Voor zover ik weet zijn er geen maten, behalve kindermaatjes en voor volwassenen, zoals BrandX al aangaf. Het komt een beetje neer op one size fits all/most of zo? Het hangt onder andere van het merk af. Verder weet ik niet precies hoe het zit.quote:Op zondag 10 november 2013 17:02 schreef orginelenaam het volgende:
Hoe moet je dat dan doen met wedstrijden? Dat is maar 8oz of zijn daar wel echt maten bij?
Ligt misschien aan het merk. Voor zover ik weet pas ik ze allebei primaquote:Op maandag 11 november 2013 16:06 schreef Fendy het volgende:
Toch apart, toen ik nieuwe ging kopen was 16oz gewoon echt te klein, 18oz was prima, er was echt een verschil in grootte volgens mij.
Nou ja, als het past is het primaquote:Op maandag 11 november 2013 16:07 schreef Speedball het volgende:
[..]
Ligt misschien aan het merk. Voor zover ik weet pas ik ze allebei prima
Ik heb iig altijd geleerd om met een zware handschoen 20 of 18 oz te trainen, en met een lichte wedstrijden te boksen.quote:Op maandag 11 november 2013 16:09 schreef Fendy het volgende:
[..]
Nou ja, als het past is het prima
Ik heb deze
Tijdens wedstrijden is het volgens mij altijd 10 of 12 oz, ik train ook met 18oz, gevolg daarvan is dat je tijdens je wedstrijden niet zo staat te branden, dus erg goed voor je schouders, zeker na een uurtje draaien.quote:Op maandag 11 november 2013 16:12 schreef Speedball het volgende:
[..]
Ik heb iig altijd geleerd om met een zware handschoen 20 of 18 oz te trainen, en met een lichte wedstrijden te boksen.
Ik wil het ook, moet alleen effe rust houden vanwege een lichte blessure aan mijn rib (opgelopen tijdens sparren)quote:
Niet dat ik weet zie heel soms een topique voorbij komen.quote:Op maandag 11 november 2013 16:23 schreef Fendy het volgende:
[..]
Ik wil het ook, moet alleen effe rust houden vanwege een lichte blessure aan mijn rib (opgelopen tijdens sparren)
Is er geen centraal topic voor beoefenaars van deze mooie sport eigenlijk?
Haha, auw ja. kan trouwens ook andersom, iemand blockte mijn low kick te langzaam, waardoor ik vol op zijn knie trapte. Block dan maar liever nietquote:Op maandag 11 november 2013 16:29 schreef Speedball het volgende:
[..]
Niet dat ik weet zie heel soms een topique voorbij komen.
Rib blessures zijn echt erg bah duren lang. Heb zelf wel een tijd niet kunnen trainen door een knie blessure, elke tikje er tegen was zeer pijnlijk. Opgelopen tijdens een training met een nieuweling, altijd lastig tegen nieuwe. Ze willen zich graag bewijzen maar door gebrek aan techniek van hem kreeg ik een low kick vol op mn knie.
3...2...1.. presto! Is uiteraard ook welkom hier, kickboksen is natuurlijk niets anders dan gewoon boksen met beentechnieken erbij.quote:Op donderdag 14 november 2013 20:43 schreef BrandX het volgende:
jamaar jamaar jamaar ik ben maar een gewone simpele bokser...
quote:Op donderdag 14 november 2013 20:50 schreef Fendy het volgende:
[..]
3...2...1.. presto! Is uiteraard ook welkom hier,
en hele andere verdedigingstechnieken etcquote:kickboksen is natuurlijk niets anders dan gewoon boksen met beentechnieken erbij.
Tof!quote:Op vrijdag 15 november 2013 20:39 schreef jelfrikandel het volgende:
TVP! Ik ben sinds kort ook begonnen met boksen, en ik vind het echt top om te doen, plus het is een hele goede work out merk ik al. Heb het altijd al een mooie sport gevonden. Man tegen man, hard tegen hard, maar wel met respect voor je tegenstander. Ben pas enkele weken bezig, leer elke les tot noch toe heel veel bij van anderen.
Kijk / vraag op je boksschool waar iedereen mee traint. Zoals bij ons 14oZ standaard is voor de gewone training.quote:Op dinsdag 19 november 2013 23:35 schreef jelfrikandel het volgende:
Ik leen nu elke keer nog handschoenen van de boksschool, maar ik wil toch zelf handschoenen gaan kopen denk ik. Hoeveel oz zou je mee moeten beginnen denk? Ben een jongen van 18, maandje oid geleden begonnen. En wat betaal je eigenlijk voor een degelijk setje beginners handschoenen? Hoef namelijk nog niet van die hardcore top 18oz handschoenen waar de wedstrijdgasten mee trainen.
Gezien jouw gewicht moet je er ook een hoop massa achter krijgen als je je heup er goed in zet volgens mij?quote:Op woensdag 20 november 2013 22:38 schreef Fendy het volgende:
Gisteren heerlijk stootcombi's getraind, later nog clinchen met knieën en inleiden van verschillende trappen gedaan. Ik was weer leeg na een uurtje. Kerel waar ik mee trainde doet al 20 jaar vechtsport, ik kan net zo goed geen trapkussen vasthouden, kolere wat trapt die gast hard
Yep, ik kan low en midden vrij hard trappen ja, hoge trap is uiteraard minder hard doordat ik nog niet zo soepel ben als ik zou willen, ben al blij dat ik iemand van 1.90 meter met enig gemak op het hoofd kan raken met een trapquote:Op vrijdag 22 november 2013 09:53 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Gezien jouw gewicht moet je er ook een hoop massa achter krijgen als je je heup er goed in zet volgens mij?
Boksen is een groot deel van kickboksen,quote:Op donderdag 14 november 2013 20:43 schreef BrandX het volgende:
jamaar jamaar jamaar ik ben maar een gewone simpele bokser...
Als je net begint zou ik niet voor dure gaan, van Essimo heb je al een paar redelijke goede.quote:Op donderdag 21 november 2013 17:04 schreef jelfrikandel het volgende:
Heb een bitje en 14oz Bremshey handschoenen gekocht, waren ideale beginners voor mij zei de verkoper, dus we gaan het zien. Vanavond er weer tegen aan.
Edit; k ben ook echt een eiStaat op de verpakking dat t handschoenen zijn voor boksballen, double end balls en bokspeers. T leken niet op van die dunne dingen. Lekker bezig Jel, morgen maar weer terug brengen.
Die handschoenen die ik kocht bleken wel geschikt om te sparren, stond verkeerd op de verpakking. vond het al zo raarquote:Op maandag 25 november 2013 22:22 schreef Speedball het volgende:
[..]
Als je net begint zou ik niet voor dure gaan, van Essimo heb je al een paar redelijke goede.
Zelf zweer ik bij FBT, let erop dat je vulling ook aan de binnenkant zit. En neem bandages voorkomt blessures !
Ik heb wel erg goede reviews gelezen over Glovenator, maar zelf nog niet nodig gehad. Ik haal ze meteen uit mijn tas en leg ze zo open mogelijk te luchten. Ruiken na een jaar intensief gebruik nog niet muf of vies ofzo.quote:Op maandag 2 december 2013 21:32 schreef Speedball het volgende:
Wat gebruiken jullie om je de handschoenen te neutraliseren.
Ik doe ongeveer 1 jaar met een stel handschoenen maar heb nu zulke fijne dat ik geen nieuwe wil en het is ook niet echt nodig (voering is nog prima). Maar na een paar maanden komt er altijd een soort zweet lucht uit, niet echt heel goor maar een sport luchtje. Nu heb je daar spray voor iemand die dan de bacteriën doodt. Heeft iemand daat ervaring daarmee ?
Komt ook geen muffe lucht uit valt nog meequote:Op maandag 2 december 2013 22:14 schreef Fendy het volgende:
[..]
Ik heb wel erg goede reviews gelezen over Glovenator, maar zelf nog niet nodig gehad. Ik haal ze meteen uit mijn tas en leg ze zo open mogelijk te luchten. Ruiken na een jaar intensief gebruik nog niet muf of vies ofzo.
Je kunt ook een stukje pvc pijp van 45 mm in doorsnede nemen, dat in je handschoen steken na gebruik, luchten ze nog beter door.
Ik kan ze bij mijn sportschool achterlaten, maken zij ze schoon en fris voor 2 euro ofzo. Je hebt ook nog die knock out spray geloof ik, is ietsje goedkoper.quote:Op dinsdag 3 december 2013 09:31 schreef Speedball het volgende:
[..]
Komt ook geen muffe lucht uit valt nog meeIk vind die glovenator best prijzig 15euro en je kan het maar 2 keer gebruiken. iig goedkoper dan nieuwe handschoenen
Scheenbeschermers spoel ik meestal eens in de 2 maanden af wou dat dit ook met handschoenen kon.
Bewegen. Blijven bewegen. In-, uit, wegdraaien etc. Je gaat vanzelf ontspannenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 12:49 schreef jelfrikandel het volgende:
Hey boksers, ik boks nu enkele maanden ofzo en het gaat steeds beter. Ik sta alleen nogsteeds te gespannen op mn benen, ik moet veel losser staan. Heeft er iemand hier daar tips voor?
Ja dat is idd waar ik aan werk, blijven bewegen. Het komt denk door het idee dat ik me met kracht moet verdedigen en daarom automatisch sterk op mn benen ga staan. Zo deed ik dat altijd met voetbal, met corners en duels kon niemand mij daardoor wat maken, want je staat heel stevig op de grond. Maar met boksen moet je volgens mij heel wendbaar blijven, vooral omdat ik nogal klein ben.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:57 schreef BrandX het volgende:
[..]
Bewegen. Blijven bewegen. In-, uit, wegdraaien etc. Je gaat vanzelf ontspannen
Naast dat: weet je ook waarom je gespannen staat? Daar de oorzaak van wegnemen?
Verder helpt mij wanneer ik weer eens zo'n dag heeft (naast bewegen) is bewust tussen het stoten door mezelf ff los te gooien. Handen los, benen los, hoofd/nek draaien, schouders losgooien etc.
Spijker-kop.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:16 schreef jelfrikandel het volgende:
[..]
Ja dat is idd waar ik aan werk, blijven bewegen. Het komt denk door het idee dat ik me met kracht moet verdedigen en daarom automatisch sterk op mn benen ga staan. Zo deed ik dat altijd met voetbal, met corners en duels kon niemand mij daardoor wat maken, want je staat heel stevig op de grond. Maar met boksen moet je volgens mij heel wendbaar blijven, vooral omdat ik nogal klein ben.
quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:30 schreef BrandX het volgende:
[..]
Spijker-kop.
Ik herken het wel hoor, toen ik nog op stal werkte met jonge paarden, had je ook simpelweg erg stevig op de grond te staan. Anders werd je gewoon opzij geduwd of getrokkenIk heb het ook af moeten leren
Uiteraard is kracht belangrijk, maar die kan je bij boksen eigenlijk alleen goed inzetten juist vanuit beweging. De techniek in het boksen gaat uit van een beweging. Bijvoorbeeld een linkerhoek, de kracht, de echte kracht die ook echt pijn doet, komt uit je heupdraai en schouder. En om die technisch gezien op de juiste manier te gebruiken moet je juist los genoeg zijn. Beheers je die techniek goed genoeg, komt de kracht die je hebt alleen maar als extra en dan ook extra flink![]()
Dat is ook de reden waarom lichtgewichten toch hard kunnen slaan, puur techniek. Sure, uiteindelijk stoot een zwaarder type die doorgaans sowieso minder bewegelijk is harder, maar ook daarvoor geldt: hij zal nog steeds de juiste techniek moeten gebruiken.
Je moet het zo zien. Naarmate je vaker traint en je lichaam raakt er aangewend, dan zul je ook merken dat de aanvang om te trainen ook makkelijker gaat en wat weer als gevolg heeft dat je na afloop minder 'pijntjes' zal ervaren. Tenminste zo was het bij mij.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:59 schreef BrandX het volgende:
Zelf afgelopen maandag voor het eerst weer echt getraind, en vanavond weer
Ging maandag goed, minimaal last van de ellebogen en knie dus vanavond is wel een beetje een test of het nog steeds goed gaat. *duimt
Dat weet ik lieverdquote:Op vrijdag 17 januari 2014 10:41 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Je moet het zo zien. Naarmate je vaker traint en je lichaam raakt er aangewend, dan zul je ook merken dat de aanvang om te trainen ook makkelijker gaat en wat weer als gevolg heeft dat je na afloop minder 'pijntjes' zal ervaren. Tenminste zo was het bij mij.
mooi toch, train je op don buikspieren op vrij conditie. Di Za Zo rust. Is een mooi schema voor recreatief.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:00 schreef RipMcPants het volgende:
Afgelopen week voor het eerst sinds weken weer twee keer getraind. Even afzien qua spierpijn, maar ik kan niet wachten tot de volgende trainingHelaas maar twee keer in de week en wat slecht verdeeld (maandag en woensdag)
Is nog een optie, ja. Zit er zelf aan te denken om op vrijdag nog BJJ lessen te volgen. Dan is het maandag MMA, woensdag kickboksen en vrijdag BJJquote:Op zondag 19 januari 2014 11:54 schreef Speedball het volgende:
[..]
mooi toch, train je op don buikspieren op vrij conditie. Di Za Zo rust. Is een mooi schema voor recreatief.
Jiujitsu en kickboksen is een mooie mma comboquote:Op maandag 20 januari 2014 09:43 schreef RipMcPants het volgende:
[..]
Is nog een optie, ja. Zit er zelf aan te denken om op vrijdag nog BJJ lessen te volgen. Dan is het maandag MMA, woensdag kickboksen en vrijdag BJJ
Zeker een goede basis! De vereniging waar ik bij train, is van oorsprong een judo-vereniging, dus daar krijg ik ook veel van mee. Erg tof!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:16 schreef Speedball het volgende:
[..]
