abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 november 2013 @ 12:55:49 #1
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133040168
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_133041708
Kyara wat lief dat M. ze uit elkaar kan houden O+

Ik neem Riley ook makkelijk mee. Maar ik ben nooit uren weg (behalve bij mijn zus en ouders). Nu merk ik alleen dat ze ergens anders niet meer makkelijk slaapt. :o

Riley werd pas 8 uur wakker. Lekker uitgerust nu :D
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:32:04 #3
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133043637
Xm, het lijkt me vooral lastig als je ergens anders zou moeten kolven. Bv kun je toch prima opwarmen in magnetron dacht ik? Wij namen het koel mee en dan een thermosflesje heet water mee met een grote mok om het au bain marie in op te warmen. Maargoed, dat ging toen nog om 60cc per keer, dat was lekker snel warm.

Ik sleep E ook graag mee, en dat gaat ook heel makkelijk, ze vindt t meestal wel gezellig als er iets te beleven is *O*

Ik ben haar om 12u gaan voeden op het kdv, toen in de draagdoek gehesen voor een wandelingetje en we zijn net weer thuis. Ze was heerlijk tegen me aan in slaap gevallen *;
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:37:24 #4
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133043827
Beetje gegoogled, maar het wordt ten zeerste afgeraden om te doen. Elders kolven is ook irritant idd en vermijd ik indien mogelijk door iets eerder of later te kolven.

Ik heb het idee dat Noor het in de stad of winkelcentrum ofzo ook niet leuk vindt. Ze is dan altijd heel ernstig en er kan echt geen lachje vanaf. Ze is zich echt heel erg bewust van haar omgeving. Voeden op een andere plek dan thuis is ook echt hopeloos.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:41:16 #5
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133043964
Dan wordt t inderdaad lastiger ja.

Als ik met E loop is ze ook heel ernstig trouwens, pas als we ergens gaan zitten begint het feestje :D

Oh en Oei ik groei gaat hier ook niet echt op hoor ;) E kan nog niet eens fatsoenlijk naar dr buik rollen. Komt vanzelf...

Fieder wat balen joh!! -O-
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:43:18 #6
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133044043
GotC, goed onthouden! Ik hoop dat we vandaag nog van de makelaar horen; we hebben inmiddels een 3e bod uitgebracht en we hopen dat hier een tegenbod op komt dat we kunnen accepteren!! :o O+

Maar er zijn ook andere kapers op de kust dus ik ben vet zenuwachtig! :X :D
pi_133044050
Klinkt lekker LB O+
Ik ben aan het stressen op mijn werk om 120% van het werk gedaan te krijgen in 80% (want kolven) van de tijd... Dat gaat niet, maar ik wil het toch!

Ik neem Femke en Lars overigens overal mee naartoe, meestal ook in mijn eentje ook, geef er niets om. Hoe vaker je het doet, hoe makkelijker het wordt. Gewoon zorgen dat je luiertas na elk uitje weer aangevuld wordt en alles gaat goed.
(Al heb ik volgens mij ook wel makkelijke kindjes...)
pi_133044235
Oei ik groei moet je trouwens wel goed lezen he... Ze hebben de mógelijkheid om dit of dat na een sprong te kunnen. Elk kindje pikt er weer iets anders uit. Ze zijn niet allemaal motorisch zo snel als Nin ;)

Overigens kan mijn meisje sinds gisteren ook soepel van rug naar buik rollen *O*
En ze vindt haar voetjes tegenwoordig echt machtig interessant... O+
pi_133044318
Typend op je mobiel loop je hier trouwens wel een beetje achter de feiten aan...
Die "lekker Lb" sloeg op dat wandelingetje... Dat met het huis is natuurlijk super spannend!!
  vrijdag 8 november 2013 @ 15:03:08 #10
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133044858
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:43 schreef LadyBlack het volgende:
GotC, goed onthouden! Ik hoop dat we vandaag nog van de makelaar horen; we hebben inmiddels een 3e bod uitgebracht en we hopen dat hier een tegenbod op komt dat we kunnen accepteren!! :o O+

Maar er zijn ook andere kapers op de kust dus ik ben vet zenuwachtig! :X :D
Spannend zeg!! :o Ik duim :)

Ik zou willen dat ik iets relaxter zou zijn met alles. Maar daar wordt aan gewerkt. Wat dat betreft zal ik blij zijn als ik die kolf naar zolder kan verhuizen. Beperkt je zo in je mogelijkheden.

En ik weet het van Oei ik groei, maar ik lees hier dan verhalen over optrekken en kruipen en dan ben ik soms wel eens bang dat Noor achterloopt. Ze draait nog steeds over 1 zij naar buik. Terug heeft ze nog geen besef van. Trekt wel beentjes beetje op soms. Voetjes vindt ze niet zo boeiend, maar ze heeft ook nooit naar haar handjes gekeken, terwijl dat wel "moest" van het consultatiebureau.
  vrijdag 8 november 2013 @ 15:08:01 #11
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133045029
Spannnnooooooond LB! *O* Ik duim voor je, hoop echt dat jullie het tegenbod kunnen accepteren :Y

XM :* Ik hoop dat de overstap op fv je wat rust zal geven en dat je een relaxter gevoel krijgt met alles.
  vrijdag 8 november 2013 @ 15:16:27 #12
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133045326
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:08 schreef GotC het volgende:
XM :* Ik hoop dat de overstap op fv je wat rust zal geven en dat je een relaxter gevoel krijgt met alles.
+1

Maar het komt vast goed! En met Noor zeker, die loopt echt niet achter hoor :) Ze groeit als een malle en speelt met speelgoed.... klinkt super!

E kijkt ook niet echt naar dr handjes trouwens, het is véél toffer om papa's handen (of mama's haren :') ) te grijpen :Y)
pi_133045363
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:03 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Spannend zeg!! :o Ik duim :)

Ik zou willen dat ik iets relaxter zou zijn met alles. Maar daar wordt aan gewerkt. Wat dat betreft zal ik blij zijn als ik die kolf naar zolder kan verhuizen. Beperkt je zo in je mogelijkheden.

En ik weet het van Oei ik groei, maar ik lees hier dan verhalen over optrekken en kruipen en dan ben ik soms wel eens bang dat Noor achterloopt. Ze draait nog steeds over 1 zij naar buik. Terug heeft ze nog geen besef van. Trekt wel beentjes beetje op soms. Voetjes vindt ze niet zo boeiend, maar ze heeft ook nooit naar haar handjes gekeken, terwijl dat wel "moest" van het consultatiebureau.
Handjes en voetjes heeft Fee veel interesse in. Maar voor de rest ligt die dikke ook stil hoor. Ik zag net dat ze idd kan rollen. En dan lig ze op haar rug en jankt ze dat ze niets kan zien of terug op haar buik wil.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_133045456
XM, de Oei zegt alleen maar dat ze vanaf een x moment de basisvaardigheid mentaal hebben om iets te gaan kunnen, niet te doen! Dat is nogal een verschil.

Hier is Ellie ook ernstig of aan het slapen als we ergens heen gaan, maar dat is toch niet gek? Als ze het echt niet leuk vinden gaan ze huilen, anders heb ik het idee dat ze gewoon de omgeving aan het opnemen zijn.

De reden dat ze de magnetron afraden weet je dan ook wel neem ik aan? Er gaat wel iets verloren, maar echt niet alles en echt niet meteen :*.
Home is where the O+ is...
pi_133046532
:W ik ben weer thuis!
pi_133046818
LB spannend! :o ik ben toen we ons huis gingen kopen echt 30 jaar ouder geworden :+
Kyara lekker thuis.

L staat steeds op handen en voeten, beentjes helemaal gestrekt, zo grappig, het lijkt wel yoga :D kan alleen de logica erachter niet verzinnen :')
  vrijdag 8 november 2013 @ 16:02:50 #17
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133047061
Gewoon, omdat het kan denk ik :D
pi_133047528
Ik kreeg toen ik met mijn man trouwde een huis. Moest ik ineens ook tekenen toen we gingen verkopen. Was trouwens wel een goede deal. Hij bracht een huis en een auto in, ik een kat en een studieschuld.... Maar ik toen we samen gingen kopen heb ik ook wel even een nachtje slecht geslapen :D

(en dat is inmiddels ook alweer 6 jaar geleden :@ )
pi_133047790
Lb spannend verwacht je vandaag nog telefoon van de makelaar. Ik hoop zo op een goed tegenbod voor jullie,
Kyara welkom terug. En nu zijn wij weg. Vriend met ean in het zwembad. En ik was het huisje aan het inrichten maar huilende sac dus doek geknoopt en nu een slapende sac na 10mkn huilen. Helaas vindt mijn schouder dragen echt niks maar ik doe het met liefde voor haar. En ook een beetje voor mij want ik kan niet tegen huilende baby's.

XM ean liep ook altijd achter. Maar dat is relatief er zit zo'n grote marge in wanneer ze iets "moeten" kunnen. Al stak het soms wel al kindjes die even oud of jonger waren dingen veel eerder konden. Maar ze komen er allemaal op hun eigen tempo. (Uitzonderingen zullen er zijn maar Noor is toch helemaal gezond?) en ik snap best dat je van die kolf afwilt. En volgens mij zijn veel baby's ergens anders ernstiger en niet alleen baby's ook dreumessen/peuters enz enz.,
pi_133048135
Mijn mini kan ook altijd alles met zo'n ernstige blik opnemen. Ik ga me dan bijna schuldig voelen dat ik als moeder mijn kind mee neem naar dit, in zijn ogen 'Sodom en Gomorra'.

Nog wel een leuke foto, Eerste tochtje kinderwagen. :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133048403
Moet ik mijn 11 maander er nog eens in gooien die in zijn hele leven nog maar een keer gerold heeft? Op 31 augustus was dat. Het komt vanzelf XM :)

en hij was ook weer niet goed gegroeid volgens het CB. Maar ik maak me over hem geen zorgen. Hij is vrolijk, alert en boevig. En al bijna 1 (5 december) woooow.

welcome back Kyara!

Ferrari, lekker op vakantie? Geniet ervan.

spannend he LB een huis kopen. Wij hebben vorig jaar gekocht. Naast spannend, ook erg leuk!
pi_133048546
Weekendje weg. Zondag gaan we weer naar huis.

Wij hebben ook bijna een jaar geleden voor het eerst gekocht. Ik vond het ook zo spannend die onderhandelingen en toch een hele stap. En nog steeds denk ik soms hebben we het goed gedaan? Hebben we niet teveel betaald. Muts dat ik er ben.
  vrijdag 8 november 2013 @ 16:47:20 #23
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133048950
Wij hebben 5 jr. geleden gekocht. Op de top vd huizenprijzen. En nu kunnen we niet verhuizen, tenzij er ineens een zakje met pakweg 50.000¤ op de stoep staat. Maar die kans acht ik niet zo groot ;(.

F-r: veel plezier! Waar ga je heen?

Ik weet niet eens of Noor achterloopt hoor op het moment. Ik ben er alleen wel eens bang voor.
pi_133048972
Wij willen graag verhuizen maar ik zit zonder werk dus nog niet handig ;(
  vrijdag 8 november 2013 @ 16:53:53 #25
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133049208
Hmmmm mijn vriend belde net; dit weekend staat het even on hold... er is ook een andere bieder (die zelfs meer had geboden dan wij), maar ze gaan ons bod overleggen en komen daar maandag op terug.

Heeft iemand een portie geduld voor mij??? :X :')
  vrijdag 8 november 2013 @ 16:56:30 #26
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133049315
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:53 schreef LadyBlack het volgende:
Hmmmm mijn vriend belde net; dit weekend staat het even on hold... er is ook een andere bieder (die zelfs meer had geboden dan wij), maar ze gaan ons bod overleggen en komen daar maandag op terug.

Heeft iemand een portie geduld voor mij??? :X :')
Een portie geduld..Vers of uit de diepvries? :P
Maar bluh, een weekend duurt lang dan! Succes met wachten :*

Ik ben gewoon bij Yur ingetrokken :D En gaan voorlopig niet weg. Appartement is groot zat, perfecte locatie..
  vrijdag 8 november 2013 @ 17:11:54 #27
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133049825
Haha, ik lijk wel een klein beetje op Kyara: mijn vriend heeft hier de goeie baan en ik de kat, maarrrrr we wonen nu in het grote bovenhuis dat ik als student al had *) en hij heeft óók een aardige studieschuld oO<

Ik ga even een plaatje laten zien zodat jullie zien waarom ik dit huis MOET O+
pi_133050764
Ow LB wat moeiiiiiiiiiiiiilijk :X :X ik zal duimen maar geduld heb ik niet voor je
En wow O+
pi_133050821
LB, ziet er goed uit!! Ik duim voor je!

Hier samen eerst gehuurd en vorig jaar gekocht. Vond het ook echt megaspannend... Onderhandelen, alles in de gaten houden, brrr!
pi_133051213
Mooi LB. Ik duim voor je
  vrijdag 8 november 2013 @ 18:05:43 #31
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133051587
XM, Silvijn heeft altijd maar over één zij gerold naar zijn buik. De andere zij deed hij/lukte hem gewoon niet. En zijn motoriek en fysieke sterkte/activiteit is meer dan prima en hij loopt zeker niet achter.

LB, spannend van het huis! Zit mobiel dus.maar één pagina bijgelezen :)
pi_133052286
LB, Ik zie helemaal in waarom dit huis hét huis is! Wat een mooie keuken O+
Ik ga ook duimen voor je!
Je hebt zeker nog nooit gewenst dat het weekeind snel voorbij zou zijn :D
  vrijdag 8 november 2013 @ 18:36:35 #33
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133052484
Prachtig LB, wat een keuken! Ik zie elfje E. al zitten in haar kinderstoel O+
pi_133053897
Wauw die keuken is groot lb. Niet mijn smaak maar die ruimte O+
pi_133054178
LB, die keuken! O+ Wat is het adres? Kan ik jullie allemaal overbieden *O*

Ik ben blij!! Dit is de derde avond op rij dat Isa zoals vanouds heerlijk rustig gaat slapen; vannacht heb ik zelfs 9 uur kunnen slapen! Mede dankzij man natuurlijk, maar ze kwam niet voor de late voeding en pas om 4 uur had ze eindelijk trek. Daarna werden we allemaal om 7 uur wakker van de wekker O+ En ik heb fijn gewerkt vandaag, ben op weg naar huis wat jurkjes bij KZ gaan ophalen (dat dochtertje O+ O+ ) en thuis stond een grote doos van Zara klaar, was m'n man aan het koken en Isa supervrolijk en knuffelig O+ Zoveel geluk O+ O+ O+
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 8 november 2013 @ 19:56:54 #36
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133055662
Ah klinkt als een perfecte dag Spirit, zoveel fijne dingen! Wat heerlijk voor je O+
pi_133055958
Gaaf huis LB, ik duim voor jullie!

Ik kom even vakantiefotospammen :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 8 november 2013 @ 20:07:43 #38
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133056064
Wat zijn je meiden grooooot Kyara! Die foto dat ze allebei achterom kijken is tof!
  vrijdag 8 november 2013 @ 20:09:20 #39
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133056141
Wat zijn ze toch geweldig Kyara :Y

En klinkt als een fijne dag Spirit :).
pi_133057284
Ik neem de meisjes ook wel overal mee naar toe. Dwz, dingen waar ik met M naar toe ga. Lunchen met vriendinnen of zo doe ik liever zonder kinderen. Maar goed, ik moet er dan ook meteen 2 meeslepen.

Blijft spannend dus LB, ik blijf duimen!

Wat lief Hilzz!

Spirit wat fijn!

FR ook een weekend weg las ik. Waar zitten jullie? Die tip van Hoog Vaals kwam van jou af toch? Was inderdaad een superleuk park! ^O^
  vrijdag 8 november 2013 @ 20:44:20 #41
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_133057816
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 20:07 schreef GotC het volgende:
Wat zijn je meiden grooooot Kyara! Die foto dat ze allebei achterom kijken is tof!
+1!
pi_133057870
Hallo iedereen!
Eigenlijk ben ik een lurker maar wilde even iets zeggen; wat een schattige kindjes komen hier voorbij!
Ben zelf sinds 10 weekjes ook mama en vind het heerlijk.
pi_133057960
Spirit klinkt als een hele fijne dag. En wat fijn dat de nachten goed gaan de laatste dagen

Kyara jouw meisjes O+
  vrijdag 8 november 2013 @ 20:48:05 #44
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_133058021
hoi, hier heb ik weer een hysterische baby in bed gelegd ;( ik vind dat zo moeilijk he. Het hoort er een beetje bij, schijttanden vooral (letterlijk, want die poepbroeken! }:| )

Ieder kindje doet het op zijn eigen manier en tijd, ergens moet er een gemiddelde vandaan komen. En zorgen maken doe je de rest van je leven. Isabel is echt veel te licht en daar maak ik me zorgen om. Dan ben ik echt wel eens jaloers op die spekkige baby's. :D
pi_133058041
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2013 20:34 schreef Kyara het volgende:
Ik neem de meisjes ook wel overal mee naar toe. Dwz, dingen waar ik met M naar toe ga. Lunchen met vriendinnen of zo doe ik liever zonder kinderen. Maar goed, ik moet er dan ook meteen 2 meeslepen.

Blijft spannend dus LB, ik blijf duimen!

Wat lief Hilzz!

Spirit wat fijn!

FR ook een weekend weg las ik. Waar zitten jullie? Die tip van Hoog Vaals kwam van jou af toch? Was inderdaad een superleuk park! ^O^
Nee sorry kwam niet van mij,
Wij zitten ook in Limburg omg. Venlo.
En wat een mooie fotospam en je meiden zo groot al. Ze hebben wel wat van je weg vind ik.

Spirit woei isa snapt het weer *O*

Hier een hoestende ean die niet in het grote bed maar in het tentje wilde slapen, ik ben al 100x er naar toe geweest knalrood snoetje maar ze hoest zichzelf wakker.
  vrijdag 8 november 2013 @ 20:48:47 #46
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_133058049
En ik wil niemand tegen het hoofd stoten maar kiek nah
SPOILER
pi_133058065
Wow, wat zijn je meiden opeens groot Kyara O+

Hier trouwens net een huis gekocht... Maar het moet nog gebouwd worden.. Hoe bedoel je geduld hebben!
pi_133058123
Oh verkeerd onthouden dan FR. Veel plezier in elk geval!

Wat goed Becky!

Dat is inderdaad ook wel geduld hebben Loj. Wanneer is het klaar?
  vrijdag 8 november 2013 @ 20:50:50 #49
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_133058169
Wij hebben eerst onze eigen (alleen) gekochte huizen verkocht en daarna deze gekocht, bijna vier jaar terug.

Over een jaar of tien wil ik graag een stukje grond en dan een huis laten bouwen. O+
pi_133058319
Spirit wat een heerlijke dag
Kyara geweldige foto's! O+ O+ wat zijn je meiden vrolijk
Zaire wil je niet meeposten?
Becky naar is dat ja :* ;( maar wat een geweldig filmpje O+ *O*
pi_133058400
Becky wow wat geweldig gaaf!!
Je meisje loopt gewoon!

LB gaaf huis hoor! Weekend wachten is lang! (En heel herkenbaar)

Kyara welkom terug! Meiden hebben zij goed vermaakt zo te zien!
Inderdaad gave foto als ze achterom kijken. Daar lijken ze trouwens ineens minder op elkaar dan anders....
pi_133058568
LB, spannend!

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:56 schreef Fieder het volgende:
L staat steeds op handen en voeten, beentjes helemaal gestrekt, zo grappig, het lijkt wel yoga :D kan alleen de logica erachter niet verzinnen :')
Zoiets?
SPOILER
Saar heeft ook echt een hele tijd zo gestaan :D :')

Hilz! O+

XM, volgens mij loopt Noor echt helemaal niet achter, wat ik er zo van meekrijg.

Spirit, klinkt allemaal heel fijn :Y O+

Kyara, wat een geweldige foto's trouwens *;

En *O* voor de mini van Becky :)

Zo, nu ga ik er weer vandoor :+
pi_133058610
Ja hoor ik wil graag meeposten, misschien hebben jullie nog wat tips voor me aangezien ik van het CB soms niet veel wijzer word :)
pi_133058667
Oh mij meisje was zo geweldig toen ik haar vandaag kwam ophalen bij het kinderdagverblijf.
Ze zag me. Zette haar big smile op. Ging met haar voetjes op de grond trappelen van blijdschap. Spurtte al kruipend als een speer naar me toe. En toen ik haar optilde, zei ze heel blij 'mama'. En toen zwaaide ze naar de leidsters van 'doei wij zijn weg!'. O+
pi_133058826
Wat lief AM. Luuk begon vanmiddag ook te schateren toen ik hem uit bed haalde. Ik had hem nog niet gezien want ik had vroege dienst gehad.

Hij is voor het eerst sinds weken zonder uitgebreid te krijsen in slaap gevallen. Zou de ab dan eindelijk zijn werk doen. Zou Luukkie eindelijk geen oorpijn meer hebben?
*poef* nu is het weg
pi_133058876
Becky wat knap van je meisje. En ik vind haar op foto's en filmpjes niet te mager overkomen hoor. Gewoon een poppetje vind ik het O+

Zaïre welkom

Coco :*

Animalmix O+
pi_133058907
KJ ik hoop het voor je. :*
pi_133058997
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 20:55 schreef Animalmix het volgende:
Daar lijken ze trouwens ineens minder op elkaar dan anders....
Sowieso lijken ze de afgelopen week minder op elkaar.

En ze zijn nu ook al heel duidelijk uit elkaar te houden door hun bewegingen en geluidjes. Dus deze week zijn ze overduidelijk twee-eiig.

Wat ontzettend lief. Dan is ophalen ook weer zo leuk O+

KJ, ik hoop echt echt voor jullie.
pi_133059009
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2013 20:50 schreef Kyara het volgende:
Oh verkeerd onthouden dan FR. Veel plezier in elk geval!

Wat goed Becky!

Dat is inderdaad ook wel geduld hebben Loj. Wanneer is het klaar?
Oktober 2014... Dat is de planning. Maar heeft ook voordelen. De badkamer, keuken en tegels zijn precies wat wij willen :)

En ik weet nu al dat ik over een jaartje een nieuwe kamer voor Ow kan inrichten :D

Trouwens Kyara, nog bedankt voor je tip (van heel lang geleden) heb Ow vandaag zonder kleding op de grond gelegd en hij kroop echt de hele kamer door. Dat had jij met M toch gedaan als ik me goed herinner?
  vrijdag 8 november 2013 @ 21:08:37 #60
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133059110
Zaïre welkom. Heb je een zoon of dochter?

Hoera voor lopende Isabel *O*

Hier begint J een beetje te tijgeren. Mijn luie zoon moest worden gestimuleerd met iets heel aantrekkelijks net buiten bereik. Tot nu toe werkt allen de iPad met Bumba om m in beweging te krijgen ;( :o
pi_133059295
Bedankt, ik heb een dochter en ze heet.... Zaïre haha (vonden de naam zo leuk dat we hem ook voor onze prinses hebben gebruikt) ze is op 31 augustus geboren (16 sept uitgerekend) na een bevallen van 5,5 uur en het is ons eerste kindje
pi_133059354
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 21:06 schreef Loj het volgende:

[..]

Oktober 2014... Dat is de planning. Maar heeft ook voordelen. De badkamer, keuken en tegels zijn precies wat wij willen :)

En ik weet nu al dat ik over een jaartje een nieuwe kamer voor Ow kan inrichten :D

Trouwens Kyara, nog bedankt voor je tip (van heel lang geleden) heb Ow vandaag zonder kleding op de grond gelegd en hij kroop echt de hele kamer door. Dat had jij met M toch gedaan als ik me goed herinner?
Ja klopt. Wat leuk dat Ow ook meteen ging kruipen!
Binnenkort mijn meisjes ook maar een bloot op de grond leggen. Kijken of het ook bij meisjes werkt.

Ik vond het stiekem veel leuker om een kamer voor M in te richten toen hij er al was. Sowieso leuk om er dan een echte dreumes/peuter kamer van te maken.
pi_133059375
Welkom Zaire!
  vrijdag 8 november 2013 @ 21:15:51 #64
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133059494
Welkom Zaire!

Ik ben m'n eerste alcoholische drankje aan het drinken sinds..nja, vorig jaar. :') *hik*
  vrijdag 8 november 2013 @ 21:17:49 #65
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133059623
Bloot op de grond, dat zal ik met J. ook eens proberen.

Vinden ze de koude grond aan de buik niet fijn, of is t eerder dat er geen kleren in de weg zitten en bewegen dan makkelijker is?
pi_133059678
Fokwet :( Het eten was echt smerig (en dat zeg ik echt nooit!) en Isa ligt alweer een half uur te huilen..

-O-
Sarcasme. Herken het.
pi_133059688
Bij M was het het eerste. Hij heeft daarna nooit meer getijgerd (tenzij met speelgoed in je handen willen kruipen)
  vrijdag 8 november 2013 @ 21:25:09 #68
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_133060034
Zaïre welkom!

Kyara, op zich wel een tip idd! Lauren beweegt nog steeds van voor naar achter op handen en knieën maar verplaatst zich dan geen cm.

Cm, volgens mij doet Noor het prima! Laat je niet gek maken!

Am, schattig O+

Wij hebben 2 jaar geleden ons huius gekocht O+ . Zo heerlijk, van een 3-kamer flatje naar een huis met tuin *O*

Vanmiddag met de kids en mijn zus lekker in het bos gewandeld. Was een succes! Lauren heeft lekker op mijn rug zitten tukken. En ze zit voor op de fiets *O*
pi_133060397
Hier gaat het ook best hard. Ineens. Of ik besef het me ineens.

J heeft vanavond voor het eerst in een kinderstoel gegeten. D had ook we gekund maar we moeten de triptraps voor de meisjes nog in elkaar zetten (dat gaat ook ten koste van 2 eettafelstoelen dus nog niet gedaan). Ze hebben de afgelopen dat voor het eerst pasta en rijst gegeten. En in het advies van de fysio voor de ka staat voor J het stopzetten van de begeleiding en voor D het afbouwen daarvan. Ze zitten ook steeds vaker op hun knietjes en gezien het gekauw op alles verwacht ik ook binnen niet al te lange tijd een tandje. Mijn babietjes worden groot :o

Ik kreeg vandaag van Wij Jonge Ouders ook alvast de 1 jaar special..... :o
  vrijdag 8 november 2013 @ 21:35:47 #70
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133060620
Hier ook de 1 jaar special.... Issie echt al bijna zover? :'(

Ook een oma-special zag ik trouwens :?

Kyara: da's goed nieuws van de fysio! Grote meisjes!

Ik heb J. vandaag z'n eerste maat 80 aangetrokken :o. Hij valt wel erg klein, maar toch.

En de stretchrompers maat 62/68 beginnen nu toch echt wel heel erg veel decolleté te showen :D
  vrijdag 8 november 2013 @ 21:37:56 #71
259886 pessie
pi_133060757
Kyara, de 1 jaar special :o dat is wel een reality check....
Ik vind het aan de ene kant fijn dat ze groter wordt, en aan de andere kant word ik me er steeds bewuster van dat ze waarschijnlijk mijn laatste baby is :{
  vrijdag 8 november 2013 @ 21:46:32 #72
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133061331
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 21:18 schreef Spirit82 het volgende:
Fokwet :( Het eten was echt smerig (en dat zeg ik echt nooit!) en Isa ligt alweer een half uur te huilen..

-O-
Hè bah, wat jammer. Was je uit eten?

Pessie, laatste baby -O- . Ik hoop dat ik nog een keer mag :@
  vrijdag 8 november 2013 @ 21:49:38 #73
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_133061497
Pessie dat heb ik dus ook, ik ben echt wel trots dat Isabel loopt maar boy, ik ga mijn baby wel missen. Hier is het definitely de laatste, daar heb ik me bij neergelegd maar ze wordt zo snel groot en met een eigen willetje en zo.

Wij zijn erg verwend met een best wel groot huis (145m2) maar ik wil ooit weer vrijstaand wonen, het liefst landelijk, of aan een landelijke weg of zo.
  vrijdag 8 november 2013 @ 21:58:35 #74
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133062042
Een vrijstaand huis, daar kan ik alleen maar van dromen. Wij hebben 3 jaar geleden een nieuwbouwhuis gekocht, in een rustige wijk, rustig dorp.

Ben wel tevreden, maar zou soms zo graag een heeeeel grote tuin hebben, waar J. later kan voetballen en fietsen! Helaas, ook hier geen zak met geld -O-
pi_133062141
Deze januari moeder doet ook mee..
De 1 jaar special....
Check!

Zaïre welkom.

Ben benieuwd naar morgen. Vriendjelief is de hele dag weg, en ik heb een feestje vanaf eind van de middag. Ow gaat mee, en leg hem daar te slapen (we zijn nooit zeven uur klaar met eten) ben benieuwd of t lukt, anders is het 1 minuut lopen naar huis en heb ik pizza in de vriezer liggen. Maar ik hoop dat t gaat lukken :)

En nu: slaaptijd
  vrijdag 8 november 2013 @ 22:00:08 #76
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133062142
Zou graag naar een eengezinswoning willen. Wonen in een maisonnette, ca. 90m2 dacht ik. Maar.. Geen tuin en worse, geen lift...
  vrijdag 8 november 2013 @ 22:11:12 #77
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_133062823
Minder XM :(
Mijn man en ik hebben ook wel mazzel gehad met de verkoop van onze vorige woningen maar goed deze zijn we voorlopig nog niet kwijt (niet dat ik dat wil hoor!).

Ik kom natuurlijk van een boerderij en ben de ruimte gewend, ik mis het best wel, maar ik hoef nu echt geen tuin van 400m2.
pi_133063830
Wij zouden ook graag willen verhuizen, en het liefst gaan kopen. We wonen nu nog in een huurhuis, en op zich bevalt die en de buurt eigenlijk ontzettend goed, het begint alleen iets te krap te worden. Femke's kamertje is een soort veredelde klerenkast, en ik mis heel erg een zolder. Onze badkamer is ook slechts 1,5 m2 ofzo... Maar aan de andere kant weet ik dat we eigenlijk niets te klagen hebben... eerst maar eens afwachten of mijn man een contract kan krijgen voor iets langer dan het half jaar dat ie nu heeft. (En zo zijn we het al jaren aan het uitstellen ;) )

Welterusten Loj, en veel plezier morgen!

Welkom Zaire!

Hier is Femke ook de laatste trouwens. En ik merk wel echt verschil: bij Lars kon ik niet wachten op 'de volgende stap'... en bij Femke gaat het me allemaal veel te snel, en mag ze echt zo lang mogelijk klein blijven ;) (Al ben ik ook wel heel trots op dat rollen enzo hoor!)
pi_133064066
Wat een toffe foto's Kyara, met name die middelste... O+ Leuke pakjes ook!

KJ, wat fijn dat Luuk lekker is gaan slapen. Oorpijn is echt zo vreselijk... :X Ik hoop dat jullie er vanaf zijn!

AM, O+ heerlijk he?
pi_133064556
Zaire, welkom! Hilliebillie en ik waren de 15e uitgerekend, en hebben allebei een dochter van 30 augustus! Snelle bevalling trouwens, alles goed verlopen?

Hier blijven we hopelijk nog heel lang wonen, ben nog steeds verliefd op ons huis en tuin O+.
pi_133065044
Zaïre welkom! Heb je iets met het land ook?

Kyara die omkijkfoto O+
En Becky ze loopt echt wauw!

Wij wonen op 55m2 en op zich hebben we niet veel ruimte meer nodig maar ik wil zoooooo graag een moestuintje en sowieso iets om buiten te zitten. En gelijkvloers zou ook wel fijn zijn. En bergruimte. Maar we wonen nu spotgoedkoop hartje centrum en dat heeft ook voordelen. En meer betalen kan sowieso niet zolang ik nog studeer.

Hier nu in tram en zo trein richting huis, hele dag weggeweest en hopelijk kom ik precies thuis als meisje even wakker is voor late voeding. O+
  vrijdag 8 november 2013 @ 23:08:40 #82
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133065760
Wauw, knap hoor Olf, hoe je dat doet ^O^

Zaire, welkom!

Kyara, klinkt echt alsof ze ineens rap gaan als je het zo allemaal achter elkaar opnoemt! De foto's zijn geweldig, ik geniet er echt elke keer weer van!

Kan me voorstellen dat je vooral bij een tweede echt de tijd wel even stil zou willen zetten :Y Dat heb ik nu soms al, dus ik liep extra hard te genieten van mijn slapende kindje in de doek vanmiddag O+
pi_133066334
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 22:44 schreef Cwen het volgende:
Zaire, welkom! Hilliebillie en ik waren de 15e uitgerekend, en hebben allebei een dochter van 30 augustus! Snelle bevalling trouwens, alles goed verlopen?

Hier blijven we hopelijk nog heel lang wonen, ben nog steeds verliefd op ons huis en tuin O+.
Voorpieper meld!! we waren de 16e uitgerekend :)
pi_133066742
Bijgelezen en niet zoveel onthouden behalve een portie geduld voor LB en té leuke foto's van Daffie en Jonijntje!

Ben vandaag een dagje bij mijn ouders geweest en het is zo leuk om je eigen ouders met je kind bezig te zien. Het geeft een indruk van hoe ze vroeger met mij waren, heel bijzonder
pi_133067130
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 23:08 schreef LadyBlack het volgende:
Wauw, knap hoor Olf, hoe je dat doet ^O^

Ik was de laatste uurtjes gewoon egoïstisch aan het socializen hoor ;) maar perfect op tijd voor de borst nu!

Ik zou de tijd soms ook stop willen zetten maar tegelijk kijk ik ook zo uit naar alles wat nog gaat komen! Gesprekjes enzo!
pi_133067758
@Olf nee niet echt,we wilden graag een leuke "aparte" meisjes naam kiezen die niet vaak voorkwam (en volgens de gemeente was ze het eerste kindje sinds 2007 wat zo genoemd werd hahaha!)

@Cwen oh wat toevallig!! Ja de bevalling ging opzich wel goed.
Om 6 uur zat ik op 2 cm en half 10 op volledige ontsluiting dus moesten we naar het ziekenhuis racen en om half 11 was onze kleine meid er!
Het ging heel snel tot we in het ziekenhuis kwamen, toen zat er ineens steeds meer tijd tussen de weeën en ging haar hartslag bij elke wee naar beneden,toen twijfelde ze even om een zuignap te gebruiken. Ik kreeg weeën opwekkers toegediend (meen ik, doordat alles zo snel ging kreeg ik nauwelijks mee wat er gezegd werd haha) en kort daarna was ons kleintje er!

Ik verontschuldig me ook alvast voor alle taalfouten, ik zit bijna altijd op de telefoon en die heeft een eigen leven ;)
  zaterdag 9 november 2013 @ 02:06:14 #87
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133071269
Leuk Zaire, zo'n aparte naam :) En klinkt als een fijne bevalling.

Hier een rusteloos kind dat om niks huilt en alleen bij mij tot rust komt ( O+). Zal wel door z'n eerste sprong komen.. :O
pi_133072148
Bedankt! Ben er ook heel blij mee (met allebei hahaha) heb ook bijna geen pijn geen pijn gehad, alleen erna van de hechtingen :")
pi_133072243
Zaïre fijn zo'n snelle bevalling. Mooie naam. En was je vandaag de hele dag weg?

Gotc lief dat hij alleen op jou wil slapen. Maar in de nacht vermoeiend :*
pi_133072264
KJ is de hele nacht een feest geweest??

Zaïre welkom!

Verder druk aan t pakken voor een week vakantie. Denk dat ik hier nog wel langs kom waaien maar niet zo vaak. Hopelijk kan ik onderweg nog even goed bijlezen!
pi_133072301
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 20:58 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]

Zoiets?

:D Ja!! Echt een grappig gezicht!!

AM wat vreselijk schattig O+ ik hoop dat L dat ook snel gaat doen
KJ fijn hoor, oorpijn is zo erg :'( heeft hij vannacht ook goed geslapen? Of was het sowieso alleen het inslapen

MM haha lokken met een ipad. Ik haat Bumba trouwens, wat een irritant ding is dat }:| zal je vast zien dat dat L's lievelingsprogramma wordt

Pessie, wat leuk op de fiets! O+

Kyara wat goed dat de begeleiding (bijna) stopgezet kan worden!! Je knappe meisjes O+

Ik trof vanmorgen een ventje aan die op zijn knietjes over de rand van zijn bed stond te grijnzen... straks de bodem maar eens omlaag doen :'( dan kan ik m geen kusjes meer geven in bed
pi_133072342
Hij heeft zich 1 keer gemeld. Maar omdat ik vroege dienst op her het werk heb vandaag heeft mijn man luuk gedaan vannacht. Geen idee ook hoe laat het was. Ik ontwijk de klok zo in de nacht.
*poef* nu is het weg
pi_133072362
Zaire welkom.
gotc succes met zijn 1e sprong wij doen mee.
pi_133072407
Suiker fijne vakantie :W

:* voor de sprongetjes

KJ werkse vandaag.
  zaterdag 9 november 2013 @ 08:25:14 #95
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133072469
Sterkte met de sprongetjes dames!

Fijne vakantie Suiker! Ga je t land uit of kom je naar t noorden?

Hier wat brakjes; Eva was gisteravond elk uur aan het huilen, dus uiteindelijk maar bij ons in bed genomen. Zodra ze op mijn arm lag sliep ze namelijk weer O+ Maar dan lig ik dus de hele nacht in voedingshouding en E kan ook niet fijn draaien.
pi_133072484
Wauw, 24 december gaan we verhuizen naar ons nieuwe huis! *O* Weg uit ons appartement!
- niet meer met de maxi cosi de trappen op en af.
- niet meer 6 dingen verplaatsen
om 1 ding te pakken.
- niet meer de auto 3 minuten lopen van huis.
- geen gesjouw met de kinderwagen al die trappen op en af. *O*

1 nadeel: geen A meer bij ons op de slaapkamer. ;(

Maar verder hebben we er ontzettend veel zin in. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door vencodark op 09-11-2013 08:40:38 ]
  zaterdag 9 november 2013 @ 08:29:03 #97
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133072504
Oeh dat wordt aftellen venco! *O*
pi_133072543
Leuk venco! En wat een mooie datum, 24 december ;)

Suiker op vakantie jeeeee! Naar de wadden toch?

LB, dat herken ik, dat je dan hele nacht in een vaste oncomfortabele houding wil, alles voor een lekker slapende baby!
pi_133072571
Sprongetjes zijn vermoeiend maar daarna zijn ze zo leuk O+
Venco wat spannend!!
LB heel schattig maar ook vermoeiend :*
Suiker lekker op vakantie! Krijgen we wel een F spam daarna?
pi_133072594
Ik ben echt zo ontzettend moe. Tijdens de vakantie waren de nachten al bal maar vannacht begonnen ze al om 01.00 uur en ik heb voor mijn gevoel de hele tijd heen en weer gelopen tot vanochtend vroeg. Geen idee meer wie en hoe vaak ik gevoed heb. Ben tussendoor nog wel in slaap gevallen, meestal met baby naast me.

Echt, ik ben zoooooo toe aan slaap.

/egopost
pi_133072665
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 22:54 schreef Olf het volgende:
Zaïre welkom! Heb je iets met het land ook?

Kyara die omkijkfoto O+
En Becky ze loopt echt wauw!

Wij wonen op 55m2 en op zich hebben we niet veel ruimte meer nodig maar ik wil zoooooo graag een moestuintje en sowieso iets om buiten te zitten. En gelijkvloers zou ook wel fijn zijn. En bergruimte. Maar we wonen nu spotgoedkoop hartje centrum en dat heeft ook voordelen. En meer betalen kan sowieso niet zolang ik nog studeer.

Hier nu in tram en zo trein richting huis, hele dag weggeweest en hopelijk kom ik precies thuis als meisje even wakker is voor late voeding. O+
Zelfde schuitje, hoewel dit huis wel meer uitzicht heeft en dus vrijer is. Maar ik herken bij jou thuis wel veel! Hier voelt het ruimer vind ik, maar jij hebt wel deuren die je dicht kunt doen.
Het gaat best eigenlijk he, als je eenmaal zo woont? Maar óóit...

Oh en LB ik ga naar Vlie!
Bedankt voor de vakantiewensen O+
pi_133072837
Aww Kyara, hopelijk kun je vandaag ergens nog wat slaap pakken. Moe zijn is echt killing..

Ik wil ook verhuizen! Wonen nu op 60m2 met 1 slaapkamer en nu Isa in een levende snottebel is getransformeerd sinds een paar weken lijkt een aparte kamer voor die snorkel me echt heaven! Marja, eerst moet man op banenjacht, en tja, das een man, dus daar gebeurt vrij weinig.
Sarcasme. Herken het.
pi_133072897
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 23:21 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Voorpieper meld!! we waren de 16e uitgerekend :)
Oh ja damn! Is het duidelijk dat ik moe was ;)

Kyara :*. Dat is ook ruk!
pi_133072937
Oh nee Kyara -O- :* wat zwaar.
pi_133073060
Ohhh Kyara, slaapgebrek is zooo slopend :(. Is er een moment op de dag dat ze alledrie slapen? Heeft je vriend wel geslapen, dan kan hij het nu even alleen opvangen?

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 09:01 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Zelfde schuitje, hoewel dit huis wel meer uitzicht heeft en dus vrijer is. Maar ik herken bij jou thuis wel veel! Hier voelt het ruimer vind ik, maar jij hebt wel deuren die je dicht kunt doen.
Het gaat best eigenlijk he, als je eenmaal zo woont? Maar óóit...

Oh en LB ik ga naar Vlie!
Bedankt voor de vakantiewensen O+
Ja, denk inderdaad dat allebei onze huisjes voor- en nadelen hebben. Ben heel blij met onze deuren, want ze wordt zooooo makkelijk wakker van geluid.

Maar je hoort wel eens dat je echt 'moet' wachten met kinderen tot je een groot huis hebt met eigen kamer enzo, en daar ben ik het echt niet mee eens. Het gaat inderdaad gewoon prima :)
pi_133073851
LB lange nacht zo :*

Kyara ik snap dat je daar aan toe bent. :*

Olf ik ben het met jou eens. Ik vind ook niet dat je in een groot huis moet wonen voordat je aan kindjes begint. Ik woon in een huurhuis. Het is een driekamer woning en geen balkon of tuin. Ik zou wel groter willen wonen trouwens.

En Riley heeft haar eerste diploma

pi_133073863
Ik wil ook babyzwemmen! O+
  zaterdag 9 november 2013 @ 11:29:51 #108
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133074405
Kyara :* Klinkt als een loodzware nacht..

Wat knap van Riley, nu al een zwemdiploma *O*
  zaterdag 9 november 2013 @ 11:38:33 #109
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_133074521
Kyara klinkt erg zwaar :*

:* voor de sprongetjes, hier viel die wel mee eigenlijk.

Riley al een zwemdiploma O+

Hier een baby die al 2 dagen niet gepoept heeft :{ ze heeft er gelukkig nog geen last van.
pi_133075656
Arme Kyara ;( Hopelijk vind je vandaag nog een momentje om even te slapen.
En knappe Riley met je zwemdiploma!
pi_133075705
Omen wat leuk, gefeliciteerd! :D

En Olf ik ben het helemaal met je eens.

Kyara ik hoop natuurlijk dat je bij kunt slapen vandaag maar ik hoop nog meer dat de komende nacht een goede lange bijtanker wordt!

Herkennen jullie trouwens dat je kind bepaalde verwachtingen schept qua slapen enzo, en dan als je alles perfect plant ineens twee keer zo lang ligt te tukken en jij met de auto ingepakt en je jas aan zit te wachten? :')
  zaterdag 9 november 2013 @ 13:01:24 #112
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133075963
Ik denk ook dat het prima kan, een baby op 60 m2, maar ik zou nu niet makkelijk terug kunnen naar minder ruimte :@ ik woon al 7 jaar in dit huis en zoek bewust naar een woning met minstens zoveel ruimte plus extra berging... iets met gewenning denk ik. En teveel waarde hechten aan allerlei spullen :')
  zaterdag 9 november 2013 @ 13:02:01 #113
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133075977
Oh en mijn bijna 7 maanden oude baby past haar geboortejurkje nog als trui O+
pi_133076087
Ja Suiker dat herken ik }:| andersom werkt het ook, denken dat je een uurtje hebt om iets te doen en dan na 5 min weer klaarwakker...

LB cute!! Foto *O*

Jeetje Riley je bent nu al net zo'n goede zwemmer als ik, ik heb ook 1 zwemdiploma :')
  zaterdag 9 november 2013 @ 13:23:18 #115
381212 Gulara
From the future
pi_133076542
Oh mijn god! Mijn kind gaat vannacht in z'n eigen bed slapen.
Het idee is dat ie misschien dan wat rustiger (en dus langer) slaapt. Maar wat een slecht idee zeg.
Ik denk dat ik wakker blijf tot het eerste huiltje en hem dan snel weer naast me leg. :')
pi_133076604
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:23 schreef Gulara het volgende:
Oh mijn god! Mijn kind gaat vannacht in z'n eigen bed slapen.
Het idee is dat ie misschien dan wat rustiger (en dus langer) slaapt. Maar wat een slecht idee zeg.
Ik denk dat ik wakker blijf tot het eerste huiltje en hem dan snel weer naast me leg. :')
Joh ik had jou echt ingeschat als een jeslaaptmaarinjeeigenbedmoeder (tenzij baby je nodig heeft natuurlijk)! :o Maar als ie altijd bij jou sliep dan is het wel een spannende nacht voor jullie. Misschien slaap je zelf ook wel veel rustiger! Of je ligt allebei de hele nacht wakker, dan kun je hem zo weer bij je pakken toch?
pi_133076723
Haha ik had hetzelfde beeld als Suiker Gulara! Dat wordt wennen!

Riley haar zwemdiploma, wat leuk! Hier nog steeeeeeds niet gezwommen :@

Suiker al onderweg?

Hier op weg naar huis vanaf de boomplantdag van Natuurmonumenten, we hadden bij babies geboorte een boom cadeau gekregen van m'n oom en tante en vandaag was de plantdag. In de tussentijd is m'n oom overleden dus was wel heel gek...
pi_133076777
En een vergelijkfoto willen we LB! En snap dat je niet meer makkelijk terugkan qua woonoppervlak. Je verzamelt ook steeds meer spullen als je eenmaal een ruimer huis hebt.
  zaterdag 9 november 2013 @ 13:42:39 #119
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133077055
Oh Olf en Gulara, bijzondere dagen idd. :*

Foto van mn meiske nu:
Foto van toen heb ik niet online...
pi_133077188
Leuk kleed, leuke kleren en heeeeeel leuk meisje!
  zaterdag 9 november 2013 @ 13:49:12 #121
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133077204
Spannende nacht Gulara! Waarschijnlijk zal je minder slapen dan je mini :+ :*

Olf, bijzondere dag. Lijkt me heel gek, maar ook mooi dat de boom geplant gaat worden :*

LB, staat d'r goed! Blij ei dat 't is!

Vanmorgen voor het eerst alleen met T. naar buiten geweest. Lekker in de draagdoek naar de supermarkt geweest, alle kassadames en bejaarden laten smelten :D

[ Bericht 1% gewijzigd door GotC op 09-11-2013 13:58:13 ]
  zaterdag 9 november 2013 @ 13:56:40 #122
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133077375
Jaaaaa leuk is dat he GotC? *O* O+
  zaterdag 9 november 2013 @ 13:59:49 #123
381212 Gulara
From the future
pi_133077449
Oh shit kan ik m'n post nog weigeren, daar gaat m'n imago als stoere chick. :')
Maar nee hij slaapt bij ons. Met bezoek hier en zelf naar Nederland was het er gewoon nooit echt van gekomen. We wonen nogal klein.
En overdag zijn we heus allebei superstoer en slenteren we de wereld over, dus dan mogen we ter compensatie 's nachts best bij elkaar liggen vind ik. *;
Maar ik vond het tijd om eens te kijken of z'n eigen bedje misschien veel beter slaapt. Als het goed gaat lijkt me dat voor iedereen fijn.
Maar als het niks is dan ligt ie gewoon weer naast me want samen slapen is ook deels luiheid ik-wil-'s nachts-m'n-bed-niet-uit van mijn kant. :o

Morgen even wat uitgebreider reageren, ik was aan het knutselen voor m'n lootje.

LB, ik durf het steeds niet te vragen, maar... Mag ik jouw O+ baby O+ hebben?
Prettypleasewithacherryontop! :@ O+ :@
  zaterdag 9 november 2013 @ 14:02:07 #124
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133077491
Gulara, wil jij LBaby met mij delen dan?
OMG wat is zij toch freaking cute. Ik smelt als ik foto's van haar zie!

En Gulara, ik hoop dat het voor jullie beiden wat meer uurtjes slaap oplevert! In bed slapen heb ik nooit gedaan, maar wel van wiegje naast mij naar zijn eigen kamer. En het opstaan zag ik ook erg tegenop, maar is me super meegevallen! Gewoon een lekkere stoel met dekentje neerzetten als dat past :)
  zaterdag 9 november 2013 @ 14:18:17 #125
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133077818
Neeeeeeee deze baby is helemaal voor mij O+ O+

Wel vreemd trouwens, ik gebruikte net even de thermometer omdat ik dacht dat er wat poep dwarszat; geeft ie 36.0 aan :o :? Ze had notabene net bij me in de doek gezeten en daarvoor had ze die lekkere warme trui aan. En geen poep tot nog toe... Straks nog maar eens kijken.
pi_133077830
Gulara spannend! Hopelijk heeft het het gewenste effect. En anders lekker weer bij je

LB O+ O+ O+ O+ O+

Olf dat is best dubbel ja :*
  zaterdag 9 november 2013 @ 14:20:11 #127
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133077857
Weet je ongeveer wat haar basistemp is LB? Silvijn is altijd 36.4 of 36.5. En ik meet standaard 17 keer per dag.

Maar 36.0 is laag idd!
  zaterdag 9 november 2013 @ 15:09:08 #128
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133078799
Meestal zit ze rond de 36.8 geloof ik.

Hoezo meet jij elke dag?
  zaterdag 9 november 2013 @ 15:32:51 #129
259886 pessie
pi_133079296
Omen wat knap van Riley!

Suiker, fijne vakantie!

Kyara, niet slapen is killing :*

Lb, lukt het wachten nog?

Gulara, hoop dat je nacht goed gaat.
pi_133079716
Lieve foto LB! O+
  zaterdag 9 november 2013 @ 16:31:08 #131
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133080780
Ok, na een groen keuteltje is de temperatuur weer 36.8 :')

Ik denk dat ze weer een virusje te pakken heeft; die muffe lucht en de groene kleur komen me bekend voor :r

Wat kun je doen tegen die keutels? Gisteravond had ik geprakte pompoen gegeven met een beetje water erdoor. Nog meer tips? (Ik geef borstvoeding dus water of olie door de fles gaat niet.)
pi_133081222
Lactulose, LB?
  zaterdag 9 november 2013 @ 16:52:36 #133
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133081284
Mja dat lijkt gelijk weer zo drastisch :o

Maar t is wel sneu als ze tijdens t eten helemaal rood aanloopt en tranen in dr ogen perst :')
pi_133081525
Dat is idd zielig! Hmmm... Tja, lijnzaad is ook nog geen optie natuurlijk. Pruimen? Of mag dat niet bij baby's?
  zaterdag 9 november 2013 @ 17:09:31 #135
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133081683
Ik geloof wel dat pruimen al mogen ja. Maar hebben die vers ook een laxerende werking?

En is banaan nou wel of niet verstoppend? Dat krijgt ze op het dagverblijf steeds namelijk.
  zaterdag 9 november 2013 @ 17:15:45 #136
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133081826
Banaan is niet stoppend LB, hardnekkige fabel. En ik temp niet dagelijks, was een grapje omdat ik het schreef alsof ik silvijns gemiddelde temp zo wist :+
pi_133081864
Ja als je aan de sjees bent, wordt het eten van bananen aangeraden, dus daar zou ik een beetje mee oppassen als ze last heeft van verstopping. En die foto O+ (het zit 'm in de naam he, E's zijn knappe baby's ;) )
  zaterdag 9 november 2013 @ 17:17:26 #138
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133081869
Pruimen mogen trouwens, ja. Die werken vers ook heel laxerend bij S.
pi_133081900
Oh hmm nu word ik aan het twijfelen gebracht door Spees. Hoe zit dat dan dat bananen eten helpt als je diarree hebt? Helpt dat dan 'gewoon' om de darmen weer een beetje tot rust te krijgen, maar dat het niet verstoppend werkt?
  zaterdag 9 november 2013 @ 17:21:27 #140
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133081982
Mijn telefoon valt bijna uit dus weet niet of mijn bericht het redt :+ in bananen zitten voedinrsvezels en die zijn zowel goed tegen verstopping als tegen diarree. Gewoon om je darmen goed t laten werken zeg maar. Maar dat geldt ook voor een boel andere voedsingsmiddelen.
  zaterdag 9 november 2013 @ 17:31:54 #141
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133082266
Blij met de aanwezigheid van Spees in dit topic _O_

Ohja en ik vermoedde al een garpje, maar miste een smiley oO<
pi_133083722
Peer (uit een potje) werkt hier altijd heel goed!
pi_133083803
Mn man is nu t ledikant op de laagste stand aan t zetten. Ik vind t stiekem een beetje erg :'(
geen kusjes meer op zn bol als hij huilt. En mijn redding 'slapend wegleggen' is denk ik ook klaar...
pi_133083915
Ladyblack wat een lieverd! O+

Goedenavond iedereen :W Beetje onzeker aan het worden van al die opmerkingen die ik krijg over hoe groot R. is en of dat ik hem teveel eten geef.. ;( Zover ik weet voed ik gewoon op een mooi ritme en naar behoefte..
Hij krijgt 5 flessen op een dag en 2 kleine fruithapjes. (Alle flessen zijn 180 cc, precies zoals ik van de verpakking heb gelezen qua gewicht. R. is 8,4 kg) Hij slaapt savonds perfect door.. ik ben soms zo bang dat ik het algehele plaatje niet zie, het voelt goed voor mij en R. is vrolijk O+ maar om me heen hebben zoveel mensen altijd zoveel commentaar ;(

CB raadde aan van 5 naar 4 flessen op een dag te gaan..ik dat doen, wou hij smiddags niet meer slapen en had 2 uur lang de ergste woedeaanval die ik tot nu toe heb meegemaakt ;(

Wat doe ik fout?.. Ik word zo onzeker van al het kritiek.. -O-
pi_133085509
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 18:29 schreef -Bushok het volgende:
Ladyblack wat een lieverd! O+

Goedenavond iedereen :W Beetje onzeker aan het worden van al die opmerkingen die ik krijg over hoe groot R. is en of dat ik hem teveel eten geef.. ;( Zover ik weet voed ik gewoon op een mooi ritme en naar behoefte..
Hij krijgt 5 flessen op een dag en 2 kleine fruithapjes. (Alle flessen zijn 180 cc, precies zoals ik van de verpakking heb gelezen qua gewicht. R. is 8,4 kg) Hij slaapt savonds perfect door.. ik ben soms zo bang dat ik het algehele plaatje niet zie, het voelt goed voor mij en R. is vrolijk O+ maar om me heen hebben zoveel mensen altijd zoveel commentaar ;(

CB raadde aan van 5 naar 4 flessen op een dag te gaan..ik dat doen, wou hij smiddags niet meer slapen en had 2 uur lang de ergste woedeaanval die ik tot nu toe heb meegemaakt ;(

Wat doe ik fout?.. Ik word zo onzeker van al het kritiek.. -O-
Niet zijn. Hij's vrolijk dan is het toch goed. En CB geeft een richtlijn. Als R. die extra fles wil hebben geef je hem toch word vanzelf wel minder hoor :)
pi_133086176
Bushok, mijn zoontje is ook groot en heeft ook lang 5 flessen gehad.
Pas sinds hij brood en yoghurt eet heb ik er flessen af kunnen krijgen. Hij drinkt er nu 3. Komt vanzelf goed :*

Ik heb me trouwens altijd afgevraagd of hij veel eet omdat hij zo hard groeit. Of dat hij zo hard groeit omdat hij zoveel eet. Snappie? :? :P
pi_133086639
Bushokje niet onzeker zijn. Die van mij zit op de onderste lijnen qua groei en gewicht. Elke baby groeit anders

Mijn 'rust' is over. Riley begint steeds meer dreumestrekjes te krijgen en kruipt nu heel de kamer door. Ze probeert zich op te te trekken aan de tafel (wat ik doodeng vind) en zit geen seconde meer stil :D

En ik heb nu een foto van haar staand in de box

pi_133087027
Ha! Nog een box die naar beneden mag O+

Ik heb nu een slapende Isa om me heen hangen na een uur afwisselend jammeren, rustig worden en hysterisch huilen als papa haar overnam :') Heb me er na een eigen huilbui maar overheen gezet dat mijn gewenste avond niet gaat gebeuren en ik van dat armpje om m'n nek moet genieten nu het nog kan.
Sarcasme. Herken het.
pi_133087066
Omen O+ kijk je verticale baby nou!

Spirit das idd maar t beste :*
  zaterdag 9 november 2013 @ 20:07:53 #150
259886 pessie
pi_133087345
Donderende dreumes van Omen O+

Lb, bv is laxerend, je kunt beter een dag of 2 stoppen met bijvoeding.

Bushok, als jouw kind 5 flessen nodig heeft heeft hij dat gewoon nodig. Melk is hoofd voeding het eerste jaar.
pi_133087607
Omen wat gaat ze hard ineens! Gaaf om haar zo staand te zien!
En gefeliciteerd met haar zwemdiploma.

Spirit :*

Gulara waarschijnlijk al veeeeeel te laat maar succes! Ben benieuwd hoe het gegaan is.

LB kijk nou je vrolijke meid! Prachtig!
pi_133087658
Dankjewel iedereen :@ Ik twijfel soms of ik wel een goede mama ben..maar als ik R. zie lachen verdwijnen de twijfels direct O+

@Fieder ja dat denk ik ook heel vaak, het is sowieso een hongerige baby maar hij is echt hard gegroeid :@ Alhoewel hij nu eindelijk wat langer in z'n maat blijft (74)
pi_133087667
pi_133088566
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:57 schreef Spirit82 het volgende:
Ha! Nog een box die naar beneden mag O+

Ik heb nu een slapende Isa om me heen hangen na een uur afwisselend jammeren, rustig worden en hysterisch huilen als papa haar overnam :') Heb me er na een eigen huilbui maar overheen gezet dat mijn gewenste avond niet gaat gebeuren en ik van dat armpje om m'n nek moet genieten nu het nog kan.
:*
Ik heb hetzelfde. Met het verschil dat Papa de hort op is en de oudste heeft vanmiddag geslapen en krijg ik met geen hamer in slaap :')
pi_133088868
Hoe oud is R, bushok?
Rosalie is 7,5 maand en drinkt ook nog 5 flessen.
We gaan morgen kijken of ze naar 4 kan omdat ze rommelt. Dan wordt haar schema:
08.00 (hopelijk): 180/6
tussendoor fruit (ong half potje, soms helemaal)
13.30: 180/6
tussendoor warme hap
19.00: 180/6
23.00: 180/6

Ben benieuwd of ze het pikt. Ze was net in slaap gestort en ik heb haar direct na haar fles om 19.00 in bed gelegd. Ze sliep direct weer verder. Om 20.00 ineens krijsen, moord en brand. Heb haar even laten huilen, want ik kon niets goed doen, en een paar minuten later was het over.
Had al naar de klok gekeken zodat ik een grens voor mezelf kon bepalen, maar het duurde maar 2 á 3 minuten, hoewel het een uur leek.

LB, wat is je meisje toch een mooi poppetje O+
En spannend van het huis! Ik ga voor je duimen dit weekend!

Oh mén, ik las vanalles en wilde niet alles quoten omdat er dan 20 posts van mij onder elkaar kwamen, maar nu weet ik niks meer :')
pi_133089797
Houden jullie erg vast aan tijden wat betreft eten en slapen? Wij doen eigenlijk altijd maar wat , maar nu zo al weken af en aan enorm rotzooit vraag ik me af wat wijsheid is...
Sarcasme. Herken het.
pi_133089905
Ik hou vast aan de flestijden.
De slaaptijden gaan daarom heen. Maar het gebeurt best wel dat ze de ene dag haar fles krijgt net voor ze naar bed moet en de andere keer juist als ze net wakker wordt.
Hangt er van af hoe lang ze slaapt.
En fruit-/groentehapjes doe ik ergens tussendoor.

Ze heeft rond 18.00 2 kleine rijstewafeltjes weg zitten werken. En boos dat ze was als ik probeerde te helpen! 5 minuten, was de eerste op :o
  zaterdag 9 november 2013 @ 21:11:40 #158
259886 pessie
pi_133090030
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 21:06 schreef Spirit82 het volgende:
Houden jullie erg vast aan tijden wat betreft eten en slapen? Wij doen eigenlijk altijd maar wat , maar nu zo al weken af en aan enorm rotzooit vraag ik me af wat wijsheid is...
Lauren drinkt zichzelf in slaap dus drinken is voor het slapen en tussen 2 slaap momenten is ze vaak 2 a 2,5 uur wakker. En verder doe ik ook maar wat :P
pi_133090112
quote:
Ik kijk naar Fee. Als ze aangeeft moe te zijn gaat ze naar bed. Anders gaat ze toch alleenaar overstuur krijsen.
  zaterdag 9 november 2013 @ 21:17:43 #160
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133090284
quote:
Ja, voeden om 06:00 / 10:00 / 14:00 / 18:00 en 22:00. Ze komt niet zelf en dit werkt zo. Slapen beetje eromheen. We zijn haar (en onszelf!) er aan het laten wennen om haar rond 19:00 op bed te leggen. Willen/moeten toch een keer naar 4 flessen ook. En voor haar ook beter, eerder naar bed.
pi_133090310
Ooh Omen, kijk je baby nou! O+ ook wel een klein beetje confronterend eerlijk gezegd

Spirit, sterkte vanavond. Ik denk dat accepteren dat je de hele avond met een baby op schoot zit al een heleboel scheelt, maar dat maakt het nog niet leuk *

Oh, mijlpaal Gulara, sterkte vanavond! Ik vond dat bij M ook zo'n mijlpaal! Maar toen was ie ook pas 12 weken of zo. Meisjes zijn nog veel eerder naar hun eigen kamer gegaan.

quote:
Ik probeer dat wel te doen. Sowieso was de oudste al heel erg gebaad bij rust en regelmaat en om de orde en mijn eigen rust te waarborgen, houd ik daar bij de meisjes ook wel aan vast. Maar merk dat ik wel makkelijker ben bij hun. Sowieso qua slapen omdat ik anders helemaal niks meer met M kan doen dus soms moeten ze gewoon mee. En qua eten scheelt het dat ik nu bv geef en dus minder strict hoef te zijn qua hoeveelheid flessen (want ik was daar bij M best strict in, qua maximale hoeveelheid en zo).

Omen, hoeveel eet Riley nu?

Meisjes hebben vandaag allebei een hele peer, 1,5 boterham en een flinke hoeveelheid avondeten (aardappels met courgette) en een paar happen yoghurt naar binnen gewerkt. En natuurlijk ook de nodige hoeveelheid bv. Ik vond het best wel veel eigenlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kyara op 09-11-2013 21:29:07 ]
pi_133090650
Das zeker veel zeg :o
pi_133090745
misschien slapen ze er goed op O-)
pi_133090911
Zou fijn zijn! Lekker even bijkomen van afgelopen nacht :O
pi_133091059
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 november 2013 21:29 schreef Kyara het volgende:
misschien slapen ze er goed op O-)
Dat hoop ik voor je!! :*

Ik hou wel vaste tijden voor eten aan met ongeveer een halfuur speling. Slapen is meestal 2 uur na het wakker worden.En bedtijd is 19.00.
Ik vind het fijn om te weten waar ik aan toe ben en L doet het er goed op.
pi_133091662
Maar hoe doe je dat dan als je de deur uit wilt Fieder?
Sarcasme. Herken het.
  zaterdag 9 november 2013 @ 21:56:53 #167
259886 pessie
pi_133091896
Zo Kyara! Dat is echt een flinke hoeveelheid! Hoop echt voor je dat ze er goed op slapen :*
pi_133092331
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 21:51 schreef Spirit82 het volgende:
Maar hoe doe je dat dan als je de deur uit wilt Fieder?
Dat plan ik zoveel mogelijk om zijn slaapjes heen. Eten kan overal maar als hij niet slaapt is hij niet te genieten. En buiten de deur slaapt hij vrijwel niet helaas. Natuurlijk zijn er ook dagen dat het echt niet lukt maar de volgende dag pakt hij het ritme dan zo weer op
pi_133092447
Ach jij komt de deur tenminste uit :') bij mij slaapt er standaard 1 kind. Of ze zijn beiden wakker maar is het fles of boterhamtijd.
Vanmorgen had ik 'mazzel' omdat Rosalie niet in slaap viel na haarfles (zoals gewoonlijk) dus kon ik even naad het winkelcentrum voor wat nodige boodschappen.
Nu doe ik die dus als mijn vriend ook thuis is of in mijn lunchpauze. Ik werk op een winkelcentrum. 3x raden waar Hilz :D
pi_133092520
Riley eet ook best wel veel. Ze zit op vier flessen van 180cc. En in de ochtend en de avondjes gaat een schepje rijstepap. Verder eet ze fruit, bijna een hele boterham of cracker, wat groente en een rijstwafel of een babykoekje.
Ik vraag me wel eens af waar ze het allemaal laat :D
Qua tijden niet echt ritme. Zeker niet met slapen.

Ik hoop voor iedereen op goede nachten. Ik duik zo mijn bedje in. Ben erg moe :Z
  zaterdag 9 november 2013 @ 22:25:53 #171
259886 pessie
pi_133092967
Als Lauren moet slapen als ik weg ben slaapt ze op mijn rug. Ik ga dus bij voorkeur 's ochtends weg, want dan is vaak haar korte slaap je. 'S middags kan ze dan haar lange slaap in haar bed doen. Al slaapt ze de laatste dagen max een half uur.
  zaterdag 9 november 2013 @ 22:41:43 #172
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133093311
Hier nog steeds nauwelijks ritme. Ik heb een paar keer geprobeerd om het te ontdekken en ernaar te handelen, maar dat werkte voor mij en E helemaal niet :N
pi_133093315
Boterhammen eten wij regelmatig onderweg. Buiten op een bankje, in een restaurant/cafe of waar dan ook. En fruit en snack kunnen dan ook omgedraaid worden (of fruit als toetje). Hmmm, misschien hou ik toch minder vast aan mijn eettijden als dat ik aanvankelijk dacht :@

dametjes waren alweer wakker. De late avondvoeding ging er om 22.00 uur al in dus ik vrees het "ergste". Zo mijn bed dus maar opzoeken....
  zaterdag 9 november 2013 @ 22:42:53 #174
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133093331
Pessie ik heb E vanmiddag ook op mijn rug gehad! *O* En t ging best goed! Ik wilde een appeltaart bakken dus heb met haar in de keuken gestaan :)
  zaterdag 9 november 2013 @ 22:48:57 #175
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133093520
Knap hoor! En appeltaart :9. Ik denk dat wij de manduca nog een keer proberen en als het weer gepruts is, we 'm dan maar verkopen ofzo. Misschien is het toch niks voor ons.
  zaterdag 9 november 2013 @ 22:52:07 #176
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133093644
Sterkte Kyara!!
  zaterdag 9 november 2013 @ 22:58:52 #177
259886 pessie
pi_133093877
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 22:42 schreef LadyBlack het volgende:
Pessie ik heb E vanmiddag ook op mijn rug gehad! *O* En t ging best goed! Ik wilde een appeltaart bakken dus heb met haar in de keuken gestaan :)
*O* supertof! Anders bak jij een keer in die _O_ keuken een appeltaart en kom ik em proeven! :9

XM, ik vind manduca geweldig voor op de rug, vanaf 5 maanden oud, draag haar zo 2 a 3 uur. Soms "moet" ik even buik dragen ermee, echt verschrikkelijk, instant rugpijn.
  zaterdag 9 november 2013 @ 23:01:39 #178
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133093969
Pfoeh, hier een mega onrustig ventje. Legden hem net in z'n wiegje, na 10 min weer gesnik. Ga ik kijken, ligt hij helemaal bovenaan het wiegje met z'n rechterarm buitenboord :o Misschien toch al overstappen naar z'n ledikant..
pi_133101623
Hoe is de nacht gegaan kyara en gotc?

Ik ben best makkeljk met eettijden. Maar Kyan is dan ook super makkelijk wb eten.

Slapen doet hij het beste in een bed. Maar als we op pad zijn gaat hij op mijn rug. Dan slaapt hij prima. Alleen vaker en korter.

Kyan krijgt nog maar twee flessen. Daarnaast 1,5 boterham, potje fruit (halve tot hele), bordje pap, 2 koekjes/rijstewafels/maisboogjes/ halve liga, groente en aardappel of pasta, yoghurt. Mijn vreetzakje.

En de kids zijn voor het eerst beide logeren, mogen we uitslapen, maar ben dus klaar wakker.
  zondag 10 november 2013 @ 08:33:58 #180
259886 pessie
pi_133101690
Oeh, beide kindjes uit logeren As. Spannend!
pi_133101795
Nou opzich niet hoor. Yaro logeert wekelijks omdat hij dat zelf zo graag wilt. En kyan ziet mijn ouders dagelijks. Hoorde net wel dat hij vanacht 1,5 uur huilend wakker is geweest. waarschijnlijk tandjes pijn.
Nu gaan we zo nog maar wat in huis opruimen (gister al het speelgoed uitgezocht) en ze dan weer halen.
  zondag 10 november 2013 @ 09:15:33 #182
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133101922
Wij hebben nog steeds geen vast slaapritme. Komt ook omdat Silvijn s nachts nog te onregelmatig slaapt. Althans, de tijd waarop hij s ochtends wakker wordt varieert sterk en dat bepaalt het volgende tijdstip. En dan slaapt hij soms drie kwartier en soms twee uur. Al lijken we nu wel definitief op twee slaapjes per dag te zitten.

Gulara, hoe is het gegaan?
pi_133101944
GotC L wriemelde altijd met zn billen tegen de onderkant van de wieg en dan gooide hij zijn benen over de rand :X toen zijn we ook heel snel op t ledikant overgegaan. En toen sliep hij ook meteen beter, bijkomend voordeel!

As wat schattig dat Yaro zo graag logeert. Wel balen van het huilen.

Ik ben ook benieuwd naar Gulara's nacht!
Kyara hoe was het bij jou? Voorgevoel juist? :{
pi_133102047
Oh ja de nacht van gulara. Daar ben ik ook benieuwd naar.

Spees jou hele post +1

Hier slaapt kyan ook door zijn hele bed en het liefst tegen 1 van de zijkanten aan.
pi_133102076
Nu bedenk ik dat ik ook nog op omen wilde reageren. Die Riley die ineens staat. Die box met nu echt naar beneden.
En wat vind je eng aan het optrekken van de tafel? De hoekjes of het vallen? Vond ik in het begin ook. Maar Kyan doet nu heel de dag niet anders.

Maar leuk die dreumes streken en heel herkenbaar. Maar ze schelen ook niet zo heel veel volgens mij.
  zondag 10 november 2013 @ 09:44:31 #186
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133102119
Vind t altijd leuk om te lezen, al die verschillende ritmes en eetgewoonten. Er is vast ook geen 1 goede manier, verschillende kindjes, verschillende wensen.

Gisteren zou ikgeschreven hebben dat we hier een vrij regelmatig ritme hebben, met vaste eet en slaaptijden. Maarrr, nu was J. opeens om 8.15u pas wakker vanochtend. Ik denk dat ie gewoon erg moe was na gisteren, want meneer heeft ontdekt dat ie kan tijgeren *O* *O* *O* . Hij gaat nu achter alles aan! Een toren van stapelbakjes is favoriet, daarvoor gaat ie de hele kamer door! Ik vind t zo leuk, mijn kleine jongetje is mobiel O+ .

Nu wel in spoedtempo het huis babyproof maken dus... Stopcontacten zijn al afgedekt, en loshangende snoeren gaan we vanavond wegwerken. Traphekjes hangen bijna overal (en als er geen hangt, dan is er een deur die dicht kan). Geen kleine dingen op de grond, maar verder :? Zijn er dingen die ik ga vergeten? Tips zijn welkom :Y
pi_133102135
Kan ik nog iemand blij maken met een flesverwarmer voor in de auto? 1x gebruikt in de vakantie.
pi_133102143
Het ledikant omlaag viel trouwens alles mee gelukkig. Hij werd wel een keer gillend wakker maar dat gebeurt anders ook wel eens. En half 5 begon de dag weer voor meneer -O-

L heeft de afgelopen dagen echt een soort driftbuien trouwens. Als hij iets wil doen en ik pak het af dan zet hij een keel op en gaat hij echt heel dramatisch huilen :o begint dat nu al????

MM wat goed! *O* Ik mis nog keukenkastjes in je verhaal, die moeten wij vandaag ook maar eens gaan doen. De haakjes liggen er al een tijdje. Ik ben op zoek naar een traphekje met een hoek, onze trap is open van onderen. Binnenkort maar eens naar een babywinkel om te kijken wat er is.
  zondag 10 november 2013 @ 09:51:01 #189
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133102182
Het is dus oppassen met Riley en met J :+ Je noemt volgens mij wel de belangrijkste dingen MM. Ik vond het vooral wennen dat je ineens álles meteen op moet ruimen. Dus een kattenbrokje dat op de grond valt of een blaadje dat van de plant valt niet laten liggen tot de volgende stofzuigronde, want dat zit zo in een babymond.

Vandaag is een bijzondere dag voor mij O+ 10-11-'12 was mijn uitgerekende datum. Dus veel flashbacks. Uiteindelijk gebeurde er niks die dag, behalve een Silvijnfoetus die helemaal naar links was verplaatst :X ik kan het me nog voorstelde hoe dat voelde :X

SPOILER
  zondag 10 november 2013 @ 09:58:40 #190
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133102262
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 09:51 schreef Spees_Eend het volgende:
Het is dus oppassen met Riley en met J :+ Je noemt volgens mij wel de belangrijkste dingen MM. Ik vond het vooral wennen dat je ineens álles meteen op moet ruimen. Dus een kattenbrokje dat op de grond valt of een blaadje dat van de plant valt niet laten liggen tot de volgende stofzuigronde, want dat zit zo in een babymond.

Vandaag is een bijzondere dag voor mij O+ 10-11-'12 was mijn uitgerekende datum. Dus veel flashbacks. Uiteindelijk gebeurde er niks die dag, behalve een Silvijnfoetus die helemaal naar links was verplaatst :X ik kan het me nog voorstelde hoe dat voelde :X

SPOILER
Jeumig Spees :X maar wel een bijzondere dag O+. Jij ging wel lang overtijd toch?

Mm, ik heb hier ook de scherpe hoeken van de tafel beschermd met zo'n hoekbeschermer. Mijn dochter kroop nl meteen (niet getijgerd) en dan zat dat hoofdje erg in de buurt van die punten... (En dat ze een keer van de bank viel met haar hoofd op de punt werkte ook niet mee :X).

Fieder, traphekje met hoek heb ik nog nooit gezien in de reguliere babywinkels, alleen online. Was hier ook wel handig geweest maar nu houden we steeds de gangdeur maar dicht.

Vanaf een maand of 7 hadden we hier een heel vast schema. Ze sliep 2x per dag steeds op ongeveer dezelfde tijden. Dat ritme is pas gewijzigd toen ze 14,5 maand was! (Toen ging ze 1x slapen)
  zondag 10 november 2013 @ 09:59:00 #191
381212 Gulara
From the future
pi_133102266
Kijk die Silvijn dwarsliggen! :o
pi_133102279
Ah Spees O+ Silvijnbuik O+
Ziet er idd niet erg comfortabel uit. En die brandblaar :o

Ow dan heeft naar de babyzaak weinig zin, thanx Soesa! Hier kan de gangdeur ook dicht, daarom heeft t ook geen enorme haast. Maar wil het wel graag doen.

Gulara! Hoe was je nacht?
  zondag 10 november 2013 @ 10:00:18 #193
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133102281
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 09:51 schreef Spees_Eend het volgende:

Damn, alles meteen opruimen, en dat met een kat die veel rotzooi maakt (al het grit uit de bak gooit }:| , en brokjes overal :X ).

Fieder, de keukenkastjes, da's ook wel een goeie. De haakjes hebben we maanden geleden al een keer bij de Ikea meegenomen, nu nog zoeken waar ze zijn, en vastmaken.

Silvijn bijna een jaar :D . Idd een bijzondere dag :*

Soesa, tafelhoekjesbeschermers, check. We hebben er al een tijdje van die handjes van de Ikea op zitten.
  zondag 10 november 2013 @ 10:05:27 #194
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133102338
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 09:58 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Jeumig Spees :X maar wel een bijzondere dag O+. Jij ging wel lang overtijd toch?

Ja, uiteindelijk 10 dagen over tijd. Ik zou eigenlijk de dag erna ingeleid worden. Maar ben nog gestript voor het geval dat het daardoor nog op gang zou komen (ik had de nacht ervoor wel weeën gehad die voor 2 cm hadden gezorgd maar die waren gestopt), en ongeveer 3 minuten na het strippen kreeg ik kramp en anderhalf uur na het strippen kon ik al niet meer praten en mijn whatsappjes beantwoorden :+
pi_133102615
Slaaptijden zijn hier redelijk vast, om 10 en 14 uur een uurtje. Eten doen we daar gewoon omheen zoals het uitkomt maar zit eigenlijk ook wel sterke regelmaat in.

Ben ook benieuwd naar de nachten van Kyara en gotc, hopelijk viel het mee! Hier baby uit logeren dus sowieso een goede nacht al werd ik toch weer achterlijk vroeg wakker }:|

Spees die scheve buikfoto wauw! Toch echt wel speciaal nog, zo'n uitgerekende datum. Hier staat op de deur trouwens een streepje op de muur van 10-11-12 hoe lang ik ben, én tot waar m'n buik kwam haha. Rond deze tijd was ik ook al aardig rond.
pi_133102619
Ik vind inderdaad zowel het vallen als de hoekjes heel eng. Ik moet nog van die hoekbeschermers kopen

Leuk om al die verschillende ritmes te lezen
pi_133102627
Spees bijzonder dat vandaag de uitgerende dag was O+

En ik ben ook benieuwd naar de nachten
  zondag 10 november 2013 @ 10:38:33 #198
381212 Gulara
From the future
pi_133102767
Oh ja de nacht. Ik wou eigenlijk eerst bijlezen en reageren voordat ik ging egoposten, maar of dat er vandaag van gaat komen... :@

Tegen 22:30 z'n flesje gegeven. En om 1:10 lag ie weer bij ons in bed. :')
Toen had ie honger. Tussendoor was ie ook twee keer wakker geworden, even een brul en weer verder slapen. Ik ben niet naar hem toe gegaan, maar wel wakker en toch even wat alerter luisteren, terwijl ik normaal meteen doorslaap.

Dus niks langer geslapen, maar ook vanavond blijft hij in z'n eigen bed wanneer wij gaan slapen. Want ons naar bed ritueel is wel een stuk gezelliger zonder slapende baby die niet gestoord wenst te worden.

Oh en vandaag was ie niet blij. Volgens mij zitten er twee ondertanden dwars.
En ook poepen is elke dag wel een gedoe.
Vandaag was het dus vrijwel non-stop brullen en niet slapen. :X
  zondag 10 november 2013 @ 10:47:05 #199
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133102908
Zal ook wel even wennen zijn voor beide partijen Gulara :) Maar ook wel fijn om je eigen bed weer terug te hebben he, en niet na te hoeven denken over wel of niet omdraaien. Jammer dat Pi niet helemaal in zijn hum is, die tanden ook altijd }:|
  zondag 10 november 2013 @ 10:55:06 #200
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133103067
Wat een mooie UD had jij Spees! En jee, Silvijn dus ook al bijna jarig :o

Gulara, lijkt me goed om Pi inderdaad in zn eigen bedje te blijven leggen. Ook wat waard dat je dan zelf weer fijn naar bed kunt. En 's nachts bij je nemen kan dan altijd nog :)
  zondag 10 november 2013 @ 11:08:46 #201
381212 Gulara
From the future
pi_133103325
Hij ligt overigens niet bij ons ín bed hoor. Er staat een behoorlijk enorm ledikant als collegeperiode naast ons bed.
Slapen gaat dus prima, want we moeten heel hard ons best doen om bij elkaar in de buurt te komen. En dat doet Pi dan ook elke nacht, die komt stiekem steeds naar mij toegekropen. O+ O+ O+

Maar naar bed gaan. Gewoon nog even kletsen, lezen, filmpje kijken, datsoortdingen. O+

Wij gaan backgammonnen. Morgen hoop ik op veel slaap voor Pi en ga ik uitgebreid lezen hoe het met jullie gaat! :* *;
  zondag 10 november 2013 @ 11:11:23 #202
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133103372
Spees, wat bijzonder, die foto! Dat was vast een geweldig gevoel :X

Gulara, het zal idd wel wennen zijn :Y Maar wel fijn dat Pi iig een aantal uur in z'n bedje heeft gelegen.

MM, wat knap! Nu idd alles babyproof maken :P

As, wel lekker dat jullie alles konden opruimen.

De nacht was wel ok. Hij sliep alleen pas om 1 uur, kwam weer om 4:15 (en sliep 2 uur later..) en om 8:15.
Ik vermoed echt een sprong, hij is ineens ons aan het volgen met z'n ogen en lijkt ons te herkennen. Maar het enige wat hij nog doet is huilen -O-
Heb wel zojuist z'n ledikant opgemaakt, daar gaat hij voortaan in slapen als het lukt :+
  zondag 10 november 2013 @ 11:18:10 #203
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133103521
Oh, hopelijk is zn humeur gauw weer beter GotC, wat naar dat ie zo huilt ;(

En wat ik gisteren nog wou zeggen: Fieder, ik kon E ook slapend wegleggen in dr campingbedje! En die was natuurlijk ook laag. Dus hopelijk kan je dat met L ook nog :)
pi_133103849
Ja LB het ging best redelijk! Hij moet wel echt diep in slaap zijn maar het lukt wel om zo diep te komen.

Gulara goede tussenoplossing toch? In zn ledikant leggen en dan evt 's nachts bij jullie. En ik kan me voorstellen dat hij liever bij jullie wil als hij lekker tegen mama aan kan kruipen O+ O+
pi_133103982
Redelijk dan toch gulara. Zo kan hij langzaam aan zijn eigen bed wennen.
En ach hier ligt peuter ook nog bijna dagelijks tussen ons in halverwege de nacht.

Fieder fijn dat het lukte. Vond dat lager ook altijd even omschakelen.

De ud is idd een bijzondere datum. Duurt hier gelukkig nog even.

Fijn dat de nacht oke gotc

Oh en mijn kleine man had me gemist en slaapt nu op mijn rug O+
pi_133104308
Ik kom even binnen met een vraag.
Kunnen jullie mij helpen aan een goede onderbouwing waarom het niet verstandig is om een kind van 7,5 als fruithapje een kuipje appelmoes te geven.
Mijn vriend heeft dat dus net gedaan en ik was er nou niet echt blij mee :N
Maar hij geeft aan dat het alleen maar appel is en dat er alleen van natuur aanwezige suikers inzitten. Ik ben nooit zo goed in tegenargumenten.
En dan vraag ik nu niet om advies om appel te koken of te raspen, die opties ken ik. Het gaat om fruithapjes uit een potje/kuipje e.d. (Rosalie krijgt een mix).
Spees?? Iemand anders??
pi_133104585
Pfff even wat bijgelezen, we waren gister naar de binnenspeeltuin gegaan met een vriendinnetje en wat vond Zaïre het fascinerend! Al die kleurtjes en spelende kinderen.
ze keek haar oogjes uit en ze was aan het lachen wat ik eigenlijk niet verwacht had hahah..

Wat leuk dat babyzwem diploma!! Wij waren ook gaan babyzwemmen afgelopen week maar ze vond het niet leuk, het water was veeeel te koud.

Ik heb eigenlijk nog een vraag! Uit een koemelk allergie zich ook aan de buitenkant? Zaïre huilt zoveel na de voeding en ze laat zoooo veel scheetjes! Ik heb het idee dat ze een allergie heeft of echt hele erge krampjes na de voeding. Op het cb zeggen ze dat dat een babyding is zoveel scheetjes laten en dat ze waarschijnlijk niet wilt slapen maar eigenlijk geloof ik niet dat het dat is omdat ze zo hard huilt ook, iemand enig idee of een tip?
pi_133104716
Gulara dat is toch prima voor een eerste nacht? Wie weet vannacht weer iets langer, of hij valt zomaar weer in slaap, je weet maar nooit!
Wij probeerden F juist bij ons in bed te nemen vanmorgen want hij wordt steeds ietsje vroeger wakker. Hij zit nu op 6:00 }:| Fles gegeven en dachten: nu valt hij vast in slaap! Dat deed hij ook, voor een minuut of tien. Uiteindelijk stonden we om 9:00 op met een half uurtje extra slaap. De volgende keer sta ik gewoon op om 6:00.
Hij slaapt nu trouwens al bijna twee uur, hij ging net rochelen maar draaide zich om en sliep gewoon verder. Ik zit weer eens klaar voor een wandeling, tis hier geweldig weer!

Misschien gaan we toch proberen een papfles te introduceren voor de nacht.

F eet trouwens ineens hele hapjes op, maar drinkt nog niet veel minder melk. Ik neem aan dat dat op den duur vanzelf gebeurt, dus ik laat hem maar!

MM knap! *O*

Omen dat gaat zo snel ineens allemaal! :o

Pessie, rugdragen met de Manduca, dat gaan we ook voor t eerst doen deze week! Eens kijken hoe dat bevalt, lijkt me erg prettig. Maar wel ongezellig, als je in je eentje bent.. Nemen jullie een zakspiegeltje mee?

GotC Hopelijk zit ie snel weer lekker in zn velletje en dan kun je echt genieten van al het nieuws wat hij leert! Want dat blijft zo tof!

As wat lief O+

Echt een bijzondere dag Spees, moet je zien wat een vent je nu al hebt!! Vorig jaar was ie nog niet eens geboren.. vind je vorig jaar nu ook heel ver weg lijken en tegelijk heel dichtbij?

Het lijkt wel alsof F steeds meer persoonlijke aandacht gaat geven, dat hij je echt van ver aankijkt en dan gaat toelachen bijvoorbeeld, of zijn hoofd wat makkelijker neerlegt, als je een filmpje kijkt gaat hij echt ontspannen op me liggen. Als hij een kat ziet gaat hij superlief lachen en als de kat dan naar hem kijkt gaat hij schateren, dat is wel een van zijn beste features O+
Verstoppertje werkt nu ook beter, en Kiekeboe. Als ik stiekem om een hoekje kijk van heel ver weg dan blijft hij kijken tot ik terug ben. Eerst vergat hij binnen een seconde dat ik daar zat en als ik dan heel blij weer om de hoek keek was hij allang ergens anders mee bezig _O-

Trouwens, ik vind dit zo'n leuk filmpje, en F ook! Er zit één kind bij dat zo grappig voorleest :D (Het eerste wat hij (denk ik?) zegt is "Iglo")
pi_133104720
En ik wil zo graag een foto posten maar zit altijd op de telefoon dus heb geen idee hoe groot hij is voordat ik dalijk een Huge foto post, meh :(
pi_133104736
Nee sorry. Rosalie laat ook de hele dag door windjes en als ze huilt gaat ze ook gelijk af op standje luchtalarm.
pi_133104792
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:09 schreef Zaire het volgende:
En ik wil zo graag een foto posten maar zit altijd op de telefoon dus heb geen idee hoe groot hij is voordat ik dalijk een Huge foto post, meh :(
Dat wordt toch automatisch verkleind? Je moet hem ook eerst uploaden (naar Photobucket ofzo) en een link invullen, dus dan wordt hij daar al automatisch kleiner gemaakt. Dus kom maar op met die foto! ^O^
pi_133104913
OK, en dan moet hij hier tussen toch? [img]blabla[/] of is het [/img] ik ben niet zo slim vandaar :')
  zondag 10 november 2013 @ 12:27:05 #213
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133105163
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:18 schreef Zaire het volgende:
OK, en dan moet hij hier tussen toch? [ [url=blabla
of is het ]afbeelding[/url] ] ik ben niet zo slim vandaar :')
[/quote]

Als je via photobucket uploadt, krijg je rechts naast je foto vier linkjes. De onderste is degene die je nodig hebt voor Fok! Hoef je niets meer aan te doen, gewoon plakken.
pi_133105636

Tadaaaa
pi_133105829
O+
pi_133105870
Die lach O+

Suiker dat is een super filmpje. Hebben we met de oudste ook veel gekeken. We hebben ook het boekje er van.
pi_133106343
Niemand info over appelmoes? Of ben ik nou zo'n neuroot?
  zondag 10 november 2013 @ 13:19:28 #218
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133106576
Sorry danic, ik deel je (onderbuik)gevoel maar kan het ook niet staven.

Zaire, wat lief! O+

Suiker, E maakt dezelfde veranderingen door nu! Laatst zat ze op schoot en de kat zat naast ons. Ging ze echt scheefhangen om in zn blikveld te komen, en als ie haar dan aankeek zette ze echt haar liefste lachje op O+!

Ze vindt het nu ook echt niet leuk meer om weggelegd te worden :{ Op het kdv is geen probleem want dan geef ik haar over aan een leidster, maar hier thuis is dat wel lastig. Ik ga maar gauw oefenen met zelf rugknopen!
  zondag 10 november 2013 @ 13:20:52 #219
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133106611
Ohja en E heeft net 125 peer weg zitten happen! :o O+ Tot nu toe verloor ze haar interesse nog voor ze op de helft was, maar dit was zoooo lekker! Ze deed de babyvogeltjespose O+
pi_133108473
Klinkt goed LB

Ik ben gewoon echt niet zo moeilijk. Kyan heeft ook weleens appelmoes uit een kuipje gehad. Het is niet dat hij het dagelijks krijgt en van die ene keer zal hij echt niet obese/ziek o.i.d. worden.
  zondag 10 november 2013 @ 14:29:33 #221
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133108695
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 13:09 schreef danic het volgende:
Tja, ik zou het ook niet geven, maar de onderbouwing heb ik niet, behalve dat ik zelf ook niet als snack een bakje appelmoes eet. J. krijgt wat ik zelf ook zou nemen, gewoon een banaan, peer of appel dus. Maar dan dus vers geprakt of gepureerd met de staafmixer. Weet ik zeker dat het suikervrij is. Potjes krijgt ie trouwens wel bij oma, maar dan gewoon die die bedoeld zijn voor baby's van het kruidvat.
  zondag 10 november 2013 @ 14:31:40 #222
259886 pessie
pi_133108750
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 13:09 schreef danic het volgende:
Ik geef Lauren af en toe een cup je appelmoes zonder toevoegingen. Dus ook geen toegevoegd suiker. Ik zou niet weten waarom niet eigenlijk. Is echt als meeneem fruit, niet dagelijks, zelfs niet wekelijks.
pi_133109649
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 14:21 schreef As1981 het volgende:
Klinkt goed LB

Ik ben gewoon echt niet zo moeilijk. Kyan heeft ook weleens appelmoes uit een kuipje gehad. Het is niet dat hij het dagelijks krijgt en van die ene keer zal hij echt niet obese/ziek o.i.d. worden.
Nee daar gaat het me ook niet om uiteraard. Dar zal ze ook niet worden.
Ik geef alleen graag gezond spul en ergens heb ik dat stemmetje dat zegt dat appelmoes daar niet bij hoort. Hoe lekker ik het zelf ook vind.
En ik eet het ook niet als snack, maar het staat regelmatig op tafel bij het avondeten 3
En na het eten eet mijn vriend zo de pot leeg. Dat ken ik niet en zo ben ik ook niet opgevoed. Daardoor begrijp ik wel waarom hij mijn reactie niet begrijpt.

Maar ja, ze heeft het al op dus terugdraaien gaat ook niet meer. Het zij zo. Ik heb hem gevraagd het niet meer te doen en dat was prima. Klinkt gek, maar als we praten over opvoeden en de manier waarop we dat willen doen en met welke normen en waarden, dan liggen we heel erg op 1 lijn. Maar in de uitvoering merk ik dat niet terug en dat verward me.
Is iets waar ik me toch eens in moet verdiepen.
  zondag 10 november 2013 @ 15:08:07 #224
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133109833
Ik leef nog. Verder niet echt bijgelezen.

Helaas klopte mijn voorgevoel wat betreft afgelopen nacht -O-

Iemand enig idee of er een sprongetje plaats vindt rond de 34 weken?
  zondag 10 november 2013 @ 15:08:13 #225
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133109837
Zelfgemaakte appelmoes is wel wat beter iig danic. In appelmoes in een pot wordt veel suiker toegevoegd (naast de natuurlijke suikers v/d appel).

Suiker, wat klinkt het leuk en gezellig zo met F! O+ Lijkt me idd geweldig om te zien hoeveel kindjes ineens kunnen en leren.

Kyara, hoe is je nacht gegaan? :* Edit: hè, tegelijkertijd gepost. -O-

Ik durf het haast niet te zeggen ivm die :x fokwet, maar T. ligt al sinds 12:45 in z'n grotemannenbed (aka ledikant :+) in z'n eigen kamer te slapen! *O*
  zondag 10 november 2013 @ 15:10:34 #226
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133109906
Kyara, even gekopieerd uit de app, tussen 33 1/2 -37 weken:

SPOILER
  zondag 10 november 2013 @ 15:14:35 #227
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133110024
Kyara, 34-35 weken was hier ook niet leuk, heftigste sprong tot nu toe. Nu dat de sprong voorbij is opeens een heel heel heel vrolijke J. die kan tijgeren.

Zou dus kunnen kloppen. Hoop dat ze snel weer gezelliger zijn, overdag dan, en 's nachts gewoon lekker slapen!
pi_133110118
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 15:08 schreef GotC het volgende:
Zelfgemaakte appelmoes is wel wat beter iig danic. In appelmoes in een pot wordt veel suiker toegevoegd (naast de natuurlijke suikers v/d appel).

Suiker, wat klinkt het leuk en gezellig zo met F! O+ Lijkt me idd geweldig om te zien hoeveel kindjes ineens kunnen en leren.

Kyara, hoe is je nacht gegaan? :* Edit: hè, tegelijkertijd gepost. -O-

Ik durf het haast niet te zeggen ivm die :x fokwet, maar T. ligt al sinds 12:45 in z'n grotemannenbed (aka ledikant :+) in z'n eigen kamer te slapen! *O*
Ja dat dacht ik ook. Maar als ik dan op de verpakking kijk (van die kuipjes, uit een pot krijgt ze helemaal niet) staat er dat het alleen van nature aanwezige suikers heeft. En dat lijkt me zo stug. Maar ze moeten er eerlijk op zetten wat de ingrediënten zijn, dus als ik daarvan uitga zou het niet zo'n probleem zijn.
Dat onderbuikgevoel hè. ...
pi_133110275
Dat is niet gewoon een kiekje Zaire! Mooie meid O+
  zondag 10 november 2013 @ 15:22:57 #230
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133110323
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 15:17 schreef danic het volgende:

[..]

Ja dat dacht ik ook. Maar als ik dan op de verpakking kijk (van die kuipjes, uit een pot krijgt ze helemaal niet) staat er dat het alleen van nature aanwezige suikers heeft. En dat lijkt me zo stug. Maar ze moeten er eerlijk op zetten wat de ingrediënten zijn, dus als ik daarvan uitga zou het niet zo'n probleem zijn.
Dat onderbuikgevoel hè. ...
Ik snap wat je bedoelt.. Lastig om te onderbouwen dan hè? Mja, zelfs het voedingscentrum zegt er niks over, behalve dat het geen groente vervangt omdat het gestoofd fruit is..
  zondag 10 november 2013 @ 15:24:03 #231
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133110352
Hmm, nou uit die sprong komt niks me bekend voor eerlijk gezegd. Het is gewoon niet willen slapen. Overdag ook amper. Maar goed, het zal vast wel over gaan uiteindelijk maar op dit moment vind ik het echt even niet meer leuk.
pi_133111038
Slechter slapen hoort bij elke sprong.
Ik hoop dat het snel weer beter gaat. Ik snap dat je er soms doorheen zit :*
  zondag 10 november 2013 @ 15:56:04 #233
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133111300
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 15:47 schreef Omentielvo het volgende:
Slechter slapen hoort bij elke sprong.
Ik hoop dat het snel weer beter gaat. Ik snap dat je er soms doorheen zit :*
dat hoort ook bij baby's, honger, tandjes, ziek zijn etc.

(ik ben niet zo van de sprongetjes en al helemaal niet als ik ook nog moet gaan corrigeren).

Denk wel dat ze tegen dat kruipen aanhangen en dat dat er voor kan zorgen dat ze minder goed slapen. Het is in elk geval geen honger maar echt je nabijheid zoeken. En als het er maar 1 was dan had ze al lang bij ons in bed geslapen maar met z'n tweeën wordt dat toch een beetje krap.
pi_133111557
@Suikertante ja i know is afkomstig van haar newborn shoot, Maar ik vond het lachje ZO leuk Hihi...
Daar was ze ongeveer 2,5 week oud en dan al zo'n brede lach hahah..
pi_133113388
Dat is wel bijzonder ja!

Kyara, :*
Heb werkelijk geen idee hoe je daar fruitig doorheen komt, behalve in het weekend om de beurt slapen? Maar dat is met drie kinderen misschien ook geen doen..
  zondag 10 november 2013 @ 16:48:43 #236
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_133113601
Kyara, for what it's worth..... herkenbaar...... en, zo blijkt, je lichaam kan heel lang blijven functioneren zondee fatsoelijke nachtrust. Het is zaak de rest er omheen waar je kan, aan te passen. Bijslapen wanneer t wel kan en je blik, voor zover je dat lukt, positief vooruit gericht houden. Sterkte!!!
pi_133114865
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 15:02 schreef danic het volgende:

[..]

Nee daar gaat het me ook niet om uiteraard. Dar zal ze ook niet worden.
Ik geef alleen graag gezond spul en ergens heb ik dat stemmetje dat zegt dat appelmoes daar niet bij hoort. Hoe lekker ik het zelf ook vind.
En ik eet het ook niet als snack, maar het staat regelmatig op tafel bij het avondeten 3
En na het eten eet mijn vriend zo de pot leeg. Dat ken ik niet en zo ben ik ook niet opgevoed. Daardoor begrijp ik wel waarom hij mijn reactie niet begrijpt.

Maar ja, ze heeft het al op dus terugdraaien gaat ook niet meer. Het zij zo. Ik heb hem gevraagd het niet meer te doen en dat was prima. Klinkt gek, maar als we praten over opvoeden en de manier waarop we dat willen doen en met welke normen en waarden, dan liggen we heel erg op 1 lijn. Maar in de uitvoering merk ik dat niet terug en dat verward me.
Is iets waar ik me toch eens in moet verdiepen.
Ach ongezond zal het niet echt zijn. Tuurlijk zijn er betere alternatieven. Maar bv is beter dan fv. En zelf maken is beter dan potjes. Maar slecht is het allemaal niet.

Maar nogmaals ik ben niet zo moeilijk. Hier heeft kyan ook al eens een stukje speculaas gegeten omdat hij dat had gejat van zijn broer. En ook kattenvoer omdat ik te laat was het weg te halen :P
pi_133117189
Whahaha ja dat voorkom je ook niet altijd. Eva bood in het begin ook haar eten vaak aan Rosalie aan maar begrijpt nu dat dat niet helemaal de bedoeling is. Nog even dan mag ze alles delen *;
pi_133117811
Ik probeer het hier bij te lezen, maar ook nog reageren lukt me meestal niet, sorry!

Danic, hier ook geen argumenten tegen appelmoes, maar kan je gevoel helemaal begrijpen.

Kyara, een sprongetje dus, sterkte!

Zaire, mooie foto, zelf gemaakt? Tis net een anne geddes baby!

En ff ego:
Ik moet morgen weer werken, voor het eerst na mijn verlof. En ik ben er stiekem best wel behoorlijk verdrietig van... ;( Zeker nu mijn meisje zoveel ongemakken heeft, veel krampjes en spruw :'(
Ik dacht dat ik een moeder zou zijn die er best wel weer aan toe zou zijn om aan het werk te gaan, nou mooi niet dus, ik had nog wel 16 weken thuis willen zitten.
pi_133118018
Een :* voor Kyara...

Verder niet heel goed bijgelezen, (zit in de auto, hebben er weer een drukke gezellige dag Arnhem op zitten).. Als het lukt lees/reageer ik vanavond nog wel ff :) met een slaapupdate, want die hebben jullie ook nog tegoed :)
  zondag 10 november 2013 @ 18:56:10 #241
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133118077
Sull :* Lijkt me ook alles behalve fijn. Hoe gaat het met de spruw? Is het al minder aan het worden?
Succes morgen!
pi_133118195
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 18:56 schreef GotC het volgende:
Sull :* Lijkt me ook alles behalve fijn. Hoe gaat het met de spruw? Is het al minder aan het worden?
Succes morgen!
Begin van de week leek het weg te zijn, behandeling wel voorgezet, maar we waren een midweekje naar center parcs en dus niet alles elke dag gewassen/verschoont en insmeren van de tepels wil ook niet altijd als je weggaat of gaat zwemmen en nu is het toch een beetje teruggekomen. L. begon namelijk opnieuw met heel hard huilen tijdens het drinken en toen bleken ook de vlekjes weer terug :{ .
pi_133118477
quote:
2s.gif Op zondag 10 november 2013 15:24 schreef Kyara het volgende:
Hmm, nou uit die sprong komt niks me bekend voor eerlijk gezegd. Het is gewoon niet willen slapen. Overdag ook amper. Maar goed, het zal vast wel over gaan uiteindelijk maar op dit moment vind ik het echt even niet meer leuk.
+1 En nu duik ik weer onder mn steen, want daar is het fijn.
Sarcasme. Herken het.
pi_133118541
Ahh Sull ik weet hoe je je voelt, ik vond het ook vreselijk om weer te moeten gaan werken. Ik wilde helemaal niet uit die heerlijke bubbel stappen. De eerste dagen waren echt niet leuk maar het werd wel snel beter gelukkig. Hopelijk valt het voor jou ook mee uiteindelijk. En thuis komen is wel extra leuk weer O+. Veel succes morgen :*.
pi_133118637
quote:
2s.gif Op zondag 10 november 2013 15:56 schreef Kyara het volgende:

[..]

dat hoort ook bij baby's, honger, tandjes, ziek zijn etc.

(ik ben niet zo van de sprongetjes en al helemaal niet als ik ook nog moet gaan corrigeren).

Denk wel dat ze tegen dat kruipen aanhangen en dat dat er voor kan zorgen dat ze minder goed slapen. Het is in elk geval geen honger maar echt je nabijheid zoeken. En als het er maar 1 was dan had ze al lang bij ons in bed geslapen maar met z'n tweeën wordt dat toch een beetje krap.
Dat weet ik dat het bij baby's hoort. Maar ik bedoelde meer dat je zei dat je geen van de signalen herkent. En bij elke sprong hoort slechter slapen. Dus meer dat dit een signaal kan zijn. :@

Maar ik bedoelde het dus niet fout. Ga zo toch maar naar bed, want ik ben zo moe dat ik niet meer duidelijk ben.
pi_133118706
Zaïre ik vind je meisje een poppetje. Wat een mooie foto O+

Sull sterkte morgen. De eerste dagen zijn moeilijk, maar het went snel. :*
pi_133119493
Sull moeilijk he? :* sterkte.
Kyara -O- ik wou dat ik je de gouden tip kon geven maar die heb ik niet helaas.
Zaire wat een poppetje
LB babyvogeltjespose is O+ peer is hier ook nog steeds favoriet
  zondag 10 november 2013 @ 19:57:47 #248
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133120461
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 19:13 schreef Omentielvo het volgende:

[..]

Dat weet ik dat het bij baby's hoort. Maar ik bedoelde meer dat je zei dat je geen van de signalen herkent. En bij elke sprong hoort slechter slapen. Dus meer dat dit een signaal kan zijn. :@

Maar ik bedoelde het dus niet fout. Ga zo toch maar naar bed, want ik ben zo moe dat ik niet meer duidelijk ben.
Sorry, zo bedoelde ik het ook niet :*

slaaptekort --> kribbig en zo

Reageer straks even uitgebreider
  zondag 10 november 2013 @ 20:07:49 #249
259886 pessie
pi_133120974
Slaapgebrek is erg rot kyara :* . Hier is het ook al een tijd bal, al lijkt er nu verbetering in te zitten, 's nachts althans. Werd vannacht om 3 uur wakker en wilde na de voeding wel in haar eigen bed slapen en daarna om 6. Kortom: het is zwaar, maar er komt verbetering.
pi_133121237
Even een vraag: Ellie drinkt sinds 2 dagen een stuk minder/korter. Haar luiers zijn net aan okee, maar het zit me niet lekker. Ze heeft nog steeds flinke krampjes, maar is daarnaast ook heeeeel erg bezig met de wereld om haar heen: ze rokt, pakt gericht en kletst/brabbelt/kraait aan een stuk door. Ook tijdens het voeden gaat ze lachen en kraaien.

Klinkt dit iemand bekend in de oren?
  zondag 10 november 2013 @ 20:17:36 #251
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133121576
Sull, veel succes morgen!

LadyBlack O+

Ik zat er vandaag even doorheen. Het is nu gewoon even pittig dat ze met z'n tweetjes zijn. Hoewel D wel de drijvende kracht achter het gehuil is. Ik lig nu in bed met iPad en sytycd en man doet de voeding van ?? uur. Straks alleen even kolven (dus niet live voeden) en dan zie ik het vannacht wel. Denk wel dat ik D bij ons laat slapen als ze vroeg wakker is zodat ze J niet wakker maakt. Hopelijk geeft dat wat meer rust. Slaap dan zelf wel slechter maar dat is minder erg als de hele nacht heen en weer lopen.

Overdag bijslapen kan best, maar dat is dan op de weinige moment dat ik ook even tijd voor mijn huishouden en mijzelf heb. Ik heb nog bergen was van de vakantie en mijn haar heeft ook nodig een verfbeurt nodig. En dat blijft dan allemaal liggen.... En nu heb ik er ook even geen puf voor.

Misschien morgen.....
pi_133122220
Af en toe bijgelezen, maar weinig blijven hangen. Sorry!

Mooie foto Zaire! Fotoshoot?

Appelmoes uit een pot/bakje zal voor mij ook niet echt goed voelen. Zit veel toegevoegde suikers in. Dan liever een babyfruit potje.

Sterkte voor alle sprongetjes. Hier hebben we samen een grote stap :@

quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 18:48 schreef Sull het volgende:
En ff ego:
Ik moet morgen weer werken, voor het eerst na mijn verlof. En ik ben er stiekem best wel behoorlijk verdrietig van... ;( Zeker nu mijn meisje zoveel ongemakken heeft, veel krampjes en spruw :'(
Ik dacht dat ik een moeder zou zijn die er best wel weer aan toe zou zijn om aan het werk te gaan, nou mooi niet dus, ik had nog wel 16 weken thuis willen zitten.
Hier ook een verdrietige mama :'( . Morgen ook voor het eerst weer aan het werk. Het verlof heb ik zelf veranderd zodat het voordeliger voor ons uit zou vallen. Maar nu het zover is begin ik weer heel erg te twijfelen. Was ik niet liever nog een paar weken langer met verlof gegaan. Ik mis de structuur op een dag maar samen met mijn leave jonkje thuis zijn is zo heerlijk O+
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_133122307
Cwen hier zijn ook een paar van die periodes geweest. Je kunt proberen op een rustige plek te voeden met weinig prikkels. Als het je echt niet lekker zit zou ik wel de ha even bellen maar meestal komt het vanzelf weer goed.

Kyara, open deur, maar heb je familie/ vrienden die even een tijdje kunnen bijspringen? De was kan iemand anders ook wel doen, bijv. Tot de nachten weer wat beter zijn. :* Fijn dat je man helpt O+

Wizzy en alle anderen die moeten gaan werken, sterkte morgen!
  zondag 10 november 2013 @ 20:28:30 #254
259886 pessie
pi_133122338
Kyara, kun je niet ergens een extra ledikantje lenen voor op jullie kamer? Als de eerste dan wakker is kun je die op je eigen kamer voeden en wegleggen. Misschien geeft het wat meer rust?

En WB huishouden ed. Bij te weinig slaap haal ik alleen een stofzuiger door het huis en gooi ik es was in de machine en verder stel ik het uit tot het moment dat ik weer meer energie heb.
pi_133122351
Dat probleem ken ik. De momenten die je hebt om bij te slapen heb je nodig voor iets anders. Want je MOET boodschappen doen. Je MOET je was doen. Er is altijd wel iets wat moet want doe je het niet raak je achter.

Nu heb ik geluk dat beide kindjes goed doorslapen (baby zelfs tot half 10 vanmorgen vanaf 19:00 gister) maar in het begin toen ze er net was had ik wel het gevoel dat bijslapen niet kon. En dan heb ik er maar één. Kan me voorstellen dat het met twee helemaal pittig is.
  zondag 10 november 2013 @ 20:39:27 #256
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_133123149
Kyara tis niet gek dat je er soms helemaal doorheen zit. misschien is het wel goed 1 van de 2 op jullie kamer te zetten.

Hier hoef ik er gemiddeld maar een keer of twee/drie per nacht uit en slaap ik wel eens een paar uur naast Noortje maar als ik dingen als het huishouden moest laten omdat ik slecht had geslapen dan was het hier een tering zooi.
  zondag 10 november 2013 @ 20:39:34 #257
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133123153
Ledikantje past niet helaas, was anders wel een optie geweest idd. Mijn moeder komt wel bijspringen dinsdag maar die was moet wel voor die tijd klaar zijn want anders kans ze niet strijken ;)

Precies Tally, dat dus!

Maar ben wel blij dat ik nu werkloos ben eerlijk gezegd. Als ik nu ook nog zou moeten werken dan zou ik het echt niet trekken.

Maar goed, gaat wel weer over, alles is een fase etc etc etc.

Wizzy, sterkte voor morgen. Voor mijn gevoel ben je nog maar net bevallen maar blijkbaar zijn er alweer 10 weken voorbij.
pi_133126251
Sull en Wizzy succes en sterkte morgen!

Verder zei t net al maar :* voor de slechte nachten. Ik snap precies hoe jullie je voelen. Ik ga ook niet allemaal tips geven, behalve laat het niet te ver gaan. Let op jezelf. (Poeh, dit heb ik ook een paar keer gelezen ;) )
Tips nodig? Stuur ff een dm/pm, ik heb er genoeg :)
Verder :*

En verder is t niet leuk van mezelf als ik nu m'n slaapupdate ga geven. Dus die houden jullie tegoed.
pi_133126875
Kyara :* (ik duim voor een goede nacht voor jullie!)

Sull en Wizz sterkte morgen!

Zaïre welkom! Prachtige foto van je meisje.
  zondag 10 november 2013 @ 21:34:54 #260
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133127423
Loj, tuurlijk wel! Ik ben benieuwd naar je slaapupdate!
pi_133127526
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 20:27 schreef Wizzy het volgende:
Af en toe bijgelezen, maar weinig blijven hangen. Sorry!

[..]

Hier ook een verdrietige mama :'( . Morgen ook voor het eerst weer aan het werk. Het verlof heb ik zelf veranderd zodat het voordeliger voor ons uit zou vallen. Maar nu het zover is begin ik weer heel erg te twijfelen. Was ik niet liever nog een paar weken langer met verlof gegaan. Ik mis de structuur op een dag maar samen met mijn leave jonkje thuis zijn is zo heerlijk O+
Ik had er zelfs nog een week vakantie aangeplakt, maar toch... Jij ook veel sterkte morgen!
pi_133127619
Loj ik ben ook benieuwd!

Ik vrees hier trouwens voor een prutnacht. Ze ligt er sinds half acht in en we zijn er al vier keer geweest.....dat voorspelt meestal niet veel goeds.
  zondag 10 november 2013 @ 21:39:26 #263
259886 pessie
pi_133127799
Loj, natuurlijk willen we je update lezen!
  zondag 10 november 2013 @ 21:39:26 #264
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133127800
Kyara, als je aangeeft dat je meisjes zo aan het veranderen zijn, en dat gecombineerd met die nachten, dan zou ik ook aan een sprongetje denken. En of je nou in sprongetjes gelooft of niet, ik kan me best voorstellen dat de wereld van baby's elke keer weer een beetje op zijn kop staat als ze weer iets nieuws leren. En dat ze dan vooral heel dicht bij je willen zijn.

En vwb bijslapen; ik zou daar wel écht de prioriteit leggen... huishouden kun je inhalen als je meer energie hebt :Y Tijd voor jezelf is natuurlijk ook fijn, maar ik denk dat je alles nog veel fijner vindt als je wat meer hebt geslapen :*

Loj, ik ben ook benieuwd hoe t nu gaat daar! Het klinkt alsof het beter is! ^O^

Wizzy en Sull, succes morgen! Ik snap jullie helemaal.... vond het zó erg dat ik weer aan het werk moest ;( Het wordt écht beter, zelfs als je een rotbaantje hebt zoals ik :')
  zondag 10 november 2013 @ 21:43:54 #265
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133128087
Dubbel
  zondag 10 november 2013 @ 21:44:26 #266
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133128122
Oei AM, dat belooft ook niet veel goeds dus.... :{

Hier was het eergisteren ook dramatisch, maar vannacht was weer prima! Ze is wel altijd vroeg wakker, maar dan komt ze bij ons in bed en doezel ik nog wel een beetje.

Het peerhapje lijkt trouwens wel te hebben gewerkt, vanmiddag tijdens ons wandelingetje voelde ik vanalles borrelen in de doek, en bij thuiskomst werd er een enorme luier volgegooid :D Daarna was mijn meiske ineens weer vrolijk terwijl ze de hele dag al wat pieperig was.
  zondag 10 november 2013 @ 21:45:03 #267
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133128156
Ik bedoelde ook meer dat ik niet in oei ik groei geloof. Wel in ergens tegen aanhikken en daar de frustratie van die zich s nachts kan uiten. Dus in dat soort ontwikkelingssprongen. Niet zo zeer de " oei ik groei" sprongen. Meer kijken naar je kind ipv het aantal weken dat ze oud zijn. Was meer benieuwd wat ze er over zouden zeggen. :)
  zondag 10 november 2013 @ 21:46:25 #268
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133128249
Fijn LB!

Sterkte mm, hopelijk valt het mee,
  zondag 10 november 2013 @ 21:49:59 #269
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133128530
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 21:45 schreef Kyara het volgende:
Ik bedoelde ook meer dat ik niet in oei ik groei geloof. Wel in ergens tegen aanhikken en daar de frustratie van die zich s nachts kan uiten. Dus in dat soort ontwikkelingssprongen. Niet zo zeer de " oei ik groei" sprongen. Meer kijken naar je kind ipv het aantal weken dat ze oud zijn. Was meer benieuwd wat ze er over zouden zeggen. :)
^O^

Dat herken ik wel. Ik heb het boek in huis omdat ik het interessant vind om te kijken wat voor ontwikkeling er plaatsvindt, maar meestal lees ik het achteraf terug. Ik hoef vantevoren niet zo te weten wat me te wachten staat oO< En bovendien ga je dan maar lopen rekenen enzo, -2 weken omdat ze 2 weken te laat geboren is, en de weken zijn al zo ruim genomen.....

Meestal zie ik er achteraf wel brood in though :Y Maargoed, er kunnen daarnaast natuurlijk nog allerlei andere oorzaken zijn waardoor ze uit hun hum zijn.
  zondag 10 november 2013 @ 21:54:41 #270
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133128879
Ja, hoewel ik ook wel denk dat het voor Tweelingen bijvoorbeeld ook anders kan zijn. Als ik met D voor de spiegel ga staan is ze hoogstverbaasd dat er 2 mama's zijn. 1 waar ze zelf bij op de arm zit, en een andere Mama die daar met haar zus staat _O-
pi_133129106
Kyara :* (en _O- van de spiegel)

Loj, wat ontzettend fijn dat het slapen bij jullie zoveel beter gaat!

Succes met werken morgen, Wizzy en Sull. Wat gaat de tijd toch hard... (Ik herken het niet trouwens, wilde zelf liever gister dan vandaag weer aan het werk, ik was zó toe aan andere mensen om me heen, mezelf weer nuttig voelen, en structuur in ons leven!)

quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 20:28 schreef Tally het volgende:
Dat probleem ken ik. De momenten die je hebt om bij te slapen heb je nodig voor iets anders. Want je MOET boodschappen doen. Je MOET je was doen. Er is altijd wel iets wat moet want doe je het niet raak je achter.
+1
En soms moet je het alleen van jezelf, en dat is nog veel frustrerender. We zijn hier allemaal zo goed in het onszelf moeilijk maken (En goede lieve tips aan anderen geven, maar ze zelf ook niet opvolgen ;) )

Die appelmoesbakjes zou ik zelf ook niet zo snel geven, al kan ik ook niet onderbouwen waarom niet. Nou wil ik sowieso het liefst alles zelf maken, maar ben daar eigenlijk ook best hypocriet in. Want ik kook (/laat mijn man koken) best veel met pakjes en mixen en dergelijke en da's toch ook niet heel gezond. (Wel altijd extra groente, meer dan op het pakje staat :@ maar het zou zeker beter kunnen hier) En toen met Lars bleek dat hij de olvarit kookkunsten veel meer waardeerde dan de mijne.. :( We zullen zien.. komende zaterdag gaat Femke haar eerste (zelfgebrouwen) groentehapje krijgen :D

quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 13:20 schreef LadyBlack het volgende:
Ohja en E heeft net 125 peer weg zitten happen! :o O+ Tot nu toe verloor ze haar interesse nog voor ze op de helft was, maar dit was zoooo lekker! Ze deed de babyvogeltjespose O+
125 peer! Da's een hele perenboom zeg! ;)
Heb je een foto van die babyvogeltjespose? O+

Zaire, wat een lieve foto! Mooie doek waar ze in zit geknoopt... (Wel jammer van die 'haarband'... vind ik eigenlijk net iets 'too much')
Ik weet niets van kma trouwens, sorry (maar ben er wel blij mee ;) )

Suiker, wat lief van F en de kat O+ En dat filmpje is ook erg leuk inderdaad, al zie ik het nooit veel verder dan de eerste 3 minuten ofzo. Lars kijkt het vaak als hij van ons met www.nijntje.nl mag spelen, maar zijn aandachtsspanne houdt het geen kwartier vol ;) Het liedje van Boris Beer vind ik ook erg leuk, 't blijft alleen zo hangen... (Zit je 's avonds nog met dat deuntje in je hoofd :X)

GotC, hoe is het nu met het humeur van je kleine man?
Femke had vandaag ook een babybaaldag. Er was niets goed vanochtend, vasthouden niet, wegleggen niet, spelen niet, slapen niet... en inmiddels slaapt ze al sins half vier vanmiddag :X Ze is al aan haar nachtslaap begonnen ofzo! Ze zal het wel nodig hebben, maar ik ga d'r zo toch maar wakker maken voor een voeding.. ben bang dat het anders vannacht bal wordt.
  zondag 10 november 2013 @ 22:02:42 #272
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133129388
Wow Femke! :D Nou dan had ze het inderdaad nodig ja. Straks lekker drinken en dan zou ik me maar voorbereiden op een avondje met je meisje weer op de arm ;) ze gaat vast niet direct weer slapen.
  zondag 10 november 2013 @ 22:02:58 #273
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133129414
Wat een slaapkoppie Shandaly! En wat een bazenpost. *insert buigsmiley*
  zondag 10 november 2013 @ 22:43:00 #274
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133132286
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:54 schreef danic het volgende:
Ik kom even binnen met een vraag.
Kunnen jullie mij helpen aan een goede onderbouwing waarom het niet verstandig is om een kind van 7,5 als fruithapje een kuipje appelmoes te geven.
Mijn vriend heeft dat dus net gedaan en ik was er nou niet echt blij mee :N
Maar hij geeft aan dat het alleen maar appel is en dat er alleen van natuur aanwezige suikers inzitten. Ik ben nooit zo goed in tegenargumenten.
En dan vraag ik nu niet om advies om appel te koken of te raspen, die opties ken ik. Het gaat om fruithapjes uit een potje/kuipje e.d. (Rosalie krijgt een mix).
Spees?? Iemand anders??
Sorry, beetje mosterd na de maaltijd :+
Maar zoals gezegd: appelmoes bevat 9 van de 10 keer extra suiker. Los van de suiker die van nature in fruit voorkomt. Ik zou het daarom niet adviseren als alternatief voor een 'gewone' fruithap.
pi_133132892
Dank je.
Maar hoort dat dan niet op de verpakking te staan? Nu staat er dat er alleen van nature aanwezige suikers inzitten.....
  zondag 10 november 2013 @ 22:54:36 #276
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133132985
Misschien heb jij net die 1 van de 10? :+
pi_133133064
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 22:54 schreef Kyara het volgende:
Misschien heb jij net die 1 van de 10? :+
:D
Ja wie weet.
Moet jij niet lekker naar je bed? Of moet je nog kolven?
  zondag 10 november 2013 @ 22:57:05 #278
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133133124
Ik lig al in bed. Zo afsluiten en dan lekker slapen.
pi_133133255
^O^
Truste alvast. Ik ga ook zo. Zit op wacht tot vriend thuis is om 23.20. Als Rosalie eerder piept geef ik haar de fles, anders hij.
  zondag 10 november 2013 @ 23:08:44 #280
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133133757
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 22:52 schreef danic het volgende:
Dank je.
Maar hoort dat dan niet op de verpakking te staan? Nu staat er dat er alleen van nature aanwezige suikers inzitten.....
Ja, dat is verplicht om op de verpakking te zetten. Dus het kan dat je echt een potje zonder extra suiker te pakken had. Maar soms kunnen bedrijven handig omgaan met claims, grijs gebied van de wetgeving opzoeken enzo. Stond er verder nog iets op de ingrediëntenlijst? Of heb je alleen de claim gelezen? Ik ga slapen, lees het morgen. Truste!
  zondag 10 november 2013 @ 23:24:42 #281
381212 Gulara
From the future
pi_133134582
Trusten dames.

Ik ga thee zetten en uitgebreid bijlezen vandaag.
En mijn kind gaat goed eten en uitgebreid bijslapen vandaag. Dan weet ie dat alvast. }:|
pi_133135371
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 23:08 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ja, dat is verplicht om op de verpakking te zetten. Dus het kan dat je echt een potje zonder extra suiker te pakken had. Maar soms kunnen bedrijven handig omgaan met claims, grijs gebied van de wetgeving opzoeken enzo. Stond er verder nog iets op de ingrediëntenlijst? Of heb je alleen de claim gelezen? Ik ga slapen, lees het morgen. Truste!
Nee dit was er toevallig eentje van 1 van de betenrestaurants, die bezorgen regelmatig als wij op het werk eten. Maar het zijn die standaard kuipjes met groen foliedekseltje, volgens mij ook verkrijgbaar bij de Ikea. Deze zal echt wel toegevoegde suikers hebben gehad.
Maar ik heb regelmatig vergelijkbare kuipjes in mijn handen, vandaar dat ik het me afvroeg. Bedankt voor het heldere antwoord.
pi_133138121
Wat doe je dan om 3 uur 's nachts: een slaapupdate geven ;)

Eigenlijk komt er steeds meer verbetering. De 2,5 uur sessies zijn zeldzaam, en zeker niet meer 3x per nacht.
We hebben afgelopen week zelfs 2x kunnen doorslapen van 12 tot 6 en 1x (tromgeroffel....) van 19.15 tot 5.30!!! (Natuurlijk wel zelf 3x wakker geworden en gecheckt of hij t nog wel deed ;) )
Er waren ook 2 nachten dat we er een stuk of 7 keer uit zijn gegaan, maar dat was toen Ow ziekjes was en was t alleen een speen.
Het gaat goed hier dus!

Met mij gaat t ook weer wat beter, begin echt uit m'n dalletje te klimmen. Maar ben nog wel moe, erger dan eerst. Komt er nu uit bedenk ik me maar.

En waarom schrijf ik dit bericht om half 4? Ben al 1,5 uur bezig. Ow wilt slapen maar t lukt hem niet.
Eenmalig incident!!!!! (Ga ik vanuit...)
pi_133138298
Loj fijn dat er verbetering is :*

Ik ben gisteren om 9 uur gaan slapen en voel me nog steeds beroerd :'(
  maandag 11 november 2013 @ 06:10:59 #285
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133138322
Klinkt positief Loj! Ik duim dat de verbetering doorzet.

Omen :*

Hier ook een baggernacht. Noor aan het spoken, konden er wel 600x uit voor de speen }:|
pi_133138327
XM :*

Ik heb mezelf ziek gemeld. Ik heb zo'n hoofdpijn en voel me zo beroerd.
pi_133138563
Lekker in zwelgen Omen, is Riley thuis vandaag of ga je in je eentje hete douches nemen en magazines lezen? O+

Loj wat een goed nieuws! Enig idee waar het nu aan ligt? Toch de osteopaat of gewoon omdat hij wat ouder wordt?

Danic leuke vraag van de appelmoes! Ik zou dat niet snel geven als de ingrediënten er niet op staan.
Omdat we op vakantie zijn heb ik voor het eerst wat potjes gekocht en ik ben positief verrast wat weinig toevoegingen in de meeste zitten! Zeker in de fruithapjes, hoogstens wat rijstebloem.
Maar als je dan kijkt naar "risotto en tomaat" is de ingredientenlijst ineens best lang, wel veel groenten maar ik moet nog even wennen aan meer dan drie ingrediënten tegelijk! F niet trouwens, die eet inmiddels hele 6+maandenpotjes.

Kyara ik snap wel wat je bedoelt, niet zozeer qua huishouden maar ik heb zelfs al dat ik op momenten dat hij slaapt juist optimaal wil profiteren van het moment, en als je dan zelf ook slaapt is het zo voorbij, terwijl ik anders in bad had kunnen gaan, benen had kunnen epileren, de tafel had kunnen opruimen, naar de kapper had kunnen gaan etc.
Maar ik zou dan als ik jou was wel even echt voor die me-time (ik houd niet zo van het woord, maar vooruit) gaan en lekker lang douchen (als man er is), teennagels lakken, rondje lopen in je eentje, even echt Kyara zijn en niet mama dus. En ik strijk nooit. Dus je moeder kan misschien een keer wassen ipv strijken. Één week kan toch wel?
En verder hier spuien natuurlijk. En ongevraagd duizend adviezen krijgen :8
  maandag 11 november 2013 @ 07:58:10 #288
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133138721
Beterschap, Omen! Balen dat je ziek bent... Mobiel is het lastiger teruglezen, dus sorry als je het al verteld hebt Fieder. Maar hoe was het bij de huisarts? Heb dit weekend maar weinig meegelezen.
pi_133138842
Zo zeg, ik ben weer enigszins in het land der levenden, wat een weekend. De nacht van zaterdag op zondag mag wat mij betreft voor altijd worden vergeten. Of juist onthouden zodat je denkt: "het kan altijd erger, weet je nog...?". Verder wijd ik er maar niet over uit. Anyways, vannacht ging iets beter, ze is wel vaak wakker geworden en lag dan te jammeren, maar viel ook vanzelf weer in slaap. De nachtvoeding lijkt wel permanent terug, maar vannacht was het er gelukkig maar 1 om 3 uur (ipv 4 :X ).

Klinkt dat trouwens bekend, dat een 6 mnd baby ineens weer nachtvoeding(en) wil?? Het is ook echt echt echt honger, want vannacht hakte ze weer 180/6 met rijstebloem weg alsof ze al dagen niks gegeten had. We hebben gisteren ook rigoreus opnieuw gluten geintroduceerd: sochtends pap, smiddags een soepstengel en savonds een 6 mnd potje met weet ik wat. Godzijdank geen buikpijntjes gemerkt!

Suiker, F hoffelt ook gewoon zo'n heel potje naar binnen?! :D Doet ie netjes!

En Omen, beterschap :*

Kyara, hopelijk was jouw nacht ook een stuk beter!! :*

Oh en Loj natuurlijk :*
Sarcasme. Herken het.
  maandag 11 november 2013 @ 08:19:07 #290
259886 pessie
pi_133138865
Danic, ik heb deze

Appels, appelsap en citroensap. Meer zit er niet in, kan m.i. geen kwaad af en toe.

Omen, lekker rustig aan doen. Beterschap.

Loj, tof van de verbetering!
  maandag 11 november 2013 @ 08:24:04 #291
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133138905
Beterschap Omen! Hoofdpijn sucks.

Loj, wat knap en heerlijk! Ik hoop dat de stijgende lijn doorzet en dat je zelf weer wat opkrabbelt :)

Kyara, hoe was je nacht? Heb nog aan je gedacht vannacht :*

Suiker, wat lekker dat F zo goed eet! Zijn er ook al dingen die hij echt niet lust?

Spirit, klinkt als een heftig weekend :o Snel vergeten dus! Wb nachtvoeding..geen idee ;)

XM, ook al zo vaak je bed uit geweest, vervelend.

Hier m'n eerste dag alleen met T, Yur is weer aan het werk. Spannend! Heb ook alle nachtvoedingen gedaan én ik krijg straks kraamvisite. :+
  maandag 11 november 2013 @ 08:24:59 #292
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133138909
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 08:16 schreef Spirit82 het volgende:
Zo zeg, ik ben weer enigszins in het land der levenden, wat een weekend. De nacht van zaterdag op zondag mag wat mij betreft voor altijd worden vergeten. Of juist onthouden zodat je denkt: "het kan altijd erger, weet je nog...?". Verder wijd ik er maar niet over uit. Anyways, vannacht ging iets beter, ze is wel vaak wakker geworden en lag dan te jammeren, maar viel ook vanzelf weer in slaap. De nachtvoeding lijkt wel permanent terug, maar vannacht was het er gelukkig maar 1 om 3 uur (ipv 4 :X ).

Klinkt dat trouwens bekend, dat een 6 mnd baby ineens weer nachtvoeding(en) wil?? Het is ook echt echt echt honger, want vannacht hakte ze weer 180/6 met rijstebloem weg alsof ze al dagen niks gegeten had. We hebben gisteren ook rigoreus opnieuw gluten geintroduceerd: sochtends pap, smiddags een soepstengel en savonds een 6 mnd potje met weet ik wat. Godzijdank geen buikpijntjes gemerkt!

Suiker, F hoffelt ook gewoon zo'n heel potje naar binnen?! :D Doet ie netjes!

En Omen, beterschap :*

Kyara, hopelijk was jouw nacht ook een stuk beter!! :*

Oh en Loj natuurlijk :*
Klinkt pittig, maar gelukkig al iets van verbetering. Wij hebben met 6 maanden (of bijna 7 was het geloof ik) juist op eigen initiatief besloten om geen nachtvoeding meer te geven.Dat kostte een paar nachten fiepjes geven maar ging vrij snel goed. Dus ik herken dat niet echt. Aangezien Isa al de 6 maanden is gepasseerd en ook al brood heeft geprobeerd, misschien eens granenpap proberen i.p.v. rijstebloem? Bevat wat meer vezels, is iets voedzamer en valt wat zwaarder. Overigens zou het bij Silvijn niet per se betekenen dat hij honger heeft als hij een rijstebloemfles achterover zou slaan, voor hem is een papfles gewoon een soort snoep/feest. Die kun je ieder uur wel zo'n fles geven en hij tankt hem in 3 minuten leeg. Hoeft bij Isa niet zo te zijn natuurlijk :+ maar wie weet.
pi_133138934
Granenpap zijn we gisteren inderdaad mee begonnen. De 6 mnd variant van bambix met.. fijne granen, meen ik. Ik heb haar sochtends een bordje pap gegeven en wilde haar savonds nog een fles geven met dit spul, maar dat kreeg ze niet door de speen. Dus eerst nieuwe spenen kopen voor we dat soort papflessen kunnen geven savonds. Ze krijgt nu dus savonds rijstebloempap. Overigens kan ze heel goed aangeven dat ze geen honger heeft: ze valt snachts dan in slaap na een paar slokken en overdag duwt ze de fles gewoon weg. Ze krijgt bij iedere fles rijstebloem erdoor omdat ze dan minder spuugt en laat heel regelmatig tot 50 ml staan.

(Die 4 flessen zaterdag waren ook vooral als geruststelling dan omdat ze echt honger had, maar we kregen haar gewoon echt echt echt niet stil)
Sarcasme. Herken het.
  maandag 11 november 2013 @ 08:30:31 #294
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133138955
Succes vandaag GotC! Maar zal wel goedkomen. En kraamvisite, dus je hebt wel een extra paar handen, mocht het nodig zijn.

Loj, fijn dat je wel verbetering merkt, en wat een goede nachten zitten er al tussen! Kan me heel goed voorstellen dat je je al een ander mens voelt *O*

Kyara, hoop dat jouw nacht meeviel.
pi_133139011
Spirit, hopelijk gaan die granen iets doen (wij gaan ook beginnen om te kijken of hij dan iéts langer slaapt, en omdat hij het altijd superlekker vindt als ik een beetje door de fruithapjes doe om te verdikken).
Ik moet even terugkomen op het hapje :@ Mijn vriend riep telkens dat hij het hele potje leeg at maar hij bedoelde het formaat Olvarit 4+ maanden! Dus toen ik net een restje aantrof in de koelkast heb ik hem even aan de tand gevoeld ;) Nee hoor, ik ben niet zo'n kenau. Maar ik zat er dus naast!
pi_133139046
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 08:38 schreef Suikertante het volgende:
Spirit, hopelijk gaan die granen iets doen (wij gaan ook beginnen om te kijken of hij dan iéts langer slaapt, en omdat hij het altijd superlekker vindt als ik een beetje door de fruithapjes doe om te verdikken).
Ik moet even terugkomen op het hapje :@ Mijn vriend riep telkens dat hij het hele potje leeg at maar hij bedoelde het formaat Olvarit 4+ maanden! Dus toen ik net een restje aantrof in de koelkast heb ik hem even aan de tand gevoeld ;) Nee hoor, ik ben niet zo'n kenau. Maar ik zat er dus naast!
1 troost: die 6 maanden potjes krijgt Isa ook niet in 1x leeg nog hoor ;)
Sarcasme. Herken het.
pi_133139060
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 08:42 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

1 troost: die 6 maanden potjes krijgt Isa ook niet in 1x leeg nog hoor ;)
En mijne ook niet :P
pi_133139108
Ik ga vaker klagen ;)
Prima nacht: alleen om 02:30 (D) - 03:00 (J) - 04:30 (D) gevoed. En daarna was het 06:30 uur *O*
(okey en om 02:00 uur M en om 05:30 uur D weer terug leggen want in slaap gevallen maar dat telt niet)

Dus 3,5 uur achter elkaar kunnen slapen *O*

terwijl ik dit zo typ bedenk ik me dat alles relatief is :')

Loj, fijn dat bij jullie ook wat verbetering komt. En natuurlijk was dit een eenmalige terugval :*

Spirit :* is het echt honger of heeft ze behoefte om bij jullie te zijn?
  maandag 11 november 2013 @ 08:49:41 #299
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133139118
Dat duurde hier ook wel ff geloof ik, die zijn best groot!

Ik durf het bijna niet te zeggen gezien de niet-slapers hier... Maar Silvijn was vanochtend om 10 voor half 8 (!!) wakker. Dat is nogal een zeldzaamheid :P dus echt zo relaxt! We zijn gisteravond naar Glow geweest en daar heeft ie eerst tijdens het wandelen in de draagzak geslapen, en toen we om 21u thuis kwamen hebben we m een papfles gegeven en in bed gelegd. Dus denk dat t wel door zijn late bedtijd en/of late papfles komt. Maar heb niet de illusie dat we dit standaard kunnen gaan proberen want hij is om 19u of max. 1930 echt knockout.
pi_133139182
Lekker Spees, zeker met jullie vroege vogel!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook ontzettend verwend ben met M. Die sliep met 10 weken door en vanaf 6 maanden sliep hij van 19.00 - 08.00 uur. En nu moeten we hem nog wel eens om 08.30 uur wakker maken..... maar goed M slaapt overdag ook gewoon meer dan de meiden.
pi_133139185
dicht dan maar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')