Voor zover ik weet zijn er geen maten, behalve kindermaatjes en voor volwassenen, zoals BrandX al aangaf. Het komt een beetje neer op one size fits all/most of zo? Het hangt onder andere van het merk af. Verder weet ik niet precies hoe het zit.quote:Op zondag 10 november 2013 17:02 schreef orginelenaam het volgende:
Hoe moet je dat dan doen met wedstrijden? Dat is maar 8oz of zijn daar wel echt maten bij?
Ligt misschien aan het merk. Voor zover ik weet pas ik ze allebei primaquote:Op maandag 11 november 2013 16:06 schreef Fendy het volgende:
Toch apart, toen ik nieuwe ging kopen was 16oz gewoon echt te klein, 18oz was prima, er was echt een verschil in grootte volgens mij.
Nou ja, als het past is het primaquote:Op maandag 11 november 2013 16:07 schreef Speedball het volgende:
[..]
Ligt misschien aan het merk. Voor zover ik weet pas ik ze allebei prima
Ik heb iig altijd geleerd om met een zware handschoen 20 of 18 oz te trainen, en met een lichte wedstrijden te boksen.quote:Op maandag 11 november 2013 16:09 schreef Fendy het volgende:
[..]
Nou ja, als het past is het prima
Ik heb deze
Tijdens wedstrijden is het volgens mij altijd 10 of 12 oz, ik train ook met 18oz, gevolg daarvan is dat je tijdens je wedstrijden niet zo staat te branden, dus erg goed voor je schouders, zeker na een uurtje draaien.quote:Op maandag 11 november 2013 16:12 schreef Speedball het volgende:
[..]
Ik heb iig altijd geleerd om met een zware handschoen 20 of 18 oz te trainen, en met een lichte wedstrijden te boksen.
Ik wil het ook, moet alleen effe rust houden vanwege een lichte blessure aan mijn rib (opgelopen tijdens sparren)quote:
Niet dat ik weet zie heel soms een topique voorbij komen.quote:Op maandag 11 november 2013 16:23 schreef Fendy het volgende:
[..]
Ik wil het ook, moet alleen effe rust houden vanwege een lichte blessure aan mijn rib (opgelopen tijdens sparren)
Is er geen centraal topic voor beoefenaars van deze mooie sport eigenlijk?
Haha, auw ja. kan trouwens ook andersom, iemand blockte mijn low kick te langzaam, waardoor ik vol op zijn knie trapte. Block dan maar liever nietquote:Op maandag 11 november 2013 16:29 schreef Speedball het volgende:
[..]
Niet dat ik weet zie heel soms een topique voorbij komen.
Rib blessures zijn echt erg bah duren lang. Heb zelf wel een tijd niet kunnen trainen door een knie blessure, elke tikje er tegen was zeer pijnlijk. Opgelopen tijdens een training met een nieuweling, altijd lastig tegen nieuwe. Ze willen zich graag bewijzen maar door gebrek aan techniek van hem kreeg ik een low kick vol op mn knie.
3...2...1.. presto! Is uiteraard ook welkom hier, kickboksen is natuurlijk niets anders dan gewoon boksen met beentechnieken erbij.quote:Op donderdag 14 november 2013 20:43 schreef BrandX het volgende:
jamaar jamaar jamaar ik ben maar een gewone simpele bokser...
quote:Op donderdag 14 november 2013 20:50 schreef Fendy het volgende:
[..]
3...2...1.. presto! Is uiteraard ook welkom hier,
en hele andere verdedigingstechnieken etcquote:kickboksen is natuurlijk niets anders dan gewoon boksen met beentechnieken erbij.
Tof!quote:Op vrijdag 15 november 2013 20:39 schreef jelfrikandel het volgende:
TVP! Ik ben sinds kort ook begonnen met boksen, en ik vind het echt top om te doen, plus het is een hele goede work out merk ik al. Heb het altijd al een mooie sport gevonden. Man tegen man, hard tegen hard, maar wel met respect voor je tegenstander. Ben pas enkele weken bezig, leer elke les tot noch toe heel veel bij van anderen.
Kijk / vraag op je boksschool waar iedereen mee traint. Zoals bij ons 14oZ standaard is voor de gewone training.quote:Op dinsdag 19 november 2013 23:35 schreef jelfrikandel het volgende:
Ik leen nu elke keer nog handschoenen van de boksschool, maar ik wil toch zelf handschoenen gaan kopen denk ik. Hoeveel oz zou je mee moeten beginnen denk? Ben een jongen van 18, maandje oid geleden begonnen. En wat betaal je eigenlijk voor een degelijk setje beginners handschoenen? Hoef namelijk nog niet van die hardcore top 18oz handschoenen waar de wedstrijdgasten mee trainen.
Gezien jouw gewicht moet je er ook een hoop massa achter krijgen als je je heup er goed in zet volgens mij?quote:Op woensdag 20 november 2013 22:38 schreef Fendy het volgende:
Gisteren heerlijk stootcombi's getraind, later nog clinchen met knieën en inleiden van verschillende trappen gedaan. Ik was weer leeg na een uurtje. Kerel waar ik mee trainde doet al 20 jaar vechtsport, ik kan net zo goed geen trapkussen vasthouden, kolere wat trapt die gast hard
Yep, ik kan low en midden vrij hard trappen ja, hoge trap is uiteraard minder hard doordat ik nog niet zo soepel ben als ik zou willen, ben al blij dat ik iemand van 1.90 meter met enig gemak op het hoofd kan raken met een trapquote:Op vrijdag 22 november 2013 09:53 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Gezien jouw gewicht moet je er ook een hoop massa achter krijgen als je je heup er goed in zet volgens mij?
Boksen is een groot deel van kickboksen,quote:Op donderdag 14 november 2013 20:43 schreef BrandX het volgende:
jamaar jamaar jamaar ik ben maar een gewone simpele bokser...
Als je net begint zou ik niet voor dure gaan, van Essimo heb je al een paar redelijke goede.quote:Op donderdag 21 november 2013 17:04 schreef jelfrikandel het volgende:
Heb een bitje en 14oz Bremshey handschoenen gekocht, waren ideale beginners voor mij zei de verkoper, dus we gaan het zien. Vanavond er weer tegen aan.
Edit; k ben ook echt een eiStaat op de verpakking dat t handschoenen zijn voor boksballen, double end balls en bokspeers. T leken niet op van die dunne dingen. Lekker bezig Jel, morgen maar weer terug brengen.
Die handschoenen die ik kocht bleken wel geschikt om te sparren, stond verkeerd op de verpakking. vond het al zo raarquote:Op maandag 25 november 2013 22:22 schreef Speedball het volgende:
[..]
Als je net begint zou ik niet voor dure gaan, van Essimo heb je al een paar redelijke goede.
Zelf zweer ik bij FBT, let erop dat je vulling ook aan de binnenkant zit. En neem bandages voorkomt blessures !
Ik heb wel erg goede reviews gelezen over Glovenator, maar zelf nog niet nodig gehad. Ik haal ze meteen uit mijn tas en leg ze zo open mogelijk te luchten. Ruiken na een jaar intensief gebruik nog niet muf of vies ofzo.quote:Op maandag 2 december 2013 21:32 schreef Speedball het volgende:
Wat gebruiken jullie om je de handschoenen te neutraliseren.
Ik doe ongeveer 1 jaar met een stel handschoenen maar heb nu zulke fijne dat ik geen nieuwe wil en het is ook niet echt nodig (voering is nog prima). Maar na een paar maanden komt er altijd een soort zweet lucht uit, niet echt heel goor maar een sport luchtje. Nu heb je daar spray voor iemand die dan de bacteriën doodt. Heeft iemand daat ervaring daarmee ?
Komt ook geen muffe lucht uit valt nog meequote:Op maandag 2 december 2013 22:14 schreef Fendy het volgende:
[..]
Ik heb wel erg goede reviews gelezen over Glovenator, maar zelf nog niet nodig gehad. Ik haal ze meteen uit mijn tas en leg ze zo open mogelijk te luchten. Ruiken na een jaar intensief gebruik nog niet muf of vies ofzo.
Je kunt ook een stukje pvc pijp van 45 mm in doorsnede nemen, dat in je handschoen steken na gebruik, luchten ze nog beter door.
Ik kan ze bij mijn sportschool achterlaten, maken zij ze schoon en fris voor 2 euro ofzo. Je hebt ook nog die knock out spray geloof ik, is ietsje goedkoper.quote:Op dinsdag 3 december 2013 09:31 schreef Speedball het volgende:
[..]
Komt ook geen muffe lucht uit valt nog meeIk vind die glovenator best prijzig 15euro en je kan het maar 2 keer gebruiken. iig goedkoper dan nieuwe handschoenen
Scheenbeschermers spoel ik meestal eens in de 2 maanden af wou dat dit ook met handschoenen kon.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |