Ehhhh... waarom lag deze versterker in de stromende regen op een aanhangerquote:Op dinsdag 12 november 2013 16:37 schreef Braddie het volgende:
Ben zelf ook redelijk bezig met muziek/audio dus heb wat dingetjes staan die ik wel erg prettig vind klinken.
Bose 301 Series II, gekregen van mijn vader die ze in `82 nieuw heeft gekocht!
volgens vele is het 3x niks want Bose, maar ze hebben i.c.m mijn Marantz PM44SE een hele fijne klank.
[ afbeelding ]
Marantz PM44SE, lag in de stromende regen op een aanhanger, en ik dacht.. niet geschoten is altijd mis, ik neem hem mee naar huis, en hij werkt na 2 jaar nogsteeds perfect!
[ afbeelding ]
M-Audio Fasttrack MKII, aangezien ik ook zelf muziek maak wil ik dit kunnen doen met goede kwaliteit en geen latency, en dit was een leuke goedkope optie.
[ afbeelding ]
BeyerDynamic DT770PRO 250, Heb deze koptelefoon puur voor het afmixen en het opnemen van vocals
[ afbeelding ]
Iemand wilde hem blijkbaar niet meer, en ik dacht WAUW EEN MARANTZ!!! Dus ik nam hem meequote:Op dinsdag 12 november 2013 20:38 schreef Ivy_Mike het volgende:
[..]
Ehhhh... waarom lag deze versterker in de stromende regen op een aanhanger![]()
Was niet iemand die aan het verhuizen wasquote:Op dinsdag 12 november 2013 20:45 schreef Braddie het volgende:
[..]
Iemand wilde hem blijkbaar niet meer, en ik dacht WAUW EEN MARANTZ!!! Dus ik nam hem mee
Neequote:Op dinsdag 12 november 2013 20:56 schreef Bassen het volgende:
[..]
Was niet iemand die aan het verhuizen was
Deze verkoper lijkt mij een serieuze hobbyist in audio apparatuur.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:50 schreef Dagoduck het volgende:
Wat is dit waard of wat zouden jullie ervoor betalen? En weet iemand iets soortgelijks? Zoiets zoek ik namelijk. Deze lijkt wel veel uitgangen te hebben of is dat normaal? Technics SU-3000
http://link.marktplaats.nl/725305413
Ziet er mooi uit inderdaad. Wat vinden anderen ervan?quote:Op woensdag 13 november 2013 20:39 schreef Ivy_Mike het volgende:
[..]
Deze verkoper lijkt mij een serieuze hobbyist in audio apparatuur.
Vraag ernaar of je deze versterker bij hem kan beluisteren,of is deze versterker wellicht gereviseerd, dan kan je altijd beoordelen of je het gaat kopen.
Voor de prijs 65 euro is het altijd veeeel goedkoper dan een nieuwe.
En oh ja, als je toch voor vintage gaat bekijk ook bij hem de Akai platenspeler AP 004![]()
ben je dan ook meteen klaar, lijkt mij een mooie combinatie
Mijn volgende word waarschijnlijk de Monster Inspiration, ik heb hem gehoord, en vergeleken... En hij is niet zoals de Beats By Dre dingen verschrikkelijk overpowered qua bass, maar juist érg neutraal, dare i say.. Neutraler dan de Beyer.quote:Op dinsdag 12 november 2013 16:57 schreef Luigi het volgende:
Fijne headphone is dat. Ik heb zelf de Sennheiser HD598. Ook niet ontevreden over.
Ik ben tevreden genoeg over mijn Sennheiser voorlopig, die staat erg laag op mijn upgrade wish list denk ikquote:Op woensdag 4 december 2013 10:01 schreef Braddie het volgende:
[..]
Mijn volgende word waarschijnlijk de Monster Inspiration, ik heb hem gehoord, en vergeleken... En hij is niet zoals de Beats By Dre dingen verschrikkelijk overpowered qua bass, maar juist érg neutraal, dare i say.. Neutraler dan de Beyer.
Ben benieuwd! Bij mij ging destijds de keuze ook tussen de Denon en die AT ML440a. Ben toen uiteindelijk voor de Denon gegaan, omdat deze eigenlijk door iedereen wel goed gevonden werd (en prima past bij mijn muzieksmaak, Jazz) en de AT ML440a toch wat meer een "acquired taste" zou zijn, en vooral in het hoog door sommigen wat schel werd ervaren.quote:Op woensdag 4 december 2013 09:53 schreef Luigi het volgende:
Toch een te leuk topic om nu al ten onder te gaan, dus... Schop!
Heb pas mijn Denon DL-110 element vervangen voor een hele goedkope AT95e, om te kijken of de Audio Technica sound wat meer bij mijn smaak past. Vond de Denon wat te subtiel, te ingetogen (en eigenlijk wat suf...) en kreeg deze tip om eens in de AT richting te kijken. Ben echt heel aangenaam verrast, veel prettigere sound, opener, frisser. Als budget element van nog geen 3 tientjes heeft het uiteraard zijn beperkingen (tracking is niet zo goed, veel gevoeliger voor clicks en pops, etc) maar ik weet dat ik nu wel voor de ML440a wil gaan. Eerst even dit element goed inspelen en beoordelen nog, maar de AT sound bevalt mij wel.
Joh, het is allemaal zo persoonlijk en afhankelijk van zoveel schakels, je kunt er bijna geen zinnig woord over zeggenquote:Op woensdag 4 december 2013 10:23 schreef De_existentialist het volgende:
[..]
Ben benieuwd! Bij mij ging destijds de keuze ook tussen de Denon en die AT ML440a. Ben toen uiteindelijk voor de Denon gegaan, omdat deze eigenlijk door iedereen wel goed gevonden werd (en prima past bij mijn muzieksmaak, Jazz) en de AT ML440a toch wat meer een "acquired taste" zou zijn, en vooral in het hoog door sommigen wat schel werd ervaren.
Heb nu echter een Accuphase versterker, die naast analytisch toch ook zeer "warm" klinkt, dus af en toe kriebelt het toch wel om ook nog die AT ML440a aan te schaffen, voor naast de Denon.
Heb je helemaal gelijk in! Volgens mij heeft een Marantz idd wel een beetje dezelfde klankeigenschappen die mijn Accuphase ook heeft. Samen met de Denon vind ik dat voor (voornamelijk jaren 50 en 60) Jazz echt heerlijk. Bij wat meer vrijere jazz of klassiek vind ik het dan weer wel mooi om een wat meer analytisch geluid te hebben, dus vooral bij dat soort platen zou ik het mooi vinden om mijn Denon element af en toe te kunnen verwisselen met de wat meer analytische ATquote:Op woensdag 4 december 2013 10:29 schreef Luigi het volgende:
[..]
Joh, het is allemaal zo persoonlijk en afhankelijk van zoveel schakels, je kunt er bijna geen zinnig woord over zeggen. Ik ben zelf niet perse op zoek naar ultra neutraal, ben absoluut geen audiofiel, ik zoek gewoon naar wat ik 'lekker' vind klinken, maar moet gewoon toegeven dat ik groot geworden ben uiteindelijk met CD's en dus zal mijn voorkeur daar ook besmet mee geraakt zijn. De componenten die ik nu heb, heb ik ook maar bij elkaar geraapt en kom er nu pas eigenlijk achter wat er wel en niet in de keten past voor mijn persoonlijke voorkeur.
Misschien is de Denon gewoon een enorme mismatch met mijn toonarm, geen idee. Of is het de combinatie van een 'warme' Marantz versterker, een 'warme' Thorens, 'warm' klinkende Tannoys en een 'warm' element die een beetje over de kop gaat. Het is toch een beetje finetunen op een gegeven moment. En voor die paar tientjes was de AT95e een verantwoord experiment. Als het zo blijft bevallen zal over een paar maandjes de Ml440 wel volgen denk ik. Of ik ga toch eindelijk eens voor de speaker upgrade
.
Ja dan kan ik mij dat goed voorstellen. Ikzelf heb gewoon een blu-ray speler van Panasonic die ik eigenlijk maar weinig meer gebruik omdat ik het meeste via mijn mediaspeler doe. Mooie speler die UD5007!quote:Op maandag 3 februari 2014 09:41 schreef Luigi het volgende:
Leuk dat je de CD6005 hebt. Zou ik ook wel willen, maar de vrouw (en kleine) zijn erg gesteld op de mogelijkheid om DVD's te kijken dus ik ga voor de UD5007 denk ik. Heb ik gelijk een BD speler, staat ook nog wel ergens op m'n lijstje en zo te lezen is de stereo muziek kwaliteit van de UD5007 ook prima in orde.
Qua boekenplank speakers kom ik elke keer weer op de BX2 van Monitor Audio uit qua aanbevelingen. Heb ze echter nog nooit zelf gehoord.
Mooie platenspeler btw!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ga dan ook proberen deze week een luistertest te regelen ergens, zodat ik ze in ieder geval even kan horen van tevoren. Maar uiteraard sta ik ook open voor andere opties.
Ja de platenspeler vind ik een mooi dingetjeDank je.
Ja ik zal jullie op de hoogte houden. Straks even vragen aan mijn collega of ik vrij kan krijgen en dan even regelen of ik wellicht bij iEar in Tilburg terecht kan. Die hebben zo'n beetje alle speakers waar ik mogelijk interesse in heb.quote:Op maandag 3 februari 2014 10:20 schreef Luigi het volgende:
Ik ben enorm geinteresseerd op welke speakers je uit gaat komen, wil je ons op de hoogte houden? Heb zelf ook een PM6004 dus, met Tannoy Revolution R1's, al wat oudere speakers, die me toch nog iets te braaf zijn. Klinken zeker niet slecht, maar heb niet het idee dat het een hele goede match is met de PM6004.
Dat heb ik met mijn CD-speler, een oude Kenwood. Klinkt echt bagger, ongedetailleerd en totaal niet ruimtevullend. Die Marantz CD6005 gaat die vervangen en dat moet een flinke verbetering zijn. Vanaf mijn mediaspeler (WD TV Live HD) klinkt het al veel beter. Platenspelers heb ik nog totaal geen ervaring mee, en de Debut Carbon Esprit heb ik op basis van reviews aangeschaft, dat is nog een complete verrassing voor mij. Maar zo rond kijkende heb ik wel een goede keuze gemaakt. Nu nog beginnen met platen kopenquote:Op maandag 3 februari 2014 10:33 schreef Luigi het volgende:
Ik had ook eerst de Mercury M1's. Bevielen mij ook goed. De Revolution R1 is het duurdere broertje van de Mercury M1. Mooie dik hout, stevige look en bi-wire aansluitingen etc. Weet ook niet waarom ze me dwars blijven zitten, heb vooral het idee dat het de combi Thorens TD166 (en element) en speakers is. Radio en CD klinken al weer een stuk frisser (en eigenlijk gewoon goed). Heb nu een erg goedkoop element op m'n Thorens zitten, de Audio Technica AT95e, die wil ik eerst opwaarderen naar de 440MLa en dan nog eens beoordelen. Die schijnt een stuk analytischer te zijn.
En achteraf heb ik het mezelf ook aangedaan hoor: een relaxte Thorens speler, met relaxt element en een warm klinkende Marantz en dan ook nog die speakers erbij... What did I expect?quote:Against: Too laidback for some ....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |