Nee, allemaal niet. Heb die speciale lampen van Philips (Ambiance soft, energy saver), en heb een nieuwe vaatwasser en ijskast die ook allemaal een stuk zuiniger zouden moeten zijn.quote:Op vrijdag 15 november 2013 16:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat vind ik heel veel.
Heb je nog 35 watt halogeen spots? Nog ouderwetse gloeilampen?
En heb je je lampen nu veel aan?
Oh oke, dus toch bij elkaar! Nee maar ik begreep wel dat je niet klaagde hoor en dat je het als vergelijking bedoelde.quote:Op vrijdag 15 november 2013 16:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Klopt, het is het totaal van meter I en II.
Ik klaag ook niet trouwens, en als het een normale week was geweest dan waren de cijfers nog wat hoger geweest.
Ik heb ze alleen gepost om TS een idee te geven wat een gezin (veel thuis) in een meer dan 150m2 tweekapper gebruikt
Nee, geen flauw benul, vandaar dit topic.quote:Op vrijdag 15 november 2013 16:23 schreef Queller het volgende:
En zeker geen flauw idee hoe het komt?
Dat zijn echt enorme bedragen voor een dag. Als je dat niet kan relateren aan een apparaat, ja dan is er iets goed mis.quote:
Ik heb vanmorgen de E-manager van Nuon besteld. Of in elk geval: na een adviesgesprek besloten dat ik die wil hebben. Als het wat is, dan laat ik het je weten!quote:Op vrijdag 15 november 2013 16:26 schreef static het volgende:
[..]
Nee, geen flauw benul, vandaar dit topic.
Die is letterlijk net een maand oud ofzo: LIF / Nieuwe ijskast gekocht. Waar is dit voor bedoeld?quote:Op vrijdag 15 november 2013 16:37 schreef Queller het volgende:
Misschien is je koelkast wel op hol geslagen
Sorry niet hele topic doorgenomen. Maar het is allemaal vies toeval die hoge rekeningen, mijn omgeving al meerdere Nuon klanten en ik zelf ook een verhoging van let op, 120 euro na 213 euro.quote:Op donderdag 7 november 2013 23:10 schreef static het volgende:
Heb net de jaarrekening binnengekregen, die is ruim 1200 (!) euro hoger dan vorig jaar. Daarnaast is mijn maandbedrag van 92.58 naar 175.68 gegaan.
Nu hebben we een koude winter gehad, dus snap best dat de rekening wat hoger uitvalt, maar zoveel? Kan dat wel kloppen? Er is niets aan de woon-situatie veranderd, alleenstaand.
Als je bereid bent om wat te investeren om uiteindelijk te besparen, kijk dan eens hiernaarquote:Op vrijdag 15 november 2013 16:25 schreef static het volgende:
Nee, allemaal niet. Heb die speciale lampen van Philips (Ambiance soft, energy saver), en heb een nieuwe vaatwasser en ijskast die ook allemaal een stuk zuiniger zouden moeten zijn.
Snap er niets meer van.
Bestaat er geen bedrijf die dit soort dingen kan meten?
Lol, ja die tip gaf ik ook al, maar TS leest er over heen denk ik. Ideaal materiaal om erachter te komen wat er zoveel stroom verbruikt.quote:Op vrijdag 15 november 2013 17:16 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Als je bereid bent om wat te investeren om uiteindelijk te besparen, kijk dan eens hiernaar
Edit: o wacht, dat zei Queller dus ook al [/spuit 11]
Dat betekent natuurlijk niet dat het koelkastje niet op hol kan slaan.quote:Op vrijdag 15 november 2013 16:46 schreef static het volgende:
[..]
Die is letterlijk net een maand oud ofzo: LIF / Nieuwe ijskast gekocht. Waar is dit voor bedoeld?
Ik zou doen wat Queller voorstelt. Met een verbruiksmeter kom je er vrij snel achter welk apparaat het is en of je meter op hol is geslagen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 16:46 schreef static het volgende:
[..]
Die is letterlijk net een maand oud ofzo: LIF / Nieuwe ijskast gekocht. Waar is dit voor bedoeld?
Nou ja, bijna. Ik heb alles met een stekker hier op de verbruiksmeter gehad, maar ben niets tegengekomen dat er als grootverbruiker uitzag. Mijn hoop is nu gevestigd op de E-managerquote:Op vrijdag 15 november 2013 17:31 schreef eight het volgende:
[..]
Ik zou doen wat Queller voorstelt. Met een verbruiksmeter kom je er vrij snel achter welk apparaat het is en of je meter op hol is geslagen.
Ok, maar dan heb je dat in ieder geval uitgesloten! Dan zou het de meter moeten zijn. Er zal toch wel een mannetje langs kunnen komen om dat te checken?! Gedoe allemaal.quote:Op vrijdag 15 november 2013 17:38 schreef Queller het volgende:
[..]
Nou ja, bijna. Ik heb alles met een stekker hier op de verbruiksmeter gehad, maar ben niets tegengekomen dat er als grootverbruiker uitzag. Mijn hoop is nu gevestigd op de E-manager
Volgens mijn betere helft is het een obsessie aan het worden. Ze heeft gelijk
Ik ga de E-manager zich helemaal ongans laten monitoren voor onsquote:Op vrijdag 15 november 2013 17:39 schreef Sangha het volgende:
Persoonlijk zou ik alles even uitzetten en van het stopcontact halen, dan zou de meter niet meer moeten lopen imo. Daarnaast kan je dmv het vermogen bepalen wat het verbruik per apparaat is / kWh bepalen etc, dan weet je weer wat.
Vervolgens 1 verdacht apparaat aanzetten en kijken wat de meter zegt wat er is verbruikt na b.v. een uur. Dat staaf je met wat je hebt berekend qua verbruik / vermogen. Tevens check je het nog eens met een energiemeter.
Lijkt me dat je dan toch wel weet of je meter nou naar de kl*te is of dat je een bepaalt apparaat onderschat qua verbruik.
Lol, goed zo! Laat ze maar eens hun best doen voor dat riante salaris!quote:Op vrijdag 15 november 2013 17:45 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik ga de E-manager zich helemaal ongans laten monitoren voor ons
Daar gaat de eindjaarsbonus voor de Nuonmanagers
Zo is dat. En dan ga ik eens nadenken wat ik met dat overschot aan geld ga doenquote:Op vrijdag 15 november 2013 17:47 schreef Sangha het volgende:
Lol, goed zo! Laat ze maar eens hun best doen voor dat riante salaris!
Hoe zou dat apparaat nu het verschil moeten weten tussen een waterkoker en mijn elektrische boiler? Kan je hiermee individueel je stroomverbruik meten? Of gaat het per categoriequote:Op maandag 18 november 2013 16:23 schreef static het volgende:
Dit is misschien wel interessant: http://www.smappee.com/nl/?___from_store=be_nl
| 1 2 3 4 5 6 | Datum Gas Electra 1 Electra 2 1-7-2013 36451 13731 16042 4-8-2013 36471 13804 16131 7-9-2013 36489 13881 16226 1-10-2013 36526 13930 16291 9-11-2013 36609 14024 16398 |
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |