abonnement Unibet Coolblue
pi_132994739
Rekbare doeken, geweven doeken, ringslings, mei tai's, bondolino's, manduca's, papatum's en nog veel meer. Welkom in het draagdoekentopic!

Stel hier al je vragen, show hier je foto's, vertel hoe handig het is en hoe fijn jij en je kindje het vinden!

Handige links:
Leuke site met veel info en leuke blogs om te lezen over dragen
Waarom met het gezicht naar voren dragern niet geschikt is!
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai met slaapkapje zelf maken - engels
Mei Tai zelf maken
Mei Tai/Poppenlifter voor je kind maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekbare doek en niet rekbare doek

Hoe krijg je een baby op en van je rug?
Waarom rugdragen met een rekbare doek NIET slim is.

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op de spoiler hieronder. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Verschil tussen een ergonomische drager en niet-ergonomische drager
(bijvoorbeeld Babybjorn of Chicco):


Zo hoort een pasgeboren baby in de doek te zitten:
pi_132994807
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 09:19 schreef WupWup het volgende:

[..]

Als jij voor een goede neksteun kan zorgen op je rug vanaf dag 1, maar handig is anders ;) als je nog moet oefenen is het handig als je baby in elk geval nekbalans heeft en enige rompbalans is mooi meegenomen. Zelf heb ik vanaf vijf maanden ruggedragen, maar dat had wel eerder gekund.
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 09:22 schreef pessie het volgende:

[..]

Met Lauren heb ik vanaf 6 weken af en toe geoefend en vanaf 3 maanden ging het fijn.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 09:55 schreef LadyBlack het volgende:
Die foto's van kiwi en GotC O+

Hier ook nog steeds een hydrofiel in de nek, dan snijdt die doek niet zo. En rugdragen heb ik bij pessie thuis gedaan, maar daarna nooit meer ;( het is steeds net niet handig en ik durf t ook niet zomaar aan. Hopelijk komt er gauw weer gelegenheid voor.
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:02 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

In de drager zou ik zeggen vanaf wanneer dat goed past.
Met een doek zou ik zeggen vanaf een maand of 6. Maar dat is eigenlijk vooral omdat als je niet weet wat je doet een echte mini heel klein en lastig te hanteren is.

Ik droeg mijn 2e eigenlijk bijna direct op de rug met doek maar ik had al veel rugdraag ervaring :)
Het ging dus over rugdragen, dat kan al vanaf het begin, maar eigenlijk dus vooral vanaf wanneer je dat zelf prettig vindt! Want je ziet je kindje dan niet 'zomaar' meer zitten. Ik heb het met Nin nu 1 keertje gedaan, dat vond ze erg leuk. Mijn lief was erbij, dus die kon d'r zien! Op m'n buik vind ik zelf vooralsnog leuker, dan kan ik zo goed met d'r knuffelen en d'r zien dus O+

En O+ :
pi_132995027
Die vind ik heel mooi.
ik ben verliefd op de diamond checkered van lennylamb :D
pi_132995134
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:32 schreef Pvoesss het volgende:
Die vind ik heel mooi.
ik ben verliefd op de diamond checkered van lennylamb :D
[ afbeelding ]
O+ O+ O+ O+ O+ O+
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_132995399
Thanks! Sticker krijgt steeds meer interesse in de wereld om hem heen, wil graag rondkijken als hij in de doek zit, dat gaat makkelijker als hij op mijn rug zit. Zijn nek is sterk genoeg, rompbalans is er nauwelijks, dus ik denk dat ik gewoon nog even wacht.
pi_132998929
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:32 schreef Pvoesss het volgende:
Die vind ik heel mooi.
ik ben verliefd op de diamond checkered van lennylamb :D
[ afbeelding ]
Wow, die is mooi ja O+
pi_132999345
Die is tof zeg Pvoesss!

Iemand nog op zoek naar een draagdoek? Ik heb er een te koop O-)



Girasol Tulipaani, boterzacht O+
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_133009555
Nee sorry morretje, ik ben nog steeds dol op mijn Hoppediz Chicago, want kijk nou... O+

pi_133010133
Ah, je elfje O+ Wat komen haar ogen mooi uit zo!
pi_133016616
Als mijn jongetje geen jongetje was zou ik 'm willen Morretje, hij is leuk!
pi_133018546
Lief LB O+
  donderdag 7 november 2013 @ 20:30:01 #12
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133018624
LE, ik vind t geen typische meisjesdoek hoor! Jouw jongetje kan daar toch prima in?

Ohja en de leidsters van het kinderdagverblijf waren weer helemaal vertederd hoe rustig E werd in de doek O+ Ze had een pesthumeurtje namelijk, omdat haar fruithapje te snel op was }:| :') O+
  donderdag 7 november 2013 @ 22:13:05 #13
381212 Gulara
From the future
pi_133024111
Och LB wat is het toch een dropje! O+

En die lennylamb doek vind ik ook prachtig!

Wat dragen kindjes bij koud weer eigenlijk in de draagdoek?
pi_133032842
Ik heb een wollen pak voor Faye, vaak nog beenwarmertjes erbij en een dikke muts. En dan onder mijn draagjas :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_133044141
Zijn er eigenlijk geweven doeken met een patroontje. Sterren bijvoorbeeld. Ik kom eigenlijk alleen doeken tegen met streepjes patroon. Maar ik weet niet zo goed waar ik op moet zoeken. Ben ook totaal niet thuis in de merken.

Ik heb dus mijn zinnen gezet op een zwart / grijs achtige doek met sterren. Maar weet helemaal niet of dat bestaat :')
pi_133044307
http://www.kokadi.de/en/k(...)ite-Stars::1122.html :D
Eigenlijk is alles wel wat jij je bedenken zal er wel gok ik :D en ik ken teveel merken en doeken uit mijn hoofd :D :'( :')
pi_133044529
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:50 schreef Pvoesss het volgende:
http://www.kokadi.de/en/k(...)ite-Stars::1122.html :D
Eigenlijk is alles wel wat jij je bedenken zal er wel gok ik :D en ik ken teveel merken en doeken uit mijn hoofd :D :'( :')
OMG Pvoesss, nu moet ik dus
1. een nieuw kind voor die doek
2. leren doekdragen.

Moet Hebben!
pi_133044624
Punt 2 is niet zo moeilijk, Mineola ;)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133044693
Wat vinden jullie van de nieuwe hoppediz?





pi_133044723
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:55 schreef Mineola het volgende:

[..]

OMG Pvoesss, nu moet ik dus
1. een nieuw kind voor die doek
2. leren doekdragen.

Moet Hebben!
hoezo een nieuwe voor in de doek? :D
  vrijdag 8 november 2013 @ 15:03:01 #21
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133044851
Mooi die tip voor Hillz Pvoesss!

En die nieuwe hoppediz vind ik ook mooi :Y lijken op mijnes O+ (zie hierboven)
pi_133045023
ja klopt is ook het chicago patroon maar dan nieuwe kleuren *O*
pi_133045170
Niet mijn ding, te zoet. Maar dat vond ik bij de oude kleuren ook al.

Pvoess, kun je een gooi doen naar een donkere (of iig niet roze, paars, geel, rood of oranje) met wol zonder al te inheems of opvallend patroon of strepen?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_133045259
Ik vind die bovenste kleur wel heel mooi (en roze ook wel maar niet voor mijn jongetje), maar zou dan eerder gaan voor een Paisley in zo'n ijsblauwe kleur O+

Plaatje doet het niet -O-

[ Bericht 41% gewijzigd door Phaidra op 08-11-2013 15:21:27 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133045264
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:57 schreef Phaidra het volgende:
Punt 2 is niet zo moeilijk, Mineola ;)
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:00 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

hoezo een nieuwe voor in de doek? :D
:D twee posts en mijn bezwaren zijn als sneeuw voor de zon weggevaagd!

De oude :P kan ook wel in een doek hoor Pvoess, maar hij is 'al' 1, kan nu bijna lopen en ik pak de drager al heel veel minder dan in het begin. Het voelt een beetje laat om nu nog aan een doek te beginnen bij hem. Ik weet wel dat dat onzin is hoor, maar leren dragen is een beetje een vijfjarenplan bij mij. Dus ik ga daar bij een tweede serieus naar kijken en nu geen doeken kopen.

(en natuurlijk heb ik dan spijt dat ik niet deze heb gekocht. Hij is echt perfect O+)

Die bovenste blauwe vind ik mooi, de andere minder.
pi_133045542
Juist met een loper vind ik het heel handig echt je knoopt zo snel even.
P.s. je hebt van die sterren ook peuterdragers :D
pi_133045850
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:12 schreef Vanyel het volgende:
Niet mijn ding, te zoet. Maar dat vond ik bij de oude kleuren ook al.

Pvoess, kun je een gooi doen naar een donkere (of iig niet roze, paars, geel, rood of oranje) met wol zonder al te inheems of opvallend patroon of strepen?
Dat is het nadeel de meeste wollen doeken hebben die kleuren :D
Is een indio patroon al te inheems of opvallend?

http://www.didymos.de/en/(...)ng-Indio-Autumn.html
pi_133045931
In deze kleur zeker te inheems ja.
Indio zou op zich wel kunnen, in 1 kleur, maar met die contrasterende kleuren vind ik het al snel gedoe.
Ik heb een Zara, op zich ook vrij inheems, maar effect bruin (kaffe), zo vind ik het acceptabel.

Wel fijn om te weten dat het dus niet aan mij ligt dat ik ze niet kan vinden. In mijn wanhoop had ik bijna een donkere heartiness van over de 200 euro gekocht, maar toen was ie opeens weg dus werd ik gered.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_133046100
Een teviot is dan nog het enige dat ik kan bedenken :D
pi_133046202
Was dat die hele lelijke die eruit ziet als een vloerkleed?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_133046696
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:50 schreef Pvoesss het volgende:
http://www.kokadi.de/en/k(...)ite-Stars::1122.html :D
Eigenlijk is alles wel wat jij je bedenken zal er wel gok ik :D en ik ken teveel merken en doeken uit mijn hoofd :D :'( :')
Goffer! Doe jij je antwoord eens even aanpassen in 'Nee Hil, zeur! Die is er niet... Wees nou eens tevreden met wat er wél is' Dankjewel! :*

( O+ Ik hou ervan. *Op verlanglijst zet* )
pi_133140219
Ohhh die met de sterren! O+!

Ik kreeg net de opdracht van m'n vriend om een doek uit te zoeken voor mezelf (en T. :+) O+ Where to begin!
pi_133140370
Gotc, ik heb gewoon degene gekozen waarvan ik het printje het leukst vond. :7
pi_133140416
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:39 schreef Vanyel het volgende:
Was dat die hele lelijke die eruit ziet als een vloerkleed?
Nee man, teviot is hemels. Ik heb 'm niet zwanger gekocht, gewoon omdat ie voorbij kwam en het kon. http://www.mein-kleidersc(...)_joomgallery&lang=en

En ken je deze al? Ook goddelijk
http://www.babybij.nl/img/blog/didymos_indio_anthrazit1.jpg
pi_133160093
Ja kom je nu mee! Heb net het geld overgemaakt voor mijn nieuwe doek
De teviot 6 bij de buren :D .

Die indio ken ik wel van online plaatjes, maar ik was op zoek naar wol want winterkind. En en en en indio is toch nog wel best inheems.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_133161695
Ik moet goed leren rugdragen met doek. Ik wil een paarse Nati kolibri O+ maar geen excuus als ik steeds de Bondo pak.

LB je mini! O+ O+
pi_133165094
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 20:14 schreef Vanyel het volgende:
Ja kom je nu mee! Heb net het geld overgemaakt voor mijn nieuwe doek
De teviot 6 bij de buren :D .

Die indio ken ik wel van online plaatjes, maar ik was op zoek naar wol want winterkind. En en en en indio is toch nog wel best inheems.
Winterbaby is na een paar maanden zomerbaby heur. Je zit nu gewoon je ondoordachte actie goed te praten :{w :P

Nee, maar van Teviot krijg je geen spijt O+
pi_133165254
Mooi een maand minder snel dan de jouwe :6

Ben benieuwd, iedereen die dat ding heeft gebruikt lijkt wildenthousiast.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_133165518
Ik heb vandaag mijn meisje in de Tula op mijn rug gehad (op mijn buik in de doek kon ik de aardappels die ik aan het schillen was niet meer zien). Probleem is dat ze best we naar achteren hangt. Ik heb alleen volgens mij elk riempje in de banden al op de strakste stand staan. Doe ik iets fout of zie ik iets over het hoofd?
pi_133171925
Foto?
pi_133186700
Zo, Manduca is onderweg *O* Zag 'm voor ¤ 89,90, dus gelijk gekocht.
Nu nog even verder twijfelen over een doek.
pi_133196598
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 23:57 schreef Pvoesss het volgende:
Foto?
Ja, morgen zal ik even een foto maken.
pi_133199132
LB O+

En wat komen er weer gave doeken voorbij!
Een zwarte, zoals LB, of een zwart-witte vind ik ook gaaf! Ik zou echt nog wel 385 doeken willen geloof ik O+

Een stash-foto van onze doeken:


Het zijn er 4, lange geweven doeken, de wompat en Afrikaanse shorty staan er niet op.
Girasol enfys mercurio, Girasol earthy rainbow, Calin Blue summer sage, Girasol adrent creme.

Op de verlanglijst staat sowieso een ringsling binnen nu en korte tijd!
pi_133199418
Wat een heerlijke kleuren zo Belle! O+
pi_133199420
Nin O+
Wat een schitterende kleuren allemaal belle! Veel Girasol doeken, nog een bepaalde reden erachter of gewoon fijn en mooi?
pi_133199644
Thanks!

GotC: Ik ben echt heel erg fan van de kleuren van Girasol! Vooral de regenbogen O+ Onze wompat is ook van Girasol, ardent fuchsia. En voor de ringsling heb ik ook weer een Girasol op het oog :D
pi_133201683
Snap ik! Ik vind voor mezelf felle/regenboogkleuren alleen niet zo -O-

Iemand ervaring met Ling Ling d'amour? Of Little Frog? Zo ja, zijn ze te doen voor beginners met een herfstkindje? :)
pi_133202211
Wat mooi Belle O+

Hier ook geen felle regenboogkleuren. Ben meer van de blauwtinten.
pi_133207942
Bruin, blauw, petrol en nu teviot, die komt volgende week en heb ik nog niet live gezien.
Geen strepen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 13 november 2013 @ 07:36:53 #50
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133208215
Hillz had een little frog toch?
pi_133208280
yep die heb ik. En ik wordt er blij van. Heb alleen niet heel veel vergelijkings materiaal. Heb ook eeb amazonas. die is een stuk dunner maar vind het lastig om die te knopen.
  woensdag 13 november 2013 @ 07:53:02 #52
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133208314
Ja dat verschil merk ik hier ook. Heb die hoppediz chicago en een calin bleu, maar die calin gaat sneller snijden als ie niet perfect zit.

Hier in de stad zit nu een winkel die ellevils verkoopt, daar stond ik wel even bij te kwijlen :9~
pi_133208508
Die amazonas heb ik gekregen in ruil voor een fotoshoot, zit er aan te denken om hem te verkopen en er een andere voor terug te kopen. Hij is gewoon te dun voor mij om goed mee overweg te kunnen. Geen idee of er vraag naar is eigenlijk.
pi_133208557
Ik heb ook een little frog, eentje met linnen erin. Ik word er ook wel heel blij van, het is de doek die ik op dit moment het meeste pak. Ik vind de kokadi nog zachter, maar die is eigenlijk te lang om zo op straat mee te knopen.
pi_133208609
Blij om te horen dat jullie zo positief erover zijn :Y Ik koop liever een doek waar positieve ervaringen over zijn dan 1 die niemand hier heeft.

Laiv, wat is het voordeel van linnen icm katoen in een doek?
pi_133208649
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 08:25 schreef Hilzillah het volgende:
Die amazonas heb ik gekregen in ruil voor een fotoshoot, zit er aan te denken om hem te verkopen en er een andere voor terug te kopen. Hij is gewoon te dun voor mij om goed mee overweg te kunnen. Geen idee of er vraag naar is eigenlijk.
Hangt heel erg af van wat je er voor wil hebben :D
Het zijn prima doeken maar tweedehands niet heel erg in trek.
pi_133208656
Linnen is draagkrachtiger, zware babyproof.
pi_133208669
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2013 08:42 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Hangt heel erg af van wat je er voor wil hebben :D
Het zijn prima doeken maar tweedehands niet heel erg in trek.
Oooh dan hou ik hem. Dan nog even sparen voor een nieuwe doek ;)
pi_133209039
Ik ben echt heel erg blij met mijn Natibaby. Stevig, draagkrachtig, maar toch heel goed te knopen. En mooi, ik vind m zo moooooiii O+ Maar die is wel wat duurder dan een Little Frog.

Goed om te lezen dat daar goede ervaringen mee zijn, ik denk erover om een Little Frog voor erbij te kopen. Gewoon, omdat het kan!
pi_133213521
Pvoesss, als je zin hebt?! Ik ben opzoek naar een kleuroverloop/gradient draagdoek O+
pi_133213750
Ik zal gaan zoeken :D
pi_133224054
Mijn gradatie geverfde Zara staat te koop, maar die is duur :P
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_133226657
Ok. Ik kan echt niet kiezen :')
Zit heel erg te twijfelen tussen:

Little Frog - Opal Marine

Ling Ling d'amour - Eucalyptus (mogelijk puntje: Een maat 6 is 4,5m ipv 4,6m.)


Hoppediz - Los Angeles grijs

ByKay - denim


Iemand die me een duwtje kan geven in een bepaalde richting? Ben -helaas- een typische weegschaal en kan hier dus gerust weken over twijfelen :@

[ Bericht 16% gewijzigd door GotC op 13-11-2013 20:11:12 ]
pi_133227135
Ik zou niet de eerste (de kleuren en strepen) of laatste doen. Middelste kiezen op wat bij je garderobe past.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_133227904
Gotc, die met sterren vind ik niet zo tof. Wat zou je staan, kun je dat inschatten? Ik zou neigen naar de bovenste, die vind ik O+
pi_133228123
Ok, de Bykay en de Hoppediz doe ik sowieso niet. :P

Ik ben echt dol op de kleur van de Ling Ling d'amour, maar er is gewoon niks over te vinden op internet wb review. Dus ik heb geen idee of het een zachte doek is, of het dun/dik is..niks.

De Little Frog vindt ik ook mooi, ook al ben ik niet van de strepen of regenboog of wat dan ook. Maarrrrr die doek past niet echt bij m'n garderobe, daar had ik nog niet eens aan gedacht dus thanks Vanyel :D
Wel vind ik het fijn dat er hier op Fok ook goede reviews zijn mbt de Little Frog doeken.

Meh. :+

Hoe bedoel je, luxeprobleem..
pi_133228297
Ik zou juist wel voor de hoppediz gaan. Ook omdat de nieuwe hoppediz doeken echt geweldig dragen.
Ik zou de lin ling niet doen zelf ik vind ze raar aanvoelen maar dat is heel persoonlijk.
pi_133228465
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:54 schreef Pvoesss het volgende:
Ik zou juist wel voor de hoppediz gaan. Ook omdat de nieuwe hoppediz doeken echt geweldig dragen.
Ik zou de lin ling niet doen zelf ik vind ze raar aanvoelen maar dat is heel persoonlijk.
Ik ben allang blij met een mening mbt de Ling ling! *O* Wat/hoe vond je de doek raar aanvoelen? /krommezin
pi_133228763
Ja ik weet het niet :') het is een geweven doek maar voelde voor mij niet heel fijn.
Het heeft voor mij niets toe te voegen aan mijn stash. Ik vond dit vooral een leuke eerste poging van een merk :D

De hoppediz die er bij staat is er 1 die enorm geschikt is voor de zomer en enorm zacht. :Y
Voor in de winter is hij enorm fijn omdat hij goed te gebruiken is onder een jas maar ook heel handig om over een kinder jasje te knopen. Hij is heel dun dus je moet iets netter knopen maar je komt er bij een hoppediz veel meer mee weg dan bij bijvoorbeeld een calin blue (ik knoop al 5 jaar en ik vind het zelfs teveel moeite :D )

Little Frog is gewoon basic en goed :D
Bykay Denim vind ik heel mooi O+ (ik koop echter uit principe geen bykay :@ foute handleidingen en draagmethode's op youtube etc. En het kan haar weinig schelen ze is zakenvrouw en dat doet ze heel goed maar ik mis er wel een eerlijke handleiding bij. )

p.s. bij veel merken is een maat 6 een 4,5 :D
pi_133228984
Ok, ik ga nog eens kritisch kijken naar alle Hoppediz doeken. Ik kan nog echt niet netjes knopen, maargoed, oefening baart kunst? :+ Opzich wel fijn denk ik, een niet te dikke doek. Zolang hij het maar niet koud krijgt in de winter :P.

ByKay ben ik uit principe ook op tegen (kan je nagaan :')), al is het al omdat je 'm naast de BB in de Prenatal kan kopen. Ook las ik dat de stof v/d Denim doek vrij snel uitzakte.

En dat meen je niet :D

Goed, alleen nog de Little Frog en de Hoppediz over dus :+
pi_133229322
Knopen gaat snel GotC! Een paar keer oefenen en je hebt vanzelf een slag te pakken van wat je fijn vindt :)

Die grijze Hoppediz met sterren vind ik tof O+
pi_133229471
De Hoppediz past het beste bij me heb ik besloten. En ik heb 'm besteld *O*
pi_133229615
Gaaf, ben benieuwd! Wel foto's posten tzt he?! ;)
pi_133229654
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:27 schreef bellelena het volgende:
Gaaf, ben benieuwd! Wel foto's posten tzt he?! ;)
Natuurlijk doe ik dat niet! (8> ;)

Maar, bedankt voor alle meningen en adviezen iedereen :)
  woensdag 13 november 2013 @ 20:31:10 #75
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133229780
Goeie keus GotC, ik vind m denk ik wel bij je passen als ik op je foto's afga :Y En ik vond m ook tof! Die eucalyptuskleur ook trouwens, wauw! O+
pi_133229879
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:31 schreef LadyBlack het volgende:
Goeie keus GotC, ik vind m denk ik wel bij je passen als ik op je foto's afga :Y En ik vond m ook tof! Die eucalyptuskleur ook trouwens, wauw! O+
Thanks! Dat denk ik dus ook :)

Deze dan, de Prune kleur.. :9~
pi_133229926
Oeh, mooi! O+

Ben benieuwd GotC!

niet meer aan een foto van kind in de Tula toegekomen...
pi_133233163
Mooi GotC!

Marjolijntje, die "knoopWompat" die jij hebt, is dat een Numbat? En is dat wat? (En valt dat nog ergens nieuw te krijgen?)
pi_133233316
Ophelia, ik heb een mei-tai gemaakt van Amitola (gemaakt door Metzonderhanden) en ik vind hem wel fijn!
Numbat is half-buckle volgens mij, gesp bij de heupband en schouderbanden zijn om te knopen :) Numbat is volgens mij via Ooiebeest wel aan te komen, en anders via wearababy. Wordt wel op bestelling gemaakt, duurt vrij lang (week of 6 ofzo?)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_133233796
Thnx! ^O^
Edit: zie al waarom ik ze niet vond: onder de Mei Tais kijken helpt. oO<

[ Bericht 45% gewijzigd door _Ophelia_ op 13-11-2013 21:58:10 ]
pi_133233978
Wow, die is ook echt prachtig GotC!
pi_133259281
Okay.... Ik heb besloten (geloof ik :D)
Ik wil deze. Maar is hij nog ergens te koop?
pi_133261885
Mooi Hilz! Gave kleur!

We hebben de Manduca ontvangen en Yur is gelijk ermee aan de slag gegaan. Maarrrrrr gelijk een vraagje. Hij zit echt te hoog in de newborngedeelte. Onderstaande foto is ook zonder dat deel. Wat vinden jullie?
pi_133262235
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 19:44 schreef GotC het volgende:
Mooi Hilz! Gave kleur!

We hebben de Manduca ontvangen en Yur is gelijk ermee aan de slag gegaan. Maarrrrrr gelijk een vraagje. Hij zit echt te hoog in de newborngedeelte. Onderstaande foto is ook zonder dat deel. Wat vinden jullie?
[ afbeelding ]
Op de foto lijkt de hoogte in de manduca goed, maar ik vind je kindje wat laag zitten bij Yur op de buik(kun je het hoofd kussen). De beentjeszitten denk ik ook niet helemaal in een M vorm (beentjes lijken gestrekt?).

Ik had dat met de tula ook, maar ik kreeg de volgende tip:
- doe de heupband en de schouderbanden nog iets losser voor je hem omdoet
- doe je kindje in de baby insert erin
- stel nu pas je banden af
- trek zonodig de babyinsert wat naar beneden door vanaf de onderrug de insert naar de buik te wrijven/trekken (dus wat kantelen)
(beetje ingewikkeld op papier uit te leggen, maar snap je het)
pi_133263520
Heb je een foto van hoe hij in het newborndeel zit Gotc? Want hierin lijkt hij idd redelijk laag te zitten.
pi_133264183
Ik ga het morgen op 'm uitproberen Sull, thanks voor het uitschrijven! Ik ben idd ook nog niet happy met z'n beentjes.

Beetje onduidelijk, maar dit is nog met baby insert.
pi_133264427
Moet sowieso met babyinsert het kan echt nog niet zonder.
Ik zou wat oefenen op de houding en de rits opendoen.
pi_133264977
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 18:37 schreef Hilzillah het volgende:
Okay.... Ik heb besloten (geloof ik :D)
Ik wil deze. Maar is hij nog ergens te koop?
Zag er hier toevallig net een te koop staan. Wel een maat 7.
Ik denk dat je even moeten vragen lid te worden. Het is de FB-pagina Draagdoekenmarkt.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_133265146
quote:
3s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:57 schreef oeke het volgende:

[..]

Zag er hier toevallig net een te koop staan. Wel een maat 7.
Ik denk dat je even moeten vragen lid te worden. Het is de FB-pagina Draagdoekenmarkt.
Ik heb zojuist een 6 gekocht O+
pi_133266812
Mooi Hilzillah!

En GotC, ik heb er geen verstand van, maar O+ voor dragende papa's!
pi_133266986
We gaan nog effe oefenen, thanks Pvoesss :) Ik had even niet stilgestaan bij de optie om de rits al open te doen.

En idd belle, dragende papa's O+ Hij is nu al blij met de Manduca
  donderdag 14 november 2013 @ 23:11:04 #92
381212 Gulara
From the future
pi_133271064
GotC inderdaad de rits open. Bij ons lange kind ging de rits ook meteen open, maar die heeft wel nog een behoorlijke tijd in de newborninsert gezeten. Net even wat stabieler ook met aan en uit doen vond ik.
En hij zit trouwens bij m'n vriend vaak een stuk hoger dan bij mij. :?

Maar het ziet er O+ O+ O+ uit! Nu wil ik ook een nieuwe kleine baby voor bij papa in de manduca!
pi_133283902
Is er hier iemand die mij wat tips kan geven over de Boba? Ik vind m zo fijn om om te doen, en Sticker zit er echt lekker in, maar op de een of andere manier krijg ik al gauw altijd rug- en nekpijn en ik weet niet wat ik moet verstellen om daar vanaf te komen. Anyone?

Met de draagdoek heb ik nooit last als ik goed knoop.
  vrijdag 15 november 2013 @ 14:41:37 #94
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_133284575
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2013 23:11 schreef Gulara het volgende:
GotC inderdaad de rits open. Bij ons lange kind ging de rits ook meteen open, maar die heeft wel nog een behoorlijke tijd in de newborninsert gezeten. Net even wat stabieler ook met aan en uit doen vond ik.
En hij zit trouwens bij m'n vriend vaak een stuk hoger dan bij mij. :?

Maar het ziet er O+ O+ O+ uit! Nu wil ik ook een nieuwe kleine baby voor bij papa in de manduca!
Lauren is ook een flinke dame maar bij haar heb ik de rits nog dicht. Misschien toch eens proberen met rits open dan...
pi_133318846
edit: fijne reactie van de verkoper, dus bij nader inzien niet bashen.
Maar helaas is mijn verse nieuwe tweedehandse Teviot dus een en al vlek, dus ik ben weer op zoek naar een wollen doek. :'(

[ Bericht 77% gewijzigd door Vanyel op 16-11-2013 16:37:38 ]
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_133325273
quote:
2s.gif Op maandag 11 november 2013 21:48 schreef Kyara het volgende:
Ik heb vandaag mijn meisje in de Tula op mijn rug gehad (op mijn buik in de doek kon ik de aardappels die ik aan het schillen was niet meer zien). Probleem is dat ze best we naar achteren hangt. Ik heb alleen volgens mij elk riempje in de banden al op de strakste stand staan. Doe ik iets fout of zie ik iets over het hoofd?
Plaatje bij het praatje (het zijn selfie's, ik was alleen en geen spiegel in de buurt)


pi_133326547
Kyara, ik ben niet handig met SSC's dus kan je weinig tips geven :( Maar zit je meisje nu met haar beentje over de band die onder je arm door gaat? Het ziet er een beetje raar uit.

Vandaag een uur met 16 kg op mn rug gelopen, ja, dat is zwaar :D Maar wel leuk! Ik mocht de kindjes van een vriendin dragen in de Efteling :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_133327295
ja, ik zat ook al te kijken :D
Er hangt ook nog een verbreder aan voor M dus misschien dat die ook een beetje raar is gaan doen.
  zondag 17 november 2013 @ 04:41:18 #99
381212 Gulara
From the future
pi_133335813
Ze lijkt inderdaad wat los te zitten Kyara. Ik zal kijken of ik later even een foto kan laten maken van Pi in de manduca, die zit echt wel tegen me aan namelijk. Kan de band onder je arm ook niet strakker?

Gisteren nog een heel eind in de Calin bleu gedragen. Zo fijn om te dragen. Alleen een actief kind dat alle kanten op wil kijken. Hij hangt het liefst ondersteboven in doek. 8)7
Wel gezellig samen een appeltje gegeten. *;
pi_133336368
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:38 schreef GotC het volgende:
Ik ga het morgen op 'm uitproberen Sull, thanks voor het uitschrijven! Ik ben idd ook nog niet happy met z'n beentjes.

Beetje onduidelijk, maar dit is nog met baby insert.
[ afbeelding ]
Ik kan de gegeven tips alleen maar onderschrijven, maar misschien vind je het leuk om te zien hoe onze uk er in zat toen we de Manduca net hadden. Ik vind het er daar ook niet helemaal optimaal uit zien trouwens, maar hoofdje wordt op deze manier wel ondersteund door de manduca. Ik rits hem nu nog steeds open als F moe is, want dan heeft hij wat meer afscherming en slaapt hij sneller in.

Ik haal 'm wel weer weg, want meneer Suiker.
-hier stond een foto-

[ Bericht 15% gewijzigd door Suikertante op 17-11-2013 09:18:51 ]
pi_133336628
Awww miniF bij mrSuiker! O+
En dat ziet er idd een stuk beter uit :Y Ik gooi Yur vandaag weer effe in de Manduca met rits open, ben benieuwd.

Oh en m'n doek is binnen! Moet voor het eerste gebruik gewassen worden toch? Nog wastips of gewoon 40 graden met normaal wasmiddel?
pi_133336654
Zit er geen labeltje aan? Ik heb me bij de Ellevill gewoon aan het wasvoorschrift gehouden. Volgens mij zat het labeltje trouwens aan het tasje van dezelfde stof, waar de doek in zat. Ik weet niet hoe andere merken dat vogelen!
pi_133336683
Yup, in Het Grote Boek van Hoppediz staat dat het op 60/40/30 graden gewassen kan worden en in de droger. Maar vroeg me af of er ook protips waren om de doek nóg mooier oid te houden :P
  zondag 17 november 2013 @ 09:27:22 #104
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133336711
Kleuren kun je mooi houden door hem eerst een nacht in koud water met azijn te leggen. Maar weet niet of dat ten koste kan gaan van de kwaliteit of rekbaarheid van een doek??
pi_133359139
Een doek gevonden die we mooi denken te vinden! Didymos lisca minos (geen foto want mobiel). Geen wol helaas, maar wel donker en niet inheems.
Nu nog kiezen tussen een 5 en een 6...

Met mijn stomme hoofd vergeten teviot even te proberen voor het opnieuw inpakken :(
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_133359172
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 09:27 schreef Spees_Eend het volgende:
Kleuren kun je mooi houden door hem eerst een nacht in koud water met azijn te leggen. Maar weet niet of dat ten koste kan gaan van de kwaliteit of rekbaarheid van een doek??
Lijkt me geen punt. Ik was ze ook altijd met azijn als wasverzachter.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_133359487
Ik heb vandaag de doek van mn dromen gevonden

niet meer te koop
tyf op ;(

Firespiral Amber Starmaps



pi_133367812
Waar heb je m gevonden dan?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 18 november 2013 @ 11:32:42 #109
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_133370911
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 09:23 schreef GotC het volgende:
Yup, in Het Grote Boek van Hoppediz staat dat het op 60/40/30 graden gewassen kan worden en in de droger. Maar vroeg me af of er ook protips waren om de doek nóg mooier oid te houden :P
Ik gebruik ecover wasmiddel voor de doek. Hier zitten geen enzymen in en dat is beter voor je doek.
pi_133370953
Ik ook!
pi_133371269
Waarom is dat beter?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_133390028
Ik gebruik mn luierwasmiddel :P

Iemand nog interesse in mn geverfde Zara, Didymos Night Owls gold wool, Oscha paradise Erraid of Turkish towel? Oh en Ellevill Paisley grasshopper mag ook wel weg. Allemaal maatje 6.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_133394989
en ik verkoop mijn Hibbie!
pi_133406772
Mijn Hopp is binnen!
Stuk makkelijker om te knopen dan de geleende Didymos :)

We zijn matchy matchy vandaag :')


pi_133407439
Aaaaaaahw kijk nou! O+
pi_133408321


Hibbie 5. Ik wil een snelle verkoop omdat ik mijn oog op iets anders heb laten vallen:

perfect voor newborns ook want superzacht

normale waarde rond de 165, ik verkoop m nu voor 125,- inclusief!
  dinsdag 19 november 2013 @ 13:12:25 #117
381212 Gulara
From the future
pi_133408660
Kleurdoos hij is zo mooi. Maar geen meisje om erin te proppen. -O-
Welke heb je op het oog?
pi_133408804
een veel te dure Okinami
;(

pi_133408851
Daarvoor zou ik bijna weer aan de doek gaan :9~
  dinsdag 19 november 2013 @ 13:30:19 #120
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133409211
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 13:00 schreef Kleurdoos het volgende:
[ afbeelding ]

Hibbie 5. Ik wil een snelle verkoop omdat ik mijn oog op iets anders heb laten vallen:

perfect voor newborns ook want superzacht

normale waarde rond de 165, ik verkoop m nu voor 125,- inclusief!
Damn you ;(

*Ophandengaatzitten... :X
pi_133409394
O+ Got. Wat een mooi plaatje en geweldige doek! Die gaat op mijn lijstje! O+
pi_133409585
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 13:12 schreef Gulara het volgende:
Kleurdoos hij is zo mooi. Maar geen meisje om erin te proppen. -O-
Welke heb je op het oog?
Je bent toch zelf een meisje! :)
pi_133409634
Maar niemand hier heeft dus een Boba? -O-
pi_133409697
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 13:41 schreef WupWup het volgende:

[..]

Je bent toch zelf een meisje! :)
ik heb Lex er ook in gedragen !
pi_133409750
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 13:41 schreef WupWup het volgende:

[..]

Je bent toch zelf een meisje! :)
:D
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_133409985
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 13:30 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Damn you ;(

*Ophandengaatzitten... :X
Voor jou 120 incl :P

haha
pi_133412896
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 13:42 schreef L-E het volgende:
Maar niemand hier heeft dus een Boba? -O-
Ja, ik heb een boba. Wat dan?
pi_133414027
ik heb ook een boba, mar ie hou ik :P
  dinsdag 19 november 2013 @ 16:30:23 #129
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133414653
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 13:52 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Voor jou 120 incl :P

haha
Oh nou in dat geval!!

Neeeee ik moet sparen voor spullen voor mn nieuwe O+ huis O+

Sorry!
pi_133417335
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 15:35 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ja, ik heb een boba. Wat dan?
Ik heb het gevoel dat ik niet goed weet hoe ik hem goed moet afstellen. Hij trekt enorm bij mijn nek/schouders, hoe los of strak ik 'm ook zet bovenin. Tips?
pi_133420844
Wat trekt bij je nek? Doe anders een foto?
pi_133421217
Wilde gok: heupband niet hoog of strak genoeg.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_133422077
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:56 schreef Vanyel het volgende:
Wilde gok: heupband niet hoog of strak genoeg.
Dit zou wel eens kunnen, want daar doe ik dus nooit iets mee :@ Geen foto aanwezig nu, misschien morgen. Hoe weet je of die heupband hoog genoeg zit?
pi_133422138
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 13:16 schreef Kleurdoos het volgende:
een veel te dure Okinami
;(

[ afbeelding ]
Okinami O+

Ik heb Kai gehad, echt een hele fijne doek!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_133422167
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:17 schreef Marjolijntje het volgende:

[..]

Okinami O+

Ik heb Kai gehad, echt een hele fijne doek!
SSHHTHTTTTTTTTTTTTTTTT
pi_133424313
Ik zei niks!! O-)

Had ik hier deze al laten zien? Mijn handgeweven Chunky Sling :)








O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  dinsdag 19 november 2013 @ 21:12:33 #137
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133425091
Die laatste! O+
pi_133425801
Supermooie foto's Marjolijntje! O+

Oooh KD, die doek O+
pi_133475244
Dames, bedankt voor de tips. Ik heb de heupband iets hoger en strakker gezet, en het maakt een wereld van verschil idd :o *O* Thanks!
pi_133496320
Fijn L-E!

Gister mijn meisje weer in de doek op mijn buik gedragen. Maar wordt nu toch wel erg zwaar. Ben bang dat ze de volgende keer op mijn rug moet. Wat zal ik het missen! :'(
pi_133496362
Kyara, gewoon blijven buikdragen hoor! :* Zo af en toe doe ik het ook nog steeds.. :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_133499255
Mooi Marjolijntje!

Ik buikdraag ook stug door hoor. O+ Moet alleen wel heel secuur geknoopt worden.

Heeft iemand hier ervaring met Wallabi's? (of moet ik dan echt naar de buren?)
pi_133499331
Ja? Ik vind dat echt heul zwaar worden. Had echt last van mijn rug en was blij dat we weer thuis waren.
pi_133499645
Ik moet echt zorgen dat het gewicht laag/ op mijn heupen komt, gebruik de bondo momenteel wel vaker dan de doek.
pi_133499817
Ik vind het ook lastig om haar lager te knopen. Misschien moet ik dat eens proberen. Dan kan ik misschien ook zien waar ik loop en zo. :@
pi_133506218
Nieuwe doek binnen *O*
De 14 kilo zware ruim 2jarige wilde natuurlijk meteen erin (mijmijmij, dat wordt nog feest straks) en die kon ik zowaar best comfortabel in een fwcc knopen.
Hoeraatje voor de didy lisca minos!
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_133506294
Ik draag mijn 3 jarige nog gewoon op de buik.. Of het nog goed te doen is hangt echt af van hoe ik knoop :Y Des te zwaarder ze zijn des te netter moet je op buik knopen. Ik vind buikdragen veel fijner O+
pi_133506777
Op de buik dragen doen we zelden nog maar op de rug nog heel regelmatig, met mijn bijna 3 jarige :o
  vrijdag 22 november 2013 @ 09:40:34 #149
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_133507330
Iemand een rugdrager voor kinderen van 90 cm en langer te koop?
Een doek heb ik wel, maar ik zoek een die sneller om is en waar ik mn man ook nog wel mee kan dwingen :D
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_133511811
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 09:03 schreef mrien het volgende:
Op de buik dragen doen we zelden nog maar op de rug nog heel regelmatig, met mijn bijna 3 jarige :o
Buik vind ik normaal echt niet te doen. Rug kan wel, maar dat vindt mijn bekken ook niet altijd leuk.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_133513256
Marjolijntje O+ O+ Wat een prachtige foto's!

GotC, ohhhh dat minimannetje tegen je aan O+ Ik vind dat zo lief! Staat je goed!

Hier tot nu toe ook voornamelijk buik, maar pas 7 maandjes en dat gaat nog heel erg prima!
Supertof dat er ook nog grotere kindjes op de buik kunnen!

Maar rug vind ik er, zeker op de foto's van Marjolijntje, ook erg relaxed uitzien! Vooral met haar armen zo vrij!

Welke 'voor' knopen zijn er eigenlijk nog meer, behalve de FWCC?
pi_133514094
Dat niet meer om haar hoofd heen kunnen kijken was voor mij de reden om grotendeels op rugdragen over te stappen. Ik snap je, Kyara ;)
pi_133515392
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 13:50 schreef bellelena het volgende:
Welke 'voor' knopen zijn er eigenlijk nog meer, behalve de FWCC?
Ontelbaar veel :D ook voor op je buik.
  vrijdag 22 november 2013 @ 15:07:18 #154
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_133515618
Mijn bijna 4 jarige zit nog regelmatig voorop in een ringsling of achterop in de Bondolino! Ik vind het voorop prima te doen qua gewicht maar haar hoofd en benen zitten inderdaad regelmatig in de weg. :')
A grand adventure has begun.
pi_133515895
Welke (buik)knoop is dan aan te raden met een wat zwaarder/grote kind? Ik kan alleen FWCC namelijk.
pi_133516226
Vierjarigen op je rug? Geen probleem! Alleen zijn benen worden wat lang zo langzamerhand.



Nee, dan past zijn jongere broertje toch beter

* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 22 november 2013 @ 16:13:32 #157
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_133517537
Oh
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 15:29 schreef mefke79 het volgende:
Vierjarigen op je rug? Geen probleem! Alleen zijn benen worden wat lang zo langzamerhand.

[ afbeelding ]

Nee, dan past zijn jongere broertje toch beter

[ afbeelding ]
Oh, wat is ie leuk Tienus, wat een kerel al! Had hem al een tijd niet gezien.
pi_133517584
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:23 schreef Kyara het volgende:
Supermooie foto's Marjolijntje! O+

Oooh KD, die doek O+
perfecte doek voor t rugdragen van een tweelingmeisje :P
pi_133517605
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 16:15 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

perfecte doek voor t rugdragen van een tweelingmeisje :P
Ja maar dat kan ik niet betalen als uitkeringstrekker :'(
pi_133517954
Dan verkoop je me wat kleren :P

[ Bericht 1% gewijzigd door Kleurdoos op 23-11-2013 00:11:26 ]
pi_133518441
:D

Ik ga geen doeken meer kopen. Ik heb er nu 2 maar ik verwacht de drager toch meer te gaan gebruiken dan de doeken.
pi_133533513
Help, ik heb een gat in een van mijn doeken zitten. Kan je zoiets nog een beetje netjes repareren? Het is ook echt in het midden van de doek... :(

En iemand nog tips waar je op moet letten bij een drager voor een peuter? De manduca wordt toch echt te klein nu..
pi_133547349
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 23:07 schreef laiveneertiekje het volgende:
Help, ik heb een gat in een van mijn doeken zitten. Kan je zoiets nog een beetje netjes repareren? Het is ook echt in het midden van de doek... :(

En iemand nog tips waar je op moet letten bij een drager voor een peuter? De manduca wordt toch echt te klein nu..
Ik heb het bij een naaiatelier laten repareren vanmorgen. Je ziet er aan de ene kant van de doek bijna niets meer van gelukkig.
pi_133548973
Precies in het midden? Hou je dan wel de draagkracht van je doek in de gaten?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_133549463
Ik persoonlijk zou hem niet meer gebruiken. :@
pi_133566837
Mwoah en t is gemaakt en je bent er zelf bij, in een FWCC heb je nog meerdere lagen om je kind heen, ik denk niet dat je kind er zomaar onverwacht uitpleurt / scheurt. Draagkrachttechnisch zou t idd wat kunnen schelen, maar volgens mij is dat ook nihil.
pi_133569195
Ik ga er zeker op letten als ik hem weer gebruik, het viel uiteindelijk nog wel mee, ik had in mijn hoofd een enorm gat, maar het was een gaatje van een paar mm.

En het was een maat 7 die ik nog wilde inkorten eigenlijk. Als ik dat doe komt het niet meer in het midden te zitten.
  maandag 25 november 2013 @ 11:55:55 #168
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_133604373
Zo, n00b meldt zich :+ Ik heb bij mn dochter nooit gedragen eigenlijk, maar nu ik zo de linkjes wat doorgekeken heb uit de OP en hier en daar wat gelezen heb, ben ik wellicht kandidaat voor een nieuwe draagdoeken-addict :o :@
Ik zat er sowieso al aan te denken om een ergonomische drager aan te schaffen, maar een draagdoek staat me vanwege al vaak genoemde voordelen toch meer aan denk ik.
Nu ga ik bevallen ergens in mei/juni gok ik, dus het kan wat warmer zijn. Ik heb al gezien dat het dan wellicht een goed idee is om een geweven draagdoek te nemen ipv een tricot, toch?
Waar kopen jullie je draagdoeken? En nu ben ik wel een Nederlander, :@ dus waar kan ik ze voor een beetje een redelijke prijs (wel kwaliteit natuurlijk) krijgen?

Misschien dat ik als beeb er is alsnog een drager aanschaf voor manlief, weet niet of hij wil gaan knopen :+ maar misschien kan ik hem ook wel overhalen :9

Ohja en nog een vraagje want daar kwam ik niet helemaal uit; ik weet dat je verschrikkelijke draagzakken hebt (vriendin van me heeft er ook 1 ;( ) die niets ondersteunen, maar is dit nooit goed? Ook bijv. voor dreumessen van 1 jaar? Niet dat ik het wil uitproberen zelf maar ik vroeg het me meer gewoon af..
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_133604624
Als je langer wil dragen dan zou ik persoonlijk voor een geweven doek gaan. Wat betreft prijs is zo ontzettend afhankelijk van het merk. Ik ben zelf begonnen met een hoppediz, fijn geprijsd en nog redelijk makkelijk te knopen. Ik moet wel zeggen dat ik hem voor hoogzomer te warm vond maar mijn kinderen waren toen natuurlijk ook al wat ouder.

Volgens mij zijn niet ergonomische draagzakken nooit goed. Ze ondersteunen ook oudere kindjes niet goed maar het lijkt me vooral voor jezelf ook erg zwaar omdat het gewicht minder goed verdeeld wordt, en juist bij oudere en zwaardere kindjes ga je dat verschil wel merken denk ik.

Maar goed, er zijn hier ook een heleboel die veeeeeeel meer weten dan ik, ik ben ook nog maar een groentje wat dragen betreft ;)
  maandag 25 november 2013 @ 12:10:30 #170
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_133604850
Ah oke.. Ja dat zal wel. Ok thx voor de tip Kyara :*
Ja, daarom twijfel ik. Magoed heb nog even om me in te lezen en te kiezen :P

Nee klopt, het lijkt me ook totaaal niet lekker zitten! :X Eerst dacht ik ook dat dragen (op de goeie manier) zwaar zou zijn, ik heb snel last van mn schouders en rug, maar zoals ik het nu lees moet ik het zeker proberen en gewoon kijken hoe het gaat..
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_133612159
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 13:16 schreef Kleurdoos het volgende:
een veel te dure Okinami
;(

[ afbeelding ]
Weten jullie deze nog?

HIJ KOMT HIER, IK HEB M IK HEB M, (in zwart/creme)

pi_133614528
pi_133622566
Tof KD! :D Oki O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_133623436
Gaaf KD!
pi_133812698
en deze ook :'D

pi_133812804
Goed bezig KD! ;)

Hier niks onderweg, alleen dan nog twee pre-order doeken. Afgelopen tijd teveel gekocht :') :@
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_133812886
Welke is de laatste kd? Die is tof!
pi_133813084
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 18:23 schreef Marjolijntje het volgende:
Goed bezig KD! ;)

Hier niks onderweg, alleen dan nog twee pre-order doeken. Afgelopen tijd teveel gekocht :') :@
en ik g een AP klikken, gewoon omdat ik tijd over heb :P
moet ik nog meeklikken voor jou evt?
pi_133813196
Ik heb momenteel de meest zachte babydoek die er is volgens mij, mn mededraagsters in HHW blijven me maar aaien :D Tís een natibaby Pearl met bamboe en linnen (50/50) en Fluffy O+ omg, ze gaat m verkopen, maar ik durf t niet aan omdat ie ecru is en ik eet als een zwijntje
pi_133817145
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 18:33 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

en ik g een AP klikken, gewoon omdat ik tijd over heb :P
moet ik nog meeklikken voor jou evt?
Als je raak klikt :D Heel graag! Ze zijn allemaal prima!
Ik ga ook weer een poging doen, maar met trage pc vrees ik ervoor :P
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_133826913
AP klikken? :? Waar hebben jullie het over?
Toffe doeken KD!

Ik heb advies nodig. Ik krijg Femke de laatste tijd niet meer lekker in de doek. Ik heb een Yammy Mammy doek (afgelopen zomer van Marjolijntje overgenomen) en ik gebruik de meest standaard knoop (fwcc). Dat ging heel lang hartstikke goed, maar de laatste tijd lijkt het wel of Femke niet meer wil ofzo... Terwijl ik nog aan het knopen ben is ze heel erg aan het wurmen, strekt continu haar beentjes, dus die M-houding is helemaal weg.. vervolgens strekt ze zich helemaal naar achter, ze hangt bijna op de kop, zo ver duwt ze zich van me af... Het maakt niet uit hoe strak en netjes ik probeer te knopen, na 10 sec is het hele effect weg en hangt ze achterover.. :(
Moet ik nu maar accepteren dat ze niet wil? Of kan ik beter een ander soort knoop proberen? Of een andere doek?
Ik heb het idee dat ze vindt dat ze te weinig ziet. Dat kan ik misschien oplossen door haar op m'n rug te dragen, maar eerlijk gezegd durf ik dat niet... Is er een andere oplossing?
pi_133827824
toch rugdragen :) tís vrij simpel, je moet alleen even over t op je rug leggen/zwiepen punt heen :P
pi_133833263
Ik zou ook gaan rugdragen denk ik, kan ze veel meer zien!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_133835827
Tot hoe oud knnen ze in een ergo? Langer dan in de bondolino?
*poef* nu is het weg
pi_133849082
Nee in een ergo kunnen ze veel niet langer dan in een bondolino
Ergo hangt af van het kindje maar ik zou zeggen dreumesmaat.
pi_133893900
Hoe begin ik aan rugdragen? Iemand een youtube-tutorial waarmee het niet mis kan gaan?

Ik zie er nu echt tegenop om haar in de draagdoek mee naar huis te nemen, en dat is voor niemand leuk...

En ik weet ook nog niet hoe ik het op de rug moet doen met jasjes en dergelijke.. aan de voorkant past ze grotendeels in mijn jas erbij, maar op m'n rug moet ze natuurlijk buiten mijn jas...
[/onzekere muts]
pi_133899245
Ik vond een draagconsult fijn om daar echt zeker over te zijn.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_133903691
Voor rugdragen zou ik ook een draagconsult aanraden ja :)

Vanochtend stond Faye voor me, mama doek? O+



Mama van F. (2012) en M. (2016)
  woensdag 4 december 2013 @ 12:04:36 #189
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133904132
Ahh wat een schatje zo met die doek in dr handen O+

En ik loop tegen hetzelfde aan shandaly :Y Op mn buik is geen probleem (meer) overigens, maar ik zou haar graag op mn rug meenemen. Maar over mn jas knopen, dat lijkt me niks. En een draagjas... sja daar heb ik geen geld voor over op t moment.
pi_133904278
Ik knoop over mijn draagjas :@ :')
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  woensdag 4 december 2013 @ 12:16:28 #191
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133904466
:D!
pi_133904619
Volgens mij heeft simmu ooit een fleece vest verbouwd tot draagjas voor rugdragen. Misschien dat dat nog terug te vinden is? Als je een beetje handig bent met naald en draad/naaimachine moet dat te doen zijn volgens mij.
  woensdag 4 december 2013 @ 12:31:55 #193
381212 Gulara
From the future
pi_133904887
Faye-met-draagdoek-en-puppyblike, wat uberlief! O+
En ik blijf gefascineerd door die prachtige plooien op je schouders.
pi_133906498
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:10 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik knoop over mijn draagjas :@ :')
Dat deed ik ook toen ze groter was :')
pi_133906513
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_133908160


goedkeuring
pi_133910712
^O^
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_133911228
Sleepydust O+

Ik heb weer eens een doekenstapelfoto gemaakt :)



2 doeken op reis en 2 in pre-order. En 5 te koop :)

Iemand nog een heerlijk handgeweven boterzacht babydoekje hebben? (maar ook sterk genoeg voor oudere kindjes)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_133912333
Wat een mooie doeken Marjolijntje! Ben wel benieuwd naar de merken.. zou je die erbij kunnen zetten?

Vooral de 6e van boven en de 6e van onder vind ik mooi!
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_133912792
Van boven naar beneden:
Didymos indio greenland 6
Girasol exclusive Faye 3
Ellevil zara nature (gradatie geverfd) 6
Didymos night owls gold wool 6
Farideh Atlas 6
Chunky sling custom grad 6
Waka waka woven bittersweet symphony 4,07m
Etla Malayana 6
Artipoppe syberian tyger 4
Artipoppe revoco 3
Oscha Paradise Erraid 6
Turkish towel Light wisteria and natural cream 6

:)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_133914460
Thanks!
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_133915018
die greenland, nice, kleurecht?



verliefd.
pi_133915540
Behoorlijk Kleurdoos. Maar een moeilijk te vangen blauw/groene kleur. Wel echt heel mooi.

Oki! O+ Plaatje komt mooi uit zo!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  donderdag 5 december 2013 @ 10:14:57 #204
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_133936270
hoeveel zouden jullie vragen voor een girasol ringsling maat s?

♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_133936320
Hmm, niet heel veel ben ik bang.. zal tussen de 45-65 euro zijn?
  donderdag 5 december 2013 @ 10:19:27 #206
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_133936390
shit. Ik doe hem dus voor 25.- weg :(

Volgende keer dus eerst vragen :D

En mn timbuktu? VOL emotionele waarde?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_133936454
Hihi 25 is een koopje!

Je timbuktu is denk ik niet heel veel meer waard dan 40-50 euro :(
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  donderdag 5 december 2013 @ 10:22:11 #208
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_133936461
En ik krijg hem niet in een envelop dus kom ik dr nog tegemoed ook met 30 incl :')
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 5 december 2013 @ 10:30:17 #209
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_133936621
Ach, wat klets ik ook. Ik had hem gewonnen :P
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 6 december 2013 @ 10:06:32 #210
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_133972663


Ik heb een meitai overgenomen. Hij is wel mooi, maar duidelijk merkbaar dat hij zelf is gemaakt. Hij zit heel iel vast in de banden en volgens mij wat raar in verhouding. hij is 42 cm breed en 49 hoog..

Kan iemand me helpen hoe ik dit steviger kan krijgen? Ik zal even een goede foto maken. bbl :P
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_133972862
Hm, Vlindur als ze de juiste handleidingen hebben gevolgd bij het in elkaar zetten, dan zitten de banden vast aan het lijfje in het midden. En dan daarna nog aan de beide buitenkanten, maar dat is dan niet het belangrijkste.
En over breedte/hoogte verhouding: geen idee wat de afmetingen van de mijne zijn. Ik weet wel dat ik die van Driekus aangepast heb aan de standaard omdat hij zo iel en vrij lang is. Die is nu eigenlijk aan de bovenkant nog steeds te breed. En eigenlijk zijn de banden te kort. Dus eigenlijk moet ik em opnieuw maken. Maar de eerst keer heeft al minimaal 2 naalden gekost omdat de stof zo degelijk maar stug is. Dus ik ga heel hard nadenken of ik dat wel ga doen.

Stel, ik zou mijn banden willen verlengen, zou dat gewoon kunnen door een nieuw stuk stof aan de banden te zetten en dat goed vast te naaien? Eventueel met nog een stof binnenin? Of is de draagkracht dan niet genoeg?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_133972864
Kruis die banden eens onder z'n kont door?

Edit: zo bedoel ik http://1.bp.blogspot.com/(...)00/babyhawk2-det.jpg
pi_133972892
Oja kruisen helpt waarschijnlijk ook. En dan doe ik ze altijd ook nog onder de knieholten door.
(dat is dus het stomme aan te korte banden, want bij de MT van Driekus gaat dat dus niet)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 6 december 2013 @ 10:21:06 #214
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_133972903
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 10:18 schreef WupWup het volgende:
Kruis die banden eens onder z'n kont door?
Ja, dank je! Vond het al zo raar. Moet YouTube er nog maar even op naslaan :P

Mefke, ik laat zo ff foto's zien. Lukt niet mobiel
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 6 december 2013 @ 10:30:06 #215
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_133973066


Boven rechts:


onder rechts:
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_133973209
Oef, dat zou ik toch spannend vinden om mee te dragen. Of loopt de band in het lijfje door en is het uit één En zit de tailleband nou ook naar beneden ipv opzij?

En idd, de band die je nu kruist op zijn rug kruizen onder zijn billen, dat zit voor hem ook een stuk fijner ;)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  vrijdag 6 december 2013 @ 10:39:46 #217
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_133973224
Ja, onder lopen ze naar beneden, dat hoort toch horizontaal?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_133973235
Oe. Dat is inderdaad minimaal. Ik heb altijd begrepen dat je boxes moet naaien. Dus dat er een vierkantje met daarin een kruis gemaakt wordt om de banden vast te zetten. Kan best dat dat aan de binnenkant wel gedaan is, maar dat kun je nu niet zien. Ik heb bij mijn eigen mt's ook aan de buitenkant gedaan, dus dan is het wel zichtbaar.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_133973240


Nou is deze ook nog met een bucket, maar inderdaad aan de onderkant lopen de banden horizontaal. Ik heb ook wel modellen met diagonaal gezien of een beetje scheef.

Mijn lijfje is dus drie keer: binnenstof, buitenstof en daartussen die grijze canvas. Die loopt dan ook door in de band. Dus in de band onder is een U grijze stof, lijfje (3x stof), schuimrubber en dan weer grijze stof. En die grijze stof is een dubbele lap die de U vormt, dus dat zit al aan elkaar.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 6 december 2013 @ 10:42:22 #220
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_133973257
De banden zitten boven 3 centimeter naar binnen en onder nog geen 5. Het is een heel dun stofje ook, dat lijfje.

Ik ga er mee naar mn moeder en dan moet die er maar even wat kruizen in zetten. Ik vind dit ook veel te link met een kind van bijna 15 kilo :{ :X
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_133973291
Ohjee.. Ik hoop dat je moeder er nog wat mee kan!!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_133973317
Heb je er veel voor betaald? De stof lijkt me ook niet heel duur zeg maar.
Dunne stof moet geen probleem zijn. Ik heb er ook eentje voor de zomer die echt van dunne stof is, maar daar zit stevige katoen in het midden en dat is het belangrijkste. En dan goed doorgestikt.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 6 december 2013 @ 10:52:17 #223
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_133973436
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 10:46 schreef mefke79 het volgende:
Heb je er veel voor betaald? De stof lijkt me ook niet heel duur zeg maar.
Dunne stof moet geen probleem zijn. Ik heb er ook eentje voor de zomer die echt van dunne stof is, maar daar zit stevige katoen in het midden en dat is het belangrijkste. En dan goed doorgestikt.
Ik heb er 20 euro incl voor betaald. Dus het valt mee. Maar zonde is het wel. Want eigenlijk zou ik dit niet eens door durven te verkopen. Want voor een baby is hij veel te groot
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_133975731
Ik zou hiermee eigenlijk helemaal niet durven dragen :@ Het lijkt me al niet fijn knopen met verkeerd-om-banden en dan ook nog zo gammel in elkaar gezet. Even een berichtje naar de verkoper doen?
  vrijdag 6 december 2013 @ 12:44:12 #225
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_133976064
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 12:30 schreef WupWup het volgende:
Ik zou hiermee eigenlijk helemaal niet durven dragen :@ Het lijkt me al niet fijn knopen met verkeerd-om-banden en dan ook nog zo gammel in elkaar gezet. Even een berichtje naar de verkoper doen?
Ja, al gedaan. Met inderdaad de vraag dat ik er eigenlijk helemaal niet blij mee ben en of ze hem terug wil nemen.

Geen reactie nog.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_133976086
Dit zou inderdaad niemand moeten verkopen.. heel gevaarlijk gemaakt.
Hoop dat ze hem terug wil nemen.
  vrijdag 6 december 2013 @ 13:11:37 #227
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_133976723
Goh, ze neemt hem niet terug }:|
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_133976792
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 13:11 schreef Vlindur het volgende:
Goh, ze neemt hem niet terug }:|
Zo, wat kinderachtig. Kan je ergens een recensie of een '-1' geven? Als ik jou was zou ik nog een mail sturen dat je hoopt dat ze niet nog meer mensen en kleine kinderen in gevaarlijke situatie brengt, willens en wetens. Wie heeft krijgt ze dan in ieder geval gewetenswroeging.
  vrijdag 6 december 2013 @ 13:16:14 #229
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_133976843
quote:
Nee, sorry. Ik heb hem niet zolang geleden overgenomen omdat hij niet past heb ik hem meteen weer tekoop gezet.
Ze heeft hem ook overgekocht.

quote:
Ik heb hem uit de doos gehaald, gezien dat hij helaas veeeels te groot is en weer weggelegd. Ik heb hem e weer ruit gehaald voor de foto en meer niet. Of de banden verkeerd erop zitten weet ik ook niet. En ja ik heb wel gezien dat mijn andere een stuk steviger is, maar dat je hier geen kind in zou kunnen dragen....

Ik vind dit ook heel vervelend en baal er ook heel erg van
Wat zouden jullie doen? Het is 'maar' 20 euro, maar ik kan er iig *nu* niet mee dragen. Er moet echt eerst een naaimachine bij langs

[ Bericht 57% gewijzigd door Vlinder op 06-12-2013 13:26:43 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_133978266
Leuke smoes dat zij em ook overgekocht heeft. Kan natuurlijk wel zo zijn, maar toch. Zij heeft er wel echt mee gedragen? Edit: nee dus. Oja, ze ziet wel dat haar andere drager steviger is, maar ziet niet dat deze niet goed is. Ehm, apart.

Ik zou er persoonlijk niks mee doen. Als je de stof heel mooi vindt dan kun je em misschien los halen en opnieuw in elkaar zetten met versteviging ertussen. Dan kan je ook de heupbanden anders plaatsen, kijken naar de maten etc. Maar voor mij zou dat de moeite niet zijn, het is meer werk dan een nieuwe maken.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 6 december 2013 @ 14:16:48 #231
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_133978542
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 13:11 schreef Vlindur het volgende:
Goh, ze neemt hem niet terug }:|
Is het via MP of ergens anders?

Ik zou voorstellen dat ze je de helft terug betaald.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_133978810
Wat Laziness zegt is wel een mooie oplossing. Geen idee of ze daarmee akkoord gaat.
Durf jij er mee te dragen als je em aangepast hebt?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 6 december 2013 @ 15:57:33 #233
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_133982194
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 14:09 schreef mefke79 het volgende:
Leuke smoes dat zij em ook overgekocht heeft. Kan natuurlijk wel zo zijn, maar toch. Zij heeft er wel echt mee gedragen? Edit: nee dus. Oja, ze ziet wel dat haar andere drager steviger is, maar ziet niet dat deze niet goed is. Ehm, apart.
Sja, achteraf gezien had ik ook op de foto al kunnen zien dat de onderste banden niet horizontaal zaten, maar de leek in mij had dat niet door -O- Pas thuis toen ik hem voelde en zag gingen er bellen rinkelen..

quote:
Ik zou er persoonlijk niks mee doen. Als je de stof heel mooi vindt dan kun je em misschien los halen en opnieuw in elkaar zetten met versteviging ertussen. Dan kan je ook de heupbanden anders plaatsen, kijken naar de maten etc. Maar voor mij zou dat de moeite niet zijn, het is meer werk dan een nieuwe maken.
Ik vind hem wel heel tof, ik denk dat ik aan mijn moeder vraag of ze het los kan tornen en dan de banden opzij wil zetten en goed verstevigen. En misschien zelfs helemaal omslaan, omdat ik het rugpand toch te lang vind. Mijn jongens zitten liever met de armen buiten boord en dat kan nu niet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 14:16 schreef laziness het volgende:

[..]

Is het via MP of ergens anders?

Ik zou voorstellen dat ze je de helft terug betaald.
Via de draagdoekenmarkt op Facebook. Het draadje is inmiddels verwijderd, want verkocht.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_133982291
De draagdoekenmarkt op Facebook heeft ook feedback he! Zeker achterlaten. Of via de admins daar even contact zoeken om te kijken of zij iets voor je kunnen betekenen!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_133982349
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 15:57 schreef Vlindur het volgende:
Via de draagdoekenmarkt op Facebook. Het draadje is inmiddels verwijderd, want verkocht.
Gewoon doen en melden bij maja :Y
  vrijdag 6 december 2013 @ 16:11:29 #236
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_133982755
Ik heb Maja inmiddels een berichtje gedaan.

Wordt vervolgd -O-
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 6 december 2013 @ 17:51:51 #237
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_133987869
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 10:19 schreef Vlindur het volgende:
shit. Ik doe hem dus voor 25.- weg :(

Volgende keer dus eerst vragen :D

En mn timbuktu? VOL emotionele waarde?
En MIJN emotionele waarde ;-) was mijn allereerste doek met miniEvie....

En ik doe misschien mijn bondolino Goa weg... De ultieme meisjesdrager wat mij betreft. Maar de mijne lopen alleen nog maar...iemand interesse?
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 6 december 2013 @ 21:00:42 #238
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133996525
Wat voor een heb je BJ?

Oh wacht zag Goa er niet bij staan, Ik google even!

Sorry, die is me iets te heftig. Helaas!
pi_134000091
Ik heb wel interesse maar dat hangt ook af van de vraagprijs ;)
  zaterdag 7 december 2013 @ 15:01:58 #240
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134016734
Ok. We gaan zo de manduca voor de tweede keer gebruiken... Zit ie zo een beetje goed?

Noor vindt het vooral heel erg Niet Leuk tot dusver. Zoals te zien is op foto 3.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zaterdag 7 december 2013 @ 16:29:17 #241
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134019248
Wat heb je een mooi gezicht O+
Manduca zit goed! Althans wmb zit ze er goed in, zo zit de Silliness ook. Zit ie voor jezelf ook fijn? Rugband niet te hoog? Je kan evt nog haar handjes voor haar borst vouwen. Hoeft niet hoor, maar soms vond S dat wel fijn. Meestal doe ik het zoals jij nu hebt.
pi_134020043
Komt omdat je stilstaat o|O ;) ! Lekker wandelen, dan is ze vast zo blij *;
  maandag 9 december 2013 @ 13:14:35 #243
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134078406
Hoe ging het in de manduca XM?

Een vriendin van mij zei dat haar zoontje de spreidstand in de doek heel vervelend vond, maar gedragen worden in een babybjorn wel fijn :{ Sja wat moet je dan...
pi_134078585
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 17:51 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

En MIJN emotionele waarde ;-) was mijn allereerste doek met miniEvie....

En ik doe misschien mijn bondolino Goa weg... De ultieme meisjesdrager wat mij betreft. Maar de mijne lopen alleen nog maar...iemand interesse?
Wat is je vraagprijs?
pi_134078666
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 13:14 schreef LadyBlack het volgende:
Hoe ging het in de manduca XM?

Een vriendin van mij zei dat haar zoontje de spreidstand in de doek heel vervelend vond, maar gedragen worden in een babybjorn wel fijn :{ Sja wat moet je dan...
Naar de arts om de heupjes etc even te checken :+
Kan best dat er iets niet helemaal lekker zit in het lichaampje.. dat overstrekken fijner is etc.
En dat bedoel ik dus echt serieus :D
  maandag 9 december 2013 @ 13:27:23 #246
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134078701
quote:
2s.gif Op maandag 9 december 2013 13:26 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Naar de arts om de heupjes etc even te checken :+
Kan best dat er iets niet helemaal lekker zit in het lichaampje.. dat overstrekken fijner is etc.
En dat bedoel ik dus echt serieus :D
Nou het was eigenlijk ook mijn eerste gedachte, dus wou t hier even checken :Y
  maandag 9 december 2013 @ 13:54:18 #247
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_134079450
ferrari_rood[/url] het volgende:[/b]

[..]

Wat is je vraagprijs?
[/quote]
Ik zat te denken aan 75 euro excl. verzenden. (gebasseerd op prijzen op andere fora en het feit het een LE-bondolino is).
Ik zag dat Pvoesss ook interesse had getoond, die heeft dus ip voorrang.

Mocht iemand dus echt interesse hebben, na Pvoesss, we komen er vast wel uit via PM.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_134079508
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 13:54 schreef Beessie-Jen het volgende:
ferrari_rood[/url] het volgende:[/b]

[..]

Wat is je vraagprijs?
Ik zat te denken aan 75 euro excl. verzenden. (gebasseerd op prijzen op andere fora en het feit het een LE-bondolino is).
Ik zag dat Pvoesss ook interesse had getoond, die heeft dus ip voorrang.

Mocht iemand dus echt interesse hebben, na Pvoesss, we komen er vast wel uit via PM.
[/quote]
Pvoess gaat voor en ik moet er ook nog over nadenken. Het is wel een behoorlijk heftige kleur. Ik gok dat vriend er niet mee wilt lopen.
pi_134110342
Na twijfelen, ga ik toch voor de draagdoek in plaats van een draagzak (in een eerder topic advies gevraagd over draagzakken). Ik heb hem pas in februari nodig, dus ik ben nog op tijd :)

Nu dus een vraag over de draagdoek, mijn man is lang (2m), volstaat dan een draagdoek van 4,6m? Of zal ik een maatje groter moeten gaan? Ik neig nu naar een Hoppediz draagdoek.
In dog years I'm dead
pi_134110503
Ik heb geen kindje meer om erin te doen maar anders... :9~



Deze is gemaakt door dezelfde vrouw als mijn eerste MT. Ze verkoopt ook gespen en banden los, dan kan je zelf aan de slag.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_134110927
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 11:05 schreef Alisande het volgende:
Na twijfelen, ga ik toch voor de draagdoek in plaats van een draagzak (in een eerder topic advies gevraagd over draagzakken). Ik heb hem pas in februari nodig, dus ik ben nog op tijd :)

Nu dus een vraag over de draagdoek, mijn man is lang (2m), volstaat dan een draagdoek van 4,6m? Of zal ik een maatje groter moeten gaan? Ik neig nu naar een Hoppediz draagdoek.
Als hij er geen 200 kg bij weegt, zal een 4,6m prima zijn ;)
pi_134113877
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 11:14 schreef mefke79 het volgende:
Ik heb geen kindje meer om erin te doen maar anders... :9~

[ afbeelding ]

Deze is gemaakt door dezelfde vrouw als mijn eerste MT. Ze verkoopt ook gespen en banden los, dan kan je zelf aan de slag.
Oooh, die is gaaf zeg!
pi_134114331
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 11:31 schreef WupWup het volgende:

[..]

Als hij er geen 200 kg bij weegt, zal een 4,6m prima zijn ;)
Ha ha, dankje! Ik zal tzt nog eens terugkomen met een foto :)
In dog years I'm dead
pi_134115898
Iemand ideeën voor een goed warme winterdraagdoek bestaande uit maar 1 kleur? Vorig jaar woonde baby in Je Porte Mon Bebe, die vond ik prachtig maar die was rekbaar dus echt voor de eerste maanden. En hebben een calin bleu maar die is echt heel dun.

Oh en relatief betaalbaar gaarne :+
pi_134118468
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 14:25 schreef Olf het volgende:
Iemand ideeën voor een goed warme winterdraagdoek bestaande uit maar 1 kleur?
Onvindbaar! als je geweven zoekt.
pi_134118566
je hebt ze wel hoor, ik heb een wollen van Nati
pi_134119876
Welke dan?
pi_134126825
Moet ik even navragen, ik geloof Pearl nog wattes, je hebt m ook met linnen en bamboe.

en verfbaar met Procion..
pi_134126932
En je hebt indio natur met wol, evt teviot om te verven
pi_134127241
Omg, onderweg naar ons Kokadi Erna im Wunderland Ringsling O+



*O*
pi_134127906
im Wunderland is leuk! O+ Ik wil er een Tula van :')
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  dinsdag 10 december 2013 @ 21:09:57 #262
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_134129721
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 14:25 schreef Olf het volgende:
Iemand ideeën voor een goed warme winterdraagdoek bestaande uit maar 1 kleur? Vorig jaar woonde baby in Je Porte Mon Bebe, die vond ik prachtig maar die was rekbaar dus echt voor de eerste maanden. En hebben een calin bleu maar die is echt heel dun.

Oh en relatief betaalbaar gaarne :+
Ellevil is niet 1 kleur maar heeft wel geweven doeken met wol met 50% korting momenteel.
pi_134130166
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 19:59 schreef Kleurdoos het volgende:
Moet ik even navragen, ik geloof Pearl nog wattes, je hebt m ook met linnen en bamboe.

en verfbaar met Procion..
Ja maar die zijn ook niet helemaal 1 kleur :)
pi_134184352
Je moet het toch eens proberen :')



Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_134184778
En?
pi_134186002
Faye vond het niet heel prettig zitten (let ook op het vasthouden van zichzelf) en er zitten twee punten die onwijs drukken op mijn rug (heup hoogte). Voor die 5 minuten dat ze er in zat, vond ik het qua gewicht meevallen, maar dit gaat voor een wat langere tijd wel doorwegen (en ik ben aardig gewend aan haar gewicht op mijn rug)
En die afhangende beentjes, ik vind het echt niets en kan me niet voorstellen dat dit voor Faye fijn is.
Kan me ook niet voorstellen dat ze hier fijn in kan slapen, ze zit nergens goed ondersteund. En slapen doet ze graag in de doek.

Ze zit wel hoog, wat voor haar fijn is omdat ze alles goed kan zien zo.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_134186151
Toch zou ik best te porren zijn voor een ergonomische (lichtere) oplossing waar je je mini op de grond in zet en waarbij je dan het geheel op je rug hangt. Otje doet haar best om vooral zo rechtop mogelijk op mijn rug te zitten waardoor het onmogelijk aanspannen is, laat staan vastknopen.
pi_134187406
Bedankt voor de tips!

Marjolijntje, hebben haar voetjes geen steuntje waardoor haar benen niet bungelen? Dat heeft onze wel! Welk merk is dat?
pi_134187440
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 13:03 schreef _Ophelia_ het volgende:
Toch zou ik best te porren zijn voor een ergonomische (lichtere) oplossing waar je je mini op de grond in zet en waarbij je dan het geheel op je rug hangt. Otje doet haar best om vooral zo rechtop mogelijk op mijn rug te zitten waardoor het onmogelijk aanspannen is, laat staan vastknopen.
+1
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_134198026
Deze heeft geen steuntjes. Maar zelfs met steuntjes is alleen haar kruis ondersteund en de rest niet. Geen idee welk merk dit is, heb er niet naar gekeken verder. Was ook niet van plan om ermee te dragen ;)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_134198470
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 19:12 schreef Marjolijntje het volgende:
Deze heeft geen steuntjes. Maar zelfs met steuntjes is alleen haar kruis ondersteund en de rest niet. Geen idee welk merk dit is, heb er niet naar gekeken verder. Was ook niet van plan om ermee te dragen ;)
Haha dat had ik al gedacht, dat het geen blijvertje zou zijn ;) Ik ben er zelf wel enthousiast over! Lekker regenschermpje, kijkt over m'n schouder heen, geen losse tas meer. Maar ik kan nog steeds niet rugdragen met doek dus daar kan ik niet mee vergelijken.
pi_134199311


Surfin'!
pi_134201037
O+!
pi_134203254
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 19:24 schreef Olf het volgende:

[..]

Haha dat had ik al gedacht, dat het geen blijvertje zou zijn ;) Ik ben er zelf wel enthousiast over! Lekker regenschermpje, kijkt over m'n schouder heen, geen losse tas meer. Maar ik kan nog steeds niet rugdragen met doek dus daar kan ik niet mee vergelijken.
Hij blijft juist wel ;) Heb hem overgenomen om hem te kunnen gebruiken bij consulten. Om het verschil goed te kunnen laten zien.

KD O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_134207315
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 20:08 schreef bellelena het volgende:
Omg, onderweg naar ons Kokadi Erna im Wunderland Ringsling O+

[ afbeelding ]

*O*
wauw!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_134207655
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 20:08 schreef bellelena het volgende:
Omg, onderweg naar ons Kokadi Erna im Wunderland Ringsling O+

[ afbeelding ]

*O*
O+ wat een beauty!
pi_134208259
Ja, ben zo benieuwd!

KD O+
pi_134217937

Onderweg O+
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_134384286
Mooi bellelena en Vanyel!!

Voor de noorderlingen, zaterdag is er een inloopochtend van ikdraag.nl. 10 tot half 1 in Haren. Ik ga zelf (waarschijnlijk) kijken of ik daar een peuterdrager kan uitproberen.
  dinsdag 17 december 2013 @ 22:07:12 #280
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134384512
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 22:03 schreef laiveneertiekje het volgende:
Mooi bellelena en Vanyel!!

Voor de noorderlingen, zaterdag is er een inloopochtend van ikdraag.nl. 10 tot half 1 in Haren. Ik ga zelf (waarschijnlijk) kijken of ik daar een peuterdrager kan uitproberen.
Oh! Nou dat ga ik even proberen in te passen in de agenda! Dankje voor de tip! ^O^
pi_134384628
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 22:07 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Oh! Nou dat ga ik even proberen in te passen in de agenda! Dankje voor de tip! ^O^
Ik weet niet of je het zelf al gevonden hebt, maar het is in het CJG Haren, en dat zit bij de Brede School de Octopus.
  vrijdag 20 december 2013 @ 21:18:39 #282
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_134502934
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 22:03 schreef laiveneertiekje het volgende:
Mooi bellelena en Vanyel!!

Voor de noorderlingen, zaterdag is er een inloopochtend van ikdraag.nl. 10 tot half 1 in Haren. Ik ga zelf (waarschijnlijk) kijken of ik daar een peuterdrager kan uitproberen.
Oeh, hoe laat ga je? Dan hobbel ik ook even heen (5 minuten lopen).
pi_134503775
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 21:18 schreef pessie het volgende:

[..]

Oeh, hoe laat ga je? Dan hobbel ik ook even heen (5 minuten lopen).
Ik denk dat wij er ergens tussen 10 en half 11 proberen te zijn.
pi_134522901
Zo, vanmorgen een tula peuterdrager en een rose and rebellion kleuterdrager kunnen proberen. De R&R zat bij mijn vriend beter, dus we weten nu waar we naar op zoek kunnen.
pi_134759626
Iemand interesse?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En misschien komt er nog wel meer te koop :9
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  vrijdag 27 december 2013 @ 20:19:20 #286
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_134759690
Oeh! :9 welke is handig voor een n00b zoals ik en voor in de zomer?
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_134759758
Van mijn doeken? De tweede of de laatste. Of de eerste, maar die is duuuuur ;)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  vrijdag 27 december 2013 @ 20:22:11 #288
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_134759813
Ik vind de tweede wel leuk denk ik. Is dat tricot of geweven?
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_134759936
Geweven :) En met linnen, dus draagkrachtig en lekker luchtig.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  vrijdag 27 december 2013 @ 20:31:32 #290
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134760261
Die eerste foto! *;
pi_134760398
Die 1e foto is lief en die doek is echt prachtig! O+
pi_134764579
Je gradation! :o Specs? Prijs?
pi_134765110
Geverfde zara natur, maat 6. Heeft 1 haaltje welke wel gemaakt kan worden maar heb zelf nog niet de puf gehad om ervoor te zitten. Geverfd door The Pink Willow Tree (te vinden op Facebook) staat te koop voor ¤200, maar mag ook wel weg voor ¤175 (een boel geld ja, maar ik heb er heel veel meer voor betaald + nog een fijne rekening van de douane want de doek kwam uit Amerika..)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_134778664
Oh dat is me veels te veel geld.
pi_134780734
Ik ben van de dure doeken geloof ik :@
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  zaterdag 11 januari 2014 @ 02:39:10 #296
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135345848
Met welke doek zijn jullie ooit begonnen? Wij hebben de tricot slen van babylonia, en hebben net even met een knuffelbeer geoefend hoe je 'm moet knopen. Helemaal niet moeilijk :D!
Mijn man is ook super enthousiast, zo leuk om te zien :D O+.
KuikenGuppy
pi_135347550
Ik heb een storchenwiege babycarrier, heel fijn ding, maar ik wil toch eens gaan kijken naar een dreumes/peuter rugdrager. Hoewel mijne tot een jaar of vier zou moeten kunnen vind ik m denk ik meer geschikt voor kleine kindjes en buikdragen. Of ik doe dingen verkeerd, haha.

Welke rugdrager vinden jullie fijn en waarom?
  zaterdag 11 januari 2014 @ 09:53:13 #298
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135347632
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 02:39 schreef Burdie het volgende:
Met welke doek zijn jullie ooit begonnen? Wij hebben de tricot slen van babylonia, en hebben net even met een knuffelbeer geoefend hoe je 'm moet knopen. Helemaal niet moeilijk :D!
Mijn man is ook super enthousiast, zo leuk om te zien :D O+.
Ik heb een hoppediz chicago, leek me een doek waar ik lang mee zou kunnen doen. In de zomer een calin bleu erbij gekregen, en toen merkte ik hoe fijn de hoppediz knoopt :D
pi_135347637
Ik ben qua doek begonnen met een hoppediz (ik geloof dat accapulco), hele fijn beginnersdoek die makkelijk knoopt en niet al te duur is.

Mineola, ik heb de Tula Toddler een keer geprobeerd en die vond ik heel fijn. Ben uiteindelijk voor de babyvariant gegaan met verlengers zodat de meiden er ook in kunnen.
pi_135347671
Ik ben ook met een rekbare begonnen, zoals de tricot slen en mn eerste geweven doek was een girasol.
pi_135347712
Burdie, ik ben begonnen met een Neobulle Simon, een geweven doek die ik van iemand hier heb overgenomen. Zacht, maar ook stevig en echt wel een beginnersdoek.

Voor de warme zomermaanden heb ik later een Ellevill Paisley gekocht, dun en 50% bamboe.

Mineola, ik zweer bij mijn wompat, voornamelijk omdat hij op maat gemaakt is (kortere schouderbanden en heupband). Een manduca en beco waren voor mij echt te groot.
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')