abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132994765
quote:
14s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:18 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Waar staat een foto van elke zijde van zijn ontvangen AB dan?
Want dan ben ik echt stekeblind...
Op pagina 1, daar zie ik een foto met duidelijk beide afstandsbedieningen.
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
  donderdag 7 november 2013 @ 10:24:03 #102
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_132994804
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:22 schreef Maax het volgende:

[..]

Op pagina 1, daar zie ik een foto met duidelijk beide afstandsbedieningen.
Een stukje van de achterkant dus...
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_132994851
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:40 schreef RaymondK het volgende:

[..]

precies.
snap sowiezo niet dat je centen over gaat maken naar iemand die je niet kent (ook al is het maar 50eu)
en dan later gaat reclameren dat het niet klopt ook nog :')

Sowiezo dergelijke troep kopen/verkopen op marktplaats :') voor een paar tientjes meer heb je gewoon een nieuwe lamp...

Blijft overigens wel dat het een dom/asociaal wicht is dan die dat verstuurd heeft. Waarsch. gewoon gelogen.
Volgende keer foto van het etiket vragen zodat je zelf het typenr kan controleren.
Wat een onzin kraam je uit. Ik doe al jaren zaken op internet en 99 van de 100 keer gaat het goed.

Hoe wil je anders handelen? voor 50 euro kan je best het risico nemen.

Als jij nooit handelt op marktplaats en geen verstand hebt. Houd dan lekker je smoel.

Maandelijks gaat het om miljoenen transacties .
pi_132995014
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 09:39 schreef Murdera het volgende:

[..]

Jij bent ook niet het helderste licht he?
TS vraagt "is het generatie 2", verkoper antwoord bevestigend.

Als jij via internet een schoudertas koopt, en het blijkt een handtasje te zijn, vind je dat dan een normale gang van zaken?
Geen vergelijking. Je vergelijkt 2 andere producten. Dit is hetzelfde als de verkoper zou vragen: Is dit de 2e lichting schoudertas?

Jouw vergelijking is : Je vraagt een philips lamp en je krijgt een philips radio. Dat je dan gaat klagen. Oke.

Waarschijnlijk een oude vent die er geen verstand van heeft.
pi_132995071
quote:
15s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:30 schreef Skv het volgende:
Ik heb een Living Colors-lamp gekocht op Marktplaats. Omdat ik specifiek op zoek ben naar een tweede generatie (deze is te linken aan mijn huidige lampen), heb ik de verkoper in het eerste contact gevraagd naar de versie. Ik heb ook aangegeven waar dit te zien is (achterkant afstandsbediening).
Verkoper reageerde dat het een tweede is en ik sluit de koop voor 50 Euro.

Gisteren ontving ik de lamp, waarbij me opviel dat het toch een eerste generatie is. Ik contacteerde de verkoper en zeg dat het mij verbaast en dat ik graag een oplossing wil. Verkoper reageert 'ik ben geen expert en het is een helen goeien en gezelligen lueke lamp', of iets in die trant. :')

Mijn voorstel was vervolgens dat ik 'm terugstuur en mijn 50 Euro retour wil. Hij betaalt dan de verzendkosten naar mij toe en ik de terugzendkosten. Ik geef aan dat het blijkbaar miscommunicatie was.

Krijg ik vanochtend een reactie dat hij hem echt niet terug gaat nemen, dat hij toch al liever had dat ik 'm op kwam halen (hebben we het nooit over gehad), dat hij ook wel eens dingen heeft gekocht die hem niet helemaal aanstonden en dat hij nergens in de advertentie 'niet goed, geld terug' heeft staan. :') Hij sluit zijn mail af met 'ik ga geen tijd meer besteden door je terug te mailen, want tijd is geld en ik ben heel druk'. :')

Dus. Ik zit met een kutlamp waar ik niks aan heb en ik heb er weinig zin in om dat ding weer (met verlies) te gaan verkopen en daar moeite voor te doen. Wat zijn mijn mogelijkheden?

Het gaat om zo'n ding: V&A / [TR/TK/GEZ]Living Colors (tweede generatie!)
Ik snap niet waarom je moeilijk doet. Verkoop dat ding weer voor 45 euro op marktplaats. Dan ben je hem zo kwijt. Zo zwaar is het allemaal niet.
pi_132995096
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:31 schreef Reeleezee het volgende:

[..]

Geen vergelijking. Je vergelijkt 2 andere producten. Dit is hetzelfde als de verkoper zou vragen: Is dit de 2e lichting schoudertas?

Jouw vergelijking is : Je vraagt een philips lamp en je krijgt een philips radio. Dat je dan gaat klagen. Oke.

Waarschijnlijk een oude vent die er geen verstand van heeft.
verstand is niet nodig.
TS vraag is het dit of dit. Als de verkoper dan gewoon liegt klopt mijn vergelijking aardig.
pi_132995132
quote:
14s.gif Op donderdag 7 november 2013 09:17 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Wat nou oplichter...?
Hij wil een lamp, hij krijgt een lamp...
Oh.. niet naar wens..? Dan moet je hem komen bekijken... niet kopen op goed geluk en huilen dat hij hem niet terug wil nemen...

Hij heeft een produkt, het produkt werkt prima...
Ts is te lam om zelf langs te gaan/naar duidelijke foto's te vragen, en Ts is tevens te lam om flexibel te zijn en het ding gewoon weer tekoop te zetten en van hetgeen wat er fout ging te leren...

Nee die verkoper heeft TS opgelicht... booo hooo....
Als je de gegevens van zo'n verkoper op internet zet, dan kun je dat direct voor heel marktplaats doen..

Is er niet ergens een plek waar je dit soort jostikopers neer kunt plempen als verkoper zijnde...? dan kunnen andere verkopers met een boog om dit soort kopers heen lopen...
beetje vertrouwen hebben in mensen is er niet meer bij :'(
compact en kleverig.
  donderdag 7 november 2013 @ 10:42:09 #108
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_132995349
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:35 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

beetje vertrouwen hebben in mensen is er niet meer bij :'(
Nee.. kopers zijn niet meer te vertrouwen idd... :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee je kunt van sommige zaken, niet verwachten dat iedereen er verstand van heeft... dat heeft niet zo veel met vertrouwen te maken...
  donderdag 7 november 2013 @ 10:49:43 #109
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_132995595
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:25 schreef Reeleezee het volgende:

[..]

Wat een onzin kraam je uit. Ik doe al jaren zaken op internet en 99 van de 100 keer gaat het goed.

Hoe wil je anders handelen? voor 50 euro kan je best het risico nemen.

Als jij nooit handelt op marktplaats en geen verstand hebt. Houd dan lekker je smoel.

Maandelijks gaat het om miljoenen transacties .
tot het een keer fout gaat en dan ben je gepikeerd :')
en dat je voor 50eu risico kan nemen kun je ook lezen uit mijn reactie...

't is gewoon onzin als je voor die paar tientjes gaat lopen kopen/verkopen.
Dat is geen onzin, dat is mijn mening
pi_132995750
quote:
14s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:12 schreef Snowballed het volgende:

[..]

We zien een stukje, van 1 kant, van iets wat lijkt op een versleten afstandsbediening...... _O-
Ja, de achterkant, waar ik duidelijk naar verwees in mijn vraag. Dat is de enige plek waar je kan zien welke versie je hebt.

Voorkant:
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_132995809
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:49 schreef RaymondK het volgende:

[..]

tot het een keer fout gaat en dan ben je gepikeerd :')
en dat je voor 50eu risico kan nemen kun je ook lezen uit mijn reactie...

't is gewoon onzin als je voor die paar tientjes gaat lopen kopen/verkopen.
Dat is geen onzin, dat is mijn mening
Wat is er nou weer onzin aan? :')
  donderdag 7 november 2013 @ 10:57:34 #112
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_132995881
quote:
7s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:54 schreef Skv het volgende:

[..]

Ja, de achterkant, waar ik duidelijk naar verwees in mijn vraag. Dat is de enige plek waar je kan zien welke versie je hebt.

Voorkant:
[ afbeelding ]
Waarom vraag je dan geen foto, als het zo ingewikkeld is..?
Als het zo belangrijk zou zijn, zou het wel duidelijker vermeld zijn voor de mensen zonder studie Philipslampen
pi_132995918
quote:
14s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:57 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Waarom vraag je dan geen foto, als het zo ingewikkeld is..?
Flikker op, het is doodsimpel. Er staat 2Gen op of er staan cirkels op.
pi_132995931
quote:
14s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:42 schreef Snowballed het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee je kunt van sommige zaken, niet verwachten dat iedereen er verstand van heeft... dat heeft niet zo veel met vertrouwen te maken...
ja, prima, maar dit is geen kwestie van er geen verstand van hebben, ts heeft duidelijk gezegd waar die man moest kijken en wat er dan op zou staan.
Als hij zegt: er staat 2 op, mag je er vanuit gaan dat dat klopt, het komt niet over als iets dat je verkeerd kan zien.

Als ik een boek wil kopen en dat moet perse een tweede druk zijn, ik leg uit waar het te vinden is en wat err precies kan staan en verkoper zegt: 2, dan mag je er toch van uit gaan dat hij weet waar het over gaat.

Hij heeft bewust gelogen, geen zin gehad om te kijken en is er gewoon van uit gegaan dat t goed was, (dat denk ik eerder), of hij wist niet wat ts bedoelde en dacht: tis goed met je, jij mot die 2 hebben, dan is het die 2, niet te moeilijk doen jong.

In alle gevallen is hij niet eerlijk geweest. En dát is het probleem.

[ Bericht 1% gewijzigd door JaniesBrownie op 07-11-2013 11:17:53 ]
compact en kleverig.
  donderdag 7 november 2013 @ 11:00:21 #115
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_132995986
quote:
7s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:58 schreef Skv het volgende:

[..]

Flikker op, het is doodsimpel. Er staat 2Gen op of er staan cirkels op.
Nee zelfs na de 3e keer vragen doe ik dat lekker niet.... :6

Cirkels genoeg te vinden lijkt me...
pi_132995993
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:47 schreef Pikkebaas het volgende:
TS had gewoon even een fotootje van de achterkant moeten vragen.
Ik koop en verkoop al jarenlang van alles op marktplaats en nog nooit gezeik gehad.
Mits je wel goed nadenkt.
Dit dus.
pi_132996068
Ik heb overigens ook nog nooit problemen gehad bij kopen via marktplaats, maar ik ben me er wel van bewust dat het bij opsturen zo kan zijn dat ik iets anders krijg dan wat ik wilde hebben, of dat het tegenvalt.
Alleen zou ik dat in dit geval dus ook niet verwacht hebben. :P
compact en kleverig.
pi_132996258
quote:
14s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:42 schreef Snowballed het volgende:

[..]

SPOILER
Uhuh. En de reacties van de verkoper ná het incident bevestigt alleen maar dat ie juist niet te vertrouwen is.

Ik zou voor jogy's oplossing gaan *O* ! En niet vergeten een filmpje te maken (al dan niet jezelf onherkenbaar maken hè?)
  donderdag 7 november 2013 @ 11:08:43 #119
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_132996358
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:58 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ja, prima, maar dit is geen kwestie van er geen verstand van hebben, ts heeft duidelijk gezegd waar die man moest kijken en wat er dan op zou staan.

Als je er dus geen verstand van hebt, dan denk je... eeehm.. lamp... geld... versturen...
Zo gaat dat nou eenmaal als je zaken van een ondeskundige verkoper koopt...

Nogmaals: als je gewoon zeker wil zijn van specifieke zaken, dan vraag je een foto van dat specifieke onderdeel... (op ebay doodnormaal en meestal ook vermeld)
pi_132996367
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:02 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik heb overigens ook nog nooit problemen gehad bij kopen via marktplaats, maar ik ben me er wel van bewust dat het bij opsturen zo kan zijn dat ik iets anders krijg dan wat ik wilde hebben, of dat het tegenvalt.
Alleen zou ik dat in dit geval dus ook niet verwacht hebben. :P
Misschien krijg je nog wel eens een keer een P-P-P-Powerbook.

http://knowyourmeme.com/memes/events/p-p-p-powerbook

Dat mensen nog steeds spullen kopen op Marktplaats :'). 9 van de 10 keer is het onbetrouwbaar tuig wat er op zit. :')
pi_132996371
Hallo hier een student rechten,
je weet dat half marktplaats, zo niet meer, vol zit met domme mensen dus je had zelf moeten gaan kijken naar je lampje, ipv de verkoper te geloven, die waarschijnlijk de ganse dag lam is van de halve liters schultenbrau.
5 Ferrari's op videoband!
pi_132996445
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:09 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Hallo hier een student rechten,
je weet dat half marktplaats, zo niet meer, vol zit met domme mensen dus je had zelf moeten gaan kijken naar je lampje, ipv de verkoper te geloven, die waarschijnlijk de ganse dag lam is van de halve liters schultenbrau.
hoi met de rechter

ja je hebt gelijk de mensen zijn allemaal dronken en doen maar wat maar dan moet je dat maar begrijpen

groetjes
pi_132996505
Sjezus Skv, dat je nog de moeite neemt om te reageren. :D
pi_132996530
quote:
7s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:10 schreef Skv het volgende:

[..]

hoi met de rechter

ja je hebt gelijk de mensen zijn allemaal dronken en doen maar wat maar dan moet je dat maar begrijpen

groetjes
Gelet op de omstandigheden inderdaad.

Als je gewoon naar buiten gaat, in de winkel een lamp koopt en de verkoper geeft je iets anders dan dat duidelijk uit jouw wilsverklaring bleek ( 'hallo meneer de verkoper, ik wel een 2e generatie lamp) heb je wel gelijk.
pi_132996560
quote:
10s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:12 schreef Apuleius het volgende:
Sjezus Skv, dat je nog de moeite neemt om te reageren. :D
Omdat hij weet dat ik gelijk heb.
pi_132996582
quote:
14s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:08 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Als je er dus geen verstand van hebt, dan denk je... eeehm.. lamp... geld... versturen...
Zo gaat dat nou eenmaal als je zaken van een ondeskundige verkoper koopt...

Nogmaals: als je gewoon zeker wil zijn van specifieke zaken, dan vraag je een foto van dat specifieke onderdeel... (op ebay doodnormaal en meestal ook vermeld)
dat is dus een van de opties die ik geef. Verkoper is dus niet eerlijk geweest, want hij snapte het niet, hij had er geen zin in, of hij loog bewust.
Ik zou er ook niet van uitgaan dat de beste man gewoon niet eerlijk was, in dit geval had ik dat dus wel moeten doen.

Ja, foto's zijn zekerder, ophalen is beter, blabla, maar ik vind een beetje vertrouwen in de mensheid eigenlijk wel een goede eigenschap. :@ al was dat nu dus niet terecht.
Nogmaals, het probleem is dat die man NIET EERLIJK was. Hoe je het ook wendt of keert, dat is dus gewoon fout van die vent, de enige fout van TS is dat hij vertrouwen had, en dat is iets dat ik persoonlijk juist een goede eigenschap vind *O* ;)
compact en kleverig.
pi_132996620
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:58 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Als hij zegt: er staat 2 op, mag je er vanuit gaan dat dat klopt, het komt niet over als iets dat je verkeerd kan zien.

Als ik een boek wil kopen en dat moet perse een tweede druk zijn, ik leg uit waar het te vinden is en wat err precies kan staan en verkoper zegt: 2, dan mag je er toch van uit gaan dat hij weet waar het over gaat.

Hij heeft bewust gelogen, geen zin gehad om te kijken en is hij er gewoon van uit gegaan dat t goed was, (dat denk ik eerder), of hij wist niet wat ts bedoelde en dacht: tis goed met je, jij mot die 2 hebben, dan is het die 2, niet te moeilijk doen jong.

In alle gevallen is hij niet eerlijk geweest. En dát is het probleem.
Dit dus! ^O^
pi_132996674
quote:
7s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:08 schreef EJ403 het volgende:

[..]

Misschien krijg je nog wel eens een keer een P-P-P-Powerbook.

http://knowyourmeme.com/memes/events/p-p-p-powerbook

Dat mensen nog steeds spullen kopen op Marktplaats :'). 9 van de 10 keer is het onbetrouwbaar tuig wat er op zit. :')
in mijn ervaring is het dus 10/10 keer wél gewoon betrouwbaar geweest.

Ik weet wel dat dat niet altijd het geval is hoor, maar ik heb geen enkele persoonlijke reden om niet via MP te kopen. Dus dat zal ik gewoon blijven doen :)
compact en kleverig.
pi_132996684
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:14 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dat is dus een van de opties die ik geef. Verkoper is dus niet eerlijk geweest, want hij snapte het niet, hij had er geen zin in, of hij loog bewust.
Ik zou er ook niet van uitgaan dat de beste man gewoon niet eerlijk was, in dit geval had ik dat dus wel moeten doen.

Ja, foto's zijn zekerder, ophalen is beter, blabla, maar ik vind een beetje vertrouwen in de mensheid eigenlijk wel een goede eigenschap. :@ al was dat nu dus niet terecht.
Nogmaals, het probleem is dat die man NIET EERLIJK was. Hoe je het ook wendt of keert, dat is dus gewoon fout van die vent, de enige fout van TS is dat hij vertrouwen had, en dat is iets dat ik persoonlijk juist een goede eigenschap vind *O* ;)
Nee, TS' eigenschap is niet dat hij vertrouwen heeft, maar dat ie NAÏEF is.
pi_132996743
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:17 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Nee, TS' eigenschap is niet dat hij vertrouwen heeft, maar dat ie NAÏEF is.
laten we daar de rest van het topic mee vullen dan ^O^

Ik vind ervan uit gaan dat iemand eerlijk is, getuigen van vertrouwen en niet direct van naiviteit.
compact en kleverig.
  donderdag 7 november 2013 @ 11:24:46 #131
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_132997002
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:18 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ik vind ervan uit gaan dat iemand eerlijk is, getuigen van vertrouwen en niet direct van naiviteit.

Jij maakt geen proefrit als je een gebruikte auto bij een vreemde koopt, maar vertrouwd de verkoper als je vraagt of ie goed is..?
pi_132997299
quote:
14s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:24 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Jij maakt geen proefrit als je een gebruikte auto bij een vreemde koopt, maar vertrouwd de verkoper als je vraagt of ie goed is..?
ik vraag niet om foto's van een labeltje als ik een schleich beest koop.
Als ik aangeef dat daar 13606 of 13600 op kan staan en de verkoper geeft aan '06' dan ga ik er vanuit dat het de juiste is en controleer ik dat niet adhv een foto.

Een auto is vaneen heel andere orde, daar gaat het niet alleen maar om een serienummer oid. Dat verschil snap je hopelijk zelf ook wel :{
Dat zou ik ook onder naief scharen.
compact en kleverig.
  donderdag 7 november 2013 @ 11:36:51 #133
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_132997534
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:31 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik vraag niet om foto's van een labeltje als ik een schleich beest koop.
Als ik aangeef dat daar 13606 of 13600 op kan staan en de verkoper geeft aan '06' dan ga ik er vanuit dat het de juiste is en controleer ik dat niet adhv een foto.

Een auto is vaneen heel andere orde, daar gaat het niet alleen maar om een serienummer oid. Dat verschil snap je hopelijk zelf ook wel :{
Dat zou ik ook onder naief scharen.
Hij zei enkel: Ja...

Wtf is een schleichbeest??? :?
pi_132997579
quote:
14s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:36 schreef Snowballed het volgende:

[..]

nee hoor.
  donderdag 7 november 2013 @ 11:42:27 #135
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_132997725
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:37 schreef Murdera het volgende:

[..]

nee hoor.
Klopt.. :D :X
Ik kwam ff in de war met deze post....
quote:
7s.gif Op donderdag 7 november 2013 09:28 schreef Skv het volgende:

[..]

HALLO IK VERKOOP EEN BOEK

Oh, dag, ik wil je boek wel kopen, als er 'het ei' op staat.

JA HET BOEK HEET HET EI

Oke, stuur maar op.

OKE DOEI

Het boek heet niet het ei

JA IK HEB OOK WEL EENS OP MARKTPLAATS DAT HET NIET KLOPT DOEI
pi_132997753
quote:
14s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:42 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Klopt.. :D :X
Ik kwam ff in de war met deze post....

[..]

Kan de beste overkomen. :)
pi_132997754
quote:
14s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:36 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Wtf is een schleichbeest??? :?
hij zei 2, ik zou als hij 6 gezegd zou hebben ook uit zijn gegaan van 13606 en niet van 13600.

Een soort plastic speelgoedbeest, mijn dochter heeft er een heel stel en dat was ff t eerste voorbeeld dat ik kon bedenken :')
compact en kleverig.
  donderdag 7 november 2013 @ 11:47:37 #138
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_132997965
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:43 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

hij zei 2, ik zou als hij 6 gezegd zou hebben ook uit zijn gegaan van 13606 en niet van 13600.

Een soort plastic speelgoedbeest, mijn dochter heeft er een heel stel en dat was ff t eerste voorbeeld dat ik kon bedenken :')
Nu maak je het wel heel ingewikkeld... :|W
Hij had dan de 6 van 13600 ook kunnen bedoelen..

En om het dus niet ingewikkeld te maken en verwarring te voorkomen, mag je altijd om een foto, of een filmpje vragen bij mij.... *O* :*

Ik moest dat echt googelen.. blijkt dat ik er zelf nog ook een paar heb... :X
pi_132998188
Dus voor sommige mensen hier, als ze een broek bestellen en tegen verkoper zeggen ik moet maat 36 hebben, verkoper bevestigt dat maat 36 op het label staat, broek wordt opgestuurd en is vervolgens maat 40 dan is dat je eigen schuld als koper?
  donderdag 7 november 2013 @ 11:52:49 #140
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_132998200
quote:
14s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:47 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Nu maak je het wel heel ingewikkeld... :|W
Hij had dan de 6 van 13600 ook kunnen bedoelen..

En om het dus niet ingewikkeld te maken en verwarring te voorkomen, mag je altijd om een foto, of een filmpje vragen bij mij.... *O* :*

Ik moest dat echt googelen.. blijkt dat ik er zelf nog ook een paar heb... :X
Maar hoe weet je dat de verkoper wel de goede foto opstuurt?
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
pi_132998290
Anyway TS.
Wat je moet doen is er natuurlijk keihard op gaan stampen, hier foto's van maken en naar hem opsturen.

Hij helemaal flippen zo van MIJN Living Colors-lamp Gen2 wat doe je?!?!

Hehehe!! Jij zo van ja het was achteraf toch een Gen1

:')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_132998331
Mensen hameren trouwens hier op onderzoeksplicht koper. Maar verkoper heeft tevens een informatieplicht. Verkoper in deze kwestie heeft naar mijn mening niet aan zijn informatieplicht voldaan door verkeerde informatie te geven over het product.
  donderdag 7 november 2013 @ 11:57:38 #143
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_132998425
quote:
14s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:52 schreef freiss het volgende:

[..]

Maar hoe weet je dat de verkoper wel de goede foto opstuurt?
Omdat je om een specifieke foto vraagt?
En als het afwijkt van de foto, dan open je er een topic over en gaan we met zn allen brullen dat de koper maar langs moest gaan om het te bekijken... ~O>

Nee dan heb je mijn inziens je best gedaan om te onderzoeken wat je op afstand koopt, en ben je dus wel opgelicht... (en moet je alsnog langs :X )
  donderdag 7 november 2013 @ 11:58:21 #144
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_132998457
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:55 schreef Jerai het volgende:
Mensen hameren trouwens hier op onderzoeksplicht koper. Maar verkoper heeft tevens een informatieplicht. Verkoper in deze kwestie heeft naar mijn mening niet aan zijn informatieplicht voldaan door verkeerde informatie te geven over het product.
Neen... :{w zichtbare gebreken hoef je niet te melden...
Dus de koper had moeten (door) vragen om foto's...
pi_132998478
Dit is geen gebrek.... Het product komt niet overeen met hetgeen aangeboden. Dat is wat anders dan een gebrek.
  donderdag 7 november 2013 @ 12:00:03 #146
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_132998530
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:58 schreef Jerai het volgende:
Dit is geen gebrek.... Het product komt niet overeen met hetgeen aangeboden. Dat is wat anders dan een gebrek.
Er werd aangeboden: een lamp
Er is geleverd: een lamp
pi_132998559
Dus in mijn broekvoorbeeld zou het dan ook de fout van de koper zijn?
pi_132998561
quote:
14s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:00 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Er werd aangeboden: een lamp
Er is geleverd: een lamp
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  donderdag 7 november 2013 @ 12:01:35 #149
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_132998590
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Maar hij doet t prima... :Y O-)

quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 12:00 schreef Jerai het volgende:
Dus in mijn broekvoorbeeld zou het dan ook de fout van de koper zijn?
Nee broeken pas je... al was het de juiste maat, dan was hij wel weer gekrompen of valt hij slecht...
  donderdag 7 november 2013 @ 12:02:18 #150
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_132998616
quote:
14s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:57 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Omdat je om een specifieke foto vraagt?
En als het afwijkt van de foto, dan open je er een topic over en gaan we met zn allen brullen dat de koper maar langs moest gaan om het te bekijken... ~O>

Nee dan heb je mijn inziens je best gedaan om te onderzoeken wat je op afstand koopt, en ben je dus wel opgelicht... (en moet je alsnog langs :X )
Waar ligt volgens jou de grens van de onderzoeksplicht? Je zou ook kunnen vinden dat je moet onderzoeken of de foto niet nep is door bijvoorbeeld de krant van vandaag erbij te houden.
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')