Dat is sinds 1 augustus bij iedereen gebeurd. Komt door een wetswijziging.quote:Op zondag 10 november 2013 23:47 schreef winterstorm666 het volgende:
ik zit bij nuon en bij het termijnbedrag is een bedrag bijgevoegd omdat de netwerkkosten die normaal apart door enexis en edinet werden gefactureerd nu toegevoegd werden in het maandbedrag van nuon.
is dat niet bij jou gebeurd?
Ja, die grote platte. Zo is het tenminste hier (oud huis Amsterdam)quote:Op donderdag 14 november 2013 18:27 schreef static het volgende:
[..]
Welke schakelaar is dat? De aardlek?
Ik heb er twee, dat aardlekding en ééntje die aan de electronische meter zelf zit. Ga zo uit eten dus wil alles afsluiten.quote:Op donderdag 14 november 2013 19:16 schreef Fudgeo het volgende:
[..]
Ja, die grote platte. Zo is het tenminste hier (oud huis Amsterdam)
Meer leuke tips?quote:Op woensdag 13 november 2013 18:46 schreef Sangha het volgende:
[..]
Nee hoor; een normale flat / etagewoning, flink ruim ook nog en ik betaal gewoon energiekosten aan de leverancier. En ja de cijfers kloppen verder.
Ik heb er een beetje een sport van gemaakt om energie en geld te besparen en dat werpt zijn vruchten af. Ik hou het ook bij allemaal en check wekelijks de standen. Dat gaat dan weer naar een excell-bestandje. Zie ik precies of ik op schema loop of juist niet en hoeveel de kosten inmiddels zijn.
Volgens mij wel de eerstequote:Op donderdag 14 november 2013 19:23 schreef static het volgende:
[..]
Ik heb er twee, dat aardlekding en ééntje die aan de electronische meter zelf zit. Ga zo uit eten dus wil alles afsluiten.
Als dat platte ding hier omklapt is hier alle stroom uit.quote:Op donderdag 14 november 2013 19:23 schreef static het volgende:
[..]
Ik heb er twee, dat aardlekding en ééntje die aan de electronische meter zelf zit. Ga zo uit eten dus wil alles afsluiten.
Nog maar eensquote:Op donderdag 14 november 2013 19:08 schreef Rewimo het volgende:
Had je vorig jaar de standen ook opgegeven? Of waren ze toen misschien geschat?
Begin met mij een lotgenotencontactengroepje; wij zitten nog steeds op 5.300kWh per jaar en we kunnen met geen mogelijkheid ontdekken waar het aan ligtquote:Op donderdag 14 november 2013 22:12 schreef static het volgende:
Overigens nogmaals met Nuon gebeld vanmiddag, die kwamen er ook niet meer uit, ze vonden het allemaal een abnormale verhoging - maar ze hadden geen suggesties. En nee, heb geen wietkwekerij op de zolder.
Weet ff niet meer wat te doen.
Dat verklaart waarom mijn maandbedrag opeens 36 euro hoger is sinds een paar afrekeningen...quote:Op donderdag 14 november 2013 19:09 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat is sinds 1 augustus bij iedereen gebeurd. Komt door een wetswijziging.
Meer dan het dubbele van het gemiddeldequote:U heeft 5.239 kWh elektriciteit verbruikt (levering, energiebelasting, heffing
'opslag duurzame energie' en btw: ¤ 791,87). Dit is ongeveer evenveel als
vorig jaar. Uw kosten zijn hierdoor ongeveer gelijk. U heeft meer elektriciteit
verbruikt dan andere Nuon klanten in uw omgeving. In uw postcodegebied is
het gemiddelde elektriciteitsverbruik onder Nuon klanten 2.494 kWh
Bijna 3 keer meer dan het gemiddeldequote:U heeft 4.030 m3 gas verbruikt (levering, energiebelasting, heffing 'opslag
duurzame energie' en btw: ¤ 2.712,72). Dit is meer dan vorig jaar. Uw kosten
zijn hierdoor ¤ 608,65 hoger. Ook heeft u meer gas verbruikt dan andere Nuon
klanten in uw omgeving. In uw postcodegebied is het gemiddelde gasverbruik
onder Nuon klanten 1.448 m3
Nou ik heb ook het vermogen van al mijn apparaten onderzocht, dus de hoeveelheid Watt en dan berekent wat ze per uur verbruik kosten, dat geeft weer inzicht omdat je zo ziet wat de slurpers zijn en wat wel meevalt. Als je dat eenmaal weet dan ga je daar toch meer op letten. Althans; zo werkt dat bij mij.quote:Op donderdag 14 november 2013 19:31 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Meer leuke tips?
Deze maand had ik 35, kan dus minder.
Ik zal er eens naar kijken. Ik heb een aparte meter (huur), en bereken dit zelf elke maand. Betaal maandelijks aan huurder. Hoe zuiniger hoe minder. Let al veel meer op verlichting.quote:Op donderdag 14 november 2013 22:54 schreef Sangha het volgende:
[..]
Nou ik heb ook het vermogen van al mijn apparaten onderzocht, dus de hoeveelheid Watt en dan berekent wat ze per uur verbruik kosten, dat geeft weer inzicht omdat je zo ziet wat de slurpers zijn en wat wel meevalt. Als je dat eenmaal weet dan ga je daar toch meer op letten. Althans; zo werkt dat bij mij.
En ja ik laat dus niet onnodig dingen aanstaan, zelfs geen stand-by e.d. Wat me dan wel ergert zijn de koelkast, vriezer en wekker. Ja die kan je niet even uit doen zo af en toe, schiet niet op. Blijft altijd doortikken, vervelend.![]()
Ik ben het zelden met je eens, want je blinkt uit in infantiliteit, maar nu wel.quote:Op woensdag 13 november 2013 18:38 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Mag je mij uitleggen hoe jij aan dat belachelijk lage bedrag komt.
Zal toch niet zo een student-achtige woning zijn waar iedereen een klein deel stroom maar betaalt?
Of is het een kamertje van 3 bij 3 met vnl. een bed erin?
Eens? Hij stelt een vraag!quote:Op donderdag 14 november 2013 23:06 schreef static het volgende:
[..]
Ik ben het zelden met je eens, want je blinkt uit in infantiliteit, maar nu wel.
ik verbruik 5000 en verwarm electrische / warmtepompsysteem. en betaal 80 per maand. Weet je zeker dat het per maand werd afgeschreven en niet per 2 maanden?quote:
Je vergeet dat je voor stroom jaarlijks al iets van 300 euro belastingvoordeel krijgt. Ik betaal voor mijn stroomverbruik ook maar iets van 10-15 euro per maand en mijn jaarverbruik ligt rond de 1400kwh.quote:Op woensdag 13 november 2013 18:38 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Mag je mij uitleggen hoe jij aan dat belachelijk lage bedrag komt.
Zal toch niet zo een student-achtige woning zijn waar iedereen een klein deel stroom maar betaalt?
Of is het een kamertje van 3 bij 3 met vnl. een bed erin?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |