Spannend zeg!!quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:43 schreef LadyBlack het volgende:
GotC, goed onthouden! Ik hoop dat we vandaag nog van de makelaar horen; we hebben inmiddels een 3e bod uitgebracht en we hopen dat hier een tegenbod op komt dat we kunnen accepteren!!![]()
Maar er zijn ook andere kapers op de kust dus ik ben vet zenuwachtig!![]()
+1quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:08 schreef GotC het volgende:
XMIk hoop dat de overstap op fv je wat rust zal geven en dat je een relaxter gevoel krijgt met alles.
Handjes en voetjes heeft Fee veel interesse in. Maar voor de rest ligt die dikke ook stil hoor. Ik zag net dat ze idd kan rollen. En dan lig ze op haar rug en jankt ze dat ze niets kan zien of terug op haar buik wil.quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Spannend zeg!!Ik duim
Ik zou willen dat ik iets relaxter zou zijn met alles. Maar daar wordt aan gewerkt. Wat dat betreft zal ik blij zijn als ik die kolf naar zolder kan verhuizen. Beperkt je zo in je mogelijkheden.
En ik weet het van Oei ik groei, maar ik lees hier dan verhalen over optrekken en kruipen en dan ben ik soms wel eens bang dat Noor achterloopt. Ze draait nog steeds over 1 zij naar buik. Terug heeft ze nog geen besef van. Trekt wel beentjes beetje op soms. Voetjes vindt ze niet zo boeiend, maar ze heeft ook nooit naar haar handjes gekeken, terwijl dat wel "moest" van het consultatiebureau.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een portie geduld..Vers of uit de diepvries?quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:53 schreef LadyBlack het volgende:
Hmmmm mijn vriend belde net; dit weekend staat het even on hold... er is ook een andere bieder (die zelfs meer had geboden dan wij), maar ze gaan ons bod overleggen en komen daar maandag op terug.
Heeft iemand een portie geduld voor mij???![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
+1!quote:Op vrijdag 8 november 2013 20:07 schreef GotC het volgende:
Wat zijn je meiden grooooot Kyara! Die foto dat ze allebei achterom kijken is tof!
Nee sorry kwam niet van mij,quote:Op vrijdag 8 november 2013 20:34 schreef Kyara het volgende:
Ik neem de meisjes ook wel overal mee naar toe. Dwz, dingen waar ik met M naar toe ga. Lunchen met vriendinnen of zo doe ik liever zonder kinderen. Maar goed, ik moet er dan ook meteen 2 meeslepen.
Blijft spannend dus LB, ik blijf duimen!
Wat lief Hilzz!
Spirit wat fijn!
FR ook een weekend weg las ik. Waar zitten jullie? Die tip van Hoog Vaals kwam van jou af toch? Was inderdaad een superleuk park!
Zoiets?quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:56 schreef Fieder het volgende:
L staat steeds op handen en voeten, beentjes helemaal gestrekt, zo grappig, het lijkt wel yogakan alleen de logica erachter niet verzinnen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Saar heeft ook echt een hele tijd zo gestaan![]()
Hilz!
XM, volgens mij loopt Noor echt helemaal niet achter, wat ik er zo van meekrijg.
Spirit, klinkt allemaal heel fijn![]()
Kyara, wat een geweldige foto's trouwens![]()
Envoor de mini van Becky
Zo, nu ga ik er weer vandoor![]()
Sowieso lijken ze de afgelopen week minder op elkaar.quote:Op vrijdag 8 november 2013 20:55 schreef Animalmix het volgende:
Daar lijken ze trouwens ineens minder op elkaar dan anders....
Oktober 2014... Dat is de planning. Maar heeft ook voordelen. De badkamer, keuken en tegels zijn precies wat wij willenquote:Op vrijdag 8 november 2013 20:50 schreef Kyara het volgende:
Oh verkeerd onthouden dan FR. Veel plezier in elk geval!
Wat goed Becky!
Dat is inderdaad ook wel geduld hebben Loj. Wanneer is het klaar?
Ja klopt. Wat leuk dat Ow ook meteen ging kruipen!quote:Op vrijdag 8 november 2013 21:06 schreef Loj het volgende:
[..]
Oktober 2014... Dat is de planning. Maar heeft ook voordelen. De badkamer, keuken en tegels zijn precies wat wij willen
En ik weet nu al dat ik over een jaartje een nieuwe kamer voor Ow kan inrichten
Trouwens Kyara, nog bedankt voor je tip (van heel lang geleden) heb Ow vandaag zonder kleding op de grond gelegd en hij kroop echt de hele kamer door. Dat had jij met M toch gedaan als ik me goed herinner?
Hè bah, wat jammer. Was je uit eten?quote:Op vrijdag 8 november 2013 21:18 schreef Spirit82 het volgende:
FokwetHet eten was echt smerig (en dat zeg ik echt nooit!) en Isa ligt alweer een half uur te huilen..
Voorpieper meld!! we waren de 16e uitgerekendquote:Op vrijdag 8 november 2013 22:44 schreef Cwen het volgende:
Zaire, welkom! Hilliebillie en ik waren de 15e uitgerekend, en hebben allebei een dochter van 30 augustus! Snelle bevalling trouwens, alles goed verlopen?
Hier blijven we hopelijk nog heel lang wonen, ben nog steeds verliefd op ons huis en tuin.
Ik was de laatste uurtjes gewoon egoïstisch aan het socializen hoorquote:Op vrijdag 8 november 2013 23:08 schreef LadyBlack het volgende:
Wauw, knap hoor Olf, hoe je dat doet
quote:
Zelfde schuitje, hoewel dit huis wel meer uitzicht heeft en dus vrijer is. Maar ik herken bij jou thuis wel veel! Hier voelt het ruimer vind ik, maar jij hebt wel deuren die je dicht kunt doen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 22:54 schreef Olf het volgende:
Zaïre welkom! Heb je iets met het land ook?
Kyara die omkijkfoto![]()
En Becky ze loopt echt wauw!
Wij wonen op 55m2 en op zich hebben we niet veel ruimte meer nodig maar ik wil zoooooo graag een moestuintje en sowieso iets om buiten te zitten. En gelijkvloers zou ook wel fijn zijn. En bergruimte. Maar we wonen nu spotgoedkoop hartje centrum en dat heeft ook voordelen. En meer betalen kan sowieso niet zolang ik nog studeer.
Hier nu in tram en zo trein richting huis, hele dag weggeweest en hopelijk kom ik precies thuis als meisje even wakker is voor late voeding.
Oh ja damn! Is het duidelijk dat ik moe wasquote:Op vrijdag 8 november 2013 23:21 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Voorpieper meld!! we waren de 16e uitgerekend![]()
Ja, denk inderdaad dat allebei onze huisjes voor- en nadelen hebben. Ben heel blij met onze deuren, want ze wordt zooooo makkelijk wakker van geluid.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:01 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Zelfde schuitje, hoewel dit huis wel meer uitzicht heeft en dus vrijer is. Maar ik herken bij jou thuis wel veel! Hier voelt het ruimer vind ik, maar jij hebt wel deuren die je dicht kunt doen.
Het gaat best eigenlijk he, als je eenmaal zo woont? Maar óóit...
Oh en LB ik ga naar Vlie!
Bedankt voor de vakantiewensen
Joh ik had jou echt ingeschat als een jeslaaptmaarinjeeigenbedmoeder (tenzij baby je nodig heeft natuurlijk)!quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:23 schreef Gulara het volgende:
Oh mijn god! Mijn kind gaat vannacht in z'n eigen bed slapen.
Het idee is dat ie misschien dan wat rustiger (en dus langer) slaapt. Maar wat een slecht idee zeg.
Ik denk dat ik wakker blijf tot het eerste huiltje en hem dan snel weer naast me leg.
Niet zijn. Hij's vrolijk dan is het toch goed. En CB geeft een richtlijn. Als R. die extra fles wil hebben geef je hem toch word vanzelf wel minder hoorquote:Op zaterdag 9 november 2013 18:29 schreef -Bushok het volgende:
Ladyblack wat een lieverd!![]()
Goedenavond iedereenBeetje onzeker aan het worden van al die opmerkingen die ik krijg over hoe groot R. is en of dat ik hem teveel eten geef..
Zover ik weet voed ik gewoon op een mooi ritme en naar behoefte..
Hij krijgt 5 flessen op een dag en 2 kleine fruithapjes. (Alle flessen zijn 180 cc, precies zoals ik van de verpakking heb gelezen qua gewicht. R. is 8,4 kg) Hij slaapt savonds perfect door.. ik ben soms zo bang dat ik het algehele plaatje niet zie, het voelt goed voor mij en R. is vrolijkmaar om me heen hebben zoveel mensen altijd zoveel commentaar
![]()
CB raadde aan van 5 naar 4 flessen op een dag te gaan..ik dat doen, wou hij smiddags niet meer slapen en had 2 uur lang de ergste woedeaanval die ik tot nu toe heb meegemaakt![]()
Wat doe ik fout?.. Ik word zo onzeker van al het kritiek..
quote:Op zaterdag 9 november 2013 19:57 schreef Spirit82 het volgende:
Ha! Nog een box die naar beneden mag
Ik heb nu een slapende Isa om me heen hangen na een uur afwisselend jammeren, rustig worden en hysterisch huilen als papa haar overnamHeb me er na een eigen huilbui maar overheen gezet dat mijn gewenste avond niet gaat gebeuren en ik van dat armpje om m'n nek moet genieten nu het nog kan.
Lauren drinkt zichzelf in slaap dus drinken is voor het slapen en tussen 2 slaap momenten is ze vaak 2 a 2,5 uur wakker. En verder doe ik ook maar watquote:Op zaterdag 9 november 2013 21:06 schreef Spirit82 het volgende:
Houden jullie erg vast aan tijden wat betreft eten en slapen? Wij doen eigenlijk altijd maar wat , maar nu zo al weken af en aan enorm rotzooit vraag ik me af wat wijsheid is...
Ik kijk naar Fee. Als ze aangeeft moe te zijn gaat ze naar bed. Anders gaat ze toch alleenaar overstuur krijsen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:06 schreef Spirit82 het volgende:
Houden jullie erg vast aan tijden wat betreft eten en slapen? Wij doen eigenlijk altijd maar wat , maar nu zo al weken af en aan enorm rotzooit vraag ik me af wat wijsheid is...
Ja, voeden om 06:00 / 10:00 / 14:00 / 18:00 en 22:00. Ze komt niet zelf en dit werkt zo. Slapen beetje eromheen. We zijn haar (en onszelf!) er aan het laten wennen om haar rond 19:00 op bed te leggen. Willen/moeten toch een keer naar 4 flessen ook. En voor haar ook beter, eerder naar bed.quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:06 schreef Spirit82 het volgende:
Ik probeer dat wel te doen. Sowieso was de oudste al heel erg gebaad bij rust en regelmaat en om de orde en mijn eigen rust te waarborgen, houd ik daar bij de meisjes ook wel aan vast. Maar merk dat ik wel makkelijker ben bij hun. Sowieso qua slapen omdat ik anders helemaal niks meer met M kan doen dus soms moeten ze gewoon mee. En qua eten scheelt het dat ik nu bv geef en dus minder strict hoef te zijn qua hoeveelheid flessen (want ik was daar bij M best strict in, qua maximale hoeveelheid en zo).quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:06 schreef Spirit82 het volgende:
Dat hoop ik voor je!!quote:
Dat plan ik zoveel mogelijk om zijn slaapjes heen. Eten kan overal maar als hij niet slaapt is hij niet te genieten. En buiten de deur slaapt hij vrijwel niet helaas. Natuurlijk zijn er ook dagen dat het echt niet lukt maar de volgende dag pakt hij het ritme dan zo weer opquote:Op zaterdag 9 november 2013 21:51 schreef Spirit82 het volgende:
Maar hoe doe je dat dan als je de deur uit wilt Fieder?
quote:Op zaterdag 9 november 2013 22:42 schreef LadyBlack het volgende:
Pessie ik heb E vanmiddag ook op mijn rug gehad!En t ging best goed! Ik wilde een appeltaart bakken dus heb met haar in de keuken gestaan
quote:Op zondag 10 november 2013 09:51 schreef Spees_Eend het volgende:
Het is dus oppassen met Riley en met JJe noemt volgens mij wel de belangrijkste dingen MM. Ik vond het vooral wennen dat je ineens álles meteen op moet ruimen. Dus een kattenbrokje dat op de grond valt of een blaadje dat van de plant valt niet laten liggen tot de volgende stofzuigronde, want dat zit zo in een babymond.
Vandaag is een bijzondere dag voor mij10-11-'12 was mijn uitgerekende datum. Dus veel flashbacks. Uiteindelijk gebeurde er niks die dag, behalve een Silvijnfoetus die helemaal naar links was verplaatst
ik kan het me nog voorstelde hoe dat voelde
Jeumig SpeesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar wel een bijzondere dag
. Jij ging wel lang overtijd toch?
Mm, ik heb hier ook de scherpe hoeken van de tafel beschermd met zo'n hoekbeschermer. Mijn dochter kroop nl meteen (niet getijgerd) en dan zat dat hoofdje erg in de buurt van die punten... (En dat ze een keer van de bank viel met haar hoofd op de punt werkte ook niet mee).
Fieder, traphekje met hoek heb ik nog nooit gezien in de reguliere babywinkels, alleen online. Was hier ook wel handig geweest maar nu houden we steeds de gangdeur maar dicht.
Vanaf een maand of 7 hadden we hier een heel vast schema. Ze sliep 2x per dag steeds op ongeveer dezelfde tijden. Dat ritme is pas gewijzigd toen ze 14,5 maand was! (Toen ging ze 1x slapen)
Damn, alles meteen opruimen, en dat met een kat die veel rotzooi maakt (al het grit uit de bak gooitquote:Op zondag 10 november 2013 09:51 schreef Spees_Eend het volgende:
Het is dus oppassen met Riley en met JJe noemt volgens mij wel de belangrijkste dingen MM. Ik vond het vooral wennen dat je ineens álles meteen op moet ruimen. Dus een kattenbrokje dat op de grond valt of een blaadje dat van de plant valt niet laten liggen tot de volgende stofzuigronde, want dat zit zo in een babymond.
Vandaag is een bijzondere dag voor mij10-11-'12 was mijn uitgerekende datum. Dus veel flashbacks. Uiteindelijk gebeurde er niks die dag, behalve een Silvijnfoetus die helemaal naar links was verplaatst
ik kan het me nog voorstelde hoe dat voelde
![]()
Ja, uiteindelijk 10 dagen over tijd. Ik zou eigenlijk de dag erna ingeleid worden. Maar ben nog gestript voor het geval dat het daardoor nog op gang zou komen (ik had de nacht ervoor wel weeën gehad die voor 2 cm hadden gezorgd maar die waren gestopt), en ongeveer 3 minuten na het strippen kreeg ik kramp en anderhalf uur na het strippen kon ik al niet meer praten en mijn whatsappjes beantwoordenquote:Op zondag 10 november 2013 09:58 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Jeumig Speesmaar wel een bijzondere dag
. Jij ging wel lang overtijd toch?
Dat wordt toch automatisch verkleind? Je moet hem ook eerst uploaden (naar Photobucket ofzo) en een link invullen, dus dan wordt hij daar al automatisch kleiner gemaakt. Dus kom maar op met die foto!quote:Op zondag 10 november 2013 12:09 schreef Zaire het volgende:
En ik wil zo graag een foto posten maar zit altijd op de telefoon dus heb geen idee hoe groot hij is voordat ik dalijk een Huge foto post, meh
of is het ]afbeelding[/url] ] ik ben niet zo slim vandaarquote:Op zondag 10 november 2013 12:18 schreef Zaire het volgende:
OK, en dan moet hij hier tussen toch? [ [url=blabla
Tja, ik zou het ook niet geven, maar de onderbouwing heb ik niet, behalve dat ik zelf ook niet als snack een bakje appelmoes eet. J. krijgt wat ik zelf ook zou nemen, gewoon een banaan, peer of appel dus. Maar dan dus vers geprakt of gepureerd met de staafmixer. Weet ik zeker dat het suikervrij is. Potjes krijgt ie trouwens wel bij oma, maar dan gewoon die die bedoeld zijn voor baby's van het kruidvat.quote:Op zondag 10 november 2013 13:09 schreef danic het volgende:
Niemand info over appelmoes? Of ben ik nou zo'n neuroot?
Ik geef Lauren af en toe een cup je appelmoes zonder toevoegingen. Dus ook geen toegevoegd suiker. Ik zou niet weten waarom niet eigenlijk. Is echt als meeneem fruit, niet dagelijks, zelfs niet wekelijks.quote:Op zondag 10 november 2013 13:09 schreef danic het volgende:
Niemand info over appelmoes? Of ben ik nou zo'n neuroot?
Nee daar gaat het me ook niet om uiteraard. Dar zal ze ook niet worden.quote:Op zondag 10 november 2013 14:21 schreef As1981 het volgende:
Klinkt goed LB
Ik ben gewoon echt niet zo moeilijk. Kyan heeft ook weleens appelmoes uit een kuipje gehad. Het is niet dat hij het dagelijks krijgt en van die ene keer zal hij echt niet obese/ziek o.i.d. worden.
Ja dat dacht ik ook. Maar als ik dan op de verpakking kijk (van die kuipjes, uit een pot krijgt ze helemaal niet) staat er dat het alleen van nature aanwezige suikers heeft. En dat lijkt me zo stug. Maar ze moeten er eerlijk op zetten wat de ingrediënten zijn, dus als ik daarvan uitga zou het niet zo'n probleem zijn.quote:Op zondag 10 november 2013 15:08 schreef GotC het volgende:
Zelfgemaakte appelmoes is wel wat beter iig danic. In appelmoes in een pot wordt veel suiker toegevoegd (naast de natuurlijke suikers v/d appel).
Suiker, wat klinkt het leuk en gezellig zo met F!Lijkt me idd geweldig om te zien hoeveel kindjes ineens kunnen en leren.
Kyara, hoe is je nacht gegaan?Edit: hè, tegelijkertijd gepost.
![]()
Ik durf het haast niet te zeggen ivm die :x fokwet, maar T. ligt al sinds 12:45 in z'n grotemannenbed (aka ledikant) in z'n eigen kamer te slapen!
Ik snap wat je bedoelt.. Lastig om te onderbouwen dan hè? Mja, zelfs het voedingscentrum zegt er niks over, behalve dat het geen groente vervangt omdat het gestoofd fruit is..quote:Op zondag 10 november 2013 15:17 schreef danic het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik ook. Maar als ik dan op de verpakking kijk (van die kuipjes, uit een pot krijgt ze helemaal niet) staat er dat het alleen van nature aanwezige suikers heeft. En dat lijkt me zo stug. Maar ze moeten er eerlijk op zetten wat de ingrediënten zijn, dus als ik daarvan uitga zou het niet zo'n probleem zijn.
Dat onderbuikgevoel hè. ...
dat hoort ook bij baby's, honger, tandjes, ziek zijn etc.quote:Op zondag 10 november 2013 15:47 schreef Omentielvo het volgende:
Slechter slapen hoort bij elke sprong.
Ik hoop dat het snel weer beter gaat. Ik snap dat je er soms doorheen zit
Ach ongezond zal het niet echt zijn. Tuurlijk zijn er betere alternatieven. Maar bv is beter dan fv. En zelf maken is beter dan potjes. Maar slecht is het allemaal niet.quote:Op zondag 10 november 2013 15:02 schreef danic het volgende:
[..]
Nee daar gaat het me ook niet om uiteraard. Dar zal ze ook niet worden.
Ik geef alleen graag gezond spul en ergens heb ik dat stemmetje dat zegt dat appelmoes daar niet bij hoort. Hoe lekker ik het zelf ook vind.
En ik eet het ook niet als snack, maar het staat regelmatig op tafel bij het avondeten 3
En na het eten eet mijn vriend zo de pot leeg. Dat ken ik niet en zo ben ik ook niet opgevoed. Daardoor begrijp ik wel waarom hij mijn reactie niet begrijpt.
Maar ja, ze heeft het al op dus terugdraaien gaat ook niet meer. Het zij zo. Ik heb hem gevraagd het niet meer te doen en dat was prima. Klinkt gek, maar als we praten over opvoeden en de manier waarop we dat willen doen en met welke normen en waarden, dan liggen we heel erg op 1 lijn. Maar in de uitvoering merk ik dat niet terug en dat verward me.
Is iets waar ik me toch eens in moet verdiepen.
Begin van de week leek het weg te zijn, behandeling wel voorgezet, maar we waren een midweekje naar center parcs en dus niet alles elke dag gewassen/verschoont en insmeren van de tepels wil ook niet altijd als je weggaat of gaat zwemmen en nu is het toch een beetje teruggekomen. L. begon namelijk opnieuw met heel hard huilen tijdens het drinken en toen bleken ook de vlekjes weer terugquote:Op zondag 10 november 2013 18:56 schreef GotC het volgende:
SullLijkt me ook alles behalve fijn. Hoe gaat het met de spruw? Is het al minder aan het worden?
Succes morgen!
+1 En nu duik ik weer onder mn steen, want daar is het fijn.quote:Op zondag 10 november 2013 15:24 schreef Kyara het volgende:
Hmm, nou uit die sprong komt niks me bekend voor eerlijk gezegd. Het is gewoon niet willen slapen. Overdag ook amper. Maar goed, het zal vast wel over gaan uiteindelijk maar op dit moment vind ik het echt even niet meer leuk.
Dat weet ik dat het bij baby's hoort. Maar ik bedoelde meer dat je zei dat je geen van de signalen herkent. En bij elke sprong hoort slechter slapen. Dus meer dat dit een signaal kan zijn.quote:Op zondag 10 november 2013 15:56 schreef Kyara het volgende:
[..]
dat hoort ook bij baby's, honger, tandjes, ziek zijn etc.
(ik ben niet zo van de sprongetjes en al helemaal niet als ik ook nog moet gaan corrigeren).
Denk wel dat ze tegen dat kruipen aanhangen en dat dat er voor kan zorgen dat ze minder goed slapen. Het is in elk geval geen honger maar echt je nabijheid zoeken. En als het er maar 1 was dan had ze al lang bij ons in bed geslapen maar met z'n tweeën wordt dat toch een beetje krap.
Sorry, zo bedoelde ik het ook nietquote:Op zondag 10 november 2013 19:13 schreef Omentielvo het volgende:
[..]
Dat weet ik dat het bij baby's hoort. Maar ik bedoelde meer dat je zei dat je geen van de signalen herkent. En bij elke sprong hoort slechter slapen. Dus meer dat dit een signaal kan zijn.![]()
Maar ik bedoelde het dus niet fout. Ga zo toch maar naar bed, want ik ben zo moe dat ik niet meer duidelijk ben.
Hier ook een verdrietige mamaquote:Op zondag 10 november 2013 18:48 schreef Sull het volgende:
En ff ego:
Ik moet morgen weer werken, voor het eerst na mijn verlof. En ik ben er stiekem best wel behoorlijk verdrietig van...Zeker nu mijn meisje zoveel ongemakken heeft, veel krampjes en spruw
Ik dacht dat ik een moeder zou zijn die er best wel weer aan toe zou zijn om aan het werk te gaan, nou mooi niet dus, ik had nog wel 16 weken thuis willen zitten.
Ik had er zelfs nog een week vakantie aangeplakt, maar toch... Jij ook veel sterkte morgen!quote:Op zondag 10 november 2013 20:27 schreef Wizzy het volgende:
Af en toe bijgelezen, maar weinig blijven hangen. Sorry!
[..]
Hier ook een verdrietige mama. Morgen ook voor het eerst weer aan het werk. Het verlof heb ik zelf veranderd zodat het voordeliger voor ons uit zou vallen. Maar nu het zover is begin ik weer heel erg te twijfelen. Was ik niet liever nog een paar weken langer met verlof gegaan. Ik mis de structuur op een dag maar samen met mijn leave jonkje thuis zijn is zo heerlijk
quote:Op zondag 10 november 2013 21:45 schreef Kyara het volgende:
Ik bedoelde ook meer dat ik niet in oei ik groei geloof. Wel in ergens tegen aanhikken en daar de frustratie van die zich s nachts kan uiten. Dus in dat soort ontwikkelingssprongen. Niet zo zeer de " oei ik groei" sprongen. Meer kijken naar je kind ipv het aantal weken dat ze oud zijn. Was meer benieuwd wat ze er over zouden zeggen.
+1quote:Op zondag 10 november 2013 20:28 schreef Tally het volgende:
Dat probleem ken ik. De momenten die je hebt om bij te slapen heb je nodig voor iets anders. Want je MOET boodschappen doen. Je MOET je was doen. Er is altijd wel iets wat moet want doe je het niet raak je achter.
125 peer! Da's een hele perenboom zeg!quote:Op zondag 10 november 2013 13:20 schreef LadyBlack het volgende:
Ohja en E heeft net 125 peer weg zitten happen!![]()
Tot nu toe verloor ze haar interesse nog voor ze op de helft was, maar dit was zoooo lekker! Ze deed de babyvogeltjespose
Sorry, beetje mosterd na de maaltijdquote:Op zondag 10 november 2013 11:54 schreef danic het volgende:
Ik kom even binnen met een vraag.
Kunnen jullie mij helpen aan een goede onderbouwing waarom het niet verstandig is om een kind van 7,5 als fruithapje een kuipje appelmoes te geven.
Mijn vriend heeft dat dus net gedaan en ik was er nou niet echt blij mee![]()
Maar hij geeft aan dat het alleen maar appel is en dat er alleen van natuur aanwezige suikers inzitten. Ik ben nooit zo goed in tegenargumenten.
En dan vraag ik nu niet om advies om appel te koken of te raspen, die opties ken ik. Het gaat om fruithapjes uit een potje/kuipje e.d. (Rosalie krijgt een mix).
Spees?? Iemand anders??
Ja, dat is verplicht om op de verpakking te zetten. Dus het kan dat je echt een potje zonder extra suiker te pakken had. Maar soms kunnen bedrijven handig omgaan met claims, grijs gebied van de wetgeving opzoeken enzo. Stond er verder nog iets op de ingrediëntenlijst? Of heb je alleen de claim gelezen? Ik ga slapen, lees het morgen. Truste!quote:Op zondag 10 november 2013 22:52 schreef danic het volgende:
Dank je.
Maar hoort dat dan niet op de verpakking te staan? Nu staat er dat er alleen van nature aanwezige suikers inzitten.....
Nee dit was er toevallig eentje van 1 van de betenrestaurants, die bezorgen regelmatig als wij op het werk eten. Maar het zijn die standaard kuipjes met groen foliedekseltje, volgens mij ook verkrijgbaar bij de Ikea. Deze zal echt wel toegevoegde suikers hebben gehad.quote:Op zondag 10 november 2013 23:08 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja, dat is verplicht om op de verpakking te zetten. Dus het kan dat je echt een potje zonder extra suiker te pakken had. Maar soms kunnen bedrijven handig omgaan met claims, grijs gebied van de wetgeving opzoeken enzo. Stond er verder nog iets op de ingrediëntenlijst? Of heb je alleen de claim gelezen? Ik ga slapen, lees het morgen. Truste!
Klinkt pittig, maar gelukkig al iets van verbetering. Wij hebben met 6 maanden (of bijna 7 was het geloof ik) juist op eigen initiatief besloten om geen nachtvoeding meer te geven.Dat kostte een paar nachten fiepjes geven maar ging vrij snel goed. Dus ik herken dat niet echt. Aangezien Isa al de 6 maanden is gepasseerd en ook al brood heeft geprobeerd, misschien eens granenpap proberen i.p.v. rijstebloem? Bevat wat meer vezels, is iets voedzamer en valt wat zwaarder. Overigens zou het bij Silvijn niet per se betekenen dat hij honger heeft als hij een rijstebloemfles achterover zou slaan, voor hem is een papfles gewoon een soort snoep/feest. Die kun je ieder uur wel zo'n fles geven en hij tankt hem in 3 minuten leeg. Hoeft bij Isa niet zo te zijn natuurlijkquote:Op maandag 11 november 2013 08:16 schreef Spirit82 het volgende:
Zo zeg, ik ben weer enigszins in het land der levenden, wat een weekend. De nacht van zaterdag op zondag mag wat mij betreft voor altijd worden vergeten. Of juist onthouden zodat je denkt: "het kan altijd erger, weet je nog...?". Verder wijd ik er maar niet over uit. Anyways, vannacht ging iets beter, ze is wel vaak wakker geworden en lag dan te jammeren, maar viel ook vanzelf weer in slaap. De nachtvoeding lijkt wel permanent terug, maar vannacht was het er gelukkig maar 1 om 3 uur (ipv 4).
Klinkt dat trouwens bekend, dat een 6 mnd baby ineens weer nachtvoeding(en) wil?? Het is ook echt echt echt honger, want vannacht hakte ze weer 180/6 met rijstebloem weg alsof ze al dagen niks gegeten had. We hebben gisteren ook rigoreus opnieuw gluten geintroduceerd: sochtends pap, smiddags een soepstengel en savonds een 6 mnd potje met weet ik wat. Godzijdank geen buikpijntjes gemerkt!
Suiker, F hoffelt ook gewoon zo'n heel potje naar binnen?!Doet ie netjes!
En Omen, beterschap![]()
Kyara, hopelijk was jouw nacht ook een stuk beter!!
Oh en Loj natuurlijk![]()
1 troost: die 6 maanden potjes krijgt Isa ook niet in 1x leeg nog hoorquote:Op maandag 11 november 2013 08:38 schreef Suikertante het volgende:
Spirit, hopelijk gaan die granen iets doen (wij gaan ook beginnen om te kijken of hij dan iéts langer slaapt, en omdat hij het altijd superlekker vindt als ik een beetje door de fruithapjes doe om te verdikken).
Ik moet even terugkomen op het hapjeMijn vriend riep telkens dat hij het hele potje leeg at maar hij bedoelde het formaat Olvarit 4+ maanden! Dus toen ik net een restje aantrof in de koelkast heb ik hem even aan de tand gevoeld
Nee hoor, ik ben niet zo'n kenau. Maar ik zat er dus naast!
En mijne ook nietquote:Op maandag 11 november 2013 08:42 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
1 troost: die 6 maanden potjes krijgt Isa ook niet in 1x leeg nog hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |