abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133047389
quote:
Hahahahahaha geweldig :'). :D. Man man man. Ok dit is wel het definitieve slotje op deze discussie hoor :D.
pi_133047411
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:09 schreef sp3c het volgende:
ja het zouden er misschien eventueel in het voor jouw gunstigste geval honderdduizenden zijn, maar het zouden er net zo goed een paar duizend kunnen zijn met dit soort vragen

ik heb geen idee en je onderzoekjes wijzen het niet uit

en het buitenland kan me niet schelen
Het onderzoek van eenvandaag geeft toch aan dat een meerderheid van antillianen en surinamers in Nederland niet echt happy zijn met die imitaties van hun face ?
Zover ik weet kun je die meerheid stellen op meer dan 200.000 mensen

Terzijde... ik denk dat het toch wel belangrijk is om te weten hoeveel mensen in het buitenland niet zo blij zijn met die zogenaamde Nederlandse liefde voor een zwarte mens.
Ook een kwestie van praktisch samenleven en fatsoenlijk rekening willen houden met elkaar.
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 16:11:41 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133047412
quote:
klopt dus ook niet helemaal he?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 8 november 2013 @ 16:12:05 #64
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_133047438
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:25 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja en? Het bewijst niks.

Kijk, ik heb ook een Antilliaanse huisgenoot gehad die elke dag kipkluifjes at, maar dat wil nog niet zeggen dat het stereotype van negers die altijd kip eten niet racistisch is.
Maar dit is een stereotype waar in den beginne waarschijnlijk geen denigrerende gedachte achter zat. De oorsprong van de gouden ringen schijnt ten minste voor een deel te liggen in de notie dat het Afrika ten zuiden van de Sahara fabelachtig rijk moest zijn, en voor een deel schijnen ze ook bedoeld te zijn geweest om het exotische karakter van de drager te benadrukken. Om die reden werd ook de zwarte Wijze van de Driekoningen-voorstellingen uit de 15e tot de 17e eeuw met oorringen afgebeeld. Waar ligt nu precies het verschil tussen een stereotiepe uitbeelding van "een zwarte Moor uit Afrika" en een racistische uitbeelding van "de neger" waarin hetzelfde attribuut wordt gebruikt?
quote:
The opulence of the dress and the jewellery of the Moors shown in such cameos gives visual form to the traditional notion of a 'rich' Africa. The belief owes its existence to reports of the treasures of gold, silver and ivory to be found, especially on the coast of West Africa. It is for this reason that pearl ear-rings, which form such a contrast to black skin and which appear in the cameos as well as in Jamnitzer's 'Moor's Head', are essential attributes of black Africans in European art.

(Lorenz Seelig, "Christoph Jamnitzer's 'Moor`s Head': a late Renaissance drinking vessel", in: Thomas Foster Earle e.a., Black Africans in Renaissance Europe (Cambridge 2005), p. 181 e.v. (bron))
  vrijdag 8 november 2013 @ 16:14:16 #65
339669 JerryWesterby
Keep rocking in the free world
pi_133047514
Wel knap van die Bluesdude dat hij in zijn eentje zo'n topic eindeloos gaande kan houden. Misschien is hij die Quinsey wel.
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 16:14:25 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133047526
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:10 schreef Luigi het volgende:

[..]

Hahahahahaha geweldig :'). :D. Man man man. Ok dit is wel het definitieve slotje op deze discussie hoor :D.
nee niet echt

zijn twee quincy achtige clubjes die er iets van vinden
het is niet 'de organisatie' van het festival ofzo
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 16:14:33 #67
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_133047527
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:11 schreef sp3c het volgende:

[..]

klopt dus ook niet helemaal he?
Ik vind dat racistischer en discriminerender dan Zwarte Piet. Als Zwarte Piet al weg moet mag Kwakoe ook wel worden verboden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_133047545
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:14 schreef JerryWesterby het volgende:
Wel knap van die Bluesdude dat hij in zijn eentje zo'n topic eindeloos gaande kan houden. Misschien is hij die Quinsey wel.
niet bashen..
kom met een sterk inhoudelijk argument
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 16:15:27 #69
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133047570
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:14 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik vind dat racistischer en discriminerender dan Zwarte Piet. Als Zwarte Piet al weg moet mag Kwakoe ook wel worden verboden.
en als zwarte piet mag blijven is het ineens wel ok???

de twee hebben geen bal met elkaar te maken
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 november 2013 @ 16:15:47 #70
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_133047587
Bestuursrechter sluit zich aan bij Van der Laan. Gewoon zwarte pieten bij de intocht in Amsterdam.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 16:16:02 #71
3928 Ulx
pi_133047598
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

niet bashen..
kom met een sterk inhoudelijk argument
Ja. Dat zeg jij. :D

Ik wacht al een topic op dertig op jouw argumenten waarom ZP anno 2013 racistisch zou zijn.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_133047602
EdwinvdBergNOS twitterde op vrijdag 08-11-2013 om 16:13:41 Nieuws: Verzoek om verbod op #zwartepiet bij intocht A'dam afgewezen. reageer retweet
pi_133047603
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het onderzoek van eenvandaag geeft toch aan dat een meerderheid van antillianen en surinamers in Nederland niet echt happy zijn met die imitaties van hun face ?
Zover ik weet kun je die meerheid stellen op meer dan 200.000 mensen

Terzijde... ik denk dat het toch wel belangrijk is om te weten hoeveel mensen in het buitenland niet zo blij zijn met die zogenaamde Nederlandse liefde voor een zwarte mens.
Ook een kwestie van praktisch samenleven en fatsoenlijk rekening willen houden met elkaar.
Wat jeukt jou dat buitenland toch? Begrijp het niet.
pi_133047605
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:15 schreef borisz het volgende:
Bestuursrechter sluit zich aan bij Van der Laan. Gewoon zwarte pieten bij de intocht in Amsterdam.
RACISME!!!!!!!!!!!!
PWBF
pi_133047621
EdwinvdBergNOS twitterde op vrijdag 08-11-2013 om 16:14:29 Intocht A'dam op 17/11 dus met #zwartepiet, aldus rechter reageer retweet
pi_133047624
quote:
Goddank, gezodn verstand prevaleert nog steeds.
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 16:16:43 #77
3928 Ulx
pi_133047633
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

en als zwarte piet mag blijven is het ineens wel ok???

de twee hebben geen bal met elkaar te maken
Nee. Dan is het niet ok. Alleen haal ik dan gewoon mijn schouders op over Kwakoe.
pi_133047638
De rechter heeft trouwens beslist. Zwarte Piet mag gewoon.

Lees het net op TT
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 16:16:47 #79
42184 crew  DaMart
pi_133047639
quote:
En terecht!
pi_133047640
quote:
Gelukkig. Gezond verstand.
pi_133047679
Dus we zijn weer klaar voor dit jaar.

Tot de volgende keer.
pi_133047688
Lekker puh, bluesquincy.
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 november 2013 @ 16:17:51 #83
3928 Ulx
pi_133047693
quote:
Tijdens de Sinterklaasintocht in Amsterdam zal de aanwezigheid van Zwarte Piet dit jaar toegestaan blijven.

Die uitspraak doet de voorzieningsrechter vrijdagmiddag in Amsterdam.

De aanwezigheid van Zwarte Piet zal de openbare orde niet in het geding brengen en daarom blijft de vergunning voor de huidige intocht staan.

Burgemeester Eberhard van der Laan liet eerder al weten dat hij niet van plan was de vergunning voor de intocht op 17 november in te trekken, waarop enkele bezwaarmakers naar de rechter stapten.

Volgens een jurist van de gemeente kan de burgemeester een evenement verbieden als het in strijd is met de openbare orde. Die is hier volgens hem niet in het geding.

De tegenstanders zijn echter van mening dat het racistische element van Zwarte Piet al genoeg moet zijn om ervan af te zien.

Uiterlijk

Donderdag werd al bekend dat het uiterlijk van de Amsterdamse pieten zou worden aangepast. Zo zouden ze geen goudkleurige oorringen meer dragen, ze zouden een andere kleur lippenstift mogen dragen en in haardracht zou gevarieerd worden. De jurist van de gemeente zei vrijdag dat dit ''uitdrukkelijk een start'' is.

Voor de bezwaarmakers is dit niet genoeg. ''Ik kan iemand ook niet een beetje verkrachten, net zomin kun je racisme een beetje bestrijden. Het is alles of niets'', zei een van hen.

Volgens de voorzitter van de Stichting Sinterklaas Intocht Amsterdam verheugen honderdduizenden zich op het feest. ''Van wie het overoverovergrote deel niet racistisch is.''

Hij benadrukte dat de dialoog moet worden voortgezet, maar ook dat het niet alleen een traditie is van Amsterdam, maar van het hele land
  Admin vrijdag 8 november 2013 @ 16:18:24 #84
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_133047716
*O*

(alleen wel jammer dat er toch al gecapituleerd is en Pieten dit jaar lippen in allerlei kleurtjes hebben en haar in verschillende stijlen. Hanenkam-Piet. Kale-Piet. Matjespiet. Flikker toch op :')
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_133047735
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:16 schreef Luigi het volgende:

[..]

Goddank, gezodn verstand prevaleert nog steeds.
Nu nog zien of ze de uitspraak gaan respecteren...
pi_133047736
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:18 schreef Danny het volgende:
*O*

(alleen wel jammer dat er toch al gecapituleerd is en Pieten dit jaar lippen in allerlei kleurtjes hebben en haar in verschillende stijlen. Hanenkam-Piet. Kale-Piet. Matjespiet. Flikker toch op :')
Hopelijk kan het volgend jaar wél normaal.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_133047741
quote:
Voor de bezwaarmakers is dit niet genoeg. ''Ik kan iemand ook niet een beetje verkrachten, net zomin kun je racisme een beetje bestrijden. Het is alles of niets'', zei een van hen.
:') :') :').
pi_133047753
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:18 schreef Danny het volgende:
*O*

Dat is alleen in dat gekke Amsterdam joh en die haardrachten waren er al jaren :) (Elvis Piet, etc). De rest van Nederland doet gewoon of quincy gek is. Zoals het hoort.
pi_133047755
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:18 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Nu nog zien of ze de uitspraak gaan respecteren...
Gewoon de racistische rechter wraken. B-)
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 16:19:23 #90
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133047759
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:16 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nee. Dan is het niet ok. Alleen haal ik dan gewoon mijn schouders op over Kwakoe.
dus het heeft er niets mee te maken?

dat hele oog om oog, feest om feest verhaal is nergens voor nodig
bovendien zijn dit twee belangengroepjes die niets met het festival zelf te maken hebben die dit roepen

dan moet je niet beweren dat de organisatie van het festival blanken probeert te weren oid want als je dat dan weer doortrekt dan is zwarte piet gewoon het grootste racistische slavensymbool ter wereld puur omdat Quincy en zijn groepje dat zeggen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')