Dat is wel erg vreemd. Mijn maandbedrag als alleenstaande is iets van 75. Al was dat wel met gaskachel.quote:Op donderdag 7 november 2013 23:10 schreef static het volgende:
Heb net de jaarrekening binnengekregen, die is ruim 1200 (!) euro hoger dan vorig jaar. Daarnaast is mijn maandbedrag van 92.58 naar 175.68 gegaan.
Nu hebben we een koude winter gehad, dus snap best dat de rekening wat hoger uitvalt, maar zoveel? Kan dat wel kloppen? Er is niets aan de woon-situatie veranderd, alleenstaand.
Dan nog het is 1200 meer dan wat die vorig jaar betaald had dus 2K nu?quote:Op donderdag 7 november 2013 23:14 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Heb je meterstanden? Is het alleen gas of ook stroom? Hoe vaak heb je de verwarming aan?
Gaat het over een periode die even lang is?quote:Op donderdag 7 november 2013 23:10 schreef static het volgende:
Heb net de jaarrekening binnengekregen, die is ruim 1200 (!) euro hoger dan vorig jaar. Daarnaast is mijn maandbedrag van 92.58 naar 175.68 gegaan.
Nu hebben we een koude winter gehad, dus snap best dat de rekening wat hoger uitvalt, maar zoveel? Kan dat wel kloppen? Er is niets aan de woon-situatie veranderd, alleenstaand.
Ik zit op 4347.quote:Stroomverbruik naar grootte huishouden
Gemiddeld gebruik in kWh per jaar
1 Persoons 2323
Ja dat hakt er wel in jaquote:
Nee (laptop), ik laat de was doen, geen idee, nee ook niet.quote:Op donderdag 7 november 2013 23:41 schreef Catch22- het volgende:
Constant pcs aan? Droger vaak aan? Stopt je meter als je alles uit zet? Electrisch verwarmd?
Ik zet morgen de hoofdschakelaar een paar uur uit, kijken of dat ding doorloopt.quote:Op vrijdag 8 november 2013 00:06 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Buren die je stroom aftappen?
Maar geen 1200 euro extra per jaarquote:Op vrijdag 8 november 2013 00:08 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Tsja, wat verbruikt er nog meer veel stroom. Dikke plasma-tv's die vaak aanstaan, (veel) gloeilampen, gigantische koelkasten en vriezers, aquaria en terraria enzo. Maar anders zou ik inderdaad eens goed naar je meter gaan kijken om te zien of die zich wel gedraagt zoals het zou moeten.
Als je de hoofdschakelaar af zet zal het ding niet doorlopen. Dan kun je beter je onderzoek per groep doen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 00:34 schreef static het volgende:
[..]
Ik zet morgen de hoofdschakelaar een paar uur uit, kijken of dat ding doorloopt.
Nee, niets van dat.quote:Op vrijdag 8 november 2013 06:35 schreef MevrouwPuff het volgende:
Waterbed, infraroodsaunacabine, elektrisch kacheltje op zolder? Die dingen vreten stroom!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |