen ontbreken?

En ik bedoel ook werkelijk alles wat je nodig hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_133104454
Het probleem voor vakmensen zzp is dat er heel veel thuis zitten. Dat ziet hij als zijn voordeel.
Het is niet zo dat de dakdekkers uit zijn dorp bv wekelijks allemaal 40 uur maken.
Er zitten er ook genoeg thuis. Die blij zijn met een kluis en wat extra geld.
pi_133104488
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:59 schreef Leandra het volgende:
Als je je zus met twee linkerhanden (maar wel een technische opleiding, ja, mijn man is ook ing.) naar de Gamma stuurt om alles te kopen wat je nodig hebt om een nieuwe keuken te plaatsen, neemt ze dan ook in één keer alles mee wat je nodig hebt, of moet je haar voor en tijdens de klus nog een paar keer naar de Gamma sturen omdat er dingen ontbreken?

De vakman zorgt voor zijn materiaal. Mijn broer hoeft dat niet te regelen
pi_133104510
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:55 schreef stropdaz het volgende:
Wetten en vakjargon in de bouw kun je leren, dat moet het probleem niet zijn.
Ja, door jarenlange ervaring - bij voorkeur vooraf gegaan door een opleiding.
pi_133104520
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:59 schreef stropdaz het volgende:
Het probleem voor vakmensen zzp is dat er heel veel thuis zitten. Dat ziet hij als zijn voordeel.
Het is niet zo dat de dakdekkers uit zijn dorp bv wekelijks allemaal 40 uur maken.
Er zitten er ook genoeg thuis. Die blij zijn met een kluis en wat extra geld.
Leuk maar als de economie gaat aantrekken wat verandert er dan?
pi_133104547
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:00 schreef stropdaz het volgende:

[..]

De vakman zorgt voor zijn materiaal. Mijn broer hoeft dat niet te regelen
Maar groot materiaal hebben ZZP-ers ook niet hoor.
pi_133104583
quote:
2s.gif Op zondag 10 november 2013 12:01 schreef k_man het volgende:
Ja, door jarenlange ervaring - bij voorkeur vooraf gegaan door een opleiding.
Daar geloof ik niet zo in. Als je via een thuisstudie de opleiding aannemer kan doen lijkt het me niet zo'n ingewikkeld beroep dat je jaren moet leren voor wetten.
Wetten, vakjargon etc is gewoon leren. En dat kan hij goed.
pi_133104608
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:01 schreef Wespensteek het volgende:
Leuk maar als de economie gaat aantrekken wat verandert er dan?
Dan hoopt hij te zijn gegroeid met vaste personeel. Waaronder een uitvoerder.
Qua materiaal hoeven de zzp'ers ook niet te zorgen, dat kan hij overkopen van het bedrijf.
Maar materiaal wat ze nodig hebben om iets te maken. Tegels, stenen, dakpannen.
pi_133104651
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:02 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Maar groot materiaal hebben ZZP-ers ook niet hoor.
Materieel bedoel je?
pi_133104661
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:05 schreef stropdaz het volgende:

[..]

Dan hoopt hij te zijn gegroeid met vaste personeel. Waaronder een uitvoerder.
Qua materiaal hoeven de zzp'ers ook niet te zorgen, dat kan hij overkopen van het bedrijf.
Maar materiaal wat ze nodig hebben om iets te maken. Tegels, stenen, dakpannen.
Okay dus in de tijd dat er bijna geen opdrachten te krijgen zijn en de marges erg laag zijn denkt jouw broer zijn bedrijf uit te laten groeien.
Laat me één vraag stellen, welke voordelen en welke nadelen heeft jouw broer dat hij de concurrentie met andere aannemers aan kan?
pi_133104677
quote:
5s.gif Op zondag 10 november 2013 12:07 schreef k_man het volgende:

[..]

Materieel bedoel je?
Oeps.
pi_133104744
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:04 schreef stropdaz het volgende:
Daar geloof ik niet zo in. Als je via een thuisstudie de opleiding aannemer kan doen lijkt het me niet zo'n ingewikkeld beroep dat je jaren moet leren voor wetten.
Wetten, vakjargon etc is gewoon leren. En dat kan hij goed.
Tja, dan geloof je het niet.

De meeste mensen die het werk doen dat je broer denkt te gaan doen, hebben hts bouwkunde gedaan, of hebben zich opgewerkt door jarenlange ervaring. Ik weet niet waar je die 'thuisstudie' vandaan haalt.
pi_133104751
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:07 schreef Wespensteek het volgende:
Okay dus in de tijd dat er bijna geen opdrachten te krijgen zijn en de marges erg laag zijn denkt jouw broer zijn bedrijf uit te laten groeien.
Laat me één vraag stellen, welke voordelen en welke nadelen heeft jouw broer dat hij de concurrentie met andere aannemers aan kan?
Hij geeft aan als voordeel dat hij denkt dat hij goedkoper kan werken omdat hij gaat werken met zzp'ers die al langere tijd thuis zitten, en omdat hij bijvoorbeeld geen kosten hoeft te maken voor verzekeringen etc etc voor hen.
  zondag 10 november 2013 @ 12:11:29 #86
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_133104779
Meh, als ik zou kunnen kiezen tussen een goedkope vakman met ervaring en een iets goedkopere leek, dan zou ik het wel weten.
pi_133104793
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:10 schreef stropdaz het volgende:
omdat hij gaat werken met zzp'ers die al langere tijd thuis zitten, en omdat hij bijvoorbeeld geen kosten hoeft te maken voor verzekeringen etc etc voor hen
En dat doen andere aannemers niet, die hebben de zzp-ers bijna uitgevonden.
  zondag 10 november 2013 @ 12:12:28 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133104810
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:00 schreef stropdaz het volgende:

[..]

De vakman zorgt voor zijn materiaal. Mijn broer hoeft dat niet te regelen
Nee, maar hij moet wel kunnen inschatten wat die vakman allemaal nodig heeft om een fatsoenlijke offerte te kunnen maken, of verwacht de dat de uurprijs van de vakman inclusief materialen is?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 10 november 2013 @ 12:12:54 #89
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133104814
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:11 schreef Wespensteek het volgende:

En dat doen andere aannemers niet, die hebben de zzp-ers bijna uitgevonden.
Ja maar! Die hebben geen ondernemerskills!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_133104833
quote:
14s.gif Op zondag 10 november 2013 12:12 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja maar! Die hebben geen ondernemerskills!
De broer van TS ook niet.
pi_133104849
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:10 schreef k_man het volgende:

De meeste mensen die het werk doen dat je broer denkt te gaan doen, hebben hts bouwkunde gedaan, of hebben zich opgewerkt door jarenlange ervaring. Ik weet niet waar je die 'thuisstudie' vandaan haalt.
Ik heb me er niet in verdiept maar hij zegt dat. Als je op google kijkt naar thuisstudie aannemer kom je er ook op uit. Voor de ervaring is werkervaring natuurlijk goed. Theorie zul je dan wel kunnen doen via een studie.
  zondag 10 november 2013 @ 12:15:11 #92
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133104852
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:14 schreef Wespensteek het volgende:

De broer van TS ook niet.
Je snapt me niet.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_133104859
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:10 schreef stropdaz het volgende:
Hij geeft aan als voordeel dat hij denkt dat hij goedkoper kan werken omdat hij gaat werken met zzp'ers die al langere tijd thuis zitten, en omdat hij bijvoorbeeld geen kosten hoeft te maken voor verzekeringen etc etc voor hen.
Mijn vader is zzper overigens is hij 6 jaar geleden gestart en de meest grote aannemers raken alles kwijt. zzpers die al langer thuis zitten werken echt niet voor minder dan ze nodig hebben. En weten wel heel goed wat ze waard zijn. Weten ze dat niet zijn ze dus ook geen goede zzpers.

Veel zzpers gaan in loondienst voor dat hele lage bedrag omdat het meer zekerheid bied.
Je broer heeft ze niets te bieden..
pi_133104865
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:59 schreef Leandra het volgende:

Als je je zus met twee linkerhanden (maar wel een technische opleiding, ja, mijn man is ook ing.) naar de Gamma stuurt om alles te kopen wat je nodig hebt om een nieuwe keuken te plaatsen, neemt ze dan ook in één keer alles mee wat je nodig hebt, of moet je haar voor en tijdens de klus nog een paar keer naar de Gamma sturen omdat er dingen ontbreken?

En ik bedoel ook werkelijk alles wat je nodig hebt.
1. Ik plaats geen keuken bij m'n zus, en zeker niet op zondag;
2. Stuur mensen niet naar een Gamma (ivm kwaliteit)
3. Ik kan mbv een computer een behoorlijke tekening maken en daaruit de lijst van aan te schaffen materialen opstellen ja.
4. Dan moet iemand dat kunnen snappen en bij de bouwmaterialenhandel, de goede spullen in laten laden door het personeel.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_133104873
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:12 schreef Leandra het volgende:
Nee, maar hij moet wel kunnen inschatten wat die vakman allemaal nodig heeft om een fatsoenlijke offerte te kunnen maken, of verwacht de dat de uurprijs van de vakman inclusief materialen is?
Persoon A wilt huis bouwen.
Je hebt zzp'er 1, 2 en 3 nodig.

Broer gaat het gesprek aan wat de klant wilt. Hij gaat dan aan zzp 1 vragen wat kost dit project bij jou met materiaal en uurloon.
pi_133104916
quote:
2s.gif Op zondag 10 november 2013 12:15 schreef Pvoesss het volgende:
Mijn vader is zzper overigens is hij 6 jaar geleden gestart en de meest grote aannemers raken alles kwijt. zzpers die al langer thuis zitten werken echt niet voor minder dan ze nodig hebben. En weten wel heel goed wat ze waard zijn. Weten ze dat niet zijn ze dus ook geen goede zzpers.
Grote aannemers, daar zeg je het al.
Maar als jou vader bv zzp dakdekker is dan kan hij lastiger ingezet worden op een groot project in zijn eentje. Mijn broer wilt all in one worden voor de particulier of kleinere bedrijven.
  zondag 10 november 2013 @ 12:18:30 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133104922
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:16 schreef blomke het volgende:

[..]

1. Ik plaats geen keuken bij m'n zus, en zeker niet op zondag;
2. Stuur mensen niet naar een Gamma (ivm kwaliteit)
3. Ik kan mbv een computer een behoorlijke tekening maken en daaruit de lijst van aan te schaffen materialen opstellen ja.
4. Dan moet iemand dat kunnen snappen en bij de bouwmaterialenhandel, de goede spullen in laten laden door het personeel.
Punt 3 draait het om.............. JIJ bent in staat een fatsoenlijke lijst te maken, maar is je zus met twee linkerhanden dat ook?

De broer van TS heeft twee linkerhanden, hij heeft dus geen enkele bouwkundige ervaring, op basis waarvan zou hij dus de vaardigheden van punt 3 hebben? Jij hebt ze doordat je geen twee linkerhanden hebt, maar hoe krijgt een leek punt 3 voor elkaar?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_133104961
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:10 schreef k_man het volgende:

De meeste mensen die het werk doen dat je broer denkt te gaan doen, hebben hts bouwkunde gedaan,
Dat bedoel ik. En dan kan je inderdaad zo'n opleiding hebbebn gedaan en gewoon twee linker handen hebben en niet het verschil tussen een schroefbus en een puntstuk weten (om maar wat elementairs te noemen).
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 10 november 2013 @ 12:21:10 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133105011
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:16 schreef stropdaz het volgende:

[..]

Persoon A wilt huis bouwen.
Je hebt zzp'er 1, 2 en 3 nodig.

Broer gaat het gesprek aan wat de klant wilt. Hij gaat dan aan zzp 1 vragen wat kost dit project bij jou met materiaal en uurloon.
Dus al die ZZP'ers moeten ieder voor zich ook nog eens alle materialen aanschaffen? Het zijn dus eigenlijk een serie losse klussen? Lijkt me handig, en wie gaat bepalen wanneer de loodgieter komt? De tegelzetter?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_133105022
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:16 schreef stropdaz het volgende:

[..]

Persoon A wilt huis bouwen.
Je hebt zzp'er 1, 2 en 3 nodig.

Broer gaat het gesprek aan wat de klant wilt. Hij gaat dan aan zzp 1 vragen wat kost dit project bij jou met materiaal en uurloon.
Hij bepaalt welke zzp'ers nodig zijn? Stelt hij ook de contracten met die mensen op? Kan hij inschatten of-ie daarmee alles heeft afgedekt, of komt-ie er halverwege het project achter dat er allerlei werkzaamheden zijn die wel moeten gebeuren, maar die aan niemand zijn opgedragen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')