quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:39 schreef Moira. het volgende:
Oké, dus TS is stoned.
En het Hash&Wiet topic in UVT is niet zo actief en die posters zijn niet altijd stoned.
Dus ik denk zo, er zijn vast wel meer FOK!kertjes die stoned zijn
En als je stoned bent is het altijd chill om met ook-stonede mensen te praten want die begrijpen je gewoon terwijl de wereld om je heen zo snel gaat en toch de tijd zo langzaam.
Maar goed, post hier dus als je stoned bent
SPOILER: kinderjunksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your beauty never ever scared me.
Ja dat kan niet. Tenzij er nu een mod meeleest en het spontaan even kan veranderenquote:
Gelukkig maarquote:Op vrijdag 8 november 2013 01:19 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Dat mag wel, lijkt wel beetje op Drents
Brabants heb ik ook weinig mee maar dat keigoed enz vind ik nog wel grappigquote:
Brabanders zeggen toch ook dat ze 'afgewerkt' zijn als ze na een lange werkdag richting huis gaan? Of is dat Vlaams?quote:Op vrijdag 8 november 2013 01:24 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Brabants heb ik ook weinig mee maar dat keigoed enz vind ik nog wel grappigEn Brabants is nog te verstaan. Fries is helemaal niet te verstaan
Fries is ook een taal, geen dialectquote:Op vrijdag 8 november 2013 01:24 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Brabants heb ik ook weinig mee maar dat keigoed enz vind ik nog wel grappigEn Brabants is nog te verstaan. Fries is helemaal niet te verstaan
Dat weet FL vast welquote:Op vrijdag 8 november 2013 01:25 schreef bondage het volgende:
[..]
Brabanders zeggen toch ook dat ze 'afgewerkt' zijn als ze na een lange werkdag richting huis gaan? Of is dat Vlaams?
Dat weet ik, dat maakt het allemaal nog ergerquote:Op vrijdag 8 november 2013 01:26 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Fries is ook een taal, geen dialect
BRABANTS NIET VLAAMS.quote:Op vrijdag 8 november 2013 01:25 schreef bondage het volgende:
[..]
Brabanders zeggen toch ook dat ze 'afgewerkt' zijn als ze na een lange werkdag richting huis gaan? Of is dat Vlaams?
Dat hoor ik hier niemand zeggenquote:Op vrijdag 8 november 2013 01:26 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
BRABANTS NIET VLAAMS.
En afgewerkt is een normaal woord
Hoezo dat dan.quote:Op vrijdag 8 november 2013 01:26 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Dat weet ik, dat maakt het allemaal nog erger
Omdat ze in Nederland wonen.. Waarom moeten ze hun eigen taal hebben? Slaat echt nergens opquote:Op vrijdag 8 november 2013 01:27 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Hoezo dat dan.
Een Duitser verstaat toch ook geen Luxemburgs
Afgewerkt is idd een normaal woord. Alleen zou ik het gebruiken als ik aan de handkar ben geweest.quote:Op vrijdag 8 november 2013 01:26 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
BRABANTS NIET VLAAMS.
En afgewerkt is een normaal woord
Wel mooie omgeving met heuveltjes enzo.quote:Op vrijdag 8 november 2013 01:28 schreef FL_Freak het volgende:
Luxemburg
Voor mij is dat een snelweg/benzine landje voor naar frankrijk/italie
Onder een sport zit? Betekend dat dat je op een sport zit?quote:Op vrijdag 8 november 2013 01:29 schreef FL_Freak het volgende:
En blijkbaar vinden niet-brabanders het ook raar als je bijvoorbeeld zegt dat je 'onder een sport zit'.
In Groningen naar mijn beste weten ook niet. Komt volgens mij meer uit de onderste regionen van Nederland.quote:Op vrijdag 8 november 2013 01:29 schreef Amarantha het volgende:
Bondage zeggen ze in Groningen afgewerkt dan na een lange dag? Hier in Drenthe niet hoor
Jaquote:Op vrijdag 8 november 2013 01:30 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Onder een sport zit? Betekend dat dat je op een sport zit?
Dus op curacao mogen ze ook geen papiaments meer spreken?quote:Op vrijdag 8 november 2013 01:28 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Omdat ze in Nederland wonen.. Waarom moeten ze hun eigen taal hebben? Slaat echt nergens op
Je bent kats te laat man.quote:Op vrijdag 8 november 2013 01:31 schreef Amarantha het volgende:
Ik ga even iets typisch Drents bedenken. Dat is er wel want heb het vaker gehoord maar ik ben stoned dus nadenken gaat even wat lastiger
quote:Op vrijdag 8 november 2013 01:31 schreef Amarantha het volgende:
Ik ga even iets typisch Drents bedenken. Dat is er wel want heb het vaker gehoord maar ik ben stoned dus nadenken gaat even wat lastiger
Oh nou nee hier zeggen we gewoon op een sport. Precies tegenover gestelde dusquote:
Ben ik niet bekend mee maar over het algemeen vind ik het onzin ja. En Friesland is sowieso kut dus dat ze hun eigen taal hebben maakt het gewoon ergerquote:Op vrijdag 8 november 2013 01:31 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Dus op curacao mogen ze ook geen papiaments meer spreken?
Ik ben niet katsquote:Op vrijdag 8 november 2013 01:32 schreef Sardu het volgende:
[..]
Je bent kats te laat man.
Zal een skier woordje voor je verzinnen.![]()
Je vat het wel kats verkeerd op.quote:
Tsss.quote:Op vrijdag 8 november 2013 01:32 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Oh nou nee hier zeggen we gewoon op een sport. Precies tegenover gestelde dus
[..]
Ben ik niet bekend mee maar over het algemeen vind ik het onzin ja. En Friesland is sowieso kut dus dat ze hun eigen taal hebben maakt het gewoon erger
JA! Dat is een goed voorbeeld, dat heb ik vaker gehoord jaquote:Op vrijdag 8 november 2013 01:34 schreef bondage het volgende:
In het Gronings zeggen we: 'waar kom je weg' ipv 'waar kom je vandaan'. Weet niet of het in het Drents ook zo is.
Trustenquote:Op vrijdag 8 november 2013 01:34 schreef Snowbells het volgende:
Niet weten wat kats is
Ok doei slapen
Ja hier ook.quote:Op vrijdag 8 november 2013 01:34 schreef bondage het volgende:
In het Gronings zeggen we: 'waar kom je weg' ipv 'waar kom je vandaan'. Weet niet of het in het Drents ook zo is.
quote:Op vrijdag 8 november 2013 01:34 schreef Snowbells het volgende:
Niet weten wat kats is
Ok doei slapen
quote:Op vrijdag 8 november 2013 01:34 schreef Sardu het volgende:
Meervoud van arm is hier arms
Bomen = booms.
In het dialect he!quote:
Ik hoor het meer dan vaak op het werk. Vandaar dat ik het ook zo voor de geest kon halenquote:Op vrijdag 8 november 2013 01:34 schreef Amarantha het volgende:
[..]
JA! Dat is een goed voorbeeld, dat heb ik vaker gehoord jaDat mensen het vreemd vinden dat ik vraag 'waar kom je weg?'
Hetzelfde heb ik dus met 'waar kom je vandaan?', ik zeg altijd: waar kom je weg?, het is immers in het Gronings: Woar komst weg?quote:Op vrijdag 8 november 2013 01:37 schreef Sardu het volgende:
[..]
In het dialect he!
Ik heb best veel moeite gehad met nederlands en soms nog wel eens.![]()
Mensen kramen hier de gekste shit uit.
Hahaquote:Op vrijdag 8 november 2013 01:37 schreef Sardu het volgende:
[..]
In het dialect he!
Ik heb best veel moeite gehad met nederlands en soms nog wel eens.![]()
Mensen kramen hier de gekste shit uit.
Ik kan zowel Gronings als Drents spreken en lezen. Schrijven wordt een ander verhaal...quote:Op vrijdag 8 november 2013 01:39 schreef Amarantha het volgende:
[..]
HahaEcht Drents kan ik denk ik niet eens verstaan, lezen vind ik al moeilijk in ieder geval.
Het vervelende aan gronings vind ik dat knauwerige uitspreken. Hier mompelen we dan weer heel veel.quote:Op vrijdag 8 november 2013 01:38 schreef bondage het volgende:
[..]
Hetzelfde heb ik dus met 'waar kom je vandaan?', ik zeg altijd: waar kom je weg?, het is immers in het Gronings: Woar komst weg?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- Aj in Beilen verkolden wordt, bi'j in Börk ziek en in Elp doodSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- Wat de boer nait kent dat vret ie nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- Geef een vul gien haver en een kind gien brandewienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your beauty never ever scared me.![]()
quote:Op vrijdag 8 november 2013 01:43 schreef Amarantha het volgende:
- Zo drok weden as een hen veur de PaosdagenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- Aj in Beilen verkolden wordt, bi'j in Börk ziek en in Elp doodSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- Wat de boer nait kent dat vret ie nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- Geef een vul gien haver en een kind gien brandewienKen ze allemaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zonder spoilers en kan ze ook uitspreken.
I love coffee in a cup,
little fuzzy pups,
bourbon in a glass,
and grass!![]()
De derde wist ik wel zeker dat iedereen die kentquote:Op vrijdag 8 november 2013 01:44 schreef Sardu het volgende:
[..]
Ken ze allemaal.![]()
Zonder spoilers en kan ze ook uitspreken.Maar de rest vind ik knap van je! Ken ze zelf niet eens haha. Pluk ze ook maar van internet
Your beauty never ever scared me.![]()
Die eerste omdat ik ooit bij een kippenboer in hoogersmilde heb gewerkt.quote:Op vrijdag 8 november 2013 01:45 schreef Amarantha het volgende:
[..]
De derde wist ik wel zeker dat iedereen die kentMaar de rest vind ik knap van je! Ken ze zelf niet eens haha. Pluk ze ook maar van internet
Die 2e gaat hier ook op maar dan voor 1 dorp.
De 3e is wel bekend.
De 4e geen uitspraak (meer) hier maar kon hem wel ontcijferen.I love coffee in a cup,
little fuzzy pups,
bourbon in a glass,
and grass!![]()
Ik heb een stukje Drentse tekst gevonden. Gewoon een random verhaaltje (over een schaapkudde)Opzich kan ik het nog wel aardig lezen merk ik nu maar heb met sommige woorden wel problemenquote:Maor… olde tradities blieft. De schaopen kriegt nog aaid heui, as 't regent wordt de schaopherder ok nat en vanof november lat Albert de baord staon um in de kerstnacht zien rol goed speulen te kunnen. Jozef en Maria, het poppie en de drie wiezen oet het Oosten bint der dan ok. Het kerstverhaol wordt verteld en de kinder mugt tiedens een nachtelijke rondgang de lanteerns vastholden.
*stuk verder*
Maor aj je riek vulen wilt, dan maok ie een goeie kans as herder: in de aovend as de schaopen binnen bint, leunend over de halve baanderdeuren intied dat de zun met zien leste straolen over de kooi strek. Het mekkern holdt op, de hond zöcht zien plekkie under de ruuf op en de kudde komp staodigan en vredig tot rust.
Als er nu een niet-Drent is die het vlekkeloos kan lezen dan schaam ik me wel als Drent (die het zelf niet helemaal kan)Your beauty never ever scared me.![]()
Zullen vast een aantal woorden tussen zitten waar een niet-Drent wel moeite mee heeft. Sommige dingen zijn wel te ontcijferen adhv hoe de zin loopt en wat men verwacht.quote:Op vrijdag 8 november 2013 01:50 schreef Amarantha het volgende:
Als er nu een niet-Drent is die het vlekkeloos kan lezen dan schaam ik me wel als Drent (die het zelf niet helemaal kan)![]()
Ja ik wel.quote:Op vrijdag 8 november 2013 01:50 schreef Amarantha het volgende:
Als er nu een niet-Drent is die het vlekkeloos kan lezen dan schaam ik me wel als Drent (die het zelf niet helemaal kan)![]()
Maar op de basisschool hadden we ook een boekje van Garriet jan en Annegien.![]()
Volgens mij ook in het drents en heb dat toen helemaal uitgelezen.
http://www.regiocanons.nl(...)iet-jan-en-annegien-I love coffee in a cup,
little fuzzy pups,
bourbon in a glass,
and grass!![]()
Ja dat laatste is wel zo daarom denk ik te weten wat er precies staat maar als je het snel in één keer wilt lezen dan is het wel lastigerquote:Op vrijdag 8 november 2013 01:52 schreef bondage het volgende:
[..]
Zullen vast een aantal woorden tussen zitten waar een niet-Drent wel moeite mee heeft. Sommige dingen zijn wel te ontcijferen adhv hoe de zin loopt en wat men verwacht.
quote:Op vrijdag 8 november 2013 01:52 schreef Sardu het volgende:
[..]
Ja ik wel.![]()
Maar op de basisschool hadden we ook een boekje van Garriet jan en Annegien.![]()
Volgens mij ook in het drents en heb dat toen helemaal uitgelezen.
http://www.regiocanons.nl(...)iet-jan-en-annegien-Wat slecht haha, je kan beter Drents
Het snel lezen is voor mij ook lastig. Gronings heb ik minder problemen mee, terwijl het toch wel wat op elkaar lijkt.quote:Op vrijdag 8 november 2013 01:52 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Ja dat laatste is wel zo daarom denk ik te weten wat er precies staat maar als je het snel in één keer wilt lezen dan is het wel lastiger![]()
Maar ja, Geboren in Groningen en met dialect opgevoed omdat mijn ouders thuis gewoon Gronings spraken.![]()
Wel geboren hier maar nooit echt meegekregen. Mijn moeder praat wel een beetje met een dialect en mijn vader helemaal niet. Mijn oma daarin tegen is een verhaal apart, die praat wel een beetje plat maar met een Duits dialect (en soms Duitse woorden erdoor)quote:Op vrijdag 8 november 2013 01:55 schreef bondage het volgende:
Maar ja, Geboren in Groningen en met dialect opgevoed omdat mijn ouders thuis gewoon Gronings spraken.Your beauty never ever scared me.![]()
Lijkt me wel apart; plat met een Duits dialectquote:Op vrijdag 8 november 2013 01:57 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Wel geboren hier maar nooit echt meegekregen. Mijn moeder praat wel een beetje met een dialect en mijn vader helemaal niet. Mijn oma daarin tegen is een verhaal apart, die praat wel een beetje plat maar met een Duits dialect (en soms Duitse woorden erdoor)Duitsers die aan de grens wonen schijnen soms ook (plat) Drents en Gronings te kunnen verstaan.
![]()
Hier spreekt iedereen in dialect. Mijn ouders kunnen bijna niet anders en voor hen spreek ik weer te nederlands.quote:Op vrijdag 8 november 2013 01:55 schreef bondage het volgende:
Maar ja, Geboren in Groningen en met dialect opgevoed omdat mijn ouders thuis gewoon Gronings spraken.![]()
Mijn moeder begint zelfs meer nederlands te praten als ze met mij in gesprek is.
Ik ben voor mijn werk ook het hele land door geweest dus heb overal wel wat van meegekregen. Dat stukje drents kan ik je wel hardop voorlezen.I love coffee in a cup,
little fuzzy pups,
bourbon in a glass,
and grass!![]()
Niedersächsisch praten hun en zo klinkt dan mijn oma ook wel een beetjequote:Op vrijdag 8 november 2013 01:59 schreef bondage het volgende:
[..]
Lijkt me wel apart; plat met een Duits dialectDuitsers die aan de grens wonen schijnen soms ook (plat) Drents en Gronings te kunnen verstaan.
Best een groot gedeelte van Duitsland nog.quote:Op vrijdag 8 november 2013 02:00 schreef Amarantha het volgende:
[ afbeelding ]
'Niedersächsisches Sprachgebiet'![]()
Jepquote:Op vrijdag 8 november 2013 02:01 schreef bondage het volgende:
[..]
Best een groot gedeelte van Duitsland nog.Your beauty never ever scared me.![]()
Opzich wel, maar bedenk je ook dat elke streek weer zijn eigen dialect heeft waardoor het nergens universeel is. Ik kan me prima redden in het duits, ook omdat veel woorden wel overeen komen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 02:01 schreef bondage het volgende:
[..]
Best een groot gedeelte van Duitsland nog.I love coffee in a cup,
little fuzzy pups,
bourbon in a glass,
and grass!![]()
Sowieso als je over de grens Nederlands praat in een supermarkt snappen ze je ook wel. Vooral als je plat gaat pratenYour beauty never ever scared me.![]()
Doet' kalm an.quote:Op vrijdag 8 november 2013 02:05 schreef bondage het volgende:
Ik ga maar eens slapen. Trusten alvast![]()
Zie net je username pas.![]()
I love coffee in a cup,
little fuzzy pups,
bourbon in a glass,
and grass!![]()
quote:Op vrijdag 8 november 2013 02:05 schreef bondage het volgende:
Ik ga maar eens slapen. Trusten alvastTrusten
Altijd wel iemand.quote:Op vrijdag 8 november 2013 02:08 schreef badtripbob het volgende:
Welterusten
Zijn er nog mensen wel wakker hier?
Jeweettog.
I love coffee in a cup,
little fuzzy pups,
bourbon in a glass,
and grass!![]()
Ik ben half dood met een vleugje honger.
Eerst maar even eten zoeken.I love coffee in a cup,
little fuzzy pups,
bourbon in a glass,
and grass!![]()
Vast wel een piepje wat nooit weg wil.quote:Op vrijdag 8 november 2013 02:39 schreef badtripbob het volgende:
Ik hoor niks. Komt vast omdat ik een beetje doof ben.
I love coffee in a cup,
little fuzzy pups,
bourbon in a glass,
and grass!![]()
Heb ik zelden last van, eigenlijk nooit. Alleen als ik stil lig in mijn bed en eraan denk dan hoor ik hem ineens opkomen maar gaat snel weer weg.quote:Op vrijdag 8 november 2013 02:39 schreef Sardu het volgende:
[..]
Vast wel een piepje wat nooit weg wil.![]()
Mag je blij van zijn. Wel oordoppen in als je staat te speakerfreaken of gewoon geluk?quote:Op vrijdag 8 november 2013 02:40 schreef badtripbob het volgende:
[..]
Heb ik zelden last van, eigenlijk nooit. Alleen als ik stil lig in mijn bed en eraan denk dan hoor ik hem ineens opkomen maar gaat snel weer weg.
Ik heb het alleen een dag of paar dagen na een feest waar de muziek te hard stond. Wel blij dat het geen Tinnitus is.I love coffee in a cup,
little fuzzy pups,
bourbon in a glass,
and grass!![]()
Ik heb na een feest nooit last van mijn oren. Allang niet meer. Ze zeggen dat je oren dan zo beschadigd zijn als je dat niet meer krijgtquote:Op vrijdag 8 november 2013 02:43 schreef Sardu het volgende:
[..]
Mag je blij van zijn. Wel oordoppen in als je staat te speakerfreaken of gewoon geluk?
Ik heb het alleen een dag of paar dagen na een feest waar de muziek te hard stond. Wel blij dat het geen Tinnitus is.
Maar ik sta vaker voor de speakers maar ook niet altijd even lang of even lang achter elkaar. Loop toch altijd heen en weer overal en nergens dan.En vaak ook ff wat water drinken snel of ff een jointje roken heel de avond door steeds dus dat houdt mij ook wel weg.van de speakers weer ff.
Als ik mijn hoofd in de speakers kan stoppen dan doe ik wel eerst mijn kapuchon op en dan druk ik hem stevig strak zodat het mijn oren niet zo beschadigd. m'n oren doen iig dan geen pijn maar als de speakers hard staan en ik stop mijn kop er in zonder kapuchon dan voel ik dat welDus denk dat dat iig wel verschil maakt. En sowieso vaker kapuchon op tijdens het dansen. Zeker op winterfeestjes sta je gewoon met je vest en jas aan te dansen. Leegstaande loodsen zijn meestal niet zo goed verwarmd
![]()
![]()
Kapusjon_Jonguh!!$#%$#EINZ$%##ZZWEI%$#*(*&^*%^^$POLIZEI%#$%$#quote:Op vrijdag 8 november 2013 03:10 schreef badtripbob het volgende:
[..]
Als ik mijn hoofd in de speakers kan stoppen dan doe ik wel eerst mijn kapuchon op en dan druk ik hem stevig strak zodat het mijn oren niet zo beschadigd. m'n oren doen iig dan geen pijn maar als de speakers hard staan en ik stop mijn kop er in zonder kapuchon dan voel ik dat wel
"I came here to smoke bubblegum and kick ass. Unfortunately I'm out of bubblegum."![]()
Sowieso kapuchonsDie dingen zijn gewoon zo fucking geniaal. Waarom leren wij niet bij geschiedenisles op school wie de kapuchon heeft uitgevonden?
Zo'n ding beschermd je tegen regen die vervelend is en ook tegen koude wind. Ook schermt het een groot deel van je zicht af wat ideaal is om even lekker in jezelf te keren als je staat te freaken en ook zodat je niet zo veel indrukken overal ziet maar gewoon van de muziek meer kan genieten omdat je die impulsen weg haalt en dus meer hersencapaciteit kan besteden aan het dansen en freaken.
Ogen dicht werkt nog beter maar dan stoot ik altijd wel weer mijn kop tegen de speakers aan of ik stoot mijn hand/arm tegen de speaker.
Of nog verveleder dan schaaf ik mijn hand tegen de speaker die zo'n voorkant heeft die schaafwonden opleveren als je ertegenaan schaaft.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: