abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133058913
Omdat mijn vriendin binnenkort afscheid moet nemen van haar poezenbeestje zijn we op zoek naar een fijn plekje voor Boris. Hieronder staat het vragenlijstje over haar, heb je nog meer vragen, stel ze gerust ^O^ !

Naam huisdier: Boris (vrouwtje)

Soort: Poes

Ras: Europese korthaar, zwart/wit

Leeftijd: 1,5 jaar (08/05/2012)

Dierenpaspoort beschikbaar: ja

Gechipt: ja

Gesteriliseerd/Gecastreerd: ja

Datum laatste inenting: 6/7/12

Datum laatste dierenartsbezoek: 29/11/2012

Reden laatste dierenartsbezoek: sterilisatie en chippen

Aard van het beestje:
Boris is klein van stuk, maar heeft een hoop temperament. Ze kan lekker slapen, maar ook heel hard rondrennen. Ze heeft bakken met energie. Ze moet wel een tijd wennen aan mensen, dus geef haar was tijd en dan komt ze vanzelf naar jou toe. Maar als je haar vertrouwen hebt gewonnen komt ze lekker bij je op schoot/bed slapen en wacht ze je hard spinnend op als je thuis komt. Ze drinkt graag uit de kraan en uit glaasjes, ook gaat ze graag mee onder de douche. Nu blijft Boris binnen omdat wij op de tweede verdieping wonen, maar Boris wil het liefste buiten rondrennen en pas naar binnen komen als ze wil slapen.

Omgang met kinderen: Boris is een jaagster, en pakt graag bewegende voorwerpen. En daar vallen ook kleine vingertjes en teentjes onder. Ook kan Boris het laten weten als ze ongewenste eng vindt en niet gestoord wil worden. PATS!

Bekende gezondheidsproblemen: Ze is gezond als een vis!

Volgt het dier een speciaal dieet?: neehoor, ze eet gewoon droog voer brokjes. En als je haar wint verwennen maak je haar heel blij met nat voer of kattenmelk.

Hoe ben je zelf aan het dier gekomen: Uit een nestje van de kat van mijn tante

Waarom word er afstand gedaan van het dier: Mijn vriend en ik verwachten 1 maart een kindje. Ons huis is op de tweede verdieping en is niet zo groot. Boris heeft meer ruimte nodig om haar energie kwijt te kunnen. En het huis zal alleen maar voller worden. Daarnaast is Boris niet altijd even voorzichtig met bewegende vingers en teentjes. Daarbij willen we dat Boris de ruimte en de aandacht krijgt die ze verdiend en in dit huisje en met deze grote veranderingen op komst kunnen wij haar dit niet bieden.

Verdere dingen: Boris gaat niet graag naar de dierenarts, dan veranderd ze in een kleine tijger. Maar wanneer ze weer in de vertrouwde omgeving terug is, is er niets meer aan de hand. Daarbij is ze kerngezond en heeft ze de nodige prikjes allemaal gehad dus geen reden om naar de dierenarts te gaan.

overigens neemt boris al haar spulletjes mee naar haar nieuwe baasje, denk aan kattenbak, voerbakjes, speeltjes ect.

And last but not least O+ miss boris herself O+

In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 8 november 2013 @ 21:07:34 #2
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_133059056
Je noemt een vrouwtje boris?
pi_133059105
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 november 2013 21:07 schreef Lollertrolle het volgende:
Je noemt een vrouwtje boris?
boris is zo cool, ze draagt haar naam als een bazin :7
pi_133059480
O+

het is dat ik allergisch ben voor katten :') :@
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_133059604
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 21:15 schreef AldoTheApache het volgende:
O+

het is dat ik allergisch ben voor katten :') :@
mijn vriend helaas ook -O- anders had ze best hier mogen wonen :Y
pi_133060642
Boris zit nog in haar puberteit.. daarom pakt ze alles wat beweegt en is ze wild en speels.
waarom kijk je het niet eerst even aan tot het kindje er is?
  vrijdag 8 november 2013 @ 21:50:10 #7
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_133061535
Ah, wat een scheetje.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_133061671
Nergens voor nodig. Gedraag je!

[ Bericht 70% gewijzigd door HetKlusKonijn op 08-11-2013 23:18:32 ]
  vrijdag 8 november 2013 @ 21:54:35 #9
415671 Krrrissie
beetje vreemd maar wel...
pi_133061787
Hallo allemaal, ik heb me ook ingeschreven op dit forum. Ik (en mijn vriend) ben nu het baasje van Boris. We gunnen haar graag een groter huis, maar dat zit er niet in voorlopig, sterker nog het we krijgen er (onverwacht) een kleine bij in ons huisje. Het is geen spontane ingeving, we hebben er lang over nagedacht en ik heb er veel tranen om gelaten en uiteindelijk hebben we besloten dat we het beste voor Boris willen. Ik wil een huis met een tuin voor haar, zodat ze achter vogels aan kan en kan rennen. Nu kan ze alleen maar naar buiten kijken.
voor uw dagelijkse aanbevolen hoeveelheid drukte
pi_133061944
Schelden daar houden we hier niet zo van.

[ Bericht 75% gewijzigd door HetKlusKonijn op 08-11-2013 23:18:49 ]
pi_133061975
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 21:36 schreef deadly_kiss het volgende:
Boris zit nog in haar puberteit.. daarom pakt ze alles wat beweegt en is ze wild en speels.
waarom kijk je het niet eerst even aan tot het kindje er is?
Dit dus nog een jaar en het is een hobbezakkenkat, tegenwoordig doet men veel te makkelijk afstand van dieren, als je uurtje per dag met de kat gaat spelen heeft die ook een uitdaging gehad.
Daarbij een kat slaapt 2/3evan hun leven, snap het probleem niet.
pi_133062322
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 21:54 schreef Krrrissie het volgende:
Hallo allemaal, ik heb me ook ingeschreven op dit forum. Ik (en mijn vriend) ben nu het baasje van Boris. We gunnen haar graag een groter huis, maar dat zit er niet in voorlopig, sterker nog het we krijgen er (onverwacht) een kleine bij in ons huisje. Het is geen spontane ingeving, we hebben er lang over nagedacht en ik heb er veel tranen om gelaten en uiteindelijk hebben we besloten dat we het beste voor Boris willen. Ik wil een huis met een tuin voor haar, zodat ze achter vogels aan kan en kan rennen. Nu kan ze alleen maar naar buiten kijken.
Een kat kan ook goed zonder buiten hoor. Zeker als ze nog nooit buiten is geweest en zij niet eens weet wat ze mist.

Misschien komt het over alsof we vinden dat je Boris niet moet afstaan, maar er wordt nou altijd eenmaal met een kritisch oog naar dit soort topics gekeken.
pi_133062364
Lieve mensen, laten we dit topic gebruiken voor het zoeken van een nieuw huis voor dit frummeltje.

Wil je graag een discussie over het al dan niet "wegwerpen" van dieren? start er vooral een topic over ^O^
pi_133062738
Kappen.

[ Bericht 98% gewijzigd door HetKlusKonijn op 08-11-2013 23:19:32 ]
pi_133063160
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 november 2013 22:09 schreef machtpen het volgende:
En *weg* dus.
Wat een toevoeging :')

Laat ze lekker als de kat meer aandacht kan krijgen bij een ander gezin.

[ Bericht 12% gewijzigd door HetKlusKonijn op 08-11-2013 23:24:57 ]
pi_133063305
Ga je straks ook het kind wegdoen als blijkt dat et af en toe aandacht nodig heeft :? Of kun je dan ineens wel verantwoordelijk met leven omgaan?
Jesus saves but death prevails.
pi_133063315
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 21:54 schreef Krrrissie het volgende:
hadden jullie wel een tuin toen jullie de kat in huis namen dan?
Ik zie geen enkele rede om de kat uit huis te plaatsen.. lijkt er eerder op dat jullie de verantwoording niet zien van het aanschaffen van dieren...
Eenkat hoeft helemaal niet perse een tuin te hebben, wacht gewoon tot de puberteit voorbij is?
  † In Memoriam † vrijdag 8 november 2013 @ 22:43:14 #18
37843 lady-wrb
kortaf
pi_133064480
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 november 2013 22:03 schreef littledrummergirl het volgende:
Lieve mensen, laten we dit topic gebruiken voor het zoeken van een nieuw huis voor dit frummeltje.

Wil je graag een discussie over het al dan niet "wegwerpen" van dieren? start er vooral een topic over ^O^
de schijn hebben ze wel tegen natuurlijk. het is nog niet eens geprobeerd. de kat moet gewoon zijn biezen pakken omdat er een kind komt.

eerlijk is eerlijk, ik heb ook een kat weggedaan nadat mijn kind geboren was. maar niet nadat een een jaar aangemodderd heb met een jaloerse kat die bewust sloopte de hele boel onder pieste en ik uiteindelijk bijna in een zenuwinzinking terechtkwam door al het gesloop en gepies.
pi_133065094
Tja het blijft natuurlijk hun persoonlijke keuze. En anderen zouden het misschien anders doen, maar dat veranderd niks aan de situatie. Het besluit is genomen en wat nu nog rest is het vinden van een nieuw plekje voor boris. Het tekent voor de baasjes dat ze boris niet dumpen in een bos of asiel maar actief op zoek zijn naar een passende plek. Dus nu nogmaals de vraag om deze discussie elders te voeren en dit topic te gebruiken voor het vinden van een baasje ^O^
  † In Memoriam † vrijdag 8 november 2013 @ 23:06:18 #20
37843 lady-wrb
kortaf
pi_133065640
ik hoop voor de kat dat ze mazzel heeft en nu een baasje treft waar ze dr leventje uit mag dienen.
en buiten is echt niet noodzakelijk. de kat van mijn moeder komt alleen buiten als ze naar de dierenarts moet. die zit al 11 jaar op 2 hoog. geen enkel probleem.
  vrijdag 8 november 2013 @ 23:20:08 #21
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133066270
Dag mensen, eventjes wat onnodig beledigende posts verwijderd. :W

TS zoekt niet voor niks een nieuw thuis voor Boris en laten we hopen dat er zich hier snel een nieuwe blikopener voor haar aandient.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_133067099
Wil je een ban of zo? Kan geregeld worden hoor.

[ Bericht 80% gewijzigd door HetKlusKonijn op 08-11-2013 23:39:07 ]
pi_133067963
Waar woont Boris nu?.. (misschien lees ik er overheen in dat geval mea culpa)
pi_133068320
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2013 23:56 schreef Nemephis het volgende:
Waar woont Boris nu?.. (misschien lees ik er overheen in dat geval mea culpa)
staat er idd niet in :D in rotterdam!
pi_133068627
Da's een beetje te ver weg - ik heb hier al een Loris en als Boris in de buurt had gewoond hadden we misschien eens kunnen proberen of Loris en Boris het met elkaar kunnen vinden.
pi_133073405
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 november 2013 00:11 schreef Nemephis het volgende:
Da's een beetje te ver weg - ik heb hier al een Loris en als Boris in de buurt had gewoond hadden we misschien eens kunnen proberen of Loris en Boris het met elkaar kunnen vinden.
waar zit jij dan? Wie weet zijn de baasjes van boris wel bereid om n stukje te rijden?
pi_133075126
Ik heb er eens een nachtje over geslapen, lijkt me toch niet zo'n goed idee vanwege de afstand (woon in Assen) en omdat ik maar een klein huisje heb en dus geen twee katten gescheiden van elkaar kan houden, ook niet in een introductie-periode.
Succes met een nieuw baasje vinden ^O^
pi_133076980
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 november 2013 12:17 schreef Nemephis het volgende:
Ik heb er eens een nachtje over geslapen, lijkt me toch niet zo'n goed idee vanwege de afstand (woon in Assen) en omdat ik maar een klein huisje heb en dus geen twee katten gescheiden van elkaar kan houden, ook niet in een introductie-periode.
Peelo?
pi_133090659
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 november 2013 12:17 schreef Nemephis het volgende:
jammer, en thnx :* komt vast goed *O*
pi_133116471
Ik hoor net dat er voor boris een fijn nieuw huis is gevonden :) dit topic mag dus dicht (cq doodboeden en naar de archieven verplaatsen)
  maandag 11 november 2013 @ 12:04:48 #31
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133143418
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 18:01 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik hoor net dat er voor boris een fijn nieuw huis is gevonden :) dit topic mag dus dicht (cq doodboeden en naar de archieven verplaatsen)
Wat fijn! *O*
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_133147211
;( Ik wou net vragen of Boris bij andere katten kan. Wij zijn op zoek naar een zwart-witje.
Nou ja, heel fijn voor de poes dat ze een nieuw huisje heeft! *O*
  maandag 11 november 2013 @ 16:03:34 #33
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_133150376
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 14:31 schreef Gwywen het volgende:
;( Ik wou net vragen of Boris bij andere katten kan. Wij zijn op zoek naar een zwart-witje.
Nou ja, heel fijn voor de poes dat ze een nieuw huisje heeft! *O*
Waar woon je Gwywen? Ik heb hier 2 opvangpoezen die niet op hun oude adres konden blijven en een nieuw huisje zoeken. 2 zwart witte meisjes van ongeveer anderhalf jaar oud.
Hun personeel is actief aan het zoeken naar nieuwe plekjes maar als jij op zoek bent naar zwart-wit.
Deze meisjes zitten in kerkrade.
pi_133151189
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 16:03 schreef baniekje het volgende:

[..]

Waar woon je Gwywen? Ik heb hier 2 opvangpoezen die niet op hun oude adres konden blijven en een nieuw huisje zoeken. 2 zwart witte meisjes van ongeveer anderhalf jaar oud.
Hun personeel is actief aan het zoeken naar nieuwe plekjes maar als jij op zoek bent naar zwart-wit.
Deze meisjes zitten in kerkrade.
Bedankt, maar dat is wel heel ver weg voor mij. Vooral omdat ik het voor de poes zo zielig vind, uren in de auto bij vreemde mensen. Hopelijk vinden ze snel een huisje!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')