Jiujitsu en kickboksen is een mooie mma combo![]()
Zelf judo en kickboksen gedaan. Nu alleen nog maar kickboksen ivm met tijdgebrek nog wel 3x per week.
altijd verrassend om te sparren met vreemden, je weet nooit wat er gaat gebeuren. Bij mn vaste sparringspartners weet ik meestal wel wat er gaat komen. Je leert er veel van iigquote:Op donderdag 23 januari 2014 11:40 schreef Fendy het volgende:
Ik wou dat ik die tijd hadIn principe is in mijn schooltje 4 keer per week kickboksen, maar ik red meestal net 2 keer, heel af en toe 3.
Wel leuk, tijdje terug op een zondag toen de sportschool dicht was een middagje gedraaid tegen een paar jongens van een andere gym. Toch interessant om eens met wildvreemden te draaien.
Een trainingspartner en ik zijn wel eens 'undercover' (quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:26 schreef Speedball het volgende:
[..]
altijd verrassend om te sparren met vreemden, je weet nooit wat er gaat gebeuren. Bij mn vaste sparringspartners weet ik meestal wel wat er gaat komen. Je leert er veel van iig
haha slim, ik ga ook wel eens ergens anders maar daar kennen ze me dus schiet niet veel op.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:42 schreef RipMcPants het volgende:
[..]
Een trainingspartner en ik zijn wel eens 'undercover' () gegaan bij een andere sportschool, om te zien hoe zo'n les eruit zag. Maatje van me moest een wedstrijd vechten tegen iemand van die andere sportschool, dus gelijk even gekeken wat voor vlees we in de kuip hadden
Nee, het is helaas niet echt een heel actief topicquote:Op zaterdag 25 januari 2014 19:01 schreef Speedball het volgende:
[..]
haha slim, ik ga ook wel eens ergens anders maar daar kennen ze me dus schiet niet veel op.
Had wel verwacht dat dit topique wat harder zou lopen.
Zijn er mensen met een vaste combinatie die ze altijd wel een keer proberen tijdens het sparren ?
Ik ga altijd voor link - rechts direct- rechts direct- leverstoot. Heb me daar vroeger helemaal suf op getraind om die snel effectief te plaatsen
spinning backfistquote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:09 schreef RipMcPants het volgende:
[..]
Nee, het is helaas niet echt een heel actief topic
Ik heb niet echt een vaste combinatie, eigenlijk. Ben nog een beetje te voorspelbaar, vind ik zelf.
Al probeer ik de laatste tijd wat meer diversiteit in mijn combinaties te verwerken, door bijv. een linker cross, rechterhoek en dan een spinning backfist. Laatst tijdens het sparren kwam mijn sparringspartner een stap naar voren terwijl ik draaide, dus werd het onbedoeld een elleboog tegen zijn hoofd. Niet de bedoeling, wel effectief! Was gelukkig met MMA regels
Ik ben zelf linkshandig, dus sta voornamelijk met mijn rechterbeen voor. Al begin ik de laatste tijd steeds vaker als een rechtshandige vechter te staan, dus met mijn linkerbeen voor
Toch wat irritatie opgelopen, training belast zo ongeveer al je spiertjes en peesjes, ik heb zelf ook pijntjes op de gekste plekken na een avond flink trainen, bijvoorbeeld de aanhechtingen van mijn voorste getande spier (net onder je oksel).quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:00 schreef Speedball het volgende:
ff een rechter hoek bumb!
Rekken, lenigheid zit er goed in bij maar de laatste tijd word ik wakker met erg veel pijn in de aanhechtingen van mijn voet na een training. Ook de hiel doet het op een of andere manier pijn. Ik ben niet anders gaan trainen en juist het rekken gaat erg soepel. Iemand een idee ? Door trappen komt het niet want na een avond zak training puur alleen boksen had ik het ook.
yup klopt, ben erachter doordat we op een soort mat trainen die gewoon aan vervanging toe is zakken we te ver weg. We trainen op die redelijk te zachte mat omdat we ook aan schuiven en onder uit trappen doen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:28 schreef Fendy het volgende:
[..]
Toch wat irritatie opgelopen, training belast zo ongeveer al je spiertjes en peesjes, ik heb zelf ook pijntjes op de gekste plekken na een avond flink trainen, bijvoorbeeld de aanhechtingen van mijn voorste getande spier (net onder je oksel).
In jouw geval, je staat tijdens trainen vrij veel op de bal van je voet denk ik, dan staat je hele pezencircus in je voet onder spanning, daar kan het volgens mij wel door komen.
kickboksen,quote:Op vrijdag 2 mei 2014 06:07 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Van de week even wat oefenlessen in de buurt bijwonen, zit nog te dubben tussen boksen en kickboksen.
Altijd leuk, die spierpijn de eerste k(e)er(en)quote:Op donderdag 3 juli 2014 06:07 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Vanmiddag een pakketje met gear binnen, dan helaas weer tot maandag wachten.
Tips voor oefeningen die je makkelijk thuis kan doen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |