abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Boks-Chick vrijdag 3 januari 2014 @ 13:57:43 #51
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_135022468
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 12:49 schreef jelfrikandel het volgende:
Hey boksers, ik boks nu enkele maanden ofzo en het gaat steeds beter. Ik sta alleen nogsteeds te gespannen op mn benen, ik moet veel losser staan. Heeft er iemand hier daar tips voor?
Bewegen. Blijven bewegen. In-, uit, wegdraaien etc. Je gaat vanzelf ontspannen :P

Naast dat: weet je ook waarom je gespannen staat? Daar de oorzaak van wegnemen?

Verder helpt mij wanneer ik weer eens zo'n dag heeft (naast bewegen) is bewust tussen het stoten door mezelf ff los te gooien. Handen los, benen los, hoofd/nek draaien, schouders losgooien etc.
lolwut
  Boks-Chick vrijdag 3 januari 2014 @ 13:59:21 #52
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_135022537
Zelf afgelopen maandag voor het eerst weer echt getraind, en vanavond weer O+
Ging maandag goed, minimaal last van de ellebogen en knie dus vanavond is wel een beetje een test of het nog steeds goed gaat. *duimt
lolwut
  vrijdag 3 januari 2014 @ 15:16:24 #53
389399 jelfrikandel
speciaal met ketchup
pi_135025985
quote:
19s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:57 schreef BrandX het volgende:

[..]

Bewegen. Blijven bewegen. In-, uit, wegdraaien etc. Je gaat vanzelf ontspannen :P

Naast dat: weet je ook waarom je gespannen staat? Daar de oorzaak van wegnemen?

Verder helpt mij wanneer ik weer eens zo'n dag heeft (naast bewegen) is bewust tussen het stoten door mezelf ff los te gooien. Handen los, benen los, hoofd/nek draaien, schouders losgooien etc.
Ja dat is idd waar ik aan werk, blijven bewegen. Het komt denk door het idee dat ik me met kracht moet verdedigen en daarom automatisch sterk op mn benen ga staan. Zo deed ik dat altijd met voetbal, met corners en duels kon niemand mij daardoor wat maken, want je staat heel stevig op de grond. Maar met boksen moet je volgens mij heel wendbaar blijven, vooral omdat ik nogal klein ben.
  Boks-Chick vrijdag 3 januari 2014 @ 19:30:19 #54
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_135036838
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 15:16 schreef jelfrikandel het volgende:

[..]

Ja dat is idd waar ik aan werk, blijven bewegen. Het komt denk door het idee dat ik me met kracht moet verdedigen en daarom automatisch sterk op mn benen ga staan. Zo deed ik dat altijd met voetbal, met corners en duels kon niemand mij daardoor wat maken, want je staat heel stevig op de grond. Maar met boksen moet je volgens mij heel wendbaar blijven, vooral omdat ik nogal klein ben.
Spijker-kop. :Y

Ik herken het wel hoor, toen ik nog op stal werkte met jonge paarden, had je ook simpelweg erg stevig op de grond te staan. Anders werd je gewoon opzij geduwd of getrokken _O- Ik heb het ook af moeten leren :P

Uiteraard is kracht belangrijk, maar die kan je bij boksen eigenlijk alleen goed inzetten juist vanuit beweging. De techniek in het boksen gaat uit van een beweging. Bijvoorbeeld een linkerhoek, de kracht, de echte kracht die ook echt pijn doet, komt uit je heupdraai en schouder. En om die technisch gezien op de juiste manier te gebruiken moet je juist los genoeg zijn. Beheers je die techniek goed genoeg, komt de kracht die je hebt alleen maar als extra en dan ook extra flink >:)

Dat is ook de reden waarom lichtgewichten toch hard kunnen slaan, puur techniek. Sure, uiteindelijk stoot een zwaarder type die doorgaans sowieso minder bewegelijk is harder, maar ook daarvoor geldt: hij zal nog steeds de juiste techniek moeten gebruiken.
lolwut
pi_135080612
Dit topic kende ik nog niet
Gister schoot mijn knie weer op slot, ik vrees het ergste. Denk dat ik er mee ga stoppen
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
  donderdag 16 januari 2014 @ 22:17:44 #56
356822 Speedball
14.gif in je peopert
pi_135582859
quote:
19s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:30 schreef BrandX het volgende:

[..]

Spijker-kop. :Y

Ik herken het wel hoor, toen ik nog op stal werkte met jonge paarden, had je ook simpelweg erg stevig op de grond te staan. Anders werd je gewoon opzij geduwd of getrokken _O- Ik heb het ook af moeten leren :P

Uiteraard is kracht belangrijk, maar die kan je bij boksen eigenlijk alleen goed inzetten juist vanuit beweging. De techniek in het boksen gaat uit van een beweging. Bijvoorbeeld een linkerhoek, de kracht, de echte kracht die ook echt pijn doet, komt uit je heupdraai en schouder. En om die technisch gezien op de juiste manier te gebruiken moet je juist los genoeg zijn. Beheers je die techniek goed genoeg, komt de kracht die je hebt alleen maar als extra en dan ook extra flink >:)

Dat is ook de reden waarom lichtgewichten toch hard kunnen slaan, puur techniek. Sure, uiteindelijk stoot een zwaarder type die doorgaans sowieso minder bewegelijk is harder, maar ook daarvoor geldt: hij zal nog steeds de juiste techniek moeten gebruiken.
:Y

alles komt uit de heupen, maar meer gewicht is meer kracht. Als je lichter bent (kleiner) is het sowieso erg lastig sparren tegen een wat groter en langer persoon. Zelf zit ertussen in, maar als ik tegen een wat grotere (zwaarder) spar maak ik veel gebruik van lowkicks (muay thai, boksen lijkt me nog lastiger). Ook laat ik mijn tegenstander gewoon komen en als ik merk dat hij na een paar stoten adem nodig heeft, rush ik er een soort naar toe en maak een combinatie (Favoriet linker hoek rechte opstoot, lever trap en als mee zit een rechter knie)
burning dinosaur bones
Dolly O+ Blondie O+
pi_135595028
quote:
19s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:59 schreef BrandX het volgende:
Zelf afgelopen maandag voor het eerst weer echt getraind, en vanavond weer O+
Ging maandag goed, minimaal last van de ellebogen en knie dus vanavond is wel een beetje een test of het nog steeds goed gaat. *duimt
Je moet het zo zien. Naarmate je vaker traint en je lichaam raakt er aangewend, dan zul je ook merken dat de aanvang om te trainen ook makkelijker gaat en wat weer als gevolg heeft dat je na afloop minder 'pijntjes' zal ervaren. Tenminste zo was het bij mij.
  Boks-Chick vrijdag 17 januari 2014 @ 12:39:35 #58
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_135598694
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 10:41 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Je moet het zo zien. Naarmate je vaker traint en je lichaam raakt er aangewend, dan zul je ook merken dat de aanvang om te trainen ook makkelijker gaat en wat weer als gevolg heeft dat je na afloop minder 'pijntjes' zal ervaren. Tenminste zo was het bij mij.
Dat weet ik lieverd :P Boks al dik 10 jaar.
Dit zijn twee oude blessures waar ik al +20 jaar last van heb.
Helaas lijkt het er echter wel op dat mijn knie nu echt het loodje legt, heb echt fucking last van mijn muniscus ;(.
Ik kijk volgende week nog ff aan, dan weer kijken of voorzichtig (weinig bewegen) boksen gaat. Wordt het daar direct weer echt slechter van dan maar weer eens naar de huisarts en doorverwijzing vragen -O-.
lolwut
  vrijdag 17 januari 2014 @ 17:00:21 #59
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_135608626
Afgelopen week voor het eerst sinds weken weer twee keer getraind. Even afzien qua spierpijn, maar ik kan niet wachten tot de volgende training *O* Helaas maar twee keer in de week en wat slecht verdeeld (maandag en woensdag) ;(
  zondag 19 januari 2014 @ 11:54:42 #60
356822 Speedball
14.gif in je peopert
pi_135669870
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 17:00 schreef RipMcPants het volgende:
Afgelopen week voor het eerst sinds weken weer twee keer getraind. Even afzien qua spierpijn, maar ik kan niet wachten tot de volgende training *O* Helaas maar twee keer in de week en wat slecht verdeeld (maandag en woensdag) ;(
mooi toch, train je op don buikspieren op vrij conditie. Di Za Zo rust. Is een mooi schema voor recreatief.
burning dinosaur bones
Dolly O+ Blondie O+
  maandag 20 januari 2014 @ 09:43:38 #61
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_135709373
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 11:54 schreef Speedball het volgende:

[..]

mooi toch, train je op don buikspieren op vrij conditie. Di Za Zo rust. Is een mooi schema voor recreatief.
Is nog een optie, ja. Zit er zelf aan te denken om op vrijdag nog BJJ lessen te volgen. Dan is het maandag MMA, woensdag kickboksen en vrijdag BJJ :)
  dinsdag 21 januari 2014 @ 15:16:46 #62
356822 Speedball
14.gif in je peopert
pi_135760651
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 09:43 schreef RipMcPants het volgende:

[..]

Is nog een optie, ja. Zit er zelf aan te denken om op vrijdag nog BJJ lessen te volgen. Dan is het maandag MMA, woensdag kickboksen en vrijdag BJJ :)
Jiujitsu en kickboksen is een mooie mma combo :)
Zelf judo en kickboksen gedaan. Nu alleen nog maar kickboksen ivm met tijdgebrek nog wel 3x per week.
burning dinosaur bones
Dolly O+ Blondie O+
  woensdag 22 januari 2014 @ 23:53:05 #63
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_135832959
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:16 schreef Speedball het volgende:

[..]

Jiujitsu en kickboksen is een mooie mma combo :)
Zelf judo en kickboksen gedaan. Nu alleen nog maar kickboksen ivm met tijdgebrek nog wel 3x per week.
Zeker een goede basis! De vereniging waar ik bij train, is van oorsprong een judo-vereniging, dus daar krijg ik ook veel van mee. Erg tof! :Y

Wel fijn dat je alsnog driemaal per week vrij kunt maken om te kickboksen ^O^
pi_135842623
Ik wou dat ik die tijd had ;( In principe is in mijn schooltje 4 keer per week kickboksen, maar ik red meestal net 2 keer, heel af en toe 3.

Wel leuk, tijdje terug op een zondag toen de sportschool dicht was een middagje gedraaid tegen een paar jongens van een andere gym. Toch interessant om eens met wildvreemden te draaien.
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
  donderdag 23 januari 2014 @ 17:26:51 #65
356822 Speedball
14.gif in je peopert
pi_135857748
quote:
2s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:40 schreef Fendy het volgende:
Ik wou dat ik die tijd had ;( In principe is in mijn schooltje 4 keer per week kickboksen, maar ik red meestal net 2 keer, heel af en toe 3.

Wel leuk, tijdje terug op een zondag toen de sportschool dicht was een middagje gedraaid tegen een paar jongens van een andere gym. Toch interessant om eens met wildvreemden te draaien.
altijd verrassend om te sparren met vreemden, je weet nooit wat er gaat gebeuren. Bij mn vaste sparringspartners weet ik meestal wel wat er gaat komen. Je leert er veel van iig
burning dinosaur bones
Dolly O+ Blondie O+
  vrijdag 24 januari 2014 @ 11:42:33 #66
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_135886858
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:26 schreef Speedball het volgende:

[..]

altijd verrassend om te sparren met vreemden, je weet nooit wat er gaat gebeuren. Bij mn vaste sparringspartners weet ik meestal wel wat er gaat komen. Je leert er veel van iig
Een trainingspartner en ik zijn wel eens 'undercover' ( :') ) gegaan bij een andere sportschool, om te zien hoe zo'n les eruit zag. Maatje van me moest een wedstrijd vechten tegen iemand van die andere sportschool, dus gelijk even gekeken wat voor vlees we in de kuip hadden :P
  zaterdag 25 januari 2014 @ 19:01:12 #67
356822 Speedball
14.gif in je peopert
pi_135933931
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 11:42 schreef RipMcPants het volgende:

[..]

Een trainingspartner en ik zijn wel eens 'undercover' ( :') ) gegaan bij een andere sportschool, om te zien hoe zo'n les eruit zag. Maatje van me moest een wedstrijd vechten tegen iemand van die andere sportschool, dus gelijk even gekeken wat voor vlees we in de kuip hadden :P
haha slim, ik ga ook wel eens ergens anders maar daar kennen ze me dus schiet niet veel op.

Had wel verwacht dat dit topique wat harder zou lopen.

Zijn er mensen met een vaste combinatie die ze altijd wel een keer proberen tijdens het sparren ?

Ik ga altijd voor link - rechts direct- rechts direct- leverstoot. Heb me daar vroeger helemaal suf op getraind om die snel effectief te plaatsen
burning dinosaur bones
Dolly O+ Blondie O+
  zaterdag 25 januari 2014 @ 20:09:42 #68
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_135936706
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 19:01 schreef Speedball het volgende:

[..]

haha slim, ik ga ook wel eens ergens anders maar daar kennen ze me dus schiet niet veel op.

Had wel verwacht dat dit topique wat harder zou lopen.

Zijn er mensen met een vaste combinatie die ze altijd wel een keer proberen tijdens het sparren ?

Ik ga altijd voor link - rechts direct- rechts direct- leverstoot. Heb me daar vroeger helemaal suf op getraind om die snel effectief te plaatsen
Nee, het is helaas niet echt een heel actief topic :o

Ik heb niet echt een vaste combinatie, eigenlijk. Ben nog een beetje te voorspelbaar, vind ik zelf.
Al probeer ik de laatste tijd wat meer diversiteit in mijn combinaties te verwerken, door bijv. een linker cross, rechterhoek en dan een spinning backfist. Laatst tijdens het sparren kwam mijn sparringspartner een stap naar voren terwijl ik draaide, dus werd het onbedoeld een elleboog tegen zijn hoofd. Niet de bedoeling, wel effectief! Was gelukkig met MMA regels :D

Ik ben zelf linkshandig, dus sta voornamelijk met mijn rechterbeen voor. Al begin ik de laatste tijd steeds vaker als een rechtshandige vechter te staan, dus met mijn linkerbeen voor :P
  zondag 26 januari 2014 @ 10:19:00 #69
356822 Speedball
14.gif in je peopert
pi_135952780
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 20:09 schreef RipMcPants het volgende:

[..]

Nee, het is helaas niet echt een heel actief topic :o

Ik heb niet echt een vaste combinatie, eigenlijk. Ben nog een beetje te voorspelbaar, vind ik zelf.
Al probeer ik de laatste tijd wat meer diversiteit in mijn combinaties te verwerken, door bijv. een linker cross, rechterhoek en dan een spinning backfist. Laatst tijdens het sparren kwam mijn sparringspartner een stap naar voren terwijl ik draaide, dus werd het onbedoeld een elleboog tegen zijn hoofd. Niet de bedoeling, wel effectief! Was gelukkig met MMA regels :D

Ik ben zelf linkshandig, dus sta voornamelijk met mijn rechterbeen voor. Al begin ik de laatste tijd steeds vaker als een rechtshandige vechter te staan, dus met mijn linkerbeen voor :P
spinning backfist *O*
Tijdens combo oefeningen altijd leuk gevolgd door een hoge trap, wordt daar wel behoorlijk draaierig van dus nooit meer dan 3 x achterelkaar dan wisselen. Spinning backfist met elleboog is ook een mooie trouwens alleen niet echt om te oefenen tegen een tegenstander op de zak is die wel veilig :)
burning dinosaur bones
Dolly O+ Blondie O+
  woensdag 5 maart 2014 @ 11:00:57 #70
356822 Speedball
14.gif in je peopert
pi_137408108
ff een rechter hoek bumb!

Rekken, lenigheid zit er goed in bij maar de laatste tijd word ik wakker met erg veel pijn in de aanhechtingen van mijn voet na een training. Ook de hiel doet het op een of andere manier pijn. Ik ben niet anders gaan trainen en juist het rekken gaat erg soepel. Iemand een idee ? Door trappen komt het niet want na een avond zak training puur alleen boksen had ik het ook.
burning dinosaur bones
Dolly O+ Blondie O+
  vrijdag 7 maart 2014 @ 11:28:58 #71
19529 Fendy
True Spirit
pi_137477830
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 11:00 schreef Speedball het volgende:
ff een rechter hoek bumb!

Rekken, lenigheid zit er goed in bij maar de laatste tijd word ik wakker met erg veel pijn in de aanhechtingen van mijn voet na een training. Ook de hiel doet het op een of andere manier pijn. Ik ben niet anders gaan trainen en juist het rekken gaat erg soepel. Iemand een idee ? Door trappen komt het niet want na een avond zak training puur alleen boksen had ik het ook.
Toch wat irritatie opgelopen, training belast zo ongeveer al je spiertjes en peesjes, ik heb zelf ook pijntjes op de gekste plekken na een avond flink trainen, bijvoorbeeld de aanhechtingen van mijn voorste getande spier (net onder je oksel).

In jouw geval, je staat tijdens trainen vrij veel op de bal van je voet denk ik, dan staat je hele pezencircus in je voet onder spanning, daar kan het volgens mij wel door komen.
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
  donderdag 13 maart 2014 @ 13:24:44 #72
356822 Speedball
14.gif in je peopert
pi_137691430
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 11:28 schreef Fendy het volgende:

[..]

Toch wat irritatie opgelopen, training belast zo ongeveer al je spiertjes en peesjes, ik heb zelf ook pijntjes op de gekste plekken na een avond flink trainen, bijvoorbeeld de aanhechtingen van mijn voorste getande spier (net onder je oksel).

In jouw geval, je staat tijdens trainen vrij veel op de bal van je voet denk ik, dan staat je hele pezencircus in je voet onder spanning, daar kan het volgens mij wel door komen.
yup klopt, ben erachter doordat we op een soort mat trainen die gewoon aan vervanging toe is zakken we te ver weg. We trainen op die redelijk te zachte mat omdat we ook aan schuiven en onder uit trappen doen.
burning dinosaur bones
Dolly O+ Blondie O+
pi_139420102
KICK :)

tegenwoordig een nieuwe mat in de zaal, scheelt enorm met de peespijn.
It is not down on any map; true places never are.
CRE / Creatief met een Duim
pi_139478219
Van de week even wat oefenlessen in de buurt bijwonen, zit nog te dubben tussen boksen en kickboksen.
pi_139636996
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 06:07 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Van de week even wat oefenlessen in de buurt bijwonen, zit nog te dubben tussen boksen en kickboksen.
kickboksen, *O*

Maar je moet kijken wat bij je past, bij kickboksen scheelt het wel als je goed lenig bent
It is not down on any map; true places never are.
CRE / Creatief met een Duim
pi_141817310
Inderdaad kickboksen begonnen, twee maanden later dan gepland maar doe je niks aan. Gruwelijke spierpijn overal, beuuhhhh.
pi_141842101
Vanmiddag een pakketje met gear binnen, dan helaas weer tot maandag wachten.

Tips voor oefeningen die je makkelijk thuis kan doen?
  donderdag 3 juli 2014 @ 08:55:15 #78
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_141843040
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 06:07 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Vanmiddag een pakketje met gear binnen, dan helaas weer tot maandag wachten.

Tips voor oefeningen die je makkelijk thuis kan doen?
Altijd leuk, die spierpijn de eerste k(e)er(en) :P

Heb je een grote spiegel thuis? Dan kun je wellicht wat combinaties oefenen voor de spiegel :)
pi_157460820
Weet iemand nog een goede kickboksschool in de buurt van varsseveld?
your only limitation is your own imagination
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')