Wie zegt dat het systeem niet deugt? Het kan altijd beter. Dat jij zodra er vanuit andere stromingen (zoals het communisme) iets van kritiek komt gelijk weg kijkt is toch echt jouw gebrek.quote:Op maandag 4 november 2013 23:52 schreef Insomnia_ het volgende:
Als Jan Modaal en zelfs als onderklasser in het Westen heb je het denk ik nog nooit zo goed gehad als de laatste 20-30 jaar. Zeker in Nederland kan iedereen zich in vrij grote mate ontwikkelen. Waarom deugt het systeem opeens niet na een paar jaar crisis?
Dus ze zijn verwend omdat ze tevreden zijn. Met deze leus ga je geen kiezers winnen.quote:Op maandag 4 november 2013 23:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze vinden het allemaal wel best, leven hun leventje, een andere reden kan ik niet bedenken dat mensen zich niet meer druk maken om zulke zaken van grote importantie.
Individualisme is gewoon extreem doorgeslagen.
Absoluut niet waar.quote:Op maandag 4 november 2013 23:53 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Omdat de mens in de kern een individualist is.
Ja het banksysteem is verrot, daarom moeten we falende banken ook gewoon failliet laten gaan. Met alle gevolgen van dien. Er zal vroeg of laat een nieuw monetair systeem moeten komen.quote:Op maandag 4 november 2013 23:52 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Kijk even hoe die topbankiers (niet) aangepakt zijn voor het veroorzaken van een mondiale economische crisis. Sterker nog, BELOOND werden met bonussen en gouden handdrukken van meerdere miljoenen.
En die invidualist kan in zijn eentje weinig bereiken en met hulp van elkaar veel. Zie daar het nut van een goed functionerend systeem.quote:Op maandag 4 november 2013 23:53 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Omdat de mens in de kern een individualist is.
Dat kan niet. Dan kun je nergens je geld meer veilig laten staan, behalve onder je matras.quote:Op maandag 4 november 2013 23:54 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ja het banksysteem is verrot, daarom moeten we falende banken ook gewoon failliet laten gaan. Met alle gevolgen van dien. Er zal vroeg of laat een nieuw monetair systeem moeten komen.
En dan het liefst met een echte vrije markt.
quote:Op maandag 4 november 2013 23:54 schreef Caland het volgende:
VBL / [VBL Slowchat] #2697 FREE KNUT
Hier staat het ergens.
Elan
Er is relatief weinig armoede dat kunnen we stellen. De gemiddelde mens crisis of geen crisis heeft het nog altijd aanzienlijk beter dan pak hem beet 40 jaar geleden.quote:Op maandag 4 november 2013 23:54 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Dus ze zijn verwend omdat ze tevreden zijn. Met deze leus ga je geen kiezers winnen.
Niet alleen het bankensysteem hoor.quote:Op maandag 4 november 2013 23:54 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ja het banksysteem is verrot, daarom moeten we falende banken ook gewoon failliet laten gaan. Met alle gevolgen van dien. Er zal vroeg of laat een nieuw monetair systeem moeten komen.
En dan het liefst met een echte vrije markt.
Je bedoelt in het westen neem ik aan?quote:Op maandag 4 november 2013 23:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Er is relatief weinig armoede dat kunnen we stellen. De gemiddelde mens crisis of geen crisis heeft het nog altijd aanzienlijk beter dan pak hem beet 40 jaar geleden.
ik kan het mij ook nog herinneren ja.quote:Op maandag 4 november 2013 23:54 schreef Caland het volgende:
Hier staat het ergens.
Elan
Nu staat je geld wel veilig wil je zeggen? Geld is al lang geen zekerheid meer.quote:Op maandag 4 november 2013 23:55 schreef Typisch het volgende:
[..]
Dat kan niet. Dan kun je nergens je geld meer veilig laten staan, behalve onder je matras.
Dat kan ook een sterkte zijn. Ondanks alles per hoofd van de bevolking meeste spaargeld ter wereld. Zelf buffer hebben ipv vertrouwen op de staat.quote:Op maandag 4 november 2013 23:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze vinden het allemaal wel best, leven hun leventje, een andere reden kan ik niet bedenken dat mensen zich niet meer druk maken om zulke zaken van grote importantie.
Individualisme is gewoon extreem doorgeslagen.
Ik denk dat we onze borst best nat kunnen maken voor de komende 15-20 jaar hoor. Het zal alleen maar minder worden.quote:Op maandag 4 november 2013 23:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Er is relatief weinig armoede dat kunnen we stellen. De gemiddelde mens crisis of geen crisis heeft het nog altijd aanzienlijk beter dan pak hem beet 40 jaar geleden.
Ja. Voor Jan Modaal staat je geld veilig tot aan de 100k in Nederland.quote:Op maandag 4 november 2013 23:56 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Nu staat je geld wel veilig wil je zeggen? Geld is al lang geen zekerheid meer.
Omdat elke stroming een einde heeft en er met de gewonnen gegeven daarna verbeterpunten kunnen worden aangebracht.quote:Op maandag 4 november 2013 23:52 schreef Insomnia_ het volgende:
Als Jan Modaal en zelfs als onderklasser in het Westen heb je het denk ik nog nooit zo goed gehad als de laatste 20-30 jaar. Zeker in Nederland kan iedereen zich in vrij grote mate ontwikkelen. Waarom deugt het systeem opeens niet na een paar jaar crisis?
Zo lang dat geld nog wat waard is.quote:Op maandag 4 november 2013 23:56 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ja. Voor Jan Modaal staat je geld veilig tot aan de 100k in Nederland.
En dat spaargeld zegt niet zoveel zolang er geen stabiel financieel systeem is toch?quote:Op maandag 4 november 2013 23:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat kan ook een sterkte zijn. Ondanks alles per hoofd van de bevolking meeste spaargeld ter wereld. Zelf buffer hebben ipv vertrouwen op de staat.
Mwa. Dat zei men in de jaren 80 ook.quote:Op maandag 4 november 2013 23:56 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik denk dat we onze borst best nat kunnen maken voor de komende 15-20 jaar hoor. Het zal alleen maar minder worden.
Oke man.quote:Op maandag 4 november 2013 23:57 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Zo lang dat geld nog wat waard is.
Maar als wat jij zegt klopt, en dat geloof ik wel. Zou geen overheid "sociale" regels hoeven op te leggen want die ontstaan vanzelf wel als iemand daar individueel belang bij hebt?quote:Op maandag 4 november 2013 23:55 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
En die invidualist kan in zijn eentje weinig bereiken en met hulp van elkaar veel. Zie daar het nut van een goed functionerend systeem.
Volledig werkt niet. De enige reden dat mensen het nu nog goed hebben ondanks de crisis is juist door het snelle ingrijpen van regeringen, een les wat de crisis in 1929 wel duidelijk genoeg maakt.quote:Op maandag 4 november 2013 23:55 schreef Typisch het volgende:
[..]
Dat kan niet. Dan kun je nergens je geld meer veilig laten staan, behalve onder je matras.
quote:
Als de economie weer aantrekt zullen mensen waarschijnlijk weer precies dezelfde fouten maken.quote:Op maandag 4 november 2013 23:56 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik denk dat we onze borst best nat kunnen maken voor de komende 15-20 jaar hoor. Het zal alleen maar minder worden.
Dus?quote:Op maandag 4 november 2013 23:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Mwa. Dat zei men in de jaren 80 ook.
ga slapenquote:Op maandag 4 november 2013 23:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Mwa. Dat zei men in de jaren 80 ook.
quote:
Ik geef geen neuk.quote:Op maandag 4 november 2013 23:54 schreef Caland het volgende:
Hier staat het ergens.
Elan
Och guttegut. Gevoelige snaar geraakt. Bang dat mensen doorhebben dat je geen eigen mening hebt?quote:Op maandag 4 november 2013 23:59 schreef Elan het volgende:
[..]
[..]
Ik geef geen neuk.
Dat ging om een ander item namelijk die allochtonen die zich misdroegen en randdebielen rondom Varkenoord waar 200 mensen het veld opgingen.
Misschien kun je nog even aan de groep vertellen hoe geweldig Armoeteros het gaat doen kanjerdebiel.
De overheid is er om het volk te dienen en niet andersom, zoals de laatste jaren steeds meer het geval is. Het volk is autonoom en bepaalt. De overheid is dienend. Zodra de overheid het volk op ongrondwettige wijze gaat beperken hoeven we er ook niet meer aan te gehoorzamen.quote:Op maandag 4 november 2013 23:58 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Maar als wat jij zegt klopt, en dat geloof ik wel. Zou geen overheid "sociale" regels hoeven op te leggen want die ontstaan vanzelf wel als iemand daar individueel belang bij hebt?
Doen. Ik ben ook alweer bezig. Mijn afgelopen posts waren dan ook tevens mijn laatste inhoudelijke.quote:
Geld heeft nooit echte waarde gehad. Aangezien het gewoon gewoon op papier gedrukt kan worden of met wat nulletjes en eentjes in een computer gezet kan worden.quote:Op maandag 4 november 2013 23:58 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Als het systeem zo verrot is moet je toch zelf ook inzien dat geld al lang geen echte waarde meer heeft.
grafenwalderquote:Op dinsdag 5 november 2013 00:00 schreef Tjacka het volgende:
ohja Knut hoe heette dat goedkope lekkere blikbier elk el weer?
en waar koop ik het.
quote:Op maandag 4 november 2013 23:59 schreef Elan het volgende:
[..]
[..]
Ik geef geen neuk.
Dat ging om een ander item namelijk die allochtonen die zich misdroegen en randdebielen rondom Varkenoord waar 200 mensen het veld opgingen.
Misschien kun je nog even aan de groep vertellen hoe geweldig Armoeteros het gaat doen kanjerdebiel.
NIET NAAR ADAMES LUISTEREN FOR THE LOVE OF CHRISTquote:Op dinsdag 5 november 2013 00:00 schreef Tjacka het volgende:
en waar koop ik het.
Veltins. 67 cent bij de jumbo.quote:Op dinsdag 5 november 2013 00:00 schreef Tjacka het volgende:
en waar koop ik het.
60 bij de lidl toch?quote:Op dinsdag 5 november 2013 00:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Veltins. 67 cent bij de jumbo.
Want in het verleden, in een totaal andere tijd, in een totaal andere wereld, met totaal andere problemen is het ook meegevallen? Ik snap deze argumentatie echt totaal niet, maargoed.quote:Op dinsdag 5 november 2013 00:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik denk dat t uiteindelijk wel meevalt.
Toen de pond en later tot 1973 de koers gelijk stond aan de goudkoers wel.quote:Op dinsdag 5 november 2013 00:01 schreef Typisch het volgende:
[..]
Geld heeft nooit echte waarde gehad. Aangezien het gewoon gewoon op papier gedrukt kan worden of met wat nulletjes en eentjes in een computer gezet kan worden.
Dat neemt niet weg dat geld wel degelijk (relatieve) waarde heeft, juist in dit systeem.
ik kwam er gisteren achter dat de aldi op de woenselse markt is veranderd in een lidl.quote:
quote:Op dinsdag 5 november 2013 00:03 schreef Adames het volgende:
[..]
ik kwam er gisteren achter dat de aldi op de woenselse markt is veranderd in een lidl.
geluksmoment, niet normaal
True, true.quote:Op dinsdag 5 november 2013 00:02 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Toen de pond en later tot 1973 de koers gelijk stond aan de goudkoers wel.
Ik ben er vanmorgen geweest om spul voor pasteitjes te halen. 7 euro voor een kilo of twee ragout en 8 pasteibakjesquote:
Ik weet niet of dat zo'n slechte zaak is geweest want goud is ook niet zo'n zekere zaak. Naar het schijnt is er veel meer goud in de wereld dan dat er naar buiten wordt gebracht.quote:Op dinsdag 5 november 2013 00:04 schreef Typisch het volgende:
[..]
True, true.
Volgens mijn opa is het daar fout gegaan, nadat het is los gekoppeld van het goud. Maar ik ben verder niet zo thuis in economie, jammer genoeg.
Ik heb er nog een in de frigo liggen, verleidelijkquote:Op dinsdag 5 november 2013 00:05 schreef Tjacka het volgende:
maar dan ga ik morgen dat Veltins halen bij de lidl
beter jaquote:Op dinsdag 5 november 2013 00:05 schreef Tjacka het volgende:
maar dan ga ik morgen dat Veltins halen bij de lidl
Engeland (Keynes) wilde het dan ook koppelen aan een 'objectieve' nieuwe munt, maar daar stak de VS een stokje voor om zo de markt te kunnen controleren. Tja... dat ging goed totdat ze zichzelf richting een faillissement stuwde door de Vietnam uitgaven en de oliesjeiks het niet meer pikte.quote:Op dinsdag 5 november 2013 00:04 schreef Typisch het volgende:
[..]
True, true.
Volgens mijn opa is het daar fout gegaan, nadat het is los gekoppeld van het goud. Maar ik ben verder niet zo thuis in economie, jammer genoeg.
Het is beter dan het aan niks koppelen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 00:05 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat zo'n slechte zaak is geweest want goud is ook niet zo'n zekere zaak. Naar het schijnt is er veel meer goud in de wereld dan dat er naar buiten wordt gebracht.
ik ga het beleven is het 0,33 of 0,5?quote:Op dinsdag 5 november 2013 00:05 schreef Saind het volgende:
[..]
Ik heb er nog een in de frigo liggen, verleidelijk
Jonguh halve liters natuurlijkquote:Op dinsdag 5 november 2013 00:07 schreef Tjacka het volgende:
[..]
ik ga het beleven is het 0,33 of 0,5?
Hadden we die gekke Indianen er maar gewoon laten leven, kut Amerika.quote:Op dinsdag 5 november 2013 00:05 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Engeland (Keynes) wilde het dan ook koppelen aan een 'objectieve' nieuwe munt, maar daar stak de VS een stokje voor om zo de markt te kunnen controleren. Tja... dat ging goed totdat ze zichzelf richting een faillissement stuwde door de Vietnam uitgaven en de oliesjeiks het niet meer pikte.
Wat is t argument tegen dan?quote:Op dinsdag 5 november 2013 00:02 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Want in het verleden, in een totaal andere tijd, in een totaal andere wereld, met totaal andere problemen is het ook meegevallen? Ik snap deze argumentatie echt totaal niet, maargoed.
kratje amstel oid kost ook geen drolquote:Op dinsdag 5 november 2013 00:07 schreef Tjacka het volgende:
[..]
ik ga het beleven is het 0,33 of 0,5?
Ik moest hardop lachenquote:
Wellicht had Pruisen dan nu nog bestaan in volle gloriequote:Op dinsdag 5 november 2013 00:08 schreef Typisch het volgende:
[..]
Hadden we die gekke Indianen er maar gewoon laten leven, kut Amerika.
toch niet handig om mee te nemen apaat.quote:Op dinsdag 5 november 2013 00:09 schreef Typisch het volgende:
[..]
kratje amstel oid kost ook geen drol
heb je gewoon flesjes
Doe dan kratje Oettinger, oprecht fucking lekker en 7 euro de krat ofzo.quote:Op dinsdag 5 november 2013 00:09 schreef Typisch het volgende:
[..]
kratje amstel oid kost ook geen drol
heb je gewoon flesjes
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |