Het feminisme staat grotendeels voor een gelijke behandeling. Echter heb je in de feminisme ook meerdere stromingen. Het probleem van enkele feministische bewegingen is dat zij weer denken boven de man te staan, wat natuurlijk ontzettend stom is. Ik vind dat je op psychologisch niveau gelijk moet staan aan de vrouw, als in dat de vrouw niet minderwaardig is, de vrouw is immers net zo belangrijk in het leven als de man.quote:Op donderdag 7 november 2013 14:33 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Jaja, en de vrouw heeft een baarmoeder en denkt dus emotioneel heel anders over seks blablabla... We leven in 2013 potverdorie. Aan de andere kant willen vrouwen wel alle voordelen van een relatie, denk aan feminisme, vrouwenrechten, positieve discriminatie van de vrouw, maar als er evenredig veel moeite voor het leggen van een contact wordt gevraagd is dat teveel gevraagd.
Vrouwen moeten gewoon eerlijk en vriendelijk doen ipv zogenaamd hard to get te spelen. Dat is leuker voor iedereen.
Het klinkt meer alsof jij gefrustreerd bent om iets. Niet mijn zaken trouwens.quote:Op donderdag 7 november 2013 14:37 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nee, je hebt inderdaad gelijk. Ongeveer t/m de leeftijd waarop vrouwen nog vruchtbaar zijn willen ze vooral veel lol hebben, en daar moet de man voor zorgen, en als ze niet meer vruchtbaar zijn willen ze een veilig en comfortabel leven hebben, en ook daar moet de man voor zorgen.
Kulliequote:Op donderdag 7 november 2013 14:45 schreef Aberella het volgende:
Hallo modjes waarom gaan mijn quotealerts niet weg?
Zeker niet als het op onzekerheid gebaseerde arrogantie is.quote:Op donderdag 7 november 2013 14:45 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ach, dat soort klassieke normen maakt ook het charmante in een vrouw. Zo mag een vrouw wat mij betreft best verwachten dat ik haar bij een etentje in stijl kom ophalen, haar voor laat gaan bij het binnentreden, haar jas ophang en de stoel klaar zet. Ik noem maar wat.
Man en vrouw zijn, in tegenstelling tot wat vaak wordt gezegd, absoluut niet gelijk. Gelukkig maar.
Doet er overigens nog steeds niet vanaf dat middels botte afwijzing of negeren hard to get spelen een afknapper van formaat isEen beetje weerstand is leuk, dat je een vrouw moet overhalen om mee uit te gaan ofzo, maar dat botte nee gaat hem voor mij niet worden.
Feminismequote:Op donderdag 7 november 2013 14:48 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Het feminisme staat grotendeels voor een gelijke behandeling. Echter heb je in de feminisme ook meerdere stromingen. Het probleem van enkele feministische bewegingen is dat zij weer denken boven de man te staan, wat natuurlijk ontzettend stom is. Ik vind dat je op psychologisch niveau gelijk moet staan aan de vrouw, als in dat de vrouw niet minderwaardig is, de vrouw is immers net zo belangrijk in het leven als de man.
Definieer hard-to-get eens trouwens, want vrouwen die echt echt hard-to-get spelen zijn juist heel erg onzeker en er is totaal niks aantrekkelijks aan.
Heb jij trouwens een hekel aan vrouwen?
[..]
Het klinkt meer alsof jij gefrustreerd bent om iets. Niet mijn zaken trouwens.
Ja, maar jij doet net alsof dat voor vrouwen alleen maar voordelen oplevert. Daar komt bij dat ik de eerste man die het huis gaat opruimen voor een vrouw nog tegen moet komen.quote:Op donderdag 7 november 2013 14:43 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik haal die punten aan om aan te geven dat vrouwen lekker comfortabel achterover kunnen leunen in relatieland.
Feminisme heeft niets meer te maken met een gelijke behandeling, tegenwoordig zie je dat de vrouw op multiple places bevoordeeld wordt ten opzichte van de man.quote:Op donderdag 7 november 2013 14:48 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Het feminisme staat grotendeels voor een gelijke behandeling. Echter heb je in de feminisme ook meerdere stromingen. Het probleem van enkele feministische bewegingen is dat zij weer denken boven de man te staan, wat natuurlijk ontzettend stom is. Ik vind dat je op psychologisch niveau gelijk moet staan aan de vrouw, als in dat de vrouw niet minderwaardig is, de vrouw is immers net zo belangrijk in het leven als de man.
Precies wat ik bedoel, afknappers van jewelste. Vrouwen die testen nodig hebben om te zien of de man wel echt in hen is geinteresseerd vallen bij mij sowieso al af.quote:Definieer hard-to-get eens trouwens, want vrouwen die echt echt hard-to-get spelen zijn juist heel erg onzeker en er is totaal niks aantrekkelijks aan.
Nee, ik heb een hekel aan vrouwen die denken dat ze beter zijn dan mannen omdat ze een vagina hebben.quote:Heb jij trouwens een hekel aan vrouwen?
Nee hoor, ik ken de situatie van beide vlakken alleen door en door. En van daaruit kan ik gerechtvaardigd concluderen dat vrouwen het op allerlei gebieden makkelijker hebben dan mannen. Mede gefaciliteerd door de mannen hoor, dat zeker. Maar vrouwen maken ook maar wat graag gebruik van egoversterkende complimentjes accepteren, vanuit onzekerheid mannen afschieten en als het op een leuke manier contact leggen aankomt lastig gaan doen en spelletjes spelen.quote:Het klinkt meer alsof jij gefrustreerd bent om iets. Niet mijn zaken trouwens.
Man en vrouw zijn ook absoluut niet gelijk als je kijkt naar ieders rol; een vrouw kan fysiek niet beschermen en een man kan niet baren. Ik heb het meer over het feit dat je jouw vrouw niet als een minderwaardig persoon ziet puur vanwege het feit dat zij een vrouw is (psychologisch). De rollen zouden moeten blijven - waar ook het gentleman-achtige bij hoort - maar de vrouw is niet meer/minder dan de man en andersom ook niet. Ieder heeft zijn/haar rol in het leven, en daardoor zijn zij even belangrijk.quote:Op donderdag 7 november 2013 14:53 schreef BlackLining het volgende:
[..]
FeminismeDat is nog eens een terechte klacht.
Man en vrouw zijn niet gelijk. Die stelling maak ik overigens zonder waarde oordeel, dat moge duidelijk zijn. In Nederland hebben vrouwen gewoon dezelfde rechten als mannen. Wat wil je nog meer? Positieve discriminatie? Laten we dat maar niet doen.
Ik vind dat ook absoluut niet aantrekkelijk. Geef mij maar gewoon een vrouw die trots is op het feit dat ze een vrouw is, daarbij gewoon normaal doet, die enige weerstand biedt maar niet van die achterlijke spelletjes opvoert.
Nou, dat heb ik anders altijd al gedaan. Dat heette samenwerken. Dan zij dit dan ik dat. En als het op contact leggen aankomt, heeft de vrouw inderdaad veel voordelen boven mannen. De vrouw kan lekker achterover leunen terwijl de man alle moeite moet doen en risico moet lopen.quote:Op donderdag 7 november 2013 14:59 schreef Piye het volgende:
[..]
Ja, maar jij doet net alsof dat voor vrouwen alleen maar voordelen oplevert. Daar komt bij dat ik de eerste man die het huis gaat opruimen voor een vrouw nog tegen moet komen.
vogeltjesdans is oud.quote:Op donderdag 7 november 2013 14:37 schreef Piye het volgende:
[..]
Mwah zoveel feministen kom ik eigenlijk niet tegen.
Zo he, vrouwen willen zelfs met je uit. Nee, je komt over als een grote brok frustratie die eens in een ver verleden hard is gedumpt en zich daar maar niet overheen kan zetten.quote:Op donderdag 7 november 2013 15:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Feminisme heeft niets meer te maken met een gelijke behandeling, tegenwoordig zie je dat de vrouw op multiple places bevoordeeld wordt ten opzichte van de man.
Ik moedig dat streven aan als het ook op alle gebieden tot tweerichtingsverkeer leidt. Maar dat is in de huidige situatie niet zo als het om op een eerlijke manier contact leggen gaat.
[..]
Precies wat ik bedoel, afknappers van jewelste. Vrouwen die testen nodig hebben om te zien of de man wel echt in hen is geinteresseerd vallen bij mij sowieso al af.
[..]
Nee, ik heb een hekel aan vrouwen die denken dat ze beter zijn dan mannen omdat ze een vagina hebben.
[..]
Nee hoor, ik ken de situatie van beide vlakken alleen door en door. En van daaruit kan ik gerechtvaardigd concluderen dat vrouwen het op allerlei gebieden makkelijker hebben dan mannen. Mede gefaciliteerd door de mannen hoor, dat zeker. Maar vrouwen maken ook maar wat graag gebruik van egoversterkende complimentjes accepteren, vanuit onzekerheid mannen afschieten en als het op een leuke manier contact leggen aankomt lastig gaan doen en spelletjes spelen.
Vroeger was ik ook een nice guy die altijd de deur open hield en de etentjes betaalde hoor. Maar omdat dat niet werkt op de lange termijn ben ik daarvan afgestapt en sinds die tijd voel ik me veel comfortabeler met vrouwen, vrouwen merken dat en willen sindsdien zelf met me uit.
Nee, dat ben ik juist helemaal met je eensquote:Op donderdag 7 november 2013 15:02 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Man en vrouw zijn ook absoluut niet gelijk als je kijkt naar ieders rol; een vrouw kan fysiek niet beschermen en een man kan niet baren. Ik heb het meer over het feit dat je jouw vrouw niet als een minderwaardig persoon ziet puur vanwege het feit dat zij een vrouw is (psychologisch). De rollen zouden moeten blijven - waar ook het gentleman-achtige bij hoort - maar de vrouw is niet meer/minder dan de man en andersom ook niet. Ieder heeft zijn/haar rol in het leven, en daardoor zijn zij even belangrijk.
Zo zie ik het niet. Hoef jij ook niet mee eens te zijn.
Gelijk absoluut niet, gelijkwaardig zeker welquote:Op donderdag 7 november 2013 15:09 schreef Chai het volgende:
Het verschil tussen gelijk en gelijkwaardig niet snappen.
Vrouwen testen om te zien of het een man is die hun kan verzorgen, beschermen etc. etc. Dat kun je zien als een negatief en egoïstisch iets, maar ik kan het wel begrijpen. Vooral gezien het feit dat vrouwen vaak aangesproken worden en het ontzettend inefficiënt is om uren met een man te spenderen alvorens de beslissing te maken. Wij mannen willen enkel reproduceren - wat onze rol is - en daardoor zijn wij minder-eisend, maar mannen 'testen' ook om te kijken of de vrouw geschikt is om hun kinderen te baren (genen overbrengen). Dit staat los van hard-to-get vrouwen en de mate waarop een vrouw test is ook afhankelijk van jouzelf. Daar heb jij dus ook invloed op.quote:Op donderdag 7 november 2013 15:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Feminisme heeft niets meer te maken met een gelijke behandeling, tegenwoordig zie je dat de vrouw op multiple places bevoordeeld wordt ten opzichte van de man.
Ik moedig dat streven aan als het ook op alle gebieden tot tweerichtingsverkeer leidt. Maar dat is in de huidige situatie niet zo als het om op een eerlijke manier contact leggen gaat.
[..]
Precies wat ik bedoel, afknappers van jewelste. Vrouwen die testen nodig hebben om te zien of de man wel echt in hen is geinteresseerd vallen bij mij sowieso al af.
[..]
Nee, ik heb een hekel aan vrouwen die denken dat ze beter zijn dan mannen omdat ze een vagina hebben.
[..]
Nee hoor, ik ken de situatie van beide vlakken alleen door en door. En van daaruit kan ik gerechtvaardigd concluderen dat vrouwen het op allerlei gebieden makkelijker hebben dan mannen. Mede gefaciliteerd door de mannen hoor, dat zeker. Maar vrouwen maken ook maar wat graag gebruik van egoversterkende complimentjes accepteren, vanuit onzekerheid mannen afschieten en als het op een leuke manier contact leggen aankomt lastig gaan doen en spelletjes spelen.
Vroeger was ik ook een nice guy die altijd de deur open hield en de etentjes betaalde hoor. Maar omdat dat niet werkt op de lange termijn ben ik daarvan afgestapt en sinds die tijd voel ik me veel comfortabeler met vrouwen, vrouwen merken dat en willen sindsdien zelf met me uit.
Ik ben blij dat we het met elkaar eens zijn.quote:Op donderdag 7 november 2013 15:10 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee, dat ben ik juist helemaal met je eens
Ik zeg ook niet voor niets 'zonder waardeoordeel'. Man en vrouw zijn volledig gelijk in waardigheid en rechten, gelukkig is dat in Nederland ook gewoon zo. Echter in rol en houding in een relatie verschilt het aanzienlijk. En dat is juist wel mooi. Mannen die zeggen dat vrouwen de eerste stap ook wel eens mogen zetten omdat het inmiddels 2013 is, hebben het wat mij betreft niet begrepen.
Kortom, dit:
[..]
Gelijk absoluut niet, gelijkwaardig zeker wel![]()
Dat heb ik ook gehoord jaquote:
Dat is dan jouw interpretatie en bijgevolg jouw probleemquote:Op donderdag 7 november 2013 15:09 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Zo he, vrouwen willen zelfs met je uit. Nee, je komt over als een grote brok frustratie die eens in een ver verleden hard is gedumpt en zich daar maar niet overheen kan zetten.
Eindelijk eens een verstandige opmerking van een vrouwquote:Op donderdag 7 november 2013 15:09 schreef Chai het volgende:
Doorgaans schiet dat niet op neequote:Op donderdag 7 november 2013 15:13 schreef feyenoordfan92 het volgende:
Iedereen doet alsof vrouwen nooit moves maken, wat een onzin.Ligt echt aan je uitstraling en uiterlijk. Wel is het zo dat vrouwen niet kunnen versieren. Soms zijn de moves die vrouwen maken zo waanzinnig slecht dat je er bijna ter plekke om moet lachen.
Dat is tot op zekere hoogte waar, maar in tijden waarin vrouwen voldoende kansen en evenzoveel mogelijkheden als mannen hebben - ik herhaal nogmaals mijn punt over feminisme - zou dat toch anders moeten zijn. Vrouwen zouden slim genoeg moeten zijn om over hun evolutionaire 'defect' heen te stappen enquote:Op donderdag 7 november 2013 15:11 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Vrouwen testen om te zien of het een man is die hun kan verzorgen, beschermen etc. etc. Dat kun je zien als een negatief en egoïstisch iets, maar ik kan het wel begrijpen. Vooral gezien het feit dat vrouwen vaak aangesproken worden en het ontzettend inefficiënt is om uren met een man te spenderen alvorens de beslissing te maken. Wij mannen willen enkel reproduceren - wat onze rol is - en daardoor zijn wij minder-eisend, maar mannen 'testen' ook om te kijken of de vrouw geschikt is om hun kinderen te baren (genen overbrengen). Dit staat los van hard-to-get vrouwen en de mate waarop een vrouw test is ook afhankelijk van jouzelf. Daar heb jij dus ook invloed op.
Het zal je verbazen hoe dun die lijn is. Van de deur openhouden tot uiteindelijk 'verwhimpen' is maar een kleine stap.quote:Verder heeft deuren openen, etentjes betalen etc. etc. vrij weinig te maken met een nice guy, maar meer met een gentleman. Een gentleman is per definitie niet een nice guy maar in mijn ogen meer een genuine guy. Een nice guy is een miet, een gentleman niet. <---- oooh dikke rijm G swa kwaboi.
Mij ook, maar dat bleek later dan weer een foute vrouw te zijn die vooral graag cadeautjes en etentjes wildequote:Op donderdag 7 november 2013 15:16 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Doorgaans schiet dat niet op nee![]()
Al kan het wel. Ik heb ook nog wel eens een relatie gehad met een vrouw die mij versierd had in plaats van andersom. Maar zo komen we weer bij de signalen die vrouwen geven en waar je als man op in moet springen.
Waren vrouwen maar gelijk aardig en niet zulke bitchen.quote:Op donderdag 7 november 2013 15:09 schreef Chai het volgende:
Typisch. Bij mij duurde het ook maar kort omdat ik knetterhorendol werd van het mensquote:Op donderdag 7 november 2013 15:21 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Mij ook, maar dat bleek later dan weer een foute vrouw te zijn die vooral graag cadeautjes en etentjes wilde
Dat heeft dus drie weken geduurd voor ik toedeloe zei
quote:Op donderdag 7 november 2013 15:21 schreef LeonardoFibonacci het volgende:
[..]
Waren vrouwen maar gelijk aardig en niet zulke bitchen.
Als mensheid willen wij de oerinstincten niet onderdrukken. Ook al leven wij in een slimme en technologische tijd blijven die evolutionaire dingen ontzettend belangrijk. Het is niks voor niks dat ze ons al duizenden jaren vooruit geholpen hebben. We zouden ze juist moeten omarmen en verder ontwikkelen. Ze worden hedendaags al genoeg onderdrukt. Ik heb hier laatst toevallig een docu over gezien, de naam weet ik zo 1-2-3 niet meer.quote:Op donderdag 7 november 2013 15:20 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat is tot op zekere hoogte waar, maar in tijden waarin vrouwen voldoende kansen en evenzoveel mogelijkheden als mannen hebben - ik herhaal nogmaals mijn punt over feminisme - zou dat toch anders moeten zijn. Vrouwen zouden slim genoeg moeten zijn om over hun evolutionaire 'defect' heen te stappen en
Want het is wel spelletjes spelen en mannen negeren/afschieten wat ze de laatste jaren ontwikkeld hebben, terwijl ze niet op een gelijkwaardige manier zelf ook op mannen afstappen.
En de man benadert vrouwen nog altijd op dezelfde evolutionaire manier, waardoor hij per definitie een achterstand heeft.
[..]
Het zal je verbazen hoe dun die lijn is. Van de deur openhouden tot uiteindelijk 'verwhimpen' is maar een kleine stap.
Als je er nog opkomt, laat me weten, interessant dat soort documentairesquote:Op donderdag 7 november 2013 15:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Als mensheid willen wij de oerinstincten niet onderdrukken. Ook al leven wij in een slimme en technologische tijd blijven die evolutionaire dingen ontzettend belangrijk. Het is niks voor niks dat ze ons al duizenden jaren vooruit geholpen hebben. We zouden ze juist moeten omarmen en verder ontwikkelen. Ze worden hedendaags al genoeg onderdrukt. Ik heb hier laatst toevallig een docu over gezien, de naam weet ik zo 1-2-3 niet meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |